Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą...
Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)
Witam, mam problem z podłączeniem cewki zapłonowej. Poprzedni właściciel zamontował nieor y ginalną cewkę i poprzerabiał instalację. Po założeniu or y ginalnej cewki auto nie ma mocy i źle wskazuje obrotomierz.
ale czy przez to może padać cewka? jeszcze pytanie czy przy zmniejszeniu przerwy cewka bardziej dostaje po tyłku czyli wiekszy prąd przez nia przechodzi,napiecie itp czy przy mniejszej przerwie lżej jej bedzie i dłużej pochodzi? Dodano po 1 czy jest taka możliwość że teoretycznie oczywiście,...
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku....
Cewka jest razem z modułem. Wiesz może przez który bezpiecznik idzie zasilanie na tą cewkę? Myślałem, że to wina kostki stacyjki ale teraz zaczynam wątpić bo pompę paliwa załącza. Kontrolki nie przygasają, jak kręce rozrusznikiem to nie rusza sie wskazówka obrotomierza, zanim wszystko działało to przy...
Popularną metodą, było nawiniecie kilku zwojów drutu, na przewodzie zapłonowym, co dawało sprzężenie pojemnościowe do wejścia układu, więcej znajdziesz w opisach projektów obrotomierzy.
witam jechalem autem byl jakis taki slaby w pewnym momencie zaczelo nim szarpac szczelac obrotomierz latal jak wsciekły ,dzisiaj wsiadlem do megi kręce kręce i nic nie zagadała myslicie ze to cewka mam motor 1.6 8v pomózcie 3 dni temu mialem wymiane glowicy popłynąlem 600zl teraz to
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca...
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne...
Zielony idzie do obrotomierza.P
Witam, Styki 1 i 2 - punkt wspolny uzwojen - przerywacz (modul)(2) i obrotomierz (1). Styki 3 i 4 - uzwojenie pierwotne - zasilanie (3) i kondensator (4). Pozdrawiam, Georges
Wywaliłem Dz bez różnicy jednak zauważyłem ciekawą rzecz jak tylko dotknąłem wejście pojawił się bałagan w pomiarach. A do dzielnika zastosuje inne rezystorki 100K i 100, stosunek będzie ten sam tylko prąd większy i tutaj pytanie nadaj 100nF wystarczy czy w związku ze zmniejszeniem rezystorów o 10,...
Tak się to podłącza: ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Witam. Od pewnego czasu wyczuwam wypadanie zapłonu podczas pracy na biegu jałowym. Objawia się to drganiami auta i coraz wyraźniejszym falowaniem obrotomierza(odchylenie 1/2 mm). Do tej pory wymieniłem świece, filtr paliwa, filtr powietrza, wyczyściłem przepustnicę. Mam zamiar kupić cewkę zapłonową,...
Pomińmy kwestię wyprzedzenia zapłonu, nie wiem jak poszukać gotowego czytnika obrotów/ licznika impulsów z wyjściem w postaci stanu wysokiego. Prosty układ. Chodzi np. o coś takiego jak obrotomierz cyfrowy - tylko z możliwością podawania 12v zamiast lub razem z liczeniem impulsów. Usunąłem...
Kolego Brovar szkoda że masz Astrę i nawet nie wiesz ile przewodów przychodzi ci do alternatora, a fe W takim razie musiało być w niej coś kombinowane aczkolwiek w kilku przypadkach spotkałem się z wyjściem z alternatora i to właśnie w silnikach benzynowych. Zauważmy że jedne asterki mają palec...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach...
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego...
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Witam. Robię obrotomierz na 89c2051. Założenie jest takie żeby było jak najmniej elementów. Na wejście timera dałem tranzystor npn. Na jego bazę daje impulsy sterowania cewką zapłonową. Obrotomierz ma być do motocykla 4T 1 cylinder, więc jeden impuls to jeden obrót. Jak układ testuję na transformatorze...
VW golf 2 taka instalacja była uniwersalna i bez problemu obratałka działala,Mozesz spróbowac ewent trzabedzie jeden kabelek przeciagnać do deski rozdzielczej z cewki zapłonowej.
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji?...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są...
