Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik...
Jta Co do oryginalnej cewki, nie dam rady jej zmierzyć, ponieważ silnik był spalony. Długości drutu też nie byłem w stanie zmierzyć, ponieważ zwoje były posklejane. Długość drutu na jednej fazie, którą podałem (około 130 cm), to długość, która mi wyszła przy ponownym nawijaniu tego silnika. Wiem, że mój opis może być niejasny, ale podałem wszystkie...
Witam sterowanie minusem z stacyjki. czyli plus z aparatu zapłonowego/karoserii/ i kondensatora idzie na cewkę + /15/, a "-" z /1/ idzie od stacyjki. Cewka po kilku minutach robi się bardzo gorąca , rezystancja 330 ohm stara miała 300, brak balastu. nie odpalony silnik !/ nie ma różnicy czy podpięta są kable WN do rozdzielacza, prad 3.6 A napiecie 11.57V...
Witam serdecznie miło że piszecie no widać sarkazm i ,, złośliwość,, wypowiedzi i branie mnie za trolla... ,,,Kilogramy waty,,, 1KM to 736W. A po zważeniu pojazdu wtedy wyjdzie kilogramy na waty. Nie znam masy własnej pojazdu. Bo mamy silnik szeregowy o mocy 200W czy nawet 300 W podane przez producenta parametry techniczne tego modelu silnika. I napięciu...
Witam, Ford 8870 Po odpaleniu silnika , ciągnik ruszy albo do przodu albo do tyłu i silnik gaśnie (zadusza go). Brak konkertnych błędów. Sprawdziłem wszystkie cewki i zawory, wyglądają ok, rezystancja 1.8. Po włączeniu zapłonu grzeją się dwie cewki F1 i REV. Wygląda jakby załączały się razem i dlatego dusi silnik. Cewka gaszenia się grzeje i pozostaje...
Bez wody podaje napięcie na grzałkę? Ale czy grzałka grzeje? Sprawdź kostkę od grzałki czy 230V jest na jednym czy na obu wtykach. Podczas grzania powinno być na jednym, na drugim ZERO, a bez grzania potencjał jest na obu. Możesz też spróbować odłączyć uziemienie od grzałki. Sprawdź też drożność wężyków od hydrostatów. Jak rozumiem masz pewność, że...
Procesor jest w jakiś sposób chroniony przez rezystor, pod warunkiem, że autor da taki sam a nie jakiś drutowy. Wymienię na rezystor SMD 300 Ω , ale niestety te co kupiłem są za małe. . Autor tego z jakiś powodów nie zrobił wcześniej, a sprawdzał silnik za pomocą żarówki. Nie ma odpowiedniego sprzętu, czy wiedzy jak to zrobić? Mam zwykły multimetr...
My mamy taki na zakładzie ale jest sterowany poprzez stos oporowy i za bardzo nie wiem jak taki silnik uruchomić na krótko Dodano po 22 Wykonałem układ według schematu z zdjęcia . Gdy załączę 1 bieg czyli cewka A1 i A2 silnik rusza z dużą prędkością i opornik bardzo się grzeje . Gdy załączę 2 bieg czyli na stojan podaje napięcie 80 V silnik staje w...
Jeśli cewka sie grzeje czyli prąd na uzwojeniu pierwotnym musi być bo inaczej by sie nei grzała no bo czym.. czyli problemu szukałbym po uzwojeniu wtórnym.. Najpierw prosze iść po najprostszej linji.. Niech pan sprawdzi świece czy nie ma jakiegos zwarcia, czy są sprawne..
Kondensator jest ok. i Ma moc ... jeszcze na drugi dzień po odłączeniu popieścił mnie... No nic najmniej grzeje się Jak podłączę szeregowo ( tak jakby w trójkąt) cewki z kondensatorem i do wierzchołka miedzy cewkami dam np. fazę, a do jednego z dwóch pozostałych z wierzchołków cewka - kondensator zero I zmiana wierzchołków w zależności czy prawe czy...
nie tylko na chwile odpaliłem silnik i zobaczyłem ze sie strasznie nagrzewa to zaraz odłączyłem napięcie od akumulatora. Dodano po 1 a jakie napięcie generuje silnik wsk 125??
