Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Należy sprawdzić cewkę zapłonową-rezystancja+oscyloskop i sondę lambda-oscyloskop tz. częstotliwość próbkowania.
czy dochodzi do cewki Cewka jest elementem wykonawczym
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
2,3 i 3,2 to 2 i 3 cylinder obojętrnie jak wepniesz. Drugie cyfry to analogia pierwszych. Capiso?
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Bez demontażu możesz sprawdzić rezystancję.
Cześć, Rezystancja cewki zapłonowej/zasilającej (czerwony przewód w barwach oryginalnych) powinna wynosić od 480om do 600 w zależności od temperatury, oprócz tego taka cewka generuje około 50v w zależności od siły kopnięcia. Rezystancja impulsatora (niebieski przewód) waha się w granicach od 27 do 30om dla org impulsatora (barwy białej\kremowej)
Wpierw musisz ustalić-uszkodził się nadnapięciowo czy nadprądowo. O jakiej rezystancji uzwojenia pierwotnego stosujesz cewkę?
Witajcie, temat rozwiązany, winna była cewka zapłonowa, nie zgadzała się rezystancja uzwojenia wtórnego... Po wymianie cewki zapłonowej wszystko wróciło do normy i nawet ma lepszego depa... Temat rozwiązałem już miesiąc temu, ponad, ale teraz to opisuję, bo zapomniałem... Dodam, że gdy miałem problem z tym, że auto przerywało i gasło, czasami jak włączałem...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Mam problem z Simson S51, platynki 12V iskra jest, benzyna jest a nie odpala. Gaźnik był podmieniany na inny, świece zmieniane na 10 różnych, przerywacz, kondensator i cewka butelkowa również podmieniona, cewka zapłonowa ma rezystancje 1Ω. Już nie mam pomysłu co może być ma ktoś jakiś pomysł?
Rezystancja pierwotna 0,72 ohm Wtorna 10,29 - 13,91 kohm
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
cewka zapłonowa sprawdzona, pomiary rezystancji wypadły pozytywnie. Czy jest jakiś sposób dla sprawdzenia modułu w aparacie zapłonowym?
Jak sprawdzić czy cewka jest dobra ??
Możęsz sprawdzić cewkę, ale najpierw podaj więcej danych.
Trudno powiedzieć, ile tam jest dokładnie woltów, bo gdy styki przerywacza się odwierają ~GMP, to szpilka powstaje, taka z 40V, albo i więcej....Zastosuj dowolną cewkę zapłonową, tak jak mówiłem od chinskiego skutera, o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1-4 Ω. Na pewno będzie działało :idea: a kosztuje grosze :D
Zakończone. Już nie ma dziwnych pomiarów. Nie zauważyłem znaków + i - przy wyprowadzeniach, które jasno pokazują że jest to zwykła, typowa cewka zapłonowa, z połączonymi wewnątrz uzwojeniami.
Tak jak wspomniałeś zwarte styki aparatu zapłonowego powodują grzanie cewki przy włączonym zapłonie. Rezystancja uzwojenia pierwotnego to kilka omów. Wtórnego może być 300.
Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. To są objawy walniętego kondensatora ( pustego).
Cześć jestem tutaj nowy, mam nadzieję że trafiłem w odpowiedni dział. Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie dotyczące przewodów WN a dokładniej chodzi mi o ich rezystancję. Czemu rezystancja takich przewodów jest rzędu kΩ a nie np w mΩ jak innych przewodach? Czemu na stronie pierwotnej uzwojenia cewki...
Braku iskry nie powinienieś szykać w tej cewce - parametry ma cewka prawidłowe. Pozdrawiam.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Jeżeli masz układ zapłonowy stałoenergetyczny, to energia iskry jest stała w szerokim zakresie napięć zasilających. Działanie takiego układu polega na tym, że cewka zapłonowa ma niską rezystancję uzwojenia pierwotnego i stabilizowany jest prąd przepływający przez owo uzwojenie.
