Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać - jednak z małym problemem. Po uruchomieniu zimnego...
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz od dwucylindrowego czterotaktowca albo przeskalował...
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników do kontrolki zwykły włącznik(przy 120 st.zapala lampke...
Wymieniałem zegar w golfie, w passacie tego nie robiłem, ale konstrukcja jest chyba ta sama. Musiałem podciąnąć tylko kabel od cewki zapłonowej do obrotomierza, a koszt używanego zegara to ok 100-150zł Pzd
z cewki zapłonowej
Oryginalnie obrotomierz podłączony jest do zacisku "1" cewki zapłonowej.
Tylko z cewki zapłonowej i obrotomierz na dwa gary. Pozdrawiam.
Gdzie chcesz to zastosować i do czego. Zrobiłem sobie jakiś czasz temu do auta na kilkunastu diodach. impulsy zbierane są ze specjalnej ceweczki na przewodzie cewki zapłonowej.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Po odpowiednim jego podłączeniu tak. Tzn nie bezpośrednio z przewodu WN (te kilkanaście kV raczej nie byłoby przyjemne dla procesora) ale np z pętli indukcyjnej założonej na przewodzie WN. Widziałem tego typu rozwiązanie w jednej instalacji LPG w samochodzie. Wygodniej jednak jest wykorzystać impulsy niskonapięciowe sterujące cewką zapłonową.
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Kabel z przerywacza( z rozdzielacza zapłonu) do cewki zapłonowej.
Podnieś klapę silnika i popatrz na pokrywę zaworów, w otworach masz 3 cewki zapłonowe. Do obrotomierza bierzesz sygnał z jednej cewki i już.
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Witam, Podjąłem się wyzwania przeszczepu zegarów od innego motocykla (GSXRa) do swojej SV'ki. Problem na pewno będzie z obrotomierzem (chociaż niektórym działa bez konwertera). Chodzi o to, że w SVce sygnał jest pobierany z cewek zapłonowych. W GSXRze sygnał jest w postaci prostokąta 5 V z komputera. Wiem, że istnieją konwertery z prostokąta na sygnał...
Witam. Jeśli ktoś dostanie obrotomierz od PF 125p (5 zł na szrocie) to może go założyć do malca. Trzeba go tylko przerobić bowiem jest on przeznaczony do aut 4 cylindrowych. Przeróbka jest niezwykle prosta - należy zwiększyć pojemność kondensatora 220 nF. Jest to taki duży prostokątny kondzior ( jest jeszcze jeden 220 nF na płytce ale jest on o wiele...
Dzięki za odpowiedzi, zostaje sprawa obrotomierza. Czy sygnał do niego idzie z cewki zapłonowej? Może ktoś wie gdzie znajde pinout zegarów?
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Chcę zbudować obrotomierz. Mam już układ wyświetlania (24 diody, 2xUL1980). No i została kwestia przeliczanie częstotliwości na napięcie, najlepiej około 5V przy max obr (zakładam 6000 - 7000 obr/min). Ma się nadawać do silnika z dowolną ilością cylindrów, zarówno do dwusuwa jak i czterosuwa. Myślę, że to nie jest problem, wystarczy PR-ek przed układem...
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na który nawijalnio się ok 10 zwoji od-ekranowaną żyła...
Witam. Auto to 125p z zeswapowanym 1.8 VVC 145KM (z MG F/Rovera 200Vi). Obrotomierz podłączony jest na pewno dobrze, sprawdzałem kilka razy czy na pewno to ten pin w sterowniku i czy przewód nigdzie nie ma przerwy. Wcześniej w aucie siedział silnik 1.4 Rovera z Poloneza, w którym układ zapłonowy oparty jest na pojedynczej cewce zapłonowej, jak w gaźnikowych...
Witam, zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi (od lewej) wtyk 7-mio pinowy doprowadza sygnał dla...
bialy kabelek od cewki zapłonowej
Obrotomierz jest na impuls. Linka tylko do szybkościomierza. Spoglądałem na schemat instalacji (ale wersja z silnikiem 250; tu jest 125) i impulsy dostaje z wyjścia modułu zapłonowego/wejścia do cewki zapłonowej. Jako że silnik pracuje równo i bez problemów, chyba coś z obrotomierzem. Czy można sprawdzić działanie podłączając na wejście obrotomierza...
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza się pod to i ładowanie poprzez prostownik - i obrotomierz....
