Ramse wydaje mi sie że masz założoną cewkę od motoroweru JAWA bo one miały 8V. Cześci możesz dostac do MF 70 w AGROMASZ Skierniewice i na allegro była chyba tydzień temu taka cewka orginalna co sie daje do środka koła magnesowego.
wytwarzanie napiecia poprzez zmienne pole magnetyczne tego krecacego magnesu .Uszkodzenie cewki moze byc przerwa uzwojenia lub zwarcie najczesciej kilka zwojow .W kazdym przypadku nie ma generacji napiecia i nie ma jazdy.Przy magnecie trzeba sprawdzic czy magnes staly nie stracil swoich wlasnosci.Przejscie cewki mozna sprawdzic omomierzem ale zwarc...
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Najlepiej sprawdzić multimetrem z włączonym pomiarem rezystancji Sondy podpinasz do cewki i jeżeli wskazanie jest od kilku do kilkuset omów najprawdopodobniej cewka jest dobra
Musisz mieć starą cewkę. Zmierzyć średnicę drutu i policzyć zwoje.
Witam, jako ze jestem nowy najpierw pragnę się przywitać. Potrzebuje wytworzyć iskrę baterią 9v, mam do dyspozycji cewkę z motoroweru, co mi ewentualnie brakuje, jak połączyć cewkę jeśli ma tylko 3 wyjścia?
Bardzo prost proszę a po inne użyj przycisku "szukaj". http://obrazki.elektroda.pl/3930451700_1...
Witam, posiadam komara, który przerobiłem na akumulator i na cewke w/n z malczana(fiat 125p). Całość podpięta jest tak, minus z cewki na masę, plus na akumulator. akumulator minus na platynki a plus na cewkę. Problem polega na tym, że jeżeli motorower jest zgaszony a platynki są w pozycji zwartej , rozładowuje mi akumulator, jak zrobić aby bez wyłącznika...
Witam Posiadam chiński silnik do roweru o pojemności 48 ccm. Chciałbym zmienić oryginalną cewkę ( którą zgubiłem) na cewkę zapłonową od motorowerów np taką[url=http://img01.allegroimg.pl/phot... . Jeśli zastosowałbym taką cewkę, przy oryginalnym magneto, czy musiał bym ustawiać zapłon i czy silnik w ogóle uzyskał...
Witam Wystarczy jak owiniesz na około przewodu WN jakiś przewód. Będzie to działać na zasadzie sprzężenia pojemnościowego ale na wejściu elektroniki musisz zrobić jakieś zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem zmiennym.
Witam. Troszeczkę wyjaśnień. " Magneto " nie jest żargonową nazwą prądnicy tylko najprostszym systemem zapłonowym, stosowanym w silnikach z zapłonem iskrowym ( benzynowe ). W takiej instalacji mogą powstawać przepięcia w momencie rozwarcia przerywacza. W celu zabezpieczenia innych odbiorników przed skutkami przepięć zastosowano trzy (zazwyczaj) cewki,...
przełączniki sprawdziłem jeden jest trzy pozycyjny.drugi to przełącznik mijania drogowe też sprawdziłem są dobre.jakby był uszkodzony regulator napięcia to by nie było tylko świateł mijania i drogowych? bo pozycyjne przód i tył działa.i gdzie się znajduje cewka świetlna
https://www.youtube.com/watch?v=xlMbl9rc... Znam ten film, ale nie uśmiecha mi się dźwiganie akumulatora wraz z silnikiem. To ogólna sugestia. To może być cewka 6v od motoroweru i pakiet ogniw litowo-jonowych 2s 7,2v. Nie jest potrzebny wielki akumulator rozruchowy bo ten silnik nie ma rozrusznika.
Tzn, że napięcie które zrobi cewka cofa się do niej spowrotem paląc ją tak?
Witam! Użyj gotowego transformatora: cewka zapłonowa z motoroweru. W warunkach amatorskich zrobienie transformatora, który ma wytrzymywać impulsy 50 - 60kV jest raczej niemożliwe
Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą) Czarny - masa Pomarańczowy - cewka zapłonowa Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka CDI) Biało czerwony - do impulsatora
kondesator przede wszystkim ma miec okreslona pojemnosc.ato ze nie ma przebicia nie swiadczy ze jest dobry pozdrowienia. jak kiedys mialem motorower i iskrzylo na przerywaczu to zawsze wymiana kondesatora pomagala
Ja po wielu probach z ne555 z tranzystorami które uwalało, zrobilem uklad RLC na przekaźniku i mialem pare kV i iskry cos kolo 2 -3 cm Cewka z jawki motoroweru, przekaźnik jakis ze szrotu NC/NO i kondensator z rezystorem z wylutu dobrany metoda prob i bledow a wyglda to tak z 12V dc wszystko https://www.youtube.com/watch?v=KnoUbov5...
