KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Kolego J-bol, co ty wypisujesz za bzdury? Od kiedy w silnikach Diesla w escorcie z 1996 są montowane cewki zapłonowe, elektryczna pompa paliwa. Kolego htho4 załączam opis
Benzyna, a to ma znaczenie? Tak, ponieważ w silniku benzynowym masz cewki zapłonowe, przewody WN, świece zapłonowe, itd Wszystkie te podzespoły mogą być źródłem zakłóceń na częstotliwościach radiowych. W dieslu tego nie ma. szumi coraz bardziej Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ?
Jak to samo masz na gazie i benzynie to być może układ zapłonowy. Może któraś cewka bo tego chyba nie podmieniałeś. Może sygnał z TPS itd. Ale to zgadywanki i potrzeba więcej pomiarów.
Gdyby pojawiła się fala elektromagnetyczna,to nieliczne samochody by jeździły. Też by nie jeździły, fala EM zniszczyłaby cewki zapłonowe. Jedynie stare diesle by przeżyły.
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Sam jesteś cewka to DCi Dodano po 8 cewka zapłonowa w dieslu ciekawe
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
W benzyniaku zegary są podłączone do cewki zapłonowej, a w dieslu do alternatora pod wyjście W.Poza tym obrotomierze też są inne.
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Zasilanie cewki pompy weźmiesz po cewce zapłonowej a przekaźnik świec z szrotu i zamontujesz np. na nadkolu i ot cała elektryka. Czujniki te same. Schemat świec znajdziesz w necie.
Najlepiej odciąć zasilanie cewki zapłonowej No chyba ze masz diesla to odłączasz zasilanie elektrozaworu pompy paliwa. Przedewszystkim napisz co to za autko i z jakim silnikiem.
Z cewki zapłonowej (jeśli to benzyniak), a jeśli diesel, to z przekaźnika świec żarowych. Z cewki to z kostki? Może powiesz mi który to przewód?
Czy może to być diesel? jak podłączyć cewkę zapłonową od auta,tak aby dawała cały czas iskrę ? Silnik Diesla (inaczej wysokoprężny) zwykle jest skonstruowany tak, że temperatura wytworzona przez sprężanie wystarcza do zapłonu paliwa, więc świeca jest zbędna; do silników niskoprężnych z wtryskiem paliwa stosuje się świecę żarową; do wtrysku paliwa jest...
wydaje mi się że dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie impulsu z cewki zapłonowej, A gdzie w dieslu masz cewkę zapłonową :?: :?: :?: :?: Ludzie czytajcie dokładnie posty. marek-cho ja tak zrobiłem u siebie ,nie nalegam przecież aby wszyscy tak robili, u mnie zdało egzamin wiec postanowiłem podzielić sie doswiadczeniem w tej kwestii. Jedyne co to musialem...
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Sprzęt prostu i bez żadnej elektroniku. Bo tej nie naprawisz. A Impuls elektromagnetyczny zniszczy elektronikę. Więc najlepiej prosta benzyna, a jeszcze lepiej diesel. Bo nie ma cewki zapłonowej. Do do tego brak AVR. Najlepiej prosty przełącznik z rezystorami.
Ważna uwaga kordel z tym problemem uruchomienia po wypaleniu paliwa, ale chciałbym Ci przypomnieć że w dieslach nie ma cewki zapłonowej :)
cewki zapłonowej w dieslu nie ma . Dziękuje bardzo za odpowiedź lecz nie bardzo o to mi chodziło Ponieważ przewód drugi ma za zadanie odłączyć światła dzienne gdy zostaną włączone światła pozycyjne oraz mijania Wiec zasilanie świateł dziennych z kabla od pozycji odpada. Dlatego muszę podłączyć do pozycji przewód drugi bo takie są przepisy w Polsce....
Witam. Czy może mnie ktoś poratować w schemat do Peugeota 806 2.0 16v 2000r. Bardzo mile widziany cały schemat, ale najbardziej zależy mi na układzie zapłonowym, a konkretnie zasilaniu cewek zapłonowych. Znikło +12v na białym przewodzie zasilającym cewki zapłonowe. W dziale download jest 806, ale tylko diesel i to bez opisu. Z góry dzięki i pozdrawiam
A kabel zasilający nie leży gdzieś blisko cewki zapłonowej? Co to za auto, diesel czy benzyna? Kabel antenowy masz puszczony dachem czy podłogą?
we wozie z 92 roku sygnał chyba jeszcze zapodawali z cewki zapłonowej - przy benzynowych a przy dieslach z alternatora W tych latach raczej z kompa nie zapodawali sygnału
cewki zapłonowe !!!!!!!!!!!!! 4szt wymienić
Sprawdź cewki zapłonowe i kopułkę. Taaa... Jasne. W dieslu.
obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Coś chyba ci się pomyliło :)
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
a jak wyglada sprawa z dieslem?jakie tam najlepiej zrobic zabezpieczenie?
