Równolegle z sygnalizatorem zasilanym z 230VAC musisz podłączyć przekaźnik (cewka 230VAC) którego styki robocze podłączysz do arduino zamiast modułu czujki ruchu
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Witam kolegów i proszę o radę. W traktorku John Dere XR75 silnik Kawasaki padła cewka zapłonowa, zapłon taki jak w kosiarkach, więc wsadziliśmy cewkę z jakiegoś Brigssa na próbę. Niestety iskry brak nadal. Ponieważ oryginalna cewka do tego silnika kosztuje w okolicach 500zł (sic!) padło na moduł od chińczyka zasilany z aku taki jak tu https://obrazki.elektroda.pl/4908871400_...
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
Witam Ten PGM to tranzystor w stanie zablokowania. Masz dostępny jego kolektor. Jeżeli połączysz go do AUX+ przez opornik (np. 1k) to po wysterowaniu poda masę na styku PGM. Zamiast opornika możesz dać cewkę odpowiedniego przekaźnika (12V). Cewka powinna być spięta diodą zwrotną, aby zabezpieczyć wyjście programowalne przed przepięciami (samoindukcją)....
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
Odcinasz przekaznikiem samą cewkę zaplonową. W bogatszej wersji stykiem przelaczanym przekaznika zamiast cewki dołączasz rezystor 10 omów 5 wat.
Nie stosuj tych cieniutkich przewodzików ekranowanych, bo masz potem duże straty sygnału zanim z cewki pomiarowej zostanie przetransportowany do presklara LB3500. Testowo, prosto na nóżki LB3500 (przez szeregową pojemność 100pF-1nF by nie zaburzać cewką łączoną z masą polaryzacji stałoprądowej na nóżce wejścia - noga nr 2), od strony druku dolutuj cewkę...
Zamiast cewki podłącz żarówkę 10W zakręć i zobacz, jak miga (a iskry nie ma) to uszkodzona cewka, jak nie to moduł albo impulsator
HTRC110 nie łatwiej będzie zainstalować. Zamiast lepiej ADM4851 ADM485. W moim ADM4851 obszar to trudne do uzyskania i kosztowne. Dodano po 3 RFID = 1 LM358 9 rezystory 0805 8 kondensatorów 0805 2 BAV99 Dodano po 1 1 Cewka 1,5 mH lub cewki
Może być samochodowy - piszą że wyjście NC/NO/COM jest przekaźnikowe, więc nie jakieś delikatne. Po pierwsze - nie podpinasz gołego przekaźnika - używasz zewnętrznego zasilacza (np główego 12V od zasilania w/w modułu) i z niego przez zaciski NO-COM zasilasz cewkę przekaźnika - wszystko jak na schemacie stąd: https://www.dahuasecurity.com/asset/uplo...
Witam, zrobiłem do swojego Ogara 200 (silnik Jawy) zapłon AC-CDI. Zamontowałem impulsator i dorobiłem wyzwalacz z kawałka blachy. Do oryginalnej cewki zapłonowej, która daje ok. 6V podpiąłem uzwojenie wtórne transformatora 230/12V. Na uzwojeniu pierwotny w zależności od mocy kopnięcia otrzymuje 60-120V~, które idzie na moduł. Impulsator daje ok. 0,2V~....
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Witam, mam następujący problem poprzedni właściciel włożył jakiś dziwny chiński moduł od 4t na którym motocykl się nie wkręca. Szukam jakiegoś rozwiązania sprawy. oryginalny moduł jest nieosiągalny. Na module od chińskiego skutera gy6 odpalił i prawie dobrze chodził. Na module od 2t brak iskry, zakładając znowu pierwotny moduł iskra jest. Znacie może...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Cewki się sparawdza testerem cewek, awarię cewki ( i modulu) wykluczysz zapinając żarówkę 21W zamiast cewki. Dodatkowo diodą świecącą stwierdzisz fakt, czy są impulsy wyzwalające moduł. Masz już komplet informacji które wystarczą ci, aby zlokalizowac usterkę.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Czyli zamiast AC 230 V zostało podłączone do AC 400 V. Zrób zdjęcia całości z obydwu stron i jaka firma, typ modułu?
Witam, kombinuję ostatnio ze sterowaniem cewką zapłonową. Postanowiłem zrobić to na sławnym NE555. Przeszukując internet znalazłem sporo schematów - zarówno tych dobrych, jak i tych złych ;) Najbardziej sensowny wydawał mi się ten http://obrazki.elektroda.pl/3700236800 1440838929.jpg zakładający użycie pary komplementarnej do sterowania MOSFETem. Brakuje...
