Załóż stary gaźnik i spróbuj. Po bezpośrednim wstrzyknięciu paliwa do cylindra zapala na chwilę? Spróbuj go tak odpalić i zaobserwuj pracę zapłonu. Piszesz, że władowałeś masę nowych podzespołów - pewny jesteś ich jakości i sprawności? Jeśli to jakieś chińskie, czy indyjskie klony, to może np. krzywka jest przestawiona... Kompresja silnika sprawdzona?...
możesz podłączyć żarówke w miejsce cewki i sprawdź czy masz dobry zapłon
Jak ustawisz zapłon ?
Witam mam uszkodzony zapłon w simsonie i pali mi moduły czy mógłbym wymienić go na zapłon od skutera oczywiście po niewielkich przeróbkach czy polepszy to osiągi ? i czy cewka od skutera rózni sie czymś od simsona ??czy tylko wyglądem??
cewki były 6V i 12V przy zapłonach elektronicznych np. w modelu sr cewka jest 6V pomimo instalacji 12V
Powiem tak, przewijałem parę razy te cewki, kombinowałem z lakierowaniem każdej warstwy uzwojenia itd. najdłużej żyła cewka w hondzie 4T, bo kąpała się w oleju, ale i tak przebijało ją po tygodniu, te pracujące "w powietrzu" średnio pół godziny :| Do Fantica pasuje cewka od simsona z cdi
Błażej masz rację ale nie w przypadku simsona tam przy instalacji 6V żarówki itd. zapłon jest na 12V i tak jest w oryginale także pytanie autora co do wartości napięcia tej cewki jest bardzo na miejscu
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
A może po kolei. SR 51 ma instalację 12 V, a SR 50 – 6 V. Wystarczy sprawdzić, jaki powinien być stojan, a jeśli jest do tego modelu, to uszkodzona być może jedna z cewek.
Simson działa bez zarzutu został wyregulowany zapłon wymieniony gaźnik oraz przez pomyłek kiedyś została założona cewka 6v zamiast 12 Dziękuję wszystkim za pomoc
Czy transformator jest podłączony do oryginalnej cewki zapłonowej? Czy może do cewki świetlnej która daje 6v? Czy w simsonie cewka zapłonowa daje 6v?
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Miałem kiedyś podobny zagadkowy przypadek. Silnik po remoncie, iskra na świecy była, gaźnik pewny, a Simson nic. W końcu po próbach odpalenia wkrętarką, silnik "pierdnął" kilka razy i znowu nic. Różne próby, różne świece, różne ustawienia przerywacza i zapłonu, w końcu zdjęcie gaźnika i próba na Samostarcie - wszystko na próżno. W końcu zrobiłem taką...
Cieszę się że masz zdrowe podejście do siebie. Schemat faktycznie nieczytelny. Numeracja się nie pokrywa i nie ma schematów łączeniowych stacyjki i innych skrzynek łączeniowych. Nie wiadomo co z prądnicą. Nie doszedłem jaki naprawdę masz rodzaj zapłonu. Spróbuj uzupełnić schematy nanosząc informacje "z natury" lub znajdź lepsze. To co piszesz o Simsonie...
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
Zapłon dobrze jest ustawiony?
Świeca była już wymieniana trzy raz, oryginalna od Simsona. Zapłon regulowany na zegarze, wszystko ok i dalej tak samo. Może to cewka, proszę o pomoc.
Dzięki za odp. ale mam taki problem, Simson akurat przechodzi generalny remont i mam zapłon na zewnątrz, cewka ładowania nie była podłączona i jak mam to rozszyfrowa, jakie ma wyprowadzenia? Ma jedno na światło tylne a drugie na ładowanie. Pozdrawiam!
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Witam, mam kolejny problem z Simsonem - nie chce on odpalić ma iskrę, paliwo dochodzi, zmieniałem klin na wale, kondensator, zapłon, cewkę WN i nic nie pomaga. Simson nie chce zapalić na korbę ani na pycha, co jakiś czas jak go próbuję zapalić to strzela z tłumika . Wie ktoś co może być tego przyczyną? z góry dzięki 😉
Sprawdzałeś cewki może gdzieś coś się oderwało i nie styka z tego co wiem to zapłon elektroniczny 6v. Cewka butelkowa lub moduł
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Cewka inna tylko większość o tym nie wie, nawet ludzie którzy handlują częściami
czyli zapłon elektronik mam rozumieć tam idzie cewka 6V
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
jeżeli masz oryginalną instalacje 12V to nie powinno być przerywacza czyli masz instalacje przerabianą z 6V a przy 6V instalacji w simsonie jest zapłon na 12V więc cewka pierwotna i wtórna musi być na 12V a co do mocy cewki to nawet w książce niema podanej wartości jej mocy.
