Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Najpierw wypnik przewody od sterownika i po koleji wpinaj aż uszkodzi bezpiecznik. Najcześciej jest to cewka elektrozaworu.
Bardzo duże prawdopodobieństwo!!! Nikt Ci nie powie że na 100% bo takie rzeczy to nie na neta. Jeżeli ta cewka kuleje to świece które są przez nią zasilane powinny być albo okopcone albo mieć nadpalone elektrody.
Panowie jakie pomysły? Tak, sprawdzić zasilanie cewki oraz czy z ECU wychodzi sygnał sterujący cewką. Może masz przerwę w tym przewodzie i objaw będzie identyczny. Jeżeli powyższe jest ok to sterownik do wymiany. Raczej ciężko będzie dostać takie same tranzystory więc trzeba będzie wziąć z dawcy. Prześledź drogę od pinu w złączu który steruję cewką...
Ok zapamiętam. Dzięki za poświęcony czas i chęć pomocy. Zamykam. Rozwiązaniem jest uszkodzona cewka.
zawory? lub ta cewka.
A dokładnie co sprawdzić?
Uszkodzona była cewka WN.
moze cewka elektrozaworu?
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
To tym steronikom nic się nie działo, pewnie masz uszkodzoną cewkę.
Cewka do wymiany.
Cewka na cylindry 1-4. I nie w niej problem.
Takie same. pozdr
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Witam. Sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
A próbowales bezpośrednio z radia? powiedzmy przez cewkę? Najlepiej wyciągnąć sygnał ze słuchawek albo gdzieś po drodze.
Własnie , jego cewka zasilana po 15!
Brak sygnału z czujnika na wale , lub sama cewka , jaki rok?
Impulsator vape oryginalny Cewka Fiat CINQUECENTO SEICENTO PUNTo Teraz pytanie jaki moduł chcę żeby był łatwo dostępny Škoda favorit Lada
Na sam początek możesz wymienić konektory do cewki na nowe i posprawdzac masy ;)
Cewka lub przewody WN.
Miałem raz taki problem, dawał popalić przekaźnik, jeden z tych dwu co są w komorze silnikowej. Jak był gorący to cewka dostawała skrót (30 om), w normalnym stanie miała coś koło 72. A kontrolka code gaśnie? Marchewka też?
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
Sprawdź, czy na cewkę przychodzą takie kolory przewodów (nie licząc tych od świec): błękitny, błękitny, biało-zielony i błękitno-czerwony. Jeśli tak jest, to: - przewody błękitne podają napięcie z przekaźnika - dwa pozostałe przewody podają impulsy z komputera (pin 1 i 19) Jest tak dlatego, bo cewka w Seicento to właściwie dwie cewki - jedna dla cylindra...
Sprawdź kostkę stacyjki. Jeśli po przekręceniu czasem nie załącza się deska to może być zepsuta kostka i przy załączaniu rozrusznika wyłącza zapłon. A druga sprawa to faktycznie może być to małe ciśnienie. Gdy nie chce odpalić sprawdź czy jest zasilanie na cewkę zapłonową.
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Witam. Byłem dzisiaj na badaniu i wyszedł błąd cewki nr2. poza tym wszystko w porządku. Tylko teraz nie wiem czy wymienić tylko cewkę czy przewody WN też ? Czy jak przewody są uszkodzone to też wyjdzie błąd cewki?
Standardowo na początek do sprawdzenia: przewody zapłonowe, świece, iskra na każdym garze (cewka), zaworek zwrotny, filtr paliwa.
A jak zamienisz cewki?Nowe jakiej firmy?
Temat mozna uważać za rozwiązany, przyczyną była cewka elektozaworu na reduktorze, po jej wymianie przełącza na gaz za każdym razem. Kto by pomyslał, że to cewka. Ja myślałem że cewka ma 2 stany, albo jest dobra albo zła, a tutaj cewka działała ale czasami odmawiała posłuszeństwa
Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy. A jak sprawdzałeś kable,świece,...
