Radzio 9701 myślę że do dwóch spreżarek 5,5kw może być za mało .Tu masz podane ile na jedną potrzeba aby działało bezproblemowo .Pamiętaj że pompe wspomagania też będzie napędzał ten sam silnik więc ja dałbym 7,5kw wtedy masz pewność że będzie to działać a w razie potrzeby gdy mocy będzie wystarczać mozna podnieść obroty kołem na silniku.http://www.polmo-lodz.com.pl/kat...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
A co myślicie o zrobieniu silnika czterocylindrowego z połączenia czterech silników z kos spalinowych? Czy ma to szansę dobrze działać? Wały korbowe byłyby obrócone względem siebie o 90°, przez co w każdej fazie obrotu któryś z tłoków wykonywałby ruch roboczy, bo to dwusuwy. Każdy cylinder miałby oczywiście swój własny gaźnik (były nawet kiedyś produkowane...
Panowie, jakie chłodzenie tłoków parą? Zejdźcie na ziemię. Woda jest w stanie odebrać ciepło - na skutek czego odparuje właśnie. A para w co się zamieni? Zresztą tłoki w większości turbodiesli są chłodzone, poprzez natrysk oleju od spodu na ich denka. Jedyny jakiś tam efekt to obniżenie temperatury spalin, nieznaczna zmiana ich składu i ewentualnie...
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to? Jak nie wiesz na pewno, to nie pisz bzdur. Blok silnika, wał i korbowody są te same, tak samo jak kadłub głowicy. Różnice są w tłokach - konkretnie denka są inne ( SDI ma wgłębienia),...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
nie koniecznie musi być zatarty, może równie dobrze wtrysk być zdechły (lejący) i też na zimnym będzie kopcić na biało/szaro bo tam mieszanka zapalać się nie będzie puki się nie nagrzeje. Te Deutze są bardzo trwałe i bardzo dobre, wystarczy dbać o czystość żeberek cylindrów, żeby miał dobre chłodzenie (od czasu do czasu myć go porządnie karcherem po...
Turbina jest już zamontowana i wszystko śmiga, a chłodzenie denek chcę zrobić, bo po zgłębieniu tematu jest to dosyć ważna rzecz :)
Sorki za odgrzewanie tematu, ale identyczny pomysł chodzi mi po głowie i jestem ciekaw czy cokolwiek zostało osiągnięte? Owszem są gotowe rozwiązania jak np. tu: http://www.stirlingenergy.com/ z tym, że oni chyba tylko grzeją słońcem a nie używają chłodu ziemi. No i cena , jeżeli to jest to samo co kiedyś wyczytałem to jedna taka antena to koszt...
Witam opiłki jeśli są nie blokują ci przepływu czynnika jeśli znajdę to zrobię zdjęcie benzyny którą płukałem przewody i chłodniczkę i są w niej opiłki. Opiłki w moim przypadku dostały się między tłok a cylinder sprężarki a sprężarka ma 6 lub 7 tłoków które są bez pierścieni i są pokryte specjalnym teflonem. jeśli wszystko masz ok to może być to zawór...
nie wkładałem kucizny ,włozyłem odpręzajace do 7,9:1 wieksze tłoki z innego silnika. zrobiłem jeszcze nie kompletny remont z rozwierceniem , zmianą skoku , planowaniem bloku , poprawą wydajności smarowania , mocniejsze panewki , kompletny remont głowicy , mocniejsze pierscienie wyważone statycznie korby i tłoki itd. w planach jeszcze śruby arp do korbowodów...
ale jest płyn chłodzący nad tłokami. I to mnie trochę dziwi. Normalne, po zdjęciu głowicy rozszczelniłeś kanały wodne i płyn wylał się z głowicy na tłoki. sąsiedztwie końcówki pompowtryskiwacza ? Tam nie ma pompowtrysków, to silnik z wtryskiem CR.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Napisz jakiego samochodu to dotyczy
Zrób jak kolega Megawe podpowiada i bedziesz wiedział wszystko. Mi to wygląda na brak, albo kiepskie chłodzenie tłoka. Dysza napewno drożna?
