1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
A prąd zaworka możesz zmierzyć? W jaki sposób się on uszkadza? Pali cię cewka?
Zielony idzie do obrotomierza.P
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
Witam Ja proponuje Ci na szrocie kupić uzywany cały aparat.. tzn moze być bez modułu tylko zeby była cewka.... taniej powinno wyjśc niż wymienić cewkę na nowa. Tylko jak byś tak kupował to popatrz w jakim stanie jest cewka... a najlepiej to jak byś sobie go sparwdził wsadzając do silnika. Pozdrawiam Paweł
Poszukaj kogoś kto ma podobne auto i podmień sprawną cewkę.
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Raczej nie wina tranzystora bo cewka ma tylko dwa sterowania, steruje parami 1-4, 2-3. Komputer może nie podawać sygnału bo nie widzi np sygnału z czujnika wałka.
Wymień tą cewkę. Ona powinna mieć powyżej 30 Ohm, jak mnie pamięć nie myli to chyba coś ok 39.
Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że gazownicy żle podłączyli się pod cewkę.
jesli sie tak mocno grzeje ten trantystor to jeszcze sprawdz czy on steruje cewke przekaznika bo moze sama cewka ma zamaly opr albo cos z dioda zabezpieczajaca przed przepieciem cewki
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Świece założyłem nowe więc pewnie cewka
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
Musisz być pewny że czujniki wału /wałka "nadają" poprawne. Zapnij oscyloskop jak masz. Cewka też do kontroli ,puść w test wszystkie gary i sprawdź jakość iskry.
Kto powiedział, że to nie czujnik?
Jest to silnik 1.6 16V x16xel cewki dwie używane i dwie nowe nie oryginalne jedna padła po 3 miesiącach jazdy świece był wymieniane wraz przewodami na NGK miałem z boscha i też ta sama sytuacja odstęp elektrod nie powinno się regulować raz tak zrobiłem i po dwóch dniach autem trzęsło wiec nie ruszam elektrody a nowa oryginalna 700zł nie warta tego auta...
Zmierz oporność cewki jak jest nieskończoność to kup taki sam kluczyk i przelutuj cewkę.
Zacznij od sprawdzenia czy do wtyczki zasilającej cewkę sprężarki dochodzi zasilanie elektryczne (najlepiej podłączyć żarówkę)
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 cewka 1z4 i 2z3
Cewka wyzwalająca ok?
Świece NGK, przewody NGK. Jak sprawdzić cewkę?
Wymienione świece i wymieniona cewka. na razie śmiga aż miło :) Świece firmy NGK a cewka firmy BERU
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
sprawdź masę cewki.
Tam nie ma modułu, to tylko cewka.
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
To zakręć ten gaz.
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
To co opisywałem wcześniej działo się dalej do momentu ustawienia na świecach przerwy 0,3mm i tu pytanie jak sprawdzić czy to komputer czy cewka?
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
Witam. w oczekiwaniu na nowe przewody stała się rzecz następująca... cewka nie podaje prądu na jeden cylinder mianowicie na 4-ty. Samochod przerywa i chodzi nierówno na benzynie jak i na gazie. Czyżby padla cewka?
lub na cewkę :)
Sprawdź listwę - cewkę...
wydaje mi sie ze mogla uszkodzic się cewka ktora jest podwójna.sprawdz okablowanie pomiedzy cewką a ECU. jesli jest dobre okablowanie to mamy problem cewki.Pomierz rezystancje cewki na pierwotnym i wtornym obwodzie, możesz sprwdzic przebieg napięcia oscyloskopem lub w ostatecznosci podmienic cewkę
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Dzisiaj robiłem to samo, nierówna praca silnika, nie palił na 3-cim cylindrze. Okazała się być to cewka.
może cewka zamarza
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Tak myslalem.Czujnik wymieniony jak i cewka i swiece.To pozostaje szukać dobrego elektryka z chęciami.
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
wada vectr często zdycha kostka przy stacyjce .kosztuje grosze -wymień(przez to uciekło ci zasilanie na cewkę)
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
Moduł-1 Cewka-2
Jeśli dmucham w ten wężyk to przepływ powietrza ma bardzo duży opór. ale przy wlewie paliwa słychać minimalne syczenie. co więc mam zrobić? tylko go założyć na tą cewkę?
Uszczelka pokrywy zaworów może być uszkodzona i olej docierana świece lub do wymiany świece, cewka, sterownik
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
Vectra nie posiada instalacji gazowej Cewka była wymieniana na nową i nie pomogło ! Tak spalanie znacznie wzrosło i na dodatek strasznie kopci ;/
To nie cewka tylko cewkomoduł i do pierwotnego nie ten tego.......
Jeśli wymieniłeś przewody i jesteś pewien że są sprawne, to pozostaje jeszcze do sprawdzenia cewka. W moim oplu po uszkodzeniu jednego z przewodów padła cewka.
Witam Ostatnio miałem to samo lecz w Astrze G (ale silnik ten sam), uszkodzona okazała się cewka.
A może to jest wina żle podłączonej instalacji gazowej. ( Nie jest przypadkiem podłączona pod cewkę)
sadze że nie moduł,a poluzowany rekutor+drży cewka w aparacie.
na trzech przewodach to tylko można sterować cewką dwusekcyjną
Dalej upieram się przy aparacie zapłonowym (cewka lub moduł).
Sprawdź przewody ECU - cewka i ECU - wtryskiwacze.
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
w zeszłym tygodniu robiłem to klientowi ten sam objaw. nowa cewka Bosha kosztowła 350zł.
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. . Pod jaką cewkę?
