odepnij kostkę od wtrysku i podoginaj piny ,możliwe że cewka sterująca dostaje złej oporności szczególnie dzieje się po nagrzaniu
A ja proponuję sprawdzić coś innego. Zobacz jaki opór ma cewka wtrysku sterującego o ile pamiętam 80 - 120 ohm. Miałem ją kiedys uszkodzoną i był podobny objaw. No i odczytać błędy jakie sie zapisują w acu.
Znowu mechanik nie umi i klient myśli za niego na forum ,bardzo ciekawe. Jak by był problem z immo, to na pewno nie było by tak że jest wtrysk a nie ma iskry. Zalewanie komory spalania i wydechu przy aktywnym immo to pomysł durny. Nie możliwe że jakiś "programista był by tak głupi by tak zaprogramować sterownik a potem to wypuścić na rynek. Ale nie...
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Nie ma co wymieniać bez stwierdzenia co padło zbadaj czy masz impulsy sterujące na wtrysk i cewkę.
Sprawdziłem rezystencje cewki od wtrysku sterującego i wynosi 98ohm - jaka powinna być prawidłowa żeby wykluczyć awarie wtrysku sterującego ? gdzieś wyczytałem że 100-200 ohm. to jest czujnik indukcyjny ? to mogę tam podłączyć oscyloskop równolegle z podłączonym tym czujnikiem bo jak jest indukcyjny to będzie zasilany sygnałem modulowanym Na logikę...
Witam ponownie. Czy możliwa jest regeneracja wtrysku sterującego z czujnikiem położenia iglicy , konkretnie chodzi o cewkę ? Czy ktoś może przerabiał ten temat ?
Błędów cewek nie generowało na obu sterownikach, nawet jak odłączone Dlatego pisałem ci byś puścił w test cewki i wtryski. Jak nie generuje błędów a np jedna cewka przywiera jedną linię sterująca 5v to może być to co jest. To samo z wtryskami. Albo to albo złe synchro albo ECM. Zakładając że wszysko inne git.
Powiem tak.... Był u mnie kiedyś jeden kolega który ... tez oddał auto do pompiarza ... ale od traktorów który nie miał pojęcia o wtryskach dwuspręzynowych. Efekt był identyczny ... przed wjazdem do w/w pompiarza było ok a po wyjeździe już nie. VAG bez błędów - parametry prawidłowe a zachowanie auta jakby dostawał 1/2 dawek. Polecam lekturę w google...
Witam, mam pytanie dotyczące kontrolki CHEK, mianowicie po umyciu komory silnika,( bez silnika tylko części karoserii przy chłodnicy i po bokach) po przejechaniu ok. 10 km zaczęła mi mrugać kontrolka informująca o awarii silnika i w momencie jej mrugania auto zachowywało się tak jakby nie dostawało paliwa i szarpało. Po odstawieniu auta i odpaleniu...
Bez różnicy, bo jest tam cewka, nie ma żadnego znaczenia jak podepniesz.
katalizator można wyciąć i zastąpić go wolnym przelotem a co do wtrysku sterującego to najpierw należy sprawdzić programem diagnostycznym czy uszkodzeniu uległa sama cewka czujnika w tym wtryskiwaczu czy będzie przerwa lub zwarcie na samej kostce na końcu kabelka czy też dalej na kablu.
Zwróć uwagę, że do danego typu zaworu można zastosować różne cewki - napięcia sterujące np ZMG Prema: cewka 6,5 W (24 Vdc) lub 8,5 VA (24 Vac) W Twoim przypadku - przy krótkotrwałych "wtryskach" nie powinno być problemu; natomiast przy długotrwałym zasilaniu zaworu raczej trzeba stosować zasilanie dedykowane (24 Vac). Jako element łączący można zastosować...
Auto zarzuciło odpalanie. Brak iskry. Sterowanie cewkami jest? Zasilanie cewek wtrysków jest?Sterowanie wtryskami jest? Poprawne zasilanie sterownika jest? Kształt i jakość sygnału z czujników to ne wszystko ,maja sie zgadzać w czasie. Po sprawdzeniu tego dopiero możesz mówić o uszkodzonym ECU jak nie wystawia sterowania. Silnik GDI wymaga specjalisty...
