1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Zielony idzie do obrotomierza.P
Witam Ja proponuje Ci na szrocie kupić uzywany cały aparat.. tzn moze być bez modułu tylko zeby była cewka.... taniej powinno wyjśc niż wymienić cewkę na nowa. Tylko jak byś tak kupował to popatrz w jakim stanie jest cewka... a najlepiej to jak byś sobie go sparwdził wsadzając do silnika. Pozdrawiam Paweł
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Poszukaj kogoś kto ma podobne auto i podmień sprawną cewkę.
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
Wiesz w ogóle do czego służą świece żarowe? W Twoim aucie powinny być świece dwu elektrodowe, np. NGK BKR5EK. Cewka zapłonowa od 1.6 zdecydowanie nie pasuje do 1.8.
sprawdź masę cewki.
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
Dalej upieram się przy aparacie zapłonowym (cewka lub moduł).
Cewka WN sprawdz mase i zasilanie a jak nie pomoże a auto jeździ to wtyczke przy kompie i śmigaj dalej. A i napisz co to za silnik bo może to być też cewka wtryskiwacza jeśli są elektroniczne. POZDRAWIAM
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Trzepie się cewka i reluktor w aparacie zapłonowym
Tam nie ma modułu, to tylko cewka.
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
Moduł-1 Cewka-2
vectra , Kadet , corsa z tych roczników mają problem z cewkami zapłonowymi , czasem bez powodu autko potrafi zgasnąc nawet w czasie jazdy a jak postoi odpala , jak masz dostęp do szrotu za pare groszy możesz kupic i wymień , Jak dla mnie to 100% cewka
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
moze byc cos oprocz cewki? Nie
kolego podmień cewkę zapłonową .
I nie ma innej możliwości ? Czytałem gdzieś , że może być niesprawna cewka zapłonowa . Czy jest to możliwe ?
powracam do tematu z ta vectra wymieniłem czujnik kata przepustnicy silniczek krokowy podmieniałem tez cewkę zapłonowa sprawdziłem rozrząd posprawdzałem wszystkie podciśnieniówki i nadal nic się nie poprawiło czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze
Prawdopodobie masz felerną cewkę zapłonową .Też miałem takie objawy , po wymianie cewki ustało .
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
A może to jest wina żle podłączonej instalacji gazowej. ( Nie jest przypadkiem podłączona pod cewkę)
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym? ok.500 do 1000 om.
Miałem podobny przypadek w Oplu Vectra nagle zgasła i nie było iskry na świecach. Spaliła się cewka w aparacie zapłonowym.
Wg mnie gdyby nie działała cewka zapłonowa nie chodził by ani na benzynie ani na gazie.
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
A ja myślę, że jeżeli masz Vectrę A, to może być modół zapłonu znajdujący się w aparacie zapłonowym. Może też być uszkodzona cewka indukcyjna. Jak trafiłem, z typem auta, to pytaj dalej.
Dobrze podpięte, zamieniałeś kable zapłonowe/świece?
Witam.Znalazlem Twój typ silnika.Są dwa ale w obydwu to samo.Masz przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu czyli dokładnie ceweczkę w aparacie.Ma mieć oprność 500-800 om.Sprawdź sam styk bo tam lubi to nawalać.Popatrz jeszcze czy cewka nie jest rozwarstwiona i nie ma przejścia do masy.
winna była cewka zapłonowa gdy autka się rozgrzało wariowało teraz jest wszystko ok pozdrawiam zamykam temat
i jak?? udało sie naprawic opla??a moze jednak problem jest w zapłonie?? ostatnio moj kolega miał taki problem jak ty w passacie 1,8 benzyna/lpg. szukał cudował przepływki ,lambdy itd a okazało sie ze.... cewka zapłonowa sie wykonczyła. wymiana cewki i problem zniknał.
a co ma wn do zwiększonego żuzycia paliwa ? Silnik raczej by tylko szarpał. Oringi pod wtryskiem czyli że spod wtryskiwaczy cieknie to by było widoczne przez zalewanie paliwem wokól wtrysków. wn-czyli układ wysokiego napięcia :cewka zapłonowa ,świece ,przewody itd
najlepiej podlaczyc pod kompa, ale taka czkawke moza powodować wadliwie działający egr, uszkodzona cewka, ogolnie jak źle jedzie na obu paliwach to stawiał bym na układ zapłonowy.
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam mam problem z cewką zapłonową w oplu vectra b 97 r wymieniłem już 4 raz przewody wysokiego napięcia i ciągle na 4 cylindrze ma przebicie odłączałem cewkę od korpusu mocowania i też wali zmieniałem cewki na inne bo mam ich 4 sztuki i to samo na jednej nawet waliło na dwa kable 3 i 4 cylindrze zmieniłem ECU i to samo gdzie mierzyć co szukać Proszę...
