Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Drogie =/= dobre, ani sprawne. W tej chwili wszystkie nowe podzespoły trzeba traktować dość podejrzliwie. Musisz próbować. W te chwili masz rozregulowany zapłon i paliwo. Co najmniej jedno należy doprowadzić do stanu poprawności, by eliminować usterki. Na raz będzie ciężko.
Witam Podaj wymiary tej cewki ale powinna pasować cewka od Simsona,przewijanie cewki to nie jest karkołomne zadanie,drut kupisz w serwisach sprzętu typu wiertarki i inne elektronarzedzia albo w serwisach silników elektrycznych lub odwiniesz z jakiegoś transformatora(nie musi być takiej samej grubości ale musisz wtedy zmienić liczbę zwojów). pozdrawiam...
Który rok produkcji i jaka wersja wyposażenia? Wygląda mi na starszą wersję z instalacją 6V. Tak na wstępie przewód czerwono-żółty nie powinien być podłączony bezpośrednio do stacyjki - on służy do ładowania akumulatora, w instalacji 6V powinien tam być podłączony przewód czerwono-biały (cewka oświetlenia).
Przewiń cewkę. Połączenia tak jak w Simsonie/Jawce 50. Znajdź sobie schematy i łącz. Cewka zewnetrzna musi mieć jedno wyprowadzenie połączone z masą! Popatrz na schematy.
możesz podłączyć żarówke w miejsce cewki i sprawdź czy masz dobry zapłon
:spoko: Nie zamierzałem Kolegi urazić: nigdy nie wiemy dokładnie, jaki jest stopień wiedzy Autora tematu. A co do sprawy; tak to zapewne było przyczyną - ta przegięta blaszka, gdyż fabrycznie nie może być zwarcia na drugiej pozycji w sekcji "reflektor" (59). W krótkim czasie zniszyłoby cewkę, myślę.
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Już znalazłem przyczynę. Zepsuła się cewka...
Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
Możliwe że zła lub uszkodzona cewka.
Spróbuj zamienić początek i koniec jednej cewki, czyli połącz jedną cewkę odwrotnie i pomierz też napięcie zmienne.
Sprawdź najpierw kable, wsuwki przy stacyjce, czy masa dobra jest. Spróbuj podłączyć światła prosto z cewki, jak będą to cewka dobra, jak nie to stacyjka.
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Czy nie można by w motorynkce zamontować trzy cewki świateł i połączyć równolegle to miały by razem 6v 30w to powinno wystarczyć na cewkę od simsona
Cewka oczywiście mysi być na 12V.Jak byś zostawił cewkę zapłonową to prąd na przerywaczu wzrósł by o drugie tyle i następowałoby szybkie wypalanie styków na przerywaczu oraz temperatura pracy na cewce 6 Voltowej by się znacznie podniosła a wysokie napięcie na świecy wzrosło by dwukrotnie.
Jak najbardziej może to być cewka, wiele razy miałem taki kaprys, wymień lub zapożycz jak możesz dla testu myślę że pomoże :) Pozdrawiam
Drut który jest przylutowany do rdzenia cewki odłącz aby nie masował i przylutuj do niego przewód. Do tego przewodu podłącz jedną z końcówek mostka. Drugą kńcówkę mostka podłącz do cewki gdzie masz najwyzsze napięcie . Wyjścia mostka do aku. ale wtedy ulegnie komplikacji cała instalacja -jak świat światem ,minus instalacji ma byc na masie pojazdu jak...
Cewka ta daje prąd zmienny więc nie ma znaczenia którą z jej końcówek podepniesz do masy.
Też możliwe, ale najpierw sprawdziłbym tą cewkę.
Cześć Michał, witam speca od silników simsona! Tak jak mówi motomis lub uszkodzona cewka
jakie 4 ? żadna cewka w simsonie nie ma 4 przewodów
Są magnesy klin nowe cewki z kondensatorem, cewka nie sprawdzana ale przy kopnięciu nie ma prądu ani iskry przy kole to chyba i nie będzie na cewce butelki wejść. Jak sprawdzić tą cewkę?