To kiedy napięcie się pojawia ? Wystarczy wymiana wtrysku ? Jeżeli rezystancja jest zero to chyba do wymiany tak ? bo to jest tam cewka, i ja jest zero ohmów to jest przerwa a nie zwarcie
jak dam mase przez próbówke na 20 pin urządzenia sterującego wtryskiem "jetronic" to pompa chodzi według schematu jest to cewka przekażnika pompy ale nic poza tym próbuje jeszcze zlokalizować poszke sterującą wtryskami bo na 14 pinie jetronic jest sterowanie wtryskami i na nim powinien być plus po włączeniu zapłonu a go nie ma czyki tak jakby na wtryski...
Witam, Chcę zbudować układ sterujący wtryskiwaczem paliwa (olej napędowy) do silnika. Może kilka słów wstępu. Wtryskiwacz oleju napędowego do silnika diesla tzw. wtryskiwacz II generacji jest otwierany przez solenoid. Cewka solenoidu jest zasilana napięciem +12V (instalacja samochodowa). Wtryskiwacz otwiera się np. na czas 2ms i np. 50 razy na sekundę....
Wracam z problemem. Myślałem że plastrem na ból będzie większy akumulator. Ale dupa co prawda auto odpala ale wkurza mnie ze muszę dłużej kręcić. Auto po nocy pali od razu, jak jest gorący pali od razu jak jest na niebieskim polu cieżko trzeba pokręcić z gazem w podłodze. Uszkodzony jest na 90% wtrysk sterujący a szczególnie cewka na nim, a może dodatkowo...
Najwięcej "śmieci" przechodzi nie przez bramkę, tylko przez indukcję w ścieżkach. Najczęściej jak prąd roboczy sąsiaduje z prądem sterującym lub szyną zasilania na dłuższym odcinku, tak więc dobrze przemyślana PCB + filtracja zasilania.
Są różne pomysły, m. in. silniczek sterujący, silniczek krokowy, pompa paliwowa, wtryski, cewka. Kolejną propozycją jest czujnik temp. płynu. Jeśli jest 'uwalony' to podaje błędne wskazania, komputer myśli że silnik jest nagrzany i złą dawkę paliwa podaje.
dokładnie tak jak napisał pisior najlepsze rozwiazanie to sygnał "sterujący"cewką zapłonową. pomimo że jest tam modół sterujacy cewka i tak zasilana jest "tradycyjnie" i z zasilania (bierzesz sygnał - ten przerywany :). Są też rozwiązania że na przewodzie WN nawija się kilka zwoi kabla i przetwarza się tak otrzymany sygnał.
Z podciśnieniami na oko wszystko ok. Dzisiaj pomierzyłem rezystancję cewki i na złączu sterującym jest 1,4 zamiast 0,4- 0,6. Czy można powiedzieć że jeżeli cewka wykazuje taką rezystancję to jest ona na pewno uszkodzona?
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
No witam pany zmierzyłem dziś opór cewki wtrysku sterującego i wynisi na zgaszonym silniku 101,2 ohma wiec wygląda na to ze chyba jest ok, sprubuje jeszcze jak dostanie tego napadu odpiąć wtyczke i zmierzyć opór a tak apropo to tez zaworek n108 jaki powinien mieć opór podczas pracy silnika? może wymienie filtr paliwa bo jest na nim 50kkm zrobione? a...
Tu nie ma co mieć pomysłów tylko wszystko po kolei sprawdzać. Zapinasz leda z rezystorem na jeden z wtrysków, kolejnego leda na cewkę zapłonową, diodki na podszybie i w czasie kręcenia widzisz od razu czy są impulsy sterujące, jak nie ma to szukasz dlaczego, jak sa to musi gadać.
To jeszcze podaj kod silnika by wszyscy wiedzieli o czym konkretnie mowa. Piszesz ze obroty widzi,zezwolenie jest i zasilanie stera jest tak? To teraz napisz czy jest sterowanie 5v na cewki i czy jest sterowanie na wtryskach jak i to czy jest zasilanie cewki.
Wtryskiwacz, cewka2, sonda. Po skasowaniu zostaje cewka2 Dodano po 48 W samochodzie jest LPG, wyciąłem wcięcie w przewód sterujący wtryskiem ale nie pomogło to nic.
Czujnik wzniosu iglicy - cewka ma właściwe R, sprawdzane na innym sprawnym wtrysku sterującym - bez różnic, powinien odpalać nawet ze zdjętą wtyczką czujnika wzniosu a nie odpala. Pompa fizycznie się nie przestawiła na 100%, jedyna, niemal niemożliwa możliwość :) to, że "objechała" na stożku własnego koła pasowego bo jak już pisałem znaki są ustawione...
