Panowie jakie pomysły? Tak, sprawdzić zasilanie cewki oraz czy z ECU wychodzi sygnał sterujący cewką. Może masz przerwę w tym przewodzie i objaw będzie identyczny. Jeżeli powyższe jest ok to sterownik do wymiany. Raczej ciężko będzie dostać takie same tranzystory więc trzeba będzie wziąć z dawcy. Prześledź drogę od pinu w złączu który steruję cewką...
Po co jej montowali immobiliser to nie wiem skoro sej fabrycznie ma immo w kluczyku (fiat code) RFID . Fabrycznie jest odcięta pompa paliwa i cewka.
Najpierw wypnik przewody od sterownika i po koleji wpinaj aż uszkodzi bezpiecznik. Najcześciej jest to cewka elektrozaworu.
Bardzo duże prawdopodobieństwo!!! Nikt Ci nie powie że na 100% bo takie rzeczy to nie na neta. Jeżeli ta cewka kuleje to świece które są przez nią zasilane powinny być albo okopcone albo mieć nadpalone elektrody.
Cewka na cylindry 1-4. I nie w niej problem.
zawory? lub ta cewka.
Ty rozumiesz jak działa cewka zapłonowa? Plus jest stały, masa jest kluczowana przez sterownik, w takt sygnałów z czujnika położenia wału. Kiedy silnik nie pracuje (ale zapłon jest włączony), to na jednym zacisku cewki masz mieć +12 V, a na drugim "nic" (czyli efektywnie też będziesz miał 12 V "przez" cewkę). Sonda ma grzałkę o niskiej rezystancji,...
Ok zapamiętam. Dzięki za poświęcony czas i chęć pomocy. Zamykam. Rozwiązaniem jest uszkodzona cewka.
Uszkodzona była cewka WN.
w takim razie do których cylindrów jest pierwsza cewka od góry?
A dokładnie co sprawdzić?
moze cewka elektrozaworu?
Na sam początek możesz wymienić konektory do cewki na nowe i posprawdzac masy ;)
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Cewka do wymiany.
A próbowales bezpośrednio z radia? powiedzmy przez cewkę? Najlepiej wyciągnąć sygnał ze słuchawek albo gdzieś po drodze.
To tym steronikom nic się nie działo, pewnie masz uszkodzoną cewkę.
Miałem raz taki problem, dawał popalić przekaźnik, jeden z tych dwu co są w komorze silnikowej. Jak był gorący to cewka dostawała skrót (30 om), w normalnym stanie miała coś koło 72. A kontrolka code gaśnie? Marchewka też?
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
Brak sygnału z czujnika na wale , lub sama cewka , jaki rok?
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Witam. Sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Własnie , jego cewka zasilana po 15!
Cewka lub przewody WN.
Takie same. pozdr
Impulsator vape oryginalny Cewka Fiat CINQUECENTO SEICENTO PUNTo Teraz pytanie jaki moduł chcę żeby był łatwo dostępny Škoda favorit Lada
Temat mozna uważać za rozwiązany, przyczyną była cewka elektozaworu na reduktorze, po jej wymianie przełącza na gaz za każdym razem. Kto by pomyslał, że to cewka. Ja myślałem że cewka ma 2 stany, albo jest dobra albo zła, a tutaj cewka działała ale czasami odmawiała posłuszeństwa
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
Standardowo na początek do sprawdzenia: przewody zapłonowe, świece, iskra na każdym garze (cewka), zaworek zwrotny, filtr paliwa.
A jak zamienisz cewki?Nowe jakiej firmy?
Sprawdź, czy na cewkę przychodzą takie kolory przewodów (nie licząc tych od świec): błękitny, błękitny, biało-zielony i błękitno-czerwony. Jeśli tak jest, to: - przewody błękitne podają napięcie z przekaźnika - dwa pozostałe przewody podają impulsy z komputera (pin 1 i 19) Jest tak dlatego, bo cewka w Seicento to właściwie dwie cewki - jedna dla cylindra...
Stare świece i przewody ? Dodano po 1 A jak to nie pomoże to co może byc ? Czy jest możliwość że cewka ma przebicie bo to jest dźwięk przeskakujacego prądu
Witam! Przyczyną mogą być cewki zapłonowe. Dodano po 11 napięcie zasilania: 12V opór, cewka pierwotna: 0,5 - 1,5 omów opór, cewka wtórna: 6 600 - 8 200 omów Tu masz parametry cewek.
Sprawdź kostkę stacyjki. Jeśli po przekręceniu czasem nie załącza się deska to może być zepsuta kostka i przy załączaniu rozrusznika wyłącza zapłon. A druga sprawa to faktycznie może być to małe ciśnienie. Gdy nie chce odpalić sprawdź czy jest zasilanie na cewkę zapłonową.
