co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Musisz sprawdzic do których cylindrów ta cewka dostarczała napięcie (np. 1 i 3) i od tych cewek teraz podłącz diody. Najpierw myślałem o jakimś mnożniku, ale może takie rozwiązanie z diodami ma szansę się sprawdzić. Na początek radzę użyć rezystorów rzęku 100 kiloomów zamiast diod. Układ z diodami nie powoduje włączenia dwóch cewek na raz, czego nie...
Mam maly problem z obrotomierzem mianowicie dziala on tylko wtedy dobrze gdy w aucie jest jedna cewka w moim aucie sa dwie cewki i pokzuje on zanizone obroty. Jak go przerobic aby dostawal dwa razy wiecej impulsow
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Witam , pozdrawiam . Tez kulam po drogach Opelkiem . Podpiecie obrotomierza jest mozliwe ... ale musisz sprawdzic czy bedzie pasowal bo jest kilka wersji instalacji elektrycznej Astry "F" . Masz takie z jedna cewka W.N. i takie z dwiema , niewiem czy przy takiej z dwiema cewkami impulsy na wyjsciu do obrotomierza sa tak samo "geste" jak na jednej cewce...
Witam, Mam problem z podłączeniem dodatkowego obrotomierza do samochodu Cinquecento. Auto jest po swapie posiada silnik z Punto 1.2. Obrotomierz to jakiś chiński wyrób z trzema kablami plus, masa i sygnał. Możliwość ustawienia na 3,4,6 i 8 cylindrów. Kabla sygnałowego nie można bezpośrednio podpiąć pod cewkę ponieważ cewka jest podwójna w tym silniku...
Hmmm!!! Jak ja nie cierpię elektronicznej instalacji w mechanice w pojazdach... Mechanicznie było proste i nie zawodne... Już w 88r elektronika się wpieprzyla w motoryzację? No co innego zapłon tranzystor... Obrotomierz taki prosty typ... A nie taki trudny jak tutaj. Alternator punkt zerowy W... Często brali z tego do obrotomierza bo częstotliwości...
Panowie czy gdzie sie podłączyć? nie wydaje mi sie żeby brało to z cewki - tam jest juz elektroniczne sterowanie zapłonem i jedna cewka co do napięcia na 20 pinie to zgodnie z rozpiska jest tam 1.9v i to mnie dziwi proszę o jakieś porady. może ktoś ma dokładny schemat do tego clio
Witam dostałem do naprawy Cagive Mito 125 zatarty tłok oraz Nicasil moto dostało nowy cylinder i tłok. Odpala bez problemu tylko wyszły 2 usterki jedna już zdiagnozowana a dokładnie kontrolka oleju świeci ciągle na luzie ale oglądałem filmiki i tak jest w każdej na schemacie widać jakiś opornik który łączy kontrolkę luzu oraz oleju powiem szczerze że...
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
Vr6 wychodziły (...) i w wersji z jedną cewką i kopułką rozdzielającą Tak, chyba do 93 włącznie.Ta jedna cewka, to też zespół moduł + cewka czyli faktycznie tylko transformator; tyle że jedno uzwojenie wtórne i jedno sterowanie do ECU. Niemniej, jeśli ten dodatkowy obrotomierz zlicza tylko impulsy do masy, może uruchomiłoby go podanie sygnału z pomiędzy...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Witam!!! Kolego schemat ten nie wymaga adaptacji do Trabiebo ( sam posiadam CARTONKA ) Owijasz "antenke" na jednym z przewodow wysokiego oraz zwieksz wartosc kondensatora C7 do okolo 47n poniewaz w Trabim na obrot walu przypada jedna "iskra" a przy czterotakcje na przewodzie miedzy cewka a rozdzielaczem dwie!!!!!
Mr.K - mądrego, to aż miło poczytać... Chyba każdy wie, że maluch nie miał obrotomierza. Ale wystarczyło sie przejść do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, by można było dobrać kilka modeli. Impulsów NIE BIERZE się z "plusa" cewki. Wręcz odwrotnie. Bo cewka ma zasilanie na STAŁE podczas pracy silnika, a przerywaną masę. Jedna iskra na jeden obrót występuje...
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
Witam, Panowie mam taki nietypowy problem z Fordem Mondeo 1999r. automat, a więc zanika iskra na 2 i 3 cylindrze(czyli jedna cewka), cewka nowa założona(zamiennik) i jest to samo, czyli jak auto odpalam bez dodania gazu to chodzi równiutko po dodaniu gazu jak obrotomierz wychyli się poza 2500rpm to nie chodzi na 2 i 3 cylindrze zanika kluczowanie cewki(impuls...
http://obrazki.elektroda.net/23_11907365... Przedstawiam tutorial jak zrobic elektroniczny obrotomierz do motocykli z instalacja 12v (platynki/elektronik), ogolnie wszystkich silnikow 2 suwowych 1 cylidrowych, 4 suwowych 2 cylindrowych, zatem do Malucha oraz Fiata CC rowniez bedzie pasowal. Jestem autorem tego opisu oraz obrotomierza. Krotki opis:...
1. Bo mam - to nie jest powód - serwomechanizm kosztuje max 20zł 2. Ja szczerze mówiąc raczej nie spotykałem się z wykorzystaniem silnika krokowego do ustawiania wskazówki... 3 i 4 - jeśli ma to być projekt tylko naukowy, na którym chcesz się czegoś nauczyć, to ok, idź w tym kierunku, ale jeśli chcesz to umieścić w aucie to z silnikiem krokowym dałbym...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Kod błędu??
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Jasne, że bez płyty licznika nie zadziała, to tylko ustrój wskaźnika
A obrotek weźmie jakieś 500mW czyli 0.5W w "szczycie" więc naprawdę nie ma z czym przesadzać... Mostek "Graetz'a" (lub nawet tylko jedna dioda prostownicza na 1A) + LM7805 + kondensator 2200uF-4700uF/16V i po problemie...
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
Dzielnik będzie umieszczony poza obudowa , ze względów braku przestrzeni. Umieścić go bliżej obrotomierza czy cewki ? Jak podłączyć dokładnie ten układ : 731253
W dwóch pierwszych ciągłość przewodu od cewki (czy tam modułu) do obrotomierza w desce.
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
A jak masz podłączony kabel od obrotomierza ? ps.Znalazłem na necie jakas dziwna kombinacje ze do - to podlaczali niestety nie działa także stąd pytanie szczegółowe.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
http://obrazki.elektroda.net/35_11875997... http://obrazki.elektroda.net/35_11875997...
podłącz to do jednego a potem do drugiego wyjścia cewki, zobacz gdzie dobrze działa. Nic się nie stanie :) Dodano po 1 Albo zobacz gdzie jest stałe zasilanie cewki, kontrolką podłączoną do masy, przy odpiętej cewce i tam NIE podłączasz.
cewka obrotomierz obrotomierz cewka cewka zapłonowa obrotomierz
minuta zatrzymywać skrzynia automatyczna volvo blokowanie opcji
philips 55pus75566 bateria niteo
Symbol "2 w prostokącie" na schemacie lampy EM34 Pomiary dwubiegunowe: zasada działania i zastosowania w elektronice