Przecież można sobie zrobić prosty moduł zapłonowy i użyć cewki z jakiegoś motoroweru. Od biedy wystarczy nawet cewka i przycisk dzwonkowy.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
Napisz dokładnie jaki to motorower, czy skuter. To bardzo ważne gdyż w skuterach z silnikiem Morini AC (Suzuki Adres itp.) były stosowane moduły zapłonowe "bezimpulsatorowe" a to nie o samo co cewka z quada.
Powiem prawdę że sam tak do końca tego nie rozumię.Naprawiałem parę motorowerów,głównie japońskich i tam widziałem taki układ.Jedna cewka na aku,druga na żarówki.Łączą się we wspólnym miejscu,na masie.Jak nie ma aku-to paliły się żarówki,mimo że zasilane z innej cewki.Wydumałem że może to być przez to że jak aku obciąża cewkę to ta cewka osłabia pole...
Mam pytanie czy z iskrownika takiego od motoroweru czy WSKi da się zrobić prądnice i wykorzystać to do małego wiatraka Z iskrownika nie ale z prądnicy tak. Należy wykorzystac cewkę która w motorowerze (motorze) podaje prąd na oświetlenie. Oczywiście aby to się kręciło trzeba wziąć cały korpus silnika razem z wałem. Pozdro.
Cewka lub koło magnesowe.
To też CDI. Wszystko zależy od tego, co zastosujesz jako generator. Ale szukaj cewki do klasycznego lub elektronicznego bateryjnego układu zapłonowego, czyli typowo samochodowej. Ewentualnie motocyklowej, ale też od zapłonu bateryjnego, np z jawy 350, mz... Nie z motoroweru.
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Ile masz wyprowadzeń z cewek?
Co do obrotomierza to nie wiem, ale w samochodowych zazwyczaj możnabyło ustawić ilość cylindrów. Mógłbyś wziąć taki z malucha i powinno działać. Niby dwa cylindry, ale czterosuw i dwa razy mniej iskier. Czyli w sumie wychodzi na to samo. A przetwornica np. na LM2577, opis na Elenocie. Potrzebujesz do tego diodę schotkiego, cewkę i parę kondensatorów.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
no to tak zrobiłem, założyłem te 3 przekładki
Wracam do tematu bo do prób postanowiłem skorzystać tylko z oryginalnego przerywacza, dokupując tymczasowo cewkę od jakiegoś motoroweru i stosowny kondensator. No i mam pytanie jak szukać takiej cewki? Jawka/Ogar 200, Komar, WSK, a może najprościej i najtaniej będzie użyć zwykłej cewki samochodowej? Celem jest możliwość odpalenia silniczka wyłącznie...
Temat naprawy tych układów zapłonowych bardzo mnie interesuje, gdyż też chciałbym sobie poradzić jeżeli taki zapłon będzie zepsuty żeby go naprawić i żeby działał prawidłowo, widziałem niejednokrotnie jakieś przeróbki że była zamontowana taka duża cewka butelkowa jak w motorowerach. Da radę gdzieś kupić zestawy naprawcze gaźników tych pilarek ? ( nowe...
Wpisz w google schemat 4t i kazdy skuter czy motorower moduł zasila jedną cewka. A są silniki bez ładowania ktore tak działają.
Najprościej to można na cewce zasilanej z baterii i jakimś przerywaczu mechanicznym. Ale jak nie masz praktyki z elektroniką, to może ostrożnie z robieniem takich zabawek, bo możesz komuś krzywdę zrobić. Jeśli chcesz prosty generator w.n. to możesz zrobić to na układzie 555. Schematów z nim jest pełno i jakiejś małej cewce od motoroweru. Poczytaj tematy...
Cewka wytwarza zmienne napięcie
Proszę o podanie mi jakiegoś schematu układu ładowania do motoroweru. Sprawdzałem mulitmetrem cewka daje na full gazie 21,4V a na wolnych 5,8V. Akumulator 6v 11Ah. chodzi mi o taki układ żeby akumulator nie przeładowywało. Oddam 10 punktów.
