Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Schemat mówi że cewka stycznika ze strony masy jest połączona z ECU. Musiałbym szukać i doczytać się czemu zrobili takie zabezpieczenie. Od strony plusowej cewki jest standardowe połączenie, czujniki stop i przycisk rozrusznika. Immobilizer pracuje prawidłowo?
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Zapomniałem Zamknąć , Uszkodzona Była cewka
A masę dałeś na świece? Jak podłączysz zasilanie to na ułamek sekundy dotknij zasilanie bo cewka nie pracuje ciągle
Piaggio Beverly 200 — brak iskry Nie ma iskry. Cewka zmieniona, dalej to samo; świeca też. Impulsator ma oporność 1,1 Ω. Gdy mierzę V, kręcąc rozrusznikiem, skacze na chwilę z wartości 0,17 do 0,24. Mierzę miernikiem na ustawieniu 6 V — czy to dobra wartość? Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie serwisówki do tego, padła. Pozdrawiam
Przekaźnik ma cewkę , jedna nóżka + druga - :) Podepnij do gniazda przekaźnika dodatkowo masę. Najlepiej przewodem linką 0,5mm. Możesz włożyć tam gdzie wkładasz przekaźnik i dociskasz przekaźnikiem. Jeśli zadziała zaczynasz poszukiwania dlaczego cewka przekaźnika nie ma masy.
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
No to jeżeli cewka jest sprawna t pewnie uszkodzony moduł.
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Wtrysk jest ekonomiczny, legitymuje się bardzo fajną mocą i momentem, kulturalnie pracuje a przy tym jest eko. Niestety są też minusy, a główny to znikoma dostępność części. W moim przypadku chodziło o ecu. Skuter trafił do mnie w częściach. Składałem po kolei eliminując po drodze usterki. Zregenerowałem pompę, zespół...
to nie jest cewka zapłonowa tylko cewkomoduł-o ile się nie myle ma różowy kolor...nie pamiętam dokładnie kolorów ale : na jednym z nich przy kręceniu rozrusznikiem powinno być około kilkudziesieciu wolt, na drugim impulsy z czujnika położenia wału na trzecim masa przy wyłączonej stacyjce.Postaram się dokładnie opisać wieczorem który kolor do czego Ale...
Cewka już przewinięta, motorek działa. Ma ona w przybliżeniu 1kΩ. Temat zamykam...
Witam. Posiadam Piaggio Beverly 200, który posiada immobilizer. Czy może blokować iskrę? Czy być może cewka jest padnięta? Jak można sprawdzić cewkę? Proszę szybko o odpowiedź.
Niespecjalnie precyzyjny jesteś w opisach. Co to za nowa instalacja? Co pod tym rozumiesz? Skąd twoja pewność, że regulator jest sprawny? Czy ten regulator jest odpowiednio włączony do instalacji? I wreszcie jaki poziom napięcia masz na linii cewka żarówki? A przy okazji jak wygląda ładowanie akumulatora?
Skoro wgl nie masz napięcia na cewce to najpewniej jest ona przerwana mechanicznie. Względnie podłącz pod nią małą żarówkę... Cewka inaczej działa pod "obciążeniem".
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Zamieść schemat jako jpg. Łatwiej będzie go analizować. Zrób schemacik (schemat to za duże słowo) twojej prądnicy z zaznaczeniem cewek i kolorów kabli. Chodzi o to aby się zorientować które kable są od cewki zasilającej moduł. Ktore od impulsatora (o ile w ogóle on jest) a które to ładowanie. Pomierz rezystancje cewek. Może ta praca wyda się bezsensowna,...
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Sprawdź w tym żółtym przekaźniku w którym miejscu znajdują się piny od cewki przekaźnika, lub ew. zrób zdjęcie od dołu z widocznymi oznaczeniami. Ciężko coś konkretnego znaleźć w internecie, ale na jakiś kiepskich zdjęciach widać że nie zgadza się oznaczenie jednego z pinu. Możliwe że cewka jest wówczas zasilana ze stałego plusa z akumulatora. Jako...
Jak sprawdzam, czy jest jakieś przejście na tej cewce, a masie to omomierz nic mi nie wskazuje Jeśli nie wskazuje żadnego oporu (ok 300ohm) to cewka jest uszkodzona. Zrób pomiar rezystancji przy samej cewce (jak najbliżej np na lutach, prawdopodobnie może być uszkodzony kabel)
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć żeby dziłało ? cewka ma 2 kabelki do magneta idące oraz...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Cewkomoduły do skuterów Piaggio są niemal wszędzie takie same. Nowsze modele od któregoś roku mają już połączenie na kostkę. Do czterosuwów są oczywiście inne.