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. Budując układ wejściowy wzorowałem się na jakimś gotowym rozwiązaniu, ale nie pomnę już jakim... Ważne że działał...
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie robi nic. Czyli spokojnie możesz brać impulsy....
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna właśnie przez regulatorek napięcia zasila...
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
A moze nie tu szukasz co trzeba, jesli nie chodzi obrotek a silnik dziala to moze nie to... moze nie czujnik połozenia walu daje impulsy do obrotomierza. Ja spotkalem sie z tym ze impulsy dla obrotka brane sa z cewki zapłonowej po stronie niskiego napiecia wiec moze gdzies przy aparacie zapłonowym masz podpiety obrotek i tam trzeba szukac.
Auto dostało nowy silnik B18C4 zamiast starego grzmota. Problem jest taki, że w 1 gen sygnał na obrotomierz idzie z cewki zapłonowej z minusa i pewnie indukuje coś sobie w układzie sterującym obrotomierzem. Silnik wsadzony posiada już nowy system zapłonu i niestety nie zgadzają się charakterystyki. Spotkał się ktoś z jakimś konwerterem, który przełoży...
Wg mojego info: "Czujnik wytwarza sygnał napięciowy z impulsów zapłonowych uzwojenia pierwotnego cewek zapłonowych. W celu nadzoru zapłonu kontrolowany jest sygnał napięciowy przez sterownik."
Witam, proszę o pomoc ,zamontowałem silnik na wtrysku do fiata 125p, w fiacie sygnał na obrotomierz był brany z - cewki zapłonowej ,obecnie mam cewkę podwójną więc się pod nią nie podłączałem , z sterownika silnikowego wychodzi sygnał na obrotomierz w postaci + , co trzeba zrobić żeby ten sygnał zamienić i działał obrotomierz.
Witam, mam problem z podłączeniem cewki zapłonowej. Poprzedni właściciel zamontował nieor y ginalną cewkę i poprzerabiał instalację. Po założeniu or y ginalnej cewki auto nie ma mocy i źle wskazuje obrotomierz.
Ujemnymi z kluczowanego zacisku cewki zapłonowej! Pierwotne cewki ma być na plusie i ma być kluczowane do masy, tak masz?
obrotomierz... w 95% bedziesz miał juz instalacje w kostkach -wystarczy przełożyć liczniki... jezeli nie to obrotomierz w bezyniaku potrzebuje jak juz wspomniano wyzej 3-podpiec: 1.plus 2.minus (oba bedziesz miał na miejscu w ktorymś kablu) 3.impuls (na ich podstawie obrotomierz działa) znajdziesz go zaleznie od rozwiazania instalacji iskrowej: na aparacie...
Tak się to podłącza: ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Obroty idą czarnym kabelkiem od cewki zapłonowej przez komputer do pinu A7 w liczniku. Możesz puścić od razu z cewki. Ekonomizer idzie pod pin A11.
Witam, W mojej A klasie nie działa obrotomierz. Na początku raz działał, raz nie, ale teraz w ogóle nie daje znaków życia. Byłam u elektryka ponieważ na początku auto dziwnie sie zachowywało jak przyspieszałam "przebierał" i głośno się zachowywało... na komputrze u elektryka wyszło że jest popsuty czujnik wałka rozrządu i po wymianie wszystko było ok...
Witam. Zamierzam zamontować zegary z Lublina III, model wersja z obrotomierzem który posiada zegar cyfrowy na dole, do Poloneza Caro na wtrysku Abimex. Same przełożenie styków w złączach zegarów to nie problem. Chciałem zapytać o podłączenie obrotomierza. Z tego co się dowiedziałem ten wskaźnik w Lublinach podłączony jest do alternatora. Natomiast w...
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN...
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Wychylenie wskazówki miliamperomierza będzie proporcjonalne do ilości obrotów przy założeniu, że impulsy zliczane są jednakowej długości i nie zawierają oscylacji. Jeżeli są to impulsy z cewki zapłonowej silnika to ten układ nie ma żadnych szans na prawidłowe wskazania, a szczególnie dla obrotów powyżej 4-5 tys. Wymaga skutecznego filtra wejściowego...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Popularną metodą, było nawiniecie kilku zwojów drutu, na przewodzie zapłonowym, co dawało sprzężenie pojemnościowe do wejścia układu, więcej znajdziesz w opisach projektów obrotomierzy.