Możesz tak połączyć, wszystko będzie ok.
Towarzyszu Leonidzie,nic z tego Wam nie wyjdzie. Chyba że założycie tam cewkę wyzawalającą,bo podejżewam że Wasz motorower ma styki przerywacza. Towarzysz pokombinuje z zapłonem tyrystorowym.
Witam. Mój problem z wyżej wymienionym skuterkiem polega na tym:gaźnik jakby nie dostaje paliwa.Po wstrzyknięciu paliwa strzykawką do gardzielca od filtru powietrza Silnik na chwile zapalił ale zgasł.(logiczne, paliwo ze strzykawki się skończyło). Myślałem ze to gaźnik ponieważ nie wiedziałem do czego może służyć ten kranik podciśnieniowy, więc wymieniłem...
Ok, dzięki za odpowiedź. Przepraszam że dopiero odpisuję ale wyjechałem na jakiś czas. A da się jakoś sprawdzić tą cewkę? Czy muszę koniecznie kupić nową?
Agregat STE-800 po krotkim okresie eksploatacji odmowil wspolpracy. Zniknela iskra na swiecy . Modul zaplonowy trudno kupic. Zbudowalem taki jak w motorowerach jednak nie umiem dobrac kondensatora wspolpracujacego z cewka zaplonowa.Moze ktos pomoze?
Czyli jeżeli chciałbym zwiększyć Ampery to musiałbym, odwinąć stary drut i nawinąć nowy grubszy? Lub musiałbym dodać nową cewkę?
Dzięki za schemat Coś podobnego do połowy już zrobiłem ale dałem sobie spokój bo nie wiedziałem jak to dokończyć... Części powinienem mieć bo właśnie zacząłem sezon rozlutowywania starych płytek :D Ładowanie w motorowerku dopiero będzie skończone jak przewinę jedną cewkę bo w motorowerze nie był uwzględniony akumulator A sama ładowarka jest już zrobiona...
Bo stacyjka nie załącza w tym motorowerze prądu na cewkę, tylko rozwiera obwód czujnika; jak wyłączysz zapłon, to czujnik zapłonu jest zwarty do masy. Dlatego napisałem ci, byś przestrzelił stacyjkę miernikiem, a to jak łączy, narysował sobie w tabelce. Już miałbyś po problemie, a ty kombinujesz...
Czerwono-czarny cewka zasilajaca. zolto-czarny cewka wn. niebiesko-bialy impulsato . czarno-bialy gaszenie. i zielony masa cewka zaplonowa napewno sprawna bo inny motorower chodzi na niej jak nalezy http://c.wrzuta.pl/wi2573/1056439b002a06...
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
cóż teoretycznie tego typu sytuacja jest możliwa, wykorzystano takie rozwiązanie w motorowerze Jawa 50 , cewka w magnecie wytwarza napięcie 6 V i prąd w przybliżeniu 5 A przerywane jest to przez platyny i idzie na zewnętrzną cewkę zapłonową. Co do przeróbki takiej do wsk to ciężko mi cokolwiek powiedzieć ile i jakie dane powinny być takiej przerobionej...
jak sprawdzić cewkę w jawce 50 od świateł, jak kupiłem nową żarówkę to jak ją podłączyłem podłączyłem to świeciła i było wszystko w porządku ale jak zgasiłem mój motorower to już potem nie działał
Ja mam dwa pytania.:) czy takie rozwiązanie sprawdzi się przy cewce w motorowerze? (mam ogara) i czy świece trzeba wymieniać na mocniejsze?:) pozdro
Zwarciem i spaleniem przerywacza lub instalacji albo/i cewki w motorowerze.
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Witam!!! Ostatnio mi po glowie chodzi zamontowanie cewki (np ze starego motoroweru) do roweru i pod nia podlaczyc silnik elektryczny ktory by utrzymywal predkosc gdy ja bym nie pedalowal... A wiec mam silnik elektryczny od hulajnogi o ile sie nie myle 250W... Cewka od jakiegos motoroweru ma wydajnosc mniej wiecej 35W i teraz pomyslalem sobie zeby polaczyc...
Regulator nie pali cewek, zbyt duże obciążenie Niekoniecznie, możliwe jest niewłaściwe połączenie cewek z prostownikiem na wejściu tego regulatora. Któraś dioda zwiera cewkę.
musisz mieć cały aparat zapłonowy z kołem od elektronika a co do cewek to dokładnie nie pamietam bo były 6 i 12V poszukaj w książce "..jeżdze motorowerem simson.."