Szkoda że ja mam w simsonie 6V instalację :| Gdyby nie to, to bym z chęcią zamontował ten modulik o ile dobrze pamiętam to w Simsonie instalacja jest 6V ale część odpowiadająca za zapłon jest 12 voltowa ponieważ cewka jest też 12V
Spróbuj tak : Odłącz kable od cewki weź probówkę 12 v podłącz do tych kabli i kop tak jak byś chciał odpalić jak się będzie świecić to znaczy że zapłon masz dobry to zostaje cewka .
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Jakiś film https://www.youtube.com/watch?v=9jTGuLeY... pewnie są lepsze tutoriale, nie szukałem. przed tym jak zgasł to zaczął przerywać Ta iskra jest w okolicy GMP, czy gdzieś indziej? Po tych wymianach ustawiłeś jak trzeba zapłon?
Podam koledze prosty sposób sprawdzenia. Ustaw tłok w górnej pozycji. Na kole zaznacz pozycję białą farbo. Odepnij kabel od cewki i podłącz neonówkę. Bez świecy ,,kopnij''. Otrzymasz efekt stroboskopowy i zauważysz,czy jest ok. Jeśli będzie dobrze przy różnych obrotach-cewka,świeca. Jeśli nie czujnik, luz na wale ,cewka pod kołem magnetycznym.
Jak wspomniałem w temacie to jaką cewkę założyć do Simsona S51 z instalacją platynkową o napięciu 12v??? Pytam ponieważ zmieniam zapłon z platynkowego 6v na platynkowy 12v i zastanawiam czy cewkę też muszę zmienić??? Bo słyszałem że wytrzymuje cewka 6v przy instalacji 12v, jest to prawda??? Na forum nie znalazłem nic konkretnego dlatego zakładam nowy...
Przecież simson ma trzy cewki 1-do świateł mogła by zostać 2-do ładowania akumlatora i światła stop kierunkowskazy klakson postojówki też by mogła zostać 3-zapłon wystarczyło by wymieniać na 12 wolt Dodam że to jest simson s51 na platynkach a cewka pod bakiem mogla by zostać dobrze mówie???? moim zdaniem jestc to kwestia wymiany jednej cewki bo mam...
Witam,prosiłbym o pomoc w znalezieniu odpowiedniego schematu instalacji elektrycznej, która jest rozgrzebana i chciałbym ją zrobić od podstaw. Simson to wersja SR50 z 1986 , obecna instalacja jest 6 v , zwykły zapłon,kierunki,stop,regulator napięcia,cewka zapłonowa. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
liczba cewek się zgadza, moduł mam. Kwestia z elbą była taka, że nie wiedziałem co było nie sprawne a okazała się cewka ładowania. Więc mogę wykorzystać ELBĘ, reg do świateł. Nie wiesz może jaką moc generuje ten zapłon? Jak wrócę ze szkoły narysuje schemat jak myślę podłączyć sprawdzając czy cewka ładowania jest bez masowa czy nie
Witam otóż mam pewien problem kupiłem sobie nowy zapłon do simsona sek w tym że stary cewkę od ładowania mial masowaną a ten nie czy ktos wie jak to podlczyc. Tu daje zdj zapłonu i schematu według którego podłączoną mam instalacje. A i prostownik mam na 5kabli a nie na 4 jak na schemacie
Cewka butelkowa wymieniona, simek działa więc temat do zamknięcia.
Z nowymi modułami jest niestety tak, że często ulegają uszkodzeniu po bardzo krótkim czasie od założenia. Okazuje się że najlepsze są jednak moduły oryginalne. Jestem z dużego forum o Simsonach (nazwy nie podam, bo to byłby spam, ale można mnie znaleść poprzez Google) i tam potwierdzają się te przypuszczenia. Nawet starszy pan, który jeździ na Simsonie...
