Motocykl : Kawasaki ZXR250C 1991 rok. silnik R4. Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
W następną Sobotę sprobuje podpiąć taka cewkę i zobaczę co sie będzie działo. Przy okazji zrobię tez foty starej. (W jaki sposób sprawdzić rezystancje starej cewki ? Jak będę miał wartość rezystancji to jak dobrać nowa cewkę tak aby rezystancja była odpowiednia, bo jeśli cewka jest uszkodzona to wartość rezystancji może być inna).
Trzeba sprawdzić czy uzwojenie ma przejście i jaka jest rezystancja uzwojenia tej cewki.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
W sumie wystarczy sama wartość tej rezystancji ale trzeba mieć czym ja mierzyć. Może pomóc sama wymiana fajek
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Witam ponownie. Wszystko sprawdzone. Cewki mają tę samą rezystancję. Na wszelki wypadek zamieniłem miejscami. Kable WN ok. Świece też. Cewki impulsatorów też sprawdzone, rezystancja identyczna brak zwarć do masy. Po nagrzaniu parametry bez zmian. Przebiegi sygnału na oscyloskopie identyczne. Regulator napięcia działa wzorowo, 14,4 V przy maksymalnych...
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
(at)janosiksik Jeżeli taka kolejność jest możliwa, to ok. Biorę w ciemno, tylko czy to normalne, że od stania na zapłonie tak się zagotował? Czy może coś mogło wpłynąć na to? Jakieś zwarcie albo coś, o czym nie mam zielonego pojęcia 😉 Sprawdziłem jeszcze dla swojej pewności, czy są przejścia z kostki z modułu do reszty i wygląda, że jest ok, rezystancja...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Coś więcej wiadomo, lecz nadal to skąpe informacje... nie wiem nadal czy masz multimetr. A przed wymianą cewki odpalał motocykl? Bez odłączenia akumulatora. Możesz postępowanie część wykorzystać z podesłanego linka Ale, tak na początku: 1. Jakie napięcie na aku przed odpaleniem? 2. Jaki napięcie na aku po dopaleniu? 3. Jakie napięcie na wyjściu z regulatora...
Nie ma cewek zapłonowych o rezystancji uzw.pierwotnego 0,2 om.Najnizsza wartość tej rezystancji to 0,6 om,moduł ma układ stabilizacji prądu cewki,najczęściej ustawiony na 6 amper.W klasycznym układzie ta cewka nie bedzie pracować,za duży prąd popłynie przez przerywacz niszcząc go.Spróbuj w szereg z cewką właczyć przewód oporowy z 126P
Zmierzyłem rezystancje pomiędzy przewodami i masą ( wszędzie jest zerowa). Na tą chwile nie mam możliwości sprawdzenia Cewki WN w innym zapłonie, ale pomierzyłem rezystancje uzwojenia pierwotnego ( wynosi 0,5Ω i 0,6Ω) i wtórnego ( wynosi 1500Ω i 1600Ω). Jeżeli chodzi o moduł zapłonowy to jeden pochodzi z pełni sprawnego motocykla,...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
NIe wiem jak to jest w kosiarce ale podejrzewam ze tak samo jak w samochodach i motocyklach, wiec moze ci troche pomoge. W cewce zaplonowej sa dwa uzwojenia - jedno powinno miec rezystancje kilku kiloOhm a drugie ulamki lub kilka Ohm. Przewod WN tez powinien miec rezytsancje kilku kOhm. Najlepiej wykrec swiece, wsadz ja do fajki, i przyloz swiece gwintem...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Witam. Nie ma w elektroniku cewki zapłonowej w elektroniku jest cewka ładująca CDI pin 3 kolor przewodu jak pamiętam niebieski. WAŻNE NIE PODŁĄCZAĆ DO MODUŁU CDI ŻADNYCH NAPIEC STAŁYCH -Z AKUMULATORA!. Cewki pod magnetem (stojan) najczęściej składają się z 3 uzwojeń - -prądowa około nawinięta przewodem o średnicy 0.8mm do zasiania instalacji elektrycznej...
Witam. Mam problem z moim motocyklem (tj. jw. yamaha tw 125) . Jest to motocykl z 2001 roku i nie posiada on iskry . Iskra "zgubiła się " po remoncie silnika (wymiana głowicy) .Pierwszy raz yamaha odpaliła, za 2 odpaleniem iskra zginęła . Sprawdzałem moduł zapłonowy w innym motorze, jest w 100 % sprawny. Co powinienem sprawdzić ? jakie powinny być rezystancje...
Powinno być napięcie przy rozwartym młoteczku przerywacza a kowadełkiem gdyż napięcie + 12v poprzez stacyjkę jest podane na 15 cewki zapłonowej i poprzez uzwojenie wychodzi stykiem nr 1 cewki na młoteczek przerywacza.W chwili obecnej mierzysz napięcie występujące w instalacji pomniejszone o rezystancję uzwojenia cewki.Układ nad którym się głowisz pracuje...
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
Najpierw podziękuj koledze MirkoG za schemat układu zapłonowego. Zrobił za ciebie część roboty. Brakuje danych (rezystancji i napięcia) cewki wspomagającej (tak ją nazwałem) układu zapłonowego będącej w stojanie. Czy w ogóle ta cewka w kupionym przez ciebie stojanie jest? Jak mam sprawdzić regulator skoro nawet nie mogę odpalić motocykla. Oto jest pytanie....
Wydaje mi się, że autor tematu nie poradzi sobie z diagnozą problemu. Zapewne motocykl traci ładowanie i jedzie póki akumulatora wystarczy. Problem braku ładowania nie jest trudny do zdiagnozowania, ale trzeba do tego trochę wiedzy i doświadczenia. Z tym potencjalnie niepracującym cylindrem podobnie. Aby efektywnie rozwiązać problem z pomocą ze strony...
