Jest możliwe uszkodzenie magnesów, maja one wtedy taki niebieskawy odcień Najprawdopodobniej to wina cewki, i jest ona do wymiany. Odległość cewki od koła magnesowego to 0.2 mm.
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Rezystancja cewki w.n. wydaje mi się za małą. Możliwe, że jest strzelona.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Kolory przewodów od miernika nie mają znaczenia, ale niech kolega kobert łączy tak jak napisałem ;) Skoro jest "1" to jest przerwane uzwojenie główne cewki magneta, cewka świateł jest sprawna - opór około 5 omów (zakładam że kolega dokonuje prawidłowo pomiarów). Cewka świateł nie nadaje sie do zasilania CDI.
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Jak wtedy z kompresją. Sznurek stawia taki sam opór. Drugi podejrzany stan uszczelniaczy na wale. to stan uszczelniaczy na wale. Odległość cewka magneto jak ustawiona (ma być jak najmniejsza byle nie obcierało magneto , w praktyce około 0.4 - 0,7 mm) PS Rozumiem że regulacja gaźnikiem na ciepłym nic nie daje.
A jeszcze pytanie - tam masz magneto? Cewka w magnecie czy osobna?
Można i na bateryjny, zmieniając cewkę ,,magneta" na oświetleniową, można i doradzam CDI (było o tym masa na Elektrodzie), można też zastosować dowolną cewkę od chińskiego skutera, ale BEZ wbudowanego układu CDI (tańsza :D ) - iść do sklepu z omomierzem - gdy wejście cewki ma kilka omów, jest OK.
Nie, cewka zaplonowa hybrydowa CDI oraz cewka do magneta. Jedyny problem, jaki tu widzę, to srednica zewnetrzna (wycinek okręgu) tej cewki a srednica wewnętrzna starego oryginalnego kola magnesowego (szczelina magnetyczna) Pozdrawiam .
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Żeby dobrze ustawić odległość, nie mając szczelinomierza, najlepiej włożyć między magneto a cewkę wizytówkę reklamową.
Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
Może być problem w zasilaniu modułu czyli wysokie napięcie z magneta cewka zasilająca lub brak masy , jaki masz moduł ?
Przez grubszy drut można przepuścić większy prąd niż przez cieńszy. A im większy prąd w cewce tym większe natężenie pola magnetycznego. Im więcej zwojów tym również większe natężenie. Natężenie można policzyć ze wzoru: H = I * n / l gdzie: H - Natężenie I - Prąd płynący przez cewkę n - liczba zwojów l - długość cewki Indukcja zaś: B = µ0 * µ...
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
Potrzebuję pomocy, straciłem iskrę. Po prostu podaje paliwo na świecę a nie ma iskry, wcześniej przed wymianą cylindra iskra była, wiadomo przed rozbiórką wszystko czyściłem, wokół magneta, cewkę zapłonową. Była to benzyna, pędzel i sprężone powietrze. Zalałem cewkę? Nic nie rozkręcałem...
sprawdz impulsator czy ma odpowiednia odleglosc od magneta, cewka zapłonowa z kablem swieca
Z mostkiem gretza Ci to nie wyjdzie bo najczęściej z magneto cewka akumulatora i oświetleniowa zą z jednego końca uziemione.
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Witam, mam kosiarkę z silnikiem Briggs Stratton 12HP dolnozaworowy. Po zakupie chodził, czasem strzelił, pofalował, ale nasilało się to pod obciążeniem (wysoką trawa). Regulacja gaźnika nic nie dawała (kupiony nowy, jakiś chińczyk i to samo). Sprawdziłem iskrę i okazało się że raz jest, raz nie ma. Przeczyściłem koło magneta, cewkę i nic, więc kupiona...
Jak odsuniesz cewkę od magneta to jej wydajność prądowa spadnie.
Witam. Według oznaczeń ze stacyjki do schematu: B - battery/zasilanie z akumulatora podłącz - d. G - ground/masa podłącz do - a. M - magneto/cewki zapłonowe podłącz do - b. S - starter/solenoid rozrusznika podłącz do - c. L - zasilanie po włączeniu stacyjki podłącz do - e.