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
1- Centralka jest "pełnoprawnym" immobiliserem , nie czytnikiem , co oznacza że po weryfikacji czy transponder odczytany = zapisany w pamięci, rozbraja ECU (sterownik silnika) 2- Kod transpondera jest zapisany w pamięci EEPROM 93C46 3- Ten system używa transpondera o stałym kodzie transmitowanym cyklicznie gdy znajdzie się w polu cewki
Czy da sie jakos sprawdzic komputer pod tym wzgledem? Ale po co? Gdyby przekaźnik nie cykał to mógłbyś sprawdzać, a jeśli cyka to znaczy że sterownik podaje zasilanie na cewkę. Do sprawdzenia silnik (korozja często unieruchamia wał), przekażnik, bezpiecznik i połączenia. BTW - o tej porze roku warunki wymusszające załączenie wentylatora występują z...
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
...to sprawdź jeszcze cewkę i kompresję na tym cylindrze.
To akurat co napisał kolega wyżej to wiem . Pytanie brzmi co może coś takiego powodować . A mogą Panowie podpowiedzieć jak sprawdzić cewkę czy nie ma przebicia ??
Stare świece i przewody ? Dodano po 1 A jak to nie pomoże to co może byc ? Czy jest możliwość że cewka ma przebicie bo to jest dźwięk przeskakujacego prądu
Pełny zestaw. Kupione nowe nowe świece, kable i cewki.
Witam, podłączam się pod temat, mam dokładnie taki objaw że świeca 2 i 3 się zalewa, strasznie szarpie jak na koniu. wymieniłem wszystko razem z świecami iskra ISKRA FE55PRS-11 tylko mi został termostat - ale co ma termostat do zalewających się świec ?? To tylko by dłużej się auto nagrzewało ?? dodatkowo napiszę że komputer nie wyświetla błędów, były...
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
Nie wiem czy to pomoze cos autorowi bo on chyba i tak nic nie zrobi, ale ja w SC mialem ciekawa przypadlosc, ze na gazie jezdzil ogolnie dobrze, ale mial takie momenty pojedyncze ze mocno szarpal. I okazalo sie ze to byla padajaca cewka, ktora zwlaszcza w trakie deszczu przestawala dzialac.
Może i każde, ale niekoniecznie w kluczyku - tak jak np. D-o Tico. Tak samo może być z fiacikiem. Gdyby miał w kluczyku, to chyba nikt by nie był taki niepełnosprytny, żeby zakładać drugi. Zasadniczo, to nie jest problemem sprawdzić, czy stacyjka ma założoną cewkę - wystarczy zdjąć osłonę.
hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i...
chyba tez to mnie czeka.. A mam takie pytanie czy przy przekręconym kluczyku "grzeją sie cewki/cewka" ? Czy może dopiero zostają włączone po zadziałaniu rozrusznika?
http://allegro.pl/oferta/fiat-seicento-1... tak wygląda moduł immo i cewka na stacyjce (od strony kluczyka) jeśli nie masz tego to po prostu kupuj komputer od Cieniasa i będzie działał bez problemu
To przynajmniej otwórz sterownik i sprawdz tranzystor kluczujący cewkę na 1 i 4 cylnder.
- wtryskiwacz - 2300 ohm - więcej niż podaje książka Albo źle zmierzyłeś albo spalona cewka wtryskiwacza. Może cały czas otwarty i leje paliwo.
Popraw kabel na cewce rozrusznika
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
Witam serdecznie. Cewka rozrusznika nie ma bezpiecznika? W opisywanym przeze mnie przypadku ( Seicento) też była podobna historia ale walnął wtedy bezpiecznik . Pozdrawiam.
Lewa strona, na podszybiu, tam jest przekaźnik pompy. Sygnał jest pobierany z cewki przekaźnika.