Ewentualne błędy sam odczytasz za pomocą spinacza biur.Zobacz na forum Vectra Unlimited. Więc wygląda na padającą cewkę indukcyjną w aparacie,lub sam czujnik indukcyjny.
Jest wypadanie 1 i 2, błąd czujnika wałka rozrządu chociaż go nie ma. Dodano po 1 Ale cewka, instalacja sprawna na 100 procent i świece
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Cewka do wymiany, wyjmij cewkę przyłóż do blachy pokręć rozrusznikiem i jak na tym jednym cylindrze nie ma iskry to cewkę trza wymienić.
Wymieniłem przekaźnik - działa nawiew. Czy to możliwe że np cewka się rozłącza po jakimś czasie?
Nie ma sprawy. Powinien podstawić inną cewkę na próbę.
Masz rację.To ustrojstwo / pompa paliwa/ jest zasilana przez przekażnik , którego cewka sterowana masą przez ECU. Dlatego musisz sprawdzić , skąd dostaje 12V + na przewód do pompki. Musi to być 30 /stały plus/. Zarówkę w rękę i do roboty.
Brak zasilania na cewkę i tyle.
z obiawów jakie napisałeś bardzo prawdopodobne jest że wine za takie odpalanie ponosi cewka przy rozruszniku
moze byc cos oprocz cewki? Nie
Jak sprawdzałeś że załącza cewkę ?
Moduł zaplonowy ktory znajduje sie pod cewka,jego tez podkladales??
Witam. Sprawdź czy nadajnik w Twoim radiu pracuje, najprościej podmieniając anteny na chwilę. To pozwoli ustalić czy masz problem z radiem, czy z anteną. Jeśli radio to stawiam na końcówkę mocy, bo nadawanie z uszkodzoną lub brakiem anteny nie wróży nic dobrego. Natomiast jeśli radio będzie ok to pozostaje przejrzeć wszystkie połączenia. Zmierzyć impedancję...
Cewka WN sprawdz mase i zasilanie a jak nie pomoże a auto jeździ to wtyczke przy kompie i śmigaj dalej. A i napisz co to za silnik bo może to być też cewka wtryskiwacza jeśli są elektroniczne. POZDRAWIAM
Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć jak się nazywa kostka która podłączona jest do cewki Dodam że cewka jest typu listwa.
Jaka temp widzi sterownik? 88-96 stopni, w sterowniku deski rozdzielczej wskazuje tak samo. Temperatura powietrza 18-19 stopni przy 11 stopniach na zewnątrz. Czy korekta na minus może być spowodowana niesprawnym zapłonem (cewka/świece)?
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Samochód trafił do elektryka. ... i facet nie może rozgryźć tematu. Zasugerował że może cewka wcale nie jest od tego modelu. Czy to możliwe że w astrze z silnikiem x16xel jest inna cewka niż w vectra z16xe ?
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
do mojej starej viki c16nz moduł 70 zł, także nie panikuj!! Kopułka i palec to jakieś 80 zł. Cewke na szrocie spróbuj znaleźć. W viki remont silnika za 600 złotych zrobisz także nie bój żaby Moduł 70zł?-chyba ze szrotu (nie ma gwarancji i do tego firmy kszak -bo używka GM 120zł) Cewka na szrocie? Jaki szrot "rozpier..." aparaty żeby sprzedać cewkę?
zobacz czy cewka nie jest odlutownana z płytki.
W aparacie jest cewka i moduł psujne.
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
Skoro pali dopiero jak przekaźnik jest gorący to jest przypuszczenie, że są zimne luty, ewentualnie cewka przekaźnika uszkodzona.
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
czy w trakcie pracy pompy styki przekaźnika są w spoczynku? (cewka prekaźnika nie jest zasilana)
No to skoro na A masz 12V to jak pisałem masz tylko dwie możliwości, przewód pomiędzy przekaźniki a sprzęgłem lub samo sprzęgło. Aha informacyjnie równolegle z cewka sprężarki jest wpięta dioda, ważne info przy pomiarze sprzęgła.
nie koniecznie moduł.u mnie krzywki w aparacie przetarły cewkę w aparacie.
Centralka immo jest zaraz koło stacyjki,razem z cewka.
Sygnał na cewke jest? masz 4 kable +12v , masa i 2 sygnały jesli jest zasilanie sprawdz sygnały najlepiej wepnij tam diode i krec rozrusznikiem jesli dioda pulsuje to cewka do wymiany :)
Cewka, przewody oraz świece ok ? Zrób diagnostykę za pomocą kompa
Tego akurat nie napisałeś... No to może ta cewka jest trefna, co ? Dodano po 12 Tego akurat nie napisałeś... No to może ta cewka jest trefna, co ?
No ale chyba do wytworzenia tego pola magn. cewka potrzebuje prądu ? Jeśli bateria całkiem padnie to nie połączy się bezprzewodowo.
Podmień cewkę WN, objawy powinny ustąpić.
cewka nowa dawala iskre przy bezposrednim podlaczeniu swiecy przez kabel ale iskra ta byla za slaba zeby przeskoczyc w kopulce cewka wymieniona w ramach reklamacji
Sprawdzałeś ciśnienie ? Jeśli jest dobre, ja podłożyłbym cewkę ze sprawnego samochodu
Trzepie się cewka i reluktor w aparacie zapłonowym
Modul i cewka indukcyjna jest wewnatrz kopulki aparatu zaplonowego.
cewka vectra cewka zapłonowa vectra vectra cewka zapłonowy
gilera silnik jakość dźwięku bluetooth panda elektryczne
peugeot wyciek oleju peugeot wyciek oleju
Niebieski klawisz ThinkVantage na Lenovo X60 Lodówka Indesit BAAN13 - brak automatycznego rozmrażania