Witam Serdecznie, tak się składa, że po takim długim czasie czytania forum mam powód aby coś zamieszać w tej materii;) Sprawa się ma następująco: Dane: Merc 190E 2,6 Litra (118kW) ( rzędowa 6-tka ) i nieszczęsny wtrysk mechaniczny KE Aktualnie LPG II Generacji na Bingo M + jakieś dwie puszki sterujące czymś... Sygnał bazowy cewka WN Cel: Zmiana inst....
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Więc masz problem na drugim cylindrze. jesteś coś w stanie sprawdzić tylko tak będziesz pisał? To masz do sprawdzenia wtrysk jego cewka wtyczka konektory przewody sterowanie ECU.
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Wasnie tak. Wtrysk (w pelni) sekwencyjny, wiec i zaplon rowniez.
może. czytałem też o odwrotnym działaniu. tzn na gazie dobrze, na pb przerywa. choć to była wina przewodów WN lub świec wtedy. ale to w komplecie działa. a że gaz ma często swoje fochy co do jakości iskry to tak. druga sprawa to ecm pb sterujących cewką/ami. w przypadkach mojej marki /innych nie śledzę/ były usterki komputera polegające na braku iskry...
Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce: -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY Jest to Polonez Caro 1,6GLI...
zanika sterowanie cewek,a czy zanika sterowanie wtrysków?bo raczej powinien sterownik odcinać paliwo.jak jest to rozwiązane?jest tam tps?
Zawory sprawdzałeś? Zaworów nie sprawdzałem, stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami... albo mechanior :P Dodano po 1 Wyjąć kosz,sprawdzić stan sitka i zanieczyszczeń w zbiorniku.Do sprawdzenia również cały układ ssący razem ze wspomaganiem hamulca. Stawiam teraz raczej na sterowanie cewkami, wtryski, sterowanie wtryskami......
Z tymi wtryskami LPG to jest tak ja ten sterownik reanimowałem kiedyś spalił się mosfet a przy okazji on odpowiadał właśnie 6 temu cylindrów wjęc i może teraz padł szósty i piaty Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych Użytkownik wskazuje, że wcześniej naprawiał sterownik instalacji LPG z powodu spalonego tranzystora...
W VW zbyt się nie wyznaję, ale po 1wsze ustalić czy wypadania powoduje ukł. zapłonowy, paliwa czy powietrza. Ustalić dokładnie warunki kiedy błąd występuje. Sprawdzić szczelność dolotu. Cewki zamienione. Okablowanie OK. Dalej to samo... Może impulsy sterujące cewką zanikają? Zamienić wtryski miejscami. Źle? Sprawdzić sterowanie wtrysku 3. Brak sterowania...
Korzystam z opisu złącza ECU z Tolerance Data i chyba jest błędnie opisana. Autko do mnie trafiło po jakimś kombinatorze problemem było brak zasilania cewek a kombinując musiał podawać w ciemno +12V na cewki i uwalił dwa sterowania cewkami. Sterowanie wtryskami jest ponieważ po przywróceniu zasilania autko odpaliło równo i po kilku sekundach bark sterowania...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
(...) eniu . Innym razem zaraz po ruszeniu rozgrzanym silnikiem . Szarpanie czasami jest tak intensywne ,że wygląda jak by palił na 2.3 świece . Dodam że świece cewka pzewody nowe .podstawa pod wtryskiem nowa Aparat zapłonowy podmieniony wtrysk podmieniony wężyki podciśnienia wymienione. . Dalej to samo Cześć, rozumiem, że twój problem jest bardzo...
Wszystkie instrukcje masz na stronie producenta. http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/programy... wymyśliłem, że sterownik jest pewnie tak zrobiony, że przekaźniki w pozycji spoczynkowej przekazują sterowanie na wtryski benzynowe, a po zasileniu cewki przekazują sterowanie na wtryski lpg... Błąd, przekaźniki są tylko do wtrysków benzynowych....
Witam Buduję stanowisko to testowania wtryskiwaczy benzynowych. Do wytwarzania impulsu prostokątnego używam generatora fali prostokątnej wykonany na podstawie "AVT1474 Generator fali prostokątnej o regulowanym współczynniku wypełnienia". Do tego stworzyłem układ 6 tranzystorów BUZZ11 które mają wzmacniać sygnał do sterowania wtryskiwaczami. Nie wiem...