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
Nie wiem skąd te opisy błędów, czemu nie podajesz ich z urządzenia które używasz ale pomyśl troszkę - po co w dieslu cewka zapłonowa? To się tyczy tego 3 błędu. Problem odpalania będzie raczej związany z tym pierwszym błędem. Sprawny silnik diesla z systemem Common Rail nie potrzebuje świec by zapalić. Przydało by się odczytać oobroty silnika w czasie...
Sprawdź / podmień cewkę zapłonową. 8-O :crazyeyes: :shocked!: :please: Brawo Jasiu :lol: Niedoczytałem, że to diesel 😁 Identyczne objawy w Renówkach benzyniakach daje uszkodzona cewka. Warto również sprawdzić przepustnicę.
DIesel czy benz?? Jeśli benz sprawdz zasilanie układu zapłonowego (cewka) Czy jest iskra w momencie gdy nie chce odpalić. Czy przypadkiem prąd nie znika z zasilania cewki w momencie włączania rozrusznika (jeśli tak poleciała kostka stacyjki) jeśli diesel sprawdź czy elektrozawór się nie przycina
Drzwi + podłączasz tylko w samochodach gdzie takie sterowanie z drzwi występuje. Jak sterowane są masą jak w większości nie podłączasz tamtego przewodu. W polo sterowane masą. Co do przekaźnika, tak musi to być zasilanie po zapłonie. Do styków roboczych przekaźnika tj 30 i 87a podłączasz obwód, który chcesz zablokować ( rozcinając przewód który służy...
Witam !! Jakąś elektrykę pewnie masz - nie podejrzewam że jest to silnik diesla :D . Masz z pewnością cewkę zapłonową . Sprawdź czy nie ma tam miejsca na inne cewki - często miejsce jest tylko nie ma cewek . Cały układ ( magneto i reszta ) bywa zaprojektowany do różnych modeli - tak więc może jest miejsce . pozdrawiam !!
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
elektrozawór stosuje się w silnikach diesla a w benzynowych przerywa się przewód zasilania pompy paliwa ,cewki zapłonowej ,przewód stycznika rozrusznika
Witam. Podaj typ silnika jaką masz cewkę zapłonową i czy jest rozdzielacz? Albo może masz licznik od diesla którego obrotomierz podpina się pod alternator? Pozdrawiam
Sprawdz cewki zapłonowe na swiecach. Czasami maja male przebicia, szczegolnie w niskich temp. i przy duzej wilgotnosci powietrza. Nie wiem czy w dieslu masz cewki zaplonowe??? Sprawdzc czujnik temperatury, filtr paliwa , powietrza i swiece zarowe
Jeśli chodzi o gaz to nie musisz się niczego obawiać spokojnie możesz odciąć elektrozawór (nic nie wybuchnie, bo gaz nie popłynie). Zdecydowanie natomiast odradzam ingerencję w instalację gazową po przez montowanie elektrozaworów dodatkowych. Chyba, że masz doświadczenie i umiejętności żeby połączyć tak ucięte rurki by były szczelne. To się tyczy gazu,...
Nie wiem dokładnie nigdy nie miałem do czytnienia z tym samochodem jeśli chodzi o obrotomierz ale jest kilka możliwości. Jeden to alternator ale to raczej w dieslach, drugi z cewki badź modułu zapłonowego , trzeci z czujnika obrotu wału, czwarty z komputera sterujacego silnik itd. ale mam nadzieję że koledzy na forum pomoga w tym temacie ...Pozdrawiam...
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Ogólnie uważam że to ciężkie zadanie. Nie produkowano chyba Una bez rozdzielacza zapłonu, chyba że diesel :) A czemu chcesz się tego pozbyć?
Ja kiedyś w mojej maździe ( diesel ) słyszałem delikatny świst w głośnikach przy zwiększaniu obrtów . Pomgła cewka zapłonowa z fiata 125 . Napięcie przechodziło przez te dwa nagwintowane konektory . Jedyny minus to to ,że niekiedy mnie kopnęło przy wysiadaniu z auta .
