Piszę o systemie Ducati. Magnesy trwałe i cewka, bądź cewki. Tu masz jak wygląda dwu i trzy przewodowy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Trzy żółte kable, końcówki alternatora 3f. Normalne motocyklowe rozwiązanie, zapłon musi być TCI, albo DC CDI.
Zwykle w iskrownikach styki przerywacza są zwarte przez ponad 50% obrotu wału. Niemal wszystkie alternatory motocyklowe są zmuszane do pracy na zwarciu i nie stanowi to dla nich problemu. Problem pojawia się kiedy takie rzemieślnicze cewki są nawijane najtańszym drutem do transformatorów czy silników elektrycznych, które nie wytrzymują warunków pracy...
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Alternatory większej mocy zazwyczaj regulowane są prądem wzbudzania dodatkowej cewki na wirniku, tak działają samochodowe i te w agregatach. Alternatory małej mocy jak w motocyklach, regulowane są poprzez zwieranie wyjścia tyrystorem. Jeśli twoja prądnica ma działać jak te motocyklowe, ale z większą mocą to musiał byś taki regulator zbudować samodzielnie....
Witam wszystkich mysle ze wasze elektrownie przetrwały te ostatnie silne wiatry. :) Do kolegi czako1. Maialem kiedys pradnice a w zasadzie alternator ktory byl zrobiony z pradnicy od MZ 150 lub 250. Byly tam cewki ktore mialy melatowy rdzien jak to w pradnicach samochodowych i motocyklowych bywa. Zrobilem do tego wirnik z magnesami z silnikow od wycieraczek...
Wcześniej czytałem ten post i ne miałem na ten temat jakiejś opinii. Ale rozwiązałem jedno zadanko a postu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... I zrodziła się koncepcja tam przy zwarciu cewki jeśli rezystor R=0 płynie prąd indukowany, ale energia nie jest odbierana bo SEM=0 tak ja na początku pisał William Bonawentura....
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
Nigdzie nie wspominałem o skrzyni od Żuka, półoś wychodząca z fabrycznego mechanizmu różnicowego z uno idzie od razu na wał napędowy Żuka, taki mój pomysł. Uno odkupiłem od kolegi (wiem co mam) za zawrotna cenę 500zł (musiałem jednak zapłacić 250zł koledze, którego struszek ma złom, żeby Uno było wyrejestrowane ale zostało u mnie). Myślę, ze tona to...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Nie znajdując odpowiedniego działu, zapytam tutaj. Oczywiste jest, że liczę na Waszą pomoc. W temacie elektryki motocykli jestem właściwie zielony ale podjąłem się pomocy w naprawie motorka, a więc: Usiluję naprawić instalację motorka cagiva ale brak stycznosci z motocyklowymi instalacjami to bariera. Brak iskry. Do cewki wysokiego napięcia nie dochodzi...
To tak by zamknąć temat to co potrzebowałbym by uruchomić taki silnik od Honda NTV 650 mając goły słupek(tak się chyba mówi na blok ze skrzynią)? -Gaźniki? -Pompę paliwową? -moduł zapłonowy? -świece -Akumulator -Cewka zapłonowa? -Rozrusznik? -Alternator? -Wiązka elektryczna? -Filtry? -jakieś czujniki? Coś jeszcze?
W takim razie w okolicy wirnika (obracajacego sie magnesu)jest umocowana cewka która o jest wpieta w obwód regulatora napiecia.Ta cewka osłabia strumień magnetyczny wirnika.Widziałem to rozwiązanie w alt.koparko-spycharki Białoruś.Tzw alternator bezszczotkowy.
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
cewki alternatora łańcucha motocyklowego oporność cewki alternatora
tylnia wycieraczka pionowe wiatrowe schemat skrzynka bezpiecznikowy
Seat Alhambra Mk1 1.9 TDI 1999 – brak rozruchu po naprawie drzwi, immobiliser, bezpieczniki, przekaźnik 109 MAN TGA EDC 00190-08 – diagnoza błędu czujnika prędkości obrotowej silnika