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
To pewnie coś z magneto nie tak jeśli wszystko sprawdzone inne
https://obrazki.elektroda.pl/8195926700_... wyłącznik - cewka - magneto
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
Raczej nie, co innego gdyby zaistniała przeciwna sytuacja, miałeś stator z połączeniem masowym, teraz masz bez połączenia masowego. Sprawdź moje drugie przypuszczenie - czy w starym na obu przewodach (białym i żółtym) było przejście do masy, czy w nowym też jest.
Witam. Dostałem od znajomego S50 do naprawy. Silnik po remoncie, uszczelniony, ciśnienie sprężania około 7 barów. Nowy stator, magneto, cewka butelkowa. Zapłon oraz cewka ładowania i świetlna są 6V. Wszystko jest dobrze podłączone. Gdy mierze napięcie na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej wynosi ono 2,7V w szczycie a powinno wynosić chyba 6V?? Słyszałem,...
Mówisz o tych kablach które wychodzą z iskrownika i są na wsuwkach.
Musi być moduł zapłonowy, impulsator i oczywiście zasilanie z magneta oraz cewka WN. Obwód świateł nie musi być podłączony.
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
Magneto i cewka wymieniona, a problem niestety nie ustąpił. Coraz bardziej jestem przekonany, że związane jest to z gaźnikiem. Po wykręceniu świecy i kilkukrotnym pociągnięciu za linkę rozruchową paliwo dosłownie jest wyrzucane przez otwór świecy.
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Witam. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. A więc do rzeczy.Chciał bym zrobić ze sprężarki tłokowej dwusuwowy silnik spalinowy.Wybrałem ją ponieważ ma ona gotowy tłok, korbowód itp..Mam sporo części takich jak magneto cewkę gaźnik itp..Związku z tym chciałbym się zapytać czy ktoś już robił takie coś?Z góry dzięki.
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
ok, tylko właśnie nie wiem jak się zabrać za to ustawianie przerwy, wyczytałem gdzie, że przerwa na grubość żyletki jest dobra, tyle, że to był nowszy model silnika i miał cewkę na zewnątrz magneta, natomiast moja jest wewnątrz i właśnie tutaj mam problem - jeżeli nałożę magneto na cewkę, to ta "przykleja" się na magnesie do magneta, oczywiście wsadzę,...
Własnie kol. pisał do mnie na gg wczoraj,o to samo spytałem czy zmasował silniki(dzisiaj czytam o tym na forum)sam pomysł wydaje mi sie dobry,czyzby za pomoca 2 simsonów istniała mozliwosc znalezienia przyczyny?eliminując po koleji poszczególne elementy,jezeli tak to wiele by to upraszczało szukanie czasowo i bezbłednie.Tu zostało magneto,cewka i czujnik.cześć.
Ech tam diody, co to ma byc taki shit jak na rowerach?LAmpa to lampa , zrob jak mowili poprzednicy, daj spokoj z tym akumulatorem , chyba ze lubisz sie babrac..Jak sa osobne cewki, to swiatla nie maja wplywu na zaplon.Moze faktycznie te magnesy slabe, albo za duza szczelina ? Magneto, cewka, przerywacz, kondensator , kabel,fajka, swieca , na tym sie...
to chyba od kosiarki na magneto
Plusem jest prostota wykonania,dlaczego tego tyrystora nie zalałeś razem z całością,tzn trafo,i elektroniką,przykręconego do radiatora,?jaki cel ma zastosowanie elektronicznego zapłonu w motocyklu co i tak miał mało awaryjny układ zapłonowy, gratuluje pomysłu,nie patrząc na styl wykonania,spełnia swoje założenie i to sie liczy,Ps. ja bym twój pomysł...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
na przewodzie NN pojawia się napięcie przemienne (podobne do "sinusa modyfikowanego", ale z ostrzejszym "czubkiem") o wartościach szczytowych (w górę i w dół) wynoszących około 100 mV No to co z takiego napięcia ma wyindukować cewka? Albo zwarcie albo cewka magneto uszkodzona Dodano po 2 Podłączanie oscyloskopu do przewodu WN? Ciekawy pomysł.
