Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
To jest kondensator tworzący z cewką obwód rezonansowy, z tego co pamiętam 30pF. Ten kondensator jest równolegle do cewki.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Jak zastane na kamień to domowo nie wyjmiesz. Teoretycznie po odkręcieniu mocowania wtryski powinny wyskoczyć 'ręką'. Wychodzą w całości, bez rozbierania cewki.
Sprawdz cewki zapłonowe.
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Wtyczka i przewody cewki 4 cylindra
Wtyczkę na cewce sprawdź
Uszkodzona karta, możliwe uszkodzenie cewki immo, pewnie zimne luty bądź pęknięta. Trzeba ostrożnie rozciąć kartę i zobaczyć środek i stan cewki.
No to wymień cewkę.
U mnie takie objawy były jak padł czujnik temperatury powietrza umieszczony na kolektorze plastikowym (zasysanego powietrza) z przodu silnika. Wypadania zapłonów nie było - komp pokazał sprawne cewki.
Czarny przewód to kondensator przeciwzakłóceniowy przykręcony koło cewki, kabel idzie do styku +
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Najpierw wepnij ecu i sprawdz ciaglosc od tranzystora do cewki oraz zasilanie cewki.
Witam! Oczywiście można, a Denso są napewno lepsze! Pozdrawiam!
Jaki silnik, który roczmik? Jeśli są dwie powójne cewki, to wymień cewke zapłonową.
Zdejmujesz tapicerkę, odpinasz cięgna od klamki i bębenka. odkręcasz zamek, wyjmujesz, odkręcasz siłownik. Jak pamiętam to nie ma tam siłownika elektropneumatycznego z cewką, tylko zwykły siłownik z silniczkiem.
E tam, nie wypinaj wysokiego napięcia tylko wtryskiwacz, a jeśli to SPI to zewrzyj do masy, nie ryzykuj uszkodzenia cewki...
Uszanowanie, dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany podmianą wszystkich cewek na jeszcze jeden używany zestaw, tym razem sprawny jak widać. Błąd 2 sondy lambda jeszcze czasem wyskakuje na wolnych obrotach, warto by ją wymienić. Zapłon wypadał na różnych cylindrach, a jednak to były cewki.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Dwa czarne przewody ( masa) do Pin 1 i 2 Żółty ( zasilanie +12v po zapłonie ) do Pin 3 Czwarty kabelek , prawdopodobnie pomarańczowy ( sterownie ) do Pin 4
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Podepnij Clip. Sprawdź cewki.
Rozumiem że skrzynia zf. Przy wybieraku skrzyni jest wtyczka pierwsza od lewej cztery piny wypnij wtykę sprawdź żarówkom po zapłonie dwa plusy i dwa minusy. Przewody idom do kasety silnika i na wysokości kompresora się przerywają. Cewki w wybieraku.
A patrzyłeś na świece i cewki?
Dzięki panowie za podpowiedź, przyczyną był ten przełącznik o którym pisaliście, nie wiedziałem że coś takiego w ogóle istnieje więc nigdy bym na to nie wpadł, po wciśnięciu tego przełącznika auto odpaliło na dotyk. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Wymieniłeś wszystkie cewki?
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
Zdjęcie uszkodzonej cewki:
no tak to logiczne, ale nie mam dostępu do drugiego, a czy można go przemierzyć miernikiem na oporność cewki ?
Sprawdź czy masz oba sygnały. Sterownik: pin 33 masa pin 1 sterowanie 1/2 cewki pin 32 sterowanie 1/2 cewki
Czy przykreciles mase na glowicy ????. Ta masa jest na sterownik i na przekaznik pompy
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
ROZWIĄZANIE PROBLEMÓW Z CEWKAMI RENAULT: najpierw zdobyć dobre cewki!!! Założyć bezwzglednie dobre cewki w suche kanały głowicy po owinięciu oringów na cewkach taśmą teflonową dla hydraulików!!! Nie trzeba wymieniać oringów, bo to i tak kicha. Dwa owinięcia taśmą wystarczą. Tyle w temacie. Pozdrawiam wszyskie fora, a szczególnie ELEKTRODĘ
P313 Zrób to clipem nie kalkulatorem chodzi wam o KZFR którego nie masz!!! Sprawdź cewki
Sprawdź cewki
Klucz taki jak na rysunku u góry. No to wiele wyjaśnia WSZYSTKIM , masz tam podczerwień i pętla nie występuje, więc odczyt KTSem jest nie istotny i zafałszowany lub wybór auta nie właściwy.... Skoro kontrolka immo gaśnie szukaj innej przyczyny....
