Cześć. Ja też właśnie co kupiłem ten sterownik dzisiaj go uruchomiłem i również po podłączeniu zgodnie z dokumentacją silnik zamiast się obracać jedynie drgał. Winą jest "niewłaściwe" sterowanie układem L293. Problem można rozwiązać zwyczajnie podłączając jedną cewkę motoru do wyjść OUT1 oraz OUT3 a drugą cewkę do wyjść OUT2 oraz OUT4 motoru. http://obrazki.elektroda.pl/6212480800_1...
Jasne że możesz to obliczyć ze wzoru e=B*l*w (e-siła elektromotoryczna, B-indukcyjność magnesów, l-długość przewodnika na które działa pole magnetyczne, w- prędkość kątowa) ale nie wiem czy warto Ci się z tym bawić, lepiej odkup od kogoś lub nową cewkię :)
Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
Bezpieczniki sprawdzałeś? Od razu wybiegnę w przyszłość i napisze że te motor sicherungen też masz sprawdzić
Witam Wielkie brawa za chęci i zapał przy renowacji tego motorka :o Gazela - cudo. Co do cewki - to równie dobrze mogła tam działać i 6-cio woltowa, o ile tylko była odpowiednio wytrzymała. Na działanie reszty instalacji nie miało to wpływu, bo cewka dawała tylko napięcie na świecę, a dla innych odbiorników napięcie 12V pochodziło z prądnicy. Plusem...
odpalając motor światła powinny być bo zasilane są z cewki więc z akumulatorem nie ma to nic wspólnego, robiłem 3 takie motory w ubiegłym sezonie i w każdym trzeba było lutować przy cewkach bo przewoby poodpadały ale jak nie masz ściągacza do koła magnesowego to nie podziałasz chyba że pomysłowy jesteś to uda się bez (wiem sprawdziłem)
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
To pomyśl, czy taniej nie wyjdzie przerobić cewki od WSK....
Na pewno nie jest to iskrownik, nie jest on też zalany ale z odwinięciem będzie problem bo ten drut raczej sie rozpadnie niż odwinie więc nie policzę zwojów. Na cewce powinno być między 11V(na wolnych obrotach) do ~25-30V. Czyli jeśli już to jedynie mogę wziąść drut o takiej samej grubości i nawijać dużo zwojów i najwyżej doświadczalnie odwijać zwoje?...
Powinno pracować dobrze. Te z motorami chodzą ciszej. Nie ma stuków jak przy zaworach z cewkami.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Cewka w magnecie jest dobra. Sprawdzałem miernikiem i wytwarza prąd. A co robi cewka wysokiego napięcia? Motor chodził normalnie i po jakimś czasie stanął. A stanął bo nie ma iskry. A jak sprawdzić tą cewkę WN?
Witam ostatnio nabyłem lampę 55w i chciałem ją podłączyć do motocykla cewka w motorze posiada zakres 12-24v przy największych obrotach lampa jest na 12v i chciałbym zrobić instalację z użyciem akumulatora 12v 4ah posiadam regulator z malucha i mostek z mz czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć. Dam punkty
Chcesz przewijać cewkę zapłonową z motoru jakiego JAWA?
Witam. Od jakiegos czasu borykam sie z problemem podlaczenia halogena do motoru . Cewka ktora jest obecnie jest to cewka 12 v ktora maxymalnie moge obciazyc zarowka 35 watowa . Przy zalozeniu halogena 12v 55wat nie daje sobie rady by pelni wykorzystac swiatlo jakie daje halogen brak mocy czy mozna przewinac taka cewke czy nawinac wiecej drutu . Jaki...
Oryginalnego magneta nie chcę z prostego względu dało się we znaki razem z przerywaczem i oryginalną cewką. W poprzednim sezonie jeździłem na oryginalnym zapłonie wszystko pracowało pięknie aż tu nagle motor zgasł i koniec (środek pola 20km od domu). Po z holowaniu motoru zmarnowałem pół dnia na wymianę cewki, kondensatora, przerywacza (miałem po kilka...
