A nie przypadkiem impulsy? Chodzi tu, że brak napięcia zasilającego cewkę.
witam mam problem ze skuterem piaggio nrg 50 . problem polega na tym że nie ma iskry . nie ma wgl napięcia na przewodach które podłącza się do cewki (zielony,czerwony i biały )myślałem że to iskrownik padł kupiłem nowy i to samo . dodam że w skuterze nie ma stacyjki ,ktoś kiedyś tam zamontował...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka...
Rozumiem, że skuter ma cewkę WN i moduł zapłonowy w jednym (jako jeden element) i że przekładałeś to do skutera kolegi i iskra była? Jeśli tak to masz jakąś kichę w instalacji elektrycznej swojego skutera. Jeśli to moduł DC to po włączeniu zapłonu powinien dostać prawdopodobnie +12V...
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym...
To zero problemu :-) Sprawdź jeszcze tylko wyjścia z cewki prądnicy. Kolory przewodów i wtyczki powinny być takie same. Musi pasować.
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym...
Witam. Mam problem ze swoim piaggio jak napisałem w temacie nie odpala. Skuter ma już trochę lat ale kupiłem go niedawno bo niecały rok temu od kolegi. Sytuacja przedstawia się następująco, niedawno chciałem go umyć oczywiście nie korzystałem ze szlaufa tylko ściereczką lekko mokrą. Po...
Witam wszystkich.Mam problem ze swoim skuterem, ponieważ z dnia na dzień stracił iskrę. Po zdjęciu przedniej osłony zobaczyłem stopioną instalacje elektryczna wszystkie kable wymieniłem lecz iskry nadal niema.Zamontowany jest w nim tzw. cewko moduł sprawdzałem go i na zielonym kablu jest...
Witam Piaggio X9 500 Mam problem podobny, wszystko było w porządku do wczoraj, przyjechałem a po 10 minutach już niemożna go odpalić, świeca OK, cewka zapłonowa OK, w warsztacie "zmusili" go do odpalenia - (niewiem jak) potem stwierdzili, że się rozkodował...chcieli bym im dał master kluczyk...
Witam. Mam problem z podłączeniem gaźnika dellorto 19mm phbg ds do skutera Piaggio NRG mc3 AC. Nie wiem który przewód podłączyć do jakiego wejścia.. + w moim starym gaźniku też dellorto 17,5mm było wejście na cewkę zapłonową, a w tym nie ma i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Doradźcie....
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu...
W pisggio moduły zasilane są prądem stałym z aku. Twoje moduły są na zmienny z cewki ,której piaggio nie posiada
Skoro wgl nie masz napięcia na cewce to najpewniej jest ona przerwana mechanicznie. Względnie podłącz pod nią małą żarówkę... Cewka inaczej działa pod "obciążeniem".
Sprawdź w tym żółtym przekaźniku w którym miejscu znajdują się piny od cewki przekaźnika, lub ew. zrób zdjęcie od dołu z widocznymi oznaczeniami. Ciężko coś konkretnego znaleźć w internecie, ale na jakiś kiepskich zdjęciach widać że nie zgadza się oznaczenie jednego z pinu. Możliwe...
pomiar prądu Jest czymś innym niż pomiar napięcia. Pomiaru prądu dokonuje się Amperomierzem podłączonym szeregowo z obciążeniem. miernik pokazuje zarówno prąd stały (7V jak) i zmienny (25-30V) Napięcie, a nie prąd. Z opisu wynika, że są dwa regulatory. Jeden AC ( dla...
Witam. Mam Piaggio x9 500. Kiedyś przyjechałem z pracy, zgasiłem motor a przy próbie ponownego odpalenia miał tylko wolne obroty. Po wymianie wtrysku, przepustnicy, cewki, świecy, czujnika wałka rozrządu i podłączenia pod komputer, który nic nie pokazał dalej ma wolne obroty. Czy jest...
Witam, Panowie mam problem z odpaleniem takiej 400, mianowicie kupiłem silnik z całą wiązką, jest komputer z kluczykiem, antena regulator napięcia, moduł Gemini, zwarłem jeden czujnik hamulca, wtrysk sprawny bo działa po zapodaniu mu bezpośrednio napięcia, fajka ze świecą ok, cewka nie wiem....
