To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
Dzięki za pomoc. Sprawa została wyjaśniona powodem awarii był zalana cewka wysokiego napięcia(ta w iskrowniku).
Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po...
Czyli cewka od świateł zasila tylko światłą przednie (krótkie albo długie i postojowe przednie) i jeszcze jedno pytanie czy w stacyjce połączyć można razem plus do plusa światła postojoewe tylne i przednie - one nie są w fazie będą jakieś problemy?????? czy trzeba oddzielnie. A cewkę wysokie napięcia łączymy w taki sposób że minus od silinika idzie...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
goldwinger z silnika wychodzi zmięnne napięcie a nie stałe potem dopiero jest prostowane a cewka wysokiego napęcia to nic innego jak iskrownik tak samo jak w komarze i rometach
A czy moduł zapłonowy występuje w kilku wersjach ?bo na allegro widzę tylko coś co si nazywa moduł ładowanie i kierunkowskazów. Przypuszczam że ni o to chodzi, i czy w takim razie ten moduł ładowania też muszę mieć ? Bo z tym magnetem wychodzi że mam 6v więc cewka wysokiego napięcia powinna podejść od charciny, chyba że simson elektronic ma jakąś inną....
Witam w motocyklu wsk 125 są połączone dwie cewki świetlne równolegle cewką wysokiego napięcia. Zapłon platynkowy. Czy to połączenie jest dobre? Jak włącze światła to silnik przerywa. W motorowerze simson jest to rozwiązane inaczej. Jedna cewka do świateł. A druga zapłonowa która daje impuls na cewke butelkową(pod bakiem). Czy można zostawić osobno...
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Witam mam pytanie czy ten sam moduł może pracować z 6 jak i z 12V? Spaliła mi się cewka wysokiego napięcia i nie mam jak sprawdzić na jakie była napięcie, jedynie patrząc na moduł od kierunkowskazów widnieje że jest na 12V. Jeszcze dane modułu zapłonowego: 8309.12 EEZ002 TGL 32467 DDR
Znowu ciekawosc mnie pozera co to sa obroty eksploatacyjne ,bo ja mam modul jezdze na nim kilka lat niby org.ale nie ma nic on w sobie czym mógłbym regulowac,kiedy pierwszy raz uslyszalem o reg.modulu obejrzalem go wzdluz i wszerz i nic nie ma Jak nie masz elektronika to poniższy wywód opuść Tyrystorowy zapłon kondensatorowy jest ładowany poprzez styk...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Cewka w magnecie jest dobra. Sprawdzałem miernikiem i wytwarza prąd. A co robi cewka wysokiego napięcia? Motor chodził normalnie i po jakimś czasie stanął. A stanął bo nie ma iskry. A jak sprawdzić tą cewkę WN?
co do zapłonu elektronicznego to sądze (o ile dobrze pamiętam) ze byly tam stosowane inne waly korbowe - mialy inna krzywke roznica tylko i wyłącznie w konstrukci koła zamachowego. Elektroniki nie miały krzywki tylko posiadały czujnik halla i wyciecie w odpowiednim miejscu w obwodzie magnesów. Nie było elekroników na 6V !!!!!!!!!! . Wstaw cewke 12voltową...
Wystarczyło zgasić silnik z wysokich obrotów wyłączając stacyjką To akurat prawda.
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
około 12 V przy cewce świetlnej 6 V Nie można być zdziwionym, że przepala! Bezpośrednio z cewki oświetleniowej ile woltów? Masz zwarcie w instalacji.
Jaki alternator w Simsonie? Proszę Cię. Sprawdź wszystkie połączenia, luty przy cewkach zasilających światła.
WN a nie WM Wysokie Napięcie (cewki, świeca, przewód...)
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
Sprawdź czy nie masz pod statorem nigdzie zwarcia cewka-karter.
Należy sprawdzić prąd ładowania , bo naluzie to i dynamo w rowerze daje wysokie napięcie .
czy ktos z was posiada schemat modułu zapłonowego który działał by na 6V z przerywaczem i zewnetrzną cewką wysokiego napięcia:?:
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
Witam. Masz pewnie albo walniętą cewkę wysokiego napięcia albo jak się często zdaża zamienioną cewkę wzbudną tą pod magnetem. Pozdrawiam
Witam kolegów forumowiczów! ostatnio postanowiłem przejechać się swoim starym sprzętem s50 skuter ( elektronik) i gdy przejechałem dość spory kawałek 2-3 km nagle zgasł. Motorek zwiozłem rozebrałem i okazało się ze niema iskry kolega który trochę ogarniał temat simków od razu powiedział ze bd ciężko.. :D ale do rzeczy najpierw nie pasowała mu cewka...
Witam, mam problem z Simsonem SR 50. Podłączyłem kabel z kondensatora do cewki butelkowej i słabo odpala — gaśnie przy mniejszych obrotach. Jak podłączę drugi kabel z zapłonu na cewkę, to pali dobrze, ale nie ma mocy i wysokich obrotów. Instalację podpinałem zgodnie z tym schematem. Jeśli ktoś ma lepszy, proszę o podesłanie. https://obrazki.elektroda.pl/3969918700_...