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Witam, mam pytanie. Posiadam Hondę CBR 600RR z 2005 roku. Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe i po wymianie świec motor przestał ładować. Wymieniłem regulator napięcia, nową cewkę przy akumulatorze, ale motor dalej nie ładuje. Może pomożecie, co może być przyczyną usterki?
Jeżeli tak się dzieje, to musi być zwarcie cewki ładowania do masy. Obwód zmiennoprądowy nie może wykazywać oporności do masy. Omomierz przy wył. motorze nie musi tego wykazać, należy mierzyć napięcie przemienne względem masy (każde końce oddzielnie). Oczywiście, jeżeli cewka nie ma zwarcia nie powinno nic wskazywać.
Byłem dziś na podmiance pod inny motor. Niestety nic się nie wyjaśniło. Oba moduły sprawne, przekaźnik ok,stacyjka ok. Kurcze jestem w kropce. Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić. Nie sprawdzałem cewek bo gościu miał cały motor złożony i nie chciałem wszystkiego odkręcać. Da się jakoś sprawdzić cewki bez wpinania w inny motor tzn czy dają iskrę?...
Witam. Padłą cewka zapłonowa motor 1,6 AHL. Czy kupić samą nową nową cewkę a moduł przełożyć czy też kupić używkę kompletną. Co sądzicie.
Kolego pod numerami 2- ma być wprowadzenie z gwiazdy silnika i chyba tak u ciebie jest . 3- podajemy zasilanie z fazy silnika i chyba tak masz . Sprawdzić WS -to cewka hamulca 4 -5 - to zaciski które mają iść do szafy na styk by uruchomić hamulec. 1- to środek cewek hamulca.
Słuchajcie wszyscy - w psychiatrii , taka jednostka chorobowa , nazywa sie megalomania! Ty Zieluś nie czekaj , tylko napisz wreście jaki masz motor!
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
Przyjacielu, a czy cewka jest w jakimś miejscu galwanicznie połączona z masą? Cewka, z której chcesz zasilać Twój twój jest jedno czy dwuprzewodowa? Bo pierwsza sytuacja przekreśla prostowanie pełnookresowe.
witam jechalem autem byl jakis taki slaby w pewnym momencie zaczelo nim szarpac szczelac obrotomierz latal jak wsciekły ,dzisiaj wsiadlem do megi kręce kręce i nic nie zagadała myslicie ze to cewka mam motor 1.6 8v pomózcie 3 dni temu mialem wymiane glowicy popłynąlem 600zl teraz to
Daj trochę wyraźniejsze zdjęcie, jak masz taki licznik to wygląda że pin 4 albo 9. Na 9 jest, jak dobrze widzę opis kl1 czyli sygnał z cewki. Poprzedni motor to diesel czy benzyna? https://www.thesamba.com/vw/forum/viewto...
Można przedzwonić miernikiem, ale jak chcesz rozpiskę, to podaj chociaż jaki motór.
przyczyną moze byc takze wadliwy przewód z cewki do swiecy, wina moze byc takze w tzw. "fajce" na swiecy, a ustawienie przerywacza takze ma znaczenie, odstep platyn zalezy od modelu motora
Niedawno w rupieciach znalazłem silnik synchroniczny napędu talerza mikrofalówki. To jest silnik o nieustalonym kierunku obrotów, ma jedną cewkę, pole magnetyczne jest oscylujące, a nie wirujące, musi sie rozpędzić żeby działał poprawnie, silniki tego typu w wersji które mają ustalony kierunek, mają to bardzo prymitywnie zrobione, zapadką, która blokuje...
Jeśli "cewka do motoru" dostarcza stałego napięcia 12V (tak wynika z obrazka), to schemat jest zły, a nawet bez sensu :cry:
To akurat wiem, że Tcm i ECU łączy się po CAN, licznik też, jedynie co pozostaje to emulować ECU na innym motorze. Zachować rezystancje cewek i czujników dla wejść/wyjść i podłączyć dodatkowy Trigger na wale dla ecu z smart.
jak się do niej odnieść w takich przypadkach Pozytywnie. Wystarczy pamietac o energi potencjalnej.