Zakup na serwisie aukcyjnym mocowanie cewki zapłonowej do Simsona. Obejmie Twoja cewkę i również obejmuje ramę. Miejsce zamontowania? Najlepiej jak najbliżej cylindra. Poniżej zdjęcie uchwytu/mocowania cewki. https://obrazki.elektroda.pl/6863973200_...
Tylko problem z regulatorem od simsona jest tego typu że cewka w simsonie do ładowania aku, świateł stopu i kierunków ma 2 kable i nie mam masy i jest jedna a w romecie są 2 owszem w simsonie jest 2 cewka do świateł ale ona jest do przedniego reflektora a cewka z simsona nie podpasuje do rometa po drobnej przeróbce??
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
https://obrazki.elektroda.pl/8603926300_... Jeżeli pali bezpiecznik na zgaszonym znaczy że robisz zwarcie. Możliwe że podajesz napięcie z aku na cewkę.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
A o tym kolega ani słowem nie napisał /świeca / była podmieniana ? wracając do zasilania pozostaje kluczowanie cewki do masy łącząc plus przez żarówkę do przewodu wyjściowego idącego do platynek obracając wałem musi migać trzecia kwestja umasuj cewkę
Cewka od wsk-i lub simsona da radę czy kupić cewkę od skuterka?
A cewka z simsona, będzie dobra ? Sorki że tak pytam, ale nie mam zamiaru kupować cewki, a te które wymieniłem znalazł bym u siebie.
Spróbuj tak : Odłącz kable od cewki weź probówkę 12 v podłącz do tych kabli i kop tak jak byś chciał odpalić jak się będzie świecić to znaczy że zapłon masz dobry to zostaje cewka .
Kup licznik Sigmy Sport mnie (7000) w Ogarze 205 działał bez zarzutu w Simsonie działają mi nawet tanie liczniki ale mam przebudowany zapłon. Oprócz tego czasami sprawę poprawia kondensator dołożony do baterii licznika (sigma ma to w standardzie). Cewka zapłonowa niema tu nic do rzeczy nawet lepiej wypada cewka Simsona bo jest ekranowana chodzi tu bardziej...
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł.
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Prostownika nie mam podłączonego. Idzie cewka->światła
Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Jeszcze jedno, konstrukcyjnie bardziej by mi pasowała świeca z dłuższym gwintem niż ta dedykowana do Simsona. Mogę ją podmienić, czy lepiej by pracował komplet od Simsona cewka + świeca.
Udało mi się zmierzyć napięcie ładowania w innym simsonie, wynosiło od 20-30V prądu przemiennego. Mierzyłem tym samym miernikiem co wcześniej wniosek jest jeden cewka ładowania w moim simsonie albo ma gdzieś zwarcie delikatne albo jest do wymiany. Dziękuję za podpowiedzi, zamykam temat.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Zawsze cewka WN (butelkowa) w platyniarzu jest na napięcie 12V, a w elektroniku na napięcie 6V. Napięcie reszty instalacji (6V czy 12V) nie ma tu zupełnie znaczenia. Cewka zapłonowa w platyniarzu (pod kołem magnesowym) a cewka zasilająca w elektroniku to dwie różne cewki.
Oczywiście że nie. Akumulator zasila tylko światła postojowe, kierunkowskazy i klakson. Dla świateł jest cewka świetlna pod magnetem i poza nią nic więcej nie wytwarza prądu dla świateł
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
Kupiłem cewkę na 12v
Sprawdź czy nie masz pod statorem nigdzie zwarcia cewka-karter.
Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
Napewno gaźnik czysty????, gaźnik to nie tylko dysza pamiętaj o tym. To również kanały w gaźniku i inne części (nic się w nim nie wiesza?) a jak działa iglica pływaka (nie zacina się), a pływak ok? Ale z Twich opisów obstawiam gaźnik. Jeżeli gaźnik odpada to sprawdź koniecznie cewkę.
