co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
Mam maly problem z obrotomierzem mianowicie dziala on tylko wtedy dobrze gdy w aucie jest jedna cewka w moim aucie sa dwie cewki i pokzuje on zanizone obroty. Jak go przerobic aby dostawal dwa razy wiecej impulsow
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Jasne, że bez płyty licznika nie zadziała, to tylko ustrój wskaźnika
Witam, w związku z tym, że ceny obrotomierzy "z epoki" są chore oraz Elegant ma zapłon jak CC700, na cewce 100% bliźniaczej z PI (miałem to auto 2 latka) - pytanie: Czy obrotomierz od Punto 1 podłączony pod jedną cewkę będzie zaniżał 2x odczyt, czy też może oryginalnie sygnał jest brany z jednej cewki?
fiat uno 1.0 ie (mono wtrysk) rok 96. W desce rozdzielczej był już kabel (impulsy) do obrotka, ale nie wiem skąd on idzie. Chwytając go jedną ręką, a druga do masy, czuć dosyć duże napięcie zmienne. Skąd się tam bierze? Może jakiś filtr czy coś. Może jakiś kondensator ?
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Dzielnik będzie umieszczony poza obudowa , ze względów braku przestrzeni. Umieścić go bliżej obrotomierza czy cewki ? Jak podłączyć dokładnie ten układ : 731253
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
Musisz sprawdzic do których cylindrów ta cewka dostarczała napięcie (np. 1 i 3) i od tych cewek teraz podłącz diody. Najpierw myślałem o jakimś mnożniku, ale może takie rozwiązanie z diodami ma szansę się sprawdzić. Na początek radzę użyć rezystorów rzęku 100 kiloomów zamiast diod. Układ z diodami nie powoduje włączenia dwóch cewek na raz, czego nie...
Objawy: Raz na 3-5 dni wskazówka obrotomierza opada i podczas przyspieszania szarpie (na biegu jałowym chodzi równiutko). Tak samo na benzynie i na LPG. Początkowo wyłączenie i włączenia zapłonu pomaga (wskazówka się podnosi i działa jak należy i nie szarpie), po chwili jednak problem wraca i znów wył.-włą. zapłonu pomaga na chwilę. Po kilku km takiej...
Witam , pozdrawiam . Tez kulam po drogach Opelkiem . Podpiecie obrotomierza jest mozliwe ... ale musisz sprawdzic czy bedzie pasowal bo jest kilka wersji instalacji elektrycznej Astry "F" . Masz takie z jedna cewka W.N. i takie z dwiema , niewiem czy przy takiej z dwiema cewkami impulsy na wyjsciu do obrotomierza sa tak samo "geste" jak na jednej cewce...
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
A jak masz podłączony kabel od obrotomierza ? ps.Znalazłem na necie jakas dziwna kombinacje ze do - to podlaczali niestety nie działa także stąd pytanie szczegółowe.
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Cewki masz 2, po jednej na 2 cylindry (DIS). Ale człowiek rozsądny podpiął by się pod wyjście sterownika na obrotomierz a nie pod cewkę.
Kod błędu??
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Zmieniłem w moim fordzie escorcir silnik z 1.4 (2 cewki chyba) na jednopunktowym wtrysku na silnik 1.6 turbo wielopunktowy wtrysk mechaniczny (a tutaj jedna cewka) co zrobić aby obrotomierz pokazywał normalnie obroty??
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
Za dużo o jedną dolną diodę, masz uzyskać kilka wolt na plusie i max -0,6V w drugą stronę. Wystarczy kilka zwoi, zawsze można to dobrać doświadczalnie.
A obrotek weźmie jakieś 500mW czyli 0.5W w "szczycie" więc naprawdę nie ma z czym przesadzać... Mostek "Graetz'a" (lub nawet tylko jedna dioda prostownicza na 1A) + LM7805 + kondensator 2200uF-4700uF/16V i po problemie...
Dzięki za pomoc ze stabilizatorem (jutro kupię ten 7805) oraz za ten artykuł o LM3914. Jeśli chodzi o tę "cewkę" to ma to wyglądać jakoś tak? http://obrazki.elektroda.net/0_128165790... - czyli z jednej strony ucinamy kabel i od tego miejsca owijamy go wokół WN?