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować...
Wiesz, że dzwonią... Rozrusznik nie ma osobnego uzwojenia, bo by je spalił. Jest podłączony pod akumulator i z niego czerpie energie do rozruchu. A akumulator jest ładowany przez istniejący regulowany blok zasilania. Dodatkowo są tam jeszcze cewki: zasilania świateł - którą chcesz przerobić,...
WITAM. W motorze piaggio nrg50 nie ma iskry. Jak sprawdzić cewkę?? dochodzą do niej cztery przewody - czarny-masa, czerwony-?, biały-?, zielony-?. Tylko na zielonym przewodzie jest prąd zmienny gdy kręcę rozrusznikiem. Czy powinien by prąd na reszcie przewodów?? pozdrawiam.
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz...
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony....
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna....
Odświeżam temat z prośbą o pomoc, po przjechaniu kilku kilometrów skuter pali cewkę, ma ktoś jakieś schematy do tego skutera? Piaggio NRG 50ccm
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia....
Kolego moim zdaniem Twój problem wynika z dużego obciążenia (prądnicy) alternatora. Myślę, że w reflektorze masz zbyt "silną" żarówkę tradycyjną lub halogenową, plus pozostałe i dodatkowe oświetlenie oraz ładowanie akumulatora - w sumie przekraczają możliwości alternatora. Stąd też...
Porównaj iskrę na samym kablu przy pracy rozrusznika i kopaniu nogą. Podejrzewam uszkodzenie cewki zasilającej CDI. Trzeba zrobić pomiary napięć.
Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI. Obawiam się jednak, że sobie nie poradzisz z tematem. Nie potrafisz nawet opisać jak sprawdzasz iskrę. Zawieź motorek do fachowca. Ja straciłem cierpliwość. Sorry.
Witam. Posiadam Piaggio Beverly 200, który posiada immobilizer. Czy może blokować iskrę? Czy być może cewka jest padnięta? Jak można sprawdzić cewkę? Proszę szybko o odpowiedź.
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
Dziś wymieniłem stator i cewko moduł. Okazało się, że winny był stator. Skuter odpala na obu cewko modułach. Na nowym i starym. Pojawił się jednak inny problem. Nie chce odpalić z rozrusznika, choć ten bardzo ładnie kręci. Pali i to ładnie, ale tylko z kopniaka. Czy to może być wina...
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
Silnik 2T chłodzony powietrzem. Świeca jest czarna a więc skuter zostaje zalewany, natomiast obniżenie iglicy w tym przypadku nic nie daje. Powiem szczerze że nie sprawdzałem czy kąty zapłonu się zgadzają gdyż nie podejrzewałem że mogło by się to rozjechać. Dlaczego akurat iskra miała...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki...
Kopnik??? Tam cewkomoduł nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Zobacz sobie w schemat. Pełna serwisówka dostępna w sieci. Sprawdź, czy dociera napięcie zasilające do modułu, czy nie jest gdzieś umasowione, sprawdź sygnał z cewki wyzwalającej, przewód wn, fajkę, świecę. Jak to sprawne,...
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. Dodano po 9 To jest ten z pomarańczową obwodką. Impulsator (zielony kabelek dajesz odrazu pod moduł) . +12v kabelek...
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało...
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś...
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna -...
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
Witam. Mam problem ze skuterem.Z dnia na dzień zniknęła iskra.Z stojana z cewki zasilającej moduł wychodzi napięcie AC ok 50v podczas kręcenia rozrusznikiem. Impulsator działa jak należy, moduł i cewka WN podmieniana ze sprawnego skutera niestety bez skutku, masa ok. Skończyły mi się pomysły...
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter...
A czujnik hamulca sprawdzony? Sprawdziłem, z czujnikiem wszystko powinno być ok. Dodano po 1 Po przekręceniu kluczyka jest dźwięk, charakterystyczny "cyk" ale nic do silnika nie dochodzi. Ten "cyk" to pewnie dźwięk "przekaźnika". Czy do niego dochodzi zasilanie (do jego styków,...