Witam. Czy ktoś wie może jak sprawdzić cewkę zapłonową od motoru czy nadaje się do dalszej eksploatacji?
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
sprawdź kable przy cewce wysokiego napięcia i napisz jaki motor ma zapłon,
Witam, też obstawiałbym niewłaściwy skład mieszanki albo źle dobraną wartość cieplną świecy. Myślałem jeszcze o niewłaściwym przewodzie WN lub o uszkodzonej cewce zapłonowej.
No raczej w sklepie w którym ją kupiłeś chyba że to jakiś starszy model wtedy to możesz popróbować z cewkami od motorów ewentualnie samochód ale domyślam się że to cudo jest na 6V więc powinno pasować prawie wszystko.
Co do CUT to przecinasz plus idący na cewkę. Alarm tym przewodem gasi motor a jednocześnie blokuje gdy ktoś bez Twojej wiedzy chce odjechać. co do GND to jak wychodzą z tego samego miejsca to jeden pod masę drugi może być wolny/zaizolować Dodano po 8 Co do Estr to są różne opcje w zależności od instalacji. Dodano po 5 Przewody estr są do odpalania,...
Czy ktoś sie orientuje, jakie ma być napięcie na cewce zapłonowej w motorze yamaha dt 125 10V z 1983 roku??
Kiedy używałem cewki z motoru było wszystko ok, a tutaj iskra przeskakuje z WN na masę, ale jest bardzo mała - prawie nie zauważalna i nie ma ogólnie mocy. Dopiero kiedy połączyłem dwa wyjścia WN w jednym pojawiała się właściwa iskra.
Jak zawsze w takim wypadku na pierwszy rzut leci taśma, tym bardziej że bodajże cewka czy przetwornica siedzi w dolnej części taśmy.
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
W czasie kręcenia / przy braku odpalania/ sprawdz , czy masz napięcie 12V na cewce WN . Ten motor ma gazownię?
Słyszałem, że w tych motorach podobno cewki (sagem) wymienia sie jak ...swiece. I trzeba zapasowe ze sobą wozić... W kangoo jest poczwórna cewka dis i raczej się nie psuje [/mod]
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Witam Czy oryginalną cewkę zapłonową można gdzieś tanio kupic? Czy jest możliwośc zastosowania zamiennika np od motoru?
Mam problem z w/w quadem, brak iskry na świecy. Sprawdzone elementy to: Iskrownik- nowy - ok Moduł zapłonu, sprawdzony na innym motorze - ok Cewka wysokiego napięcia- wymieniona - ok Po wymianie nowego iskrownika motor był sprawny przez ok.3 godzin. Następnie problem się powtórzył, i nie ma iskry, natomiast iskrownik napewno jest ok. ponieważ był sprawdzony...
ja bym sprawdził cewki patrzac jakie maja one napiecie bez obciazenia. zrobil bym prowizoryczny zapłon bateryjny 1 minuta roboty akumulator od np malucha cewka tez podłączasz wszystko po przerywacz motoru i powinien zapalic i wtedy sprawdzasz napieci...
Pomierz cewkę tachogeneratora tego silnika: https://fixpart.ie/product/midea-1100201... Uszkodzenie triaka też może wchodzić w grę.
Ale na czterech diodach masz dwa razy większy spadek. Nie ma sensu. Właśnie po to masz dwie cewki w motorze, by diody przewodziły naprzemiennie i mogły być tylko dwie. Sprawność takiego prostownika i Gratz'a jest taka sama. Stosując Graetz nic nie poprawisz, tylko pogorszysz ze względu na spadek. Najlepiej zrobić tak jak pisałem wyżej.
Cewka powinna dawać kilkadziesiąt volt.
Czy to możlowe żeby problem leżał w tym że mam cewkę masową? Przy odpalonym motorze podłączyłem próbowkę do masy i wyjścia z cewki ładowania i się zaświeciła a z tego co wiem nie powinna... przynajmniej w wypadku cewki bezmasowej
Są dwie cewki, powinny wychodzić trzy przewody. Chyba ze to inny motor. Wrzuć zdjęcie dla pewności.