Witam! Mam quada który dostał kaprys. zabrakło mu iskry. Był u 5 mechaników i nic. Więc postanowiłem się sam za to wziąśc. Wymieniono mu czujnik, moduł, cewkę, świecę. to prawie cały zapłon i nadal nic. Ciekawi mnie jedna rzecz, mianowicie w magnecie są 2 cewki i czujnik. Jedna cewka zasila moduł a druga ładuje akku, i ta cewka od modułu przu kręceniu...
Działało by na normalnej zasadzie działania układów CDI. Do przełożenia koło magnesowe wraz z podstawą i cewkami, moduł, cewka (czasem moduł i cewka są zintegrowane w jednej obudowie). Najtrudniejsza część przeróbki, to dopasowanie koła magnesowego do wału i wydastansowanie tego.
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Wracam do tematu . Cewka spalona którą idzie na uklad prostowniczy i regulator napiecia, została wywalona. Żarówka się świeci jak podlacze na przewody wychodzące z magneta dalej nic. Czy idzie podłączyć moduł od chińczyka na 6 pon zamiast tego oryginalnego.
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
fizycznie pasuje 1.4 zamiast 1,3 ale żeby dobrze pracował musisz wymienić sterownik wtrysku z instalacją, moduł zapłonu (w 1,4 jest chyba cewka z modułem a w 1,3 moduł jest w aparacie zapłonowym a cewka z boku) i oczywiście wtryskiwacz musi być również właściwy do silnika czyli jak 1,4 to wtrysk 1,4 a pozatym troszkę pracy elektryka bo instalacja od...
Ostatnio moja cewka wyzionęła ducha (brak masy), reanimacja tym razem nic nie dała. Urwał się drucik od mas cewek, więc nie było, jak go przylutować do rdzenia. Odlutowałem biały przewód i przylutowałem w jego miejscu czarny przecięty na pół. Pomiar miernikiem nie wykazał przejścia ani oporu. Podłączyłem magneto do silnika, kopnąłem w pedał i... 80V...
https://skladczesci.pl/Cewka-uniwersalna... Kup sobie takie coś i zamontuj zamiast przerywacza, nic nie trzeba poza tym wymieniać w zapłonie. https://obrazki.elektroda.pl/4844811600_...
Możliwe że właśnie moduł zapłonowy szlak trafił. Bo zapewne masz zapłon DC CDI, zasilany z akumulatora. Więc jak moduł ostro pokręciło to może właśnie rzuca takim napięciem na cewkę zapłonową :/ . No ale tego pewnym być nie można do póki nie wykluczysz impulsatora. Impulsator nie musi być koniecznie od tego pojazdu. Bardzo często ten sam silnik jest...
Ok, czyli możesz zrobić to np. tak: Zakładając, że z prawej strony mamy równolegle C1 i L1, zaś z lewej cewkę L2, mamy reaktancje: Xc1 = 1 / ω*C1 = 1 / 2*π*f*C1 Xl1 = ω*L1 = 2*π*f*L1 Xl2 = ω*L2 = 2*π*f*L2 Rezonans zachodzi wtedy (mówiąc krótko), gdy reaktancje L i C mają tą samą wartość, lecz przeciwny znak. Czyli dla obwodu...
https://obrazki.elektroda.pl/9442592600_... To komplikuje schemat. Na początek użyję tego schematu z MOSFET-ami, które posiadam z wylutu, np. IRF9530, i zobaczę w praktyce, jak to funkcjonuje. Nie chcę modyfikować oryginalnej instalacji, dlatego takie sterowanie jest. Aktualnie jest przekaźnik zwykły zamiast modułu w ten sposób, że...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
A jak bym chciał podłączyć zapłon pod akumulator 6V zamiast do cewek? Może jakaś cewka jest winna? O wiele lepszy będzie transformator , sam bez mostka prostowniczego . Sześć wolt to może być troszkę za mało na poprawną pracę . Jak już napisałem ja ten układ testowałem na trafie bezpieczeństwa , czyli przy napięciu 24 volty . Jeżeli już mowa o cewkach...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
To zamiast tego modułu daj przekaźnik, wysterujesz cewkę z D+ a styki podadzą napięcie a akumulatora na na LEDy. Nie potrzebujesz wtedy detekcji progów napięciowym, wystarczy że będzie wykrywać że alternator pracuje.
