Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Cewka w aparacie zapłonowym.
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Tylko że ta cewka z malucha mogła mieć np. 1.5 ohma.
Jak to co robić?Odpinasz osławiony zieloy kabel od modułu i mierzysz rezystancję pomiędzy pinami.Masz mieć 1500 om.Jeżeli nie ma to patrzysz czy kabel nie urwany w aparacie,zaraz przy cewce nadajnika,albo czy nie leży sama ceweczka
Sprawdź ładowanie i masę na silniku.
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Czyli trzeba kupić całą cewkę zapłonową?
Że z odpowiednią cewką jeździłby jeszcze lepiej, lepiej palił w zimie itp.
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
Cewka zapłonowa.
Czy można wsadzić cewkę od poloneza do mz 251. wersja elektronik. Z góry dzięki za pomoc.
Zakładasz chińczyka i dziwisz się że nie chodzi. Przewaliłem trochę poldków i nie padnięta cewka to naprawdę rzadkość.Jak chcesz się zabezpieczyć to kup se moduł na ,,zapas" bo one lubią padać , a cewki te oryginalne to przeżyją jeszcze tego poldka.
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Problem rozwiązałem przez zakup nowej cewki zapłonowej.
Koledzy mają racje z kablem kosztule całe 12zł ale zdazająsie urwanprzewodziki które idą od cewki do końcówek w aparacie zapłonowym.Tam jest normalnie cewka z drutu miedzianego więć po zmiezeniu musisz mieć jakąś rezystancje a niema mozliwości zeby jej nie było. A nawet mozesz podłączyć woltomierz ustawić w mili Voltach to powinno ci się pokazać napięcie...
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Tak naprawdę częstotliwość nie ma tu znaczenia...Chodzi tylko o to , by przez cewkę nie płynął cały czas prąd stały , bo się sfajczy...Po to właśnie był kondensator zapłonowy, a czas jego rozładowania przez cewkę wynosił kilkanaście µs.... No i masz już schemat.... i po kłopocie Może lepiej byłoby aby przebieg z NE 555 był niesymetryczny ... najprawdopodobniej...
wstaw cewkę zapłonową od poloneza/fiata 125p zamiast tego trafa WN - źródło zaopatrzenia najbliższy szrot.
Witam Nie znam dobrze poloneza. Sam jeżdżę Toyotą Starlet, ale z tego co mi przychodzi do głowy to zajął bym się - na "dzień dobry" - generatorem Halla. No i naturalnie dokładnie wyczyścił aparat zapłonowy. Proponuję zajrzeć tutaj: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=3... pozdrawiam ps. Proponuję wymienić cewkę zapłonową.
Nie ma takiej potrzeby, moduł pracuje jako wykonawczy. Wymieniasz moduł i spaloną cewkę, auto powinno chodzić.
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
mam taki pproblem Niewiem wjaki sposub dzikała cewka zapłonowa we fiacie ma ona dwa mocowania dla przewodów i jedno wyjście wysokiego napięcia i teraz co powoduje wystąpienie iskry na siwiecach zapłonowych -ja wyobrarzam sobie to tak jeden przewód jest podłączony do plusa akumulatora drugi do przerywacza ktury w momęcie "styku" zamyka obwód w uzwojeniu...
Moja cewka zapłonowa od Poloneza daje większe napięcie niż trafo z telewizora. Zasilam ją z sieci 230V Jak by nie przebicia wewnątrz to napięcie było by jeszcze większe. Słychać iskierki w środku.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
test tadeuszgr'a jest jak najbardziej poprawny, tylko czasami trzeba mieć bardzo duży refleks :D i bardzo skrócić czas przepływu pradu, to w przypadku kiedy cewka ma R<1 Ohma :) Pozdro RD
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Jak kupiłeś szrot to się nie dziw. Przy wyciąganiu na siłę cewka się uszkadza.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Witam Winna okazała sie zła cewka zapłonowa Temat do zamkniecia
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
Witam Nie chcę cię straszyc ale 2 tyg. temu miałem na warsztacie u siebie takiego poldka i padł czujnik poł. wału korbowego.Dostępny tylko w serwisie 283zł:cry: Ale sprawdz jeszcze resztę układów:ciśnienie paliwa ,cewka zapłonowa,cy nie ma przebicia na sygnał sondy lambda Pozdrawiam
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego transformatora dawałem 12V cewkę zapłonową od Fiata,Poloneza lub tp.starszych typów samochodów.
tak ale moj palec to prosta zwykła blaszka wiec dlatego pozostaje cewka w kopułce
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Filtr gazu nie był wymieniany. Czy przyczyną może być cewka znajdująca się w aparacie zapłonowym?