To masz 2 przewody ze styków wyzwalających wtrysk i sygnał zapłonu.Zrobię ci fotkę i wkleje. http://imageshack.us/scaled/thumb/198/ru... http://imageshack.us/scaled/thumb/43/bim...
Witam, Chciałbym sprawdzić stan cewki zapłonowej BERU ZSE 030, jest to jednoisrkowa cewka na 4 piny oznaczone kolejno 1,2,3,4. Między jakimi pinami sprawdzić rezystancje i jakie są dopuszczalne wartości.
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Rezystancje cewki ok, wg AD i tyle w tym temacie mogę Ci podać,
W następną Sobotę sprobuje podpiąć taka cewkę i zobaczę co sie będzie działo. Przy okazji zrobię tez foty starej. (W jaki sposób sprawdzić rezystancje starej cewki ? Jak będę miał wartość rezystancji to jak dobrać nowa cewkę tak aby rezystancja była odpowiednia, bo jeśli cewka jest uszkodzona to wartość rezystancji może być inna).
Nie,nie.Sama cewka ci wystarczy.Zmierz jej rezystancję (pierwotną).Ma około 3 omy?
Witam. Mam pytanie: Jak sprawdzić omomierzem cewkę zapłonową? Podobno z czasem rezystancja uzwojenia cewki się zmienia? Moje auto to VW polo 86C 1990 rok 1,3i cat. Dziękuję za informacje. Pozdrawiam.
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Witam Jeżeli I=U/R to z tego wynika, że przy rezystancji cewki samochodowej 3,3 ohma, prąd wyniesie ok. 3,6A. Alternator wsk 175 nie ma szans dostarczyc taki prąd bez znaczących przeróbek. Przy racjonalnych obrotach silnika daje 2-3A. Mało prawdopodobne jest, że oryginalna cewka zapłonowa 12V ma zbliżoną rezystancję do cewki od poloneza. Może mógłby...
To właśnie GL-118 miał problemy z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy. Wewnątrz płytka w postaci nie zabezpieczonej hybrydy i tranzystor BUZ w metalowej obudowie. Wilgoć wchodzi przez złącza konektorowe. Nie pamiętam historii modułu który otwierałem, było to 20 lat temu... Problem ten był znany od lat, opis był podany w jednym z numerów Radioelektronika....
Nie ma cewek "gaźnikowych" tylko mogą być "elektroniczne" lub "przerywaczowe" gaźnikowych w cudzysłowie ;) oczywiście chodzi o cewkę zapłonową z modelu wyposażonego w gaźnik...
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Cewka już przewinięta, motorek działa. Ma ona w przybliżeniu 1kΩ. Temat zamykam...
Witam, kombinuję ostatnio ze sterowaniem cewką zapłonową. Postanowiłem zrobić to na sławnym NE555. Przeszukując internet znalazłem sporo schematów - zarówno tych dobrych, jak i tych złych ;) Najbardziej sensowny wydawał mi się ten http://obrazki.elektroda.pl/3700236800 1440838929.jpg zakładający użycie pary komplementarnej do sterowania MOSFETem. Brakuje...
Z Twojej pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że ostatnia cewka spaliła się już po wymianie regulatora. Przewód sterujacy cewką może być przetarty i jedynie co te 3 tygodnie w wyniku wibracji zwierać z innym przewodem. Nie ma co ukrywać, auto jest stare i wartości kolekcjonerskiej raczej nie posiada wiec radzil bym odpuszczenie sobie pomiarów miernikiem,...
Teraz doczytałem, że to zapewne cewka z modułem. W tym przypadku pomiary rezystancji nie będą miarodajne.
Zawsze do platyniarza była stosowana cewka 12V, dokładnie pod oznaczeniem 8352.1/2 Inna cewka w platyniarzu nie może być stosowana, ze względu na dopasowanie parametrami do zapłonu iskrownikowego. Kiedyś miałem mierzyć dokładnie te cewki, ale jakoś o tym zapomniałem. Dość sporo się różnią rezystancją oraz indukcyjnością, tj. do elektronika cewka ma...
