to dudnienie polega na tym ze masz do wymiany cewke zaplonowa. ma przebicie na 100%, mialem tak sam. okazuje sie ze nie nie pali na jeden cylinder ale pali na dwa, tylko ze na jednym z nich jest iskra co drugi raz i z tad to dudnienie. cc700 nie bedzie chodzil na jednym cylindrze nigdy, zgasnie od razu. u mnie bylo tak samo jak u Ciebie, po chwili lapal...
Cewka od 125 do 650 ? A jaka to różnica ? Popatrz dobrze na nie,różnica jest jedynie w długości fajki,którą można przełożyć. Choć przy cenie zamiennika do Savage nie wiem czy się opłaca https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
witam.jezeli klopoty sie ponowia to przyczyna moze byc przebicie miedzy przewodami wysokiego lub uszkodzona cewka zaplonowa.pozdr
zobacz cewke zaplonowa moze dostala przebicie .cewka powinna byc w aparacie zaplonowym (jesli o tym modelu rozmawiamy).lub palec albo kopolka Dodano po 36 zobacz cewke zaplonowa moze dostala przebicie .cewka powinna byc w aparacie zaplonowym (jesli o tym modelu rozmawiamy).lub palec albo kopolka
Z tego co namalowałeś to będzie uszkodzona cewka w górnej części. Na oko może być dobra, lecz trzeba pamiętać ,że są tam napięcia dochodzące nawet do 50 kV. Niewiele trzeba, żeby powstało przebicie. Proponuję jak masz możliwość to podstawić cewkę lub przewód WN w celu zweryfikowania części odpowiedzialnej za ten stan rzeczy. Pozdrawiam.
Witam wszystkich.Inni koledzy mają podobny problem więc pisze.Problem rozwiązany.Po odwiedzeniu serwisu Forda serwisanci zasugerowali jakieś problemy z jednym z obwodów cewki zapłonowej.To bardzo cenna informacja i kosztowała mnie kupa kasy i czasu(powoli wymieniłem cały osprzęt elektryczny silnika)Po prostu CEWKA ZAPŁONOWA.Niby wszystko ok ale,miała...
Czesc moze te informacje moga ci pomoc a wiec ja bym raczej radzil nowy lub uzywany modul zaplonu zalatwic i sprawdzic czy on to przypadkiem nie jest temu winny dosc czesto mialem takie przypadki w autach ze auto potrafilo zapalic i zaraz gasnac mimo ze iskra byla na cewce zaplonowej a tego zadnym vagiem nie sprawdzisz bo tej usterki niezapisuje komputer...
Mam pytanie do szanownych kolegow. Od jakiegos czasu jestem posiadaczem oscyloskopu i teraz mam okazje go wyprobowac. Czy moze mi ktos powiedziec jak sprawdzic samochodowa cewke zaplonowa czy nie ma przebicia za pomoca oscyloskopu ? Czujniki sprawdzam sobie normalnie przy pomocy tego oscyloskopu ale cewki nie wiem jak sprawdzic. Chodzi mi o sprawdzenie...
Witam. posiadam Vectre B 1.8 16V z 99r. silnik X18XE1. Instalacja sekwencyjna. Silnik pracuje b ladnie na benzynie i na gazie, lecz w momencie ruszenia (na gazie) szarpie dławi sie itd. Na benzynie tego niema. Nowe swiece NGK. nowa cewka zaplonowa oraz filtr gazu. brak kata. zadnych bledow na kompie. tankuje na lotosie, lecz gdy zatankuje na shellu,...
Parę lat wcześniej miałem w takim samym silniczku problem z przegrzewaniem się i winna była cewka zapłonowa.Miała przebicie na uzwojeniu i dawała iskrę troszkę za szybko. Przyznam się, ze pierwszy raz spotkałem się z taką diagnozą, żeby przebicie na cewce zapłonowej mogło przyspieszać zapłon. Ale do rzeczy. Nie zajmuję się zawodowo naprawą samochodów...