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest...
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną...
Witam. Mam układ CMOS 5V który generuje impulsy. Mają one "zasilić" obrotomierz samochodowy z Golfa MK2. Jest to typowy obrotomierz który odbiera sygnał z tzw Klemy 1 cewki zapłonowej czyli punktu w którym moduł zapłonowy kluczuje mase. Aby zasymulować mu podobne do normalnych warunki pracy wpadłem...
Witam. Auto to 125p z zeswapowanym 1.8 VVC 145KM (z MG F/Rovera 200Vi). Obrotomierz podłączony jest na pewno dobrze, sprawdzałem kilka razy czy na pewno to ten pin w sterowniku i czy przewód nigdzie nie ma przerwy. Wcześniej w aucie siedział silnik 1.4 Rovera z Poloneza, w którym układ zapłonowy oparty...
Niedawno wymieniałem tablicę wskaźnikową i ponieważ nie znalazłem oryginalnej wstawiłem taką jaka była dostępna. Różni się tylko tym, że obecnie mam obrotomierz zamiast rysunku pojazdu. Próbowałem podłączyć obrotomierz i działa, ale wskazuje tylko połowę tego co powinno być. Być może wina jest tego,...
Witam. Posiadam Honde Civic 5 Gen. silnik d13b2. Mam pytanie odnośnie gdzie znajdę przewód od czujnika obrotów? Chcę dokupić zewnętrzny obrotomierz: oraz zainstalować go na desce rozdzielczej. W dokumencie jest wspomniane ze podłączenie do cewki zapłonowej, no tak, ale dojście do tej cewki zapłonowej...
Witam! Tak jak sam napisałeś popalony obrotomierz to niema co go sprawdzać. W obrotomierzu typowym od Fiata 125 wszystkie detale są dostępne i łatwe do wymiany.Modół obrotomierza to MS1-051 I tak od strony pr jest tranzystor t4 BC109/zanim są dwa tranzystory BC108A T3 i D4 jest to dioda zenera 7,5v...
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty,...
Jeśli był obrotomierz to kabel do licznika powinien być w pobliżu cewki zapłonowej.Podłączyć by trzeba do modułu cewki zapłonowej za sterowaniem przed samą cewką.Połączenie jest dostępne pod plastikową osłonką.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej,...
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje...
Witam. Jeśli ktoś dostanie obrotomierz od PF 125p (5 zł na szrocie) to może go założyć do malca. Trzeba go tylko przerobić bowiem jest on przeznaczony do aut 4 cylindrowych. Przeróbka jest niezwykle prosta - należy zwiększyć pojemność kondensatora 220 nF. Jest to taki duży prostokątny kondzior...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować...
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem...
Witam jakiś czas po wymianie cewki zapłonowej i kopułki aparatu zapłonowego i palca (na nowe)zaczął wariować mi obrotomierz,a szczegółowo to jest tak ze jak odpalam zimne auto bez problemu to włącza się ssanie(wiem ze to normalne:) i zanim się to ssanie wyłączy to obrotomierz chodzi normalnie i auto...
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy...
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów...
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
Witam!!! Tak jak w temacie zakładam obrotomierz od Alfy 156 2.0TS do mojej EDYTY;d zresztą prędkościomierz też idzie i mam pytanie dla tych co są w temacie z elektryką w tych samochodach bo nie wiem z czego wziąć impuls(sygnał) czy podpiąć się pod impuls idący od modułu zapłonowego do cewki zapłonowej...
Witam Zacznę od początku. Został wstawiony silnik ABF. Poprzednio siedział w golfie 2 to w celu działania obrotomierza został pociągnięty DODATKOWY kabel do licznika z cewki. Nie było nic cięte ale nie dam sobie ręki uciąć że żaden kabel się przy swapie nie złamał. Żeby obrotek działał w mk3 to sygnał...
Witam serdecznie mam problem z podłączeniem uniwersalnego licznika KOSO db-01R chodzi mi głównie o elektroniczny obrotomierz, gdyż w ustawieniach mam opcje 1 cewki i ilości cylindrów jak i czy to 2t czy 4t a mój silnik to 4t 4 cylindry i 2 cewki zapłonowe i teraz co mam kabelek z obrotomierza podłączyć...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz...