A mają w tej kątowni fachurę z kontrolką, co by sprawdził sterowanie cewek, wtrysków?
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Dziękluję za rady. Właśnie wróciłem z garażu. Dalej nic. Nie jestem mechanikiem ale lubię grzebać przy autach a szczególnie jak są efekty, niestety nie tym razem. Jeszcze nie daję za wygraną. Masy sprawdziłem są ok. Po przekręceniu kluczyka zaczyna szybko pulsować lampka układu w-z oraz słychać częste stuki od przekaźnika obok komputerka sterującego....
Witam , od dłuższego czasu zmagam się z problemem gaśnięcia maszyny do betonu. Gaśnie zazwyczaj po zejściu z obrotów- po wyłączeniu pompowania , czasami też po prostu na wolnych obrotach podczas mieszania betonu. Odpala bez problemu po zgaśnięciu. Zaczyna gasnąć raczej pod koniec pracy , po kilku godzinach pracy. Pompuje bardzo dobrze , żadnego dymienia...
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
zdarza się że umiera sam komputer sterujący nie wiem jak w tym roczniku ale w 98-99 się to zdarzało szczególnie jeśli komp był wcześniej naprawiany w wyniku za wysokiego ładowania . Bardzo charakterystyczne dla tej awarii jest to, że ECU "widzi" błąd cewek, ale iskra jest prawidłowa, nie ma natomiast sterowania na wtryski (to dotyczy wersji 1.1 MPI...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Auto nie odpala, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, wtryski - brak brak impulsów sterujących, zasilanie na wtryskach jest. Po przekręceniu stacyjki na cewkach pojawia się napięcie i po chwili znika, jak kręcę to już się nie pojawia. Zasilanie ECU OK, masy na nim też. Skrzynka z bezpiecznikami pod maską sprawdzona, nie widać działania wilgoci. Wcześniej...
Witam użytkowników, kolegów i koleżanki. Chciałbym was poprosić o pomoc w skonstruowaniu osobnego i niezależnego ukladu sterujacego wtryskiwacz paliwa oraz cewkę zapłonową. Czy jesli w aucie zamontuje dodatkowy czujnik położenia wału, bedzie on w stanie sterować wtryskiem oraz cewką naprzemiennie lub w tym samym momencie? Dziękuję za zainteresowanie...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
A sprawdzałeś rezystancję cewek ? Może ta na której jest mniejsze napięcie jest zwarta i ma mniejszą rezystancję ? Uszkodzenie tranzystora sterującego jest zerojedynkowe : czyli albo działa dobrze albo wcale :) Możesz też spróbować zamienić wtryski przekładając sąsiednie wężyki i przewody zasilające , jeśli usterka się przeniesie to znaczy że winna...
Witam. Przeczytałem temat prowadzony przez gulinskiego i nasunęło mi się klka dodatkowych uwag do tego , czego tam mogłeś się dowiedzieć. - w takich przypadkach jak twój najczęściej chodzi o jakiś problem z pompą paliwa lub jej obwodem - pompa nie jest monitorowana przez ECU (komputer sterujący wtryskiem) więc diagnostyka "elektroniczna" w tym przypadku...
normalnie po przekręceniu stacyjki dostaję cały czas jest stały plus+12V względem masy (ale po pewnym czasie odłącza system jak nie zapalisz), podczas pracy cewki dostają impulsy minus zasilania sterowanie minusem.
Najpierw to sobie sprawdź wydajność pompy paliwowej (za pomoca sondy lambda i wszystko bedziesz wiedzial jesli sonda w momencie szarpania bedzie widziala ubogo to pompa lub sterowanie wtryskami , jezeli bogato to cewki lub sterowanie nimi. A, sprawdź jeszcze czujni położenia przepustnicy.
zacząłem się przyglądać sygnałom sterującym pracą cewki (sondy do wysokich napięć nie mam więc tylko po stronie sterowania) oraz wtryskiwaczy. zauważyłem, na wtryskiwaczach spore zakłócenia (spadek napięcia, w sytuacji gdy wtryskiwacz nie chodzi, więc powinien mieć >12V, o kilka V) akurat przy wyłączaniu jednej z cewek. pomierzyłem więc sygnał sterujący...