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz od dwucylindrowego czterotaktowca albo przeskalował...
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
czy nóżkę 1 (input) mogę podłączyć bezpośrednio pod obrotomierz? (minus cewki zapłonowej). Fig23 PDF -dzielnik2/3
Witam, Mam problem z podłączeniem dodatkowego obrotomierza do samochodu Cinquecento. Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2. Obrotomierz to jakiś chiński wyrób z trzema kablami plus, masa i sygnał. Możliwość ustawienia na 3,4,6 i 8 cylindrów. Kabla sygnałowego nie można bezpośrednio podpiąć pod cewkę ponieważ cewka jest podwójna w tym silniku...
Ktoś już pakował z malucha bodajże do simsona, tylko trzeba wymienić jeden kondensator. Poszukaj to znajdziesz. Ewentualnie, chyba też widziałem od poloneza, ale tam były chyba 2 wersje. Pierwszą potraktować jak z malucha.
To tylko bajer... przełącza sterowanie obrotomierza z cewki na generator testowy, lub wręcz nie całego obrotomierza a jedynie jego ustroju.
Witam, to właśnie ten obrotomierz z Poloneza MS14-001, co pan przysłał schemat od benzyny. 1997R. Obrotomierz podłączony do cewki dwustrzałowej motocykla 2 cylindry 4K. Instalacja 12V. Jak już wcześniej pisałem, podwoiłem C5 i do C6 dołożyłem 470nF. Ale to nie jest to.
Odgrzebię trochę temat, mam do naprawy licznik od fiata stilo (również obrotomierz), po zdjęciu pokrywy silniczka krokowego od obrotów okazało się że jedna cewka jest oderwana (podobno jakiś ,,mechanik" już w nim grzebał) oznaczenie silniczka to x15-589. Przeszukałem allegro i inne portale aukcyjne ale niestety takowego silniczka znaleźć nie mogę ale...
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
możesz cewkę obrotomierza podłączyć odrazu zamiast głośnika Powiedz prawdę-zastanowiłes się nad tym co napisałeś? Dwa-słyszałeś coś o woltomierzach ilorazowych ( ze skrzyżowanymi cewkami), i jak będą działać, gdy się podepnie jedną cewkę?
witam mam problem potrzebuje naprawić uszkodzony obrotomierz, przerwane są 3 druciki w cewce od obrotomierza na obudowie cewki opisane jest jedynie 2530A pomoże ktoś jak, gdzie to naprawić lub gdzie dostać taką cewke?? podrzucam zdjęcie to ten okrągły element na płytce
niewiem dokładnie jak u ciebie wygladaja te kostki ale w vw w kostce 28 pinowej na pinie 10 jest syngal obrotomierza - z cewki (przynajmniej tak było w polo
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Niedawno wymieniałem tablicę wskaźnikową i ponieważ nie znalazłem oryginalnej wstawiłem taką jaka była dostępna. Różni się tylko tym, że obecnie mam obrotomierz zamiast rysunku pojazdu. Próbowałem podłączyć obrotomierz i działa, ale wskazuje tylko połowę tego co powinno być. Być może wina jest tego, że są 2 cewki zapłonowe oddzielnie na 1,4 i 2,3 cylinder...
Podpina się pod pin kluczujący cewkę,nieważne którą, odpowiedni obrotomierz,względnie właściwie spreparowany obrotomierz do silników 4-ro cylindrowych ,albo odpowiednio spreparowaną ( wymiana jednego elementu na plytce obrotomierza) deskę z obrotomierzem od CC sporting
Witam. Kupiłem na Aliexpress obrotomierz. W instrukcji pisze, żeby podłączyć zielony kabel obrotomierza do cewki. Nie wiem gdzie go podłączyć, proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/8934476300_... https://obrazki.elektroda.pl/7828001200_... Na jednym obrazku zrobiłem zdj. kabli, które wchodzą do cewki.
https://obrazki.elektroda.pl/1743426500_... Witam kupiłem obrotomierz uniwersalny addco i mam problem z jego podłączeniem a dokładnie podłączeniem do cewki bo chyba do cewki się podłącza sygnał. Silnik 3cylindrowy ma 3 osobne cewki i teraz tak mam znaleźć kabel wyjścia z którejś cewki obojętnie z którego cylindra i wpiąć ten kabel...