Witam Piaggio X9 500 Mam problem podobny, wszystko było w porządku do wczoraj, przyjechałem a po 10 minutach już niemożna go odpalić, świeca OK, cewka zapłonowa OK, w warsztacie "zmusili" go do odpalenia - (niewiem jak) potem stwierdzili, że się rozkodował...chcieli bym im dał master kluczyk (którego nigdy niemiałem) podobno można dorobić kluczyki dostając...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
A nie przypadkiem impulsy? Chodzi tu, że brak napięcia zasilającego cewkę.
Czyli jak można sprawdzić ten cewko moduł?
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
Co do kolorów, już wiem o co chodzi, tylko powiedzcie mi jakie ma być napięcia w zielonym kablu??
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
W pisggio moduły zasilane są prądem stałym z aku. Twoje moduły są na zmienny z cewki ,której piaggio nie posiada
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
A czy mogę zastąpić tą cewkę/moduł inną? Chodziło by mi o cewkę od piaggio tylko że tam za sygnał jest czujnik halotronowy, i czy mogę dać tam mój impuls napięciowy? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
A po czym mogę poznać czy to cewka czy cewko-moduł ? Zielony jestem kompletnie i szukać też próbowałem ale coś słabo mi to idzie. Dodano po 15 Może warto by było zastąpić to tym? http://allegro.pl/cewkomodul-cewka-modul...
Było to ponad dekadę temu , ale tak jak piszesz wystarczyło prze lutowanie kilku punktów i zadziałało . Zastępczo dobrałem do tego zapłonu cewko-moduł chyba od Piaggio i to chodziło .PVL został jak na zdjęciach z racji braku czegoś odpowiedniego do sklejenia tego do kupy.
No to skoro po wymianie cewek, znów działał na chwilę to masz problem z cewkami. Któraś się musi przepalać. Ewentualnie sam regulator napięcia je uszkadza.
Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
Rozumiem, że skuter ma cewkę WN i moduł zapłonowy w jednym (jako jeden element) i że przekładałeś to do skutera kolegi i iskra była? Jeśli tak to masz jakąś kichę w instalacji elektrycznej swojego skutera. Jeśli to moduł DC to po włączeniu zapłonu powinien dostać prawdopodobnie +12V na czerwonym przewodzie, musi być także prawidłowa masa (chyba na zielonym)....
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
W skuterze jest kostka do cewko-modułu na 8 pinów. Do niej dochodzi 5 przewodów: brązowy czujnik impulsów, zielony gaszenie, czarny masa, biały (+) po przekręceniu stacyjki oraz fioletowy połączony z szaro-niebieskim napiecie z cewek. Czy w innych skuterach PIAGGIO był stosowany taki typ zapłonu.
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Witam serdecznie czy ktos mi podpowie jaka jest srednica przewodu wysokiego napiecia od swiecy do cewki
Najwyraźniej masz silnik od TZR50. Tylko TZR50 posiada tego typu alternator. Musisz wymienić stator z kołem magnesowym na wersję ze zwykłej AM6 (Ducati Energia). Nowe zestawy których pełno na Allegro, wbrew opisom nie pasują do silników AM6, to są zapłony przeznaczone do silników Piaggio-Derbi.
Otóż mam skuter piaggio sfera i chce zamontować obrotomierz niestety sygnałowy kabel z cewki osiąga nawet 80V zmiennego jak go dostroic do obrotomierz na układzie SMD? (jeden sie spalił po podłaczeniu w kilka sekund)
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V. https://obrazki.elektroda.pl/4575412200_...
Witam mam problem z Piaggio Typhoon ponieważ nie chce odpalić. Iskra jest ale słaba Wymienione zostało: -regulator napięcia -cewko/moduł -iskrownik -klin na wale -świeca -fajka -kabel wysokiego napięcia I problem nie znika co to może być. Odpaliłem go, pracował z 2 minuty i sam zgasł proszę o pomoc
To zero problemu :-) Sprawdź jeszcze tylko wyjścia z cewki prądnicy. Kolory przewodów i wtyczki powinny być takie same. Musi pasować.
Porównaj iskrę na samym kablu przy pracy rozrusznika i kopaniu nogą. Podejrzewam uszkodzenie cewki zasilającej CDI. Trzeba zrobić pomiary napięć.
Witam. Posiadam skuter j.w. Brak iskry, cewka i świeca podmienione. Impulsator pracuje poprawnie- Podłożyłem moduł z skutera 4T też zasilany z 12V i iskra się pojawia, więc problem ewidentnie tkwi w module. Po przekręceniu stacyjki mignie dioda CODE i zgaśnie ( informacja, że odczytał immobilizer poprawnie) - Następnie kręce rozrusznikiem i po sekundzie,...