Dzięki zaraz się odbiorę do tunelu glębiej w takim razie, bo narazie znalazłem tam sterownik poduszek a po wyjęciu plastiku trzymającego kubki nic nie zauważyłem. Dodam jeszcze ze jak ktoś kręci rozrusznikiem to ta cewka która się grzeje nie daje iskry a w momencie jak sie puści kluczyk z momentem zatrzymania się silnika świeca daje iskre, jedną jedyną....
Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Ogólnie mam cewek poloneza pod przerywacz trochę nowych w domu i chce je wykorzystać. Oryginalny osprzęt zawodzi co chwile, cewka się grzeje traci iskrę. Wole zainstalować polski sprzęt który mam to wykorzystania. Czyli połączyć dwie cewki rownolegle ? Nie wiem jak się te...
Pomiary przedstawiłem ale powtórzę: Grzałka - 26Ω Czujnik temperatury - 5kΩ Cewka tachogeneratora - 226Ω Przekaźnik od grzałki na płycie elektroniki wizualnie bez zastrzeżeń ale zmniejszona rezystancja pomiędzy stykami 300kΩ tan drugi obok ma 1 MΩ (może to wpływ płytki drukowanej), przewody bez przerw. Zmywarka wykonuje normalnie...
cewki są 12V problem jest takie że tylko jedna sie grzeje a druga jest ok. próbowałem je zamienic i wtedy grzała sie ta druga. Dodano po 3 Silnik odpala. iskra jest pożądna.
Witam .moze cos wpadlo do pompy jak sie grzeje to cewka dobra albo zablokowany albo luzy trzeba zdemontowac
Dzisiaj podczas diagnostyki na włączonym zapłonie zapaliła mi sie prawa cewka dlaczego? Po założeniu nowej cewki dalej to samo grzeje sie! na pinie 15 i 1 prawej cewki jest napięcie 12V na lewej cewce na tych pinach nie ma napięcia.
Nadmienię że zasilanie na czerwonych (mniejsza rezystancja) a kondensator zasila cewkę czarną to pobiera 5A. Odwrotnie 2A cewka na czarnych przewodach wyższa rezystancja.Silnik tak i tak się grzeje i głośno pracuje (słychać indukcję mocno). Kombinuj tak dalej, a pewno wyrzucisz silnik na złom, o ile już go nie spaliłeś. Do czerwonych przewodów dołączasz...
Poszukuję schematu sterownika rower elektrycznego Heinzmann. Oznaczenia na sterowniku: HZM-Stauerung S+D 36V-22A 870-00-360-1122 Usterka - brak reakcji na manetkę, pierwotnie silnik działał również na postoju i bez pedałowania (można było jechać na samym silniku). Manetka posiada diodę sygnalizującą błąd, jednak świeci się tylko przy odpięciu któregoś...
Właśnie do tego doszedłem że jednak na wcześniejszych sterownikach tez jest problem ale na 2 tranzystorze widać że tulejka jest przetopiona. Jak zacząłem testować to rzeczywiście widać że zależy jak zatrzyma się silnik i która cewka trzyma to grzeje się ten tranzystor, a że X i Y w sumie więcej pracują a Z tylko opada i trzyma silnik to może dlatego...
duża czestotliwość np. 50kHz klucz nie grzeje się, wsp. nie wpływa na prędkość i obojętnie jaką ma wartość to silnik obraca się z pełną prędkością. Jeżeli wsp. zmienia prąd średni a cewka silnika ma duża indukcyjność to przy dużej f mimo diod włączonych zaporowo prąd nie zdąży spaść do zera ponieważ kolejny raz zostaje załączony tranzystor. Więc rozwiązaniem...
Filter wymieniony, cewka grzeje i nadal to samo. A jakieś nieszczelności w układzie wylotowym? czy to wykluczamy ? tak to silnik x14nz witam ponownie. Problem w 99 % rozwiązany. Okazało się, że albo częściowo zapchany jest katalizator albo pierwszy tłumik. W poniedziałek sprawdzę gruntownie (gdyż przy niedzieli nie wypada )
No nie aż tak tani, ale nie drogi to nie moja piła. Silikon ale czarny. A gdzie można taką pastę kupić?. Niedawno ustawiłem cewkę z kołem dokładnie odległość jakaś 1mm na 100%. Ustawiłem gaźnik L na 1/25 lub 1/5 a śrubkę H na jakieś 2/5 obroty, dziwnym trafem odpaliła i to na małych obrotach lekko podkręciłem T i pyrkała sobie. Tylko jak się dobrze...