A zasilenie na cewki jest?
jaśko, na wspomnianym przez Ciebie forum świat się nie kończy. Boasoft, Sprawdź to o czym pisze wikia55, obstawiam cewki
Pisałeś wcześniej że masz dwie różne cewki.
Nic nie puści jak jest dobrze zrobione a te rozruszniki to bajeczka do roboty. Najlepiej cewki odkręcić i wyjąc ze stojana.
Jurek, tu nie jest tak, to cewki z modułami wewnętrznymi, masz plus, masa i impuls wyzwalający ze sterownika. Tu nie masz kondensatorów.
A miał ktoś już taki problem ?? Może ktoś wie albo przypuszcza co to może być Instalacja, przepustnica , komputer wtrysku ewentualnie świece i cewki
Pomogła wymiana cewki :)
To że nowe to nie znaczy że sprawne. Jaki reduktor? Po drugie czytaj i pisz czy zmieniłeś cewki.
jest 12V ale iskry brak czyżby cewki
Swiece do srawdzenia, przewody zapłonowe, cewki.
witam serdecznie,ja mam taki sam problem nie świeći licznik więc go rozebrałem okazało sie ze jest uszkodzony bezpiecznik znajduje sie koło cewki
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
filtr jest założony nowy stary jutro zobaczę z opiłkami. Jutro tez zrobię przelewy ale wydaje mi sie ze sam te wtryski popsułem ponieważ wczoraj przed tym wszystkim dałem kontakt spray na wtyczki od wtrysków i może to on zrobił zwarcie i przepalił cewki...
I pięknie. Jeśli masz Sagemy to musisz wozić cewki :)
No to dalej z tym oscyloskopem lecieć, sterowanie cewki
Za duży prąd w uzwojeniu pierwotnym lub za duży czas włączenia prądu cewki.
ole dobrze wiem w tym silniku nie ma kopułki są tylko dwie podwójne cewki
Jeżeli cewki są pojedyncze na każdy cylinder to uszkodzona jest instalacja elektryczna lub sterownik silnika . Badanie oscyloskopowe stwierdzi to jednoznacznie .
Do sprawdzenia obwód przekaźnika pompy paliwa, on także zasila cewki.
Cewki padły...
Na skróty można zawsze, kolego rafalwie w tej Renault Megane pewnie będzie miał normalny transponder ( nie na z cewki )
Cewki WN ?.
Dokladnie. Brak sterowania masa przekaznika i temu na mierniku wychodzi Ci plus po drugiej stronie cewki.
czy cewki nie sa firmy sagem?? jesli tak to napewno cewka. to byl blad montujac ich cewki :-)
Prąd do cewki dochodzi? Jak dochodzi to wykręć świecę, zmasuj z silnikiem i sprawdź czy będzie iskra. Jak tak sprawdź ciśnienie sprężania, jak nie sprawdź zasilenie cewki.
No i sprawa rozwiązana, a czy nie prościej J=12V/opór cewki
A co z rozrządem? Jak ustawiony? Blokady były stosowane? Jak kompresja? Jak się czują cewki?
Witam. Sprawdź cewki zapłonowe, bo zapewne jedna padła, ECU nie pozwala aby silnik pracował np.na trzech cylindrach i odcina pozostaje cewki.
To nie K4J z cewkami palcowymi? W Końcu to 16V a nie 8V. 8V maiły dwie cewki.
psikałem sprejem na kable cewke i nie przerywał. mam zamowiony vag 409 czy pokaże mi info o uszkodzeniu cewki ?
