A prąd zaworka możesz zmierzyć? W jaki sposób się on uszkadza? Pali cię cewka?
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Poszukaj kogoś kto ma podobne auto i podmień sprawną cewkę.
Zielony idzie do obrotomierza.P
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Zmierz oporność cewki jak jest nieskończoność to kup taki sam kluczyk i przelutuj cewkę.
Świece założyłem nowe więc pewnie cewka
Świece NGK, przewody NGK. Jak sprawdzić cewkę?
Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że gazownicy żle podłączyli się pod cewkę.
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
jesli sie tak mocno grzeje ten trantystor to jeszcze sprawdz czy on steruje cewke przekaznika bo moze sama cewka ma zamaly opr albo cos z dioda zabezpieczajaca przed przepieciem cewki
To co opisywałem wcześniej działo się dalej do momentu ustawienia na świecach przerwy 0,3mm i tu pytanie jak sprawdzić czy to komputer czy cewka?
wydaje mi sie ze mogla uszkodzic się cewka ktora jest podwójna.sprawdz okablowanie pomiedzy cewką a ECU. jesli jest dobre okablowanie to mamy problem cewki.Pomierz rezystancje cewki na pierwotnym i wtornym obwodzie, możesz sprwdzic przebieg napięcia oscyloskopem lub w ostatecznosci podmienic cewkę
Jest to silnik 1.6 16V x16xel cewki dwie używane i dwie nowe nie oryginalne jedna padła po 3 miesiącach jazdy świece był wymieniane wraz przewodami na NGK miałem z boscha i też ta sama sytuacja odstęp elektrod nie powinno się regulować raz tak zrobiłem i po dwóch dniach autem trzęsło wiec nie ruszam elektrody a nowa oryginalna 700zł nie warta tego auta...
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Jeśli dmucham w ten wężyk to przepływ powietrza ma bardzo duży opór. ale przy wlewie paliwa słychać minimalne syczenie. co więc mam zrobić? tylko go założyć na tą cewkę?
Tam nie ma modułu, to tylko cewka.
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
Witam. w oczekiwaniu na nowe przewody stała się rzecz następująca... cewka nie podaje prądu na jeden cylinder mianowicie na 4-ty. Samochod przerywa i chodzi nierówno na benzynie jak i na gazie. Czyżby padla cewka?
a wiesz może gdzie można kupić taką nową cewkę
Witam Ja proponuje Ci na szrocie kupić uzywany cały aparat.. tzn moze być bez modułu tylko zeby była cewka.... taniej powinno wyjśc niż wymienić cewkę na nowa. Tylko jak byś tak kupował to popatrz w jakim stanie jest cewka... a najlepiej to jak byś sobie go sparwdził wsadzając do silnika. Pozdrawiam Paweł
lub na cewkę :)
Sprawdź listwę - cewkę...
Dzisiaj robiłem to samo, nierówna praca silnika, nie palił na 3-cim cylindrze. Okazała się być to cewka.
Cewka wyzwalająca ok?
Musisz być pewny że czujniki wału /wałka "nadają" poprawne. Zapnij oscyloskop jak masz. Cewka też do kontroli ,puść w test wszystkie gary i sprawdź jakość iskry.
Zacznij od sprawdzenia czy do wtyczki zasilającej cewkę sprężarki dochodzi zasilanie elektryczne (najlepiej podłączyć żarówkę)
A więc tak wstawiłem do mechaniora. Sprawdzili cewkę i znowu na 3 gar nie pali. Cewka poszła na reklamację. Sprawdzili także czy coś zwary nie robi ale nic nie wykryli. To może faktycznie to była wina tylko cewki. A jeszcze takie pytanko bo auto jest na lpg. Może coś z instalacją gazową jest nie tak i padła cewka??
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
do mojej starej viki c16nz moduł 70 zł, także nie panikuj!! Kopułka i palec to jakieś 80 zł. Cewke na szrocie spróbuj znaleźć. W viki remont silnika za 600 złotych zrobisz także nie bój żaby Moduł 70zł?-chyba ze szrotu (nie ma gwarancji i do tego firmy kszak -bo używka GM 120zł) Cewka na szrocie? Jaki szrot "rozpier..." aparaty żeby sprzedać cewkę?