Witam. Ostatnio nabyłem obrotomierz Mera Lumel MS-2. czarny- cewka zapłonowa czerwony- zasilanie Biały-masa Niebieski- oświetlenie zegara Po podłączeniu zasilania 12V wskazówka obrotomierza wskazuje maksymalne obroty. Teoretycznie po podłączeniu samego zasilania bez sygnału wskazówka nie powinna...
Witam, proszę o pomoc ,zamontowałem silnik na wtrysku do fiata 125p, w fiacie sygnał na obrotomierz był brany z - cewki zapłonowej ,obecnie mam cewkę podwójną więc się pod nią nie podłączałem , z sterownika silnikowego wychodzi sygnał na obrotomierz w postaci + , co trzeba zrobić żeby ten sygnał zamienić...
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. Budując układ wejściowy wzorowałem się na jakimś gotowym...
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
A moze nie tu szukasz co trzeba, jesli nie chodzi obrotek a silnik dziala to moze nie to... moze nie czujnik połozenia walu daje impulsy do obrotomierza. Ja spotkalem sie z tym ze impulsy dla obrotka brane sa z cewki zapłonowej po stronie niskiego napiecia wiec moze gdzies przy aparacie zapłonowym masz...
Witam, Podjąłem się wyzwania przeszczepu zegarów od innego motocykla (GSXRa) do swojej SV'ki. Problem na pewno będzie z obrotomierzem (chociaż niektórym działa bez konwertera). Chodzi o to, że w SVce sygnał jest pobierany z cewek zapłonowych. W GSXRze sygnał jest w postaci prostokąta 5 V z komputera....
Chcę zbudować obrotomierz. Mam już układ wyświetlania (24 diody, 2xUL1980). No i została kwestia przeliczanie częstotliwości na napięcie, najlepiej około 5V przy max obr (zakładam 6000 - 7000 obr/min). Ma się nadawać do silnika z dowolną ilością cylindrów, zarówno do dwusuwa jak i czterosuwa. Myślę,...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy...
Volvo 480 1990 r 1.7 turbo (bedzyna). Obrotomierz raz chodzi raz nie chodzi. Podejrzewam że jest sterowany cewką zapłonową. przy cewce jest jakis mały modół dochodzą kable czarny w ekranie (sygnał) szary(plus) brązowy (masa) ekran ze sygnału jest podłączony do ostatniego pinu. Gdzie mam szukać kabla...
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki....
Mam licznik bez obrotomierza i chcę zamontować z obrotomierzem zamiast zegarka ale im więcej szukam tym bardziej nie wiem co myśleć. Podłącza sie go pod alternator czy pod cewkę zapłonową czy może wystarczy tylko podmienić liczniki i będzie działać ? Mam licznik z 2 wtyczkami. Golf II silnik 1.6 benzyna/gaz...
Witam, zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi...
Zakupiłem obrotomierz do mojego benzyniaka. Czarny do masy auta, a czerwony do plusa za stacyjką, to wiem. W instrukcji jest napisane: "przewód zielony przyłączyć do cewki zapłonowej od strony przerywacza lub modułu". Silnik ten ma 1 cewkę i mechaniczny rozdzielacz zapłonu. Gdzie mam podłączyć...
Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem...
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo...
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury....
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz...
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który...
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
W moim e46 kompakt z silnikiem n42 problemem okazała się być cewka zapłonowa. Mam jakiś przeciek oleju, olej dostał się w okolice cewki. Podczas pracy silnika olej zwęglił się na styku między cewką a świecą, było tam czarne osmolenie. Wyczyściłem cewkę, świece wymieniłem i wróciło do normy.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie...
Już jakiś czas temu w DIY dodałem taki projekt podobnego obrotomierza do cc ale nie byłem z niego zadowolony gdyż troszkę wskazówka czasami wariowała i sie podczas jazdy strasznie "kiwała"... więc go wywaliłem... Przyglądnąłem się temu dobrze i spostrzegłem że tego mi trzeba, jest to obrotomierz...
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący...
