Komutator w silniku iskrzy?
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Kontrola ilości wsadu to nie czujnik Hala !!! Pralka mierzy pobór prądu przez silnik i tyle w temacie. Czujnik Hala to elektroniczny odpowiednik tacho - zlicza impulsy. Jak działa wyważenie prania? Bardzo prosto. Jeżeli do pralki wsadzimy coś małego a ciężkiego np. sweter z wełny, to ten sweter przyklei się do boku pralki, powodując przeciwwagę do strony...
A prądniczkę tacho sprawdzałeś?
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Sprawdź tacho silnika ,okablowanie , silnik ale to nie jest takie proste do rozwiązania, bo może być też zimny lut w torze kontroli prędkości obrotowej silnika. Jakby pojawiał się ten błąd przy starcie to by było proste ale błąd na koniec to już inna bajka jak napisałem powyżej.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
możesz to zrobić zmostkuj 1 szczotkę ze stykiem stojana pod 2 szczotkę i styk stojana 230v nie podpinaj tacho bo go spalisz ale przed podłączeniem dokonaj oględzin wirnika i szczotek ale najpierw sprawdź pasek klinowy i łożyskowanie zbiornika !
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
sprawdź czy cewka tacho sie nie wysuneła na silniku, i czy nie ma zwarcia, oporność tacho to chyba coś w granicach 20 - 40 ohm. Jesli to jest ok, to wyjmij modół elektroniczny i wymień triaka. Jesli oznaczenia beda jakieś dziwne, w sklepie elektronicznym poproś o triaka BTA 16/600 tudzież BTB koszt jakies 4 zł i wymień go na układzie. Najprawdopodobniej...
Obwód tacho masz uszkodzony, sprawdź czy kostka silnika nie ma nadpaleń lub czy nie została zalana. To co widzisz na module to tylko skutek przyczyny musisz szukać. Pierwszy to chyba 33 ohm. Ten po prawej na zdjęciu. Co do drugiego to sprawdzę i napiszę po pracy.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Sprawdź cewkę prądniczki tacho bo te rezystory same od siebie raczej nie padają tylko właśnie od uszkodzonej cewki. Na forum był ktoś kto miał dużo tych cewek i sprzedawał na allegro ale musiałbyś poszukać. W wolnej chwili zmierzę jak opór ma mieć cewka i podam bo nie pamiętam, a mam taki silnik w piwnicy.
Prawdopodobnie coś jest nie tak ze stykami programatora - wszak mechaniczny. http://obrazki.elektroda.pl/3880829300_1... Tacho raczej nie ma nic tu do gadania. Zobacz, czy ten schemat http://obrazki.elektroda.pl/7954524200_1... podpasuje do wspomnianego wyżej sterownika silnika.
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Widzę kolego że masz zapał do samodzielnej naprawy tej pralki wiec postaram Tobie i innym początkującym w miarę moich skromnych możliwości pomóc (nie zajmuje się pralkami). http://obrazki.elektroda.pl/1934326300_1... Oto schemat typowego silnika pralki i jego zasilania. Przeanalizuj go po kolei a odpowiesz sobie na wiele pytań. - Zaczynając...
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
Skoro silniki sprawne to wyglada faktycznie na to, że Problem tkwi w module. Może z obwodem tacho jest cos nie tak
posiadam pralkę whirpool tdlr60120, włączyłem pranie, pompa ruszyła i po dwuch sekundach się wyłączyła przy silniku jest płytka z elektroniką i tam coś pstyka, po chwili przestaje i za chwilę znowu, ... Bezpośrednia odpowiedź - Dla Whirlpool TDLR (europejskie top‑loadery) kod F22 oznacza usterkę komunikacji/elektroniki układu napędu (moduł przy silniku...
Hurra! Jest pół sukcesu :) Podmieniłem cały silnik z tacho od pralki mamy i wszystkie testy serwisowe przeszły pomyślnie i to wielokrotnie. Upływność do uziemienia stabilna: 1,5-1,7mA bez względu na rodzaj pracy pralki. Śliczne dzięki Panowie za informacje. Wprawdzie jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho, ale jutro to zdiagnozuję. Dziś pralka...
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Po wyczyszczeniu czujnika położenia bębna na jakiś czas był spokój. Dziś powrócił problem z pralką. Błąd E52 . Objawy to właściwie za każdym razem gdy uruchamiam program to po 2-3 sek. wyrzuca pauzę czyli błąd. Rzadko zakręci silnik z szarpnięciem i piskiem. Z tego co wyczytałem błąd często związany z tacho. Sprawdzałem oporność tacho i wychodzi mi...