Kolega,398216 Usunięty! Skorystam się wypadkiem, że administracja jeszcze nie wydaliła moje konto chcę zawiadomić swój pogląd na przyczyny nieporozumienia.Miałeś na myśli znane teoretyczne i potwierdzone przyczyny obrażenia głośników . Ich też znam . Nie znam twojego wieku, lecz myślę, nie młodziej średniego i rozumiesz rosyjski . Rekomenduję ci stronę...
Witam, Przeprowadzilem troche testow na silniku VCM ze sterowaniem omawianym w temacie, czyli: (przyklad) http://obrazki.elektroda.pl/9771208600_1... - Pierwsza czesc okresu przewodzi lewy gorny tranzystor i prawy dolny, - Druga czesc okresu przewodza oba dolne (niby nie hamowanie jak ustalono w temacie). Przy takim sterowaniu silnik...
Saly a czy mógł byś podpowiedzieć co to za usterka że cewka bardzo sie grzeje i pada jedna za druga, dostałem taki przypadek z tym że w seat toledo 2.0 silnik 2E, w ciągu miesiaca padły 4 cewki,wczoraj założyli nową firmy Bremi i na razie chodzi ale po 5 minutach pracy nie mozna sie praktycznie dotknąć do cewkomodułu , śruby mocujące moduł do blachy...
Witam, Odkopie temat sprzed wieków... mianowicie: Kupiłem buggy do dokończenia, na silniku malucha, zapłon rozdzielaczowy, kabel z plusem do cewki zapłonowej, drugi do przerywacza... no i... palą się platynki, cewka się grzeje i w ogóle... Instalacja nie ma przewodu oporowego, nie mniej jednak czy to mogłoby być powodem takich zachowań?? mało tego jak...
Nie bo prawde mówiąc nie wiem jak, do silnika dochodzi 7 przewodów, 2 do tacho , 2 do szczotek i 3 do uzwojenia miedzy tymi trzema jest przejście między każdym i opór 1 ohm. Po wymianie kondensatora na płytce sterującej podaje prąd na programator ale ten nie mógł ruszyć, już go rozebrałem i uruchomiłem dzisiaj sprawdzę czy chodzi pralka, ale dziwne...
Widze że masz silnik x16szr czyli taki jak u mnie w F. U mnie termperatura jest skała 95C podczas jazdy, z rana dochodzi raz do 100C a potem nie ma jak u ciebie opisujesz że podczas jazdy ci spada. W korku to normalne że się grzeje a im cieplej tym szybciej się grzeje bo chłodzenia nie ma poza tym co zrobi wentylator po włączeniu się. Tak że z tego...
Na wciśniętym sprzęgle,albo wyluzowanej skrzyni da się pchnąć traktor. Ale tak na chłopski rozum, silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra przy 3 cylindrach myślicie że tak łatwo będzie przerzucić tłokami?? Podejrzewam że nie, nawet przez otwór po rozruszniku nie łatwo przerzucić taką kompresację silnika przez koło zamachowe, czy na śrubie przy kole...
Witam, A więc nauczyłem się trochę po przerobieniu dużej ilości lektur i wielu testach. Co już opanowałem: - Sterowanie FULL drive - Sterowanie WAVE drive - Sterowanie HALF step drive Obserwacje: - Przy sterowaniu FULL drive pobiera podczas ruchu około 30mA a podczas postoju 400mA - Przy sterowaniu WAVE drive pobiera około 20mA a podczas postoju 200mA...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
nie rozumiem tylko JAKI BENDIX? Sam bendix nie ma tu nic do gadania, chyba że przepuszcza - silnik rozrusznika ma pełną prędkość a bendix rzęzi zamiast kręcić wałem. Może chodzi o elektromagnes? Inna sprawa: zobacz który element się GRZEJE podczas dłuższej pracy tego urządzonka. Może to być np.: złącze na przewodzie, przewód, cewka elektromagnesu, styk...
A więc odpowiadam :D Nie radzę kombinowania z takim ustwianiem cewkek (pionowo) naudin tak zrobił i jego silnik adamsa nie dał mu ochładzania :P lepiej wiec nie zmieniac podstawowych konfiguracji, mozan tylko kąbinować z układami. Myslałem też aby troche przekręcić magnesy lub dać dodatkowe pod kątem. Kumpel razem pokazywał ten silnik i widział spadke...