Zrealizowałem symulację w LTSpice. Wygenerowałem przebieg narastający do 300V, który ładuje kondensator. Po 3ms to napięcie ładujące zanika. W chwili 4ms następuje załączenie tyrystora. Impuls ma czas trwania 1ms. Ix - to przebieg prądu tyrystora, I(D1) to prąd diody do niego równoległej. I(c1)-niebieski to prąd kondensatora. Widać, że prąd kondensatora...
Ma to być zamontowane w silniku Jawa 223. Średnica przesłony 70mm. Diodę wymieniłem na szybką. Układ narazie działał tylko na stole z obciążeniem w postaci żarówki. Przyniosłem cewkę z motoru i zaraz zobaczę jak będzie wyglądać iskra.
Jeżeli nie izolujesz uzwojeń cewek od masy motoru to dajesz po jednej diodzie, ale wtedy nie wykorzystasz pełnej mocy cewek. Jeżeli z każdej z cewek wyprowadzisz po 2 przewody to daj do każdej osobny mostek prostowniczy.
f28 to awaria serwo motoru (cewki). da się to naprawić bo miałem nie jedną taką naprawę Ten element jest gazowym zaworem bezpieczeństwa i naprawianie go, a producent nie dopuszcza tego, może przynieść zupełnie nieoczekiwane skutki. To... tak dla dobra naprawiacza oraz użytkowników i ich sąsiadów.
witam jechalem autem byl jakis taki slaby w pewnym momencie zaczelo nim szarpac szczelac obrotomierz latal jak wsciekły ,dzisiaj wsiadlem do megi kręce kręce i nic nie zagadała myslicie ze to cewka mam motor 1.6 8v pomózcie 3 dni temu mialem wymiane glowicy popłynąlem 600zl teraz to
nie dawno zapalił ale gasł po około 10-ciu sekundach i już nie chcial odpalić Dodano po 3 ale zauważyłem że mocno platynki iskrzą Dodano po 1 to co kondensator był by niedobry
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Dzisiaj nagle zniknęła iskra w WSK 125,pierwsze myślałem że skończyło się paliwo a po sprawdzeniu iskry okazało się że jej nie ma.Ściągnąłem dekiel i zapłon jest tak samo ustawiony,prawidłowo otwiera się wyraźnie i 3mm przed GMP,przerwa na przerywaczu jest ustawiona na 0.3mm.Sprawdzałem na dwóch nowych świecach z firm BOSH i NGK,sprawdzałem iskrę na...
Nie ma oznaczenia, bo występuje w pakiecie tylko z silnikiem. Szukaj używanego motoru, albo cewki pochodzącej z takowego silnika, tylko sprawnej.
No, ok to w takim razie czemu mogę zapalić z pilota tylko wtedy jak jest przekręcona stacyjka na ON. Jak jest w pozycji na OFF i pale z pilota to zapłon załącza się tak samo jak z kluczyka, wszystkie napięcia się pojawiają, nawet zasilanie cewek, a motor nie chce zapalić. Czyli coś musi być w tej stacyjce....
Witam ! Jaki to motor ? czy ma akumulator ?
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Nie oszukasz ECU lecz pracę motoru, ponieważ zawór ten ma znaczące żądanie no ale bez tego też będzie autko jeździło.
Witam, a więc wiązka jest niby oryginalna. Posiadam 2 cewki pod kapą. Z cewki zapłonowej wychodzi 1 czarny kabel i idzie do czerwono-czarnego w module, i z modułu wychodzi czarny do cewki zapłonowej. Z drugiej cewki czerwony jest połączony z czarno-białym modułu. Biały podłączony do zielonego modułu światło. Żółty od cewki podłączony do masy gaszenia....