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Zapłon już był regulowany.Wymieniłem kondensator,platynki i jeszcze wymieniłem cewkę i dalej to samo
Witajcie :) Mam pytania do Was, może ktoś wie co może być nie tak. Silnik Peugeot 105 o którym wcześniej pisałem. Wszystko było ok, mianowicie Rozpędzał się od 12km/h i od tego momentu nie potrzebowałem pedałów, chyba że pod górkę. Uzyskiwałem na nim 50km/h na prostej drodze nie pod wiatr :) Świeca po dłuższej jeździe się grzała i puchła, musiałem zmienić...
nie wiem czy tam nie idą dwie cewki na światła (gdzieś jest taki patent) jak masz schemat to sprawdź a wtedy to prosta sprawa jedna cewka zapłon druga światła i trzecia ładowanie tak jak np. w simsonie
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Kup licznik Sigmy Sport mnie (7000) w Ogarze 205 działał bez zarzutu w Simsonie działają mi nawet tanie liczniki ale mam przebudowany zapłon. Oprócz tego czasami sprawę poprawia kondensator dołożony do baterii licznika (sigma ma to w standardzie). Cewka zapłonowa niema tu nic do rzeczy nawet lepiej wypada cewka Simsona bo jest ekranowana chodzi tu bardziej...
Znalazłem w swoich szpargałach zapłon od druzby z mechanicznym zapłonem i tam cewka zapłonowa ma rozestaw ok 65 mm i jeśli można by rozwiercić otwory mocujące na cewce to mogłaby podpasować. Z wyglądu przypomina taka jak na zdjęciu pokazaną przez autora tematu także to jest może dobry trop. Glebogryzarka bardzo zabytkowa wiec o części trudno a jeśli...
Witam mam Simsona Elektronika który przeszedł cały remont wymieniłem cylinder 60 i wał korbowy i łożyska itp. . Problem polega na tym że gaśnie po nagrzaniu się po prostu urywa mu iskrę i nie wiem co mu jest czy moduł czy zapłon czy cewka a może źle pospinana instalacja ?
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Witam Skoro klin ok to jednak ta cewka jak się nagrzeje to nie daje iskry radze ją wymienić .
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Witam Potrzebuję info jaką kupić neonówkę i jak najlepiej podłączyć do cewki WN. Mam Simsona s51 i problem.Jak jadę to przerywa,jakby nie było paliwa podczas jazdy/albo zapłonu, a jak przejedzie te kilkadziesiąt m to nagle odzyskuje wigor. Te nenówka ma być na kierownicy i będzie sobie "mrygać" w takt zapłonu:) jak coś nawali-to będę wiedział czy rozwalić...
Zakup na serwisie aukcyjnym mocowanie cewki zapłonowej do Simsona. Obejmie Twoja cewkę i również obejmuje ramę. Miejsce zamontowania? Najlepiej jak najbliżej cylindra. Poniżej zdjęcie uchwytu/mocowania cewki. https://obrazki.elektroda.pl/6863973200_...
Może piszesz dokładniej problem..co dzieje się po zdjęciu przewodu zapłonowego, z włożoną SPRAWNA świecą przytkniętą do masy silnika? Cewka jest mocowana do ramy jak mniemam? Zapłon masz z aku? Platynki czy już zastąpiony elektroniką?
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Witam wszystkich simsonowiczów 😁 mam problem ze simsonem, jak jest zimny np. Z rana gdy podejde zapali bez najmniejszego problemu ale gdy się przejadę tak koło 2 kilometrów i go zgaszę to jest problem żeby go na kopkę zapalić, wtedy ratuje mnie tylko odpalenie na pycha lecz z tym też ma problem zapali po około 10 metrach. Simson gdy się zagrzeje...
AVE Rok temu coś takiego zbudowałem ale do silnika dwu cylindrowego (jawa ts 350) dawca golf mk 2 moduł plus czujnik z z aparatu zapłonowego i cewka z kochanego fiata 126p elx. co do simka może zapłon z jakiegoś chińczyka po modyfikacji ?
Rozróżniam, rozróżniam i napisałem to kilka razy wyraźnie! Podane przeze mnie dane dotyczą cewek prądnicy. Wyraźnie jest to napisane i zostało zacytowane przez kidu22 ! Nie jest to żadna bzdura tylko dane przepisane z serwisówki! Natomiast bzdurą jest wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego dla cewki butelkowej podana przez niego. To wartość dla ceki...
