Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
A gdzie ta cewka?
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
PDF poprawiony, głupi błąd :) Sorka
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Technika niemiecka nie zawsze taka dobra.Ale do rzeczy skoro diagnoskop wskazuje na konkretny element to należy mu się przyjrzeć . Ja dodam jeszcze żeby poddać kontroli czujnik położenia wału korbowego.Pisałeś że zaczęło szarpać i obroty nagle spadły do zera.Ten czujnik jest powiązany z impulsami na cewkę/obrotomierz.
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
możesz cewkę obrotomierza podłączyć odrazu zamiast głośnika Powiedz prawdę-zastanowiłes się nad tym co napisałeś? Dwa-słyszałeś coś o woltomierzach ilorazowych ( ze skrzyżowanymi cewkami), i jak będą działać, gdy się podepnie jedną cewkę?
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Kod błędu??
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
1 cewka.
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
Problem rozwiązany. To nie był czujnik położenia wału ani ciśnienie paliwa ani przewody. Padł komputer(na obd2.pl dostałem informację, że to tranzystor kluczujący cewkę). Można było zauważyć na obrotomierzu - w momencie w którym ECU przestawał dawać sygnał na cewkę obrotomierz spadał do zera pomimo tego, że silnik się jeszcze obracał.(przy okazji wypaliło...
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
Dostałem ładny obrotomierz wskazówkowy który do tej pory był w 126p napisane na nim autometronic 126p Dostałem go beż żadnego opisu Wychodzą z niego przewody czerwony niebieski biały co ma iśc na masę co na + co na cewkę
Witam , mam coś takiego w swoim kadecie E 1.6 z instalacją Stefanelli i mieszalnikiem Tomasseto. Na kablu w/n. mam zrobioną cewkę z kabla takiego jak na zdięciu ale co to jest to czarne kwadratowe do przylutowania ?? :D Za odpowiedz z góry dzięki Pozdrawiam to czarne to opaski zaciskowe-aby cewka sie nie przemieszczała :D
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
a co z uniwibratirem i integratorem (i co miałeś na myśli mówiąc "antenka" - cewka???)
Witam A nie lepiej byłoby podpiąć się pod tranzystor (wyjście), który "zbija" cewkę do masy ?
Skoro samochód odpala to cewka jest sprawna ,padł obrotomierz.
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
To może zaczniemy od podziału przez 3. Czy coś takiego, wpięte pomiędzy cewkę a obrotomierz, obniży trzykrotnie wskazania? http://obrazki.elektroda.pl/3418342200_1...
W podłączeniu jest różnica - nawet w instrukcji serwisowej jest o tym wspomniane (2 styki różnią się znacznie). Jednak aby u mnie podłączyć trzeba by dołożyć jeszcze przetwornik obroty linki - impulsy (nie mam go) oraz nawinąć cewkę aby obrotomierz chodził. Tylko sobie tak w końcu pomyslałem po co.
Chodzi mi o to że w pojeździe do którego chcę zapiąc takowy obrotomierz jest cewka sterowana plusem (a w obrotomierzu MS-2 musi być sterowana minusem). Ponadto jeżeli się da to chciałbym to zapiąć do instalacji 6V. pozdr.
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza BOSCH cewka podwójna .
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
Nie jest dziwne że gaz się rozłącza gdy obrotomierz spada na 0, ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego tego samego co obrotomierz a ten przekaźnik który słyszysz jest właśnie z instalacji gazowej. Szukaj właśnie u samego źródła, czyli gdzieś na bloku silnika z okolicach wału, prawdopodobnie...
Ktoś już pakował z malucha bodajże do simsona, tylko trzeba wymienić jeden kondensator. Poszukaj to znajdziesz. Ewentualnie, chyba też widziałem od poloneza, ale tam były chyba 2 wersje. Pierwszą potraktować jak z malucha.
NIE DO MASY !, uszkodzisz cewkę, zielony możesz podłączyć do obrotomierza, jeśli go nie ma, pozostaw wolny styk
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
Witam.Mam pewien pomysł, który jednocześnie jest moim problemem, którego nie mogę przeskoczyć.Mianowicie interesuje mnie zmiana koloru podświetlenia zegarów, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Podobnych tematów znalazłem kilka, nie tylko na elektrodzie, ale wszystkie opisują „mechaniczny” sposób zmiany, tzn. kilka LEDów umieszczonych...
Ok ssanie + pompka zrobiona , pozostał obrotomierz , jak tak patrze to obrotomierz był podłączony pod cewkę , pod jej kabel zasilający , spróbowałem ale obrotomierz nie działa, nie wskazuje nic
Ale cewka została przecież.
Albo miniaturowa cewka i magnes. Pozdrawiam.
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Emeryt inwertował ale na poziomach masa-zasilanie i na odwrót - a to chodzi o napięcie ujemne względem masy. Mpo, zastosuj taki schemat jak wyżej ale zamiast rezystora w kolektorze daj indukcyjność - np. cewkę przekaźnika.
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Sprawdź masę do modułu- jest przykręcona blisko modułu, sprawdź styki w module, może cewka wewnątrz aparatu fiksować. Obrotomierz zostaw na później. Pozdrawiam.
Nie tylko ty masz dwie cewki. Ja też mam dwie i obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty (Honda XRV 750) :wink: Podpinasz pod cewkę, a jeśli to będzie akcesoryjny obrotomierz na pewno ma możliwości wyboru pracy.
Witam, Otóż mam Clio II 1.4 16V 2000r, wsadzone są w nim liczniki na których jest napisane białym markerem Clio 1,2 8V 01r i chodzi o to, że nie działa obrotomierz. W czerwonej wtyczce mam sygnał z obrotomierza na 4 pinie, widocznie w tych licznikach powinien być na innym, tylko na którym ? Rozebrałem liczniki, do wskaźnika obrotomierza dochodzą 4 kable....