Witam Jest sobie cewka zaplonowa. Opisywany przypadek ma miejsce w starszym motocyklu(cb400 - 2 cylindry, podwojna cewka zaplonowa) ale nie ma to wiekszego znaczenia poniewaz chodzi mi o teorie dlaczego sie tak dzieje. Po dluzszym postoju. Przy odpaleniu pracuje tylko na jednym garze. Prawdopodobnie go zalewa(byc moze nie trzyma np zaworek w komorze...
Po pierwsze: czy nie chodzi nierowno na wolnych obrotach??? Nie "gubi" zaplonu, albo czy nie waha sie jak mu dasz gazu?? Jezeli wystepuja takie objawy moze byc problem z cewka zaplonowa. Tylko ze jak ja wymienisz to od razu zaleca sie tez wymiane przewodow i swiec, a to kosztuje ze 600 zl. Tak ze zacznij od sprawdzenia swiec i przewodow-moze byc na...
Na innym gaźniku, innej świecy ten sam problem.Ojciec mówił ,że w młodości miał etz, dostała ona podobnych objawów i winowajcą była cewka zapłonowa.Dzisiaj kupiłem nową cewkę wraz z przewodem i fajką , wymieniłem i nadal nic się nie zmieniło.Macie jakieś nowe pomysły ? Edit: Dziś przejechałem się bez tłumnika,bo pomyślałem ,że może on coś blokuje,ale...
Witam.Mam problem z moim Peugeotem 406 3,0 V6 /152KW/.Świeci się kontrolka od wtrysku i wyświetla napis na wyświetlaczu UMWELT SCHUTZ SYSTEM MOTOR.Silnki idealnie zapala ale po nagrzaniu do normalnej temp. problem zaczyna narastać mianowicie gdy jade i nie przekraczm ok 2500 obr/min kontrolka i komunikat świeci ale silnik pracuje normalnie.Podczas przyspieszania...
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Witam! Weź mocną lupę i sprawdź dokładnie cewki czy gdzieś nie przebiło izolacji wysokonapięciowej
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
witam, mam problem. Moj silnik to c16nz. Przejechalem 45km i potem wracam do samochodu po 1,5 godzinie, przejechalem 3 metry i zgasl. Nie ma iskry. Moj mechanik wymienil modul zaplonowy i cewke na nowe - razem 200zl. Zaplon zostal ustawiony na lampe na 10stopni. Pojechalem do gazownika zeby ustawic gaz po 2 tygodniach bo samochod na gazie jak sie stalo...
No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Witam moim zdaniem to cewki sa do wymiany poniewaz maja przebice na mase mozna to łatwo sprawdzic tylko trzeba miec śrubokret do mierzenia pradu i zapalic auto i dotknac do bloku silnika do głowicy czy pokrywy zaworów jezeli zaswieci ci kontrolka w srubrokrecie to znaczy ze jest przebice na mase i wtedy wymieniasz cewki i powinno chodzic
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to. Dużo rzeczy może być. Najpierw sprawdź takie które nic nie kosztują. Najpierw wyczyść przepływomierz. Sprawdź silniczek krokowy, sondę lambda. Może być też zapchany katalizator. Czasami jak jest przebicie na kablach, to z cewkami zapłonowymi może być problem.
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Damianie. Na początek musisz zrozumieć, jak to działa. Trafo 220 > 220 to trafo separujące sieć od układu, trafo bezpieczeństwa. Regulator do halogenów + kondensator tworzą układ dostarczający impulsy do pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. To coś jak układ zapłonowy w aucie. Z cewki impulsy wysokiego napięcia idą na powielacz, gdzie są prostowane...
Elektryzatory, podobnie jak układy zapłonowe, mają dwie podstawowe odmiany konstrukcyjne, 1) z gromadzeniem energii w cewce 2)z gromadzeniem energii w kondensatorze. O ile w układach zapłonowych obie konstrukcje są popularne to w elektryzatorach fabrycznych zawsze widywałem gromadzenie energii w kondensatorze, gromadzenie energii w cewce jak w wyżej...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Sprawdzi cewkę zapłonową bardzo lubi pękać i mieć przebicie do masy :) o ile się nie mylę najczęściej psuje się 3 i 4 gar najlepiej wyciągnij ją odkręcając 4 śruby bodajże na torksa 20 i postaw ją na czymś co ją odizoluje od masy silnika i patrz czy nie latają woku niej iskierki .
