Korozja elektrochemiczna,rozsadzona obudowa+plus wgniecione jarzmo stojana. Typowe w tym modelu.
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
albo mi się wydaje, ale widać po jarzmie stojana że tarł po nim wirnik. Pewne tylne łozysko rozleciane.
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
W pełni się zgadzam z sugestią kol.viper555 Przebicie fazy do jarzma stojanu.
To najprostsze rozwiązanie jet najgorsze. Najlepsze by było umieścić hallotron liniowy na jarzmie stojana i mierzyć pole magnetyczne stojanu, będzie ono wprost proporcjonalne do pobieranej mocy z alternatora.
Tak to jest jak się nie myśli. Masz przeplot na stojanie, i są one, mimo identycznych kształtów i rozmiarów jarzma nawijane inaczej-stojan jest nieskojarzony, zaś kojarzy się w mostku.
Dwie rzeczy: -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach). -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem....
Nasącz kilkoma kroplami filce smarujące panewki (olej do maszyn do szycia) Złóż silnik wstępnie ustaw wirnik tak żeby obracał się lekko i skręć nie za mocno. Podłącz zasilanie sprawdź jeżeli się kręci to dokręć śruby, jeżeli nie kręci a wirnik trze o stojan trzeba z czuciem małym młoteczkiem uderzyć w jarzmo z panewką aby odsunąć wirnik od stojana,...
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
nie widzę jak alternator oddałby te 1.5 KW ciepła No to mało widziałeś - przy poborze bliskim znamionowego jarzmo stojana zaczyna parzyć - po to współczesne wysilone alternatory mają obudowę "pajęczyny" i dwa wentylatory promieniowe w środku.
Pomiary zrobione do bani. Poza tym po co masz palce? Możesz dotknąć jarzma stojana czy się nie grzeje, możesz dotknąc śruby na B+ i sprawdzić to samo.
To proste.Musisz jeszcze odkręcić vakumpompę.Następnie wsadzasz dwa wkrętaki pomiędzy przednią tarczę za jarzmo stojana i metodą na wanta podważasz.Krętaki nie wsadzać głęboko-ryzyko zniszczenia uzwojenia.Można jeszcze tak-po zdjeciu pompy odsłania się koniec wirnika.Walnąć nim o deskę :)
jak również zmieniłbyś wielkość szczeliny.\. Stasiu, papież powiedziałby "nie cudzołóż" A na mysli miałby "nie pie*dol" Jak jest grubość powłoki tworzonej przez ocynkowanie (w µm) i jaki jest rozmiar szczeliny pomiędzy zblachowanym jarzmem stojana i zewnętrzną średnicą wirnika? Jak te proporcje mają się do siebie? No i "łocynk amelinium siem nie...
Czym sie zakończy ?? :) Wielokrotne odpalanie auta bez sprawnego układu ładowania kończy się zawsze rozładowaniem akumulatora i prawdopodobnym uszkodzeniem rozrusznika. Zastanawiam się co ciebie tak rozśmieszyło. czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie jakiś przeciągły dźwięk? Stojan z uzwojeniami jest dosyć ciepły,...
Kolego elektrit. Twoja wypowiedz mnie totalnie rozśmieszyła. Jestem elektromechanikiem od 10 lat ale to co przeczytałem to jakaś "poezja i sztuka" MASAKRA POPROSTU! Z jakiej lektury to wyczytałeś? bo na pewno nie z praktyki! pozdrawiam. Dodano po 3 a ta zbyt duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem stojana to juz totalna bzdura.
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Zapomniałeś dodać o kontroli właściwości paramagnetycznych ośki wirnika,i o prawidłowości kierunku prądów błądzących w zablachowanym jarzmie magnetycznym stojana. O tym czy podzwojniki zachowują odpowiednią światłoprzepuszczalnosc nie ma co wspominać.
To prawda, ale nie napisałeś jak zachowuje się lampka ładowania-czy się zapala jak silnik stoi i kluc zjest w pozycji palenie.. Wydaje mi się że skałdając całość połamałeś szczotki. o stojan się nie martw, zresztą zapal silnik i po chwili do dotknij, jak jarzmo jest gorące-stonan ma zwarcie, jak utrzymasz palca-jest ok
Dzień dobry witam wszystkich Forumowiczów i zwracam się z prośbą o pomoc w rozpoznaniu starego silnika trójfazowego produkcji czechosłowackiej, nieposiadającego – niestety – tabliczki znamionowej. Ponieważ buduję hydrauliczną łuparkę do drewna i szukam silnika o mocy 7,5 kW – szczególnie zależy mi na oszacowaniu mocy przedmiotowego silnika. Mam parę...
Masz lamerze, bo tak ci trzeba po prostu powiedzieć-tak się prąd zamknie przez stojan (narysowane ołówkiem) przy rozwartej diodzie (oznaczona jako X) Widzi już? Dlatego do pomiaru diod zawsze należy odłączyć przynajmniej dwa uzwojenia stojana. Przynajmniej dwa, lepiej trzy, bo przy przebiciu uzwojenia do jarzma wyjdzie, że któraś dioda minusowa jest...