Witam serdecznie forumowiczów , Szukam rozpiski pinów do tego komputera a pochodzi on z renault clio sport 2.0 2002 rok .Potrzebuje podpiąć lampkę gizzmo shift która pokazuje blysnieciem przekroczenie 6500 obrotów na minute .Ta lampka jest programowalna i potrzebuje sygnału z licznika co w tym modelu...
bialy kabelek od cewki zapłonowej
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej...
błąd P 0500 pojawil się po tych robotach Ten bład zwiazany jest z czujnikiem predkości auta - znajduje sie na skrzyni Co ciekawe od początku po tych robotach skacze obrotomierz, bardziej jak samochód jeszcze się nie nagrzeje. Nie wiem czy dobrze pamietam, ale tam sygnał do obrotomierza jest zliczany...
Witam mam escorta 1.4 benzyna z 1988 i zmieniłem licznik na taki z obrotomierzem z escorta z 1990 ale niedziała prawidłowo obrotomierz . max wychylenie wskazówki to 2000 a silnik mało nie wyskoczy z mocowań. obrotomierz ma podłączony + i - a sygnał podawany jest z cewki zapłonowej proszę o pomoc max...
Zobacz oscyloskopem co wchodzi na uP, bo obawiam się, że procek zlicza oscylacje własne układu LC (cewka zapłonowa, kondensator). Sygnały z układu zapłonowego są trudne do obróbki i wymagają dobrego odkłócania i kształtowania by śmieci nie zliczać (przepięcia, oscylacje). Do tego powinien być przed...
Osobiście przerabiałem temat kilka lat temu i żadna przeróbka instalacji nie jest konieczna a jedynie zmiana kondensatora w obrotomierzu. Znajdę jutro w garażu i umieszczę foto z opisem, żeby było łatwiej. Domyślam się,że ta WSK posiada instalację 12v? Do Batman191: niezły hokus-pokus z tą iskrą:D...
obrotomierz działał tylko na jednym.Ale nie oznacza to ,że jest to nie możliwe w twoim wypadku. Ja podłączałem sam obrotomierz (wg pinoutu ze zdjęcia) pod sygnał cewki zapłonowej w vw polo i działał - nie było nawet przekłamań w obrotach. Co do prędkościomierza to dokładnie się nie wypowiem bo nie...
Wg mojego info: "Czujnik wytwarza sygnał napięciowy z impulsów zapłonowych uzwojenia pierwotnego cewek zapłonowych. W celu nadzoru zapłonu kontrolowany jest sygnał napięciowy przez sterownik."
Witam. Zgodnie z radą w wątku o 125p z tym samym silnikiem (w słabszej specyfikacji) przerobiłem obrotomierz pod sterowanie z jednej cewki zapłonowej (Oba te silniki pracują na Wasted Spark) i tam po kalibracji wszystko jest ok, wskazówka delikatnie podskakuje, ale jak się nie przyjrzeć to nie widać. Niestety...
Witam. Zamierzam zamontować zegary z Lublina III, model wersja z obrotomierzem który posiada zegar cyfrowy na dole, do Poloneza Caro na wtrysku Abimex. Same przełożenie styków w złączach zegarów to nie problem. Chciałem zapytać o podłączenie obrotomierza. Z tego co się dowiedziałem ten wskaźnik w...
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera...
No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem! tylko z podłączeniem jest problem bo jakoś nie ma tam nie ma żadnego sygnału co dało by się podłączyć pod obrotomierz bo już próbowałem. a co do uno.autokacik.pl to tam jest opis podłączenia do starszych modeli, które...
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz...
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się z pytaniem o miejsce podłączenia obrotomierza w Matizie. Ściślej chodzi mi o to, czy obrotomierz cyfrowy podłącza się w to samo miejsce co wskazówkowy, tzn. do cewki zapłonowej, ale nie po stronie przewodu WN. Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam
wydaje mi się że dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie impulsu z cewki zapłonowej, A gdzie w dieslu masz cewkę zapłonową :?: :?: :?: :?: Ludzie czytajcie dokładnie posty. marek-cho ja tak zrobiłem u siebie ,nie nalegam przecież aby wszyscy tak robili, u mnie zdało egzamin wiec postanowiłem podzielić...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który...