Cewka WN którą chcesz zastosować (oznaczenie EMZA 8351.1/13 a nie /18 ) jest przeznaczona do zapłonu typu CDI - ma ona małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. Ulegnie uszkodzeniu moduł zapłonowy, a nawet cewka WN, jeżeli moduł nie będzie wyposażony w ogranicznik prądu cewki. Poza tym mowa o tym była w poprzednim Twoim temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
jeżeli moduł razem z cewką to na w motorze jest tylko impulsator który daje sygnał do modułu, możliwe też że moduł jest zasilany z cewki w magnecie a nie z akumulatora. Przychodzi mi na myśl tylko słaba masa
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
brak iskry cewka 100 % dobra proszee o pomoc iskra znikla nagle wczesniej motor C16NZ pracowal i dealnie
Nie spalanie z dystrybutorem liczone Ale praca silnika jest lipna motor kuleje cewki paliwowe były już reanimowane w prawdzie sam tego nie robiłem a wtryski jak sprawdzić bo komp jest mało dokładny masz na to jakiś manualny sposób
Witam. To nie jest cewka tylko dioda, za pomyłkę przepraszam, nie mniej jednak wydaje się być w porządku. Jak wspomniałem jest to układ odpowiedzialny za zasilanie być może właśnie w tym torze jest jakieś zwarcie. Niestety część tranzystorów i układów jest jako BGA więc omomierzem ich nie sprawdzisz. Jeszcze raz dobrze przyjrzyj sie dokładnie płycie...
A do jakiego motorka i pod co go podpinasz ? Moduł jest przeznaczony do motorów z cewką impulsową ( zapomniałem nazwy) zamiast przerywacza.
jeśli nie masz iskry to sprawdz czy w kostce od cewki masz mase.przy wymianie motoru mogła zostać nie przykrecona. jest to punkt masowy na silniku na wyskosci cewki W/N.
może [URL=http://vault16.webpark.pl/]coś takiego? Ewentualnie jakiś generatorek HV. Pomyślałbym też (jeżeli ograniczeniem nie są gabaryty) o wykorzystaniu cewki zapłonowej z samochodu / motoru.
Ale czy silnik kręci normalnie? Bo jeśli tak, to moze padło sprzęgło i się ślizga. Silnik wtedy wyje a "motór" nie jedzie... A wtych wynalazkach, naprwianych po stodołach zdarzyć się może wszystko: kompresja, uszczelki, simmeringi, sprzęgło, świeca, cewka, przerywacz itd, itp. Po prostu kupiłeś sobie "puzzle", które trzeba bedzie doprowadzić do stanu...
Mój ojciec opowiadał mi że jego dziadek kiedyś izoloał drut miedziany aby nawinąć nim cewkę do motoru jakiegoś, chyba do "M-ki". Były jakieś szpule z nićmi lnianymi, coś tam się obracało. Przez środek przepuszczało się goły drut, a z drugiej strony wychodził już ładnie zaizolowany. Wie ktoś jak taka maszynka mogła wyglądać?
Z czego mogą podejść takie cewki ?.Bo nie mam w pobliżu znajomka z takim motorem.
Uzwojenia alternatora są ok mierzyłem u kolegi w motorze wszytko . Cewka WN sprawna, moduł sprawny porostu nie idzie impuls na cewkę zapłonową :(
W starszej wersji silników 165 ccm firma As-Motor stosowała mechaniczny odprężnik. Był on wkręcany w cylinder od strony wydechu. Uruchamiany był on przy ciągnięciu za rozrusznik ręczny. Współczesne opisy tych silników nie podają informacji o odprężniku sugerując zastąpienie go systemem EasyStart w rozruszniku oraz zastosowaniem cyfrowej cewki zapłonowej....
wytwarzanie napiecia poprzez zmienne pole magnetyczne tego krecacego magnesu .Uszkodzenie cewki moze byc przerwa uzwojenia lub zwarcie najczesciej kilka zwojow .W kazdym przypadku nie ma generacji napiecia i nie ma jazdy.Przy magnecie trzeba sprawdzic czy magnes staly nie stracil swoich wlasnosci.Przejscie cewki mozna sprawdzic omomierzem ale zwarc...