Witam. Tym razem mam zamiar zamontować silnik diesla w polonezie z silnikeim gaźnikowym (GLE). Chodzi mi o instalacje elektryczną. Wiem że w silniku diesla potrzbny jest prąd tylko na świece żarowe żeby je podgrzać no i jeszcze kabelki od czujnika temperatury i oleju. Czy wszystko będzie działać jeśli założe tego diesla do instalacji elektrycznej z...
emeryt nie mów nic , ponieważ nie masz pojęcia , że w dieslu jest palec rozdzielacza.. Może jeszcze i cewka zapłonowa? Proszę trzymać się tematu i nie wypisywać bzdur
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Podłącze się pod temat z Kadetem ale w benzynie. 1,4 93r (chyba). Problem z szarpaniem silnikiem jak jest zimny, choć podczas jazdy na rozgrzanym czasami też się to dzieje. Wszystko wskazuje na zapłon. Wymienione: Świece, kable WN, kopułka, aparat zapłonowy, moduł, cewka, ECU. Sprawdzone przewody, połączenia masy, poprawione styki i nic :( Jak szarpał...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Witam. Ja tak miałem, gdy cewka zapłonowa miała przebicie. Kable też były nienajlepsze. Mam Nexię 1.5 DOHC rocznik 1996. P.S. Acha, to jest diesel. Nie znam sie na nich, tam jest chyba trochę inaczej?
Powyżej 2000 obrotów dźwięk powracał do normy. Ponoć mogły tu zawinić cewki. Czy faktycznie tak może być i za co cewki w ogóle odpowiadają. Cewki odpowiadają za wytwożenie wysokiego napiecia które wywołuje przeskok iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. Moim zdaniem to nie wina cewki bo to samo by było powyżej 2000rpm na pierwszym miejscu sprawdziłbym...
A silnik benzyna czy diesel? Zakłócenia nie koniecznie muszą pochodzić od alternatora. Mogą być też wywoływane przez cewkę zapłonową czy kable wysokiego napięcia (dlatego pytałem jaki silnik). Jeśli chodzi o alternator to powinien być na nim kondensator przeciwzakłóceniowy.
Podejrzewam ze musisz miec tam cewke zaplonowa . tylko niekoniecznie musi byc okragla jak w starszych autach , moze ksztaltem bardziej przypominac transformator i byc np. zespolona z modulem sterujacym . Ale jezeli rzeczywiscie nie mas tam nic takiego ( byloby to bardzo dziwne) to mozesz sprobowac podlaczyc obrotomierz po alternator , tak jak jest to...
Witam. Chcialbym zabezpieczyc swoj samochod przed zlodziejami. SLyszalem o ukrytym przycisku (dotykowym), ktory trzeba dotknac przed odpaleniem auta, po wylaczeniu silnika blokada sama zaczyna dzialac. układ przerywa obwód cewki zapłonowej lub rozrusznika. Prosilbym o opis i schemat. Mam samochod z silnikiem Diesel'a wiec prosze o opis co najlepiej...
Dobry wieczór. Miałem zawsze auta benzynowe gdzie założenie ukrytego wyłącznika na zasilaniu cewki zapłonowej załatwiało wiele. Auto nie odpalało. Słyszałem że w dieslach najlepiej "przeciąć" kabel zasilania rozrusznika ukrytym wyłącznikiem. Moje auto ma pompe paliwa w zbiorniku, jednak słyszałem że to nienajlepszy pomysł bo zapowietrzę układ paliwowy....
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika NrAmpery [A] 1 *20Zespół motowentylatora 2 *60ABS / ESP 3 *30ABS / ESP 4 *70Zasilanie BSI 5 *70Zasilanie BSI 6 *–Wolny 7 *30Zasilanie stacyjki 8 *–Wolny ---------------------------- NrAmpery[A]Opis 110Moduł podgrzewania (Diesel); Czujnik wody w oleju napędowym; Stycznik światła cofania; Czujnik prędkości pojazdu;...