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ A poniżej rysunek z podanymi indukcjami. http://obrazki.elektroda.net/34_12434183... Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
Pytanie czy cewki już nie zdążyły złapać przebicia. Większa przerwa = wyższe napięcie do przeskoku iskry a to stwarza ryzyko do przebicia izolatora cewki. A jak raz przebije ścieżka już zostaje na zawsze i cewka nadaje się do śmieci. Niestety LPG wymaga częstszego zaglądania na świece i dbania o układ zapłonowy.
Oprócz cewki i kondensatora, które nie są tak bardzo narażone na temperaturę, są jeszcze - kabel WN i fajka. Mogą mieć przebicie, mogą być brudne. Świeca też może mieć przebicie. Układ zapłonowy z iskrownikiem jest bardzo prosty. Bardzo łatwo go naprawić jeśli masz dostęp do części zamiennych.
Witam, mam pytanie: jak sprawdzić cewkę w WSK 125 i jakie wartości omów są prawidłowe dla tej cewki? Chciałbym również sprawdzić, czy cewka ma "przebicie na masę". Jak to zrobić? AI: Czy cewka, którą chcesz sprawdzić, jest oryginalna od WSK 125, czy może to jakiś zamiennik lub cewka z innego modelu? Oryginalna AI: Czy masz do dyspozycji multimetr i...
A czy gdy silnik jest ciepły i nie chce odpalić iskra na przewodzie WN (bez fajki) jest podobna jak na zimnym? Jeśli jest mniejsza lub zanika to moze byc wewnętrzne przebicie uzwojeń cewki zapłonowej (cewka do wymiany)
Żródła podają że przerwa na świecach dla twojej dwulitrówki przy pracy na benzynie ma wynosić 0,7 - 0,8 mm. Jeśli kable WN dostały już raz przebicie, to nawet wymiana świec zapłonowych na inne nie zlikwiduje problemu z nimi. Piszesz że kupiłeś kable z "pudełka" - to jest własnie syndrom kota w worku :D . Nie wiesz co tak naprawde kupujesz podróbke za...
Wspornik blaszany idący koło cewki . Utnij ten kawałek idący blisko bodajże przewodu zapłonowego 4 cylindra.. Bardzo często idzie tam przebicie.
Parownik w samochodzie z gazem wytrzymuje około 80000Km po tym przebiegu pozostaje regeneracja lub wymiana na drugi nowy - osobiście polecam ten drugi sposób bo jest dużo pewniejszy. Jeśli mieszanka jest zbyt uboga znaczy że problem leży po stronie układu zapłonowego, miałem ostatnio tak w Scorpio, jedna z dwóch cewek miała przebicie na mase, po wymianie...
Może.
Sprawdzić wpierw wyłącznik zapłonu i kabel prowadzący do niego.Kabel do fajki,fajka i świeca zapłonowa [generalnie zacznij od niej,może mieć przebicie]Jeśli w/w są ok. to masz pewnie uszkodzony moduł zapłonowy.
Diesel czy benzyna? Wygląda trochę jak w silniku iskrowym(benzyna) przebicie na cewkach zapłonowych.
Przy wybuchowej pracy. Po pierwsze czyszczenie z myciem palnika i nagrzewnicy. Po drugie elektroda zapłonowa (może porcelana być pęknięta a kable mieć przebicie na obudowę. Po trzecie cewka pracy a nie cewka zapłonu która nie zawsze zamyka i palnik główny odpala detonacyjne od iskry... Zaworek powolnego w junkersach obecnie jest bez regulacji, zaworek...
Mierzenie rezystancji nie wiele ci da, bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie Dlatego zastanawiałem się, by podać napięcie bądź też jakieś sztuczne obciążenie(?)... Oscyloskopu niestety nie mam :/
Przewody też można. Uszkodzony zapewne bedzie miał znacząco różny opór od sprawnych. Przebicie jest to przeskok iskry przez izolację. Opór kabla nie ma tu nic do rzeczy.
