Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
A gdzie ta cewka?
Po zerwaniu przewodów nie podłączyłeś zasilania na chwilę odwrotnie? Może coś uległo uszkodzeniu. Albo masz niedokładności montażowe i jakieś zwarcie się robi. Rozłącz zworkę i zobacz czy nadal diody świecą. Jak nie, to coś nie tak z obwodem układu 555. Raczej nie podłączyłem zasilania na chwilę odwrotnie; niedokładności montażowe są dość możliwe;...
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Technika niemiecka nie zawsze taka dobra.Ale do rzeczy skoro diagnoskop wskazuje na konkretny element to należy mu się przyjrzeć . Ja dodam jeszcze żeby poddać kontroli czujnik położenia wału korbowego.Pisałeś że zaczęło szarpać i obroty nagle spadły do zera.Ten czujnik jest powiązany z impulsami na cewkę/obrotomierz.
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
możesz cewkę obrotomierza podłączyć odrazu zamiast głośnika Powiedz prawdę-zastanowiłes się nad tym co napisałeś? Dwa-słyszałeś coś o woltomierzach ilorazowych ( ze skrzyżowanymi cewkami), i jak będą działać, gdy się podepnie jedną cewkę?
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
1 cewka.
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
Kod błędu??
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
Witam , mam coś takiego w swoim kadecie E 1.6 z instalacją Stefanelli i mieszalnikiem Tomasseto. Na kablu w/n. mam zrobioną cewkę z kabla takiego jak na zdięciu ale co to jest to czarne kwadratowe do przylutowania ?? :D Za odpowiedz z góry dzięki Pozdrawiam to czarne to opaski zaciskowe-aby cewka sie nie przemieszczała :D
Problem rozwiązany. To nie był czujnik położenia wału ani ciśnienie paliwa ani przewody. Padł komputer(na obd2.pl dostałem informację, że to tranzystor kluczujący cewkę). Można było zauważyć na obrotomierzu - w momencie w którym ECU przestawał dawać sygnał na cewkę obrotomierz spadał do zera pomimo tego, że silnik się jeszcze obracał.(przy okazji wypaliło...
a co z uniwibratirem i integratorem (i co miałeś na myśli mówiąc "antenka" - cewka???)
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
Skoro samochód odpala to cewka jest sprawna ,padł obrotomierz.
Dostałem ładny obrotomierz wskazówkowy który do tej pory był w 126p napisane na nim autometronic 126p Dostałem go beż żadnego opisu Wychodzą z niego przewody czerwony niebieski biały co ma iśc na masę co na + co na cewkę
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Chodzi mi o to że w pojeździe do którego chcę zapiąc takowy obrotomierz jest cewka sterowana plusem (a w obrotomierzu MS-2 musi być sterowana minusem). Ponadto jeżeli się da to chciałbym to zapiąć do instalacji 6V. pozdr.
Witam A nie lepiej byłoby podpiąć się pod tranzystor (wyjście), który "zbija" cewkę do masy ?
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
To może zaczniemy od podziału przez 3. Czy coś takiego, wpięte pomiędzy cewkę a obrotomierz, obniży trzykrotnie wskazania? http://obrazki.elektroda.pl/3418342200_1...
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
W podłączeniu jest różnica - nawet w instrukcji serwisowej jest o tym wspomniane (2 styki różnią się znacznie). Jednak aby u mnie podłączyć trzeba by dołożyć jeszcze przetwornik obroty linki - impulsy (nie mam go) oraz nawinąć cewkę aby obrotomierz chodził. Tylko sobie tak w końcu pomyslałem po co.
Nie jest dziwne że gaz się rozłącza gdy obrotomierz spada na 0, ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego tego samego co obrotomierz a ten przekaźnik który słyszysz jest właśnie z instalacji gazowej. Szukaj właśnie u samego źródła, czyli gdzieś na bloku silnika z okolicach wału, prawdopodobnie...
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza BOSCH cewka podwójna .
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Ale cewka została przecież.
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Albo miniaturowa cewka i magnes. Pozdrawiam.
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Ktoś już pakował z malucha bodajże do simsona, tylko trzeba wymienić jeden kondensator. Poszukaj to znajdziesz. Ewentualnie, chyba też widziałem od poloneza, ale tam były chyba 2 wersje. Pierwszą potraktować jak z malucha.
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
NIE DO MASY !, uszkodzisz cewkę, zielony możesz podłączyć do obrotomierza, jeśli go nie ma, pozostaw wolny styk
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Sprawdź masę do modułu- jest przykręcona blisko modułu, sprawdź styki w module, może cewka wewnątrz aparatu fiksować. Obrotomierz zostaw na później. Pozdrawiam.
Witam.Mam pewien pomysł, który jednocześnie jest moim problemem, którego nie mogę przeskoczyć.Mianowicie interesuje mnie zmiana koloru podświetlenia zegarów, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Podobnych tematów znalazłem kilka, nie tylko na elektrodzie, ale wszystkie opisują „mechaniczny” sposób zmiany, tzn. kilka LEDów umieszczonych...
Ok ssanie + pompka zrobiona , pozostał obrotomierz , jak tak patrze to obrotomierz był podłączony pod cewkę , pod jej kabel zasilający , spróbowałem ale obrotomierz nie działa, nie wskazuje nic
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Dar.El niekoniecznie jest za dużo, po prostu ktoś wsadził dwukierunkowy transil i zaznaczył jak zwykłe zenery. schemat jak najbardziej w porządku. napięcie zależy od typu transila.