Źle wyregulowany gaźnik - praca na bogatej mieszance - zawalenie świecy sadzą. Weź także pod uwagę stan uszczelniaczy wału korbowego oraz drożność wydechu. Jeśli nie wyregulujesz silnika do pracy na prawidłowej pracy, na nowym zapłonie objawy jeszcze bardziej się nasilą.
Sprawdź cewkę zasilającą układu zapłonowego, może robi się przerwa po nagrzaniu i podmień na próbę cewkę butelkową.
https://imged.pl/simson-s51-cewka-zaplon...
czyli zapłon elektronik mam rozumieć tam idzie cewka 6V
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
coś takiego było dużo mniejsze niż cewka z simsona pod bakiem. Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek :D Do starych silników zaburtowych jest duży wybór cewek WN. Do skuterów także i tańsze.
Zmień cewkę świetlną na 12V, oraz zastosuj "takie coś" (nr oferty 6635761482).
Proponowałbym wymienić cewkę WN na "oryginał" MZA, tylko kosztuje ona koło 50 zł. Ta o oznaczeniu 8352 1/2? Czy są jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie napięcie powinna generować cewka NN?
Posiadam megankę z 2003. 1,4 Silnik szarpał zoriętowałem się że to cewka na 2 cyl. Do serwisu mam 120 km założyłem cewkę z simsona i przwód na świece ,kupa smiechu w serwisie, dzis mam wszystkie 4 od simsona i spokuj .
Kolor prawidłowy szaro-żółty wcześniej przerwę mu zmniejsz na 0,35 ładnie chodził przez parę dni a teraz nic to nie daję. A może cewka, bądź tłumik przytkany.
Simson działa bez zarzutu został wyregulowany zapłon wymieniony gaźnik oraz przez pomyłek kiedyś została założona cewka 6v zamiast 12 Dziękuję wszystkim za pomoc
Cewka nie "ma mocy". Cewka ma indukcyjność.
Może ktoś napisać jak połączyć iskrownik z cewka zaplonowa i instalacją w simsonie
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania. Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.
Załóż cewkę od jakiegoś starego polskiego motorka np. wsk 175 albo tak jak kolega mulek napisał załóż cewkę od simsona i powinno być ok.:)
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
Sprawdź wszystkie przewody może robi się jakieś zwarcie. Ewentualnie jeśli masz możliwość spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Miałem kiedyś podobny zagadkowy przypadek. Silnik po remoncie, iskra na świecy była, gaźnik pewny, a Simson nic. W końcu po próbach odpalenia wkrętarką, silnik "pierdnął" kilka razy i znowu nic. Różne próby, różne świece, różne ustawienia przerywacza i zapłonu, w końcu zdjęcie gaźnika i próba na Samostarcie - wszystko na próżno. W końcu zrobiłem taką...
Powiem tak, przewijałem parę razy te cewki, kombinowałem z lakierowaniem każdej warstwy uzwojenia itd. najdłużej żyła cewka w hondzie 4T, bo kąpała się w oleju, ale i tak przebijało ją po tygodniu, te pracujące "w powietrzu" średnio pół godziny :| Do Fantica pasuje cewka od simsona z cdi
Pomijając instalację (bo trudno tam coś pomylić) to pewno nie podmieniałeś magneta, więc problem będzie właśnie tam, impulsator, cewka...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Załączam Ci dodatkowe ilustracje, porównujące z oryginalnymi przykładami wykonań (Twój Simson z lewej strony), pomocne w identyfikacji niefabrycznych przeróbek: http://obrazki.elektroda.pl/9333432600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9099401300_1... Dodatkowe informacje obrazujące oryginalne podzespoły instalacji elektrycznej...
Ja nie szukał bym przyczyny paliwa , tylko cewka w/n
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego nie wychodziło. Później wywaliłem świecę i prosto...
Mam pytanie. Nie chcę zakładać nowego tematu. Ile cewka ładowania simsona 6v ma zwoi, jaka jest grubość drutu i ile jest metrów tego drutu? Z góry dziękuje :)
Platynki modułu nie ma jest to wersja Sr50N bez stacyjki tylko włącznik jest może by cewkę na krótko podłączyć ?
ale ja nie chce przekładać tylko cewek ale cały zapłon ... chodzi mi czy ewka butelkowa sie zużni czyms od cewki od skutera...