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
wada vectr często zdycha kostka przy stacyjce .kosztuje grosze -wymień(przez to uciekło ci zasilanie na cewkę)
A może to jest wina żle podłączonej instalacji gazowej. ( Nie jest przypadkiem podłączona pod cewkę)
Witam Ostatnio miałem to samo lecz w Astrze G (ale silnik ten sam), uszkodzona okazała się cewka.
może cewka zamarza
Jeśli wymieniłeś przewody i jesteś pewien że są sprawne, to pozostaje jeszcze do sprawdzenia cewka. W moim oplu po uszkodzeniu jednego z przewodów padła cewka.
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. . Pod jaką cewkę?
Uszczelka pokrywy zaworów może być uszkodzona i olej docierana świece lub do wymiany świece, cewka, sterownik
Moduł-1 Cewka-2
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
sprawdź masę cewki.
sadze że nie moduł,a poluzowany rekutor+drży cewka w aparacie.
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Witam. Mam problem z moją viki natomiast na zimnym silniku na benzynie nie chce się zebrać na obroty. Jeżeli delikatnie daję gaz to jedzie ale jak mocniej wcisnę to tak jakby ją dławiło. Drugi problem, który się pojawia to czasem jak się zagrzeje to szarpie na lpg. na wysokich obrotach jest to mniej odczuwalne najgorzej jest tak między 1800 a 2100 obr....
1 elektrodowe też będą działały. Skoro uszkodziłeś cewkę, to zakup nową. Błąd czujnika wałka rozrządu będzie do puki go nie naprawisz.
witam ponownie cewka wymieniona auto śmiga ;))) teraz poszukuje kogos potrafiacego dostroic instalacje gazowa.... pozdrawiam
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Dalej upieram się przy aparacie zapłonowym (cewka lub moduł).
Sprawdź przewody ECU - cewka i ECU - wtryskiwacze.
Tak myslalem.Czujnik wymieniony jak i cewka i swiece.To pozostaje szukać dobrego elektryka z chęciami.
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
Jaka temp widzi sterownik? 88-96 stopni, w sterowniku deski rozdzielczej wskazuje tak samo. Temperatura powietrza 18-19 stopni przy 11 stopniach na zewnątrz. Czy korekta na minus może być spowodowana niesprawnym zapłonem (cewka/świece)?
Nie ma sprawy. Powinien podstawić inną cewkę na próbę.
Brak zasilania na cewkę i tyle.
jasne brazowy przewód musi byc podłaczony pod minus cewki tzw musi pobierac impuls cewki
w zeszłym tygodniu robiłem to klientowi ten sam objaw. nowa cewka Bosha kosztowła 350zł.
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
Cewka do wymiany, wyjmij cewkę przyłóż do blachy pokręć rozrusznikiem i jak na tym jednym cylindrze nie ma iskry to cewkę trza wymienić.
z obiawów jakie napisałeś bardzo prawdopodobne jest że wine za takie odpalanie ponosi cewka przy rozruszniku
To nie jest autotransformator , jak zwkła cewka. Wtórne jest odizolowanego od pierwotnego.
To zakręć ten gaz.
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
Wymieniłem przekaźnik - działa nawiew. Czy to możliwe że np cewka się rozłącza po jakimś czasie?
mam opla vectre z gazem sekwencyjnym aut zaczelo szatkowac po prostu po przejechaniu 15 km zaczeło nie chodzic na drudi i trzeci tłok wiec wymienilem i świece i kable i dalej to samo ale jak zacznie szatkowac to wyciagam pierwszy kabel na fajce przy chodzacym silniku i zaczyna dalej pracowac ale nie na dlugo mam pytanie co moze byc przyczyna moze cewka:!:
Skoro pali dopiero jak przekaźnik jest gorący to jest przypuszczenie, że są zimne luty, ewentualnie cewka przekaźnika uszkodzona.
