Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
bylem u elektryka i powiedział mi żebym dowiedzial ile ile jest idealnie nawiniętych zwoi na tej cewce zasilającej
Cześć ! Mam problem z moim motorowerem , Rometem Chartem ponieważ przewinąłem cewkę zasilająca (opór 798 , przekrój drutu 0.1 mm ) . Jeśli nacisnę kopniak to cewka daje napięcie. Ale nie ma iskry .Proszę o pomoc :cry:
Sory, że odkopuję stary temat ale mam takie pytanie... Jak sprawdzałem napięcie bez akumulatora za mostkiem prostowniczym to miałem od 20V do 25V stałego. Moje pytanie dotyczy tego czy te cewki zasilające dały by radę naładować akumulator 12V? W Charcie do akumulatora podłączone jest tylko światło stopu i tylne. Mam jeszcze zamiar podłączyć kierunkowskazy....
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
A jak bym chciał podłączyć zapłon pod akumulator 6V zamiast do cewek? Może jakaś cewka jest winna? O wiele lepszy będzie transformator , sam bez mostka prostowniczego . Sześć wolt to może być troszkę za mało na poprawną pracę . Jak już napisałem ja ten układ testowałem na trafie bezpieczeństwa , czyli przy napięciu 24 volty . Jeżeli już mowa o cewkach...
Spróbuj to samo zrobić jeszcze z modułem od poloneza. Możliwe, że ten impulsator daje jakieś niepewne poziomy sygnału przy wyższych obrotach i dlatego też moduł daje właściwą iskrę tylko przy rozruchu i zatrzymaniu, gdy obroty spadają. Spróbuj też podłączyć moduł z charta lub jakiegoś innego pojazdu wykorzystując cewkę zasilającą.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i...
Witam. Podejrzewam, że jet to wina cewki zasilającej (do której jest prawdopodobnie podłączony moduł), która po prostu słabnie (też miałem taki problem). Proponuję podłączyć pod cewkę świetlną a pod zasilanie cewki zapłonowej podłączyć kondensator.
piotr92 pewnie chodzi ci o montaż zapłonu w motorowerze. Jeśli tak, to musisz zastosować system, który był montowany między innymi w motorowerach Chart: jest tam moduł, który posiada własną cewkę zasilającą i drugą wyzwalającą. Zresztą system taki jest stosowany teraz dość powszechnie w takich pojazdach i nie stanowi problemu zaadoptowanie jakiegoś.
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
To jest właśnie CDI! Jest cewka zasilająca moduł, cewka wyzwalająca, czyli dająca impulsy, mały, wielkości dwóch pudełek od zapałek lub paczki papierosów moduł i mała cewka. Wszystko waży, wraz z kołem kołem magnesowym i cewkami poniżej 1 kg. Iskrownik jest zdaje się w komarku i wielu innych prostych sprzętach. A CDI można wziąć z wszelkich skuterów,...
W tym module jest płytka z elektroniką i kondensator 1mikro.Kondensator jest ładowany napięciem z cewki zasilającej prawie 100v i rozładowanie jego następuje na cewkę wysokiego napięcia (uzwojenie pierwotne) i wtedy jest iskra na świecy. Cykl ten jest w czasie jednego obrotu wału korbowego.bardzo często kondensator dostaje przebicia i iskry brak. trzeba...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
No więc znalazłem trochę czasu i weny na ogarnięcie tematu. Więc w sprawie modułu. Jak można by było go ulepszyć? O co chodzi z tym filtrem? Jak miałby spełniać swoje zadanie? Co on robi z sygnałem wyzwalającym? Dodano po 1 Filtr to układ rezystora z kondensatorem, w zasadzie filtr górnoprzepustowy który eliminuje zakłócenia o wolnym narastaniu napięcia...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
Gotowanie gaźnika w occie nie było dobrym pomysłem! Jak robi sie to zbyt długo (problemem jest określenie tego "zbyt") pozostaje trudny do usunięcia nalot. Można go usunąć z "otwartych" powierzchni a nie można z kanałów! Są specjalne spraye do czyszczenia gaźników a na końcu aceton. Poczytaj sobie jak sprawdza się iskrę. Robisz to w sposób nieodpowiedni!...
chciałbym wrócić do tematu ponieważ wyeliminowałem główny problem, mianowicie zasilanie modułu z transformatora. Jest teraz zasilany z fabrycznej cewki zasilającej. poproszę o schemat z zarysem ścieżek na płytce PCB jakiegoś dobrego regulatora napięcia. Z góry dziękuję.
Problem już rozwiązałem dość dawno ale napisze co było: Kupiłem mostek prostowniczy, podłączyłem i ładuje. Co do ładowania to ładowanie jest 1,4A. Przednią lampę zasila osobna cewka. Więc na tył daje 5W i ładuje mi ok 1A. Więc wszystko już sobie wyjaśniłem :)
Rozważam opcję, żeby to wymienić, ale, może wystarczy tylko wsadzić do obudowy i skleić. Zresztą nie wiem czy dostanę gdzie taki prostownik, zamieszczam poniżej zdjęcia i schemat instalacji Charta 210 (zasilany jest z cewek i prostuje prąd płynący do akumulatora, przynajmniej tak ja sobie to wyobrażam, jak to dokładnie jest - nie wiem). Z tyłu nic nie...
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Witam , jestem posiadaczem czesko- łotewskiej motorynki Stella z silnikiem który ma automatyczną skrzynię biegów (dwa sprzęgła odśrodkowe)oraz elektroniczny zapłon. problem mój tkwi w tym że zniszczeniu uległ moduł zapłonowy i poszukuje schematu takiego ustrojstwa. W aparacie zapłonowym mam 5 cewek , dwie świetlne , jedną do światła stop , jedną zasilającą...
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
Witam Z racji słabej dostępności i jakości cześci na 6V zdecydowałem się przewinąć cewki w moim Charcie na 12V Pomysł jest taki, aby pozbyć się cewek świetlnych i zrobić 4 cewki bezmasowe w dwóch grupach po dwie. Zakładam moc około 70-80 W. Za cewkami oczywiście mostki prostownicze. No i tu zaczyna się problem. Gotowe regulatory nie podejdą z samochodów...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
cewka chart cewka zapłonowy chart cewka zasilająca zapłon
akumulator kwasowy akumulator zasadowy kabina prysznicowy panel pomiarach rezystancji izolacji
Tryb serwisowy telewizora Majestic SM22 - jak wejść? Kody do pilota Silvercrest KH2156 - jak zaprogramować?