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
Odkopuje Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700. Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n U mnie jest taka cewka: [url=http://www.google.pl/imgres?um=1&hl...
...to sprawdź jeszcze cewkę i kompresję na tym cylindrze.
http://allegro.pl/oferta/fiat-seicento-1... tak wygląda moduł immo i cewka na stacyjce (od strony kluczyka) jeśli nie masz tego to po prostu kupuj komputer od Cieniasa i będzie działał bez problemu
świece kable wn cewka lub jedna z cewek zapłonowych ,prawdopodobieństwo wg kolejności zapisu.
u mnie jest mieszalnik . Myślę że to wina elektryki typu cewka kable świece. Ale nie wiem jak mogę sprawdzić cewkę . Oraz czemu to nie ma miejsca jak jadę na paliwie?
Nie wiem czy to pomoze cos autorowi bo on chyba i tak nic nie zrobi, ale ja w SC mialem ciekawa przypadlosc, ze na gazie jezdzil ogolnie dobrze, ale mial takie momenty pojedyncze ze mocno szarpal. I okazalo sie ze to byla padajaca cewka, ktora zwlaszcza w trakie deszczu przestawala dzialac.
Witam, podłączam się pod temat, mam dokładnie taki objaw że świeca 2 i 3 się zalewa, strasznie szarpie jak na koniu. wymieniłem wszystko razem z świecami iskra ISKRA FE55PRS-11 tylko mi został termostat - ale co ma termostat do zalewających się świec ?? To tylko by dłużej się auto nagrzewało ?? dodatkowo napiszę że komputer nie wyświetla błędów, były...
Witam. Byłem dzisiaj na badaniu i wyszedł błąd cewki nr2. poza tym wszystko w porządku. Tylko teraz nie wiem czy wymienić tylko cewkę czy przewody WN też ? Czy jak przewody są uszkodzone to też wyjdzie błąd cewki?
Silnik pracował na dwa cylindry, uszkodzona była cewka zapłonowa,więc ją wymieniłem. Silnik po wymianie pracuje prawidłowo, kontrolka wtrysku nie świeci.
chyba tez to mnie czeka.. A mam takie pytanie czy przy przekręconym kluczyku "grzeją sie cewki/cewka" ? Czy może dopiero zostają włączone po zadziałaniu rozrusznika?
- wtryskiwacz - 2300 ohm - więcej niż podaje książka Albo źle zmierzyłeś albo spalona cewka wtryskiwacza. Może cały czas otwarty i leje paliwo.
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Trochę to dziwne że nie ma iskry tylko na jednym cylindrze ponieważ ten model posiada dwie cewki z których każda zasila dwa cylindry i jeśli cewka się uszkodzi to nie palą dwa cyl.Kiedyś miałem podobny numer w seicento 900 (ten sam silnik) i okazało się że całkiem nowa cewka miała wewnątrz przebicie.
Może i każde, ale niekoniecznie w kluczyku - tak jak np. D-o Tico. Tak samo może być z fiacikiem. Gdyby miał w kluczyku, to chyba nikt by nie był taki niepełnosprytny, żeby zakładać drugi. Zasadniczo, to nie jest problemem sprawdzić, czy stacyjka ma założoną cewkę - wystarczy zdjąć osłonę.
Dzięki za porady :) Pompa paliwa sprawdzona nie jest to jej wina. Wtrysk również sprawdzonym, także nie jego wina. Wcześniej odpalał bez czekania aż zgaśnie marchewa. Nie wiem może jeszcze całą przyczyną jest immobiliser ? Nie jest to sprawa kabli ani świec już mówiłem. Tak jak wspominałem zdarza mu się gasnąć w czasie jazdy. A jak sprawdzałeś kable,świece,...
Witam serdecznie. Cewka rozrusznika nie ma bezpiecznika? W opisywanym przeze mnie przypadku ( Seicento) też była podobna historia ale walnął wtedy bezpiecznik . Pozdrawiam.
To przynajmniej otwórz sterownik i sprawdz tranzystor kluczujący cewkę na 1 i 4 cylnder.
Słuchajcie może zlę myślę ale czy kolejność zapłonu nie powinna być 1,3,4,2 .Jedna cewka obsługuje cylindry 1 i 4, druga 2 i 3.Cylinder nr 1 jest od strony napędu rozrządu.
sentcar ! Masz to "przećwiczone" praktycznie, czy mówisz "z wyobraźni"? Zarówno 125p jak i Seicento 1100 mają silniki 4-suwowe, 4-cylindrowe, więc dlaczego zmieniać liczenie obrotów? Gdzie w obrotomierzu jest dzielnik? Dzielnik czego: napięcia czy częstotliwości? Dowolna cewka to jest jaka? Rozrusznika też?