Dziwne jest twoje podejście do tematu.(?) Masz braki w podstawach elektryki motoryzacyjnej i problemy z silnikiem, a wybiegasz daleko w przód z zapłonami i mapami do nich. Zrób tak aby silnik działał poprawnie w standardowej konfiguracji a potem jak się coś douczysz zabieraj sie za "wyższą elektronikę". Nie wiem po co zamawiałeś cewkę zapłonową??? Przecież...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Najpierw trzeba ocenić czy padł moduł czy cewka go zasilająca czy impulsator czy może sama cewka zapłonowa. Zacznij od pomiarów rezystancji wzlędem masy na kablach: zielony i dwa białe. Moduł jest łatwo rozbieralny. Zalany miękka masą. Można go ostrożnie(!) "robebeszyć". Pada kondensator główny i diody. Zawartość kosztuje grosze. Jednak zaczął bym od...
sa to cewki niskorezystancyjne róznice w iskrze bedą minimalne ,cewki poprostu mają inna przekladnie i dlatego nieco różnią sie rezystancją Z=n wej/n wyj gdzie n-to liczba zwojów wieksza liczba zwojów oznacza wiekszą rezystancję Pozdrawiam.
Ile dokładnie ma ta cewka to nie wiem, ale cewki do nowoczesnych elektronicznych układów zapłonowych mają rezystancję rzędu 1 oma a nawet mniej.
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
Skoro stator pomierzony i cewka zapłonowa oraz impulsator mają właściwe rezystancje. Okablowanie od statora do modułu i od modułu do cewki WN właściwie podłączone oraz ma ciągłość. Sprawdzony kabel WN, fajka oraz świeca. Wszystkie masy podłączone. A na tym module od samego początku nie ma iskry to czy na pewno on jest sprawny?
Czasami są gubione zapłony. Nie jest tego wiele ale jednak. Całe WN oprócz cewki zostało zmienione i właściwie, to tylko tej rezystancji cewek mogę się przyczepić.
chodzi dokładnie o tico jest tam generator impulsów i cewka generatora, na obydwu stykach od cewki generatora niema nic od strony cewki wysokiego dochodzi po stacyjce + na stałe cewka wysoniego rezystancje w normie oraz cewka generatora rezystancje w normie
Jak jesteś dalej zainteresowany naprawą to: 1. Znajdź wyczyść i zrób zdjęcia (może lepszym aparatem) modułu zapłonowego i właściwej cewki zapłonowej - tej z której wychodzi kabel WN. Może być dwa w jednym. Na zdjęciach tego nie widać. 2. Odtwórz schemat układu zapłonowego z zaznaczeniem kolorów przewodów i połączeń masy. Jak sądzę jest banalnie prosty....
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Witaj, użyj Metody Technicznej Pomiaru Rezystancji (woltomierz, amperomierz, źródło napięcia prądu stałego i... Prawo Ohma), a nie za pomocą multumetru, który tu, co widać, nie nadaje się, ponieważ jest jeszcze w obwodzie mierzonym indukcyjność. Tylko, na litość Boską; nie pisz o impedancji... ponieważ taka cewka nie pracuje przy wymuszeniu prądem sinusoidalnie...
Pewnie masz rację, a tak jeszcze bardziej łopatologicznie, sprawdzić rezystancję przy samym ecm w jaki sposób? Prosiłbym bez uszczypliwości 🙂
Jeszcze jedno pytanko, Jaką rezystancje powinna mieć cewka zapłonowa w tym skuterze? bo ta ma koło 1 oma i jak mam jeden koniec do masy a drugim impulsywnie dotykam plusa to iskry brak.
Rezystancja cewki ok. 1,2Ω
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Jeżeli masz tradycyjny układ: przerywacz+ kondensator+ cewka, to możesz spróbować cewkę od Żuka, Fiata125 itp. starych samochodów. Jeżeli będziesz miał problem z miejscem -cewki mają sporą średnicę, próbuj cewki od Syreny, MZ, Jawa. Te ostatnie mają być na 12V. Rezystancja uzwojenia pierwotnego 3-4 omy. Cewka od Cinquecento się nie nadaje. Ma zbyt małą...