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
A jakiego rodzaju jest zapłon w simsonie? Może raczysz sobie sprawdzić i odpowiedzieć samodzielnie na to pytanie?
Witam. Mam Simsona Sr50N bez aku stacyjki i migaczy. Mam instalacje 6v i zapłon platynkowy.ustawilem przerwę na platynkach i dalej nie ma iskry. Cewka butelkowa jest 6v .Gdy biegunem dodatnim od cewki zacznę szmyrać po masie to pojawiają się iskry na kablu i na świecy . A jak plusowy kabel ten który wychodzi od iskrownika nie będę przykładał do masy...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Zapłon elektroniczny miał instalację 12V (akumulator) ale układ zapłonowy oparty był na cewce 6V. Zapłon z platynkami miał cewkę 12V i napięcie w instalacji 6V(akumulator). Sam mam coprawda SR50(skuter) ale jako pierwszy właściciel pewny jestem jego oryginalności. W mojej wersji wszystkie odbiorniki i akumulator są 12-voltowe ale cewka zapłonowa jest...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
A może po prostu ci puchnie tłok dzisiejsze tłoki z aluminium są słabej jakości więc może to jest przyczyną lub cewka zapłonowa ma jakieś przebicie spróbuj zrobić zapłon bateryjny chyba że taki masz i akumulator jest słabo ładowany.
Obawiam się że masz tam coś nakombinowane. W Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim był zapłon oparty o cewkę WN będącą częścią magneta - jedyne elementy które były wyprowadzone poza magneto to przewód do świecy (oczywiste) i przewód (zdaje sie niebieski) do stacyjki (zwieranie przerywacza dla zgaszenia silnika). Cewka zapłonu w magnecie miała 2 uzwojenia -...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
A mógłby ktoś potwierdzić, czy przekrój 0,18 mm jest prawidłowy? I czy też pojedynczo emaliowany wystarczy? Na znanym portalu aukcyjnym są 0,18 po 9 i 14 zł, i 59 zł za 1 kg, wziąłbym kilogram, bo się chyba najbardziej opłaca, bo chcę jeszcze nawinąć cewkę CDI do WSK 175.
ehhhhh..... a od simsona to co, wodą jest zalana? z tego co mi wiadomo to też olejem (chyba że teraz są azotem chłodzone) jaka syrenka jaki fiat kiedy tutaj mowa o elektroniku, a nawet gdyby mowa była o przerywaczowym to różnica w rezystancji cewki simsonowskiej a tej od np. syreny jest dosyć duża przeczytaj 12pkt. regulaminu Człowieku ty masz w ogóle...
Witam,mam problem z simsonem bo raz iskra jest a raz jej nie ma. Cewka butelkowa sprawdzona,swieca,moduł wymieniony kabel z fajką tez. Problem mam w tym ,ze raz jest a raz jej nie ma (zanika). Jaka może być tego przyczyna ? Ps: sciągałem magneto ,stator ,czysciłem czujnik i te reszte cewek . Moje Pytanie brzmi czy moze raz byc iskra a raz nie przez...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
Ustaw zapłon, przerwa na świecy, iglicę daj żeby była jak najwyżej. Możliwe, że już masz zużyty tłok/cylinder i kompresja spada. Cewka możliwe że kończy swój żywot.
układ zapłonowy odłączony czyli rozumiem że był elektronik a teraz chodzi na przerywaczu. 2 cewki jedna cała idzie na światła przód druga z odczepem, odczep na ładowanie reszta cewki na stop. i teraz można połączyć stop lub ładowanie ze światłami i wszystkie żarówki spalić. tak to się zgadza a trzecia cewka do zaplonu ale autor tematu pisze że cewka...
Witam chciałem zapytać jak zrobić w simku łądowanie akumulatora. Wiem ,że z silnika wychodzą 4 kable, 3 plusy i 1 minus. Z czego jedna cewka ma ładowac akumulator, 2 od stopu a 3 zapłon. Więc poczym poznać króra cewka jest od czego i jak zrobić od tej jednej ładowanie akumulatora tak by go nie zepsuć. Oczywiście 12v Prosze o odpowiedzi.