Czy da sie jakos sprawdzic komputer pod tym wzgledem? Ale po co? Gdyby przekaźnik nie cykał to mógłbyś sprawdzać, a jeśli cyka to znaczy że sterownik podaje zasilanie na cewkę. Do sprawdzenia silnik (korozja często unieruchamia wał), przekażnik, bezpiecznik i połączenia. BTW - o tej porze roku warunki wymusszające załączenie wentylatora występują z...
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i...
No jak kolega lubi wymieniać niech wymienia. Kolejny jest czujnik położenia wału. Pytanie, kolega cewkę dał nową czy szrotową? Cewki lubią dostawać przebicia po chwili pracy.
ale czytałam tu o cewce zapłonowej Była ta cewka sprawdzona / podmieniona? Może ona być wszystkiemu winna. Wg. mnie warto sprawdzić.
Założyłem jedną nową cewkę i przez niedopatrzenie odpaliłem silnik bez podłączenia tej cewki. Silnik odpalił na 2 gary po czym podłączyłem cewkę. Teraz cały czas świeci się kontrolka check engine choć silnik pracuje prawidłowo. Czy coś się popsuło?
sprawdz czy cewka glosnika plynnie chodzi w szczelinie,jesli nie to juz masz odpowiedz na swoje pytanie
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Problem sie rozwiązał Nie obyło sie jednak bez serwisu Fiata 50zł odczyt błędu komputera Okazało sie ze padła cewka druga koszt naprawy 126zł Pozdrawiam temat zamykam
Raczej procesowi ładowania by to nie zaszkodziło... Cewka przekaźnika dużo prądu nie pobiera. Dla bezpieczeństwa możesz w cewkę przekaźnika wpiąć równolegle diodę np 1N4148 w kierunku zaporowym. Faktycznie seicento to prosty samochód, to i instalacja prosta. Ogólnie jeżeli chodzi o takie ledy do jazdy dziennej to taki impuls w zasadzie nie powinien...
Witam sprawdz stan połączeń klem na aku,przykrecenie masy do silnika,przewód prądowy do rozrusznika,możesz sprawdzic rozrusznik na krótko zewzyj kluczem 2 sruby które wystają z cewki jak ruszy to może być cewka jak nie to szczotki w rozruszniku
1- Centralka jest "pełnoprawnym" immobiliserem , nie czytnikiem , co oznacza że po weryfikacji czy transponder odczytany = zapisany w pamięci, rozbraja ECU (sterownik silnika) 2- Kod transpondera jest zapisany w pamięci EEPROM 93C46 3- Ten system używa transpondera o stałym kodzie transmitowanym cyklicznie gdy znajdzie się w polu cewki
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
Pojedyncze, to zły pomysł, ale można by wsadzić 3 podwójne, z laguny 1,8 8v albo seicento/cinquecento
Pewnie masz przepustnice z bravy cewkę wtryski czujniki więc weź sterownik od bravy
Witam Usterka usunięta , przyczyną była spalona cewka przy zbiorniku lpg, ponieważ od spodu jest dziura , pewnie się woda dostała i zrobiła zwarcie
Wymieniałem jedną cewkę bo zalewa świecę na trzecim cylindrze. Przeweody też były podmieniane u mechanika.
Najczęściej czujnik położenia wału. Dodano po 8 Jest to cewka więc łatwo sprawdzić. Jak nie chce zapalić wypinasz wtyczkę i mierzysz omomierzem. Ja tak znalazłem usterkę.
Sprawdz jeszcze to o czym pisał kolega Switaniec, jeżeli jest możliwość rozkręcenia podstawy i napisz, jak promiennik połączony jest z cewką i czy cewka ma połączenie z ekranem? Jack
Myślę że w miejscowości Kozy a W w-wie jest różnica cen... Telefonicznie dowiadywaliśmy sie w ASO...150-200zł... Dodano po 1 Nie liczyłam na diagnozę tylko ewentualną podpowiedź... Sprawa się już wyjaśniła...Kable i cewka ale dzięki za "próby pomocy" Pozdrawiam
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
Czy problem występuje tylko na benzynie czy na gazie też ? Po zakupie oczywiście zmieniłeś filtry ? Zmierz opór czujnika temperatury cieczy chłodzącej - powinien być taki jak podała fabryka lub nieznacznie się różnić - sprawdź czy jest iskra na zimnym silniku - może cewka ? - może czujnik prędkości obrotowej... ale to już mniej prawdopodobne
Rozumiem że na cewkach jest stały +12V a brak ich kluczowania masą ? Jak tak wychodzi na uszkodzony ECU w torach sterowania cewkami.
Podaje cewka iskrę. Ja miałem taki przypadek (golf 3), było bardzo mało paliwa, silnik zgasł, dolałem 5L, nie odpalał. Myślałem, że się układ zapowietrzył a tu zonk. Padła cewka - zbieg okoliczności. Jak ci brakło paliwa to zgasł nagle czy go trochę szarpało?