Tam nie musiało być cewki. To pewnie zapłon z jakiegoś motoroweru, a tam była cewka prądowa do zasilania świateł. Tutaj zbędna. Jak tam wygląda krzywka? Jak współpracuje z przerywaczem? Masz klasyczny zapłon iskrownikowy, jak w motorynkach, wsk... Nie jest to zapłon bateryjny. Możesz naprawiać ten, założyć bateryjny, tylko to będzie wymagało przerobienia...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
Przeciez "komar" ma w pradnicy oddzielną cewkę do oswietlenia i oddzielną zaplonową.
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Mi też się wydaje że to jest schemat z motoroweru dokładnie z rometa :-) W Rometach była cewka zapłonowa ?
I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
Sprawdź cewkę podłączając ją np pod prostownik - czy daje iskrę. Jeżeli tak to zobacz czy iskra będzie bez kondensatora. Może być brak zasilania z cewki pod magnetem.
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją?
witam do przewodu który podłączony jest do cewki światła-jest tam wsuwka. hmmm,a ktora to cewka ?? ja ogolnie nie kumaty jestem...wiec...jak patrze na zaplon....tak jak na zegarek to jest to ta cewka na godz. 10 ,14 czy 18 ??
Cześć wszystkim Macie jakieś pomysły dlaczego nie ma iskry motorower na wtrysku euro 4? Sprawdziłem już cewkę, iskrownik, przejścia na elektryce i pewnie coś tam jeszcze ale nie mam już pomysłu co mu dolega. Dodam że posiada wtyk obd, jest jakiś program żeby sczytać błędy? 1073942
Witam mam problem. Posiadm motorower marki "bliżej nieokreślonej" :P i ostatnio zaplanowałem sobie instalacje elektryczną http://obrazki.elektroda.net/77_12263563... Wszystko ładnie, pięknie popodpinane zabieram sie za ustawianie zapłony a tu psinco nie ma iskry przy normalnych obrotach wału czyli w prawo natomiast w lewo jest. Winą okazał...
Nie musisz budować prostownika ani stabilizatora. Motorower Java 50 miał zapłon iskrownikowy oraz normalną butelkową cewkę wysokiego napięcia. W iskrownku dwie cewki były odpowiedzialne za generowanie prądu na oświetlenie a jedna na zapłon. Oczywiście generowany był prąd zmienny i to o częstotliwości uzależnionej od obrotów silnika.
w motorowerze nie ma akumulatora jest tylko cewka!! czyli mi radzice zebym kupil mniej wiecej 7mAh. jeszze jedno zy mozecie narysowa albo dal linka do takiego shematu kieronkowskazow najprostszy:?: Dodano po 52 o jakim doładowaniu mowisz??
Zwarcie cewki, założenie większych żarówek nie ma tu znaczenia, regulator i tak zawsze zwiera do masy nadwyżkę mocy. Rozwiązanie stosowane w niemal każdym motorowerze i motocyklu. Zastanawiam się czy na cewki nie poszedł prąd z akumulatora - cewki spaliłyby się z powodu zwarcia.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Wszystko było oki doki aż stwierdziłem, że pasek rozrządu wymaga wymiany. Po wymianie samochód odpalił i jechał dobrze do czasu aż się nagrzał - wtedy kaplica. Nie ważne czy gaz czy bena to po nagrzaniu gaśnie, nierówno chodzi i nie ma mocy, trzeba poczekać aż ostygnie żeby dało się dalej jechać. Od razu pomyślałem, że mechanik przestawił rozrząd o...
Jeśli nie będzie iskry, to chyba trzeba będzie zdjąć koło magnesowe i dobrze oglądnąć cewki, być może w wyniku otarcia nastąpiło uszkodzenie izolacji cewek lub ich zniszczenie. To nie motorower, nie trzeba zdejmować koła zamachowego, cewka (jedna) jest na zewnątrz. Czujnik poziomu oleju, jak i sam poziom oleju, w silniku jest OK? Tak jak napisał Staszek49...
szymtro cewka ktura robiła prąd do cewki zapłonowej był 8 voltowa a nie 6v
Witam Schemat CDI zapłon. I zmodyfikowane: "R1" rezystora (680Ω/1W). 821025 Ładowanie cewka:3800 zwojów cewki 0,17Cuz drutu nawojowego. 821032 Dzięki patent Google :idea: 821026 Pozdrawiam, nyemi Węgry.
