Witam. Przyczyn takiego stanu może być wiele , jedną z nich na pewno może być źle działający zawór EGR, ale zamiast go zaślepiać warto go najpierw spróbować wyczyścić. Ja sprawdziłbym również układ zapłonowy : świece , przewody , cewka ?
1 i 2 pin to sygnały z ECU odpowiednio cewka 1-39 ECU i cewka 2-38 ECU, 3 pin cewki to 12V po kluczyku. Sprawdź tylko swoją numeracje bo chyba źle opisałeś przewody rozepnij wtyczkę i na niej lub na cewce w złączu powinna być numeracja pinów.
Czujnik indukcyjny, tak w okolicach 150 zł w detalu. Tą "gwiazdę" można ściagnąć bez większych problemów tylko uważaj żeby nie pogiąć całej reszty, jeśli masz, to użyj małego ściągacza. Kiedyś bawiłem się w rozbieranie tego, teraz mam po prostu zapas aparatów ze szrotu i tylko przekładam, taniej i szybciej.
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
no własnie i tak na to wygladało ze tez moze z 4 km bym przejechał i auto by staneło,w tygodniu podmienie na originał z innego opla cewke i cały aparat zapłonowy i zobaczymy co bedzie sie działo dam znac dzieki za rade,pozdrawiam. ps.mam jeszcze pytanie bo niejestem pewien te symbole na cewce takie literki zółte duzo jest cewek co maja rózne oznaczenia...
Z cewki wysokiego wchodzi 1 przewód i wychodzą 4 na świece a błyski pokazały tylko 42 i nic więcej sprawdziłem aparat zapłonowy wymieniłem kopułkę oraz palec, ale zobaczyłem na przewody od modułu były gołe przewody założyłem koszulki,zrobiłem co mogłem ale po odpaleniu auto nadal ma checka.może gdzieś w tej gumce co przewody wychodzą z kopułki mają...
Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Opel Vectra 1.6 C16NZ 1989r. wtrysk jednopunktowy Kilka dni temu jeździłem po mieście i gdy czasem dodawałem szybciej gazu silnik prawie gasł ale za chwile było ok i jechałem dalej. Postawiłem samochód przed blokiem i na nastepny dzień nie odpaliłem. Stwierdziłem brak iskry wysokiego napiecia z cewki. Przewody zapłonowe są nowe, rozrząd chodzi. Podejrzewam,...
witam ponownie, no i udało się; okazało się że któryś z kolegów dobrze trafił - cewka była wypalona, na szczęście znajomy miał stary aparat zapłonowy i tu uwaga:!: z astry jedynki, który też pasuje, więc przełożylem cały aparat, podłaczylem wszystko i zapalił odrazu; dzięki wszystkim za porady, za pomoc :D
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
Według schematu trzeba włożyć pin nr 5 do wtyczki opisanej przez Ciebie jako nr 2. Ty się podpiąłeś pod sterowanie cewką zapłonową.
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Cześć Elektrit, to tyle co na szybko znalazłem. Wygląda na to że tak ma być.
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Czy jest możliwe ze to cewka zapłonowa?
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
prawdopodobnie będzie uszkodzony modół cewek zapłonowych tu masz jak sprawdzić ale będzie raczej do wymiany
Witam, [Vectra C, 1.8, 03') mam problem przekaźnikiem biegów dmuchawy 1-3 (niebieski GM 24459504), tzn po włączeniu biegu dmuchawy przekaźnik działa tylko przez kilka sekund potem się wyłącza. 1. Czy to może znaczyć, że np cewka w przekaźniku już się psuje? 2. czy ew. może też znaczyć, że sygnał z panelu zanika? Pozdrawiam
witam.Vectra C 2003 r. Światła przeciwmgielne tył.W prawym świetle brak przewodu + . Nie jest odcięty itp.Po prostu go nie ma.W lewym świetle są doprowadzone 4 przewody:masa, +pozycja,+ wsteczne św oraz + przeciwmgielne.W prawym widać ingerencję jakiegoś elektryka bo przewód masy jest lutowany i do kostki dochodzą 3 przewody: masa ,wsteczny i pozycja.Czy...
Witam mam problem z cewką zapłonową w oplu vectra b 97 r wymieniłem już 4 raz przewody wysokiego napięcia i ciągle na 4 cylindrze ma przebicie odłączałem cewkę od korpusu mocowania i też wali zmieniałem cewki na inne bo mam ich 4 sztuki i to samo na jednej nawet waliło na dwa kable 3 i 4 cylindrze zmieniłem ECU i to samo gdzie mierzyć co szukać Proszę...
Witajcie ludzie, którzy są mądrzejsi ode mnie. Mam pytanie. Jestem zielony zupełnie i nie znam fachowej terminologii - czy możęcie mi powiedzieć jak nazywa sie wężyk zaznaczony na zdjęciach? Wiem że to wężyk od benzyny, ale potrzeba mi fachowa nazwa bo muszę go sobie dokupić. Model samochodu w opisie. Drugie pytanie - jak go kupię to sam go dam radę...
Jak ja kocham vectry c.Pacjentka sciągnietana na holu po wpadnieciu w dołek pali bezpiecznik w skrzynce pod maską nr 15(zaraz po właczeniu zapłonu).Wg autodaty jest to bezpiecznik ecu ale pod jego linie podpiete sa: egr,przepustnica,map sensor,pierburg od sterowania turbo,czujnik stop,silnik klap wirowych i jeszcze pare elementow-wszystkie sprawdzilem,przepatrzałem...