Wadliwy lub nieprawidłowy wtryskiwacz Nieprawidłowy moment wtrysku Nieprawidłowa dawka wtrysku Niedostateczne sprężanie Niedostateczne chłodzenie tłoka Nieprawidłowy tłok o niewłaściwej formie główki Zwiększenie mocy (np. przez tzw. Chip Tuning)
Chłodzenie tłoka natryskiem oleju to już w wiekowych tdi było. Jak porównać budowę tłoka 20 lat remu.i obecnie to ten obecny kastrat musi mieć chłodzenie bo jego pojemność cieplna jest kilka razy mniejszą. Trzy termostaty i elektryczne pompy chłodzenia silnika to powoli standaryzuje się. Chodzi o szybkie nagrzanie jednostki do temperatury roboczej....
Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.
Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
-tłok I cylindra dokładnie w taki sam sposób jak poprzednio na IV -tłok III cylindra został zgnieciony (pierścienie zaciśnięte w tłoku nie obracają się) nie pękł jeszcze ale jego dalsza destrukcja była kwestia chwili tak podejrzewam. W załączniku pozwoliłem sobie zamieścić dane z testera diagnostycznego Opla ze sprawdzenia go przed ostatnią awarią...
Witam. Jeśli nie ładuje akumulatora może być uszkodzony moduł - regulator napięcia, albo ma zły kontakt na wtyczce - moduł powinien być przykręcony do ramy w okolicy sztycy pod przednią owiewką - nie wiem jak go sprawdzić - miałem zepsuty w AY50, ale sprawdzałem podmieniając na dobry- sprawny. Czy po uszkodzeniu oryginalnego tłoka sprawdzałeś sprzęgło...
Ale biedny ten kompresor. Silnik powinien być chłodzony. Czy przypadkiem obudowa nie jest tak wyprofilowana że oprócz chłodzenia tłoku chłodzony jest również silnik?
Tłok nie ma w zasadzie żadnego źródła chłodzenia. Styk z cylindrem jest praktycznie żaden, niby olej natryskiwany od spodu tłoka go chłodzi, ale też cudów nie ma. Jedynym sposobem chłodzenia denka tłoka jest wtryskiwane na niego paliwo, i w niektórych przypadkach warto wykorzystać każdą możliwość by ten tłok schłodzić. Nowa technologia nam się tworzy....
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest dostawania się cieczy chłodzącej na tłoki lub do oleju.Benzyna może dostać się do oleju ponieważ podczas sprężania mieszanka może zostać wydmuchiwana.
W pompie wody nie ma żadnego czujnika, to załączanie przysłony wirnika. Miałem podobny temat, po dłuższej trasie wyrzucało płyn. Podejrzana chłodnica recylkulacji, wymieniona, wymieniony kolektor ssący z wymiennikiem, nie pomogło. Po zdjęciu głowicy w jednym cylindrze (na tłoku) osad z płynu chłodzącego. Wymiana głowicy załatwiła temat. Przy jeździe...
Wymieniono 6 tulei cylindrów i pierścienie na tłokach. W czwartym cylindrze, na wysokości dolnej uszczelki płynu chłodzącego, stwierdzono 4 cm pęknięcia tulei. Wymieniono profilaktycznie panewki korbowodowe. Uszkodzenia sprężarki: delikatne rysy po spuchniętym tłoku w cylindrach. Obydwa cylindry sprężarki honowano warsztatowo elastyczną honownicą, ziarno...
Pierścienie zapiekają się bo olej jest nieodpowiedni lub uszkodzone są natryski olejowe, chłodzące denka tłoków. Chciasz kiedyś miałem okazje rozbierać silnik w którym pierścienie notorycznie się zapiekały. Klijent rozbierał go regularnie co miesiąc. Aż po szóstym razie się poddał. Okazało się że zakładał pierścienie od innego silnika, przerobiwszy...
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
Ten silnik jest chłodzony cieczą, Ok. To dość oczywiste przy tych mocach. Jednak widziałem Hondę SR50 (o ile dobrze pamietam) "tyci ścigacz" woda i ...dziura w tłoku. Przyczyna: Simmering na wale. Przecież tak sobie ...gdybamy. Jak zwykle z resztą. :D
Ostatecznie podsumowując, coby temat zakończyć. Wymiana cewki pomogła, ale nie zmieniło to faktu, że miesiąc później zatarł się silnik ;-) - poszła uszczelka pod głowicą i kilka litrów cieczy chłodzącej do tłoka, w zamian wypluwając rdzę przez zbiorniczek wyrównawczy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Z doświadczenia wiem, że kompresor jest zepsuty. Wylutuj rurke tłoczną i zrób test cisnienia, oczywiście ssąca też musisz wylutowac chyba, że avx jest założony to tylko wentyl wykręcic. W chwilę powinna nabic ponad 20bar a Twoja pewnie przy 10 staje i przestaje tloczyc dlatego chwilę Ci chłodzi a później nie ;) standard w miele. Czasami 5 dziennie na...