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem...
Witam serdecznie czy ktos mi podpowie jaka jest srednica przewodu wysokiego napiecia od swiecy do cewki
Sciągaczem dwuramiennym nie ma co podchodzić. Sam musiałem dorabiać specjalną blachę na te 3 otworki bo nie miałem tego wkręcanego w piastę. Łożyska też są w porządku, poza tym jest sporo miejsca między kołem a cewkami. Powierzchnia jest wszędzie popękana tak samo, wzdłuż obwodu jakby...
Schemat mówi że cewka stycznika ze strony masy jest połączona z ECU. Musiałbym szukać i doczytać się czemu zrobili takie zabezpieczenie. Od strony plusowej cewki jest standardowe połączenie, czujniki stop i przycisk rozrusznika. Immobilizer pracuje prawidłowo?
Witam. Posiadam skuter j.w. Brak iskry, cewka i świeca podmienione. Impulsator pracuje poprawnie- Podłożyłem moduł z skutera 4T też zasilany z 12V i iskra się pojawia, więc problem ewidentnie tkwi w module. Po przekręceniu stacyjki mignie dioda CODE i zgaśnie ( informacja, że odczytał...
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą...
No to skoro po wymianie cewek, znów działał na chwilę to masz problem z cewkami. Któraś się musi przepalać. Ewentualnie sam regulator napięcia je uszkadza.
A po czym mogę poznać czy to cewka czy cewko-moduł ? Zielony jestem kompletnie i szukać też próbowałem ale coś słabo mi to idzie. Dodano po 15 Może warto by było zastąpić to tym?
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu...
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich...
Witam. Mam problem. Nie wiem jak podłączyć cewko moduł. Wychodzą z niego 3 kable zielony czerwony i biały. I teraz pytanie... Jak to podłączyć??
Witam przedstawię swój problem . Stara instalacja się wypaliła więc dałem nową , ale mam problem Światła przód tył podłączyłem bezpośrednio pod napięcie z cewki na wolnych obrotach wszystko ładnie świeciło lecz przejechałem się kawałek i tylna lampa led się spaliła . inne...
Witajcie, Mam pytanie o kolory cewko-modułu do Paggio - uwaga !! nie chodzi mi o kolory kabli przyłączeniowych i ich podłączenie, a o kolor obudowy cewki... w oryginale miałem czerwony (pomarańczowy ??) moduł ale padł - brak iskry na świecy. Pożyczyłem od kolegi moduł w kolorze czarnym...
Po pierwsze chciałbym podziękować za wszystkie odpowiedzi, jestem mile zaskoczony :) Schemat podłączenia cewko-modułu bardzo się przydał, udało się i iskra się pojawiła ! Serdecznie dziękuję za pomoc !
Najłatwiej podłączając go do sprawnego Piaggio, Gilery itp. Warto także przemierzyć stator. Jeśli wyniki są poprawne, to najczęściej cewkomoduł do wymiany. W przeciwnym wypadku stator do wymiany.
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający...
Słabawa iskra - najłatwiej sprawdzić moduł przez zdjęce fajki z przewodu WN i przyłożeniu do masy - iskra powinna występować na odległości do ok. 15mm. Minimalna wartość 5mm to granica - jeśli mniej to prawdopodobne jest uszkodzenie modułu, cewki zasilającej lub przebicie na przewodzie...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: Tutaj jest przedstawiona...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu,...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką...
Oscylogramy zdjęte z konektorów na cewkach, ale były brane z każdego dostępnego miejsca, na kostce komputera etc. Z "przepinaniem" cewek kombinowaliśmy przeróżnie, nawet wstawialiśmy cewki od ZZR600, od Fiata, od Piaggio i jeszcze kilka innych. Działają (tzn. jest iskra tylko gdy podłączymy...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
z tego co widze zastosowales konda elektrolitycznego :) to musi byc bipolar jakis od pralki czy jakis MKT ale nie elektrolit ..... kondek jezeli chodzi o pojemnosc mozesz dac jakis kolwiek aby wiekszy lub równy od 4,7 uF i aby nie elektrolit, ten maly kondensatorek to napewno nie jest na 400V ten go...