Najpierw ustawiam zapłon, a później przerwę. Miernik piszczy, ponieważ cewka jest odłączona. Obwodem jest tutaj przerywacz i silnik. Przewód do kondensatora jest odłączony.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
A więc tak instalacja w kazdym simsonie przy zapłonie jest 12V. tylko 6V są kierunki itp. a zapłon sie nie zmienia. Wiec na pewno jest dobra cewka. ja mam calutką instalacje 12V. wymieniłem cewkę, oczywiście moduł teraz jak spaliło tamten, i cewke butelkową z której wychodzi przewód do świecy. ale ona na pewno jest dobra.
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
Witam, mam simsona sr50 i mam pewien problem, gdy jest zimny pali na kopa ale jak nie dodam gazu to gaśnie potem jest ok lecz przejade nim mały odcinek drogi zaczyna go dusic i jak dodam gazu to gaśnie, potem juz niema mowy o odpaleniu tylko strzela z wydechu, zapłon ustawiony iealnie, świeca nowa NGK 100 wiec ciepło jest ok cewka wys. napięcia jest...
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Witam, mam ten sam problem. Simson nie chce mi zapalać, strzela, i dymi i nie wchodzi na obroty. Wymieniłem zapłon, czyli cewka w magnecie, kondensator, platyny, świece, kabel, główną cewkę, fajkę i nic nie pomogło. Kupiłem nowy gaźnik i to samo, wymieniłem zimering od strony sprzęgła i nic, jak zapali to musi chodzić na ssaniu a jak zamknę to strzela...
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic96... tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i...
Witam, mam problem z Simsonem, mianowicie gdy się nagrzeje (jazda około 15-25 min) to przerywa i gdy chodzi na obrotach jałowych to gaśnie. Gdy jest zimny, chodzi ładnie, ale po pewnym czasie zgaśnie. Gaźnik wyregulowany, zapłon ustawiony perfekcyjnie za pomocą zegara (świeca koloru "kawy z mlekiem"). Kondensator ostatnio wymieniony, zastąpiony kondensatorem...
Chodziło mi o przeróbkę popsutej ELBY 6V na 12 ale już mam nową. Akumulatora nie mam, połowę żarówek też do wymiany. Apropo czy cewka 12V 35W może zastąpić 25W :?: W książce było napisane: "Dzięki zastosowaniu elektronicznego zapłonu możliwe było zastosowania mocnejszej cewki oświetleniowej (35W)" Czy coś tam takiego. A tobie chodzi to dobrze :?: Do...
Jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest to ze cewki zapłonowe masz od platynowca (albo jak wyzej kol. pisał nie ma łacznosci kabel z cewka,np. lut nie trzyma kabel po drodze przerwany,musi ta cewka dac ok 100v(prosze o zrozumienie wartosc podaje na strzał w dłon)pozdrawiam wszystkich czesc Tak.... bite 5 lat żeby nie skłamać a pewnie więcej jeżdżę nim...
Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Zatem: - amumulator 6v - przerywacz mam wg oryginału - cewka wysokoomowa 6v, np od simsona, jawy? - i do kompletu świeca, np m14-260 - fajka na świecę. Mogę z niej zrezygnować? I przewód podłączyć bardziej bezpośrednio. - przewody, 2,5 mm wystarczą? Elektroniczny zapłon odpada, nie poradzę sobie z tym (chyba). I trochę...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Stacyjki w Simsonach były cztero-,sekcykne, co z resztą widać na schematach. Można użyć praktycznie każdą "Simsonowską" modyfikując schemat do aktualnego zestawu osprzętu. Napisz jaką masz prądnicę. Szczególnie jak wygląda cewka ładowanie- światło stop. Jaki regulator napięcia (ELBA) i czy jest regulator napięcia światła przedniego. Jaki zapłon No i...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
simson zapłon zapłon simson cewka simson
władimirec podnośnik lenovo setup słuchawki regulacja dźwięku
odblokowac zablokowany telefon odblokowac zablokowany telefon
Mercedes W126 300SE M103 – praca na 5 cylindrach, strzelanie w dolocie/wydechu, diagnostyka BK7231 Power Saving Modes: OpenBeken, LibreTiny, Deep Sleep, Dynamic Sleep, DTIM, Battery Life