Podłącz tak jak pisze na cewkę zapłonowa na zacisk 1 lub odszukaj ten sam zaciska na kompie i tam zapnij obrotomież
Witam. Mam problem z rannym odpalaniem mojej vectry na benzynie. Odpali ale gdy próbuje dodać gazu potrafi zgasnąć,muli się i strzela w filtr powietrza. Gdy się rozgrzeje jest dużo lepiej ale nadal bardzo ciężko wchodzi na obroty. Na lpg pracuje poprawnie. Wymienione świece i cewka. Mam moduł dis więc nie ma kabli zapłonowych.
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Mam problem, auto zgasło mi podczas jazdy.Brak iskry na świecach, cewka zapłonowa jest sprawna, kopułka też(przekładałem do innej vectry).Silnik 1.8 benzyna monowtrysk.Co może być.
Witam, Panowie i Panie. Mam problem ze swoim Oplem, Vectra C, 2004 rok silnik Z20NET (Saab B207R). Otóż przy przyspieszaniu, szczególnie od 4 biegu w górę z niskich obrotów jak wdepnę gwałtowniej pedał gazu to auto się "dławi", przestaje przyspieszać, jak odpuszczę gaz to przestaje i muszę po prostu płynniej dodawać gazu. Jeżeli natomiast nie odpuszczę...
Witam, Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na...
Witam. Mam problem z moją viki natomiast na zimnym silniku na benzynie nie chce się zebrać na obroty. Jeżeli delikatnie daję gaz to jedzie ale jak mocniej wcisnę to tak jakby ją dławiło. Drugi problem, który się pojawia to czasem jak się zagrzeje to szarpie na lpg. na wysokich obrotach jest to mniej odczuwalne najgorzej jest tak między 1800 a 2100 obr....
MAm taki sam silnik . Sprawdź czy jak nie możesz zapalić to czy zapali na pych lub na holu. jak zapali to masz uszkodzony moduł w aparacie zapłonowym. U mnie iskra była a wtryskiwacz nie podawal napiecia. Ignacy Posłuchaj Ignacego ! Jak słyszę o takich objawach jakie opisujesz i silnik C(E)16NZ to widzę padnięty moduł zapłonu w aparacie ( ach to badziewne...
Zakłócenia które słyszysz w radiu prawdopodobnie są spowodowane wysokim napięciem. Jeżeli masz gaz w aucie to polecam Świece NGK a przewody np. Sentech. No i pytanie czy cewka zapłonowa nie ma przebicia, wtedy też można słyszeć zakłócenia w głośnikach.
Opel Vectra C benzyna 2004 rok 1.9 16V, na wolnych obrotach silnik się trzęsie, obroty skaczą, natomiast wszystkie kontrolki migają. Sprawdzana była przepustnica, cewka zapłonowa oraz ciśnienie w aucie, nic z tych rzeczy. Auto dużo pali. Serdecznie pozdrawiam wszystkich i proszę o informacje?
Ostatnio miałem bardzo podobne objawy, wymiana cewki zapłonowej pomogła, przed wymianą można ewentualnie pomierzyć czy na wszystkich są zbliżone parametry, jedna cewka dostawała przebicia po rozgrzaniu. powodzenia
Opel Vectra 1.6 C16NZ 1989r. wtrysk jednopunktowy Kilka dni temu jeździłem po mieście i gdy czasem dodawałem szybciej gazu silnik prawie gasł ale za chwile było ok i jechałem dalej. Postawiłem samochód przed blokiem i na nastepny dzień nie odpaliłem. Stwierdziłem brak iskry wysokiego napiecia z cewki. Przewody zapłonowe są nowe, rozrząd chodzi. Podejrzewam,...
Nie pracuje jeden cylinder, wyje albo alternator albo któraś rolka. zasadniczo - do podmiany cewka zapłonowa na początek - dostępna na każdym złomowisku. Chociaż jeśli ma to LPG, to ja bym ciśnienie sprawdził.
kostka cewki zapłonowej
WITAM WSZYSTKICH chciał bym zaczerpnąć informacj na temat moiego opla. Dzieje się z nim coś takiego że po rozgrzaniu śilnika zaczyna szarpać strzelać z pod filtra i mruga kontrolka z śilnikiem,wymieniłem świece ale to nic nie pomogło czy to może być przyczyna Modułu zapłonowego czy uszkodzona cewka z gury dzienkuje za rade.
