:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Sprawdz silnik -.tacho
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Komutator w silniku iskrzy?
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Przerywa tacho po nagrzaniu się silnika.
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Ignore the 2 yellow cables. They are only for tacho speed mesurement.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Prawdopodobnie uszkodzony silnik lub tacho
Weź ino rozbierz tacho i sprawd czy nie jest zawalone pyłem z szczotek silnika. Pył ma zdolnosc przewodzenia.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
sprawdź prądniczke tacho na silniku
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Błędy serii E50 dotyczą silnika. Sprawdż go (szczotki, prądnica tacho, itd).
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Witam potrzebuje tacho od silnika, jak by ktos miał to bym odkupił to z tej seri co się często psuły.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/92_12805578...
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Sprawdż układ mikroprocesorowego układu regulacji silnika i prądniczkę tacho.
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
A potencjometrem na płytce kręciłeś? Może ustawiona za mała czułość z tacho.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Pojedyńczy przewód - wspólny następne dwa to wirówka następne - rewersy ostatnie dwa - tacho
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Sprawdź wtyczkę zasilania na silniku, wygląda na to że moduł nie dostaje informacji od silnika. Chodzi o informacje z tacho silnika.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Witam! Ostatnio zepsuło mi się tacho do silnika pralki Amica AWCT10L. Żeby je wymienić musiałbym zakupić cały silnik. Gdzie mogę kupić tacho do tej pralki? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
niesprawność w układżie napędowym,sprawdż szczotki silnika,tacho
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam Padło mi tacho w tym silniku. Nowy kosztuje na north 354zł. Trochę dużo ;) - czy mogę prosić o podanie jaka jest rezystancja tacho w tym silniku? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
E22 - Zwarcie triaka silnika obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika - Pralka przerywa program i wyświetla E22 - Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Czy przy odłączeniu pralki od prądu i ponownym włączeniu silnik rusza tak samo?
Problem z silnikiem, sprawdź szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona.
Sprawdź PW silnik jest od Miele W701
Myślę że to E52 (brak sygnału z tacho silnika) Możliwa usterka to: silnik, tacho,wiązka, elektronika
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Sprawdź tacho na silniku.
Otrzymałem cewkę i przed założeniem do silnika sprawdziłem. Rezystancja 186 Ohm, po podgrzaniu w szklance z gorąca wodą nie zmienia się. Założyłem i pralka przeszła cały cykl na programie 90 stopni bez zarzutu. Także temat zamykam.
Jednak nie posłuchałeś dobrych rad. Przezwajanie silnika od pralki na tójfazowy, żeby go pchnąć falownikiem - bezsens i techniczny i ekonomiczny. Za koszt przewinięcia, miałbyś 2 używane silniki trójfazowe mocy 0,18kW i jeszcze zostało by dla tokarza, na przerobienie osi. Lepsze rozwiązanie - silnik komutatorowy, prędkość regulowana w prosty sposób...
Te objawy ze strony silnika to nie jest wirowanie tylko utrata kontroli na obrotami silnika , po uszkodzenie toru prądnicy tacho, najczęście jako skutek zalania przez wodę złącza silnika. Jeśli dotarło do procka a chyba tak się stało to jest po sterowniku.
do prześwietlenia tacho silnika
pralka tacho silnik tacho pralka silnik tacho
mazda kontrolka poduszka wyświetlanie przecinka iskra motor
fritz ustawienia fritz ustawienia
Falownik PV – piszczenie urządzeń, zakłócenia harmoniczne, filtracja EMI, RCD, SiC/GaN Schemat silnika 4T Peugeot Kisbee – mechaniczny i elektryczny, dane techniczne, serwis