Witam wszystkich Skutecznie udało mi się przerobić 10kW 24 rozrusznik na silnik o wyciągarki od auta terenowego.Troszkę ślusarz i własnej inwencji, działa pracuje, nie grzeje ale nie osiąga pełnej mocy max. to 250A i obroty z 4500 spadają bardzo znacznie (porównuje to do innych wcześniejszych wyciągarek5kW i wykonywanej pracy). Dlatego pomyślałem sobie...
Mam nowy włącznik termiczny wentylatora, ale od cieniaska. Idea była taka żeby wcześniej włączać wentylator, ponieważ oryginalny włącznik załącza przy ok 100 st. Samochód ma LPG i chciałem żeby silnik był grzany do 95-98 st. a nie 100. Chłodnica była płukana w warsztacie zajmujący się tym. Włącznik działa dobrze ale mniej więcej tylko dwa , trzy cylke...
Mam oscyloskop inaczej była by bida. Nie mam nic na jego miejsce. Może 2.2nF coś dobiorę. Jednego nie będę zamawiał bo to śmiech. Zaś powrócę do głowicy jeszcze. To podłączenie jakie zastosowałem jest optymalnym próbowałem jeszcze powrócić do waszych wskazówek ale znowu efekt się pogarszał z odtwarzaniem. To amerykańskie to może inaczej jankesy wymyślili...
witam mam problem w VW Caddy 1.9 tdi 2001r, otóż wszystko było w porządku, aż przedwczoraj po odpaleniu zgasł, więc przy odpalaniu dodałem gazu, wszedł na obroty (bez przesady) i po puszczeniu gazu było ok. pojechałem kilkaset metrów, w tym czasie zaczeły się dziać głupoty takie jak skakanie wskazówki obrotomierza, piszcząca i migająca kontrolka oleju,...
Nie chcę dyskutować, jakim cudem z jednej strony masz 2,3mA a później w tej samej linii 1,4mA, podobne z prądem wpływającym i wypływającym z cewki. Dajmy temu spokój. Układowo nie zrobiłeś żadnego błędu ale z darlingtonami tak jest, że się muszą grzać. Albo się z tym pogodź i daj radiatory lub zrób na innych tr. quasi-darlingtony wg. zamieszczonego...
No to w takim razie sterownik silnika do naprawy bądź wymiany.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Ten element to driver silnika i cewek soczewki lasera - musi się grzać. Pojęcie mocno się grzeje jest względne, kwestia co kto uważa za "mocno".
Jak wyżej. Po włączeniu idzie prąd na cewke silnika zaworu trójdrożnego . Zawor zostaje zamknięty, cewka Buczy I się grzeje.
To się zapytam jeszcze czy silnik cały czas się grzeje czy od jakiegoś czasu, np od czasu jak coś przy nim ktoś coś grzebał, albo coś do niego innego podłączył (odbiór mocy)? I kolejne pytanie, co to znaczy że silnik się grzeje? Każdy silnik podłączony do prądu się grzeje. Jaką ma temperaturę i po jakim czasie?
Tutaj pokazano pomiar cewki na przykładzie silnika z pralki: https://youtu.be/s8wwMzR10WU Ty musisz wpierw zmierzyć rezystancję cewki i zapamiętać wynik pomiaru, następnie zagotuj wodę i wlej do szklanki, w tym wrzątku zanurz cewkę pompy i ponów pomiar, jeżeli rezystancja zaniknie to cewka jest uszkodzona. Możliwe, że i zimna pokaże Ci brak rezystancji...
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
Sprawdź cewkę po tych kilkunastu sekundach pracy. Miałem taki przypadek, że zmywarka grzała na początku, a po rozgrzaniu silnika cewka traciła obwód:)
Powodem była cewka zapłonowa, grzała się. Temat zamknięty.
Temat był wielokrotnie wałkowany, sprawdź cewkę tachometryczną na silniku pompy myjącej. W trakcie pracy na przewodach cewki powinno się pojawić napięcie 9-12 V prądu przemiennego jeśli nie ma, cewka do wymiany . Podpowiem że nie występuje jako część zamienna w electroluxie a jedynie jako element całej pompy. Pomiar omomierzem cewki nie zawsze jest...