Witam, w takim układzie proponuje przyjrzeć się stronie koło baku. Zostają przewody elektryczne ( wizualnie dobre, ale w środku zgniłe), masa pompy, przekażnik sterujący pompy( nadpalona cewka), i sama pompa jako silnik szczotkowy może mieć dużo przyczyn zatrzymywania sie czasami. Swoją droga czy sprawdziłeś immo? Normalnie po odczytaniu transpondera...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
To może być świeca, może cewka, może wtrysk, może ECU, a może kompresji nie ma na którymś. Dlatego najpierw sczytać błędy, by zobaczyć który cylinder zgłasza. A potem nie wiem ;) Sprawdź kompresję. Zamień świece miejscami, jeśli błąd był na cyl 1, daj tą świecę na cyl 2, odpal, poczekaj na błąd. Jeśli masz pojedyncze cewki na każdy cylinder, zamień...
tylko sterowanie cewki umarło? a wtrysk masz?
Witam i proszę o pomoc. Mam problem z przyłączeniem obrotomierza w aucie które właśnie modyfikuję. Podłącznie wg instrukcji do przewodu sygnałowego cewki nie daje rezultatu, obrotomierz wskazuje 0, natomiast podłącznie pod czujnik położenia wałka lub wału daje przekłamany odczyt. Cewka i wtryski są impulsowo zasilane napięciem w instalacji ok 13V, czujniki...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Mam problem z cieknącym wtryskiem sterującym w mojej Omedze 2,5TD. Naczytałem się różnych rad i uzbrojony w tą wiedzę, zacząłem demontować ten nieszczelny wtrysk. Po demontażu okazało się, co powoduje przeciek. Jest to pęknięcie karkasu elektromagnesu, zrobionego z tworzywa podobnego do tarnamidu. Cewkę z obudowy wtryskiwacza udało mi się zdjąć, spychając...
Witam. Sorry ze długo się nie odzywałem chociaż ja zadałem pytanie w poście. Miałem przykry wypadek. A teraz do tematu. Hyundai accent 1.3 12V rocznik 1998. Z tego co się doczytałem na innych forach to jest tam silnik od mitschubishi colta. Czujnik położenia wału jest tam 3 przewodowy, grzebałem trochę w samochodzie i idzie on bezpośrednio do komputera....
hall na oscyloscopie wisi na 1 kanale a na 2 kanale wisi sterowanie dla cewki all pieknie pomyka gdy wcina sterowanie wtryskiem dioda testowa wisi prosto na pinie w kompie
Witam. Citroen Picasso 1.6 benzyna rok 2013 przebieg 130.000 kod silnika 5FS. Po odpaleniu silnik pracuje ok aż do pełnego rozgrzania samochodu wtedy zaczyna nim telepać błędy to wypadanie zapłonu cylinder 2. Po sprawdzeniu okazało się ze po nagrzaniu silnik przestaje pracować na cylindrze 2 wtedy po około 5 sekundach pojawia się błąd wypadanie zapłonów...
Eeeehhhh. :cry: Ciężko sie rozmawia z Kimś kto coś mierzy ale nie wie co mierzy . ( brak podstaw miernictwa) . :cry: Sam napisałeś że mierzysz przewód na którym ma sie pojawić " - cewki przekaźnika zezwoleniana wtrysk " :D Po pierwsze : masz zmierzyc napięcie ujemne , czyli jedną końcówkę miernika masz podpiąc do stałego " +12V " - najlepiej akumulator...
Więc sprawdź cewkę i jej sterowanie. Rozumiem że wtrysk jest.
Adrian , gdzie tam jest hall , chyba w czujniku prędkości pojazdu.? Jak to silnik TU1JP , a sterownik IAW4.8P, a paliwo na listwie jet , to zasilanie cewki i wtryskiwaczy jest. Należy sprawdzić sterowanie cewką i wtryskami. Sprawdz czy jest kluczowanie: wtryskami - piny sterownika; XH2,Xg3,Xg2 i Xh3 , cewką: Zg3 i ZH3.
Plusa poprawnego na 1 i 5 nie będzie skoro przekaźnik terkocze. Wyciąg przekaźnik i sprawdź małą żarówką 30 na cewkę przekaźnika , ponadto podłuż inny przekaźnik e to gniazdo. Sprawdź masy sterownika silnika przy sterowniku. Sprawdzenia dokonaj wpinając żarówkę między przewód masowy a plus akumulatora. Znalazłem taką notkę. "Centralka sterowania silnikiem...