Prawdopodobnie masz spaloną cewkę od świateł. A jak podłączysz tę drugą to pewnie światła się zaświecają a motor gaśnie bo zwierasz cewkę od zaplonu do masy.
zrobiłem z cewki od motoru ale iskra taka że szkoda pisać druciki muszą mieć bardzo mała odległość a nadodatek jakos kijowo to działa przeczytałem na necie że można to zrobić również z podzespołów z tv miałem taki tam stary i go rozebrałem i chciałbym sie dowiedzieć co musze z niego wylutować i jak to podłączyć żeby działało za pomoc wielkie dzięki
ale wydaje mi się że napięcie wytwarzane przez magneto w silniku rowerowym może być za niskie dla tej moduło-cewki zwłaszcza w początkowym stadium kiedy silnik trzeba odpalić. No chyba że też pokombinuje i zastosuje patent z filmiku :D Jest to jakiś argument. Sensowny. Ale dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. A raczej dopóki nie sprawdzimy....
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
w desce bezpiecznikowej są bezpieczniki pod osłonką z napisem motor sprawdż je,sprawdż też czujnik hala podając masę przerywając przy włączonym zapłonie na środkowy pin w kostce na aparacie zapłonowym
https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloze... tak wygląda ten czujnik? jeśli taki to jest to zwykła cewka (w oplu jest identyczny) i działa tak samo jak każda cewka choćby w motorze w magneto - im wyższe obroty tym większe napięcie, no i wyższa częstotliwość impulsów o które tu się rozchodzi to nie jest żaden...
Witam mam honde mtx 80 i mam problem z cewka a, mianowicie co może być przyczyną ciągłego psucia sie cewki. Po założeniu nowej i przejechaniu kilku kilometrów motor nie odpala i jest to winna tej cewki.
NO rzeczywiście może nie doprecyzowałem. Pomimo wymiany cewki i kabla wn mój motor nie palił. Mój moduł sprawdziłem w jego motorze i wykazało że jest ok. U mnie ani razu nie pojawiła się iskra, nawet na jego dobrych częściach. Więc cewkę , kabel i moduł mam ok.
Na początek rozwali cewkę. Jeżeli jest ten sam motor co w bravo to musi kol ssący wykręcić.
Przecież w motorze 111 nie ma aparatu zapłonowego, Są dwie cewki pod pokrywą i każda obsługuje dwie świece. Tam nic nie można pomylić, . https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
Taka, sytuacja jest np. w motorach KTM jak padnie moduł. Iskra jest paliwo idzie a nie odpala. Chodzi o to że w warunkach zwiększonego ciśnienia i temperatury iskra nie ma "siły" wyskoczyć. Jak ją odkręcisz - nie ma oporów żeby odpalić. Musiałbyś pomierzyć opory na cewce i porównać z książkowymi - najprawdopodobniej cewka po tak długim okresie skorodowała...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
te simteki sa czule na synchronizacje i jakosc impulsow z czujnikow walka i walu. Czujnik walu byl w najpierw indukcyjny a potem halla. Czujnik walka byl zawsze magnetoindukcyjny (sprzezenie magn. pomiedzy 2 cewkami) Ten motor powinien odpalic na jednym, sprawnym czujniku. Sprobojcie na probe odlaczy jeden albo drugi. Tymsamym mozna probowac wyeliminowac...
Już rozwiązałem problem, wymieniłem moduł i motor odpalił .
dziękuję za odpowiedź, ale co oznacza na zdjęciu 0v i 5v. jak to podłączyć, gdzie + i - , czy to wytrzyma 6v i ok. 5A. na przedstawionym uładzie są 4 wyjścia- a czy może być więcej lub mniej, i czy po naciśnięciu przycisku napięcie na wyjściu pojawia się chwilowo, czy jest stałe, gdzie wyłączanie, oraz cewki w motorze nie wytwarzają idealnie stałego...
Układ będzie sterował cewką zapłonową (W/N) w motorze ;). Zrobiłem jak kazał kolega i działa. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
cewka motor cewka motor sprawdzić cewka zapłonowa motor
gniazdo karty pcmcia rejestrator pracy budowa krajzegi
wymiana zaworków delphi wymiana zaworków delphi
Podłączenie elektryczne sterownika Elektromet EL-02 Najlepszy olej do smarowania łańcucha piły spalinowej