Teraz to już nic nie sprawdzę. Komputer wrócił z serwisu, w którym stwierdzili, że nie mogą określić, czy sterownik jest uszkodzony. Po założeniu sterownika, samochód w ogóle nie odpala. Zakrztusi się coś i momentalnie gaśnie. Wystarczy żeby zrobili test wykonawczy test wykonawczy obwodu . NIe umieją? koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie...
Czy zamiast LM1117 mogę wsadzić inny stabilizator (z 3.3V na wyjściu)? Do czego i jaka ta cewka L4 ??
Witam. Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł. Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie...
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
Witam Rozsypała mi się głowica w silniku opla ASTRY 1.4 Postanowiłem kupić inny silnik. Ja miałem aparat zapłonowy z kopułką, czujnikiem halla i osobno cewka z modułem pod nią. Silnik jaki kupuje to też opla ale corsy B 1.4 ale zamiast aparatu (z kopułką) ma jak by moduł i cewka razem (taki żeberkowy jak by radiator) Moje pytanie czy ten silnik Pasuje...
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
a tak się dzieje bo cewka została stara czyli niskoomowa
Cały czas tam jest 37V AC No co raz lepiej. Takie głupoty wychodzą na mierniku jeśli się zamiast zakresu pomiaru napięcia stałego DC mierzymy na zakresach pomiaru napięcia zmiennego AC. Później podpiąłem bezpośrednio do 230V i cisza. Brak jakiejkolwiek reakcji. Gratuluje pomysłowości. Ta cewka zasilana jest napięciem stałym ok. 140-180V. Wystarczyło...
Jesli zasilałeś zasiliłeś Shelly z 24V DC napędu - 1 Shelly do plusa zasilania z centrali, 2 Shelly do minusa, to podpięcie IN1 i IN2 do wejść krańcówek 14 i 15 centrali powinno zadziałać ( centrala także wystawia plus na te wejścia), konieczne będzie tylko ew. odwrócenie w apce logiki wejśc Shelly (krańcówki są NC, wejścia Shelly domyślnie NO). Ale...
Zamiast cewki podłącz zarówke taką jak np w kierunkowskazie. Pomiar rezystancji cewki nic nie wnosi, nie wykryje się w ten sposób wewnętrznego przebicia. Czujnik wału sprawdź, siada w tch renówach na potęgę.
Witam . Gaszenie jest zielony i czarno-biały.Czy chodzi Tobie o samo gaszenie ,czy podłączenie całej stacyjki?.Jeżeli całej to ,zasilanie (+) dasz na czerwony ,wyjście stacyjki czarny na zasilanie cewki wysokiego napięcia(sprawdź czy dochodzi napięcie),wyjście cewki zapłonowej powinno być podłączone do modułu,zacisk górny prawy (cewka wysokiego napięcia)....
Jeśli chodzi o prąd pobierany z przekaźników, to cewka przekaźnika 12V o impedancji 348 omów, pobiera 33ma. Więc możesz sam sobie przeliczyć ile mniej więcej będzie działał układ na akumulatorze. W dodatku przekaźnik raczej prądożerny, który wziąłem na próbę z modułu od pralki. :) W Twoim układzie raczej takich nie będzie. W tym wątku masz inne rozwiązanie...
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Co może być przyczyną, że znika mi kompletnie iskra, i po jakims czasie jest znowu ?(np.kilka/naście godz. przerwy) Silnik 1.6 8V AFT 74kW (Seat/VW) Podobno może byc walnieta cewka lub czujnik halla.Sa jeszcze jakies mozliwosci bo nie mam cewki na podmiane...? Czy to ze iskra znika i pojawia sie jest jakims typowym objawem usterki danego podzespolu?...
No i jak o to zasilanie zadbać, czy przetwornica izolowana DC-DC wystarczy czy powinienem dodać jakieś kondensatory, cewki? Odpuść wszelakie przetwornice, to źródło potencjalnych zakłóceń. Testowałem wiele tanich modułów BT Audio i są bardzo zbliżone jakościowo. Z racji iż potrzebują niewielkiego prądu do działania (10 - 40 mA) wystarczy zwykły stabilizator...