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
w cinquecento można wziąć sygnał z czujnika indukcyjnego który idzie do modułu zapłonowego. Nie ma w nim takich zakłóceń jak na cewce zapłonowej. Jest to lekko scałkowany sygnał prostokątny. Można go podać na komparator ( ja kiedyś tak zrobiłem) lub na wejście schmitta. Zero zakłoceń, ale oczywiście...
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych:...
Z cewki zapłonowej.
Ujemnymi z kluczowanego zacisku cewki zapłonowej! Pierwotne cewki ma być na plusie i ma być kluczowane do masy, tak masz?
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze...
Obrotomierz ten pobiera sygnał z przerywacza i nawet jak wyprowadzisz go z cewki zapłonowej Eleganta, to nie będzie się zgadzała liczba impulsów, więc będzie fałszował odczyt. Tak więc w wersji nieprzerobionej ten obrotomierz nie będzie pracował w maluchu.
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: Pomimo...
Witam. Nie mogę uruchomić obrotomierza w audi 100c4, licznik najprawdopodobniej nie jest oryginalny. Po włączeniu zapłonu wskazówka przestaje być bezwładna i ciągnie ją do zera czyli elektronika reaguje ale nic poza tym. Obrotomierz pracuje na układach KEFA-796 i Sa555P, wszystkie tranzystory i diody...
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Piętnaście diod LED na płytce może to odpowiadać układowi UL1970, który obsługiwał 16 diod LED. Układ posiada trzy przewody dwa z nich to zasilanie + i -. Przewód oznaczony "V" może być to wejście impulsów. W różnych układach było to różnie rozwiązywane, np. nawinięcie kilku zwojów na przewodzie wysokiego...
Auto dostało nowy silnik B18C4 zamiast starego grzmota. Problem jest taki, że w 1 gen sygnał na obrotomierz idzie z cewki zapłonowej z minusa i pewnie indukuje coś sobie w układzie sterującym obrotomierzem. Silnik wsadzony posiada już nowy system zapłonu i niestety nie zgadzają się charakterystyki....
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety...
Obroty idą czarnym kabelkiem od cewki zapłonowej przez komputer do pinu A7 w liczniku. Możesz puścić od razu z cewki. Ekonomizer idzie pod pin A11.
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa...
Co ma sonda lambda do cewki zapłonowej? Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej.
Ten obrotomierz z ostatniego linka musi miec zasilanie DC 12/24 V a pobiera sygnał pomiarowy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Sprzedawcy do głowy nie wpadło, ze może byc łódz/silnik bez akumulatora :cry: (at)kkknc Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia? I po co to?...
Mam pewien problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy rok produkcji 2000, instalacja gazowa fabryczna Bedini (niestety!), sterowanie modułem Boscha, także cewka zapłonowa Boscha. Aktualnie jeżdżę tylko na benzynie. Problem polega na nierównych obrotach i tak jeśli nie jadę to : czasami...
Witam, kupiłem sobie chiński obrotomierz uniwersalny na 4,6,8 cyl. I z powodzeniem zamontowałem go do renault twingo 1.2 8v z silnikiem d7f. (twingo 1) 2005r. Schemat podłączenia był pod cewkę zapłonowa lecz zaniżał mi o połowę obroty silnika. Postanowiłem znaleźć pin w ECU silnika odpowiadający za sygnał...
czy ktoś z was zrobił może obrotomierz do samochodu? najbardziej interesuje mnie takowy, który nadaje sie do cinquecento z silnikiem 704ccm; szykuje się do zmontowania takiego ustrojstwa - sygnał będzie pobierany z oplotu wykonanego dookoła przewodu od cewki zapłonowej, wzmacniany na us7400 a następnie...
zakładałem do uno1.0 ale wydajemi się, że nie ma dużych różnic. podłączyłem minus na mase plus za bezpiecznik któy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki i sygnałowy do jednego przewodu dochodzącego do cewki zapłonowej. idą tam 4 kable nn a trzeba się wpiąć w 2 tylko problem jak znajdziesz z której...
dzięki za podpowiedzi. pisząc, że nie ma cewki zapłonowej miałem na myśli brak klasycznej puchy,do której biegnie przewód wysokiego napięcia i podłaczony jest przerywacz. wtedy łatwo zlokalizować wyprowadzenia :) u mnie jest to zespolone z aparatem zapłonowym, jak w corolli 2E. moje auto jest gaźnikowe,...