Dziękuję za pierwszą odpowiedź. Obrotomierz jest nowy i sprawny i nie rozbieralny (zaprasowany fabrycznie) i dedykowany pod zapłon Dual Fire. Są dwa typy zapłonów elektronicznych w silnikach 4 suwowych: - Single Fire - tzn gdzie iskra (zapłon) jest tylko przed każdym suwem pracy, czyli co drugi obrót wału (ja mam taki zapłon - bo obrotomierz podpiety...
To chyba nie stacyjka bo po podaniu napięcia prosto z aku na cewkę nadal nie odpala.
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Czyli brak zapłonu a zapłon sterowany jest z ECU. Zanim kupisz ECU to proponuję sprawdzić zasilanie na nim w momencie gaśnięcia, halla oraz cewkę zapłonową. Masz obrotomierz?
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
Możesz użyć skręconej blaszki bimetalowej ale będzie problem z wyskalowaniem.
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
obroty spadają na zero, Masz prawdopodobnie cewkę od zapłonu przerywaczowego - za duża oporność To by albo ciężko, albo wcale nie zapalał, a tutaj giną impulsy kluczujące cewkę ( dlatego obrotomierz spada na "0") , czyli albo moduł do d..., albo zasilanie mu ginie ( większe obroty - większy prąd - większe straty na skorodowanych stykach łączących cewkę...
Albo obwodu wysokiego napiecia z cewka zaplonowa wlacznie.Impulsy na obrotomierz beda a iskry niebedzie
Wyglada na to, ze padl tranzystor na koncu, bo z ECU impulsy leca, modul daje tez sygnal do obrotomierza - czyli wydaje mi sie, ze elektronika w nim dziala. Czym moge go zastapic? W zalaczniku zdjecie modulu, model to OKI MNE-303. 1 - impulsy z ECU, 2 - B+, 3 - cewka, 4 - obrotomierz. Masa na obudowie. http://obrazki.elektroda.net/28_12377197...
Witam wszystkich. Auto nie chce odpalić i nie ma iskry. Sprawdzone świece i cewka. Podczas kręcenia rozrosznikiem obrotomierz podnosi się i opada, do 5tys obrotów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Każda odpowiedź będzie pomocna.
Dar.El niekoniecznie jest za dużo, po prostu ktoś wsadził dwukierunkowy transil i zaznaczył jak zwykłe zenery. schemat jak najbardziej w porządku. napięcie zależy od typu transila.
wymień cewkę :D
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
Masz schemat wejścia swojego obrotomierza? Nie i zdobycie go jest niemożliwe ze względu na to ,że jest bez nazwy. Z tego co wiem kolega podpiął podobny przed cewka i działało wszystko tylko on miał 4t. Do czego jest potrzebny schemat wejścia ?
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
ja o co innego pytam... teraz kazdy bedzie pisal o obrotomierzu....
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Jeśli brak iskry to przyczyn może być kilka i jeszcze warjujący obrotomierz. Sprawdź modół, czy do niego dochodzi napięcie , cewkę WN, palec. Jak wariował ten obrotomierz? To może być także wina czujnika położenia wału. Jeśli kręcisz rozrusznikiem i na obrotomierzu nic się nie pokazuje to właśnie padł ten czujnik położenia wału.
ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego. Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
Witam, Po dłuższym oczekiwaniu na przesyłkę kurierską, doszedł do mnie w końcu sensor, taki jak radziliście. Próbowałem go podłączyć, minus dałem na wielozaworze plus pod brązowy niestety zero reakcji. Gdzieś wyczytałem, że minusem trzeba się wpiąć pod cewkę albo pod obrotomierz, jeszcze tego nie sprawdzałem.Wcześniej chciałem się upewnić czy jest tak...
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
obrotomierz jest kupiony elektroniczny od japończyka też od jakiejś hondy cb chyba Dodano po 1 pod cewkę nie można tego podłączyć?
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Podpina się pod pin kluczujący cewkę,nieważne którą, odpowiedni obrotomierz,względnie właściwie spreparowany obrotomierz do silników 4-ro cylindrowych ,albo odpowiednio spreparowaną ( wymiana jednego elementu na plytce obrotomierza) deskę z obrotomierzem od CC sporting
ale tam jest więcej niż te 3 kable ;) chociaz może tamten jeden jest od obrotomierza ?
Pod styki przerywacza lub pod cewkę wysokiego napięcia...
Witam, w związku z tym, że ceny obrotomierzy "z epoki" są chore oraz Elegant ma zapłon jak CC700, na cewce 100% bliźniaczej z PI (miałem to auto 2 latka) - pytanie: Czy obrotomierz od Punto 1 podłączony pod jedną cewkę będzie zaniżał 2x odczyt, czy też może oryginalnie sygnał jest brany z jednej cewki?
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
Zmieniłem w moim fordzie escorcir silnik z 1.4 (2 cewki chyba) na jednopunktowym wtrysku na silnik 1.6 turbo wielopunktowy wtrysk mechaniczny (a tutaj jedna cewka) co zrobić aby obrotomierz pokazywał normalnie obroty??
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Nie ma znaczenia ile cylindrów. Zrób układ który będzie mierzył impuls do cewki z 1 cylindra. 1 cewka, 1 cylinder, 1 obrót.
Jeśli quad zapala to cewka ok. Prawdopodobnie coś z samym obrotomierzem, lub połączenia po drodze...
schemat obrotomierza impuls obrotomierza działanie obrotomierza
izolacja bawełniana oznaczenie symbol radio schemat rozruchu
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Rozmiar klucza Torx do cewki zapłonowej Renault Programowanie biorytmów na Arduino MEGA z LCD