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
Czy to silnik Wiatr-a 4 biegowy, czy tam jest prądnica czyli cewka i magneto plus selen czy prądnica jako osobny podzespół, miałem taki motor ale SHl 175 tam była cewka i magneto. Jeśli to takike rozwiązanie to reulatora tam nie założysz.
Cewka magneta do CDI dawać powinna ok 200 V, a maksymalne Vpp powinno do modułu docierać przed GPZ, by ,,zdążyć" naładowac kondensator. Prawdopodobnie inaczej działają moduły.
Być może po zdjęciu koła zamachowego iskrownika (magneto) da się dołożyć cewkę ładowania i pewno trzeba poszukać regulatora ładowania. Tak to często jest robione w silnikach zaburtowych. Wydaję się, że część agregatów ma wyjście 12V i nie koniecznie pochodzi ono od głównej prądnicy. Nigdy nie sprawdzałem jak to jest zrobione ale dla innych zastosowań...
Ten moduł CDI nie wymaga zasilania z akumulatora, cały prąd wytwarza cewka. Impulsator to rodzaj małej cewki umieszczanej raczej na zewnątrz magneta, która współdziała z nabiegunnikiem na nim umieszczonym. Impuls z niego "mówi" o położeniu wału (iskrze). Cewka magneta to element zasilający np. światła, CDI, aku.
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Witam. Złożyłem kosiarkę. Na pewno rozrząd i regulator obrotów dobrze. Rurka prowadząca paliwo nie jest dziurawa. Iskra jest, uszczelka pod głowicę OK. Gaźnik (pływakowy) magneto i cewka od sprawnej kosiarki założona. Wszystko wydaje się dobre, gdy odpalam kosiarkę nic. Gdy podleje bezpośrednio pod gaźnik, to strzela z gaźnika. Co może być przyczyną....
Vitaycie. W moim silniku Mercury 6HP nie ma iskry. Chciałbym się dowiedzieć jak działa ta konstrukcja. Nie ma tam klasycznego przerywacza, nie ma akumulatora, jest magneto i cewka z 2 kabelkami. Jeden do czujnika, drugi do wygaszania. Najważniejszy element wygląda tak jak na foto, co kryje się w jego wnętrzu?
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Dokręć dobrze cewkę na swoje mejsce, przerwa ma być jaknajmniejsza ale tak by nie tarło o magneto, sprawdź czy ma przejście miernikiem, sprawdź czy fajka jest dobrze wkręcona.
Cewka albo magneto.
Cewka magneta powinna się pokrywać z magnesami w górnym martwym punkcie tłoka (co widać tutaj. [youtube]https://youtu.be/zPrkICX93DY?t=... Odległość pomiędzy cewką i magnesami nie większa niż 1 mm. [youtube]https://youtu.be/Zqof-3AU5bM?t=... Szczelina pomiędzy elektrodami świecy: 0,5 mm. Przetestuj przy odłączonym przewodzie wyłącznika...
zobacz tutaj http://www.edw.com.pl/ w ostatnich numerach sierpień i wrzesień tego miesiąca jest obszerny artykuł na temat samochodowych urządzeń zapłonowych. Może jeszcze uda Ci się kupić. Niestety nie mam tych gazet. Oprócz tego w PRAKTYCZNY ELEKTRONIK nr 2\2001 jest pierwsza część na temat ELEKTRONICZNY ZAPŁON DO SAMOCHODU tam właśnie jest głównie...
jack63 poczytałem o zapłonie iskrowym i wszystko się zgadza z tym co piszesz. Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Masa na cewce WN jest realizowana poprzez przykręcenie jej do obudowy silnika, jedyny wystający przewód z cewki musi być podłączony wspólnie do cewki magneta/ przerywacza/ kondensatora ( tak wynika...
No to można byłoby zastosować uzwojenie od rs 125 rotax 123, zewnętrzny impulsator, magneto w takim zestawie na pewno mocniejsza cewka niż w 50.
