Ktore cyl nie pala? Jezeli np 2 i 3 to uklad doprowadzajacy do cewki lub cewka.
tak ,ale może ten sam pin co dla cewki ??
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
...obojętne jak czyli obojętne czy 1, 4 czy 4, 1 ale oczywiście nie obojętne która para do której cewki.
Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
Przekaźnik na podszybiu, pewnie brak zasilania na cewki.
Gdzie te cewki?
Tak, rzeczywiście w grande zmienili cewki...
Jakie masz doświadczenie z elektroniką samochodową. Zacznij od cewki.
Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
Cewki jakiej firmy?
po wyjęciu silnika i zdjeciu obudowy jest plytka i na nij sa te cewki
Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)
Ale cewki są dwie...
Problem rozwiązany. Rozruch powrócił do normy po niewielkim skróceniu sprężyny która jest ściskana przy wsuwaniu rdzenia do cewki. :)
Powinno być na obu ok 12V, rozumiem że sprawdzasz napięcie na wyciągniętej wtyczce z cewki tak?
No powinno być dwie cewki koło siebie. Musisz za lawtwić sobie z kadś jedną na podmianę albo dwie tylko żeby były dobre i wtedy zobaczysz. Jeżeli bedzie poprawa to znaczy że cewki padły.
Na moje oko masa na silnku lub sterownik. Jak zapala checka to jakie ma błędy? Nie czasem obwodu pierowtnego cewki?
Mój ojciec też ma punto i wsadziłem jego cewki, a jemu wsadziłem moje.. U niego jeździ jak należy, u mnie dalej to samo, więc cewki bankowo są dobre. Czyli lepiej jak oddam kompa elektronikowi? Dodam że nie pali cylinder 1 i 4, czyli te z pierwszej cewki.
Ja bym sugerował BOSCH albo BERU (cewki, przewody, świece).
miałem to samo sprawdz cewki wys. napięcia i/lub przewody+ świece (w moim puncie 1.1 97r. spaliło sie pół silnika od przebicia z cewki
Posiadam cewke samochodowa od Punto, taka jak na tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item253875071_cew... Cewka jest marki Magnet Marelli. Podczas proby zmierzenia rezystancji wejściowej za pomocą multimetru, miernik dziczeje. Ile może wynosić Rwe lub Zwe tej cewki? Cylindryczna od malucha miała 3,2Ω....
Dwie cewki jedna na 1 i 4 cylinder druga na 2 i 3.
Padła cewka albo rezystor podciągający w zegarach i spadła czułość wskaźnika. Całość jest zasilana z 12V, a o napięciu na czujniku decyduje rezystor podciągający i rezystancja cewki.
Jak byłem u gazowników to podłączyli go do testera i pokazywał błąd cewki B.
Flota pewnego zakładu ma trzy Renault Kangoo 1,6 16V z silnikami w których są podobne cewki .Po kilku latach eksploatacji mam już całe pudło uszkodzonych cewek.
Pompa paliwa chodzi ?? Wtryski klikają, impulsy do cewki dochodzą.
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
a mam jeszcze jedno pytanie czy to COIL 1i2 to są cewki zapłonowe??
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Wspominałem, że wymieniłem co się dało... Czyli: 1 ewidentnie strzeloną cewkę, przewody, świece, filtr powietrza... Już nie mam pomysłów, sprawdziłem wszystko włącznie z rozrządem, luzami, czujnikami, przewodami itp... Wygląda chyba na to, że problem jest po stronie WN, podpinałem dzisiaj kompa pod sterownik od gazu i na wolnych wskazania sondy powoli...
nie, błedów kontrolką nie sprawdzisz. Tam jest są cewki jak w punto i pewnie musisz jedną wymienić.. Cztery cewki czy dwie? Bo jak dwie to jest nadzieja, że nie komp. Bo niemiecki mechanik powiedział po 5h diagnozowania, że komp. Robert
Po co ta dioda przed przekaźnikiem na wyjściu z alarmu? Daj ją jako gaszącą na stykach cewki przekaźnika. Sygnał masy z przekaźnika rozdziel przez dwie diody, osobno na zamek i moduł.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Czy zna ktoś rozmiar albo numer lub symbol oringa cewki zapłonowej.
...zwykły to znaczy II generację, w Punto II 16V!?! Ja bym to wywalił! Druga część pytania - skąd jest brany sygnał obrotów (i zasilanie) dla centralki LPG, aby nie z cewki zapłonowej?