Masz zły odbiór WN z cewki,stąd resetuje się monomotronic. Ten typ tak ma. Uwierz. Możliwa przyczyna to świece.Mają być rezystancyje. No albo za duża odległośc pomiędzy elektrodami. Pomierz jeszcze cewkę,czy nie jest rozwarta na wtórnym. W każdym razie trzymaj się uporczywie góry układu zapłonowego
mozna,lewa Delco,prawa Bosch,ale lepiej załozyc od poloneza elektronika
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
Mam dość duży problem z przepalającą się cewką iskrownika w Ligierze silnik 2t 50cmm. Po przejechaniu 10km cewka jest spalona. Przerobiłem więc układ w taki sposób żeby odciążyć cewkę, czyli zamiast wysterowywać bezpośrednio cewkę zapłonową, zastosowałem moduł z Poloneza, który dostaje impulsy z nieszczęsnej cewki i dopiero zasila cewkę zapłonową. Będąc...
Cewka BAE 800-około 16 henr
Bardzo możliwe. Zapłon "Poloneza" (cewka zapłonowa) pobiera ok. 6-8A prądu. Skąd tyle weźmiesz? Oryginalny zapłon jest bez akumulatora i to w tym motocyklu jest istotne.
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
Sprawedzałeś czy to nie cewka zapłonowa (dostaje zwarcia jak się nagrzeje) ?
Dowiedziałem się od znajomego że miał dokładnie podobny kiedyś problem i rozwiązaniem okazała się cewka zapłonowa odpowiednia do modułu zapłonowego.
Moduł zapłonowy może ,... Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Ja nie męcząc się zrobiłem na gotowym module zapłonowym od poloneza(nowy typ-wejście z Halla),cewka zapłonowa,555 i iskra pare centymetrów.Na szrocie znajdziecie jakiś moduł :wink:
A jaki tam masz układ zapłonowy może cewka na ciepło niedomaga. Może któryś przekaźnik.
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Witam ! Zrobiłem sobie generator WN na bramkach 4011 (200 hz), jako klucz mosfet, a w roli głównej cewka zapłonowa od poloneza z zapłonem elektronicznym. I problem polega na tym, że po włączeniu wszystkiego cewka chodzi jakieś 5 sekund, następnie wyłancza się. Po sprawdzeniu mosfeta okazuje się, że mam przebicie między żródłem a drenem. Spaliłem w ten...
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Witam. Kolego może to być cewka zapłonowa bo w tych silnikach często podały.
Na krótko, czyli masz na myśli metodą złodziejską? Może mógłbyć lepiej wytłumaczyć jak. Tak do kostki stacyjki są wpięte właściwie tylko cztery przewody, to kwestia tylko które zewrzeć. Jakaś wskazówka? No ale najlepsze jest właśnie to że później jest wszystko ok. Mega dziwne. To sugeruje, że moduł zapłonowy, czy cewka działa poprawnie.
Jesli mozecie to napiszcie mi co konkretnie musze zrobic jesli bym chciał załozyc zwykly aparat zaplonowy,wiaza sie z tym powazniejsze przerobki? czy poprostu cewka zaplonowa i aparat nowy?
Cewka poszła.
Może mu migac cokolwiek, bo jaki niby ma związek z podmianą cewki zapłonowej?
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
sprawdzi ciśnienie paliwa i ile km masz na filtrze paliwa i czy cewka zapłonowa niema przebicia może być pęknięta
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Dzięki za rady, jutro będę działał bo stara cewka wyciągła kopyta
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
jak to ustawiles zaplon ?? czym w gli ?? 8O 8O heh u jakim cudem skoro cewka 1 modułu podaje iskre na 1 i 4 cylinder a druga cewka na 2 i 3 Zakladam ze to jest GLI abimexa
No fajny projekt i pomysłowy. Ale jedyny problem, promieniowanie retengera jest niebezpieczne dla zdrowia. Ja robiłem coś podobnego ale na cewkach zapłonowych od poloneza. Było 7 cewek uzwojenia pierwotnego połączonych równolegle i uzwojenia wtórne połączone szeregowo. Więc polecam eksperymenty.
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
Komputer ci nic nie wykryje, prędzej oscyloskopowa diagnoza układu zapłonowego. Swiece wymień. Cewka tylko Delco, jest taka sama ja w polonezie MPI, jeżeli jesteś ambitny to podłożysz cewkę od opli na z astry z silnikiem X16SZ.
No to po nitce do kłębka .Sprawdzić przewów od cewki do stacyjki . Może jakiś tajemniczy alarm , odcięcie jest lub było i się zepsuło .