Witam. Problem rozwiązany po wymianie sterownika silnika cewka przestała się grzać. Pozdrawiam.
więc standard QI nie będzie potrzebny w tym projekcie Ten standard wymyślono tak, że komunikacja pomiędzy urządzeniami pozwala wyeliminować różne niekorzystne sytuacje, np system wykryje kiedy położysz klucze obok telefonu na ładowarce i nie będzie działał jak kuchnia indukcyjna, kiedy nie ma odbiornika mocy w pobliżu Qi wyłącza przesył energii, dzięki...
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? Przyjrzyj się schematowi podłączenia uzwojeń dla gwiazdy i trójkąta. Zauważysz że w trójkącie prąd pobierany z każdej fazy rozpływa się na dwa uzwojenia silnika, więc tu uzwojenia są jakby równolegle i prąd wynikowy jest sumą prądów z obu uzwojeń silnika. Zauważ też w obu...
Podłącz i sprawdź. Moim zdaniem zadziała. Zwróć tylko uwagę, czy twoje silniki mogą być zasilane z 5 V, bo coś mi mignęło, że nie - znalazłem w sieci SANYO DENKI 103H6701-1142 i ma napięcie 3,7V. W zasadzie powinno to być załatwione przez napięcie nasycenia ULNa, ale miej baczenie, czy silnik się nie przegrzewa. Kiedyś męczyłem silnik krokowy z drukarki...
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
Pomogła zmiana elektryka drugi stwierdził że silnik ma coś z cewką i dlatego się grzeje tak więc na złom lub do przewinięcia jeśli cena będzie racjonalna
Poszukaj informacji o cewce tacho na silniku pompy myjącej, na forum jest sporo materiału o tym. Spora szansa, ze twój problem będzie leżał w tym elemencie.
0 Bateria - 1 Bateria + 2 Sygnałl L regulator napiecia ( kontrolka ładowania ) 3 Rozrusznik kl 50 4 czujnik ciśnienia oleju 5 Przegrzanie silnika czujnik w głowicy ( opcja) 6 Grzanie świec ( opcja specjalna ) 7 Cewka gaszenia 14 Regulacja prędkości ( opcja ) 22 Terminal W predkośc obrotowa silnika 24 Terminal C do regulatora napięcia (praca regulatora...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
Ten który ma 10om, będzie lepszy dla L293D. On potrzebuje około 0,5A prądu. Jeżeli zasilasz wszystko z USB, to już masz przyczynę Twoich problemów. USB2.0 ma wydajność 500mA. Do tego spadki na kablach, na sterowniku, to wtedy to działać prawidłowo nie będzie. Warto na zasilaniu dać spory kondensator elektrolityczny, zbuforuje zakłócenia. Ale przy zasilaniu...
Odłącz kable cewek silnika liniowego od płytki, zmierz ich rezystancję, powinny być takie same. Może jedna ma skrót i dlatego układ się grzeje. To samo z cewkami czujników. W pierwszym przypadku rezystancje powinny mieć ok 28-30Ω, czujniki ok ~ 20 kilku Ω.
Podmień cewkę tachogeneratora. Zazwyczaj to pomaga: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-C...
Mam taki pomysł na proste włączanie transformatora dużej mocy do sieci tylko w czasie pracy. Oprócz trafa potrzeba nam jeszcze przekaźnik i dwa mostki gretza za jakieś 1,5A. Teraz podłączamy wejścia pierwszego mostka równolegle z silnikiem 1 i wejście drugiego mostka z silnikiem 2. Wyjścia z mostka łączymy +z+ -z- i podajemy na przekaźnik załączający...
Witam. Napisz więcej o silniku kiedy pracuje w jakim czasie programu? Czy w czasie grzania wody silnik obraca się? Jak cewka na silniku została zmieniona?
To założ nową, z gatunku tych droższych, a nie jakąś chińską podróbkę. Jaki silnik ?
Zawsze możesz dać mi bana - jeden skory do pomocy mniej - przecież to nie ja stracę najwiecej. Taką pomoc, to możesz sobie wiesz co. Ilość energii wyładowania zapłonu jest zawsze stała - to właśnie zaleta elektronicznego zapłonu. Zależy od czasu ładowania cewki - kilka ms. Czas ten jest stały, w całym zakresie obciążeń silnika. Jego wydłużenie - zbędne...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Nie wiem dlaczego piszesz, policzyłem i przezwoiłem, silnik przezwaja się tak samo jak był nawinięty. Dla kolegi zacytuję tekst z postu autora. Zrobiłem schemat, policzyłem wszystkie cewki i przezwoiłem go. Co w tym dziwnego, że autor policzył ilość zwojów w cewkach? Tak się właśnie robi.
