1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
no własnie i tak na to wygladało ze tez moze z 4 km bym przejechał i auto by staneło,w tygodniu podmienie na originał z innego opla cewke i cały aparat zapłonowy i zobaczymy co bedzie sie działo dam znac dzieki za rade,pozdrawiam. ps.mam jeszcze pytanie bo niejestem pewien te symbole na cewce takie literki zółte duzo jest cewek co maja rózne oznaczenia...
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
Z cewki wysokiego wchodzi 1 przewód i wychodzą 4 na świece a błyski pokazały tylko 42 i nic więcej sprawdziłem aparat zapłonowy wymieniłem kopułkę oraz palec, ale zobaczyłem na przewody od modułu były gołe przewody założyłem koszulki,zrobiłem co mogłem ale po odpaleniu auto nadal ma checka.może gdzieś w tej gumce co przewody wychodzą z kopułki mają...
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
Opel Vectra 1.6 C16NZ 1989r. wtrysk jednopunktowy Kilka dni temu jeździłem po mieście i gdy czasem dodawałem szybciej gazu silnik prawie gasł ale za chwile było ok i jechałem dalej. Postawiłem samochód przed blokiem i na nastepny dzień nie odpaliłem. Stwierdziłem brak iskry wysokiego napiecia z cewki. Przewody zapłonowe są nowe, rozrząd chodzi. Podejrzewam,...
witam ponownie, no i udało się; okazało się że któryś z kolegów dobrze trafił - cewka była wypalona, na szczęście znajomy miał stary aparat zapłonowy i tu uwaga:!: z astry jedynki, który też pasuje, więc przełożylem cały aparat, podłaczylem wszystko i zapalił odrazu; dzięki wszystkim za porady, za pomoc :D
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Poszukaj kogoś kto ma podobne auto i podmień sprawną cewkę.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Czujnik indukcyjny, tak w okolicach 150 zł w detalu. Tą "gwiazdę" można ściagnąć bez większych problemów tylko uważaj żeby nie pogiąć całej reszty, jeśli masz, to użyj małego ściągacza. Kiedyś bawiłem się w rozbieranie tego, teraz mam po prostu zapas aparatów ze szrotu i tylko przekładam, taniej i szybciej.
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Witam Może ktoś mnie naprowadzi co może być przyczyną kopcenia na biało przy dodawaniu gazu? Niedawno kupiłem samochód pojechałem w trasę i zaświeciła się kontrolka oleju. Po powrocie wymieniłem olej i filtr jako że i tak trzeba było to zrobić po kupnie. Kopcenie zostało a jeśli chodzi o sam silnik nie zauważyłem niczego niepokojącego chodzi ok, nie...
sprawdzilem bezpieczniki wszystkie dobre rozpialem kostke nie dochodz zasilanie spryskiwacze przednie tez nie spryskuja przekaznik slychac jak klika ale poza ty nic wiecej sie nie dzieje natomiast trylna wycieraczka i spryskiwacz dzialaja poprawnie
Witam. mam problem jak w temacie. otóż kupiłem to auto z uszkodzonym silnikiem.w starym silniku urwała sie śruba mocująca sprzegiełko vacumpompy w efekcie połamało wszystkie dzwigienki.po założeniu nowego silnika auto zapala ale po paru sekundach gasnie ,silnik był kupiony z całym osprzętem . i dodam że nia ma wiecej jak kilka set kilometrów przebiegu.
Witam, [Vectra C, 1.8, 03') mam problem przekaźnikiem biegów dmuchawy 1-3 (niebieski GM 24459504), tzn po włączeniu biegu dmuchawy przekaźnik działa tylko przez kilka sekund potem się wyłącza. 1. Czy to może znaczyć, że np cewka w przekaźniku już się psuje? 2. czy ew. może też znaczyć, że sygnał z panelu zanika? Pozdrawiam
Witam, potrzebuję porady. Mam Vectrę C 1.9 CDTi 150 koni, 2007 rok. Problem polega na tym, że odcina przy 4000 obrotów. Mam zaślepiony EGR i klapy wirowe, zmieniłem przepływomierz na nowy i MAP sensor jest nowy. Dodam, że od najmniejszych obrotów nie muli, tylko jest ta odcina. Proszę o pomoc.