Witam serdecznie ! Problem dotyczy Opel Vectra C 1.9cdti 120km 2007 r (model angielski). Auto nie posiada i nigdy nie posiadało filtra DPF. Problem z szarpaniem występuję podczas delikatnego przyspieszania, po mocniejszym wciśnięciu gazu problem nie występuję. Problem z dymieniem znowu pojawia się przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, dymi tak, że...
Witam! Mam vectre 2.2 tdi. Problem polega na tym że podczas jazdy, na desce zaświeciło się ładowanie, ASP, ABS, poczym znikło wspomaganie kierownicy wystraszyłem się i zgasiłem auto teraz przekręcając stacyjkę nawet nie obróci rozrusznikiem, nie możemy nawet połączyć się z komputerem silnika tylko z deską rozdzielczą a więc nie wiem jaki jest błąd,...
Traz jak zrobiło się chłodno, słychać stuki w samochodzie jakby coś się odkręciło albo lużno gonił amortyzator. Sprawdzałem i nic nie zauważyłem. Amartyzatory wykręciłem i obydwa samoczynnie wypychały się do góry to znaczy że są dobre. Proszę o poradę co w tych samochodach w zawieszeniu wysiada najszybciej abym wiedział na czym skupić uwagę. przejechane...
kostka cewki zapłonowej
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
chciałbym sprawdzić cene jeżeli ktoś ma możliwość, cewki zapłonowej a dokładnie kopułki z której wychodzą kable WN nr katalogowy 12080650 ew nr części 904439 w Oplu w Gdańsku zaśpiewali mi 650zł + wymiana :) Jeżeli miałby ktoś możliwość sprawdzenia w jakimś katalogu to miałbym jakieś pojęcie czy mnie oby nie chcą nabić w butelkę!!! Przy okazji jeżeli...
poszukaj tego czujnika w bloku ,bo jest na pewno,a na ściąganie deski to naprawdę szkoda czasu.W razie czego to moduł jest pod cewką zapłonową.
Miałem taki sam problem ,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Kolego, to proste sprawy. Rezystancja cewki wyzwalającej, generowany impuls, zasilanie, masa, sprawna cewka WN. Ten pontiac, podobnie jak Fiero to prosta sprawa. Rób go tak, jak bys robił Nexię albo Opla Vectrę A na silniku C16NZ, ta sama zasada pracy ukladu zapłonowego.
podmień jeszcze na próbę cewki zapłonowe
Czego "brakuje"? Iskry? Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.
Miałem identyczną usterkę i o dziwo, winna była cewka zapłonowa.
Autko jak w temacie szarpie na gazie z powodu zapętlających sie wtrysków benzyny na pełnym obciążeniu tuż przy obrotach maxymalnych. POwodem szarpania jest to że wtryski gazowe nie są wtedy sterowane chociaż sygnał obrotów brany jest z cewki zapłonowej.
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Interesuje mnie kolejność podłączenia przewodów z cewki zapłonowej na cylindry przy samochodzie Opel Vectra z 97 r . Silnik - 1,8 benzyna
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Szarpanie w tym zakresie najczęściej oznacza usterkę w układzie zapłonowym. Skoro wymieniłeś świece, to zostaje zasadniczo cewka. Najlepiej sprawdzić lekko pod górkę V bieg, około 1500 obr i wcisnąć do spodu, jak szarpie to przeważnie układ zapłonowy. Na gazie szarpie bardziej, bo na gazie jest wyższe napięcie przeskoku iskry o około 20%.
- przejście przewodowe z kostki czujnika wału na cewkę jest. A pewny jesteś że czujnik wału bezpośrednio steruje cewką zapłonową?
Witam Prosze o dokładną rozpiske napięć na poszczególnych pinach 4-pinowej wtyczki do cewki zapłonowej do opla vectry B 1.8 16V.Z góry dzięki za pomoc
Najczęściej strzały z filtra powodowane są niesprawnym układem zapłonowym świece przewody i cewka zapłonowa do sprawdzenia .
Najczęściej przy takich objawach pomaga, wymiana aparatu zapłonowego, lub cewki.
Może na razie wstrzymaj się z wymianą sterownika, bo coś mi się wydaje, że sterownik ma problemy z odczytem obrotów silnika. Zobacz czy przypadkiem nie naruszyłeś przewodu podpiętego do cewki zapłonowej.
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke Kupiłeś DELPHI czy chińczyka?
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Wiesz w ogóle do czego służą świece żarowe? W Twoim aucie powinny być świece dwu elektrodowe, np. NGK BKR5EK. Cewka zapłonowa od 1.6 zdecydowanie nie pasuje do 1.8.
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
vectra , Kadet , corsa z tych roczników mają problem z cewkami zapłonowymi , czasem bez powodu autko potrafi zgasnąc nawet w czasie jazdy a jak postoi odpala , jak masz dostęp do szrotu za pare groszy możesz kupic i wymień , Jak dla mnie to 100% cewka
Trzepie się cewka i reluktor w aparacie zapłonowym
to są błedy cewki zapłonowej jaki rocznik auta? sprawdz czy masz poprawne zasilanie cewek
Prawdopodobie masz felerną cewkę zapłonową .Też miałem takie objawy , po wymianie cewki ustało .
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
vectra cewka zapłonowy zapłonowy vectra vectra cewka
rozkodowa radio grundig sprawdzić transoptor el817 detektor metali
reset laptopa lenowo przedwzmacniacz piezo
Brother MFC-8520DN brudzi papier, rozmazany wydruk Błąd P1336 w Citroen C3 1.4 VTi - przyczyny i diagnostyka