Może któryś z tych byl by sie nadał ? https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... https://allegro.pl/oferta/modul-am6-xp6-...
Wiesz, że dzwonią... Rozrusznik nie ma osobnego uzwojenia, bo by je spalił. Jest podłączony pod akumulator i z niego czerpie energie do rozruchu. A akumulator jest ładowany przez istniejący regulowany blok zasilania. Dodatkowo są tam jeszcze cewki: zasilania świateł - którą chcesz przerobić, zasilania modułu zapłonowego (rozwiązanie stosowane w większości...
Witam. Od dluższego czasu mam problem ze skuterem. Jakiś czas temu iskra znikła i mimo wymiany na nowe : Swiecy , , iskrownika oraz cewki zapłonowej iskry nadal nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Piaggo Vespa Typhoon 50 ccm. 1996 rok. Wink
Witam. Mam Piaggio x9 500. Kiedyś przyjechałem z pracy, zgasiłem motor a przy próbie ponownego odpalenia miał tylko wolne obroty. Po wymianie wtrysku, przepustnicy, cewki, świecy, czujnika wałka rozrządu i podłączenia pod komputer, który nic nie pokazał dalej ma wolne obroty. Czy jest ktoś w stanie mi pomódz, lub coś doradzić?
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
Silnik 2T chłodzony powietrzem. Świeca jest czarna a więc skuter zostaje zalewany, natomiast obniżenie iglicy w tym przypadku nic nie daje. Powiem szczerze że nie sprawdzałem czy kąty zapłonu się zgadzają gdyż nie podejrzewałem że mogło by się to rozjechać. Dlaczego akurat iskra miała by być w innym miejscu? Zapłon to zwykły cewko-moduł o stałym kącie.
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Ale to tam jest membranowa pompka paliwa + gaźnik? Według schematu widzę złącze 4-pinowe (masa, zasilanie i sygnał z cewki zapłonowej), czy tam jest osobny moduł sterujący pompą, czy moduł znajduje się wewnątrz pompy? Pompy membranowej nie da się spalić podłączając ją na krótko bez paliwa. Może się spalić tylko kiedy styk się zawiesi i przez cewkę elektromagnesu...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Sciągaczem dwuramiennym nie ma co podchodzić. Sam musiałem dorabiać specjalną blachę na te 3 otworki bo nie miałem tego wkręcanego w piastę. Łożyska też są w porządku, poza tym jest sporo miejsca między kołem a cewkami. Powierzchnia jest wszędzie popękana tak samo, wzdłuż obwodu jakby coś rozsadziło magnes. W ogóle to wszystko wyglądało na nieruszone...
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
Witam. Mam problem z podłączeniem gaźnika dellorto 19mm phbg ds do skutera Piaggio NRG mc3 AC. Nie wiem który przewód podłączyć do jakiego wejścia.. + w moim starym gaźniku też dellorto 17,5mm było wejście na cewkę zapłonową, a w tym nie ma i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Doradźcie. :)
tak to był cewko-moduł który wymieniłem pojeździłem sobie 2 dni i zgasł, teraz nie ma wgl iskry :/ czy mógł spalić się moduł?? jeśli tak to od czego??
Pomoże , pomoże, tylko najpierw sam musisz się wykazać... Znajdź i zamieść schemat instalacji lub choć schemat układu zapłonowego. Dzięki temu można cię będzie nakierować. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI - jedna z cewek magneta . Trzeba też sprawdzić, zgodnie z linkowanym tematem, obwód gaszenia i zabezpieczeń przed odpaleniem.
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
A czujnik hamulca sprawdzony? Sprawdziłem, z czujnikiem wszystko powinno być ok. Dodano po 1 Po przekręceniu kluczyka jest dźwięk, charakterystyczny "cyk" ale nic do silnika nie dochodzi. Ten "cyk" to pewnie dźwięk "przekaźnika". Czy do niego dochodzi zasilanie (do jego styków, nie cewki) Czy po charakterystycznym "cyk" napięcie dochodzące do styków...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Witam, wrócę jeszcze do mojego skutera, ponieważ udało mi się go naprawić. Więc pierwsze, co zrobiłem, to wymontowałem gaźnik (może się to wydawać trudne, ale minimalne zdolności manualne wystarczą), przedmuchałem powietrzem, umyłem w benzynie i ok. Wymieniłem świecę oraz cewko-moduł odblokowany (wszystko do kupienia na Allegro), wyczyściłem filtr paliwa...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Słabawa iskra - najłatwiej sprawdzić moduł przez zdjęce fajki z przewodu WN i przyłożeniu do masy - iskra powinna występować na odległości do ok. 15mm. Minimalna wartość 5mm to granica - jeśli mniej to prawdopodobne jest uszkodzenie modułu, cewki zasilającej lub przebicie na przewodzie gaszenia. Moduł ten stosowany jest do silników Piaggio Hiper2 Euro...