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
witam mam problem przy wymianie obudowy termostatu odpiołem kabelki od czujników i kabel od cewki zapłonowej po złożeniu i podpięciu wszystkiego tak jak było okazło sie że nie mam obrotów na obrotomierzu.gdzie jest czujnik od obrotów jak to naprawić mam escorta 1.6 16v zetec 1996r. prosze o pomoc
Zielony idzie do obrotomierza.P
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Witam, próbuję podłączyć uniwersalny obrotomierz do quada Polaris Sportsman 700. Licznik wygląda następująco: Problem polega na tym, że obrotomierz nie chce ruszyć. Próbowałem podłączenia pod cewkę impulsatora, próbowałem owijać przewód na kablu WN, próbowałem tworzyć, jak ktoś sugerował na innych forach, filtr górnoprzepustowy z kondensatorem i rezystorem:...
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną probówkę podłączyć do (+) akumulatora uruchomić...
Witam. Mam układ CMOS 5V który generuje impulsy. Mają one "zasilić" obrotomierz samochodowy z Golfa MK2. Jest to typowy obrotomierz który odbiera sygnał z tzw Klemy 1 cewki zapłonowej czyli punktu w którym moduł zapłonowy kluczuje mase. Aby zasymulować mu podobne do normalnych warunki pracy wpadłem na taki pomysł aby cewke zapłonową zastąpić małą cewką...
Niedawno wymieniałem tablicę wskaźnikową i ponieważ nie znalazłem oryginalnej wstawiłem taką jaka była dostępna. Różni się tylko tym, że obecnie mam obrotomierz zamiast rysunku pojazdu. Próbowałem podłączyć obrotomierz i działa, ale wskazuje tylko połowę tego co powinno być. Być może wina jest tego, że są 2 cewki zapłonowe oddzielnie na 1,4 i 2,3 cylinder...
Witam. Posiadam Honde Civic 5 Gen. silnik d13b2. Mam pytanie odnośnie gdzie znajdę przewód od czujnika obrotów? Chcę dokupić zewnętrzny obrotomierz: oraz zainstalować go na desce rozdzielczej. W dokumencie jest wspomniane ze podłączenie do cewki zapłonowej, no tak, ale dojście do tej cewki zapłonowej jest utrudnione przez zamykaną i zintegrowaną obudowę...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
Witam! Tak jak sam napisałeś popalony obrotomierz to niema co go sprawdzać. W obrotomierzu typowym od Fiata 125 wszystkie detale są dostępne i łatwe do wymiany.Modół obrotomierza to MS1-051 I tak od strony pr jest tranzystor t4 BC109/zanim są dwa tranzystory BC108A T3 i D4 jest to dioda zenera 7,5v /troche dalej tranzystor T2 BC108A/ przy T2 jest dioda...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
Jeśli był obrotomierz to kabel do licznika powinien być w pobliżu cewki zapłonowej.Podłączyć by trzeba do modułu cewki zapłonowej za sterowaniem przed samą cewką.Połączenie jest dostępne pod plastikową osłonką.
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje na ok.3000 obr. Tak jakby dzielił na dwa, ale pokazywał...
Witam jakiś czas po wymianie cewki zapłonowej i kopułki aparatu zapłonowego i palca (na nowe)zaczął wariować mi obrotomierz,a szczegółowo to jest tak ze jak odpalam zimne auto bez problemu to włącza się ssanie(wiem ze to normalne:) i zanim się to ssanie wyłączy to obrotomierz chodzi normalnie i auto nie szarpie a jak sie rozgrzeje i ssanie się wyłączy...
Jak dobrze pamiętam, to na forum www.vwvortex.com było opisane, jak to przerobić, niestety nie potrafię tego znaleźć. Ale napisżę, to co pamiętam, bo sam zainteresowałem się zasadą działania tej przeróbki. Po pierwsze, to nie da rady w prosty sposób pobrać sygnału obrotomierza ze sterownika silnika - jest tam jakiś inny rodzaj sygnału, czy coś. Normalnie...