(at)MarcinRKl Silnik wymontowany - zmierzona rezystancja cewki tacho - 54 Ω, a jak mierzyłem zaraz po praniu, było 60 (kabel nie dodaje tych 6 Ω). Magnes nie ma pęknięcia. Przedmuchałem pył szczotek, szczotki się nie zacinają, wymieniane kilka miesięcy temu. Obstawiam, że jest to problem związany z temperaturą - cewka, a nie wybieraka. Jak kupię nową...
Witam Pralka Mastercook PTE-830 od góry ładowana. Spalona wtyczka przy silniku: konektor od zasilania prowadzący prąd do szczotek (czerwony przewód) i chyba do prądniczki/enkodera (dwa pomarańczowe). Połączone na nowo Po uruchomieniu jakiegokolwiek programu napuszcza wodę albo wypompowuje i kręci silnikiem przez 3s, chwila przerwy, kręci drugi raz i...
Przy pralce Whirlpool ktoś paskiem dociskał wałek silnika i z tego co pamiętam silnik zatrzymał. Koniec końców silnik okazał się być sprawny. Chodzi też o to, by nie zwiększać docisku, gdy silnik zwalnia. Jednakże jest to na moje wyczucie, a mojego wyczucia nie opiszę 😇. Przeskakiwanie czasu, trochę w tym przypadku nie pasuje. Według mojej wiedzy najbardziej...
Witam, posiadam pralkę AMICA AWN510D. Pralka na programie wirowania zatrzymuje się na 9 min i na nim potrafi być nawet 15 min i więcej, nie mniej jednak później puszcza dalej i czas zaczyna schodzić już prawidłowo. - Silnik wydmuchany - Komutator przytarty - Szczotki sprawdzone - Triak zmieniony z BTB12600BW na BTB16700BW - Po wymianie tacho Problem...
Witam, jaka powinna być rezystancja to wyżej wymienionego silnika pralki. Stare tacho bez przejścia ale mam 2 co pokazuje 136 a z tego co wyczytałem to powinienem wsadzić tacho z rezystancją ok 180. Czy jeżeli włożę to które mam czyli 136 to czy coś się stanie. Przeszukałem wszystkie wątki ale takiego nie znalazłem. Dziękuje z góry za odpowiedź. Znalazłem...
Witam, mam problem z silnikiem pralki Beko WMB 51011 F. Pralka wybija bezpiecznik po włączeniu i przyczyna leży gdzieś w silniku raz wybije korek tylko od łazienki a innym razem wybiło porażeniówkę. Pralka pracowała normalnie i w pewnym momencie wybiła bezpiecznik. Zmierzyłem napięcie na kablach na silniku przejście jest między uziemieniem i szczotkami...
Ta pralka to dla mnie całkowita zagadka. Przyszedł drugi silnik, używany ale z firmy serwisującej ma być sprawny. Opór tacho 130 Ω więc te silniki tak mają i po podmianie w pralce znowu to samo. Z paskiem nie działa, bez paska bez problemu. Dodam że bęben obraca się leciutko. Stawiam na zepsuty programator bo co może być przyczyną, że silnik pod małym...
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
https://obrazki.elektroda.pl/2799272100_... Pralka Electrolux EWS. Przestał kręcić silnik. Nalewa wodę, wypuszcza. Czas leci z programu. Nie kręci bęben. Silnik na krótko podłączony i działa. Dwa kable są od tacho i 6 kabli z silnika szczotkowego. Przekaźniki na płytce działają. Jeden przekaźnik nie przełącza po podaniu 12V, bo jest...
Odpaliłem ten tryb serwisowy i przetestowałem - cały czas występuje problem po załączeniu silnika. Jednak z tym, że w trybie serwisowym, po tym jak silnik się wyłączy, wyświetla mi maszyna błąd 3E . Po raz kolejny przewertowałem różne opisane na forum przypadki i trochę "zgłupiałem", bo w jednym z postów stoi, że człowiek miał taki przypadek, pralka...
Dzięki TONI_2003 za filmik i kecajk49, tak jak napisałeś, wszedłem w tryb serwisowy i wyświetla się błąd E52, czyli problem z silnikiem, tacho lub modułem. Silnik z tacho mam na 100% sprawdzone, zabrałem się ponownie za moduł, poprawiłem jeszcze raz wszystkie luty, ale nadal to nie pomogło. Zauważyłem, że na początku, gdy zaczyna się cykl prania, to...
tacho silnik pralka pralka tacho silnik tacho pralka
teraz matura kierunki citroenie magistrala rezystory
ustawienie lodówki bosch ustawienie lodówki bosch
Superkondensator w Harman Kardon AVR 660: parametry i oznaczenie Jak odblokować skrzynię automatyczną w BMW 116i 2020 do transportu?