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Witam Mam podobny problem z moim simsonem. W związku z tym mam pytanie. Na jakie jest napięcie i jaką rezystancje ma oryginalna cewka zapłonowa w simsonie SR50 z elektronicznym zapłonem? Używałem już różnych cewek i po pewnym czasie na każdej moduł się spalił...
Nie ma cewek zapłonowych o rezystancji uzw.pierwotnego 0,2 om.Najnizsza wartość tej rezystancji to 0,6 om,moduł ma układ stabilizacji prądu cewki,najczęściej ustawiony na 6 amper.W klasycznym układzie ta cewka nie bedzie pracować,za duży prąd popłynie przez przerywacz niszcząc go.Spróbuj w szereg z cewką właczyć przewód oporowy z 126P
Witam, wczoraj rozwiązałem problem. Okazało się, że jest przepięknie i na czarnym przewodzie był +, a na czerwonym -. To rozwaliło akumulator. Za brak iskry odpowiadała wadliwa cewka zapłonowa, dwie nowe też uszkodzone, dopiero cewka od Zundapa zadziałała. Jeśli chodzi o zbyt wysokie napięcie, trzeba mieć zawsze podłączony akumulator, inaczej skacze...
Sprawdź impulsator - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (zmienne), cewkę zasilającą - rezystancja, napięcie przy próbie odpalania (też zmienne).
Cewka zapłonowa ma 0,8om Jak na CDI to mało. Oryginalna jest? Rezystancja mięczy fajkami?
A cewkę masz jaką, pod elektroniczny układ zapłonowy czy klasyczny? Zmierz jej rezystancję pierwotną, ma mieć poniżej 1 om. Jak ma coś koło 3 omy to masz cewkę pod układ z przerywaczem, i nie nada się pod moduł. Zresztą na cewce powinna być zielona naklejka z napisem "electronic ignition coil", ewentualnie "TSZ zundanlage"
maksymalnie wytwarzał iskrę na 5mm potrzeba mi 2-3 mm bo chcę zrobić Wiec jaki problem ? Zdemontuj potencjometry z tego trafopowielacza, pozostaw tylko kabel WN, wyszukaj omomierzem uzwojenie pierwotne o małej rezystancji i masz gotową cewkę zapłonowa do tzw. zapłonu bateryjnego (co to - zobacz w Google), bez żadnej elektroniki.
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Zamiast transformatora z tv można użyć cewki zapłonowej, najlepiej z układów zapłonowych elektronicznych z rezystancją między zaciskami poniżej 1 Ohma. Taka cewka daje napięcie ok.20kV. Oczywiście możecie użyć transformatora o większej mocy (np.200VA). Pamiętajcie też o bezpieczeństwie - takie napięcia są baaardzo niebezpieczne!!!
WItam, mam ten sam problem co autor tematu. Cewka CDI ma 384Ω , impulsator 160Ω, z cewki CDI wychodzi iskra z modułu nie. Czarno biały przewód wypięty i to samo. Cewka zapłonowa sprawdzona na innym skutrze i jest ok. Czyżby moduł?
Jest to cewka zapłonowa od fiata 126p, nie znam jej dokładnych parametrów.Mogę co najwyżej podać rezystancję uzwojeń. Czytałem że te cewki mają połaczoną masę uzwojenia pierwotnego i wtótnego.
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
Witam, posiadam chinskiego crossa z silnikiem 125 4T. Niestety nie ma w nim iskry. Cewka zapłonowa po podłączeniu do akumulatora 12V daje iskrę, ale małą. Jej rezystancja to 0.7Ω. Impulsator daje ok 1,5-10V rezystancja wynosi 135Ω, Cewka zasilająca daje ok 20-60V AC ale niestety rezystancja to 614kΩ (0,614MΩ). Na innych stronach...
