Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Schemat mówi że cewka stycznika ze strony masy jest połączona z ECU. Musiałbym szukać i doczytać się czemu zrobili takie zabezpieczenie. Od strony plusowej cewki jest standardowe połączenie, czujniki stop i przycisk rozrusznika. Immobilizer pracuje prawidłowo?
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
A masę dałeś na świece? Jak podłączysz zasilanie to na ułamek sekundy dotknij zasilanie bo cewka nie pracuje ciągle
Piaggio Beverly 200 — brak iskry Nie ma iskry. Cewka zmieniona, dalej to samo; świeca też. Impulsator ma oporność 1,1 Ω. Gdy mierzę V, kręcąc rozrusznikiem, skacze na chwilę z wartości 0,17 do 0,24. Mierzę miernikiem na ustawieniu 6 V — czy to dobra wartość? Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie serwisówki do tego, padła. Pozdrawiam
Zapomniałem Zamknąć , Uszkodzona Była cewka
Przekaźnik ma cewkę , jedna nóżka + druga - :) Podepnij do gniazda przekaźnika dodatkowo masę. Najlepiej przewodem linką 0,5mm. Możesz włożyć tam gdzie wkładasz przekaźnik i dociskasz przekaźnikiem. Jeśli zadziała zaczynasz poszukiwania dlaczego cewka przekaźnika nie ma masy.
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
No to jeżeli cewka jest sprawna t pewnie uszkodzony moduł.
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Wtrysk jest ekonomiczny, legitymuje się bardzo fajną mocą i momentem, kulturalnie pracuje a przy tym jest eko. Niestety są też minusy, a główny to znikoma dostępność części. W moim przypadku chodziło o ecu. Skuter trafił do mnie w częściach. Składałem po kolei eliminując po drodze usterki. Zregenerowałem pompę, zespół...
Cewka już przewinięta, motorek działa. Ma ona w przybliżeniu 1kΩ. Temat zamykam...
to nie jest cewka zapłonowa tylko cewkomoduł-o ile się nie myle ma różowy kolor...nie pamiętam dokładnie kolorów ale : na jednym z nich przy kręceniu rozrusznikiem powinno być około kilkudziesieciu wolt, na drugim impulsy z czujnika położenia wału na trzecim masa przy wyłączonej stacyjce.Postaram się dokładnie opisać wieczorem który kolor do czego Ale...
Witam. Posiadam Piaggio Beverly 200, który posiada immobilizer. Czy może blokować iskrę? Czy być może cewka jest padnięta? Jak można sprawdzić cewkę? Proszę szybko o odpowiedź.
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają. Ideą jest zrobienie...
Skoro wgl nie masz napięcia na cewce to najpewniej jest ona przerwana mechanicznie. Względnie podłącz pod nią małą żarówkę... Cewka inaczej działa pod "obciążeniem".
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Niespecjalnie precyzyjny jesteś w opisach. Co to za nowa instalacja? Co pod tym rozumiesz? Skąd twoja pewność, że regulator jest sprawny? Czy ten regulator jest odpowiednio włączony do instalacji? I wreszcie jaki poziom napięcia masz na linii cewka żarówki? A przy okazji jak wygląda ładowanie akumulatora?
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Zamieść schemat jako jpg. Łatwiej będzie go analizować. Zrób schemacik (schemat to za duże słowo) twojej prądnicy z zaznaczeniem cewek i kolorów kabli. Chodzi o to aby się zorientować które kable są od cewki zasilającej moduł. Ktore od impulsatora (o ile w ogóle on jest) a które to ładowanie. Pomierz rezystancje cewek. Może ta praca wyda się bezsensowna,...
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
Sprawdź w tym żółtym przekaźniku w którym miejscu znajdują się piny od cewki przekaźnika, lub ew. zrób zdjęcie od dołu z widocznymi oznaczeniami. Ciężko coś konkretnego znaleźć w internecie, ale na jakiś kiepskich zdjęciach widać że nie zgadza się oznaczenie jednego z pinu. Możliwe że cewka jest wówczas zasilana ze stałego plusa z akumulatora. Jako...
Jak sprawdzam, czy jest jakieś przejście na tej cewce, a masie to omomierz nic mi nie wskazuje Jeśli nie wskazuje żadnego oporu (ok 300ohm) to cewka jest uszkodzona. Zrób pomiar rezystancji przy samej cewce (jak najbliżej np na lutach, prawdopodobnie może być uszkodzony kabel)
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto...
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć żeby dziłało ? cewka ma 2 kabelki do magneta idące oraz...
Cewkomoduły do skuterów Piaggio są niemal wszędzie takie same. Nowsze modele od któregoś roku mają już połączenie na kostkę. Do czterosuwów są oczywiście inne.
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Witam Piaggio X9 500 Mam problem podobny, wszystko było w porządku do wczoraj, przyjechałem a po 10 minutach już niemożna go odpalić, świeca OK, cewka zapłonowa OK, w warsztacie "zmusili" go do odpalenia - (niewiem jak) potem stwierdzili, że się rozkodował...chcieli bym im dał master kluczyk (którego nigdy niemiałem) podobno można dorobić kluczyki dostając...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Czyli jak można sprawdzić ten cewko moduł?
A nie przypadkiem impulsy? Chodzi tu, że brak napięcia zasilającego cewkę.
Co do kolorów, już wiem o co chodzi, tylko powiedzcie mi jakie ma być napięcia w zielonym kablu??
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
No to skoro po wymianie cewek, znów działał na chwilę to masz problem z cewkami. Któraś się musi przepalać. Ewentualnie sam regulator napięcia je uszkadza.
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
W pisggio moduły zasilane są prądem stałym z aku. Twoje moduły są na zmienny z cewki ,której piaggio nie posiada
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Było to ponad dekadę temu , ale tak jak piszesz wystarczyło prze lutowanie kilku punktów i zadziałało . Zastępczo dobrałem do tego zapłonu cewko-moduł chyba od Piaggio i to chodziło .PVL został jak na zdjęciach z racji braku czegoś odpowiedniego do sklejenia tego do kupy.
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
cewka piaggio piaggio cewka moduł cewka stator piaggio
piekarnik mastercook wyłącza centrum zapora system windows wyrównać ziemia
bateria parkside bateria parkside styki
Kod błędu P0105-001 w Mercedes W203 2.2 CDI - czujnik MAP Schemat instalacji elektrycznej Toyota Corolla E21 (E210, 2018+) – dostęp, warianty, diagnostyka