Nikt nie podpowiedział, może (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – Dławik (statecznik magnetyczny) Kanlux MB5-11 to cewka o stałej indukcyjności, zaprojektowana tak, aby przy częstotliwości 50 Hz ograniczać prąd do wartości właściwych dla świetlówek kompaktowych 2-pinowych (PL-S/G23) lub liniowych T5 o mocy 5-11 W. – „Rozpoznawanie”...
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Moduł zapłonowy to cewka wysokiego - czy o tym mowa ?
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Rezystancja pierwotna 0,72 ohm Wtorna 10,29 - 13,91 kohm
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
Rezystancja między obojętnie, którym zaciskiem wejściowym a zaciskiem wyjściowym jest jednakowa i wynosi 7,99 kohm. A może to oznacza, że jest uszkodzona? Sprawdź dodatkowo jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne , by się nie okazało że cewka jest na napięcie 6V, lub ma pracować w układzie zapłonowy elektronicznym. Jeżeli chodzi o napięcie, to jest pewne,...
Jak już pisałem sprawdź nr 25 - Cewka z czerwonym oznaczeniem - rezystancja 58 Ohm . Gaz nie będzie leciał dopóki on nie otworzy.Sprawdź też kable dochodzące do cewki. Jeżeli jest sprawny to jak już pisałem pozostaje 230 PLN za nowy aparat zapłonowy. Właśnie jutro wymieniam aparat zapłonowy w tym modelu. Dodano po 4 Mała pomyłka z kolorami - cewka z...
No cóż, myślę, że już zapomniałeś o co tak naprawdę chodzi. Bo nie sądzę abyś tak często chodził na wagary. Otóż frazę RLC znasz zapewne z elektrotechniki z tematu o obliczaniach i analizie obwodów RLC. To są właśnie obwody - jak napisałeś - zbudowane z komponentów R, L i C. Mostek RLC albo LCR (po angielsku) jest urządzeniem do pomiaru właściwości...
Witam Przedstawiam schemat modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Schemat nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w sieci... Chciałem zapytać o warystor VR1. 976436 Jak wiadomo element ten ma za zadanie chronić układ w którym go zastosowano przed przepięciami. Tzn. w przypadku dużego wzrostu napięcia zmniejsza się jego rezystancja przejmując...
Witam, posiadam chinskiego crossa z silnikiem 125 4T. Niestety nie ma w nim iskry. Cewka zapłonowa po podłączeniu do akumulatora 12V daje iskrę, ale małą. Jej rezystancja to 0.7Ω. Impulsator daje ok 1,5-10V rezystancja wynosi 135Ω, Cewka zasilająca daje ok 20-60V AC ale niestety rezystancja to 614kΩ (0,614MΩ). Na innych stronach...
Ja zjeździłem już 5 Poldków z czego 3 gaźnikowe ale w żadnym gaźnikowcu z modułem nie miałem problemów. Czasami pada cewka w aparacie zapłonowym i przy niskim napięciu nie będzie iskry . Dodano po 4 Jak cewka w aparacie ma przebicie między zwojowe to zmniejsza się jej rezystancja ja bym przejrzał aparat zapłonowy
Dobra, jeśli ma to być zwykła cewka WN, to w jaki sposób miałby działać ten układ zapłonowy? Tak samo jak iskrownik z przerywaczem? Tylko powiedz mi, skąd moduł bezpieczeństwa wie, kiedy ma "rozewrzeć" styki elektronicznego przerywacza aby powstała iskra? W takim razie poproszę o dokładne zdjęcia tej oryginalnej cewki oraz o podanie oznaczeń na niej...
nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
Wybaczcie za zwłokę, ale jakoś czasu brakło. Zmierzyłem rezystancję na końcówkach ekranowanego przewodu idącego do aparatu zapłonowego: 1,5k. Za to rezystancja styków G i W na module (odpiętym od zasilania) wynosiła 8k. Co ciekawe na drugim egzemplarzu APE05 co mam w domu (który też wpinałem do samochodu) mam 19k.. jak to interpretować? Skoro na cewce...
Motocykl : Kawasaki ZXR250C 1991 rok. silnik R4. Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
To masz 2 przewody ze styków wyzwalających wtrysk i sygnał zapłonu.Zrobię ci fotkę i wkleje. http://imageshack.us/scaled/thumb/198/ru... http://imageshack.us/scaled/thumb/43/bim...