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca Zostaje jeszcze zmiana fazy przez obrócenie koła magnesowego na wale - jakie tam jest mocowanie? Stożek i klin? i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry Podobnoż bywają cewki o odwrotnym kierunku nawinięcia, wymagajace zamiany przewodów.
Oscylogramy zdjęte z konektorów na cewkach, ale były brane z każdego dostępnego miejsca, na kostce komputera etc. Z "przepinaniem" cewek kombinowaliśmy przeróżnie, nawet wstawialiśmy cewki od ZZR600, od Fiata, od Piaggio i jeszcze kilka innych. Działają (tzn. jest iskra tylko gdy podłączymy cewkę z własną elektroniką) Podłączaliśmy również cewkę na...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Żle podłączone. Starsze typy słuchawk mają dwie cewki i metalową menbranę z tąd takie podłączenie (czytaj opis w podpise schematu :P ). Nowe typy słuchawek mają 1 menbranę, są zbudowane podobnie jak głośnik.
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Kopnik??? Tam cewkomoduł nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Zobacz sobie w schemat. Pełna serwisówka dostępna w sieci. Sprawdź, czy dociera napięcie zasilające do modułu, czy nie jest gdzieś umasowione, sprawdź sygnał z cewki wyzwalającej, przewód wn, fajkę, świecę. Jak to sprawne, to pozostaje cewkomoduł. Jego schemat i schematy zastępcze też dostępne.
Witam Mój pierwszy post na forum w życiu :D Od miesiąca walczę z uruchomieniem Quada 250cc, przy zakupie był sprawny. Postanowiłem ze wymienie wszystkie przewody w instalacji, było tak pokombinowane. Od momentu położenia nowej prostej instalacji - brak iskry. Próbowałem dosłownie wszystkiego a przy Quadzie byli majstry co robią instalacje w samochodach....
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Da się przewinąć cewki i będą mocniejsze, ale nie na tyle wystarczające żeby opłacało się coś takiego robić. Jeżeli kolega chciałby delikatnie po zmieniać zapłon to najlepiej było by dopasować z innego motorka, zapłon Piaggio(po przeróbkach) ew. podobno z charta pod 023 fajnie wchodzi. Tylko trzeba mieć trochę wiedzy, dla chcącego nic trudnego...
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu zapłonowego, oznaczenia modułu są te same, wcześniej skuter jeździł normalnie....
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Siema. Chciałem się cb spytać czy juz ogarnołeś elektryke u sb , b o jak nie to chętnie ci pomoge tylko mam zupełnie inne rozwiązanie. Dodano po 5 Zielony kabel to jest impulsator. Czerwony musisz dać pod stacyjkę , czarny to masa , biały nie mam pojęcia od czego jest. Ten kabelek jest podłaczony obok impulsatora pod pompą wody? Jesli tak to bedzie...
pomiar prądu Jest czymś innym niż pomiar napięcia. Pomiaru prądu dokonuje się Amperomierzem podłączonym szeregowo z obciążeniem. miernik pokazuje zarówno prąd stały (7V jak) i zmienny (25-30V) Napięcie, a nie prąd. Z opisu wynika, że są dwa regulatory. Jeden AC ( dla oświetlenia itp.), drugi DC ( ładowania akumulatora). No i dlaczego prąd po wyjściu...
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą silnika lub masą instalacji elektrycznej. Na przykład brak masy silnika (przerwany...
Witam Mam Aprilia Atlantic 125 z silnikiem Piaggio Leader 125. Gaźnik Keihin (CVK30) 4T. Problem polega na tym, że bez problemu odpala, chwilkę pochodzi i jak ma wejść na niskie obroty gaśnie. Podpompuje manetką i znowu odpali i gaśnie, czasem po wkręceniu silnika na wysokie obroty i popuszczeniu manetki nie da się znów wkręcić na obroty. Dodatkowo...
piaggio cewka piaggio cewka moduł cewka stator piaggio
poduszki toyota dodanie filmu youtube zmywarka dysze
Canon TS8053 wymiana pampersa – reset licznika, instrukcja serwisowa, absorber atramentu Renault Scénic III 2011 1.4 TCe instrukcja obsługi PDF po polsku – gdzie pobrać?