Masz tu schemat.
obie cewki są sprawne: Cewka zasilająca moduł jak i cewka WN są OK
(...) mon.pl/produkt/modul-przekaznika-1-kanal... Proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję. (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest dokładny model przekaźnika, którego używasz? To pomoże ustalić, czy jego wymagania dotyczące napięcia i prądu są spełnione. https://sklep.msalamon.pl/produkt/modul-... Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Nie wiem, jak rozumieć "stronę sieciową zasilacza", no ale w tym module zasilacz cały czas pozostaje włączony do sieci, co generuje spore straty. Byłoby lepiej, gdyby moduł odłączał nieużywany zasilacz od sieci. Moduł zasilanie na swoje potrzeby pobiera z "pilnowanego" akumulatora. Strona sieciowa to chyba logiczne że 230V? Co z tego że rozłączy wyjście...
Padł moduł zapłonu (pod kopułką) - Mitsubishi J170 - taki sam jak montowany w MAZDA 121 r.90+ i MAZDA 323 r.89+ - w sklepach z częściami do Japończyków około 135zł, w DU - okolo 270 (lekka przesada), druga przyczyna to uszkodzenie przewodów w czujniku impulsów (obok modułu) - od 61 to 77 zł. ps. podobno zamiast modułu zapłonu J170 można wstawic od Poloneza...
Oporność cewki w porządku. Sama cewka służy do ładowania kondensatora w module a ten rozładowując się poprzez uzwojenie pierwotne cewki WN daje iskrę. Podstawiaj drugi moduł i musi ruszyć.
Kolego (at)gesty71 z całym szacunkiem, ale czy Ty masz mnie za idiotę??? Czy naprawdę uważasz że nie wiem jaka jest zasada działania urządzeń elektrycznych? Po pierwsze gdyby N nie był podpięty nie zadziałała by elektronika płyty, bo skąd by się wzięło niskie napięcie na niej jak nie z transformatora? Załóżmy teoretycznie że nie było N a zamiast tego...
A wiec ten moduł będzie podczepiony do pojazdu który mam w Awatarze ma on seryjny silnik od 126p, Wersja FL która ma Aparat zapłonowy zamiast czujnika położenia wału, a Cewka wiadomo ta 1,5oma
Jeżeli masz miernik ustaw napięcie zmienne (zakładam,że moduł jest AC jak w większości i podłącz zamiast cewki napięcie powinno się mocno zmieniać, jeżeli nie to raczej nie cewka).
Trzy piny to ma chyba cewka a nie moduł sterujący. Zasilanie we wtyczce to środkowy pin. A jak sobie wepniesz wtyczkę w cewkę, to wykrywasz miernikiem zasilanie na końcach cewek. To się na szybko sprawdza inaczej - diodami świecącymi wpiętymi zamiast cewek.
Witam, Troszkę szukałem info na ten temat i co nieco znalazłem, ale nie znalazłem żadnego konkretnego tematu. I chodzi mi o pomoc w najprostszym podłączeniu instalacji elektrycznej. Jak w temacie, jest to chinol pojemność 110. Z silnika wychodzą dwie kostki. Pierwsza (z grubszymi kablami): - niebiesko-biały (niby impulsator) - czarny-czerwony (zasilanie...
jeszcze jedno pytanko, w module zapłonowych, do 126p, mówią by potem zdjąć kondensatory, tylko jak sprawdzałem, na sucho bez modułu z podłączonym kondensatorem miedzy masą a wyłącznikiem od masy, 12V cały czas podłączony pod cewkę, to świeca ma większą iskre, na razie pozostanę, przy IRF840, cewka pobiera ok 3,5A a z kondensatorem odrobinę więcej, zamiast...
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to...
Ok Dzięki bardzo, coś będę działał i zobaczę co z tego wyjdzie. Jeśli to ogranicznik to znaczy że moduł jest tak skonstruowany że wie kiedy podać iskra,spróbuje to rozebrac. Dodano po 4 Dziękuję kolego Wawrzyniec. Czyli cewka zasilająca jet też wyzwalającom zapłon zamiast impulsatora. No nic będę próbował otworzyć modul ,może się uda to go z reanimuje....
Moduł zapłonowy od tego silnika podaje iskrę tylko na jedną cewkę. "Rozgrzebałem" go i wygląda na to że walnięty jest tranzystor, ale problem w tym że nie wiem czym go zastąpić- nie ma na nim nic napisane. Wie ktoś może co tam włożyć zamiast niego? Jedna jego noga jest podłączona pod wyjście na cewkę, czyli przekazuje on napięcie na cewkę zapłonową....