piotr92 pewnie chodzi ci o montaż zapłonu w motorowerze. Jeśli tak, to musisz zastosować system, który był montowany między innymi w motorowerach Chart: jest tam moduł, który posiada własną cewkę zasilającą i drugą wyzwalającą. Zresztą system taki jest stosowany teraz dość powszechnie w takich pojazdach i nie stanowi problemu zaadoptowanie jakiegoś.
jakieś 20 lat temu przerobiłem motorower "OGAR" na instalację akumulatorową przepiołem cewki w magnecie ,dołożyłem prostownik jednopołówkowy aku 6v,cewkę z malucha i śmigało pykał na wolnych jak żaden inny. Nie powinienneś mieć problemu.
Witam Moim zdanie problem jest w podpięciu cewki. Cewka ma trzy wyjścia 1 zapłon 2 ładownie i światła 3 światło stop napięcie dochodzi do 50V przy wysokich obrotach natomiast trakcie hamowania 12 obroty silnika spadają. Mój wniosek jest taki ze są zamienione wyjścia z cewki.
Witam w motocyklu wsk 125 są połączone dwie cewki świetlne równolegle cewką wysokiego napięcia. Zapłon platynkowy. Czy to połączenie jest dobre? Jak włącze światła to silnik przerywa. W motorowerze simson jest to rozwiązane inaczej. Jedna cewka do świateł. A druga zapłonowa która daje impuls na cewke butelkową(pod bakiem). Czy można zostawić osobno...
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
Z mostkiem gretza Ci to nie wyjdzie bo najczęściej z magneto cewka akumulatora i oświetleniowa zą z jednego końca uziemione.
Zły pomysł,lepiej przewiń cewkę,mniej roboty i później mniej niespodzianek z zapłonem.
Witka! Dobra. Teoria teorią a życie pokazuje swoje. Iskrownik motorowerów miał cewkę wys. nap.tak ustawioną względem wału i magnesów koła,że największą energię iskry uzyskiwało się w punkcie zapłonu.Możliwe że twoje zamocowanie nie jest zgrane z położeniem tloka(mowa oczywiście o jednym bo nie wiem jak ci się uda zgrać z dwoma)dlatego twoja iskra jest...
w tej puszce po stronie kopka,takie aluminiowe prostokątne,w radiator wprasowania dioda. W tych skuterkach nie ma czegoś takiego. Miały to S-ki, te zwykłe motorowery. SR ma całą instalację z przodu pod plastikiem.
Witam. Zaprojektowałem i zbudowałem układ, który ma sterować cewką zapłonową motoroweru. Problem w tym, że nie ma iskry. Gdy zamieniłem cewkę na żarówkę, wszystko działa jak powinno(tzn. żarówka świeci, gdy wiązka podczerwieni odbija się i wraca do transoptora). Natomiast gdy do układu podłączona jest cewka i nad transoptorem umieszczona jest biała...
Ten namalowany schemat jest całkowicie bez sensu i nie ma prawa działać. Dodam tylko, że są dwie grupy po dwie cewki i są jednofazowe (zmasowane z silnikiem). W taki razie po co na schemacie jest mostek prostowniczy (a przynajmniej go przypomina)? Większość skuterów ma dwa zestawy cewek gdyż jedna grupa zasila oświetlenie (krótkie/długie) a druga wraz...
Witam posiadam Rometa z elektronicznym zapłonem (brak przerywacza) mam problem z zapłonem (moduł "telpod gl133"). Ten motorower niema iskry impulsator działa cewki w magnecie tez dają prąd a cewkę wysokiego napięcia podłączyłem od ogara i tez nie było iskry, więc stawiam na moduł proszę o pomoc mam już schemat modułu tylko nie mam wartości elemętów....
Witam, mam pytanie. Mam motorower Zipp ZV50 przerobiony na siedem dwa. Wszystko było w miarę dobrze, tylko nie ładował akumulatora. Od pewnego czasu pali mi w statorze cewkę zasilającą moduł. Założyłem dwa statory nowe i też to samo potopiło, aż zwoje się pokazały. Wszystko sprawdziłem i nic nie jest popalone. Nie mam pojęcia, co mu odwaliło. Stator...