Witam - budowa i rodzaje cewek zapłonowych ; http://beru.federalmogul.com/sites/defau...
Jak to co robić?Odpinasz osławiony zieloy kabel od modułu i mierzysz rezystancję pomiędzy pinami.Masz mieć 1500 om.Jeżeli nie ma to patrzysz czy kabel nie urwany w aparacie,zaraz przy cewce nadajnika,albo czy nie leży sama ceweczka
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Rezystancje cewki ok, wg AD i tyle w tym temacie mogę Ci podać,
Jak prawidłowo zmierzyć rezystancję na cewce zapłonowej widoczną na zdjęciu A3 8V 1,4 TFSI? Na jakich pinach sprawdzić oraz jakie wartości? https://obrazki.elektroda.pl/7654428400_... AI: Jaki jest rok produkcji Twojego A3 8V lub kod silnika? 2013 AI: Czy cewka, którą mierzysz, to oryginalna (OEM) część czy zamiennik? Jeśli zamiennik,...
czy dochodzi do cewki Cewka jest elementem wykonawczym
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Cześć, Rezystancja cewki zapłonowej/zasilającej (czerwony przewód w barwach oryginalnych) powinna wynosić od 480om do 600 w zależności od temperatury, oprócz tego taka cewka generuje około 50v w zależności od siły kopnięcia. Rezystancja impulsatora (niebieski przewód) waha się w granicach od 27 do 30om dla org impulsatora (barwy białej\kremowej)
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Bez demontażu możesz sprawdzić rezystancję.
Połączenie szeregowe kondensatorów sugeruje że napięcia w układzie są rzędu 500V /dwa kondensatory na 250V/. Układy zapłonowe pracują impulsowo więc elementy muszą być wytrzymałe na przepięcia. Ponadto przez te kondensatory płynie cały prąd cewki, więc powinny być przepustowe o odpowiedniej jakości. Myślę, że dioda powinna być na co najmniej 600-800V...
Wpierw musisz ustalić-uszkodził się nadnapięciowo czy nadprądowo. O jakiej rezystancji uzwojenia pierwotnego stosujesz cewkę?
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
Należy sprawdzić cewkę zapłonową-rezystancja+oscyloskop i sondę lambda-oscyloskop tz. częstotliwość próbkowania.
Witajcie, temat rozwiązany, winna była cewka zapłonowa, nie zgadzała się rezystancja uzwojenia wtórnego... Po wymianie cewki zapłonowej wszystko wróciło do normy i nawet ma lepszego depa... Temat rozwiązałem już miesiąc temu, ponad, ale teraz to opisuję, bo zapomniałem... Dodam, że gdy miałem problem z tym, że auto przerywało i gasło, czasami jak włączałem...
Cześć jestem tutaj nowy, mam nadzieję że trafiłem w odpowiedni dział. Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie dotyczące przewodów WN a dokładniej chodzi mi o ich rezystancję. Czemu rezystancja takich przewodów jest rzędu kΩ a nie np w mΩ jak innych przewodach? Czemu na stronie pierwotnej uzwojenia cewki...
http://obrazki.elektroda.pl/8399290500_1... GND i - nie są razem połączone w cewce, co do oporności, to średnio wierzę w sens sprawdzania cewki z elektroniką w środku, ale jak masz ich więcej, to możesz sobie je ze sobą porównać. [url=https://www.google.pl/search?q=036+...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Witam, kombinuję ostatnio ze sterowaniem cewką zapłonową. Postanowiłem zrobić to na sławnym NE555. Przeszukując internet znalazłem sporo schematów - zarówno tych dobrych, jak i tych złych ;) Najbardziej sensowny wydawał mi się ten http://obrazki.elektroda.pl/3700236800 1440838929.jpg zakładający użycie pary komplementarnej do sterowania MOSFETem. Brakuje...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
2,3 i 3,2 to 2 i 3 cylinder obojętrnie jak wepniesz. Drugie cyfry to analogia pierwszych. Capiso?