Wejscie sygnalu w obrotomierzu z cewki zaplonowej musi byc podlaczone do masy, inaczej bedzie pokazywal jakas wartosc (wskazowka podniesie sie ) .Szczegolnie jak podlancza sie do zasilacza ktory nie jest uziemiony.
Dziękuję za odpowiedz. Aktualnie problem polega na tym, ze jak motorek sie nagrzeje traci moc i gaśnie( na gazie i na benzynie), zaczęło sie to dziać po probe ustawienia zapłonu, fachowiec nie mial lampy stroboskopowej z wyświetlaczem obrotów i podpiął jakiś duży obrotomierz do cewki i od tamtego momentu mam ten problem. Wymienilem kopulke, palec, platyny....
Witam! Jadąc ostatnio samochód nagle zaczął szarpać, więc się zatrzymałem, zgasiłem go i zagrzałem pod maskę. Wypadł jeden kabel z kopułki który idzie do świecy (wcześniej coś robiłem, widocznie za słabo go wcisnąłem i wypadł), więc wcisnąłem go z powrotem. Ale niestety już nie chciał odpalić, kręcił, ale nawet nie dusił się, zero odzewu. W domu kazało...
A w sienie jest jedna cewka czy dwie bo 1.2 ma 2 a 1.6 ma 1 a o 1.4 to nie wiem, jak ma 1 to będzie działać.
Końcówki mostka oznaczone "ac" jedna na cewkę druga na masę. + i - do kondensatora i dalej do obrotomierza, nie pomyl biegunowości, pal licho jak spalisz obrotomierz ale kondensatorem po oczach dostać to nic fajnego.
Witam. Poszukuję osoby, która wykona układ elektroniczny, który przetworzy sygnał obrotomierza silnika 1.6 z BMW E36 (sygnał do obrotomierza z ECU) do licznika w samochodzie Suzuki Samurai w którym oryginalnym silnikiem był 1,3 benzyna na wtrysku (sygnał do obrotomierza z cewki) Może być też układ, który działa na zasadzie nawinięcia przewodu na kabel...
Witam mam problem: Po podłączeniu obrotomierza kablem z cewki ujemnej obrotomierz zaczyna działać lecz po chwili gaśnie.Co może być tego przyczyną?
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Chodzi mi o to że w pojeździe do którego chcę zapiąc takowy obrotomierz jest cewka sterowana plusem (a w obrotomierzu MS-2 musi być sterowana minusem). Ponadto jeżeli się da to chciałbym to zapiąć do instalacji 6V. pozdr.
Przy niesprawnym układzie chłodzenia płyn by ci się zagotował. też na początku brałem pod uwagę, że wentylator jest niesprawny i podczas załączenia robi zwarcie w instalacji. Dopiero jak spojrzałem na schemat zauważyłem że układ zapłonowy ma oddzielne zasilanie. Z zasilania jednej cewki jest puszczony sygnał na obrotomierz. Zanik napięcia na tej cewce...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
tylko diody na odwrót
wejscie na płytkę obrotomierza łączy się z wyjsciem z przerywacza to kabel idący do cewki zapłonowej
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Witam!!! Kolego schemat ten nie wymaga adaptacji do Trabiebo ( sam posiadam CARTONKA ) Owijasz "antenke" na jednym z przewodow wysokiego oraz zwieksz wartosc kondensatora C7 do okolo 47n poniewaz w Trabim na obrot walu przypada jedna "iskra" a przy czterotakcje na przewodzie miedzy cewka a rozdzielaczem dwie!!!!!
Witam mam problem z fordem orionem 1.8 dohc z 92 roku.Nie ma iskry obrotomierz nie działa podczas kręcenia rozrusznikiem . Napięcie na środkowym pinie cewki wynosi 5.5 V. Pomocy
Witam dostałem do naprawy Cagive Mito 125 zatarty tłok oraz Nicasil moto dostało nowy cylinder i tłok. Odpala bez problemu tylko wyszły 2 usterki jedna już zdiagnozowana a dokładnie kontrolka oleju świeci ciągle na luzie ale oglądałem filmiki i tak jest w każdej na schemacie widać jakiś opornik który łączy kontrolkę luzu oraz oleju powiem szczerze że...
