A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Egr,cewka w wiekszosci przypadkow
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
22 Ohm - taką zmierzyłem.
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Aparat czy cewka WN?
Przewody wysokiego napięcia wymieniłeś ? Przewody wysokiego napięcia w astrze H 1.4 ????????? tam nie ma przewodów bo jest DIS czyli cewka zespolona ....
moduł, pod cewka
Skoro strzela z wydechu to może być też uszkodzona cewka zapłonowa.
Moduł ma wpływ i częściej pada jak sama cewka.
witam, MARIANO, sam sobie odpowiedziales to jest wina cewki zaplonowej, pozdrawiam Zdzislaw
Jak dzieje się to na obu paliwach to wina leży w prądzie, przewody, cewka.
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
Witam , ja kupiłem cewkę w sklepie internetowym- bodajże autokluczyki. Oporność 26,5 Oma przed wlutowaniem. Działa jak należy. Wcześniej kupiłem na alle... Też miała być do astry h . Oporność 96 omów- nie zadziałała
I jeszcze przekaźnik na prawym słupku, mogła się spalić cewka
Tak też ja kleiłem bo cała się ruszała i jest tam cewka:)
czujnik halla lub moduł zapłonowy pod cewką zapłonową lub sama cewka.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Znajoma miała podobne objawy w astrze H, silnik klekotał jak diesel, wydech czasami jakby lekko strzelał (słyszalne tylko na zewnątrz auta), a winna okazała się cewka.
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
świece ok cisnienie na listwie ok check zie zapala ale gdy zapochod zapali to gasnie. moze cewka ??
Ten silnik ma wciskanego mapa bezposrednio w kolektor, tak, wszystko jest drozne, od mapa nie ma bledow. Tak samo nie ma kabli zaplonoych, jest odrazu cewka.
2-masa 3- plus po zapł. 4-wejście sygnału ze sterownika 1- wyjście na cewkę WN.
Sprawdź oporność cewki. Jeśli jest prawidłowa to masz problem z regulacją sprzęgła. Jeśli brak oporności wymień cewkę.
po podaniu napięcia 12V na sprężarke w dalszym ciągu cisza nic nie iskrzy Teraz trzeba użyć miernika i sprawdzić cewkę.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... podobny problem do twojego, ale ja stawiam na cewkę
Cewka ok?
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
Cewka zapłonowa ?
Jaki silnik ? Jaka pojemność ? Rocznik ? Uszkodzone mogą być przewody WN jeśli są bądź uszkodzona cewka zapłonowa.
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
sprawdź cewkę zaplonową
Uszkodzona cewka elektrozaworu
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Witam pierwsze co to sprawdź czy jest iskra na świecach być może ze to cewka zapłonowa
dziekuje za odpowiedz czy ktos orjentuje sie ile kosztuje cewka zaplonowa ???
A sama cewka.? To że jest iskra na świecy (bezpośrednio z cewki) to znaczy tyle co nic.Trzeba sprawdzić jak daleko "skacze" min 1 cm. Więc albo słaba cewka,paluch ,lub jakimś cudem nie obraca się aparat.
poprzedni 8-zaworowy 1.6 75km aparat zapłonowy nowy 8-zaworowy 1.6 71km i cewka zapłonowa
Moduł jest sprawny czy wydaje ci się, że jest sprawny? I zasilane na cewkę jest?
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Cewkę sprawdzisz oscyloskopem.
Moduł uszkodzony , szukać przyczyny cewka może uszkodzić moduł.P
Witam , auto odebrane z warsztatu :) Przyczyną była uszkodzona cewka i przetarty kabel czujnika wałka rozrządu ...... Dopiero druga cewka okazała się dobra :)
http://opelczesci.com.pl/pl/p/MODUL-ZAPL... Siadała też ale rzadziej cewka impulsowa w aparacie
Zmień wartość w polu "typ cewki" na "cewka na 2 cylindry" jeśli masz "dis" i więcej nie grzeb w ustawieniach.
Immo nie puści rozrusznika jak i sterownik który nie byłby zasilany. Dlatego albo pompa ,cewka,albo np czujnik wału. Tam trzeba by szukać. A zasilanie pompy to albo podpinasz żarówkę pod wtyczkę albo słuchasz czy działa.
No tak jeszcze może być wina tej cewki. Ale może też aparat zapłonowy, padł skoro sama cewkę wymienił.
No nie wiem, wypadanie przez wyższe ciśnienie? NIe wiadomo czy zegar pokazuje dobrze. Domysły. Lewe powietrze w dolocie ,niskie ciśnienie paliwa,złe sygnały z ECM.Na to stawiam.Bo cewka wtryski niby podkładane.
musisz poprostu stwierdzić czego mu brakuje na zimno,paliwo czy iskra ,tak w ogóle który rok, bo niewiadomo np.czy kopułka czy cewka podwójna.