Nie , moduł zapłonowy nie jest sterowany CEWKĄ magnetyczna , tylko jej impulsy (cewki) obrabia ECU i on (ECU) steruje modułem zapłonu , a ten też jest wewnątrz zespołu aparatu zapłonowego.
gdybym nie wiem jak ustawiał zapłon to i tak na wolnych obrotach lewy przerywa Prawdopodobnie cewka zapłonowa ma lekkiego klapsa, spróbuj zmniejszyć odstęp miedzy elektrodami na świecy w tym cylindrze.
Możesz spróbować dać zamiast warystora szybką diodę transil na odpowiednie napięcie. Mógłbyś wstawić zdjęcie jaką cewkę zastosowałeś i gdzie podłączyłeś zasilanie do tego wkładu? Akurat mam cewkę od starego telewizora i chciałbym ja zasilić...
Czołem! Słuchajcie mam spory problem ze statorem od suzuki ad50. Stator po 15min pracy dostaje wysokiej temperatury aż topi izolację z przewodów po czym dochodzi do odsłonięcia przewodu cewki cdi i ginie iskra. Zmieniłem na drugi nowy stator- taka sama sytuacja więc zmieniłem na trzeci nowy stator ale tym razem instalację zrobiłem na krótko tj. podłączyłem...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
W eskorcie jest silnik 1,3 na jednopunkcie, jak znaleźć impulsy zapłonu na wyjściu kompa? Cewka jest chyba pojedyncza jeden kabel wysokiego do rozdzielacza i trzy zasilające cewkę. Nie wiedziałem że to może być ważne skoro tranzystory są walnięte myślałem ze wymienie je i będzie działać. Tylko zapodziała się gdzieś ta pastylka od zabezpieczenia temperaturowego...
Wystarczy jak zamiast elektrozaczepu podepniesz do domofonu przekaźnik (cewka o takich samych parametrach jak docelowy rygiel - czyli przeważnie 12V AC lub DC) a stykami tegoż przekaźnika obsłuż wejście "krok po kroku" Stacja bramowa S50A do obsługi elektrozaczepu posiada przekaźnik w wyjściami COM i NO (zaciski 8,9), także jak kolega nie podłączy...
Bez schematu ciężko. Moduł musi dostać zasilanie stałe i impuls z wału korbowego. Z modułu zasilanie na cewkę lub jeśli cewka wymaga stałego to stałe na cewkę plus impuls z modułu. To tak teoretycznie.
zamiast GND powinno być N To dlaczego to "N" poprzez cewkę czy moduł przekaźnika łączy się z pinami ESP8266? Tak to wynika z Twojego schematu.
Czyli tak czy inaczej, przekaźnik musi być ciągle sterowany, cewka musi cały czas pracować a przestanie pracować jedynie po podłączeniu przyczepy. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie na dłuższy czas, gdy rzadko będę podpinał przyczepę a przekaźnik będzie cały czas pracował zamiast pozostawać w spoczynku.
Jeśli chodzi o samo wykrywanie wody to wystarczy ścieżka z przerwą ok 2 mm. Woda zazwyczaj nie przewodzi tak dobrze żeby wysterować przekaźnik, trzeba wzmacniać, może być nawet pojedynczy tranzystor, przy okazji może zrobić negację, do tego rezystor do polaryzacji i ustalenia czułości i dioda zabezpieczająca cewkę przekaźnika. Trzy elementy, tranzystor...
Jak użyjesz przekaźników np [url=http://kuis.pl/przekaznik-1co-10a-5... to zamiast BD139 możesz użyć BC547 (przykładowy przekaźnik jest z cewką na 5V ale dostępne są z cewka na 12V).
zajrzyj do silnika czy aby napewno cewka tacho jest dobrze umocowana,jezeli tam jest ok to wymien triaka na module sterujacym , powodzenia
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator http://obrazki.elektroda.pl/1420627800_1... z chińskiego skutera...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Trochę mieszasz. Logo ma osiem WEJŚC cyfrowych - dla Logo 24 zero to napięcie mniejsze od 5 V, jeden - większe od 12, dla Logo 12/24 zero tak samo, jedynka - napięcie większe od 8,5 V. Cztery wejścia 1 i 2 oraz 7 i 8 mogą pracować jako analogowe (mierzące prąd, mierzące napięce, dostosowane do czujnika PT100 - zależnie od konfiguracji). Jak będziesz...
Dla porządku dopisuję, że problem został rozwiązany. Wyjąłem całą główną płytkę PCB i sprawdziłem, czy podczas wcześniejszego wycinania plastiku od spodu obudowy nie przeciąłem przypadkiem ścieżek. Okazało się, że w dwóch miejscach, w tym jedna ścieżka należąca do pinu 1 złącza CN1 (Main Tx Signal). Wniosek na przyszłość: zamiast wycinać fragmenty plastiku,...