Na co dzień w tych sprawach współpracuję z nimi [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Przepustnica jest od Punto i cewki też bo od bravy przepustnica jest elektryczna a cewka jest jedna a z Punto są dwie cewki osobno mógł bym wziąść sterownik od bravy ale wtedy jest przepustnica elektroniczna i bym musiał zmienić pedał gazu na elektryczny http://obrazki.elektroda.pl/1633087300_1...
Pisząc maleństwo, masz na myśli cewki czy sterownik?
WITAM. POSZUKUJE ZAMIENNIKÓW TRANZYSTORÓW W STEROWNIKU (KOMPUTERZE) SILNIKA PUNTO I 1.2 STERUJĄCYCH CEWKAMI ZAPŁONOWYMI,PRUBOWAŁEM KILKA ALE NIESTETY NIC NA OGÓŁ DZIAŁAŁ POWYŻEJ 2000OBR/MIN. MOŻE KTOS COŚ WIE NA TEN TEMAT?
Przy termostacie (po tej stronie co cewki) od tyłu.
Plus na cewki a nie na sterownik.
Proszę Cię uprzejmie :) Sterownik nieco zdekompletowany-wylutowany driver wtryskiwacza+tr.kluczujące cewkami
w punto są dwie podwójne cewki sterowane minusem z modułu jeżeli pada sterowanie na jedną to silnik pali na dwóch cylindrach , rzecz bardzo częsta w punto
Po OBD-II spalanie masz tylko w l/h... komputer pokładowy zazwyczaj podaje w km/l, dopiero w nowszych dało się przełączyć na l/100km. Przy I/II gen. LPG to cuda się mogą dziać w tym aucie. Ciekawe czy masz jeszcze cały kolektor, czy już pęknięty. Nie ma błędów wypadania zapłonów lub cewki?
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
Nie gdy kręcę rozrusznikiem napięcia na cewce nie ma.
Witam Masz rację, przeszukałem całe allegro z modułem aparatu zapłonowego i nic.Może będziesz wiedział w czym tkwi problem. Podczas jazdy samochód gaśnie i wyskakuje immobilejzer,którego wykasowałem w komputerze silnika, wymieniłem czujnik położenia wału jak i również wałka rozrządu, świece, cewki. Pozdrawiam
Sprawdź czy końcówki kabli dobrze są zamontowane/wciśnięte w cewki, czy czasami tam nie iskrzy...
Dobrze by było też sprawdzić czy głośniki nie są np. częściowo zwarte, lub mają rozsypane cewki... Zmierz oporność każdego z nich (po odłączeniu radia) i sprawdź naciskając delikatnie membranę każdego czy nie słuchać ocierania cewki o nabiegunnik magnesu. Sprawdź też w jaki sposób są podłączone do radia - czy są zgodnie ze schematem.
pewnie cewka padła.
Witam , mam problem z Punciakiem 1.1 benzyna. Nie chce odpalic, Brak iskry na wszystkich świecach .Nic sie nie działo podczas jazdy.Po wyłaczeniu silnika ,nie mozna juz ponownie uruchomic ,pompe paliwa słychac .Podmieniane nowe cewki,drugi komputer,czujnik położenia wału nowe świece i dalej to samo,gdzie szukac przyczyny?Czy potrzebne bedzie podłaczenie...
Spróbuje od góry wejść, jak pomyśle o wyciąganiu kolektora to jestem chory :E Co do lambdy, zwanej lambadą ( :D ) to ten stag4 powinien być wpięty w skrajny prawy przewód ? U mam teraz instalację 2 gen i ten własnie przewód jest przecięty i doprowadzony do emulatora sondy. Należy go połączyć i dać inf. do sterownika (zwykła sonda napięciowa) Czy zasilanie...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Oring podstawy cewki zapłonowej do wymiany.
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
A ma toto czujnik uderzeniowy ? http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... Prywata - wybity daje inne znaki oprócz niedziałania pompy paliwa ? Przekaźnik pompy to ten duży przekaźnik pod maską, na ścianie grodziowej, pod czarnym plastikiem. Zasila też cewki innym wyjściem/przewodem - jest iskra, napięcie na cewkach ?
sprawdź przewody ktore prowadzą do cewki zapłnowej,wtyczkę na cewce zapłonowej.
To teraz czysto teoretycznie Jaką cewkę użyć do odpalenia silnika 126p gdy nie mamy dostępu do cewki butelkowej i przewodu oporowego? Fiat punto/panda ?
Zacznij od diagnostyki.