Mam pytanie czy do przedłużenia kabli od cewki można użyć zwykłego przewodu elektrycznego? Jaką macie temperaturę dyszy po podgrzaniu chodzi mi o samą dyszę [/quote] kolego gripppen nie uważam aby do przedłużenia przewodów wysokiego napięcia rozsądnie było dać zwykły kabel pamiętajmy o odporności na przebicie lepiej zaadoptuj przewody od samochodu od...
Zrób iskiernik co by ci nie przebiło cewki.
Zostaw ten sterownik w spokoju. IAW6 z tego co pamiętam jak wykryje cykliczne wypadanie zapłonu to odcina wtryskiwacz w jednym cylindrze. Ty musisz się zainteresować cewką zapłonową. Cewka jest zintegrowana, jak ma przebicie wewnątrz to jest możliwość że odcina dwa cylindry. Jest to układ z traconą iskrą, więc jedna cewka strzela na dwu świecach jednocześnie.Kup...
Do wymiany był Dme i Cas. powód przebicie w cewkach zapłonowych
mi padło 6 cewek, auto ma przejechane 46 kkm !! szlag mnie juz trafia... rozebrałem te popsute i nic tam nie widzę. czy ktoś może wskazać miejsce, gdzie to przebicie najczęściej występuje? dodam, że cewki popsuły mi się na 2 sposoby. albo całkowicie nie działa i samochód nie chodzi na wszystkie cylindry albo samochód pracuje równo, ale pojawiają się...
Jednak chodziło o elektrodę zapłonową, czasem zdarzało się przebicie izolacji przewodu i iskra wędrowała na obudowę cewek. Wymieniłem elektrodę i teraz zapala za każdym razem. Dziękuję i zamykam temat.
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
witam miałem identyczny problem cewka zapłonowa miała przebicie i niemiałem na 4 garze
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
Quad na nowym akumulatorze nie odpala, a podczas procesu rozruchu cewka zapłonowa strzela tak, jakby było w niej zwarcie i rozrusznik nie chce kręcić Skoro strzela to może ma przebicie ? Sprawdziłeś chociaż czy iskra jest ? Rozrusznik można podpiąć na krótko i sprawdzić.
A czy silnik w tym czasie pali? Wszystko wskazuje na uszkodzony przewód międy cewką a kopułką, lub palec rodzielacza, ew ( jeżeli przeskoki nie są ciągle tylko np co 4 takty to na przewód między kopułką a świecą lub sama świeca..... Pozdr.J.
Może mieć przebicie, na stole nie sprawdzi.
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
U mnie takie objawy dawała uszkodzona cewka zapłonowa. Miała przebicie na drugim cylindrze.
Mam podobna zabawke, tzn bez trafa tesli. Sam generator 555 i cewke zapłonową z tym że jako tranzystor kluczujący zastosowałem MOSFETa IRF730 jest lepszy niż 2N3055. Napięcie prostokątne jakie podaje na cewke zapłonowe to ok 27V i trzeba uważać bo już jedną cewke "przebiłem wysokim napięciem" . Częstotliwość generacji : dla cewek zapłonowych najlepsza...
http://obrazki.elektroda.pl/3988333700_1... Podrzucam schemacik. Niech kolega odłączy czarno/biały kabelek z modułu zapłonowego, jest odpowiedzialny za gaszenie. Jeśli iskra się pojawi, gdzieś jest przebicie tego kabelka do masy.
Jeszcze trzeba sprawdzić uzwojenie wysokiego napięcia. Jedną sondę miernika do złącza 1 (masa) a drugą w miejsce gdzie się wkłada kabel wysokiego napięcia. Powinno pokazać coś w okolicach kilkudzieciu omów (może ciut więcej). Generalnie cewki zapłonowe w Jawkach są nie do zdarcia. Jeśli jest problem z iskrą, to może być uszkodzona świeca, fajka, kabel...