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Witam Magneto nie może w żaden sposób obcierać.Jeżeli nie jesteś pewien to powierzchnię cewki posmaruj kredą lub tuszem.W miejscu ocierania będą ślady.
pewnie cewka magneto, to mi się zdarzało najczęściej powinna mieć coś koło 2k jak dobrze pamiętam
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Która cewka w magnecie czy wysokiego napięcia w magnecie. Bo w magnecie pada od odpalania na zgaszonym (awaria elektryki stacyjki czyli zwarte dwa piny gaszenia w module zapłonu) jak ktoś w takim stanie uporczywie próbuje go odpalić katuje rozrusznik albo na pych próbuje odpalić (tak z 5-10 min lub więcej) to w efekcie lubi spalić cewkę magneta. Wiem...
Moduł to - 1D0-00 Foto : http://obrazki.elektroda.pl/2837198500_1... ale wydaje mi się, że to cewka. Dałem jakiemuś magikowi do nawinięcia, ale nie wiem, czy mu się to uda ;) Więc tak: Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm miernik jest na pewno dobry. Sprawdzałem rezystancję...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Koło magnesowe jest od wsk 125 nic nie ociera tylko nie chce wejść do końca wału. Ściągnąłem magneto ponieważ chciałem wymienić właśnie cewkę tylko że magneto stawiało duży opór za nic nie chciało zejść ale jakoś mi się to udało i teraz nie mogę go za nic założyć w połowie wału zatrzymuje się i dalej nie ruszy.
U mnie jest problem że cewka nie jest nad kołem tylko jeszcze w tym plastiku przykręcona i nie mam jak sprawdzić nawet. Koło leżało z boku jak podkręcałem cewkę. Nie wiem kolego czy wiesz o co mi chodzi. Jak nie to powiedz to wyślę zdj No to tak jak tu: (albo podobnie !) https://www.youtube.com/watch?v=fox3kkus... Dystans pomiedzy nabiegunnikami rdzenia...
Ani przewód ,ani fajka, ani świeca nie rezystora itp. Przewód WN ma żyłe metalową, Jesteś pewien? Jeżeli żyła przewodu WN jest metalowa, to należy użyć fajki z rezystorem. Ograniczy to generowane zakłócenia. Magneto wraz z cewką jest wewnątrz silnika. CDI jest na zawnętrz przymocowane do ramy roweru. Może jakieś zdjęcie? Nie wiadomo czy moduł CDI i...
Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
Jest tam cewka obok magneta wychodzi z niej jeden kabel który po zwarciu z masą gasi silnik nie mam możliwości zrobić zdjęcia jak na razie
Można sprawdzić oporność jej uzwojenia i porównać ze sprawna. Tez tak kiedyś miałem i winna była cewka, blokowalem srubokretem magneto przy odkręcaniu i się omsknął po cewce. Wymiana na jedną z zapasów pomogła.
Witam, dodam zdjęcia tego modułu , ale później bo rower jest w innym miejscu. Opisowo: to jest kostka z 3 przewodami (dwa na cewki magneta, trzeci do przerywacza zapłonu , oraz przewód z " fajka " na świece). Dołączam zdjęcia jakie mam aktualnie (z wyjęta cewka z magneta)
ok juz zrobione cewka na magneto od iskry byla walnieta
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Magneto współpracuje z cewką. Ma mieć przerwę około 0.5 mm ale magneto nie ma prawa ocierać o cewkę. Sprawdź czy nie przesunąłeś całego wału na łożyskach tak że zabieraki nie mają czego złapać. Porób zdjęcia jakiś filmik z pokazaniem problemu.
Co do ładowania akumulatora to hmmmm... nie spotkałem się z alternatorem w quadzie nigdy. Ale musi być czymś jednak ładowany bo by pewnie raz odpalił i tyle i nigdy więcej. Na pewno jakieś ładowanie musi mieć. Zapewne rozwiazanie jak w motocyklu - "magneto" - cewki, koło magnesowe. A dla zabezpieczenia (dla spokoju ducha) bezpiecznik mogę zamontować?...