To najczęstsza usterka tego modelu, nie pozostaje nic innego jak włożyć zamiast niej np cewkę ładowania z innego iskrownika lub obecną cewkę zasilającą przewinąć odpowiednim drutem i zrobić zasilanie modułu przez transformator sieciowy.
Przecież napisałem, że wueska ma zamontowany zapłon CDI No to w czym problem? Jak ustawiłeś punkt zapłonu? Napisałem przecież wyżej wyraźnie... iskra ma słabą energię, optycznie jest cienka. W innych współczesnych motorach iskra jest optycznie grubsza. Chcę to poprawić, np. przez zmianę modułu. Cewka jest już zamontowana bardziej wydajna od fabrycznej...
A czymże jest ten impulsator? Popatrz sobie w schematy modułów CDI. Masz tam :cewkę ładującą/zasilającą i CEWKĘ wyzwalającą, czyli to, co masz zamontowane.
Ostatnio miałem podobną sytuację z SC 385. Sama płytka ponad 400 zł. Po krótkich oględzinach i pomiarach stwierdziłem, że nie mam czasu na szukanie usterki. Pomógł mi post (at)bardan. Stary zasilacz (na przetwornicy) do ładowania akumulatorów na 12 V, znaleziony przekaźnik 12 V (zestyki na 230V/10A) + dioda równolegle na cewkę, soft-start za 11 zł oraz...
A mianowicie niema iskry. Sprawdziłem już cewkę ,moduł, zasilanie na cewkę jest moduł i cewka podstawione na 100% sprawne. Nie mogę zlokalizować czujnika położenia wału . miał być w okolicy rozrusznika ale go nie widzę . :cry: MOŻE GO NIE BYĆ ford skorpio 2,0 DOHC 1992r: POMOCY !!!!!!!
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Zaznaczę, że nie znam tego zapłonu, ale jak jest to typowy układ stosowany w pilarkach, to jakiekolwiek pomiary, zalanego na amen modułu z cewką, nie mają sensu! Jedyną sensowną próba jest sprawdzenie jakości generowanej iskry. Jednak nie na świecy!!! Taka próba niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego! Trzeba robić próbę na samym kablu WN (jak...
Wymienić na nowy moduł , ale masz trudnosci. Można zbudować wzmacniacz zamiast modułu.Tranzystor BUX127,zabezpieczony trzema DZ na napięcie 100V pomiędzy kolektorem i bazą, ogranicznik prądu w emiterze, kolektor steruje cewką WN. Widzę ,że znasz się na tym to sobie poradzisz. Jakiś zgrabny radiator na tranzystor.
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
http://obrazki.elektroda.pl/5524744800_1... Witam. Chciałbym przedstawić wam moją konstrukcję SSTC opartą o sprzężenie zwrotne w postaci anteny. SSTC (Solid State Tesla Coil) jest to półprzewodnikowa cewka Tesli, w której iskrownik (spark gap) został zastąpiony układem półprzewodnikowym. W tym konkretnym przypadku prezentuję implementację...
A jest możliwość podłączenia cewki owalnej ( tzw. beczki ) i osobno moduł zamiast połączonego? Posiadam taką cewkę aktualnie : http://obrazki.elektroda.pl/5581678600_1... A założyć cewke beczke i moduł z golfa 2 boscha, niestety nie mogę w grafice odpowiedniego zdjęcia znaleźć.
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Witam! Mam na stole rozklejony moduł od Mercedesa (rocznik ponoc ok 96). Nie wiem jakie ma numery, bo ktos juz grzebał wczeniej i pokrywke- obudowe rozwalil (do wnetrza sie naszczescie nie dostał). W srodku chassis - "żelówka". Uwalony jest jeden z tranzystorów sterujących cewkami. Ma on niestety 4 giry i nie wiem co wsadzic zamiast niego (polowiec...
cewka moduł zamiast cewko modułu schemat cewka moduł cewka moduł renault
wymiana grzałki polar głośne wirowanie pralki wyciągnąć świetlówki
analizator widma analizator widma
Bosch Silence Plus Edition 45 SD13IT1B – zmywarka nie odprowadza wody, czyszczenie filtra, pompa, Aquastop LCN180429YA - Układ scalony w urządzeniach mobilnych