Sprawdź świece czy są nowe i dobrze dobrane. Jeżeli świece będą miały już za duża przerwę lub źle dobrane to ubije wszystkie cewki.
Lub padło uzwojenie cewki sprzęgła sprężarki .
Pompa paliwa chodzi -podczas kręcenia również czy tylko po załączeniu zapłonu? -na złaczu cewki jest to co ma być? -co masz na złączu wtrysku?
ok dzięki :) jutro postaram sie go namierzyć ale to chyba bedzie wina cewki. dziwne aby tak na żadnym cylindrze nie było iskry ale wszystko wskazuje na nią
tak, natomiast odpiąłem moduł LPG - sterowanie wtryskami jest teraz bezpośrednio z ECU, od cewki i termostatu też go odpiąłem.
To raczej nie jego przyczyna a raczej tego co nim steruje. Jak wyciągniesz BSI i dojdziesz który "cyka" prześledź drogę od jego cewki i dalej co go "pogania".
W/g papugi , takie piki /około 200v/ powinny być na sterowaniu na wolnych obrotach. Wypadanie zapłonu rozumiesz - brak iskry , sprawdzałeś?
W cewkę właśnie celowałem ale przyczyna była bardziej trywialna niż można się było spodziewać. Luźny pancerz linki gazu nie zawsze i nieregularnie wysuwał się z uchwytu powodując chwilowy spadek mocy. Umocowany póki co jest dobrze, następnym krokiem będzie wymiana cewki. Dziękuję za pomoc, można zamknąć.
Witam. Mam problem, po zwarciu przy wtyczce (podłączone były tam kable od gazu) upaliły się kable. Mam nową wtyczkę ale nie wiem jak podłączyć. Są tam 4 przewody w tym 2 szare (może beżowe). Mam prośbę o jakiś schemat lub opis jak te przewody podłączyć i dokąd one biegną. Sterownik silnika bosch (z dużą wtyczką- rzadko w xsara picasso-pochodzi z 206...
Witam - mam problem z Xsarą Picasso 1,8 16V - co kilka tyś. km upala się bezpiecznik F15 w komorze silnika. Zazwyczaj podczas dużej wilgotności / deszczu. F15 (1530 ACzujniki silnika, cewki zapłonowe, wtryskiwacze, zawory elektromagnetyczne, pompa paliwa, autogaz - ale on ma mniejsze zabezpieczenie - wiec odpada) Po wymianie wszystko wraca do normy...
To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.
W komorze silnika jak staniesz przed maska .To na samym dole od prawej strony drugi przekaznik f6 odpowiada za krótkie swiatła.Bezpieczniki od krótkich swiateł sa pod kierownica nr 31 i 32.Jak wyjmiesz przekaznik to zobacz czy na stykach od cewki przekaznika jest 12v oczywiscie na zgaszonym silniku.Jesli jest to trzeba szukac przyczyny gdzie indziej.Jesli...
Przekaźnik ma wyjścia załączające cewkę i wyjścia prądowe. Trzeba sprawdzić napięcie sterujące przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu na przekaźniku powinien pojawić się plus. Jeżeli jest to małogabarytowy przekaźnik bez elektroniki to plus powinien pojawić się na styku oznaczonym 86 to jest jedno wejście zasilania cewki załączającej. Drugie wyjście z...
Nie trzeba wymieniac stacyjki, wykorzystujesz "żyjący" obwód do sterowania cewki przekaźnika. Swoją drogą ten silnik na maxymalnym cugu ciągnie okolo 33A, kiedyś mierzyłem, nie dziwne że stacyjka odchodzi do krainy stopionych plasików.
Takie objawy to immo! Najpierw poczytaj jak działa immo w grupie PSA! To nie VAG że gaśnie zaraz po odpaleniu. Za podanie zasilania do pompy paliwa i cewki odpowiada przekaźnik podwójny. Masa podawana jest przez komputer po odczytaniu immo w trakcie rozruchu, a przy przełączeniu na zapłon powinna się uruchomić pompa na jakieś 3 sekundy.
Jeżeli chodzi o te bezpieczniki pod skrzynka bsm to tam te duże bezpieczniki są wszystkie okej masa też do nich dociera ;( może jakiś jeszcze pomysł ? Dodano po 17 aktualizacja sytuacji , wyjąłem bsi , w celu przepatrzenia dokładnie styków kostek kabli samej płytki drukowanej, organoleptycznie nie widac zimnych lutów dla bezpieczenstwa wszystkie bezpieczniki...