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Od pewnego momentu męczę się z problemem cewki zapłonowej 1 Niepotrzebnie! Jak masz omomierz, zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Jak nie masz, niech ktoś zmierzy
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Tak jak wspomniałeś zwarte styki aparatu zapłonowego powodują grzanie cewki przy włączonym zapłonie. Rezystancja uzwojenia pierwotnego to kilka omów. Wtórnego może być 300.
Trudno powiedzieć, ile tam jest dokładnie woltów, bo gdy styki przerywacza się odwierają ~GMP, to szpilka powstaje, taka z 40V, albo i więcej....Zastosuj dowolną cewkę zapłonową, tak jak mówiłem od chinskiego skutera, o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1-4 Ω. Na pewno będzie działało :idea: a kosztuje grosze :D
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Czy ktoś wie jaką rezystancję powinna mieć cewka zapłonowa. Producent - Diamond Japan typ - LB-63 12V Obecnie rezystancja wynosi 1,6 ohm - niska strona i 9000 wysoka. Proszę o pomoc. :(
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item253875071_cew... Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω....
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Z Twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że ostatnia cewka spaliła się już po wymianie regulatora. Przewód sterujacy cewką może być przetarty i jedynie co te 3 tygodnie w wyniku wibracji zwierać z innym przewodem. Nie ma co ukrywać, auto jest stare i wartości kolekcjonerskiej raczej nie posiada wiec radzil bym odpuszczenie sobie pomiarów miernikiem,...
Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu. Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja. Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora. Silnik 1,3. przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam. Jaka powinna być oporność cewki zapłonowej silnika B&S seria 675. Rezystancja mierzona pomiędzy fajką zapłonową a masą. Może ktoś posiada takie informacje?
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Ile dokładnie ma ta cewka to nie wiem, ale cewki do nowoczesnych elektronicznych układów zapłonowych mają rezystancję rzędu 1 oma a nawet mniej.
Witam. Mam pytanie: Jak sprawdzić omomierzem cewkę zapłonową? Podobno z czasem rezystancja uzwojenia cewki się zmienia? Moje auto to VW polo 86C 1990 rok 1,3i cat. Dziękuję za informacje. Pozdrawiam.
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
cewka zapłonowa sprawdzona, pomiary rezystancji wypadły pozytywnie. Czy jest jakiś sposób dla sprawdzenia modułu w aparacie zapłonowym?
To właśnie GL-118 miał problemy z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy. Wewnątrz płytka w postaci nie zabezpieczonej hybrydy i tranzystor BUZ w metalowej obudowie. Wilgoć wchodzi przez złącza konektorowe. Nie pamiętam historii modułu który otwierałem, było to 20 lat temu... Problem ten był znany od lat, opis był podany w jednym z numerów Radioelektronika....
Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. To są objawy walniętego kondensatora ( pustego).
W następną Sobotę sprobuje podpiąć taka cewkę i zobaczę co sie będzie działo. Przy okazji zrobię tez foty starej. (W jaki sposób sprawdzić rezystancje starej cewki ? Jak będę miał wartość rezystancji to jak dobrać nowa cewkę tak aby rezystancja była odpowiednia, bo jeśli cewka jest uszkodzona to wartość rezystancji może być inna).
Możęsz sprawdzić cewkę, ale najpierw podaj więcej danych.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Wymiana cewki zapłonowej pomogła, silnik odpalił. Sposób pomiaru rezystancji był prawidłowy, na nowej cewce strona wtórna 10k ohm. Problem rozwiązany.
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie.
Nikt nie wypowie się na ten temat? Nie ma tu kogoś kto umie zmierzyć rezystancje pierwotna takiej cewki?
Witam. Myślę, że trzeba wykonać omomierzem pomiary rezystancji przewodów oraz trzeba sprawdzić czy dobrze kontaktują w głowicy rozdzielacza i cewce zapłonowej. Przewody mają rezystancję około 5 - 10 kiloohm. Może palec rozdzielacz zawadza o styki w kopułce? Pozdrawiam.