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Witam Potrzebuję rady odnośnie przystosowania (czy raczej zdatności do użycia :) ) [url=]tego układu do wysterowania [url=]tego ustroju. Dokładnie chodzi mi o to, czy układ z pierwszego linka przy zasileniu go napięciem 5.6V będzie w stanie dać napięcie wyjściowe od 0 do 2.5V (może być i więcej tak...
Wymieniałem zegar w golfie, w passacie tego nie robiłem, ale konstrukcja jest chyba ta sama. Musiałem podciąnąć tylko kabel od cewki zapłonowej do obrotomierza, a koszt używanego zegara to ok 100-150zł Pzd
Jeżeli masz dwie cewki zapłonowe (zapłon bezrozdzielaczowy) to cewka jest obojętna, do której podłączysz obrotomierz. Będziesz miał tylko 2x niższą częstotliwość impulsów (tak jak byś miał silnik 2-u cylindrowy). Nie znam układu J-91. Może ma opcję silnika 2 cylindrowego. Jeżeli tak to po kłopocie.
Jak masz zegar cyfrowy możesz w jego miejsce wsadzic kit f. Jabel"Zegar-obrotomierz cyfrowy" ew. gdzieś obok zamontowac. Jeśli masz silnik benzynowy podłączasz jeden przewód do cewki zapłonowej.Z ropolem jest trochę większy problem,kontaktron obok koła pasowego a na koło mały magnesik.
Cześć mam problem z autem marki vw golf 4 1,6 sr rok 98 po zamontowaniu instalacji gazowej padł obrotomierz oraz po krotkim czasie miga kontrolka oleju.Sprawdzilem juz cisnienie oleju jest ok. czujniki sa ok.program vag wyswietla kod 1126 ale nie wiem co to znaczy i gdzie tego szukac...czy moze to...
Oryginalnie obrotomierz podłączony jest do zacisku "1" cewki zapłonowej.
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go...
Tylko z cewki zapłonowej i obrotomierz na dwa gary. Pozdrawiam.
Witam. Podaj typ silnika jaką masz cewkę zapłonową i czy jest rozdzielacz? Albo może masz licznik od diesla którego obrotomierz podpina się pod alternator? Pozdrawiam
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie...
Dzięki za odpowiedzi, zostaje sprawa obrotomierza. Czy sygnał do niego idzie z cewki zapłonowej? Może ktoś wie gdzie znajde pinout zegarów?
jak byś podał kod silnika to by było łatwiej. sygnał do obrotomierza brany jest z zespołu sterowania zapłonu (K-Jetronic),ale może być też brany z cewki zapłonowej
w zwykłym obrotomierzu sygnał bierzesz z minusa cewki zapłonowej -kabel zielony i odpowiedz 2 zegary LCD-digital to wieksza zabawa i to tylko dla dobrego elektryka + odpowiednie koszty wiec nie polecam
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia...
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
Moj klient kupił auto z wymienionym silnikiem był VR6 chyba 2.8 a jest 1.8 jednopunktowy.W aucie nie pracował obrotomierz prawdopodobnie przy wymianie instalacji silnika gdzieś zawieruszył się sygnał.Podłączyłem na próbę bezpośrednio licznik (wejście sygnału obrotów pin 10)z cewką zapłonową.Licznik zaczął...
dokładnie tak jak napisał pisior najlepsze rozwiazanie to sygnał "sterujący"cewką zapłonową. pomimo że jest tam modół sterujacy cewka i tak zasilana jest "tradycyjnie" i z zasilania (bierzesz sygnał - ten przerywany :). Są też rozwiązania że na przewodzie WN nawija się kilka zwoi kabla i przetwarza...
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu...