Dzień dobry Panowie, bardzo przepraszam potrzebuję pomocy, pacjent Mercedes Benz w124, silnik m111 2.0 benzyna 1993 rok problem z nim taki, że po odpaleniu ciężko pracuje, szarpie silnikiem niby to jakiś stary diesel na 3 cylindry a 4 nie działa, pokazuje 10 tys. obrotów na biegu jałowym cały czas... Co było zrobione: 1 regeneracja wiązki silnika, 2...
to może kostka stacyjki się skończyła podłącz żaróweczkę jako kontrolkę do zasilania cewki zapłonowej i sprawdź czy prąd nie zanika silnik na gaźniku czy na wtrysku?
Kilka dni temu kupiłem Opla Astrę II 1.6 16 V X16XEL 1998r ( z Niemiec) Zauważyłem że silnikiem trzepie, jest słaby, pracuje jak diesel a to benzyna. Jedna świeca była mokra więc je wymieniłem na nowe - dalej to samo. Kolega podpowiedział żeby zamienić cewkę zapłonową, zakładałem dwie różne używane - bez skutku Co to może być ? Proszę o pomoc P.S Chyba...
troszkę odgrzeję, ale może komuś sie przyda informacja. Radio m-tech legend 2 ma to do siebie, że dużo rzeczy mu "przeszkadza" wentylatory, podgrzewanie szyb, czy nawet pogoda. Miałem to radyjko w różnych autach i najlepiej działało w dieslu audi. Wiadomo, benzynowiec ma cewki zapłonowe itp, co często wysyła zakłócenia. 3.1.19. Zabronione jest publikowanie...
że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I Oba to moduły CDI, tylko jeden jest AC, drugi DC. DCI, to raczej diesel jakiś ;) cewka zapłonowa jest elementem który psuje się najrzadziej co nie wyklucza uszkodzenia w/w cewki Nie zgodziłbym się z tym. Psuje się tak samo często, jak reszta. uszkodzenia cewki prądowej są spowodowane uszkodzeniem modułu Oj, grubymi...
...czyli trzeba wymienić tzw. kostkę stacyjki. Do Passata'94 płaciłem ostatnio za taką raptem ... 32 zł, chociaż był i tańsza wersja za 19 zł - tę zamonotowałem do Golfa III'96. Jak się później okazało ta tańsza nie miała pozycji tzw. radiowej, czyli pierwszej służacej w zasadzie jedynie do słuchania radyjka w I pozycji a to po to, żeby nie grzać np....
słyszałem coś takiego o dieslach! ale dla benzyny silnik musi być ciepły i najlepiej odłączyć układ zapłonowy czyli jakiś bezpiecznik lub przewód od cewki! i nie zapomnij przy pomiarze trzymać nogi na gazie aby przepustnica była otwarta aby pomiar był wiarygodny powietrze musi mieć dostęp do cylindrów
Ja myślałem nad tymi pastylkami Dallas, wystarczy przyłożyć do czytnika i odblokowuje. Jest to Diesel i nie ma cewki zapłonowej. Myślę zrobić tak, żeby ten układ rozłączał przewód od czujnika halla na wale, bez tego silnik napewno nie zapali nawet jak podmienią swój komputer i któryś przewód od pompy, bo jest sterowana elektronicznie. Ukryć dobrze ten...
Ja bym kupił jeden dwa razy droższy od tych dwóch tanich. Jak ma być niezawodny to najlepiej diesel. Jeżeli ma być tani to niestety będzie to benzyna. Najlepiej z silnikem briggs&stratton o ile z takimi są bo są bardzo popularne i podobno niezawodne. W benzynowym prawdopodobnie w najbardziej nieoczekiwanym momencie pójdzie świeca, gaźnik albo cewka...
Hej.Przeczytalem juz sporo postow na temat zakłóceń CB.Ja posiadam radio Presidenta i mam problem z zakłoceniami przy zapalonym silniku.Załozylem kondensator na alternator i cewke ferrytową na zasilaniu,poprawilo sie ale nie jest jeszcze dobrze.Autko to diesel to odrazu mozna wykluczyć uklad zaplonowy i pompke paliwa bo jest mechaniczna.Zakłocenia gina...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Najlepsza rada to: zmień radio i antene na coś normalnego. Bo wymienisz całą elektryke a i tak nie będzie działać jak trzeba... Albo wymień silnik na jakiegoś Diesla albo nowszy silnik z układem bezrozdzielaczowym (oddzielna cewka na każdy cylinder). A tak na poważnie, to tylko całkowicie zaekranowany układ zapłonowy zagwarantuje Ci brak zakłóceń ze...