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Rozumiem że na cewkach jest stały +12V a brak ich kluczowania masą ? Jak tak wychodzi na uszkodzony ECU w torach sterowania cewkami.
Słuchajcie może zlę myślę ale czy kolejność zapłonu nie powinna być 1,3,4,2 .Jedna cewka obsługuje cylindry 1 i 4, druga 2 i 3.Cylinder nr 1 jest od strony napędu rozrządu.
Trochę to dziwne że nie ma iskry tylko na jednym cylindrze ponieważ ten model posiada dwie cewki z których każda zasila dwa cylindry i jeśli cewka się uszkodzi to nie palą dwa cyl.Kiedyś miałem podobny numer w seicento 900 (ten sam silnik) i okazało się że całkiem nowa cewka miała wewnątrz przebicie.
Problem sie rozwiązał Nie obyło sie jednak bez serwisu Fiata 50zł odczyt błędu komputera Okazało sie ze padła cewka druga koszt naprawy 126zł Pozdrawiam temat zamykam
Witam sprawdz stan połączeń klem na aku,przykrecenie masy do silnika,przewód prądowy do rozrusznika,możesz sprawdzic rozrusznik na krótko zewzyj kluczem 2 sruby które wystają z cewki jak ruszy to może być cewka jak nie to szczotki w rozruszniku
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
ale czytałam tu o cewce zapłonowej Była ta cewka sprawdzona / podmieniona? Może ona być wszystkiemu winna. Wg. mnie warto sprawdzić.
sprawdz czy cewka glosnika plynnie chodzi w szczelinie,jesli nie to juz masz odpowiedz na swoje pytanie
Raczej procesowi ładowania by to nie zaszkodziło... Cewka przekaźnika dużo prądu nie pobiera. Dla bezpieczeństwa możesz w cewkę przekaźnika wpiąć równolegle diodę np 1N4148 w kierunku zaporowym. Faktycznie seicento to prosty samochód, to i instalacja prosta. Ogólnie jeżeli chodzi o takie ledy do jazdy dziennej to taki impuls w zasadzie nie powinien...
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
W celu tłumienia przepięć na cewce przekaźnika.
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Pewnie masz przepustnice z bravy cewkę wtryski czujniki więc weź sterownik od bravy
zamień cewki miejscami
Nic się nie mogło przestawić, rozrząd masz na łańcuchu. Idź w stronę tego, co radził Doktorr. 3 czy 4 mm to za dużo, ma być nie więcej niż 1 mm. Ponadto przemierzenie CKP pod względem rezystancji jak akurat jest dobrze, wcale nie świadczy o jego sprawności. Za dużej szczeliny też tak nie wykryjesz. Pytam ponownie i ostatni raz: czego nie ma jak zgaśnie...
Sprawdź połączenie IMMO z cewką.
A dobrze założyłeś te kable? Kolejność zachowałeś na cewce i świecach?
Witam Usterka usunięta , przyczyną była spalona cewka przy zbiorniku lpg, ponieważ od spodu jest dziura , pewnie się woda dostała i zrobiła zwarcie
Myślę że w miejscowości Kozy a W w-wie jest różnica cen... Telefonicznie dowiadywaliśmy sie w ASO...150-200zł... Dodano po 1 Nie liczyłam na diagnozę tylko ewentualną podpowiedź... Sprawa się już wyjaśniła...Kable i cewka ale dzięki za "próby pomocy" Pozdrawiam
Z gaźnikiem to tylko plus na aparat od cewek?
Założyłem jedną nową cewkę i przez niedopatrzenie odpaliłem silnik bez podłączenia tej cewki. Silnik odpalił na 2 gary po czym podłączyłem cewkę. Teraz cały czas świeci się kontrolka check engine choć silnik pracuje prawidłowo. Czy coś się popsuło?