Tak wymiana cewki bo jest przebita.
cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić
Cewka zapłonowa miała przebicie i za to nie palił pozdrawiam
Wygląda na przebicie w cewce. Kable zapłonowe sprawdzone?
Dzień dobry, musiałem wymienić przewody zapłonowe w Twingo II 2009 - 1.2 16V 56KW bo jeden przewód iskrzył. Wybór padł na NGK 44278. Wymiana przebiegła bezproblemowo ale.. spod maski słychać syczenie. Wszystko jest dobrze spasowane. Świece były wymieniane na NKG około 1000 km temu. Nie jestem pewny ale chyba wcześniej nie było słychać takiego syczenia...
Jak jest przebicie na wysokim napięciu z cewki zapłonowej, to taśma izolacyjna nie pomoże...
Któraś z cewek zapłonowych może mieć przebicie po wodzie. Pisałes że "pyrka swoim rytmem" tzn tak jakby chodził na dwa cylindry? Zerknij tak zwłaszcza do tej cewki gdzie masz podpięty przewód instalacji gazowej z którego cenytalka LPG czerpie impulsy zapłonowe.Trzeba by wykrecić świece i zobaczyć czy jest tak że dwie są w miarę wypalone a dwie nie....
Miernikiem tylko zmierzysz przejście, przy cewkach przeważnie jest przebicie pod wysokim napięciem. Zasilasz cewkę pod 12V i robisz przerwy i sprawdzasz iskrę. Tam są 2 uzwojenia pierwotne i 2 wtórne. https://forum.autokacik.pl/uploads/month...
W Twoim wypadku "przewód" to element pomiędzo cewką a świecą. Jeżeli jest gdzieś przebicie to na cewce lub na tym odcinku.
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Albo po prostu jak się zagrzeje cewka zapłonowa to ma przebicie.
W jaki sosób uszkodzone?Zwarcie na wtórnym czy przebicie do pierwotnego?Cewki Bosch ,Beru czy Temic?
hehehe ściągając fajkę i oddalając ją na kilka mm lokalizowałem przebite świece - dużo prądu na świecę i iskra szła po porcelance, oddalona fajka - mniej prądu iskra skakała między elektrodami i cylinder pracował
Witam. Mam problem z przewodami zapłonowymi ponieważ ostatnie dostały przebicia po ok 700 km. Poprzednie przejechały ok 8000 km i pokazały "dyskotekę" (przebicie). Co może być przyczyną tego faktu. Czy cewka daje za wysokie napięcie? Dodam że mam LPG. Pozdrawiam.
Jakieś pół roku temu wymieniłem na nowe razem ze świecami.
Znajdę sondę to podstawie bo ona mi się nie podoba. A pytanie czy cewka zapłonowa może mieć przebicie a błędu nie pokaże
Skoro widać przebicie, to rozdzielacz nie jest w idealnym stanie. Winę za nierówną pracę może ponosić również nierówne ciśnienie sprężania, zużycie krzywki w aparacie zapłonowym, zła regulacja gaźnika.
Sprecyzuj jakie jest uszkodzenie cewki? Czy występuje przebicie po stronie WN, czy uszkadza się pierwotne uzwojenie?
Najprawdopodobnie cewka ma przebicie między uzwojeniami nn a wn.
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
Masa (pewna masa) na pin 31. 15 pin na cewkę modułu. Niebieski przewód na 3 pin modułu. Czerwony kabel ma iść na 14pin modułu. Ma na nim być napięcie zmienne kilkadziesiąt volt podczas kopania. Trzeba jeszcze zmierzyć impulsator ale nie pamiętam ile ma ohmów (chyba 20ohm) - u mnie musiałem go przelutować. Sam moduł łatwo uszkodzić, ale też łatwo naprawić...
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Sprawdzałem impuls w innym skuterze i sięgał do 50V tym samym miernikiem. Czy powodem braku iskry może być przebicie na cewkach?
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową, w tych modelach lubiły mieć przebicie.
