Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Witam wszystkich. Szwagier posiada ciągnik C-385 i ma taki problem z WOM-em, otóż wałek WOM-u obraca się, ale bardzo wolno i nie ma mocy (ten wałek). Wymienił sprzęgiełko na nowe, mikropompka jest też w porządku. Nawet kosiarka talerzowa nie kręci. Czy może ktoś ma jakiś pomysł, co jest nie tak? Pozdrawiam i czekam na poradę. AI: Czy sprawdzaliście...
Jestem w trakcie remontu świeżego nabytku. Wpadłem na pomysł podniesienia obrotów na wałku wom. Nie jest to jakiś wielki problem wystarczy zmienić wałek sprzęgłowy 2 stopnia oraz tryb obrotów niezałeżnych. Dogadałem się już z markowym zakładem produkującym części zamienne. Trwają wyliczenia optymalnych obrotów. Ciągnik będzie pracował w sadzie. Według...
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
jeśli masz obrotomierz i LPG to powinno być raczej 4. jak kolega napisał zasilanie ze stacyjki(B+) gazownicy mogli się tesz tu zasilić, po drugiej stronie aparat zapłonowy i obrotomierz no chyba że masz moduł to jeszcze inaczej pozdro
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Witam, mam następujący problem, gdy nacisnę przycisk nadawania w radiu, auto głupieje, silnik próbuje zgasnąć, a obrotomierz pokazuje zawyżone wartości (pnie sie do góry) wyraźnie wariuje cewka albo aparat zapłonowy sprawdzałem to na dwóch radiach: alan 87 i jaki intek oraz na dwóch sposobach podłączenia radia, z gniazda zapalniczki a także bezpośrednio...
Głupie pytanie ale nie znam sie na mechanice samochodu jak wygląda ten przewód zapłonowy ??? A ta cewka to jest już owinięta na zdjęciu??? i z jakiego drutu ma być nawinięta??? Z góry dzięki
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
Witam Tak jak w temacie chciaem taki obrotomierz (tj. ten okrągły) przerobić tak aby działał najlepiej przy 6v (w ostateczności może być 12V) ale przede wszystkim żeby sygnał mógł być plusowy a nie ujemny tak jak to jest w oryginale. Jeżeli nie da się przerobić na sygnał plusowy to może dałoby radę przerobić układ zapłonowy (silnik 1cyl 2-sów, moduł...
mowisz ze wszytko siada po przekroczeniu 2 tyś wszystko pada . wariuje obrotomierz . hm to wygląda na moduł zapłonowy . podjedz na jakiś szrot i poproś zeby ci inny na chwile założyli albo poprostu kup (używane po 10 zł ) chodza . Podłącz i sprawdz , posprawdzaj w jakiej odległości jest cewka i magnesik w aparacie zapłonowym. Tak mozesz jeszcze sprawdzić...
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Mam ten sam silnik tylko w Vectrze A i taki problem . Zima padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym obrotomierz na wolnych obrotach dochodził do 0 ale z drugiej strony. po wymianie wszystko było w porzadku. Teraz znowu pokazuje źle ale troszke inaczej. na wolnych obrotach skacze od 800 - do 2500 przy czym silnik wcale nie przyspiesza. Jak dodaje...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Nie mam pojęcia gdzie, dlatego pytam :) Schematy pochodzą ze strony: http://forum.samnaprawiam.com/benzyna-w-... Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23....
stawiam na moduł zapłonowy opieram się na praktyce warsztatowej , wymień go a zapomnisz o problemie pozatym idzie lato i jak go niewymienisz to go szlak trafi na przykład w czasie urlopu pozdrawiam Klaudiusz Witam mialemto samo w c14nz Raz palil raz nie.Zauwazylem ze jak nie odpala to obrotomierz sie nie podnosi do tych 300-400 obr/min I nie ma iskry.Kombinowalem...
Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM. A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje,...
To podepnij do kabla który idzie do cewki zapłonowej
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Z cewki zapłonowej.
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
z cewki zapłonowej
Podnieś klapę silnika i popatrz na pokrywę zaworów, w otworach masz 3 cewki zapłonowe. Do obrotomierza bierzesz sygnał z jednej cewki i już.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Do zacisku '15' cewki idą 2 czarne przewody jeden do stacyjki drugi do sterownika, do zacisku '1' cewki idą zielony do modułu zapłonowego i czerwono-czarny do obrotomierza. Wszystkie pozostałe tnij ;).
Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że kable od obrotomierza to odpowiednio: biały --> impulsowy z cewki zapłonowej niebieski --> masa brązowy --> +12V
Opołowe zamało impulsów.Może deska od zapłonu z pojedynczą cewką zapłonową a ty masz dwie podwujne (albo na odwród)
Oryginalnie obrotomierz podłączony jest do zacisku "1" cewki zapłonowej.
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Tylko z cewki zapłonowej i obrotomierz na dwa gary. Pozdrawiam.
Twingo z silnikiem d7f ma dwie cewki zapłonowe , sygnał do obrotomierza pobierany jest z sterownika pracy silnika .
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
obrotomierz cewka zapłonowy obrotomierz cewka zapłonowy motocykl cewka obrotomierz
prądniczka tacho amica antena internetowa mercedes cewka wymiana
odkurzacz festool ładowarka parkside
OpenBeken led_enableAll 1 Turns Lamp Off: Active-Low Enable Pin Explained Oznaczenie 560 na rezystorze SMD i przewlekanym – 56 Ω czy 560 Ω? Rozszyfrowanie kodu