Na każdym wtryskiwaczu rezystancja jest bardzo podobna 12.5-12.7 Omów. Zauważyłem dodatkowe 2 efekty przy obrotach 1500 i tylko przy tych auto zaczyna chodzić jak diesel klekocze, w aucie tego nie słychać. Przy szybkim wciśnięciu pedała gazu słychać jakby coś zasysało powietrze jest takie 'css".
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Zaczynasz od wyprucia sterownika silnika z benzynki razem z wiązką albo jeśli chcesz mieć cięższe auto to zostaw. Zasilanie cewki zapłonowej = zaworek na pompie czujnik temperatury (nie ten niebieski) = czujnik temperatury w dieslu rozrusznik = rozrusznik Grzanie świec: Wypruwasz sterownik świec razem z kablami z budy diesla i podłączasz do budy benzynki....
Tak benzyna się nie psuje,a szczególnie LPG,nie wierz w bajki. Przykład z tego co mam na warsztacie,Fabia 1,4 benzyna przepustnica za 1000 zł ,zamiennik nie działa.Sonda lambda do tego auta 600 zł.Astra H cewka zapłonowa ponad 400 zł .Corolla verso z silnikiem benzynowym to spalanie od 8 l w górę.Założysz gaz to głowicy wystarczy średnio na 60 tys i...
Nowsze diesle może i kręcą się do 5000 ale tam już nie ma komór wirowych a wtrysk bezpośredni. Chyba, że mówimy o rozbieganiu silnika, to wtedy i benzyniaka możemy rozkręcić tyle ile pozwoli uszczelka pod głowicą. Z tego co mi wiadomo, to diesle zwykle mają maksymalną moc przy 4000 i te obroty uważam za maksymalne, Tak czy inaczej w przypadku fire rzeczywiście...
Naprawdę, do alternatora dochodził jeden przewód w wersji benzynowej, dwa przewody w Dieslu; naturalnie oprócz głównego z B+. Do rozrusznika w Golfie 1 i częściowo 2 był przewód (znów, oprócz głównego 30) jeden do 50 i jeden na cewkę zapłonową ZE złącza 15a. W późniejszych wersjach i Golfie 3 z 15a już nie wychodził. Tu chodzi tym razem o odbudowę oldtimera...
Chłopie wymień w końcu ten filtr paliwa. To podstawa. Robiłem już kilka busów i zdarzały się elektryczne pompy paliwa tylko że teraz już nie pamiętam czy to był Citroen czy inveko czy sprinter. W każdym razie pompa znajdowała się w lewej ramie podwozia na wysokości za lewym przednim kołem. Jak chcesz możesz sprawdzić. Pompka wygląda jak stara cewka...
A ten silnik Diesla ma wtrysk mechaniczny, czy sterowany elektrycznie? Może da się podłączyć obrotomierz do sterowania wtrysku paliwa? Jeśli był sterowany z cewki zapłonowej, i wystarcza mu sygnał z alternatora, to pewnie i sygnał cyfrowy z układów CMOS 4000 będzie mu pasował (aczkolwiek warto zajrzeć do opisu). Pytanie, czy tym układom wystarczy sygnał...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
żadnych świec i żadnej cewki i żadnego zmniejszania sprężania Smile trzeba doczytać jak to działa Wiem jak to działa - to Ty nie rozumiesz tego co napisałem powyżej. Podałem opis konwersji diesla tak żeby mógł zapalać TYLKO na holzgazie, bez dawki zapłonowej oleju napędowego jak TY to proponowałeś (więc po to jest mi potrzebna cewka - jak nie dodam,...
Powiem Wam tak: 5,5 roku temu kupiem 10-letniego evasiona w benzynie 2,0 136KM za niecałe 11 tys. z przebiegiem ( na szafie 220 tys :D :?: ) założyłem gazownie przejechałem ponad 75 tys w cenie 20zł/100km i po 5 latach sprzedałem bez problemu za 8 tys :idea: . 5 lat bez wyższych wydatków na awarie niz 200zł ( padła cewka zapłonowa)+ normalna eksploatacja,...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Witam. Już szukałem porad wszędzie ale opiszę i tutaj może coś doradzicie. Skuter kingway coliber fartt 50ccm 4t. Stare ustrojstwo stoi w szopie od lat , mowie odpale go chociaż sie pojeździ po okolicy bo zarejestrowany. Teraz tak : Odpali ale po pół godzinnej męczarni rozrusznikiem. Już go palę z akumulatora od diesla :P bo ten mały padł całkiem. Jak...