Cewki mają przebicie, czyli wali w tym miejscu iskra, czy tylko w ciemności jest niebieska poświata ? Niebieska poświata jest zjawiskiem normalnym
Witam, po odpaleniu silnika odłaczeniu masy i ocieraniu nia o pokrywę silnika idą minimalne iskierki . czy to jest normalne? jakieś przebicie z cewki, zwarcie? maszynka pali ładnie wchodzi na obroty idealnie wiec raczej z cewką zapłonowa wszystko ok... któraś cewka od świateł ma przebicie??? jedyny problem to brak ładowania aku napiecie na aku bez swiateł...
Nieszczelności w dolocie / podciśnieniu. Zacinające się wtryskiwacze. Układ zapłonowy, ciepłe cewki lubią łapać przebicie a gaz potrzebuje lepszej iskry.
prawdo podobnie poszła cewka zapłonowa czyli moduł do którego wchodzą przewody,cewka może mieć przebicie :D
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Kupiłem nową cewkę zapłonową (TESLI) założyłem, podłączyłem i silnik nie zapala, albo nie pracuje na wszystkich garach, a po założeniu starej cewki silnik zapala. Cewkę wymieniam, ponieważ było przebicie na starej i przerywał silnik itp. ogólnie chodzi mi o to czy może ktoś będzie wiedział dlaczego tak się dzieje, że stara cewka działa, a nowa nie chce.
(at)zajac15 Zmienić w końcu to nieszczęsne trafo WN. Na cewkę zapłonowa od skutera na przykład. Zaczynam podejrzewać zwarcie /przebicie międzyzwojowe w tym Twoim produkcie
Witam mam problem z cewką zapłonową w oplu vectra b 97 r wymieniłem już 4 raz przewody wysokiego napięcia i ciągle na 4 cylindrze ma przebicie odłączałem cewkę od korpusu mocowania i też wali zmieniałem cewki na inne bo mam ich 4 sztuki i to samo na jednej nawet waliło na dwa kable 3 i 4 cylindrze zmieniłem ECU i to samo gdzie mierzyć co szukać Proszę...
Moim zdaniem usterki należy szukać na drodze od cewek do odbiorników, w szczególności, czy nie ma przetarć (zwarcia) przewodów i czy właściwie podłączyłeś instalację do wyjść z silnika. Cewka zapłonowa jest oddzielną cewką i można ją rozpoznać po specjalnej izolacji, odpornej na tzw. przebicie wysokiego napięcia. Oddzielne cewki zwykle służą do ładowania...
Problemem zazwyczaj jest przebicie w środku samej cewki a nie na fajce.Najlepiej było by pożyczyć cewkę od jakiegoś mechanika albo na szrocie (za przysłowiową flaszkę) i podmienić na chwilę żeby upewnić się co do uszkodzenia cewki.
Witaj Ja miałem ten sam cyrk w swojej Ladzie 2107.Radio Alan 28, antenka Oklachoma zamontowana na stałe w dachu, radio prawidłowo podłączone i zestrojone. Tak walczyłem : najpierw zlokalizowałem źródło zakłóceń - instalacja zapłonowa, potem zgodnie z radami fachowców założyłem kondensator przy cewce zapłonowej i alternatorze- nie pomogło, potem nowa...
Jak chcemy sprawdzać pojedynczo to tylko unoszenie. Ale wtedy unoszona cewka może ulec uszkodzeniu (przebicie). Nie wiem jak jest z tym grupowaniem sterowania, ale w mojej megace z silnikiem K4J, jak siadła cewka zapłonowa, to właśnie przez wypinanie cewek lokalizowałem uszkodzoną cewkę (brak reakcji na wypięcie).
cewka zaplonowa astra niesprawna cewka zaplonowa cewka zaplonowa honda
32lg3000 pilot kondensator mniejszy zasilacz agregat prądotwórczy pompa wtryskowa
Vivax 183 PR – soft brick po błędnej aktualizacji flash, zielona dioda, brak obrazu HDMI Pralka Samsung WW90T986DSX/S1 - Kod błędu AC6 i dziwne odgłosy