Sprawdź świece a jeśli one są ok to lexia i zrób test cewek itd
Witam problem w mojej Xsarze wygląda następująco : 1.brak mocy samochód zbiera się jak by miał silnik 1,0 2.przy rozgrzanym silniku strzela w wydech ( najchętniej po puszczeniu i dodaniu znowu gazu ) 3 . jak na moją emerycką jazdę -do 80km/h bez ostrego przyspieszania sporo pali miasto 10l pomimo wskazań komputera na poziomie 6,5 podpinałem go do komputerów...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Witam! A jesli czujnik walu uwalony to wtryski by podawaly? Mam ten sam problemn, immo usuniete pompa podaje, na wtryskach sa impulsy a na cewce nie ma.
Witam. W tej cytrynie problemem jest ciągłe nierytmiczne tykanie przekaźnika w BSI nad lewą nogą kierowcy. Przekaźnik tyka gdy silnik jest na biegu jałowym oraz w momencie zwiększania obrotów. Na równych obrotach innych od biegu jałowego tykanie nie występuje. Przekaźnik nie tyka gdy wyjmuję bezpiecznik 30A oznaczony jako "E" przy BSI. Nie działają...
Już wyjaśniam. Kręcę zapłonem i zapala tak jak powinien, minie sekunda może trzy i obroty spadają, na pogranicze zgaśnięcia auta, czasem gaśnie. Gdy zgaśnie kręcę i znowy idealnie odpala a za moment obroty spadają i j.w.. W momencie gdy spadają obroty jak go chcę przygazować to nie reaguje albo słabo reaguje na gaz, wręcz chce gasnąć przy wciskaniu....
Przetestowałem żarówką zasilanie cewki, żarówka świeci porównywalnie mocno jak przy wcześniejszym przyłożeniu jej bezpośrednio do zacisków akumulatora, nie przygasała przy próbie odpalenia. Mierzyłem napięcie na żarówce, w czasie kręcenia rozrusznikiem było trochę ponad 9V, do 12,5V podskoczyło dopiero kiedy skończyłem kręcić. Czy to prawidłowa wartość...
witam posiadam citroen-a Xsara Picasso od jakiegoś czasu silnik "kuleje" na benzynie jak i na gazie po podłączeniu pod kompa pojawił się błąd ' brak iskry na 1 i 3 cylindrze" pytanie zatem brzmi: czy to tylko jest cewka zapłonowa czy też coś innego????
50 tys na gazie, był regulowany 500km temu ale wtedy miałem uszkodzoną cewkę i może regulacja nie wyszła
Czujnika nie widać. Myślę, że komputer powinien zdiagnozować uwalenie czujnika, bo na coś w końcu jest. Jak nie ma takiej możliwości to szajs nie komputer. W Picassie jest listwa z cewkami.
Męczę się z LPG, bo na PB nie mam problemu. Nie zakręcam butli, bo po wyłączeniu przyciskiem instalacji LPG działa mi na PB, a nie na LPG. Ale nie twierdzę, że nie masz racji i nie lepiej zakręcić butli. O to kopii nie kruszę. Uparłem się na problem z LPG, bo jak wspomniałem wcześniej na PB działa ok. Bezapelacyjnie. Szarpie na LPG. Wszelkie problemy...
w Xsarce mojego sąsiada 1.6 8V miał to samo. Dodatkowo jeszcze miał co jakiś czas choinkę i Airbagi mu wywalało na desce. Po zgaszeniu i zapaleniu było wszystko w normie. Zmienialiśmy BSI z ECU itp ale klops. Okazało się coś czego nigdy bym nie wziął pod uwagę. CEWKA zapłonowa. Po wymianie wszystko OK.
Witam ! Samochód Xsara Picasso 1.6i (8v 95KM). Instalacja LPG Elpigaz Elisa (listwa matrix HD344) , reduktor ANA 04. Oprogramowanie ElpigazN 5.0.5 (bez ustawień map) W tamtym roku po wymianie cewki i listwy matrix (okazało się że bez sensu , bo winowajcą była cewka a nie listwa) byłem u gazownika na regulacji ... Z regulacji nie do końca jestem zadowolony....
witam mam problem z klimatyzacją citroen xsara picasso autko z 2008 r 1,6 bezna klimatyzacja wgl nie ratuje błąd był od zbyt wysokiego ciśnienia wiedz wymieniłem czujnik przy skraplaczu cewka oczywiście sprawna bezpieczniki tez sprawdziłem również wiązkę do sterownika od cewki zrobiłem test kaputerem wetylatora oraz panelu i wszystko ok brak pomysłu...
hej, walczę własnymi siłami z Citroenem Xsara Picasso 1.6 lpg 2006 (TU5JP4 NFU) w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... jednak postanowiłem założyć nowy wątek na temat połączenia Lexii z samochodem. Otóż interfejs, który mam, kupiłem na portalu aukcyjnym i jest to pierwsze i jedyne auto do którego próbowałem...