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Różne szkoły docierania są. Traktor po 200 kilku mtg dotarty jest porządnie, ale tak minimum 50 mtg. Niech chodzi pyrka, po kilku zacznij nim jeździć by i silnik miał różne zakresy obrotów i chłodzenie lepsze. Ja pamiętam swoją 28 po remoncie góry, czyli regeneracja głowicy, nowe tuleje, tłoki, pierścienie docierałem coś z 40 kilka mtg, ale juz po 25...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Chłodzi dobrze, jest plyn termostat otwiera normalnie
Silnik jest chłodzony powietrzem, tłoki i zawory są raczej szczelne, bo niedawno wymieniałem pęknięty 1 tłok i na moje oko było ok. Może być to wina niewłaściwego oleju, bo mam wlany 10w40 a podobno powinien być 10w50. Jeśli nawet pali ten olej to czemu z samochodu palącego 10 razy mniej oleju sierdzi jak z ... a z motoru nie.
Coś kolega bajki opowiada... To są dysze natrysku oleju na denko tłoka, mają za zadanie je chłodzić, smarowanie panewek głównych i korbowodowych odbywa się klasycznie poprzez magistralę olejową i kanały w wale pomiędzy czopami głównymi i korbowodowymi
Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy nie masz płynu chłodzącego w oleju. Uszkodzona uszczelka podgłowicowa i przedostający się do cylindrów płyn chłodzący też może powodować podobne objawy, blokując pierścienie tłokowe z gładzią cylindrową. Sprawdź najlepiej przed uruchamianiem zimnego silnika, czy możesz obrócić ręcznie wał korbowy. Jeśli nie -...
Witam ciekawą opcją na dużą sprężarkę jest silnik tara 924 4 cylindry chłodzony powietrzem średnica tłoka coś około 120mm od razu ma gotowy wentylator chłodzący i nie jest kosmicznie drogi. Myślę że piaskarka by smigała ładnie. http://www.nasetraktory.eu/forum/downloa... Dodano po 51 I właśnie prośba odnośnie tego silnika tatry a mianowicie...
Opcji jest kilka: - niedomykający elektrozawór - zużyte pierścienie na tłokach Abyś układ chłodził, to ciśnienie ssania musi miec wartość około 2barów
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
Nie spotkałem innych bez układu korbowego i wymuszonego przesunięcia o 90°. Też nie spotkałem ale np. w silniku termo-akustycznym takiego przesunięcia nie ma. Tłok zasysa powietrze gorące i następnie jest ono chłodzone. W silnikach typu gamma zawsze wypornik prędzej się przesuwa i po 90° jest reakcja tłoka. Zawsze wypornik decyduje o ruchu tłoka. W...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Zapomniałem dodać. W skuterach japońskich i italiańskich wyjątkiem są silniki Piaggio HiPer2 chłodzone powietrzem produkowane od początku lat '2000. Zaczęto w nich montować jakieś chińskie tłoki niskiej jakości (można je poznać po oznaczeniach selekcji), które puchły i zacierały się w nowych skuterach. W dodatku dziwnie blokowane gaźniki 17.5 mm doprowadzały...
Zastanawiam się czy to wymieniać , bo nie mam pewności że skuter będzie jeździł szybciej To zmień mechanika, bo on sie na g... zna. Skąd wie że moduł nie jest odblokowany? Jest to silnik membramowy?
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Odkręć wlew oleju i zobacz czy niema przedmuchów albo zbiornik płynu chłodzącego może poszła uszczelka pod głowicą i płyn poszedł na tłoki.