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Daruj sobie te przetwornice. Coś za coś. Nawet jakbyś uzyskał wyższe napięcie to kosztem większego prądu. A simson ma ograniczone możliwości jeśli chodzi o ładowanie. Kiedyś miałem instalacje 6V w swoim simie ale stwierdziłem że 12V daje większe możliwości i oszczędza problemów takich jak twój- (nie)dostępność żarówek 6V. Przeróbka na 12V w sumie droga...
Jak chcesz się bawić w odwijanie, to odwiń 20-30 zwojów. 6 to stanowczo za mało. Zmiany napięcia w funkcji RPM i obciążenia to normalka. Znalazłem w serwisówce takie informacje: Pomiary wykonywać z podłączonymi bezindukcyjnymi rezystorami pomiarowymi: 4.34 om dla cewki 42W (światła) i 6.5 om (zapięty po prostowniku!) dla cewki 21 W (stop/ładowanie)....
No dokładnie, tak mam wszystko podpięte, tylko na cewkę butelkową nie idzie żadne napięcie, przerywacz zwiera na rozłożonych i zetkniętych platynkach, więc nie idzie żaden impuls do cewki wysokiego napięcia, dobrze mówię ? Oczywiście to wszystko co pisałem, ma wynik brak iskry. Moim zdaniem muszę wymienić przerywacz, czy mogę mieć pewność aby nie kupować...
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
ale ja mam yamaha dt zz kołem zamachowym i cewką orginałną z yamahy i cz bendzie dobry do tego regulator napienica z simsona bo ta orginalna cewka na wolnych daje 8v a na wysokich ponat 24v prosze o szypkoł odpowieci z góry dzienki
Cewka w simku (pod magnetem) daje dosyć wysokie zasilanie na cewke zapłonową. A niewiem jak w motorynce, spróbuj to sie dowiesz:)
Witam! Problem polega na tym że iskra jest ale tylko przy bardzo małych obrotach wału korbowego a przy mocniejszym kopnieciu startera nie ma jej wcale... Moduł orginalny był uszkodzony i nie było iskry wcale teraz na nowym zamienniku polskim jest iskra ale w takich warunkach jak wspomniuałem wcześniej. Szkoda że nigdzie nie można znaleść informacji...
przydało by się zdjęcie całego silnika, wtedy ktoś mógł by go rozpoznać i podpowiedzieć w czym występowały takie silniki tutaj ktoś sprzedaje coś takiego - może podobne? https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-spali... może sprzeda samą cewkę, a nawet jak nie, to warto mieć na zapas coś tak nietypowego Tak to taki...
Drożne . Świeca była czarna więc przetrzylem ja i dałem iglice na najwyższy. Ząbek żeby uboższa mieszanka była ale i to nie pomogło
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Opisz wiecej instalację. Daj schemat tego co masz w twoim Simsonie. Były różne wersje. Może masz wersję z ERW (chyba taki skrót?) czyli regulatorem przy cewce świateł przednich. Może on jest uszkodzony. Jeżeli tak to da sie go naprawić.
Części drogie, wiec raczej wszystko dobre. Starego gaźnika nie opłaca się raczej zakładać, bo na nim tez miał odbicia takie że zapalał na 1 sekundę i gasł, albo chodził normalnie, tylko na wysokich obrotach mulił i gasł.
Proponuje sprawdzić cewkę wysokiego napięcia "butelkowa" odkręć świece przymocuj do głowicy weź źródło stałego napięcia (bateria 4,5V luba jakiś zasilacz 6V) podłącz jeden koniec przewodu do cewki WN a drugim tylko dotykaj "przerywając" Jesli pojawi się iskra na świecy to znaczy ze cewka WN jest sprawna. i powinno działać w końcu jak napisałeś wymieniłeś...
Witam wszystkich simsonowiczów 😁 mam problem ze simsonem, jak jest zimny np. Z rana gdy podejde zapali bez najmniejszego problemu ale gdy się przejadę tak koło 2 kilometrów i go zgaszę to jest problem żeby go na kopkę zapalić, wtedy ratuje mnie tylko odpalenie na pycha lecz z tym też ma problem zapali po około 10 metrach. Simson gdy się zagrzeje...
Możesz zrobić układ zapłonowy jak w Simsonie. Tzn. cewka zasilająca ok 100 zwojów drutem 0.6 mm nawinięta na rdzeniu i karkasie starej cewki zapłonowej oraz właściwa cewka wysokiego napięcia gdzieś w pobliżu głowicy cylindra. Może być dowolna cewka byle dało się ją "wcisnąć". Cewkę zasilającą możesz nawinąć sam. Większym problemem jest usunięcie starych...
simson cewka cewka simson cewka wysokiego napiecia
lodówki bosch opinie mostek prostowniczy alternatorze bosch kanlux bezpiecznik
2000w inverter instrukcja programowania beninca
Pralka nie kręci bębnem i trze - możliwe przyczyny Wybór ozonatora do klimatyzacji Haier 3.5 kW