Spalony moduł w komputerze odpowiadający za sterowanie cewkami. Wymiana na nowy sterownik
a ciekawe jak podpiac to pod te za bogate czyli na odwrot.probowales? Dodano po 6 wlasciwie nic to nie da , a resetu probowales? sluchaj a czy ty masz tam czujnik spalania . wszystko wskazuje na kompa.choc zaczolbym od spraw podstawowych tz kompresja czy jest ok. czy te kiepskie swiece wymianiales na inne? no i kable wn. a tam sa dwie cewki?
Bardzo dziękuje za odpowiedz. Z racji ostatnich wydatków na tą usterkę zastanawiam się nad zamiennikiem firmy GETZE. Dodam, że wymieniłem również obie cewki wysokiego napięcia.
Ok. Fajkocewki to taka potoczna nazwa. Chodzi mi o rezystancję w 20 stopniach.
Problem raczej po stronie zasilania cewki z ecu , częsta usterka
Dzis odebralem punto. Porobili to co podpadalo i jak problem sie powtorzy mam wrocic po pieniadze i wiecej nie dzwonic... za drugim razem tez wywalilo ten bezpiecznik. Dam znac co dalej. Tak sie zastanawiam, komputer? Czy cewki moga robic zware?
Układ WN-kable ,świece cewki,albo za ciasne zawory
Zaślepienie odmy to jedna z bardzo głupich rzeczy, które ludzie robią. Zrób z nią porządek (o ile nie jest zbyt pożno), w sensie wymień, wymień równiez świece i cewki, to kosztuje niewiele, wtedy można będzie coś ocenić dopiero.
Sterowniki padają na skutek przebicia cewki Oj, nie dlatego.
Samemu możesz sprawdzić czy faktycznie steruje egr-em, zasilanie egr 12v po zapłonie, oraz oporność cewki czy jest jakakolwiek.
Mój przekaźnik nie przepuszcza prądu ... W ogóle styki nie pracują. ...a sterowanie cewki przekaźnika w ogóle jest?
Jak długo musisz kręcić. Możliwe przyczyny to : -czujnik tęperatury silnika -czujnik położenia wału korbowego -cewki zapłonowe. -sonda lambda.
uszkodzony sterownik silnika, to standard.
Witam. Jakie jest maksymalny i minimalny czas ładowania cewki dwustrzalowej sejcento/ punto i tym podobne. Szukałem na internecie informacji i nie mogę nic znaleźć. Potrzebuje to do wykonania odpowiedniego wykonania przerywacza pod halla i wzmacniacz z golfiaka Dziękuje
Witam. Strzela mi lekko i szarpie auto na gazie. Chciałbym zmienić cewki, przewody WN i świece. Mój model to Punto 2 1.2 60km 8v rocznik 2001. Prosiłbym o opinie czy te rzeczy które podałem pasują. Firmy wybierałem po opiniach innych. Nie jestem głównie pewny czy kable są pasujące bo nie moge znaleźć dobrze. Za dużo tych oznaczeń. Cewki: http://allegro.pl/magneti-marelli-cewka-...
W punto powodem identycznego zachowania byly stare cewki zapłonowe. U mnie dopiero gdy padla druga(izolacja na cewkach parcieje z wiekiem i jesli sie nagrzeje calkowicie traci wlasciewosci dielektryczny) wyeliminowalem przyczyne. Cewki to nie duzy wydatek, do punto oryginalne kosztuja 58 zl/sztuka. Efekt zaskakujacy, na gazie mam tyle mocy co na benie:-)...
Wskazuje na słabe przepalanie. W jakim stanie sa cewki? Co filtrem paliwa i gazu?
Witam! Mam takie,może troche lamerskie, pytanie.Jaka może być przyczyna spalenia cewki w centralce wtrysku, konkretnie chodzi mi o takie zdarzenie w Punto II. Z gory dzieki za odpowiedz. Pozdro!
Witam Chcialbym skorzystac z watku o Punto 2. Czy mozecie mi powiedziec jak maja byc polaczone swiece z cewka w punto 2 - kolejnosc. Mam niemile przeczucie ze mi mechanik cos pomieszal. Cylinry sa przez fiata numerowane od lewej 1, 2, 3, 4. Zlacza cewki nie wiem jaka maja oficjana numeracje ale przyjmujac od gory to ja mam cewka - cylinder 1 - 4 2 -...
Przeczyściłem wtryskiwacze,paliwo dochodzi.Odpalił ale jakby na 2 cylindry,trzymalem caly czs gaz w podlodze i tylko 3 tys. obrotow osiagnal i pozniej zgasl i co ktorys raz zaskoczy na chwile.Czy moze to być któraś z cewek?? Jak sprawdzić w domowych warunkach czy cewki są oK??