Potrzebny ci będzie obrotomierz który będzie zdolny działać z silnikiem 1 cylindrowym. Podłączenie jest proste - 1 kabelek plus, drugi minus, trzeci (sygnałowy) z cewki zapłonowej (w przypadku 2 suwa niewiem skąd bierze się sygnał, ale napewno ktoś z elki Ci podpowie). Najtrudniej będzie go zamontować...
instalacje mam 12v w motorze obrotomierz próbowałem w golfie 2 na cewce zapłonowej więc chyba i w motorze powinno sie to sprawdzić nie?? wiem na pewno nie idzie to w skuterach z zapłonem cdi chyba że coś źle podłączałem. może sygnał ma poprostu za niskie napiecie... wydaje mi sie że w cz powinno to chodzić......
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Chyba najłatwiej impulsy wejściowe dla obrotomierza można uzyskać z cewki zapłonowej (przerywacza). Można sobie też wyobrazić np. magnes umieszczony na części obrotowej (wał, koło) i czujnik - np. hallotron.
ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego Większej pierdoły to ja w życiu nie słyszałem. Cytat: "LCS VO5 i LCS/2- komputerowe systemy, produkowane przez Landi Renzo, przeznaczone do samochodów wyposażonych w sondę lambda i katalizator....
witam mam problem przy wymianie obudowy termostatu odpiołem kabelki od czujników i kabel od cewki zapłonowej po złożeniu i podpięciu wszystkiego tak jak było okazło sie że nie mam obrotów na obrotomierzu.gdzie jest czujnik od obrotów jak to naprawić mam escorta 1.6 16v zetec 1996r. prosze o pomoc
chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem Szanowny Kolego! Powinieneś zrozumieć zasadę działania tych popularnych, składanych własnoręcznie obrotomierzy (obojętne czy montowanych w skuterze, czy w limuzynie :D ). Ten, o który pytasz (linijka...
Witam! Chciałbym zrobić sobie obrotomierz elektroniczny na podstawie impulsów z cewki zapłonowej w samochodzie. Czy znalazłby sie jakiś schemat układu?? Dzięki za odp
A dlaczego multimetr wskazuje napięcie? Poza tym gdy silnik nie pracuje mam na kablu 1,4V. Mam dalej w układzie attiny2313, czy jeżeli to są faktycznie impulsy to mogę wpiąć się tym kablem w timer? Znalazłem w necie coś takiego jeszcze. Czy mogę to wpiąć przed komparator? źródłó Wg. schematu...
Widać nawet na tych zdjęciach że kolejność kabli we wtyczce się nie zgadza. Musisz upierniczyć kabel od wtyczki i połączyć we właściwej kolejności (wszystko przecież widać na folii) Lampka braku oleju w dozowniku i temperatury wody powinny się zaświecić na chwilkę przy kręceniu rozrusznikiem. A obrotomierz...
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej!
Mam Ładę Samara 1.3 89r. (silnik gaźnikowy) Mam w planach skonstruowanie obrotomierza z funkcją odcinki zapłonu na bazie uC AVR ATmega. Brakuje mi jednak kilku informacji. Zaznaczam, że jestem początkujący w elektronice. Pierwsze to do samego obrotomierza: muszę zliczać impulsy z cewki zapłonowej,...
Witam wszystkich. Posiadam Kawasaki Gpz 500 z 1993 roku. Wczoraj podczas jazdy obrotomierz nagle zaczął pokazywać zbyt wysokie wskazania. Na ucho i oko jest to mniej więcej 2 razy więcej niż w rzeczywistości. Wg. schematu zlicza on impulsy cewki zapłonowej. Znalazłem na forum taki temat Mam...
Jeżeli dobrze pamiętam , to sygnał na obrotomierz brany jest z cewki zapłonowej ze strony kluczowanej / od modułu zapłonu/.
Chodzi Ci o obrotomierz z Poloneza Caro na zapłonie Abimex z podwójną cewką zapłonową. Sprawa wygląda tak gdybym go miał tobym nie kombinował z innymi, bo pasuje bez przeróbek do 4t/2cyl i 2t/1cyl chodzi mi o ten ;) Więc trzeba iść chyba na szrot, lub pokombinować z ustrojem który mam (Lada 2105). Dodam...
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast...