EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
możesz podłączyć żarówke w miejsce cewki i sprawdź czy masz dobry zapłon
Cewka ta daje prąd zmienny więc nie ma znaczenia którą z jej końcówek podepniesz do masy.
Tego typu cewki lubiły mieć w sobie tranzystor, dostawały 0,12V i sygnał na poziomie 5V. Ale jak odetniesz uzwojenie od reszty to spoko.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Sprawdź najpierw kable, wsuwki przy stacyjce, czy masa dobra jest. Spróbuj podłączyć światła prosto z cewki, jak będą to cewka dobra, jak nie to stacyjka.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Nie popieram z dwóch powodów: 1. W Simsonach tzw. elektronikach stosowano najpierw cewki 6V, takie jak w MZ, a potem specjalne małe cewki z napisem EMZA. Także lepsza jest cewka WN 6V, a nie 12V. 2. Używane cewki to spore ryzyko nieprawidłowego działania. Modułu bym nie kupował, tylko za kilka zł kupił elementy...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Więc pierwszy do odstrzału zostaje ci moduł zapłonowy oraz cewka WN. Jeśli masz opcję, pożycz od kolegi na testy. Jeśli nawet po podmianie nie zapali, to już zostają tylko 2 rzeczy, albo cewka zasilająca w statorze ostro zdycha, albo impulsator. Raczej bym stawiał na cewkę. Ewentualnie, może gdzieś po drodze masz jakieś skorodowane przewody lub złączki.
Czy to możlowe żeby problem leżał w tym że mam cewkę masową? Tak to jest problem. Cewka ładowania/stopu nie ma mieć połączenia z masą!!! Do masy łączy się "minus" prostownika".
Sprawdź kompresję.
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Cewka jest zawsze 6V, niezależnie od napięcia pozostałej części instalacji. Rozpisałem Ci co i jak masz podłączyć więc w czym problem? Mam nadzieję, że wiesz, że te 2 łączówki konektorowe mają różny układ styków? Niektóre są połączone w dwójki, a niektóre w czwórki.
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Możesz ją zostawić ale nie ma to sensu skoro i tak już trafiła do krainy krzemu, akumulatora ci nie przeładuję nie masz się co martwić, cewka twornika ma małą wydajność i spory opór to i maksymalny prąd nie duży, problemem może być słabe ładowanie skoro wcześniej miałeś 6 V a teraz aku 12 ! może się okazać że będziesz zmuszony zmienić tą cewkę, na próbę...
Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co. Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V. Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop...
Daruj sobie te przetwornice. Coś za coś. Nawet jakbyś uzyskał wyższe napięcie to kosztem większego prądu. A simson ma ograniczone możliwości jeśli chodzi o ładowanie. Kiedyś miałem instalacje 6V w swoim simie ale stwierdziłem że 12V daje większe możliwości i oszczędza problemów takich jak twój- (nie)dostępność żarówek 6V. Przeróbka na 12V w sumie droga...
czy coś jest pomylone Wszystko ok. Tak ma być. Cewka butelkowa, ta z kabl WNjest zasilana z osobnej cewwki w magnecie i nie ma żadnego związku z resztą instalacji. Zobacz na schemat.
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
Drut który jest przylutowany do rdzenia cewki odłącz aby nie masował i przylutuj do niego przewód. Do tego przewodu podłącz jedną z końcówek mostka. Drugą kńcówkę mostka podłącz do cewki gdzie masz najwyzsze napięcie . Wyjścia mostka do aku. ale wtedy ulegnie komplikacji cała instalacja -jak świat światem ,minus instalacji ma byc na masie pojazdu jak...
Zapłon dobrze jest ustawiony?
Co to znaczy: drugi kabel z zapłonu na cewkę Możliwe jeszcze, że: 1. cewka z magneta ma przebicie, zwłaszcza jeśli jakiś „artysta” potraktował nią napięciem z akumulatora. 2. Jest coś żle poskładane i cewka ma zbyt dużą szczelinę. 3. Ktoś nagrzał koło magnesowe i magnesy przestały być magnesami.
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Poszukuje najlepiej linku do ogloszenia z iskrownikiem do schikre na sprzedaz albo chociaz dane tego iskrownika albo na jaki iskrownik go zamienic bo w moim spalila sie cewka
Prawdopodobnie sie aparat poluzowal.
a cewkę 12 v Jeżeli masz na myśli cewkę zapłonową to w przypadku tej instalacji nie ma ona nic wspólnego z instalacją oświetleniową i ładowaniem aku. Na koszu pod magnetem znajduje się osobna cewka która służy do zasilania zapłonu. Skoro masz aku 6V i żarówki na 6V to znaczy że cewki na koszu pod magnetem służące do ładowania aku i zasilania oświetlenia...
Cewka WN, świeca, fajka, przewód WN podmieniony , niestety bez skutku. Też zastanawiałem się dlaczego potrzebuję ssania do zapalenia a zalewa go …
Simson działa bez zarzutu został wyregulowany zapłon wymieniony gaźnik oraz przez pomyłek kiedyś została założona cewka 6v zamiast 12 Dziękuję wszystkim za pomoc
Dokładnie, gdzie zaczęło się palić, to okolice gaźnika w górę, więc cewka itp. itd. do wymiany. Wszystko jest tam stopione, więc tylko do wymiany przewody, bak, siedzenie, manetki, klamki, przełączniki i licznik.
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Może ktoś napisać jak połączyć iskrownik z cewka zaplonowa i instalacją w simsonie
Z tego co pamiętam nt. Simsona, to cewka oświetlenia nie była połączona z cewką ładowania. Miały oddzielnie wyprowadzone przewody. Poszukaj schematu oryginalnego połączenia i zamieść.
Udało mi się zmierzyć napięcie ładowania w innym simsonie, wynosiło od 20-30V prądu przemiennego. Mierzyłem tym samym miernikiem co wcześniej wniosek jest jeden cewka ładowania w moim simsonie albo ma gdzieś zwarcie delikatne albo jest do wymiany. Dziękuję za podpowiedzi, zamykam temat.
W pierwszej kolejności złóż tego Simsona aby odpalał i zaczął jeździć na tym zapłonie który masz. Nie opłaca się inwestować w części do zapłonów DDRowskich (elektronik/platyniarz). Cewka ładowania/światła stop zazwyczaj ma podobną wydajność co cewka świateł 12V, ale występowały różne wersje. Podróbki cewek są wykonywane niezgodnie z oryginałami i bywa...
Miałem kiedyś podobny zagadkowy przypadek. Silnik po remoncie, iskra na świecy była, gaźnik pewny, a Simson nic. W końcu po próbach odpalenia wkrętarką, silnik "pierdnął" kilka razy i znowu nic. Różne próby, różne świece, różne ustawienia przerywacza i zapłonu, w końcu zdjęcie gaźnika i próba na Samostarcie - wszystko na próżno. W końcu zrobiłem taką...
Tak wygląda koło magneto Miałem dwie cewki jedna od zapłonu a druga od światła, jak się spaliła cewka od zapłonu to pod cewkę od świateł podłączyłem zewnętrzną cewkę zapłonową wysokiej mocy (butelkowa) i uzyskałem iskrę, tylko teraz mam problem z zapłonem już mam dość ustawiania zapłonu, zrobiłem wszystko tak jak trzeba, odległość na przerywaczu, nie...
Naprawiałem takiego Simsona z podobnym problemem. Pewnie problem już rozwiązałeś, jeśli nie to podpowiem Sprawdzałem po kolei wszystko: świece, cewka zapłonowa, przerywacz, przewód, czapka, Po podmianach kolejnych elementów udało mi się go uruchomić, ale nie miał wolnych obrotów i palił tylko "z pychu" Problem był w wielu elementach. Trochę mi to czasu...
cewka simson simson cewka opór cewka butelkowy simson
silnik pralki sterowanie tacho uliczne lampy mastercook kuchenka
satel integra simlock nokia 3510i
Wymiana łożyska w pralce Privileg PWF 6645 - instrukcja krok po kroku Jak sprawdzić czujniki Halla we wkrętarce?