Nie ma cewek zapłonowych o rezystancji uzw.pierwotnego 0,2 om.Najnizsza wartość tej rezystancji to 0,6 om,moduł ma układ stabilizacji prądu cewki,najczęściej ustawiony na 6 amper.W klasycznym układzie ta cewka nie bedzie pracować,za duży prąd popłynie przez przerywacz niszcząc go.Spróbuj w szereg z cewką właczyć przewód oporowy z 126P
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Tak jak to robiłeś nie sprawdza się zapłonów CDI. Sprawdzasz rezystancje i napięcia cewki zasilającej i impulsatora oraz rezystancję cewki zapłonowej. Jak są OK to wymieniasz moduł. Żadne sprawdzanie prądów po module, a tym bardziej żarówką! Przydatna strona: [url=http://zaplon.pl.tl]Link
Witam Byłoby to trochę dziwne. Tranzystory BU to tranzystory wysokonapięciowe a w samochodzie takie raczej nie są potrzebne. No chyba, że do cewek zapłonowych ale to inna sprawa. Być może jest to tranzystor MOSFET, który moim zdaniem, z racji małej rezystancji kanału w stanie włączenia, nadawał by się do tego iealnie. Mógłby to być np. jakiś tranzystor...
Jeżeli masz silnik z Malucha, a przewód ten nie jest przewodem oporowym to będą Ci się paliły cewki zapłonowe. Jeżeli aparat zapłonowy pozostawiasz mechaniczny to szeregowo z tymi przewodami trzeba wpiąć rezystor o odpowiedniej rezystancji oraz odpowiedniej mocy. Niestety nie pamiętam jaką powinien mieć rezystancję.
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. PS. ostatnio...
Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam. Jeżeli rezystancja cewki zapłonowej wynosi 3Ohm to druta oporowego się nie instaluje wogóle. Drut oporowy występuje jedynie przy cewkach 1,7Ohm [trzebabyło przestudiować strone o cewkach, albo mieć "Malucha" ;) ]. Napewno się nie obrażę ;) Ale miło by było, gdyby prowizji nie było, biorąc pod uwage fakt, iż jest to dział DIY. Pozdrawiam, Piotrek.
A o czym ja piszę ?, w uno jest 4 pinowa kostka na cewce wn połączenia w niej tak U U do niej przychodzi z samochodu +12V i ew obrotomierz, a wychodzą dwa kable do modułu, na obu (o ile silnik nie pracuje) będzie dokładnie po 12V, możesz sprawdzać nawet żarówką 21W i nie zauważysz różnicy, bo rezystancja uzw pierwotnego cewki jest za mała
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
Jeżeli masz tradycyjny układ: przerywacz+ kondensator+ cewka, to możesz spróbować cewkę od Żuka, Fiata125 itp. starych samochodów. Jeżeli będziesz miał problem z miejscem -cewki mają sporą średnicę, próbuj cewki od Syreny, MZ, Jawa. Te ostatnie mają być na 12V. Rezystancja uzwojenia pierwotnego 3-4 omy. Cewka od Cinquecento się nie nadaje. Ma zbyt małą...
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Znasz się na cewkach? Tak znam się. :D Jednak nie znam parametrów każdej występującej na rynku cewki. sorki. Z reguły rezystancja uzwojenia pierwotnego (kabelek idący od modułu) do masy wynosi od 2Ω do ok 6Ω. Rezystancja uzwojenia wtórnego: wyprowadzenie kabla WN - masa, to z reguły kilka, kilkanaście tysięcy omów (kΩ). Najczęściej w...
Jak jesteś dalej zainteresowany naprawą to: 1. Znajdź wyczyść i zrób zdjęcia (może lepszym aparatem) modułu zapłonowego i właściwej cewki zapłonowej - tej z której wychodzi kabel WN. Może być dwa w jednym. Na zdjęciach tego nie widać. 2. Odtwórz schemat układu zapłonowego z zaznaczeniem kolorów przewodów i połączeń masy. Jak sądzę jest banalnie prosty....
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Żarówka 2W to bardzo mała rezystancja dla cewki wytwarzającej wysokie napięcie, która zwykle ma rezystancję dla prądu stałego 100 - 1000 omów.
rezystancja cewka zapłonowy rezystancja cewka zapłonowy motocykl rezystancja zapłonowy
pomiar małych oporności pompa ciepła czerpnia powietrza wymiana toner
elektronika samochodowa philips 40puh6400
Magnetowid Samsung DVD-V6800 – komunikat „FOR THE SETUP, PLEASE STOP THE DISC” na funkcji VCR Czujnik Disc-In, fotodioda IR Samsung DVD-V6600 – diagnostyka i naprawa