Ja zjeździłem już 5 Poldków z czego 3 gaźnikowe ale w żadnym gaźnikowcu z modułem nie miałem problemów. Czasami pada cewka w aparacie zapłonowym i przy niskim napięciu nie będzie iskry . Dodano po 4 Jak cewka w aparacie ma przebicie między zwojowe to zmniejsza się jej rezystancja ja bym przejrzał aparat zapłonowy
Kosa spalinowa Kawasaki TJ27 nie ma iskry. Świeca sprawdzona. Wymontowałem aparat zapłonowy. Zmierzyłem rezystancję obwodów i tak. Uzwojenie wtórne (tam gdzie świeca) pomierzyłem 1,6 kΩ. Natomiast pierwotne ma przerwę. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną cewkę czy może być jeszcze coś innego. Proszę o wasze sugestie. A jeśli to cewka, to czy...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Nie nie wystarczy pomyśl ile prądu pobiera cewka. Tyle na ile pozwala jej rezystancja, czyli i = u/r. Odpowiednio wydajny zasilacz na 6 V załatwi problem. Drut oporowy był stosowany nawet w maluchach gdy zastosowano układ z traconą iskrą i zastosowano cewkę niskoomową.
Sprawdziłem zasilanie paliwem, jest OK. Odłączyłem zawór iglicowy w gaźniku (wykręciłem go i zaślepiłem otwór odpowiednim gumowym koreczkiem). Bez zmian. Zostało sprawdzenie układu zapłonowego. Wszystkie rezystancje są OK. Czyli mam trzy możliwe części do sprawdzenia: cewkę, czujnik położenia wału i centralkę sterującą. Wykonałem pomiary rezystancji...
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Cewka WN którą chcesz zastosować (oznaczenie EMZA 8351.1/13 a nie /18 ) jest przeznaczona do zapłonu typu CDI - ma ona małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. Ulegnie uszkodzeniu moduł zapłonowy, a nawet cewka WN, jeżeli moduł nie będzie wyposażony w ogranicznik prądu cewki. Poza tym mowa o tym była w poprzednim Twoim temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam, mam pytanie czym się zalewa cewki (okleja) jakąś żywicą czy klejem? Cewki pracują w oleju. Jest to cewka zapłonowa na stojanie alternatora w Yamasze XT 600, niestety nie ma odpowiedniej rezystancji i ma za słabą iskre, należy ją przewinąć i czymś zaizolować, ale nie wiem czym. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .
Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
Interfejs nie zdiagnozuje cewki zapłonowej? Oj chyba tak . Centralka bada raczej cewkę, jej rezystancję itp.Oczywiście mam na myśli że masz tą cewkę modułową jedna dla czerech cylindrów z czterema wyjściami na świece.Interfejs do daewoo nie jest drogi . Możesz kupić na aukcjach i będziesz miał dla siebie w cenie jednego podpięcia u mechanika.Jednakże...
Co do pomiaru - mierzysz tutaj rezystancję przewodu z impulsatora (niebiesko-biały) do masy impulsatora? Tam wynik pomiaru powinien oscylować wokół 140 OMÓW. Sprawdź, czy mierzysz to prawidłowo, czy masa ma dobre przejście. W trzecim poście bodajże piszę, żebyś zmierzył tę rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Współpracuj, bo nic z takiej diagnostyki...
Na pewno moduły CDI zasila cewka o rezystancji 4.5Ω? Google wskazuje schematy układów zapłonowych z dwiema osobnymi cewkami zasilającymi CDI oraz uzwojeniem ładowania. Gdyby rzeczywiście CDI było zasilane z cewki o niskiej rezystancji i napięciu, to wówczas w module musiałby zostać zastosowany układ podbijający napięcie, co ze względu na niepotrzebne...
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
rezystancja cewka zapłonowy rezystancja cewka zapłonowy motocykl świeca zapłonowy rezystancja
pralki hoover logować mbank czujnik obwodu mazda
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Mercedes Sprinter 412 - Kod usterki 5249 - ABS, ESP, DPF Mercedes Sprinter 412 - Kod błędu 5249 - Diagnostyka