świece wymieniłem na nowe, myślisz pewnie o cewce jakby nie było iskry ale czy kosiarka by się grzała przez cewkę ? Ona tak się grzeje że aż strzela w silniku a jak ostygnie pali bez problemu.
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, czy to normalne, że cewka tak mocno się grzeje? Oczywiście podczas pracy silnika lub gdy tylko zapłon jest włączony.
Witam To że układ sie grzeje to (prawie) normalne. Cewka uzwojenia silnika stawia opór, układ sie grzeje. W ULN2803 można łączyć kanały i uzyskać prąd do 1A (łączyć dwa kanały do jednej cewki silnika), tu opis: http://www.edw.com.pl/pdf/k01/79_22.pdf Moim zdaniem ciekawy artykuł o silnikach krokowych. No i kolejna sprawa. To że zasilasz układ napięciem...
Jakie silniki zastosowałeś (model+producent) ? Jakie śruby trapezowe (srednica x skok)? Rozumiem ze steroniki to SSKB z cnc.info ? Jakim prądem (na cewkę) zailasz swoje silniki? Nie grzeją się za bardzo L298 ?
Zobacz czy cewka wysokiego napięcia się grzeje.
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
hmm to nie jest wina 2V chodzi o harmoniczne pochodzące z alternatora, ja widzę dwa rozwiązania 1. podłacz przetwornice bezpośrednio pod klemy akumulatora do przetwornicy za pomocą dobrej jakości grubszych przewodów (przewody należy "zakuć" odpowiednimi końcówkami żebyś miał pewny styk) unikniemy niepotrzebnych spadków napiec i związanych z tym zakłóceń....
Volt jak zwykle 12 a cewka nie jest do gaszenia tylko do pracy tzn bez prądu nie będzie chodził potrzeba jeszcze zapodać przekaźnik do świec żarowych albo mocny przycisk i grzanie będzie "na oko"
Jak nie ma zwarcia na przewodach od wyłącznika zapłonu, to nie ma innej możliwości jak uszkodzenie cewkomodułu. Widzę, że w tych silnikach jest system strato, więc prawdopodobnie moduł zapłonowy ma cyfrowo regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika. W takiej sytuacji radziłbym szukać oryginału, ponieważ zamienniki mogą być zwykłymi...
Testuję już na NEMA 17 + L298N, tylko silnik ma 2.8V i 1.7A. I nie wiem czy coś podłączam źle ale raz, że sterownik silnika grzeje się pierońsko (to jest ten na czerwonej płytce z radiatorem na L298N) a dwa, silnik grzeje się nawet jak nie pracuje (nie tak bardzo jak radiator na sterowniku ale jest dość ciepły). Radiator także grzeje się niezależnie...
Kondensatora rozruchu raczej nie będzie, gdyż silnik niema wyłącznika odśrodkowego, natomiast będzie tylko kondensator pracy. W tym przypadku zastosowałbym kondensator o pojemności gdzieś 40?F i zrobiłbym pomiar prądu jaki pobiera silnik i czy zbytnio się nie grzeje.
słychać jak laser się przesuwa i w pewnym momencie przestaje się przesuwać i odtwarzacz się resetuje Traci ślad - przestaje móc odczytać płytę, więc musi od nowa rozpocząć procedurę jej wczytywania. Przyczyn może być kilka. Najczęstsza to zła jakość wiązki laserowej - albo ze względu na degradację samej diody laserowej (gdzie kupowałeś laser?) lub...
koniecznie sprawdz kondensator na aparacie zaplonowym oraz czy cewka sie nie grzeje nadmiernie
3. Cewka tachogeneratora ma rezystancję 60 Ω i podczas kręcenia silnikiem podaje napięcie, a magnes nie spękany i wygląda dobrze. Zatem według danych z fotki jaką zamieszczam poniżej sprawdzasz wartości elementów i je wymieniasz na sprawne. Po czym powinieneś się cieszyć ponowną udaną naprawą pralki i życzę powodzenia :) https://obrazki.elektroda.pl/5688914000_...