No właśnie tak jak pisałem, to jest taki wynalazek stosowany w motorkach. A czy w rocznikach 83 czasem instalacja nie jest na 6V??? A może cewka którą wymieniłeś jest do simsona z instalacją 12V. I czy tylko tą cewkę wymieniłeś czy jeszcze coś.
Witam Mam podobny problem z moim simsonem. W związku z tym mam pytanie. Na jakie jest napięcie i jaką rezystancje ma oryginalna cewka zapłonowa w simsonie SR50 z elektronicznym zapłonem? Używałem już różnych cewek i po pewnym czasie na każdej moduł się spalił...
W simsonie cewka zapłonowa daje napięcie rzędu kilkuset wolt, także transformator jest zbyteczny.
Wadliwy impulsator lub cewka zasilająca moduł zapłonowy.
Sprawdź kompresję.
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Poszukuje najlepiej linku do ogloszenia z iskrownikiem do schikre na sprzedaz albo chociaz dane tego iskrownika albo na jaki iskrownik go zamienic bo w moim spalila sie cewka
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
Trzeba podstawić inną pewną cewkę WN. Wtedy możemy myśleć dalej...
Świeca była już wymieniana trzy raz, oryginalna od Simsona. Zapłon regulowany na zegarze, wszystko ok i dalej tak samo. Może to cewka, proszę o pomoc.
Witam może wie ktoś z forum jak sprawdzić taką cewkę co znajduję się na iskrowniku chodzi mi o cewki iskrownika pradnicy takie jak są w Simsonie. Podejrzewam własnie że cewka od świateł stop i ładowania akumulatora jest uszkodzona. Objaw jest taki że jak wcisnę hamulec obojętnie przód czy tył to coś tak kwiczy w iskrowniku tam własnie. A może to wina...
Klin jest na swoim miejscu. Nakrętka też. Od remontu ze 30 razy zdejmowałem już magneto. Co do filtra to sprawdzę, ale chodzi głównie o to że po 5 min jazdy na wysokich obrotach znika iskra i pojawia się np za 3 godziny. Czy to może być cewka butelkowa?
możesz sprawdzić 6 voltową, ale nie wiem ile wytrzyma, szczególnie jak przygazujuesz. Ładowanie ma sens jeżeli napięcie jest większe od napięcia aku. Prądnica daje dużo wieksze napięcie od 6V ( w zasadzie chodzi tu prąd), które ogranicza regulator. Dla mnie na 90% regulator. Cewka jeżeli nie jest zniszczona mechanicznie napewno jest dobra.
Cewka uniwersalna najczęściej nie jest cewką OPTYMALNĄ. Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Na przerywaczu taki patent może by przeszedł. Zmień cewkę i "elektryka".
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Błażej masz rację ale nie w przypadku simsona tam przy instalacji 6V żarówki itd. zapłon jest na 12V i tak jest w oryginale także pytanie autora co do wartości napięcia tej cewki jest bardzo na miejscu
Ale czy jest jakieś prawdopodobienstwo, ze pojawi się iskra ? Jest takie samo jak to, że podpinając nieoryginalną cewkę uszkodzisz moduł.
A jaka masz instalacje?? Jak 12 V to mozesz wzmocnic ladowanie cewka zaplonowa, To czasem dziala.
Trzeba przewinąć cewkę + akumulator 12v + żarówki 12V.
Faktycznie, tyrystor, bo to 6V. Tak, jeżeli jest uszkodzony - podaje napięcie na cewkę.
W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik jak jest wszystkie styki w ostatniej kolejności cewkę światłową.
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
simson cewka opór cewka butelkowy simson napiąć cewka simson
cordoba pompa paliwa kondensator pobór prądu rezystor objętościowy
kluczyk kodowanie ascom zasilacz
Napięcie na obu przewodach ogrzewania szyby - co robić? Kalibracja czujnika SCD41 na Arduino MEGA