Witam, posiadam samochód Opel Vectra b 1,6 16V przed liftem. Mam taki problem, że tak o 2,8 tys. obrotów przy nagłym przyduszeniu pedału gazu zapala mi się kontrolka checen-days i auto przestaje w tym momencie pracować na dwa cylindry i muszę je gasić i znów jest ok; nie zawsze tak jest, że ta kontrolka mi świeci. ;( Pomoże ktoś? Wymieniłem cewkę, czujnik...
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
W tym aparacie nie ma żadnego czujnika halla, jest czujnik indukcyjny. Ja sprawdziłbym czy jego cewka nie jest przerwana, czy poczas obracania wałkiem aparatu wtwarza jakieś napięcie, jeżeli tak to pozostaje tylko uwalony moduł zapłonowy, który także znajduje się w aparacie. Pozdrawiam.
Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika. Check mi wywala podczas dużego obciążenia silnika - niskie obroty a duże otwarcie przepustnicy. Czytając informacje na ten temat w necie podejrzewam dwie sprawy, albo cewka zapłonowa albo ECU, bo w tym silniku tak...
Witam serdecznie. Postanowiłem napisać post ponieważ borykam sie z następującym problemem. Posiadam auto Opel Vectra B 1.8 16V 115Km. (Silnik X18XE1) Benzyna-lpg. Wracając ze sklepu z zakupami wsiadłem do samochodu, odpaliłem auto i wówczas silnik mi sie "zdławił" do jakiś 200 może 300 obr... (silnik nagrzany po wcześniejszej trasie). I wówczas stała...
Żródła podają że przerwa na świecach dla twojej dwulitrówki przy pracy na benzynie ma wynosić 0,7 - 0,8 mm. Jeśli kable WN dostały już raz przebicie, to nawet wymiana świec zapłonowych na inne nie zlikwiduje problemu z nimi. Piszesz że kupiłeś kable z "pudełka" - to jest własnie syndrom kota w worku :D . Nie wiesz co tak naprawde kupujesz podróbke za...
Witam Prosze o dokładną rozpiske napięć na poszczególnych pinach 4-pinowej wtyczki do cewki zapłonowej do opla vectry B 1.8 16V.Z góry dzięki za pomoc
Jak w temacie vectra jak zimna to chodzi ładnie jak się zagrzeje to zaczyna szarpać i traci moc. Cewka zapłonowa nie dawała wogule iskry na 2cylinder. po wymianie cewki iskra jest ale auto dalej nie codzi tylko szarpie i strzela. Wyrzuca błąd 13,39. Czujniki położenia wału i wałka podstawiałem i bez rezultatu. czujnik temp i sonda dobre. Napięcie na...
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Auto odpala ale po chwili zaczyna przerywać tak jakby nie paliła jedna świeca.Komputer wyrzuca błąd 0351(obwód pierwotny A cewki,przewody zapłonowe,sterownik), cewka nowa(zespół cewek)2 z rzędu. Gdzie jest problem.Na gazie jest to samo. Jeśli ktoś może pomóc to dziękuję.
jakiś rok temu przyjechał do mnie znajomy z podobnym problemem - auto zapalało bez problemu, lecz pracowało nie na wszystkich cylindrach. Brakowało mocy, paliło straszne ilości paliwa. Wyczyściłem egr, przepustnicę, sprawdziłem podciśnienia... i nic. Komputer głupi, niby błędów brak - a auto nie jedzie. Miałem akurat możliwość by podejżeć taki sam silnik...
Podaj więcej danych autka?? Jaki silnik???
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
Cewkę zapłonową sprawdziłem, ale po wyjęciu - podałem impulsy z zewnątrz i daje wysokie napięcie - jest iskra. Teraz mam do sprawdzenia MODUŁ i halotron. Ale jak to będzie jakaś dziwna usterka, której będę długo szukał, to się WK.... Dla upewnienia się jakby ktoś wiedział jaka jest oporność uzwojeń cewki zapłonowej, to byłoby super. Wydaje mi się, że...
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
www.vectraklub.pl forum.vectraklub.pl
Ja również miałem przypadek, że po dłuższej jeździe z uszkodzonymi kablami WN musiałem wymienić również cewkę zapłonową. Zapach paliwa wydobywający się z tłumika świadczy o tym, że silnik nie dopala wszystkiego paliwa które dostaje. Powodów może być kilka np. lejący wtryskiwacz(dostaje za dużo i nie może przepalić), błędnie działająca sonda lambda,...
WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest...
Witam, poniżej opis moich zmagań z pracą na 3 cylindry i błędem 353 (usterka obwodu cewki zapłonowej C). Silnik X18XE1 Opel Vectra B, cewka zintegrowana nad świecami. Na zimnym silnik pracował mi na 4 cylindry a po nagrzaniu na 3 cylindry sygnalizując to błędem 353. Po porządnym wystudzeniu silnika wracała praca na 4 cylindry. Jako że między komputerem...