Wymieniałem jedną cewkę bo zalewa świecę na trzecim cylindrze. Przeweody też były podmieniane u mechanika.
Sprawdzić nie znaczy wymienić .WN to kable świece cewki.
Sprawdz jeszcze to o czym pisał kolega Switaniec, jeżeli jest możliwość rozkręcenia podstawy i napisz, jak promiennik połączony jest z cewką i czy cewka ma połączenie z ekranem? Jack
Najczęściej czujnik położenia wału. Dodano po 8 Jest to cewka więc łatwo sprawdzić. Jak nie chce zapalić wypinasz wtyczkę i mierzysz omomierzem. Ja tak znalazłem usterkę.
Sprawdź, czy jest iskra na wszystkich świecach, w tych autach bardzo lubią padać cewki
Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ? Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ? Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ? - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
Ten przekaźnik steruje również cewkami zapłonowymi jak odetnę przekaźnik to brak zasilania cewek zapłonowych
Poczeka kolega aż mróz puści, weźmie zraszacz do kwiatów i zacznie pryskać wodą cewkę i przewody WN. Gaz predysponuje do uszkodzeń cewki zapłonowej (w pewnym sensie), zwłaszcza kiedy jeździ się na przerwie przewidzianej fabrycznie dla zasilania benzyną, dobry zwyczaj to zmniejszenie na gazie przerwy o te 10-20%, w gazie iskra dużo trudniej przeskakuje...
Pojedyncze, to zły pomysł, ale można by wsadzić 3 podwójne, z laguny 1,8 8v albo seicento/cinquecento
Podaje cewka iskrę. Ja miałem taki przypadek (golf 3), było bardzo mało paliwa, silnik zgasł, dolałem 5L, nie odpalał. Myślałem, że się układ zapowietrzył a tu zonk. Padła cewka - zbieg okoliczności. Jak ci brakło paliwa to zgasł nagle czy go trochę szarpało?
Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na cewkę , wtryskiwacze itd." - co z kostką stacyjki? Po włączeniu zapłonu próbuj uruchomić rozrusznikiem " na krótko"!
Szczęśliwie udało się wymienić samą cewkę, chociaż były problemy z jej zdjęciem, bo ją rozerwało. Temat zamknięty (mam nadzeję)
Miałem to samo w moim CC 1.1 ( ten sam silnik co w punto ) i była to cewka. Odpalał normalnie i po kilku minutach jazdy zdychał tak że nie dało się jechać a o podjeździe pod górkę można było zapomnieć. Sprawdź cewkę według mnie to na 100 % ona. Powodzenia
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu
Pod koniec filmiku słychać że wtryskiwacz pracuje, to czujnik położenie raczej działa prawidłowo. Najlepiej jak byś sprawdził kompresje tak jak kolega wyżej radzi. Sprawdź jeszcze iskrę na świecach i czy dobrze podłączyłeś kable zapłonowe do cewek.
Witam, Fiat SC 1,1 mpi (to samo co Fire/Sporting itd) jest zamulony, po przetestowaniu apką "Car timer" wynik 0-100 jest kiepski ok 18 sek. Podczas gdy inne auta, osiągają wartości +/- z fabryki czyli mierzy poprawnie (np Vectra C 1,8, albo Golf V 1,9) Co w takim silniku po 20 latach może powodować tak słabe osiągi? Pompa paliwa? świece/cewki?
Początkowo myślałem, że cewka, świece i przewody ale to wymienione i dalej mi nie odpala. Przeczyściłem wtrysk paliwa, i pompę i dalej to samo. Noo, i po tych zabiegach dalej nie wiadomo czy jest iskra i wtryskuje paliwo.
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
seicento cewka cewka zapłonowy seicento cewka napiąć seicento
renault magnum modulator pralka blokada polar wariuje klawiatura
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Prąd jonizacji w kotle Viessmann Vitodens 200: wartości i diagnostyka Naprawa złamanej końcówki antenowej w telewizorze