Cewki zapłonowe każdego cylindra działają w ten sposób, że idą do nich dwa przewody - 12V i sygnał z komputera. Jeśli jest tak jak piszesz to 12V jest na stałe a sterownik łączy z masą - to częste połączenie, jeśli tak to dlaczego chcesz zrobić odwrotnie używając niedostępnych wysokonapięciowych PMOSFETów? Teraz gdy na sygnale jest 12V to cewka się...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Witam! W w.w motocyklu nie ma iskry. Cewka zapłonowa jest sprawna, zabrałem się więc za demontaż statoru. Wychodzi z niego 9 przewodów. 3 żółte (do regulatora napięcia) zielony - masa, fioletowy i błękitny- impulsator, różowy - jakiś dziwny element zalany żywica po wewnętrznej stronie statora, granatowy i biały - cewka z blaszką pozostałych. I tu właśnie...
Ad 1) Ok, spróbuje je połączyć inaczej i jeszcze raz zmierzyć indukcyjność. Ad 2, 4) Kiedyś tam już wspomniałem, że kumpel ma w garażu oscyloskop. Muszę się mu przyjrzeć, spróbować odpalić i przypomnieć sobie jak obsługuje się takie ustrojstwo. Wtedy będę mógł sprawdzić przebiegi napięć na cewkach CDI i (z tego co pamiętam to da się to zrobić na oscyloskopie)...
Ale na uzwojeniu pierwotnym następuje przepięcie :) Jeżeli chcesz to służę osylogramem który uwidoczni co się dzieje (amplituda i przebiegi) na uzwojeniu pierwotnym :) Układ nr 1-pozostawic tylko element oznaczony jako S1,(szeregowo połaczone dwie diody zenera na 150V\1W) Układ nr2-usunąć R1-U3.IRF840 nie trzeba zabezpieczać,ale nie jest optymalnym...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator, który teraz jest założony działa jak trzeba. Motocykl...
Witam Generalnie przy przewijaniu powinienes zalozyc ze moc pradnicy pozostanie taka sama lub sie zmiejszczy , przez np rezystancje drutu. Najprostsza metoda to odwinac uzwojenie i nawinac 2x wiecej drutu +5% , co da ci w przyblizeniu 2 razy wieksze napiecie. Skoro podnosisz napiecie to obnizasz natezenie. Nie wiem czy uda ci sie podniesc moc wszystko...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
Czyli jak rozumiem ta część projektu jest już zamknięta. Czy może są jeszcze jakieś problemy? Tak zamknięta, problemów nie mam ale nie eksploatowałem przetwornicy dłużej niż godzinę więc nie wiem co by było dalej. Wprowadzałeś jeszcze jakieś zmiany w stosunku do ostatniego schematu zamieszczonego w tym wątku? W stosunku do schematu w wątku to w moim...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Witam kolegów, chciałbym zasięgnąć poraty merytorycznej od bardziej doświadczonych ludzi. Od jakiegos czasu z tatą borykamy się z zapłonem w silniku z WSK'i "4" (czyli Wiatr 175ccm). Fabrycznie jak pewnie wielu wie, jest tam zamontowana krzywka wystajaca ponad pokrywke iskrownika, na której (pokrywce) jest zamontowany przerywacz i kondensator. Przerywacz...
Witam! Wykonałem zapłon z schematu umieszczonego przez autora tematu i spisuje się rewelacyjnie. Dla zainteresowanych prezentacja mojego modułu: https://youtu.be/_XTXlj0qsvg Jednak pokusiłem się o budowę bezstykowego zapłonu na bazie wykonanego modułu. Zmodyfikowałem stopień wejściowy, zwiększyłem rezystancję R1 by na wyjście czujnika halla płynął prąd...
Dedukcję mczapski popieram w zakresie układu zapłonowego. Z resztą łatwo to sprawdzić mierząc rezystancje względem masy dla kabli zielonego i białego. Jak pojawi się 50 - 200 om na białym i 150 - 500 om na zielonym to jesteśmy "w domciu". Podejrzewam że kabel żółty w CDI nie jest do niczego podłączony, ale lepiej sprawdzić! Typowy gotowy regulator szeregowy...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Witam Tak, zdecydowanie tak dlatego właśnie rozebrałem taki właśnie moduł żeby przekonać się po pierwsze czy był uszkodzony przez poprzedniego właściciela i po drugie jak jest zbudowany, powiem więcej rozebrałem częściowo oryginalny moduł i ku mojemu zaskoczeniu różni się od tego AW0035 i to znacznie więc dlatego musiałem podłączyć impulsator co z resztą...
Jeszcze kilka pytań odnośnie Stihl 1106, w zasadzie ogólnie na temat tego rodzaju urządzeń. Przed wymianą kondensatora postanowiłem posprawdzać to i owo – wziąłem miernik i jedną końcówkę przyłożyłem do przewodu uzwojenia pierwotnego wychodzącego z cewki (tego, który ma być połączony z kondensatorem; kondensator w tym czasie nie był połączony...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
cewka zapłonowy motocykl rezystancja cewka zapłonowy cewka zapłonowy rezystancja
dodanie filmu youtube testy akumulatorów dioda przeciwsobnie
termet silver filtr piotr burnos
Tracer Roadster M9i nie działa w Windows 11 – zielona dioda, brak reakcji kierownicy Audi 100 C3 KE-Jetronic, Mono-Motronic – adaptacja przepustnicy, regulacja TPS, ISV