A jeszcze jedno pytanie zadam, czy silnikowi krokowemu nic się nie stanie jak będzie utrzymywany w zadanej pozycji nieruchomo przez dłuższy czas? Prąd będzie wtedy płynął przez cewki, będzie na pewno się grzał ale powinien wytrzymać. Tutaj masz link gdzie kupić przykładowy mikrokontroler. Ten który podałem jest to ATMEGA8 na nim się uczyłem programować....
poszukuje schematu elektrycznego. po małej przerobce się grzeje i niewiem jak powinne byc podlączone cewki silnika. Żyrandol z wiatrakiem jest to hinskiej produkcji chyba, z 4 żarowkami.
A czemu się nie grzeje R1693, skoro ma większy opór? Zwarcie? Czy te elementy między bazami tranzystorów to hallotrony? Wygląda, jakby jeden z nich robił zwarcie, dlatego tranzystor C ciągle przewodzi. A może pomyliłeś końcówki cewki lub hallotronu, i układ zamiast obracać trzyma wirnik w stałym położeniu? Co się dzieje, jak go obrócisz? Zasada działania...
Sprawdż czy przekażnik RU-60 lub R-10(w zależności jaki masz zastosowany)podaje napięcie na grzałkę i czy w momencie gdy grzałka powinna grzać przychodzi napięcie na cewkę przekażnika. :arrow: Jeśli nie masz doświadczenia w pomiarach pod napięciem-zawołaj serwisanta,Twoje życie i zdrowie jest wiecej warte niż pralka :arrow: mietex Przecież silnik programatora...
Może najpierw pomierz cewkę tacho a dopiero później kup. Twoja pompa myjącą: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Może i działa ale ingerencja w oryginalną materię pojazdu odpada. Już zrobione. Zwykły, mechaniczny włącznik zamyka obwód masowy. Plus na masie pojazdu więc wszystko pasuje. Efekt https://obrazki.elektroda.pl/5146660800_... Jutro przede mną trudniejszy troszkę temat. Chcę zastosować przekaźnik do zmiany świateł w latarni przedniej i...
Dobra masa oznacza małą oporność przewodu łączącego np. silnik z karoserią. Załóżmy prąd rozrusznika 500A. Załóżmy, że zgadzasz się stracić 10% energii pobieranej z akumulatora w czasie rozruchu, 90% do rozrusznika. To oznacza oporność przewodów z prawa Ohma 10% z 12V = 1,2V i 1,2V/500A = 2,5mΩ. Tyle mają mieć oporności wszystkie przewody razem obwodu...
Nie wiem czy to może być wina nawinięcia ale jak na trójfazowy to się trochę za bardzo grzał, nawet bez obciążenia. Przecież tu masz odpowiedź: dla pracy silnika nie ma to znaczenia. A ułożenie piętrowe uzwojeń, jak dla mnie jest bardziej uciążliwe w izolowaniu czół. Przyczyna grzania silnika to stan łożysk, uzwojeń silnika i tu potrzebne są pomiary.
Więc sprawa grzania drutu 65cm ze spawarki rozwiązana. Ze starego rdzenia stojana silnika od pralki po odwinięciu cewek i rozebraniu jego (wirnik uległ spaleniu) zrobiłem dławik nawijając bardzo nieudolnie 4mm linkę. Nawinąłem ok 60zwojów aż zabrakło miejsca i włączyłem dławik szeregowo ze spawarką. Podłączyłem wszystko pod drut oporowy 65cm i czary...
po raz kolejny dziekuje.... a co do modulu( do sigiego) to powiekszylem okna w tarczce szczelinowej i cewka juz sie nie grzeje, niestety sterownika silnika nadal nie mam ...
ta amerykanka 20KW jest już nieaktualna ( po przemyśleniach za duża waga i za drogi koszt wykonania ) , śmigło Swinda 9 metrów średnicy jest już zakupione , prądnica jest w trakcie robienia ( i jeszcze długo to potrwa - czasochłonne to strasznie ) na bazie silnika 60KW , co do śmigła 4,8 to od dłuższego czasu śmiga na prądnicy z przerobionego silnika...
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
cewka grzeje grzeje cewka cewka mocno grzeje
jarzmo stojan zmiana czasu letni zimowy aristo sterownik
prostownik kukla radziecki prostownik
Renault Clio 1.9 Diesel – silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu, zawór STOP, stacyjka Lokalizacja modułu sterownika świateł w Peugeot 3008