Początkowo myślałem, że cewka, świece i przewody ale to wymienione i dalej mi nie odpala. Przeczyściłem wtrysk paliwa, i pompę i dalej to samo. Noo, i po tych zabiegach dalej nie wiadomo czy jest iskra i wtryskuje paliwo.
Pewnie czuj wału kaput.Podiagnozuj.
Piszesz ,że w czasie "kręcenia rozrusznikiem brak + na cewkę , wtryskiwacze itd." - co z kostką stacyjki? Po włączeniu zapłonu próbuj uruchomić rozrusznikiem " na krótko"!
Popraw kabel na cewce rozrusznika
Miałem to samo w moim CC 1.1 ( ten sam silnik co w punto ) i była to cewka. Odpalał normalnie i po kilku minutach jazdy zdychał tak że nie dało się jechać a o podjeździe pod górkę można było zapomnieć. Sprawdź cewkę według mnie to na 100 % ona. Powodzenia
Szczęśliwie udało się wymienić samą cewkę, chociaż były problemy z jej zdjęciem, bo ją rozerwało. Temat zamknięty (mam nadzeję)
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Wygląda to na stały +15 który ma być dopiero po zapłonie, sprawdz cewkę przekażnika , jest ona połączona masą stałą a wzbudzona zostaję właśnie przez wyłącznik zapłonu
panowie,przewody wysokiego nowe,świece nowe,1 cewka tez,a on strzela i wywala gwizdek w kolektorze,czy ja cos jeszcze moge zrobic czy juz tylko spece od gazu??? dzieki za podpowiedzi
http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2544687700_1...
Witam wszystkich. Pdjąłem samodzielną walkę ze swoim sejem i od tygodnia nic nie idzei do przodu. Awaria- brak iskry na cewce od strony ściany grodziowej. Komputer Hybryda IAW 4af. Silnik pracuje na 2 cylindrach. Sprawdzalem kable wejściowe do cewki i okazało się, że na jedną cewkę nie dostaje sygnału od komputera. Wysłałem kompa do naprawy, ale jak...
Lewa strona, na podszybiu, tam jest przekaźnik pompy. Sygnał jest pobierany z cewki przekaźnika.
Jedź to tego gazownika co ci montował instalacje ,skoro przed montażem było dobrze na PB to niech ogarnie tą instalacje,a jak nie potrafi to niech ją zdemontuje i odda ci kase.
Bez przetwornicy z 12v nie da się uzyskać więcej niż 20W na 4R. Czyli wnioskując czy użyję klasę D czy AB np. TDA 7377 to uzyskam podobną moc. Przewagą tego rozwiązania jak w tym blaupunkcie jest głosnik dwucewkowy i wzmacniacz klasy D( lepsza sprawność, mniej ciepła) Bezpiecznik w tej konstrukcji to 7,5A czyli tyle ile mają radia samochodowe. Dodano...
przyczyna moz byc cewka zaplonowa albo w co watpie slabe cisnienie w cylindrach co latwo sprawdzi kazdy warsztat sam. Dodano po 1 ewentualnie slaby aku.
Inna opcja miałem to w dwóch autkach coś w pilocie miało zimny lut w Renault przycisk w Roverze odpadła cewka od płytki. O dziwo w Roverze przestało działać to wziął drugi pilot bo myślał że bateria i w Renault dokładnie to samo.
Tak silnik kręci się normalnie bez żadnych oporów i dodam ,że czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy. a jak podłączę prąd bezpośrednio z akumulatora na cewkę to wtedy iskra jest ale pompka cały czas pracuje czy jest zapłon włączony czy też nie.
ECU = sterownik silnika. Standardowa usterka w tym modelu - cewka dostaje przebicia i uszkadza obwód kontrolny w ECU, iskra jest dobra ale ECU nie widzi poprawnie prądu "ładowania" cewki i zakładając że cewka jest niesprawna odcina wtryski na cylindrach obsługiwanych przez uszkodzoną cewkę aby chronić katalizator. Uszkodzeniu (przebiciu) sprzyja obecność...
Witam, mam ten sam problem (wymieniłam świece, cewkę, przewody, sondę lambda). Samochód stał w garażu tydzień, coś mu odwaliło: nierówna praca silnika, dziwne klekotanie na postoju. Jak jedzie, to OK, ale czasem odpala i gaśnie, nie ma mocy. Co to może być....
cewka seicento cewka zapłonowy seicento cewka napiąć seicento
lm358 histereza overmax tablet włączać wzmacniacz wejściowy częstościomierz
Przedłużenie przewodu uziemiającego - jak to zrobić bezpiecznie? Licznik F785 w ekspresie Nivona - co oznacza?