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Kolejność jest 1 4 3 2 pisze to na obudowie obok cewek. Rozrząd też ustawiłem :/ wymieniłem również cewki i też nic nie pomogło :/
Po wymianie cewki problem pozostał .
Witam. Mama problem z Fiatem Punto 2002 1,2 a mianowicie nie ma iskry na 2 cylindrach. Cewke zamienialem na sprawna i dalej to samo. Tam sa 2 cewki (takie same jak w cinquecento) i jedna z nich calkowicie nie daje iskry. Czy wiecie moze co jest przyczyna tego ?
Benzyna, a to ma znaczenie? Tak, ponieważ w silniku benzynowym masz cewki zapłonowe, przewody WN, świece zapłonowe, itd Wszystkie te podzespoły mogą być źródłem zakłóceń na częstotliwościach radiowych. W dieslu tego nie ma. szumi coraz bardziej Czy słuchając innego źródła (mp3) niż radio FM, czyli USB lub Bluetooth, też masz zakłócenia - "szumy" ?
witam sprawdz tez czujnik polozenia walu jezeli taki posiadasz a powinienes w fiatach tempra tipo itp byl montowany. Od niego zalezy czy bedziesz mial iskre czy tez nie. Odleglosc miedzy czujnikiem a walem powinna wynosic 0.40 a 1mm. Zacznij od tego a dopiero przejdz do cewki z iskra.
Impulsator vape oryginalny Cewka Fiat CINQUECENTO SEICENTO PUNTo Teraz pytanie jaki moduł chcę żeby był łatwo dostępny Škoda favorit Lada
Zamawiam na Alledrogo :) jutro będę miał kable i cewki na podmiankę to sprawdzimy co piszczy w trawie
Sprawdź czy podczas dodawania gwałtownie gazu nie zanika zasilanie cewki. KTS po zmianie sterownika co pokazuje?
Podstawa - w wątku powinna być zawarta informacja co to konkretnie za silnik, dalej, powinna być przeprowadzona diagnostyka. Jeśli objawy zaczęły się po "kałuży" i grzebanie w kablach WN daje jakieś tam efekty, to chyba jasne że należało by nie przekładać je miejscami, tylko wymienić - ewentualnie chociaż obejrzeć gdzie iskra skacze. O bardziej wysublimowanych...
Nie miałeś odłączać kabli W.N. (dobry sposób na ubicie cewki i/lub ECU) tylko zamienić je miejscami...
siemanko swiec boscha nie polecam zwłaszcza tych które są sprzedawane na polskim rynku, są tylko dwa rodzaje świec boscha nadających sie do gazu ale trudno je dostać, lepiej pozostać przy ngk a co do brisk to nalezy pamietać o cewkach zaplonowych w punto nie sa to najlepsze cewki i tymi swiecami moga powodowac wystrzaly w kloektor dolotowyno i swiece...
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
Ok. Odpaliłem go dziś. Zakręciłem butle, odłączylem zasilanie cewki na butli. Odpalanie wygląda tak: https://youtu.be/MA_07KCt_84
Zczytaj błędy będzie wiadomo, pewnie błąd cewki więc komputer do wymiany ! Mam takie kompy z odnowionym immo !
Zjawisko nazywa się magnetostrykcja, te cewki tak stukają. Ale to fajnie, bo stetoskopem można wyczaić która nie pracuje.
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Czyli najprostszym rozwiązaniem jest zamówić działające "ECU" i cewki żeby było wszystko git? i teraz pytanie czy "ECU" po naprawie(kupione u specjalistów którzy się tym zajmóją) + nowe cewki będzie działać z 6 miesięcy ?
Silnik pracuje nieregularnie, czasem tak jakby zacinał. Cylindry były sprawdzane i są ok, świece również były wymieniane. Były wymieniane również przewody od cewki. Jest to silnik 1.2 44Kw
OK, czyli przekaznik 12V DC (musi byc samochodowy koniecznie ?) i daje na minusa cewki przekaznika 22 pin z ECU, a na plusa cewki +12V po stacyjce i tyle tak ?
punto cewki wymiana cewki punto punto błąd cewki
sterownik astra delco mercedes wentylator dmuchawa odpowietrzenie tuszu
Podświetlenie dywaników Volvo V70 2002 - usterka Trudności z odpalaniem piły Oleo Mac 937 na zimno