Potwierdzam Zakupiłem cewkę nowa jakiś chińczyk cały czas błąd p0341,dzisiaj zmieniłem na oryginał że szrotu problem znikł.
Podłączam się. Mam to samo. BSI wymienione - brak poprawy. Cyka na biegu jałowym i podczas zwiększania obrotów. Trzymając równo na obrotach nie cyka. Zauważyłem że autko strasznie "sieje" w eter. Multimetr w okolicy silnika wariuje więc podmieniłem cewkę - nie zauważyłem poprawy. Odłączyłem alternator - nic to nie dało.
No więc tak człowiek od klimatyzacji sprawdził to co mógł ale dalej nie wiadomo co jest nie tak muszę elektronika samochodowego puszukać. Stwierdził, że to jakiś problem z elektroniką. Sam wentylator jest chyba dobry bo sie uruchamia na wyższych obrotach nie uruchamia się za to po właczeniu klimatyzacji. Sprawdził cewkę od klimatyzacji mówił, że też...
Zobacz czy jest prąd na bezpieczniku od pompy paliwa w BSM , miałem kiedyś podobny problem w 407 upaliło coś w BSM nie było prądu na bezpieczniku od pompy i zasilającym cewkę, po podaniu ,,lewego '' prądu na ten bezpiecznik autko odpalało
Autko jezdzilo bez problemow. Pewnego dnia nie udalo sie go uruchomic. Niestety, moj komputer diagnostyczny nie chce sie z tym pojazdem polaczyc. Pompa paliwa dziala, wszystko zachowuje sie poprawnie. Jedynie brak iskry. "Na oko" wydaje mi sie ze to immobilajzer. A moze ktos spotkal sie z czyms takim? Moze ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic? Sterownik...
Idąc za ciosem zdemontowałem PSF1 rozebrałem obudowę jest tam trochę elektroniki. Znalazłem przekaźnik odpowiedzialny za załączanie świateł przeciwmgielnych, wylutowałem i sprawdziłem jest ok. Natomiast martwi mnie że nie otrzymuje napięcia na cewkę załączającą. Jest to normalny mechaniczny przekaźnik. Co można sprawdzić jeszcze. Pozdrawiam.
Skoro pstryka to znaczy się że jest sprawna cewka która zmienia światła. To że po pstryknięciu jest napięcie nadal na tym samym kablu to mi coś nie pasuje
Witam forumowicze, mam problem z moim sierżantem, coś mu się stało, że nie odpala, mianowicie kontrolki się zapalają ( wymieniłem stacyjkę ), naciskam na rozruch... i głucha cisza. Podejrzewam cewkę rozrusznika, ale nie wiem, czy po drodze jest jakiś przekaźnik, napiszcie, co sądzicie, dziękuję z góry.
1. W tym citroenie nie ma kabli jest cewka nakładana na świece. 2. Wszystkie wtyczki wyczyszczone. Filtr wymieniony na nowy. Sprawdzałem bez filtra i taki sam efekt.
Witam. Chciałbym się zapytać z ciekawości jak i poczytać wasze oponie oraz komentarze do tej sytuacji. Szwagierki Xsara Picasso pewnego razu padł na drodze. Okazało się, ze cewka do wymiany -400 zł. Po tej wymianie na drugi dzień zaświecił się CHECK ENGINE, autem nie dało się jechać więcej niż 50 km/h, po naciśnięciu sprzęgła zgasło i nie odpaliło....
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post ale myślę, że może kogoś zainteresuje. Na początek wielki szacunek za przekazaną wiedze dla Moderatorów, Driver'a, SP8JUX i pozostałych - pomimo różnicy zdań zrobiłem pewną kompilację wiedzy, którą przekazaliście. Jestem zielony więc postanowiłem słuchać dobrych rad i przewertowałem kilka...
Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem pikusia 2003r z silnikiem 1.8 16v. Od początku miałem zamiar dołożyć do niego obrotomierz i w końcu się to udało, choć nie do końca. Nie wiem do czego powinienem podpiąć sygnał sterowania. Próbowałem już na wyjściu z OBD II i przy wtyczce cewki zapłonowej ale nic, ewidentnie musi to być sygnał pulsujący....
xsara picasso picasso xsara kontrolki xsara picasso xsara picasso
ustawić koło rozrząd wyświetlanie przecinka rozrząd jakie części
kocioł termet ustawienia elektrolux ewt1366hdw
Jak zaprogramować radio SilverCrest SKR800C? Czy suszenie trocin na ogrzewaniu podłogowym jest bezpieczne?