Witam. Na 90% problem tkwi w aparacie zapłonowym (kopułka ,palec i te droższe to cewka i moduł). Nie polecam wymiany u mechanika cewki ( bo kto wie jak to złoży).Ja miałem z tym same kłopoty co mechanik to mądrzejszy. A resztę sam możesz sobie wymienić( tylko że moduł nowy kosztuje chyba około 300zł GM i cewka 250 zł).Miałem vectre , te same problemy...
Witam kolego. Od kilku dni mam podobny problem a mianowicie , gdy jadę i szybko dodam pedał gazu to auto zaczyna szarpać tak jakbym redukował przy 120km/h bieg z 5 na 4, albo jakby paliwo miało się skończyć , po czym za chwilę zapali się kontrolka obrysu silnika i gdzieś po chwili zgaśnie. Na początku zdarzały się takie sytuacje sporadycznie ale z dnia...
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
poszukaj tego czujnika w bloku ,bo jest na pewno,a na ściąganie deski to naprawdę szkoda czasu.W razie czego to moduł jest pod cewką zapłonową.
Witam Wiem że było juz sporo takich tematów, ale większość rad już wykorzystałem i niestety nie pomogło. Vectra od pewnego czasu nie chcę czasami zapalić. Raz zapala po całej nocy a raz nie i można kręcić do woli. A czasami staje przy kiosku na 2 minuty i tez raz zapali raz nie. Zostały wymienione: świece, kable, moduł zapłonowy, cewka, kostka pod stacyjką....
Mi jak tak sie działo to rozsypała sie izolacja w cewce w aparcie zapłonowym ( silnik 1.6i ) podczas rozruchu obrotomierz okręcał sie o cały obrót i też stało się to nagle. Zdejmij kopułkę i bedziesz widział u mnie ta cewka latała we wszystkie strony. Kłopotliwie się ją wymienia. Wymiana tej cewki załatwiła sprawę. Ignacy
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Poradziłeś sobie już, czy jeszcze nie? Mam podobny problem, ale z astrą G 1.6 16v x16xel z lpg - może to ten sam silnik ;) W losowych momentach pojawia się check - odczytany błąd właśnie 0200. Silnik łapie wtedy muła, trochę szarpie, zaczyna dziwnie terkotać - podejrzewam, że pracuje na 3 cylindrach wtedy. Ale po przegonieniu za 3k obrotów czasem check...
Jestem ciekaw jak to skomentują czytelnicy forum. Mało trafione jest porównywanie jednopunkta z lpg prawdopodobnie pierwszej generacji do Twojej Corolli z 4 generacją VSI Prins jeśli dobrze pamiętam. Ja bym raczej podejrzewał luźną cewkę impulsatora w aparacie zapłonowym lub stan kopułki, o ile w ogóle silnik posiada aparat, i za sam brak informacji...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
Witam, mam pytanie. Otóż oglądałem ostatnio samochód do kupna i wszystko wydaje się okej z jednym problemem. Może zacznę od początku. Najpierw podjechałem na stacje diagnostyczną i sprawdzili spaliny, ogólnie całe podwozie i tak dalej. Zawieszenie, silnik i ogólnie cały stan samochodu jest naprawde bardzo dobry. Spaliny na benzynie wyszły wręcz perfekcyjnie,...
Wszystko wskazuje na układ zapłonowy podstaw cewkę a najważniejsza w tym wszystkim jest diagnoza bo w innym wypadku będziesz błądził; poprzez podstawianie elementów w końcu może uda Ci się naprawić ale i tak nie poznasz prawdziwej przyczyny awarii a na tej regule oparta jest cala nauka .Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Autko jak w temacie szarpie na gazie z powodu zapętlających sie wtrysków benzyny na pełnym obciążeniu tuż przy obrotach maxymalnych. POwodem szarpania jest to że wtryski gazowe nie są wtedy sterowane chociaż sygnał obrotów brany jest z cewki zapłonowej.
Miałem podobny problem z oplem vectra 1,6. Pomogła wymiana cewki zapłonowej no i oczywiście uszkodzonego modułu sterującego. Przed wymianą cewki moduł padał średnio raz w roku.
cewka zapłonowy vectra zapłonowy vectra vectra cewka
instrukcja rozrządu sygnał mikrofonu dynamicznego wyznaczanie kąta
włacznik zbliżeniowy włacznik zbliżeniowy
Silnik okrętowy MAN - brak odczytu obrotów Podgrzewacz wody Siemens nie grzeje - przyczyny i rozwiązania