Witam wszystkich. Zacznę od tego że jestem nowy na forum i proszę o wybaczenie jeśli temat już był lub zamieściłem go w nieodpowiednim miejscu. Posiadam Vectra C 2004r. 3.0 cdti. Przedwczoraj przy próbie odpalenia samochód odmówił posłuszeństwa. Rozrusznik wcale nie kręci. Wszystkie kontrolki i zegary gasną oprócz kontrolki "emisja spalin". Ale ta kontrolka...
Witam. Szumy identyczne jak wyjące łożysko zaczęło się jakieś 2 miesiące temu. Pojechałem do dobrego mechanika aby wymienił mi łożysko. Po godzinie dzwoni że nie słyszy nic niepokojącego w kołach i nie chce ryzykować żadnej wymiany. Zasugerował wyząbkowane opony lub należy poczekać aż sytuacja się rozwinie. Zmieniłem koła na zimowe i sytuacja identyczna,...
Witam,posiadam vectre c gts z 2004r z silnikiem 1,8 benzyna i zaświecił mi się samochodzik z kłódką i autko nie zapala żadnym kluczykiem, było uszkodzone ale normalnie wjechało na lawete i zjechało, po dłuszym postoju już nie zapalił i kłódka się świeci, co może być przyczyną i jak tą usterkę usunąć?
Jak ja kocham vectry c.Pacjentka sciągnietana na holu po wpadnieciu w dołek pali bezpiecznik w skrzynce pod maską nr 15(zaraz po właczeniu zapłonu).Wg autodaty jest to bezpiecznik ecu ale pod jego linie podpiete sa: egr,przepustnica,map sensor,pierburg od sterowania turbo,czujnik stop,silnik klap wirowych i jeszcze pare elementow-wszystkie sprawdzilem,przepatrzałem...
Witam Posiadam Vectrę c 1.9 CDTI 120 km . Silnik pracuje ok ale pobiera już olej i ostatnio poddymia na niebiesko po dluższej spokojnej jeździe lub dłuższym przegazowywaniu na postoju. Dodam że miałem problem z DPF który nie mógł się wypalić przez pęknięty przewód ciśnieniowy ale ostatnio wypalił się do 8 % nawet . Turbo nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów...
Błędy takie jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/7837749300_1... Z wentylatorami sobie poradziłem padnięty moduł.Pozostaje can i to wypadanie zapłonów.Gdzie idzie i w którym miejscu łączy się z główną linią can ten przewód ekranowany?Bo to chyba tutaj problem? http://obrazki.elektroda.pl/7395311900_1... Co do wypadania...
Witam Wszystkich Vectra jeździła bezproblemowo do momentu padnięcia pompy paliwa. Samochód oddałem do naprawdę dobrego mechanika. Wymienił pompę wyczyścił zbiornik i odjechałem. Od następnego dnia silnik zaczął co jakiś czas tracić moc na 2 lub kilka sekund. Po chwili odzyskiwał moc i wszystko ok. Potrafił zgasnąć (rzadko). Potrafił przydławić się dwa...
Mam pytanko odnośnie układu paliwowego vectra c 2006 1.9 cdti 120 km. Zimny nie odpala na dotyk, czasami potrzebuje kilka obrotów i nieraz potrafi zgasnac po odpaleniu i ponownie odpalona chodzi ładnie i nie gaśnie. Problem występuje podczas jazdy, czasami powyżej 2 tys obrotów autem szarpie tak jakby ciśnienie paliwa było chwilowo za małe. Filtr paliwa...