Witam. Mój problem to wypadający zapłon w silniku 1.6ti-vct (115hp). Już dwóch mechaników rozkłada ręce. Problem pojawił się około 2 tygodni temu nagle. Od tego czasu wymieniłem świece zapłonowe, sprawdzona została cewka zapłonowa oraz kable WN. Zmierzono ciśnienie podawanego paliwa(4.5bar). Zmierzono kompresje cylindrów (11-11-11-11)bar na każdym,...
607 pozbyłem się w tamtym roku. Kupiłem jak miała 190tyś A są zrobiłem ponad 350. Z czego 300 na gazie. Automat i V6. Przez ten czas oprócz rzeczy eksploatacyjnych. Zrobiłem skrzynie biegów wytrzymała 420, wymieniłem dwie cewki zapłonowe. Przeguby i chyba z 2 manszety. Do tego jakieś tam drobna wycieki z silnika bardziej pocenie się ale trochę upierdliwe...
Z gaźnikiem nie miałem żadnych problemów, tzn. kilka dni wszystko ładnie działało bardzo ładnie, nie falowały obroty, miał dużo mocy, motor płynnie dodawał gazu i przyspieszał, nic nie ksztusił, przymulał. Popatrzcie wyżej co napisałem: napięcie na cewkę idzie zaledwie 2V a powinno iść 12V? Wydaje mi się, że problem jest gdzieś z prądem. Jutro/pojutrze...
Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano...
Ceed to proste auto, które nie sprawia problemów eksploatacyjnych. Zrobiłem tym samochodem (dwoma egzemplarzami) ponad 100 000 km. Silnik benzynowy 1,6 MPI (Gamma) będzie o wiele lepszym wyborem. Miałem go w dwóch Kiach, każda z gazem, jedna z przebiegiem ponad 400 000 km. W jednej wymieniłem dwie cewki zapłonowe (komplet używek kupiłem za 25 zł) oraz...
silnik 2E czy gaźnik 2E ?? jeśli silnik 2E to aparat zapłonowy z czujnikiem położenia jest na wałku pośrednim - (w dieslu w tym miejscu jest vacupompa) i może tu coś się dzieje - może jakieś luzy lub temu podobne - sprawdziłeś położenie wału względem wałka rozrządu mówisz że jest ok, a wałek pośredni? jak to masz na 100% ok to poszukaj aparatu ze sprawnym...
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
To proste poszukaj kogoś jakiegoś z twoich kolesi co ma mobilka z gniazdem do zapalniczki,masz magnesówkę ,przełóż zestawik do kolesia niech odpali mobilka i zobaczysz czy u niego są szumy(najlepiej Diesel) dość często szumy podczas odpalenia silnika,pochodzą od układu zapłonowego prawie niemozliwe do wyeliminowania w starszych benzyniaczkach,namawiał...
zapłon ustawiamy kilka stopni przed zz, i tak to działa. Ja tam się nie znam na tym, ale wiem, że jak dwusuw ma za wczesny zapłon to się grzeje jak diabli i dzwoni przy obciążeniu.. :lol: Rzeczywiście się nie znasz, kilka stopni przez GMP to raczej zapłon za późny, optymalnie dla jaw 350 i cezet z silnikiem 634 jest coś w okolicy 20 stopni. Poza tym...
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda . dzieki mysle ze sprawdze to co mi polecasz tylko korde nie wiem jak sie po angielsku nazywa modul zaplonowy a ci specjalisci w sklepach jak im zaczne tlumaczyc to nic nie kumaja kiedys kupowalem...
Witam. Pisze w imieniu znajomej ponieważ ma problem z renault scenic 1,6 benzynę z 2000 r. a mianowicie zaczęło się od tego że zaczoł chodzic jak diesel to znaczy głośniej i na wolnych obrotach drga , dwa środkowe gary nie pracują prawidłowo mechanicy rzekomo coś tam spawali i było dobrze parę dni i znowu to samo następnie zmieniali cewkę zapłonową...
cewka zapłonowy mercedes honda cewka zapłonowy przerobić cewka zapłonowy
pompa wtryskowa renault kostka nissan regulowac laser
pompa wirowa charakterystyka saunier duval
Peugeot 5008 1.6 HDI nie odpala po myciu - przyczyny i rozwiązania Odszkodowanie za spalenie sprzętu po awarii instalacji