Jakie części w module poszły dowiem się jak go odbiorę. Czyli z tego co rozumiem to posiadam w motorowerze moduł CDI tylko na prąd DC. Jak mogę sprawdzić cewkę zapłonową pod kątem zwarcia, bo nie chciałbym aby ponownie mi się spalił moduł / są dość drogie/, dlatego chcę ją profilaktycznie wymienić. Chyba że wystarczy sprawdzić opór na uzwojeniach. A...
Więc jednak jest to prądnica 3 fazowa ,jeśli tak to dlaczego? W tym momencie do regulatory dochodzi jeden kabel z prądnicy a wychodzą z niej trzy ,są one jakoś połączone na drodze czy jak ? Mostek prostowniczy wyprostuje prąd AC do DC ? Jeśli tak co zrobić z modułem zapłonowym który jest zasilany prądem AC? Żarówki samochodowe ogólnie mogą chodzić pod...
Na silniku pisze OM P6 RV4 a pod magnetem są dwie cewki, jedna obwinięta jakąś białą tkaniną i zalana klejem a druga cewka nie jest niczym obwinięta tylko widać nawinięty drut miedziany.
W elektroniku cewka zapłonowa pod magnetem jest dość specyficzna i od platynkowego zapłonu na pewno nie podejdzie- tam cewka ma dużo zwoi i jest nawinięta cienkim drutem w efekcie czego wytwarza ona napięcie rzędu 400V (niedowiarkom polecam lekturę książki "Jeżdżę motorowerem Simson" pana Wernera)
W regulatorze 1 pin jest do + akumulatora, 1 pin do masy, a 2 piny do cewki No chyba nie. Z reguły jest tak :masa ,+aku, cewka światło, cewka(odczep ładowanie) Kolejność pinów w zależności od typu regulatora. Patrz post "Pinouty modułów zapłonowych i regulatorów w popularnych motorowerach ".Chyba , że masz jakiś regulator specjalny.
Ludzie ratunku... Jeden z kolegów z klasy (1 klasa technikum elektronicznego) twierdzi że to tylko i wyłączne od prądu zależy czy prąd jest niebezpieczny. Uważa, że akumulator samochodowy zabije człowieka bo ma dużo amper....... Przemówcie mu do rozsądku, bo mi już brakuje cierpliwości. Jak jest za niskie napięcie – nawet przez skórę nie przejdzie...
Dokładnie są trzy urządzenia w postaci kości krzemowych: przerywacz do kierunkowskazów, cewka zapłonowa i jest też Voltagr-regulator od którego wychodzą trzy przewody: dwa tego samego koloru i jeden masowy. Wszystko jest ze sobą połączone w jedną całość i dlatego ciężko jest to rozgryźć. Natomiast z silnika wychodzą cztery kable: dwa na cewkę zapłonową,...
napisales cewka ladujaca 38V. a to co innego niz zaplonowa. nie mam pod reka ale sciagni ksiazke jezdze motorowerem simson (jest np na forum w moim podpisie) wszystko sie wyjasni. tak ma 2 uzwojenia. wpierw z cienkiego drucika a potem kilka z grubszego znacznie. tak ma byc.
jezeli chodzi o uklad połączenia cewek z akumulatorem oraz cewka wysokiego napiecia to jest tutaj http://img85.imageshack.us/img85/5606/ma... i widać doskonale ze cewki połączone są szeregowo!!!! może wyjaśnię sprawe dokładniej. chodzi o silnik w motorowerze jawka. elektronika działa na zasadzie obracającego się magneta oraz cewek...
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Witam, Motorower Romet - typowy silnik. Jak jest zimny "odpala na kopa". Silniczek pracuje jak zegarek. Ruszamy w trase. Po 10 minutach nagle gasnie i nie da sie z zaden sposob uruchomic. Paliwo jest, iskra jest. Zmiana swiecy na nowa nic nie pomaga. Nawet nie "kichnie" nie "strzeli" ... Postoi z 30 minut i odpala znowu "na dotyk" Cewka ? Kondensator...
Witam. Niestety ale nie wiem jaką role spełnia w tym schemacie oryginalna cewka w/n , rozumiem że bez niej układ by nie funkcjonował. Pozdrawiam i prosze o odpowiedz.
regulator motorowerze iskry motorowerze akumulator motorowerze
toshiba wyłączać falownik inwerter solarny dziać bojler ariston
sharp 40bg4e firmware sharp 40bg4e firmware
Piecyk Vaillant nie zapala się, leci zimna woda Zmiana kierunku obrotu silnika DC potencjometrem