Jeśli odłączysz podciśnienie od regulatora paliwa to wtedy na listwie, która doprowadza paliwo do wtryskiwaczy jest tyle co daje pompa paliwa z baku i nie ciśnienie to nie podlega żadnej regulacji, nie jest to jakoś bardzo szkodliwe dla wtrysków i nie wiem jakie do końca mogą być tego konsekwencje jeśli byś w ogóle to odłączył ale do celów diagnostycznych...
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku 12 ohm, kąta wtrysku nie sprawdzałem...
Nie bedzie tak. Ze benzyna dochodzi. Musisz wiedzieć czy ciśnienie jest dobre. Choć to raczej nie problem. Problem bardziej elektryczny. Trzeba sprawdzić czy podczas kręcenia jest zasilanie ECM i czy sterownik steruje cewką jak i wtryskami. A najlepsza do tego będzie probówka 12v.
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Witam Wszystkich. Problem jest następujący: Golf pewnego razu nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił dobrze. Przyszedłem dnia następnego, próbuje odpalić i się udaje.... Pojeździłem trochę po mieście, wracam do domu na 0,5h, później z powrotem do samochodu i znów nie chce odpalić... sprawdziłem, że brak jest iskry. Cewka jest dobra. Czujnik hallotronowy...
[/quote]No pewnie, bo jak można nazwać inaczej urządzenie składające się z pompy i końcówki wtryskowej? Impulsator podający czynnik napędowy? :D[/quote] Ale w DCI wtrysk nie składa się z pompy i końcówki. jest to zwykły wtrysk z cewką sterowany elektronicznie.
Najprościej będzie użyć przekładnika (cewka z kilku-kilkunastu zwojów na przewodzie od WN świec) tak jak stroboskopach do ustawiania zapłonu. Nie znam tego silnika, jeżeli sterowanie cewkami jest elektroniczne to elegancko i na dłuższa metę pewniej, można się podłączyć pod sygnały sterujące cewkami - zależy od modelu komputerka sterującego niektóre...
Próbnik LED w łapkę i sprawdź czy masz impulsy sterujące na cewkę (środkowy przewód). Jak mruga cały czas podczas kręcenia rozrusznikiem to padniety moduł/przebita cewka. Rzecz standardowa przy tej cewce. Jak brak tam sygnału to sprawdź jeszcze na wtryskach a potem przejdź do sprawdzenia czujnika wału i wałka. Wedle Tolerance daty oba czujniki hallotronowe...
A ja jeszcze chcę zapytać tylko odnośnie samego podłączenia do wtrysku... Jestem już bliski ukończenia swojego urządzonka. Układzik zrobiłem na AVR, prgoram w ASM. Póki co testuje sobie wszystko w laboratorium, układzik poganiam z generatora. Pozostaje sama kwestia podłączenia pod wtrysk. Przeczytalem wszystko na elektrodzie, ale jestem zmieszany......
no ale jak cewka walnie na wtornym uzwojeniu lub bedzie miala jakies przebicie to niepoda wysokiego napiecia na swiece a wtrysk poda paliwo Gdyby tak było, to paliwo z tłumika by ci sie lało i doszło by do zniszczenia katalizatora. Zasada jest prosta - nie ma iskry, jednostka sterująca nie stwierdza zapłonu, nie ma paliwa.
Nie wiem co za fora czytasz i co użytkownicy tam palą ale towar mają dobry. W tej bajce jest trochę prawdy ale nie w przypadku Twingo.W przedliftowych Lagunach2 i Megankach/Scenicach2 z xenonami przy lewym przednim wahaczu był czujnik ugięcia zawieszenia w którym siedział moduł sterujący siłownikami pozycjonującymi wiązki xenonów, leciało do niego...
Witam, Mam BRC Sequent 24 w Scenicu 1,6 16V i zrobiłem ponad 120tyś km. Pewnego pięknego dnia autko zaczęło tracić moc na wyższych biegach (oczywi tylko na LPG). Objaw podobny jak przy uszkodzeniu cewki. Cewka okazała się OK. Po wyjęciu świec wyglądało jakby jeden z cylindrów nie palił na LPG. Ponieważ nie byłem zbytnio wtajemniczony w instalacje LPG...