Witam, Otóż mam Clio II 1.4 16V 2000r, wsadzone są w nim liczniki na których jest napisane białym markerem Clio 1,2 8V 01r i chodzi o to, że nie działa obrotomierz. W czerwonej wtyczce mam sygnał z obrotomierza na 4 pinie, widocznie w tych licznikach powinien być na innym, tylko na którym ? Rozebrałem liczniki, do wskaźnika obrotomierza dochodzą 4 kable....
Emeryt inwertował ale na poziomach masa-zasilanie i na odwrót - a to chodzi o napięcie ujemne względem masy. Mpo, zastosuj taki schemat jak wyżej ale zamiast rezystora w kolektorze daj indukcyjność - np. cewkę przekaźnika.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Mam maly problem z obrotomierzem mianowicie dziala on tylko wtedy dobrze gdy w aucie jest jedna cewka w moim aucie sa dwie cewki i pokzuje on zanizone obroty. Jak go przerobic aby dostawal dwa razy wiecej impulsow
Nie tylko ty masz dwie cewki. Ja też mam dwie i obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty (Honda XRV 750) :wink: Podpinasz pod cewkę, a jeśli to będzie akcesoryjny obrotomierz na pewno ma możliwości wyboru pracy.
Masz schemat wejścia swojego obrotomierza? Nie i zdobycie go jest niemożliwe ze względu na to ,że jest bez nazwy. Z tego co wiem kolega podpiął podobny przed cewka i działało wszystko tylko on miał 4t. Do czego jest potrzebny schemat wejścia ?
To chyba nie stacyjka bo po podaniu napięcia prosto z aku na cewkę nadal nie odpala.
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza. Czyli połączenie równoległe, nie szeregowe. Jedno do "zasilania" cewki, drugie do "zasilania"...
Witam wszystkich. Auto nie chce odpalić i nie ma iskry. Sprawdzone świece i cewka. Podczas kręcenia rozrosznikiem obrotomierz podnosi się i opada, do 5tys obrotów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Każda odpowiedź będzie pomocna.
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
To teraz sprawdź obrotomierzem czy pompa wtryskowa prawidłowo ustawiona.
ja o co innego pytam... teraz kazdy bedzie pisal o obrotomierzu....
Czyli brak zapłonu a zapłon sterowany jest z ECU. Zanim kupisz ECU to proponuję sprawdzić zasilanie na nim w momencie gaśnięcia, halla oraz cewkę zapłonową. Masz obrotomierz?
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
Albo obwodu wysokiego napiecia z cewka zaplonowa wlacznie.Impulsy na obrotomierz beda a iskry niebedzie
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
Wyglada na to, ze padl tranzystor na koncu, bo z ECU impulsy leca, modul daje tez sygnal do obrotomierza - czyli wydaje mi sie, ze elektronika w nim dziala. Czym moge go zastapic? W zalaczniku zdjecie modulu, model to OKI MNE-303. 1 - impulsy z ECU, 2 - B+, 3 - cewka, 4 - obrotomierz. Masa na obudowie. http://obrazki.elektroda.net/28_12377197...
Możesz użyć skręconej blaszki bimetalowej ale będzie problem z wyskalowaniem.
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
obroty spadają na zero, Masz prawdopodobnie cewkę od zapłonu przerywaczowego - za duża oporność To by albo ciężko, albo wcale nie zapalał, a tutaj giną impulsy kluczujące cewkę ( dlatego obrotomierz spada na "0") , czyli albo moduł do d..., albo zasilanie mu ginie ( większe obroty - większy prąd - większe straty na skorodowanych stykach łączących cewkę...
wymień cewkę :D
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Zmieniłem w moim fordzie escorcir silnik z 1.4 (2 cewki chyba) na jednopunktowym wtrysku na silnik 1.6 turbo wielopunktowy wtrysk mechaniczny (a tutaj jedna cewka) co zrobić aby obrotomierz pokazywał normalnie obroty??
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
Nie ma znaczenia ile cylindrów. Zrób układ który będzie mierzył impuls do cewki z 1 cylindra. 1 cewka, 1 cylinder, 1 obrót.
Jeśli brak iskry to przyczyn może być kilka i jeszcze warjujący obrotomierz. Sprawdź modół, czy do niego dochodzi napięcie , cewkę WN, palec. Jak wariował ten obrotomierz? To może być także wina czujnika położenia wału. Jeśli kręcisz rozrusznikiem i na obrotomierzu nic się nie pokazuje to właśnie padł ten czujnik położenia wału.
ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego. Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
Witam, Po dłuższym oczekiwaniu na przesyłkę kurierską, doszedł do mnie w końcu sensor, taki jak radziliście. Próbowałem go podłączyć, minus dałem na wielozaworze plus pod brązowy niestety zero reakcji. Gdzieś wyczytałem, że minusem trzeba się wpiąć pod cewkę albo pod obrotomierz, jeszcze tego nie sprawdzałem.Wcześniej chciałem się upewnić czy jest tak...
obrotomierz jest kupiony elektroniczny od japończyka też od jakiejś hondy cb chyba Dodano po 1 pod cewkę nie można tego podłączyć?
ale tam jest więcej niż te 3 kable ;) chociaz może tamten jeden jest od obrotomierza ?
obrotomierz cewka obrotomierz jedna cewka podłączyć obrotomierz cewka
instrukcja mercedes klasa prądnica pierścieniowa omega pulsacja
17mb110s firmware 17mb110s firmware
Command EAWCBT-Tuya with OpenBK: Step-by-Step Guide YOODA Smart 2 błąd 1000 - diagnostyka i rozwiązania