Dziekuje za wskazówki,swoją drogą liczyłem na szybką twoją odpowiedź,i nie zawiodłem się,na ciebie naprawdę można liczyc.Mój cały zapłon miał inne zachowanie,a mianowicie wizualnie czerwony przewód,od cewki nie iskrzył a kopa miał strasznego po depnięciu starterem zrobiłem to dla Damiana i trzymałen ten przewód reką.Nie iskrzył po dotknieciu do masy...
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta Więc miałem pecha 5%, a właściwie dzieciak znajomego, bo w jakims Chińczyku zastosowano układ, jak z drugiej części mego poprzedniego postu. W dzień wszystko OK, w nocy na światłach po 5 kilometrach wszystko zdychało. Dodano po 1 zapłon, CDI dziala zawsze bez zasilania z zewnatrz....
michal2666 Błąd jest w opisie i schemacie dotyczącym diody, dioda MUR820 ma napięcie przebicia w kierunku zaporowym 200V, a tranzystor IRF9530 wyłączny VDS -100V, tranzystor może się ponownie spalić. Mosfety mają już taką diodę wbudowaną w tym kierunku. Tu raczej diodę należało by dać na cewkę w kierunku zaporowym, lub diodę wymienić na diodę Zenera....
W elektronicznym zapłonie jest zastosowana cewka impulsatora przy kole magnesowym (magneto). Zapłon przesuwając cewkę impulsatora w w przód lub w tył po obwodzie koła magnesowego. Jeśli nie ma takiej możliwości mechanicznej regulacji konta wyprzedzenia pozostaje np:przeprogramowanie modułu CDI (jeśli istnieje taka możliwość oczywiście). A tak na marginesie...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Witam Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta. Prostownik do ładowania www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.ht...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
Witam posiadam quada 125 chińczyka który nagle stracił iskrę. W quadzie wymienione na nowe, magneto, iskrownik, moduł, świeca i cewka. Co nic nie zmieniło, gdy robię instalację na "krótko" Moduł cewka i iskrownik z magneto. To także nie ma iskry. Spotkał ktoś się z takim problemem?
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
A czy przypadkiem magneto nie ociera o cewkę zapłonową ? Jaką masz szczelinę pomiędzy magneto a tą cewką zapłonową ? Spróbuj wlać troszeczkę paliwa nie pod świece ale w miejscu przykręcania gaźnika do cylindra i spróbować odpalić bez gaźnika powinien się odezwać skoro się odezwał jak wlałeś pod świece . Jak się nie odezwie masz nieszczelność pomiędzy...
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
To ja może odnowie temat mam w planach budowę takiego autka tylko że na silniku z jawki 50 bez skrzyni tzn skrzynia ucięta zostaje tylko obudowa wału z 2 stron, cylinder, tłok, głowica, magneto, cewka, gaźnik i kawałek tłumika czyli kolanko od cylindra a resztę dorabiam i teraz nasuwa się 1 problem chcę zrobić automatyczne sprzęgło z hamulca bębnowego...
Witaj. Sprawdź czy ta mała cewka wyzwalacza nie ma zbyt dużej szczeliny względem magneta. Pozdrawiam
Cześć pomóżcie mi bo już zwątpilem. Mam taki problem iż brakuje iskry w zetce wymieniłem już stator wraz z impulsatorem magneto nowa cewka przewody świeca moduł dalej brak iskry. Instalacja dobra gdyż sprawdzałem poprzez podpięcie zetki do innego motorowera. Podpiołem przewody od stator od innego motorowera do instalacji i iskra na świecy jest. Więc...
Witam. To, że Kol. < danielbod > wita nas z małej litery, to jeszcze mały problem, ale to że Kol. chce pływać w morzu tą WSK-ą i jeszcze nie wie co się dzieje, to jest duży problem. Moje pytanie jest takie, co się morze dziać ano MORZE to jest takie cuś co ma dużo wody, a u Ciebie MOŻE siedzi diabeł, który spowodował, że magneto i cewka zasilająca...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
cewka magneto naprawa cewka magneto przerwa cewka magneto
prosty pilot włącz wyłącz cordoba pompa paliwa magneto naprawa
Przepalające się bezpieczniki Webasto w Manitou 2150 Filtr pompy cyrkulacyjnej w kotłach Termet: lokalizacja i czyszczenie