Witam,mam problem bo jak zgaszę auto ,to nie mogę odpalić zanika iskra i odpali dopiero jak rozładuje akumulator i nie zawsze gdzie jest przekażnik główny zasilający ,sterujący cewki-wtryski,jak odpali chodzi ładnie na paliwie i gazie( jak jest dobry akumulator to nie odpali)
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
Witam! Twierdzicie, że nie jest to proste takim sposobem jak podałem... Może i tak, nie znam sie na tym tak dobrze myślałem że to kwestia układu:) Jeżeli każdy alarm potrzebuje ok 30 sekund na "uzbrojenie sie" w takim razie nie ma co kombinować, te pierwsze 30 sekund jest decydujące gdy złodziej wsiada do samochodu. Prosze Was jeszcze o jedną radę....
Czy możliwe jest, aby był uszkodzony wtrysk sterujący g80 i nie wyświetlał się błąd 542 ? Jakie wartości są na wyjściu ze sterownika na pompie vp44 dla cewki zaworu przestawiacza kąta? Czy jak jest stały błąd 550 to Ecu nie wyłącza sterowania cewki od przestawiacza kąta wtrysku(tryb awaryjny)? zawór cyka sterując go z zewnątrz. Jednak dalej nie odnosi...
Rozumiem z powyższych postów, że w Lanosie immo odcina tylko pompę paliwa a sterowanie cewkami zapłonowymi i wtryskami jest cały czas ?
Opis błędów w scantool P0262 i P0201 sterowanie wtryskiwaczem pierwszym (podobny opis dla pozostałych cylindrów) P1327 wykrycie fazy związanej z zapłonem. Walczyłem ostatnio z podobnym przypadkiem. Na początek po pomiarze wtrysków (14-16 Ohm) pierwszy od rozrządu do wymiany(zalany płynem do spryskiwaczy korozja w złączu).Mimo wymiany auto po odpaleniu...
Widać gówno się znają na diagnostyce ;) Jak się świeci to pamięta jakieś kody błędów i ma je zapisane. Do tego jest też podgląd aktualnych parametrów pracy silnika, np temperatury, podcośnienie, czas wtrysku... Silnik prosty jak cep, sterownik też! Pomijając że są awaryjne, ale to łatwo ustalić. Jak pada to ogół nie steruje albo wtryskami albo cewkami....
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
Dzięki za zainteresowanie się moim tematem :) Z wyżej opisanym problemem byłem już u kilku mechaników oraz serwisie citroena. Do chwili obecnej wymienione zostały: -wszystkie filtry, (sprawdzony był dolot i czyszczona przepustnica) - świece + cewka zapłonowa - listwa wtryskowa+wtryskiwacze - wariator - sprawdzany był moduł sterujący a dodatkowo w serwisie...
Kluczowanie wtrysków jest? Zobacz czy dochodzi sterowanie na cewkę - 2 środkowe piny.
Wszystkie zasialania są ok. Jak podepnę boostera to napięcie nie spada poniżej 11,5 po przekaźniku głównym i po zacisku 30. Zauważ jedną rzecz. ECU steruje wtryskami, podaje sygnał na cewkę, tylko ten sygnał jest zbyt długi, przez co wg mnie iskra jest słaba
Zrobiłem jak kolega Andrzej poradził. Żadna cewka nie jest walnięta. Zrobiłem osiem pomiarów (osiem cewek) i wszystkie miały opór w granicach 6 - 8 Ohm. Co prawda ten niepewny wtryskiwacz, a właściwie jego jedna z dwóch cewek miała rezystancję około 9 Ohm (druga cewka tego wtryskiwacza miała opór jak pozostałe 6 - 8 Ohm). Myślę, że różnica jednego Ohma...
Z tego co zrozumiałem to BOSCH . Prawdopodobnie to będzie wina cewki WN.
Wózek po zalaniu, wymieniona wiązka elektryczna na nową. Sterownik silnika MEC130 Hitachi. W sterowniku wymienione gniazdo oraz tranzystor mosfet od "Self Shut off". Sterownik komunikuje się z VCM i wyświetlaczem (brak błędów) - sporadycznie pojawia się E30, ale to może być kwestia słabej masy z budy na sterownik, lub może ma związek z brakiem wysterowania...
wtrysk sterujący wtyczka wtrysk sterujący nissan wtrysk sterujący rezystancja
wywołać impuls elektromagnetyczny kolumna kruger strumienica zamiast katalizatora
zgrzewanie ogniw bezpiecznik tempomatu
Zasilanie nastawnika turbiny Mercedes Vito 111 2.2 CDI Czy kontakt spray uszkodzi napisy na wzmacniaczu?