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć...
A czy mogę zastąpić tą cewkę/moduł inną? Chodziło by mi o cewkę od piaggio tylko że tam za sygnał jest czujnik halotronowy, i czy mogę dać tam mój impuls napięciowy? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
W skuterze jest kostka do cewko-modułu na 8 pinów. Do niej dochodzi 5 przewodów: brązowy czujnik impulsów, zielony gaszenie, czarny masa, biały (+) po przekręceniu stacyjki oraz fioletowy połączony z szaro-niebieskim napiecie z cewek. Czy w innych skuterach PIAGGIO był stosowany taki typ zapłonu.
Może któryś z tych byl by sie nadał ? Lub ten cewko moduł ? Dodano po 2 Z ciekawostek zamieszczam diagram który udalo mi sie wreszcie znaleźć a moze sie on przydać innym
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora...
Światła i ładowanie: Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik Halla. 4. Ten zapłon nie pociągnie dwóch...
Otóż mam skuter piaggio sfera i chce zamontować obrotomierz niestety sygnałowy kabel z cewki osiąga nawet 80V zmiennego jak go dostroic do obrotomierz na układzie SMD? (jeden sie spalił po podłaczeniu w kilka sekund)
zybi271 Nawet jak tak robisz, to nie wolno Ci się tym chwalić! Nie chodzi o Ciebie. Ty wiesz co robisz i jakie mogą być konsekwencje. Natomiast młodzi "fachowcy" z młotkiem i śrubokrętem poczują wiatr w żagle. Po co stosować ściągacz jak taki zybi271 doradza dwa (to i tak postęp w...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą....
Witam, poniżej załączam film Video z dźwiękiem silnika. Kingway kiedyś po prostu zgasł i po tym już zaczął się problem. Jeździłem nim na cewko-module Piaggio/Gilera, czy to może być przyczyna że moduł jest od 2suwa? Dodam ze silnik rozebrałem, przeczyściłem i skręciłem jak należy....
Da się przewinąć cewki i będą mocniejsze, ale nie na tyle wystarczające żeby opłacało się coś takiego robić. Jeżeli kolega chciałby delikatnie po zmieniać zapłon to najlepiej było by dopasować z innego motorka, zapłon Piaggio(po przeróbkach) ew. podobno z charta pod 023 fajnie wchodzi....
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie...
Witam Mam Aprilia Atlantic 125 z silnikiem Piaggio Leader 125. Gaźnik Keihin (CVK30) 4T. Problem polega na tym, że bez problemu odpala, chwilkę pochodzi i jak ma wejść na niskie obroty gaśnie. Podpompuje manetką i znowu odpali i gaśnie, czasem po wkręceniu silnika na wysokie obroty i popuszczeniu...
Moduł CDI z elektryczną pompką oleju ma inną wtyczkę, z resztą w Piaggio była zawsze mechaniczna pompka oleju. Jak silnik dwusuwowy, to regulator powinien być typowy 8-pinowy. Ładowanie realizowane cewką "bezmasową" gdzie jedno wyprowadzenie jest podłączone do bieguna dodatniego akumulatora,...
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co...
Witam Mój pierwszy post na forum w życiu :D Od miesiąca walczę z uruchomieniem Quada 250cc, przy zakupie był sprawny. Postanowiłem ze wymienie wszystkie przewody w instalacji, było tak pokombinowane. Od momentu położenia nowej prostej instalacji - brak iskry. Próbowałem dosłownie wszystkiego...
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem...
Witam Wszystkich Postaram się opisać dokładnie problem i proszę o pomoc. Jak w temacie Piaggio X9 Evo z 2006r. Po przejechaniu kilku km i zgaszeniu motocykla nie odpalił, tzn rozrusznik kręci czuć benzynę(zalana świeca) niestety brak reakcji. Po odczekaniu paru min ok 5 odpalił bez problemu.Następnie...