Witam Mam problem z tą Vectrą Zapala mi się błąd 0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa. Sprawdziłem zaworek pod aku działa, ma jakieś 56Ω (czy to prawidłowa wartość). Wykręciłem wtyczke kompa pin 47 przewód brązowo/czerwony przewód ok. Drugi przewód elektrozaworu czerwony/niebiesko na nim jest +12V, przejście...
Witam. Mam pewne pytanko odnośnie zabezpieczenia autka (jak w temacie) Zabezpieczenie zrobiłem na czarnym grubszym przewodzie, przy stacyjce. Czy są jakieś wady, gdy odetnie się ten przewód na chodzącym silniku lub po włączeniu zapłonu i późniejszym połączeniu tego przewodu? Proszę o jakieś przydatne odpowiedzi. Pozdrawiam Krzysiek. Po tym zabiegu co...
Dzień dobry. Mam problem z moim samochodem Vectra c 1.8 16v 122km, benzyna. Od pewnego czasu po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakują powyżej 2 a po jakiś 3 minutach spadają spowrotem do 800. W aucie momentalnie zaczyna smierdzieć paliwem. Zaczął też również szarpać na dużym i mniejszym biegu przy dodawaniu gazu i nawet zwalnianiu. Świece i cewka...
Witam serdecznie ! Problem dotyczy Opel Vectra C 1.9cdti 120km 2007 r (model angielski). Auto nie posiada i nigdy nie posiadało filtra DPF. Problem z szarpaniem występuję podczas delikatnego przyspieszania, po mocniejszym wciśnięciu gazu problem nie występuję. Problem z dymieniem znowu pojawia się przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, dymi tak, że...
witam mam vectre C 1.9 cdti bez silnika kupiłem silnik mechanik go poskładał i ok na drugi dzień w układzie chłodniczym zrobił się jak by żel coś gęstego i układ się zapchał (ale był nowy płyn wlewany) przepłukaliśmy układ pare razy i było ok 1 dzień teraz mam olej w zbiorniku ubywa oleju widać po miarce z miski a na korku wlewu oleju osadza się mleko...
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
Domyślam się że chodzi o silnik X18XE, bo nie napisałeś! więc w kostce 3- zasilanie (15) 2- sygnał z ECU pin 38 1- sygnał z ECU pin 39 4- ekran GND
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
kostka cewki zapłonowej
prosze o pomoc w sprecyzowaniu usterki zapisanej w pamięci sterownika silnika Opel Vectra B 1999r..... Błąd ...Ignition Coil....*5*
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Podaj więcej danych autka?? Jaki silnik???
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Wiesz w ogóle do czego służą świece żarowe? W Twoim aucie powinny być świece dwu elektrodowe, np. NGK BKR5EK. Cewka zapłonowa od 1.6 zdecydowanie nie pasuje do 1.8.
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
vectra , Kadet , corsa z tych roczników mają problem z cewkami zapłonowymi , czasem bez powodu autko potrafi zgasnąc nawet w czasie jazdy a jak postoi odpala , jak masz dostęp do szrotu za pare groszy możesz kupic i wymień , Jak dla mnie to 100% cewka
www.vectraklub.pl forum.vectraklub.pl
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Najczęściej przy takich objawach pomaga, wymiana aparatu zapłonowego, lub cewki.
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Moduł-1 Cewka-2
zmieniałeś przewód WN
poszukaj tego czujnika w bloku ,bo jest na pewno,a na ściąganie deski to naprawdę szkoda czasu.W razie czego to moduł jest pod cewką zapłonową.
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
cewka zapłonowy vectra zapłonowy vectra vectra cewka
canon migać lampka głośniki studyjne pilot thomson wieża
iveco 35c13 schemat wyłącznik różnicowoprądowy podłączyć
Arduino, MG996R, SG90 – jak zbudować proste ramię robotyczne DIY, LEGO Mindstorms, 3D print Dacia Sandero 2019 - Nieswiecące kontrolki licznika