Cewki sprawdzić
Często woda zbiera się w słupkach i zalewa elektronikę. Moduł UCH jest przy słupku. Jeśli nie zalanie, to bezpieczniki do sprawdzenia, czytnik karty i karta. W karcie często odrywaja się nóżki od cewki
Sprawdz przede wszystkim czy cewki dostają zasilanie i sterowanie (żarówką). jezeli nie ma zasilania to podłączj e z innych cewek a jak nie ma sterowania i kable do komputera są dobre to masz zepsuty komputer benzynowy.Podmeniałeś cewki?
Temat rozwiązany.Uszkodzone cewki zapłonowe.
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
To o co ci chodzi, o zacisk ujemny cewki czy modułu
Awaria usunięta. Okazało się, że padła cewka WN. Autko odzyskało swoją moc a ja ubytek z portfela. Czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu, ale nie wiem jakiego rzędu to będą koszty. Zapewne sporo większe aniżeli wymiana cewki.
Zima jest i wali parą wodną. F4P to dosyć trwałe silniki- płynów nie ubywa to nie ma co panikować. Jak nie pali na cylinder to sprawdź cewki
Brak rezystora poniżej cewki odczytu karty i temu nie działa. Lewy dolny róg. 0 ohm lub zworka.
Czego to może być objaw? cewka
prąd przy przykręcaniu rozrusznikiem utrzymuje się w granicach 23.5 V Który dokładnie jest to tranzystor? Masz gumiaka sterownik będzie trudno. Zamień miejscami wtyczki cewki i zobacz czy to cewka czy sterowanie.
Witam.Czy ktoś wie jaką oporność powinny mieć cewki w renault megan??
Proponowałbym dobrze przejrzeć kable WN. Podobny objaw w starszych samochodach (np. poldek) spowodowany był naderwanymi przewodami przy fajkach na świecach lub naderwanym przewodem WN z cewki.
No tak ja rozumiem tylko ze ja wskaznik jako taki mam tylko potrzebuje do niego uklad stworzyc np Lm 35 jako czuinik temperatory do tego uklad do wyskalowania tego nie wiem czy diobrze to wytlumaczylem jelzie bedzie potrzebna opornosc cewki na tym wskazniku to podam pozdro all
Proponuje zamienić mechanika na elektryka, bo mechanik tu nie da radu, widać brak zasilania z błędów a on przepustnice i cewki wymienia....
Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
To pokaż to co sugieruje że 2 i 3 cewka są do wymiany.
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Witam Mam Renault Lagune 1.6 16V z 1998 roku i niewiem jak sprawdzić cewki zapłonowe... Prosze o odpowiedź z góry dzięki
Czujnik wału Przewody zapłonowe nie zamienione? czujnik położenia wału był wymieniany, a przewody zapłonowe nie były zamieniane poza tym WN nie wchodzi już na rozdzielacz z cewki
Możesz mieć też uszkodzone cewki zapłonowe.
Nie odpinaj cewek tylko je unoś! i nie dość że cewki lipne to będzie miał je do wymiany.
Na jakie cewki podmieniałeś?
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
Okazało się, że mechanik wymienił cewki i wszystko gra.
Zdjęcie tej cewki wrzuć.
Przejście z ecu na cewki jest?
Cewki sprawdź
Owszem zmieniałem. Dzisiaj przyjechał do mnie dziadek który ma takie same clio jak moje i sprawdziłem podłączenie kabli i moje są tak samo. Sprawdzając iskrę zdjąłem kabel z cewki zapłonowej.
Witam.W czasie jazdy po bardzo wyboistej "autostradzie" od granicy Olszyna mój Scenic 1,6 16 v stracił możliwość dalszej jazdy ponieważ wystąpił brak zasilania cewek.Czy wie ktoś co może być tego przyczyną ? Czy może mieć to jakiś związek z tym fatalnym odcinkiem autostrady np.w wyniku wstrząsów mógł się odlączyć jakiś kabel zasilający cewki ?
renault cewki rezystancja cewki renault zasilanie cewki renault
zewrzeć matryca samsung membrana pompa paliwo przyklejanie radiatora
ozonator samochodowy regulator napięcia traktorek
Zgubiony kluczyk do Hyundai Getz 1.3 benzyna - co zrobić? Czyszczenie enkodera optycznego - jak to zrobić?