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Witam posiadam Renault 5 stara wersje, zmienilem ostatnio tablice rodzielcza na taka z Renault 5 Alpine, z obrotomierzem. Problem w tym ze po podlaczeniu obrotomierza do cewki nie dziala, tylko lekko drgnela wskazowka kiedy sie ostro przygazuje. Podlaczylem wg oryginalnego schematu i nic. Jest mozliwosc ze uszkodzony jest obrotomierz, czy mozliwa jest...
Masz tam dwa razy po dwa dwucylindrowe silnik przesunięte o 180' względem siebie. Na jednej cewce masz zapłon co 1 OWK. Wystarczy, że podłączysz się pod jedną cewkę i ustawisz sobie 2 cylindry.
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
Pacjent: Yaris 1.0 pierwszej generacji (1SZ-FE). Modyfikacja: inny silnik Potrzeba: działający obrotomierz w "akwarium". O co chodzi: fabrycznie Yaris ma 4 cewki z modułami, "nowy" silnik ma jedną cewkę. Co za tym idzie, po bezpośrednim podpięciu przewodu dla obrotomierza, mamy 3600-4000 na wolnych, i wskaźnik obrotów "skacze". Ponieważ nie mamy już...
Podnieś klapę silnika i popatrz na pokrywę zaworów, w otworach masz 3 cewki zapłonowe. Do obrotomierza bierzesz sygnał z jednej cewki i już.
W dwóch pierwszych ciągłość przewodu od cewki (czy tam modułu) do obrotomierza w desce.
Mam pytanie jak wysterować na krótko obrotomierz samochodowy? Chodzi o to coś do czego przyczepiona jest wskazówka, taki jakby obrotowy elektromagnes nastawny ;P Jest tam 4 piny, po dwa dla każdej z cewek. Jeśli podam napięcie na jedną z cewek można sterować wskazówką do 3 tys. obrotów zmieniając napięcie do mniej więcej 3.3V. Jeśli w tym samym czasie...
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Witam. Pierwszy raz spotykam się z teorią że w Astrze F obrotomierz działa z cewki W C16NZ z cewki.
Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że kable od obrotomierza to odpowiednio: biały --> impulsowy z cewki zapłonowej niebieski --> masa brązowy --> +12V
Chciał bym się dowiedzieć gdzie wychodzi kabelek napięciowy z cewki do podłączenia obrotomierza.
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Podłącz do sterownika, tak jak oryginalny obrotomierz, a nie do cewki.
Powstał delikatny problem po zmianie silnika w aucie. Silnik stary: suzuki samurai 1,3 z jedno punktowym wtryskiem - sygnał do obrotomierza brany z cewki zapłonowej. Silnik nowy: suzuki baleno 1,6 z wielopunktowym wtryskiem i dwoma podwójnymi cewkami - sygnał do obrotomierza brany z komputera. Oryginalny samuraiowski obrotomierz jednak nie działa. Na...
Witam, mam puga 306 z 94r z silnikiem 1.4 XN 8v jest to jedno punktowy wtrusk paliwa. Znalazłem wkońcu deske z obro... i jak podłączam obrotomierz do cewki to mam 2x mniejsze obroty czyli odcięcie mam przy ok 4000tyś. Wie ktoś skąd idzie impuls do obrotomierza? http://img207.imageshack.us/img207/9910/...
cewka obrotomierz obrotomierz cewka podłączyć obrotomierz cewka
automatyczna skrzynia biegów naprawa bezpiecznik wycieraczka tylny sprężyna siłownika krups
laptop gamingowy berges falownik
Odtwarzacz CD/kaseta – blokowanie kasety, taśma się odwija, czyszczenie i wymiana paska ACPI BIOS ERROR – naprawa, aktualizacja BIOS, ASUS, Lenovo, Windows 11, Linux, BSOD 0x000000A5