A czy możecie naszkicować mi jakiś schemacik aby to wszystko połączyć Czy do tego z tym 555 wystarczy sama cewka zapłonowa czy musim też być do tego jakiś moduł np od starego poloneza. Bartek
cewka od poloneza-elektronika,VW golfa II (bosch z zielona nalepką),lady samary,itp
No ale w roverze driver cewki jest w sterowniku MEMS. Po co cewka ze wzmacniaczem z golfa? Wystarczy cewka Biazet od poloneza, mała; zwarta...
kurde... cewka wymeniona i jak nie było iskry tak nie ma... pomocy...
Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś czasu brakło. Zmierzyłem rezystancję na końcówkach ekranowanego przewodu idącego do aparatu zapłonowego: 1,5k. Za to rezystancja styków G i W na module (odpiętym od zasilania) wynosiła 8k. Co ciekawe na drugim egzemplarzu APE05 co mam w domu (który też wpinałem do samochodu) mam 19k.. jak to interpretować? Skoro na cewce...
Witam! Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia. Cześć!
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Witam. moze mi ktos powiedziec ktory kabelek jest odpowiedzialny za strowanie cewka zaplonowa w wtrysku abimex Pozdrawiam Bruczyk
Ostatnio padła mi ta cewka w aparacie zapłonowym w Polonezie 1,6 GLE. U mnie stalo sie to praktycznie momentalnie , chociaz chwilową przerwę w pracy silnika miałem parę godzin wcześniej . Musiałem zostawic auto , wrociłem do domu , wziąłem miernik , drugą cewkę WN , cały aparat zapłonowy z zielonym kablem, moduł APE05 , omomierz wykazał brak przejscia...
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Należy pamietać o tym że podstawa aluminiowa znajuje się na potencjale masy.Radiator tranzystora znajduje się na potencjale plusa poprzez cewkę. Uwaga na motaż!
Sprawa się wyjaśniła. Wymieniłam najpierw cewkę zapłonową, komputer, czujnik położenia wału, po wymianie, którego silnik pracuje prawidłowo.
Koledzy mam pytanko mam poldka na boschu i padła mi cewka bo 1 i 3 ma iskre,a 2 i 4 ma iskrę ale przez chwilę,a mam cewkę od abimexu,dało by radę przerobić takie coś????
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
Pomysł podobny do Twojego już był na forum, cytuję: "#2 01 Sty 2011 17:52 Re: Elektryzator EBS 75 jaki transformator Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego...
Sprawdź generator impulsów halla to będzie chyba ta przyczyna znajduje się on w aparacie zapłonowym taka cewka nawinięta w środu. koszt nowej to jakieś 10 zł
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
moduł jest razem z cewką, jeżeli telefunken to duża szansa że siedzi. Wystarcza podłożyć inny na próbe, lub stwiedzić obecnoć impulsów zapłonowych na środkowym pinie wtyczki modułu. Często-gęsto pada sama cewka, przebicie na wtórnym, wtedy wystarcza zamontować cewkę od poloneza i kablami połączyć z modułem....
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
Cewką zapłonową z poloneza, dużego fiata, albo malucha :-)
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Brat ma jawkę i od kiedy założył dużo cieplejszą świece to nie widziałem żeby zmieniał ją. Świeca się kończy jak silnik jest niedogrzany . Poza tym ta jawka leci dużo szybciej niż wszystkie skutery w okolicy. Jak nie wiesz co, załóż moduł od poloneza.
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
To instalacja 2 generacji,sonda lambda wymieniona,Silnik lekko trzęsie na wolnych obrotach,przy przyspieszaniu, jak by chwile przygasał,taki dołek i rusza dalej ,na wysokich obrotach idzie normalnie ,zamówiłem cewkę zapłonową podobno są awaryjne ,jak wymienię to napisze .
A zasilanie elektrozaworów przypadkiem nie jest podpięte pod cewkę zapłonowa - (nieraz to robi psikusy) jeżeli tak jest to lepiej poszukać innego miejsca .
W moim przypadku uszkodzona była cewka zapłonowa, która powodowała resetowanie ECU. Myślę, że kable zapłonowe, świece to masz oczywiście sprawdzone.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
zwykła podwójna cewka boscha, taka jak w polonezie nawet. Moduł można naprawić.
polonez cewka zapłonowy cewka zapłonowy polonez schemat cewka polonez
prąd gniazdko zapalniczka bloody sterowniki projektor telefonu
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Mercedes E Klasa W213 miękka hybryda - brak ładowania Wkrętaki Parkside: Jak rozpoznać pełne naładowanie?