Krótko -masz rodzielacz zapłonu ( z kopułką) -czy czarną żebrowaną cewkę zapłonową?
Cewka może robić takie głupoty
Równie dobrze może być uszkodzony sterownik silnika. Może też być np wina instalacji gazowej podłączonej pod cewkę, o ile występuje.
1. zasilanie po kluczyku 2. B1, B2 sterownik 3. B4, B5 sterownik 4. B20, B21 sterownik 5. B17, B18 sterownik
Może cewka ?Jakieś błędy sprawdzane?
Wsadziłem do Mondeo taką cewkę, działa już tydzień :D
Internet i teorię teoretyków nijak do praktyki.Denso i 0,7mm to sprawdzony patent. No i cewka lub fajki
A zawór Evap nie pokazywał by błędu? on jest ciągle otwarty "mechanicznie " ale cewka jest sprawna - błędu nie ma . Bez napięcia powinien być zamknięty łatwo to sprawdzić np dmuchnąć ...
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Cewka i jej okablowanie do sprawdzenia.
Na Komputerze wyswietla CEWKA. a to ciekawe , jaki jest kod błędu DTC ???
Czujnik- cewka oparów paliwa odpowiada za przewentylowanie okładu gdy się za dużo ich zgromadzi
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach , cewkę i świece
A widzisz do jakiego auta jest ta cewka? Więc gwarancji nie ma żadnej. Najpierw załóż temat może ktoś Ci zmierzy taką cewkę w swoim kluczyku. A tak spytam co to jest Mh?
Witam autko staneło mi na drodze,niema iskry na świecach,sprawdzony aparat zapłonowy jest ok,co może być przyczyną,cewka jak ją sprawdzić???Auto jest na benzyna-gaz
Sondę możesz sprawdzić ale z przepływomierzem to będziesz miał problem bo w silniku X14XE nie ma go,masz instalację LPG w aucie?Jeśli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową.
No tak, tylko że C16NZ ma aparat zapłonowy a C16SE cewkę bezpośredniego zapłonu.
Bo w innych modelach steruje jeszcze cewką zaworu EGR, jak robisz test modułu QDM to cewka kłapie.
No dobra moduł pod cewką do wymiany, choc można inaczej.
Znałem podobny przypadek , nic nie pomagało , auto jeździło po serwisach i w końcu właściciel sprzedał wóz po kilku latach a objawy miał takie jak Ty. Z tego co pamiętam ktoś sugerował sprzęgło a ja dawałem do niego cewkę. Pozdrawiam
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Niestety nie dysponuję schematami do Opla/bazą TIS. 120-150mA to normalny pobór prądu przez cewkę przekaźnika samochodowego.
Iskra w porządku? Cewka? W jakim stanie świece?
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
Tam jest podwójna cewka . Sprawdz swiece i krokowy.
Po co moduł, skoro sama cewka nie daje iskry?
cewka zapłonowa made in china?
Komputer widzi tylko cewkę przekaźnika i nie ma pojęcia w jakim położeniu jest styk roboczy przekaźnika pompy anie jakie jest napięcie na pompie. Gdzie wyszło to niskie napięcie i jakie ono jest. Tam jest sterownik hybrydowy więc wszystko jest możliwe. Ostatnio naprawiałem taki od 1.8 z tym samym błędem tyle że nie sterował tym przekaźnikiem. Jeżeli...
witam ściągnij kopułke i sprawdz czy nie lata cewka pod palcem aparatu
Na początek wymień przewody WN, możliwe że cewka albo moduł uległ uszkodzeniu
moim zdaniem szukacie tam gdzie nie trzeba, najprostsze rzeczy trudno znalezc. Moim zdaniem i nawet sie chyba nie myle to bedzie cewka do wymiany.
podepne sie pod tema.6t. ja posiadam opla astre f 1.6 16 V. Nie ma tam zadnej komulki. Z cewki wychodza tylko 4 kable wn. mam takie objawy: jak jest zimny, cos jakby nie palil na wszystkie "gary". jak jest nagrzany pali rowno, ale jakis slabszy jest. co moze to powodowac? cewka? lambda?
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?
Spróbuj odczytac kody bledow. Moze to Cie na cos nakieruje. Ja mialem podobne objawy w troszke starszym Oplu i okazalo sie, ze byka to wina kabla WN pomiedzy cewka a kopulka.
Chodzi o cały aparat zapłonowy, kable i cewka?? Proszę konkretniej.
Szkoda , pozostaje diagnostyka lecz wcześniej do kontroli cewka ( aw niej - stan gumek, sprężynek, spękana fajek-ubytki ).
astra cewka cewka astra cewka klimatyzacji astra
indesit zablokowany filtr symbol piekarnik elektryczny pralko suszarka opinie
Upalenie wtyczki zasilającej Webasto w VW Touran - przyczyny i rozwiązania Jak rozebrać żelazko Tefal FV3970 - instrukcja krok po kroku