Witam posiadam uno 1.0 z 99r na wtrysku (Bosch Mono-Jetronic) i chcę podłączyć sobie obrotomierz. Już takowy zakupiłem Ale teraz mam problem bo nie wiem gdzie go mam podłączyć. Nigdzie nie mogę znaleźć cewki zapłonowej. Do razdielacza podłączone są 4 przewody wysokiego napięcia (silnik 4-ro cylindrowy) i 3 jakieś cieńsze podłączone od góry. Może ktoś...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
na cewce zap. razem z przewodem pomiędzy cewką a aparatem zapłonowym jest przewód do obrotomierza sprawdź go czy ma dobre połączenie
Mi jak tak sie działo to rozsypała sie izolacja w cewce w aparcie zapłonowym ( silnik 1.6i ) podczas rozruchu obrotomierz okręcał sie o cały obrót i też stało się to nagle. Zdejmij kopułkę i bedziesz widział u mnie ta cewka latała we wszystkie strony. Kłopotliwie się ją wymienia. Wymiana tej cewki załatwiła sprawę. Ignacy
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury. O podłączeniu już właściwie wszystko wiem...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów ale opisy są dostępne w sieci (poszukaj na stronach...
Volvo 480 1990 r 1.7 turbo (bedzyna). Obrotomierz raz chodzi raz nie chodzi. Podejrzewam że jest sterowany cewką zapłonową. przy cewce jest jakis mały modół dochodzą kable czarny w ekranie (sygnał) szary(plus) brązowy (masa) ekran ze sygnału jest podłączony do ostatniego pinu. Gdzie mam szukać kabla który jest podłaczony do obrotomierza??może jest to...
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
Mam licznik bez obrotomierza i chcę zamontować z obrotomierzem zamiast zegarka ale im więcej szukam tym bardziej nie wiem co myśleć. Podłącza sie go pod alternator czy pod cewkę zapłonową czy może wystarczy tylko podmienić liczniki i będzie działać ? Mam licznik z 2 wtyczkami. Golf II silnik 1.6 benzyna/gaz rocznik 87 Następnego dnia: No zaryzykowałem...
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
Witam! Niedawno kupiłem nowy licznik do mojej astry taki z obrotomierzem podłączyłem go a obrotomierz ani drgnoł ;/ słyszałem że trzeba podciągnąć jeden kabelek od cewki zapłonowej i wpiąć go w kostke tą co przychodzi do licznika. tylko nie wiem jak to zrobić ;/ czy ktoś mógł by mi wytłumaczyć krok po kroku jak mam to zrobic?? bardzo bym prosił!!! dodam...
ale czy przez to może padać cewka? jeszcze pytanie czy przy zmniejszeniu przerwy cewka bardziej dostaje po tyłku czyli wiekszy prąd przez nia przechodzi,napiecie itp czy przy mniejszej przerwie lżej jej bedzie i dłużej pochodzi? Dodano po 1 czy jest taka możliwość że teoretycznie oczywiście, źle podłączona isntalacja elektryczna od lpg może palić cewki?...
Witam. Ostatnio nabyłem obrotomierz Mera Lumel MS-2. czarny- cewka zapłonowa czerwony- zasilanie Biały-masa Niebieski- oświetlenie zegara Po podłączeniu zasilania 12V wskazówka obrotomierza wskazuje maksymalne obroty. Teoretycznie po podłączeniu samego zasilania bez sygnału wskazówka nie powinna się poruszyć, a w moim przypadku wskazuje max. :/ O czym...
Witam!!! Tak jak w temacie zakładam obrotomierz od Alfy 156 2.0TS do mojej EDYTY;d zresztą prędkościomierz też idzie i mam pytanie dla tych co są w temacie z elektryką w tych samochodach bo nie wiem z czego wziąć impuls(sygnał) czy podpiąć się pod impuls idący od modułu zapłonowego do cewki zapłonowej i jest to sygnał ujemnego bieguna... czy wziąć sygnał...
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
Witam Zacznę od początku. Został wstawiony silnik ABF. Poprzednio siedział w golfie 2 to w celu działania obrotomierza został pociągnięty DODATKOWY kabel do licznika z cewki. Nie było nic cięte ale nie dam sobie ręki uciąć że żaden kabel się przy swapie nie złamał. Żeby obrotek działał w mk3 to sygnał musi iść z ECU z pinu 22. No ale nie działa to....
Witam serdecznie mam problem z podłączeniem uniwersalnego licznika KOSO db-01R chodzi mi głównie o elektroniczny obrotomierz, gdyż w ustawieniach mam opcje 1 cewki i ilości cylindrów jak i czy to 2t czy 4t a mój silnik to 4t 4 cylindry i 2 cewki zapłonowe i teraz co mam kabelek z obrotomierza podłączyć do 2 cewek??
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.