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Jest wypadanie 1 i 2, błąd czujnika wałka rozrządu chociaż go nie ma. Dodano po 1 Ale cewka, instalacja sprawna na 100 procent i świece
Jak sprawdzałeś że załącza cewkę ?
Moduł zaplonowy ktory znajduje sie pod cewka,jego tez podkladales??
Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć jak się nazywa kostka która podłączona jest do cewki Dodam że cewka jest typu listwa.
nie koniecznie moduł.u mnie krzywki w aparacie przetarły cewkę w aparacie.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
Sygnał na cewke jest? masz 4 kable +12v , masa i 2 sygnały jesli jest zasilanie sprawdz sygnały najlepiej wepnij tam diode i krec rozrusznikiem jesli dioda pulsuje to cewka do wymiany :)
czy w trakcie pracy pompy styki przekaźnika są w spoczynku? (cewka prekaźnika nie jest zasilana)
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Tego akurat nie napisałeś... No to może ta cewka jest trefna, co ? Dodano po 12 Tego akurat nie napisałeś... No to może ta cewka jest trefna, co ?
Witam. Sprawdź czy nadajnik w Twoim radiu pracuje, najprościej podmieniając anteny na chwilę. To pozwoli ustalić czy masz problem z radiem, czy z anteną. Jeśli radio to stawiam na końcówkę mocy, bo nadawanie z uszkodzoną lub brakiem anteny nie wróży nic dobrego. Natomiast jeśli radio będzie ok to pozostaje przejrzeć wszystkie połączenia. Zmierzyć impedancję...
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Podmień cewkę WN, objawy powinny ustąpić.
W aparacie jest cewka i moduł psujne.
Masz rację.To ustrojstwo / pompa paliwa/ jest zasilana przez przekażnik , którego cewka sterowana masą przez ECU. Dlatego musisz sprawdzić , skąd dostaje 12V + na przewód do pompki. Musi to być 30 /stały plus/. Zarówkę w rękę i do roboty.
Sprawdzałeś ciśnienie ? Jeśli jest dobre, ja podłożyłbym cewkę ze sprawnego samochodu
zobacz czy cewka nie jest odlutownana z płytki.
Vectra nie posiada instalacji gazowej Cewka była wymieniana na nową i nie pomogło ! Tak spalanie znacznie wzrosło i na dodatek strasznie kopci ;/
cewka nowa dawala iskre przy bezposrednim podlaczeniu swiecy przez kabel ale iskra ta byla za slaba zeby przeskoczyc w kopulce cewka wymieniona w ramach reklamacji
moze byc cos oprocz cewki? Nie
Co do czujnika jak jest padniety silnik wkreca sie tylko do 4,5 tys obr.gaz do dechy.I sa klopoty z odpaleniem.Strzelanie moze byc cewka (czesty przypadek).
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Ewentualne błędy sam odczytasz za pomocą spinacza biur.Zobacz na forum Vectra Unlimited. Więc wygląda na padającą cewkę indukcyjną w aparacie,lub sam czujnik indukcyjny.
Ok rozumie przepraszam a co do tego odpalenia to kostka stacyjki byla dobra bylo popsute cewka i modul zaplonowy
Centralka immo jest zaraz koło stacyjki,razem z cewka.
Nie mają bo ma czujnik spalania stukowego. Teraz widzę że to rocznik 95 a więc cofam swój post o kopułce, to silnik C20SE, nie ma kopułki a cewkę bezpośredniego zapłonu.
vectra cewka cewka zapłonowa vectra vectra cewka zapłonowy
dźwięki biosu award wskaźnika napięcia akumulatora bateria wkrętarka naprawa
haier pralka wyciek radio delta6
Siemens EQ7 – wejście do menu serwisowego, test pomp i młynka, kody błędów, TE7xxx Satel ETHM-1/ETHM-A: niewłaściwa konfiguracja stacji monitorujących – jak rozwiązać błąd duplikacji danych