Witam. Posiadam silnik indukcyjny typu SZJe 24a i chciałbym zmienić uzwojenie z 4-biegunowego na 2- biegunowe. W związku ze zmianą uzwojenia nie wiem jaką maksymalną wartość indukcji w szczelinie powietrznej i w jarzmie stojana mogę przyjąć.Z góry dziękuję zapodpowiedzi.
A jakie jest napięcie podczas pracy owej maszyny mierzone wprost na wyjściu alternatora i na samym akumulatorze? To są pomijane sprawy, ale często występuje znaczny spadek napięcia na złączach. Niestety, ale prąd o natężeniu 20 i więcej amper ma swoje prawa; zaś częstokroć obsługa i naprawa układów ładowania to eliminowanie spadków napięć o wartości...
Doszedłem że to oświrnika się ruszą i tak jak trafi to ta funkcja będzie działać lub nie. Rozkręce cały silnik i wted zobacze co i jak. Silnika nie masz co rozkręcać, gdyby był tak znaczny luz na łożyskach to wirnik ocierałby o stojan i silnik by się zatrzymywał. Sprawdź mocowanie silnika do chassiss - silnik jest utrzymywany między chassis a aluminiowym...
Nie pamiętam czy kolega podał jakieś pomiary, bo uszkodzony stojan czyli zwarcie międzyzwojowe czy też międzyfazowe będzie się objawiać ładowaniem rzędu 13.5V. W tym typie alternatora uzwojenie jest bardzo mocne ma bardzo dobrą izolację rowkową i izolację przewodową jedynie puchnie stalowe jarzmo jak jest narażone na wodę powodując zwarcie do masy ale...
ZK 120 - nie gra, lampy się nie żarzą Jako że miałem pod ręką (bardziej) zepsuty egzemplarz 140T wymontowałem silnik i przełożyłem. Z tego co pamiętam to po wymianie magnetofon działał tak jak wcześniej, ale nie jestem pewien. Nie mógł działać. W tych magnetofonach silnik jest jednocześnie transformatorem. ZK140T jest tranzystorowy, uzwojenia wtórne...
Trudno Ci będzie określić kształt i przekrój blach wirnika. Przekrój jarzma Twojego transformatora to przekrój bach stojana w w najcieńszym miejscu (dno żłobka). Na podstawie tej wielkości określisz przekrój kolumny.
Jak wirnik walnie w nabiegunnik to przesunie parę blaszek jarzma, przetnie izolację ma drucie, zrobi się zwarcie i aternator nie wzbudzi się. Kontrolka ładowania będzie się palić ciągle, autor tematu nic nie pisze o tym że się pali. Obudowę można spawać, stojan fajnie się przewija. Nie wiem o jakim komutatorze w alternatorze tam ktoś pisze.
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Witam wszystkich. Nie będę się rozpisywał więc od razu przejdę do konkretów. Sprawa dotyczy zaprojektowania wirnika prądnicy synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym na wirniku. Mam dany wał i stojan i muszę zaprojektować wirnik(4 bieguny). Niestety nie posiadam żadnej literatury na temat jak się projektuje takie maszyny, wszystkie które mam...
a co z wymontowaniem stojana z obudowy? Wybija się, i tak leci na straty-trzeba przewijać, wcześniej jarzmo wytrawić.
Witam! po wykonaniu badań drugiego silnika do 103 stopni celsjusza. wyniki jednoznacznie pokazują że jest to czujnik PTC, wcześniej wykonałem pomiary w zbyt krótkim czasie i zbyt niskiej temperaturze silnika Temperature mierzyłem sondą do miernika cyfrowego, którą przyłożyłem do jarzma stojana (tam gdzie wkręcany jes ttermobimetal wentylatora) wyniki:...
Witam ... naprawiłem w swojej karierze wile odkurzaczy,ale ten przerasta moje nerwy i proszę o pomoc kompetentnej osoby znającej się na problemie. Sąsiad przyniósł mi odkurzacz Orion Zelmer do naprawy,po próbie silnika stwierdziłem że przyczyną jest wirnik świadczył o tym okrężny ogień na komutatorze i podniesiona jedna z działek,komutator był aż fioletowy....
Witam, to i ja dołożę swoje 3 grosze. Zobacz czy nie ma śladów na stojanie i wirniku od "klejenia" się. Miałem raz taki przypadek, że była pęknięta obudowa aluminiowa (tam gdzie chodzi bendix) Po demontażu nic nie było widać, objaw jak opisał kolega, przygasanie lampek i zero kręcenia. Demontaż, wymiana szczotek, tulejek, bendixa. Dopiero po którymś...
Wirnik może sprawdzić na kilka sposób, m.in przez wyjęcie wirnika i mierzenie czy przez każdy pręt płynie te same natężenie Co Ty nie powiesz ? Wierci się otwory w wirniku i podłącza amperomierz ? :D Osobiscie może ze dwa razy w zyciu spotkałem sie z uszkodzonym wirnikiem w trójfazowym silniku asynchronicznym. Natomiast, gdy mam podejrzenie uszkodzenia...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
jarzmo hamulec jarzmo hamulca jarzmo zacisku
odłączenie przewodu świecy demontaż blaupunkt chrysler instrukcje
klima dmucha ciepłym powietrzem loewe alphatel instrukcja
Koszt pracy silnika 3 kW przez 24 godziny Reset monitora iiyama G-Master GB2470HSU bez włączania