Pierwsze słyszę o spawaniu tłoków, IMHO raczej się tego nie robi. Ja bym z takiej oferty raczej nie skorzystał.
ja tam widziałem osobiście silniki Fire z przytartymi tłokami już przy przebiegach 80-100tys, ale owszem były to silniki Uno, potem w Pandach 2 je poprawili dodając dysze natrysku oleju na denko tłoka i tłoki są wiele trwalsze (gdyż są tym olejem chłodzone), mimo to jednak nie przepadam za nimi... 900tki są wieczne, Fire niekoniecznie :)
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
No na pewno to jest olej , a co by mogło być innego , na pewno to nie jest płyn chłodzący.
poszukaj od pandy 1.2 co do obiegów to głowice i cylindry są chłodzone cieczą która krąży w jednym obiegu ( niby sa dwa mały i duży ale to tylko w kwestii ogrzewania itp) nie zapomnij jednak ze duzą robote odwala system smarowania. To olej chłodzi cylindry od środka a tłoki od spodu itp
Profilaktycznie to bym sprawdził jedynie ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku. wyciągnąć tłok i z powrotem go wsadzić bez problemu dla nie go, ale wiadomo że po takiej operacji pierścień nie wróci na swoje miejsce Można przy wyciąganiu tłoka zaznaczyć położenie pierścieni i włożyć mniej więcej tak samo. Opel nie przewiduje planowania głowicy....
Rozchodzi się o hydrokinetyczne. Do skrzyni biegów (oleju) jeżeli dostanie się płyn chłodzący to wszystkie tarczki cierne, uszczelnienia gumowe (o-ringi, tłoki), taśma hamulca, wyrzucam. W sprzęgle hydrokinetycznym jest tarcza lock-up, dlatego ponownie się nie montuje (do regeneracji). Płyn chłodzący z olejem w skrzyni na tych częściach robi "spustoszenie"....
Jeśli silnik ma sprawność poniżej 50% to jak cała siłownia może mieć 98%?... To dość proste. Wyobraź sobie silnik jadącego auta. Około 30-34% energii ze spalenia paliwa "przerabia" na pokonanie oporów jazdy i rozpędzanie, czyli jazdę. Niestety spora część pozostałego ciepła ze spalania uchodzi do otoczenia w procesie chłodzenia samego silnika (to niezbędna...
Jaka długość iskry? Silnik chłodzony powietrzem - zapłon na przerywacz. Cylinder oryginał czy gówno chińskie? Oczywiście uszkodzenia tłoka/cylindra/pierścieni nie można wykluczyć.
Zacieranie tłoka w tych silnikach to była częsta przypadłość. Słabe chłodzenie robiło swoje. Tłok raz przegrzany, spuchnięty nie trzymał wymiaru, był zdeformowany i zabielenie zaczernienia nie niwelowało tego, dlatego później szybciej łapał. W swojej "Fumce" (tak nazywano u nas WSK 125) kilka razy mi się zdarzyło w czasie upałów, że w czasie jazdy...
To może Pan trafił na zbyt gorącą pogodę albo wada fabryczna skoro po 20 litrach. Temperatura powietrza robi bardzo dużą różnicę w czasie pracy silnika chłodzonego powietrzem. Warto robić przerwy zwłaszcza jak silnik jest na dotarciu a na podwórku jest gorąco. Takie dziury w tłoku to prawie na pewno roztopienie tłoka w wyniku przegrzania a nie jakieś...
Nadal nie potrafię zrozumieć czemu WSK potrzebuje większego smarowania od MZ... Trudniejsze "wnikanie" w szczelinę łożyskowania ślizgowego i gorsze chłodzenie pary tuleja - sworzeń.
Nie będzie to działać. A to z powodu braku wyprzedzenia/opóźnienia w sterowania grzaniem/chłodzeniem. Domyślam się że to miało działać tak że jak lewa strona jest grzana a prawa chłodzona (tak jak jest teraz na rysunku), to tłoki będą się przemieszczać w lewo. A po przemieszczeniu zmiana. Ale niestety nie ma tutaj wyprzedzenia. To dość paradoksalne...
A no można tyle że trzeba jeszcze miske zwalić, korby odkręcić i wyjąć tłoki
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Krótko: z silnika WSK125 nie da się wycisnąć więcej niż te nominalne 8.2KM. Duża masa części wirujących, duży skok tłoka, mała średnica tłoka, słabe chłodzenie, prymitywny iskrownikowy układ zapłonowy, mało precyzyjny gaźnik. Co z tego można zrobić więcej ? Niewiele, jeśli nie nic. To konstrukcja której raczej już nie da się udoskonalić. Wymiana silnika...
W wersji dwucylindrowej i tylko jednym zwykłym tłokiem w każdym cylindrze jeden cylinder ma być ciepły, drugi zimny, a gaz przepływa w tę i z powrotem między cylindrami. Ale zamiast nagrzewać się w ciepłym od temperatury zimnego, a w zimnym chłodzić od temperatury ciepłego, co spowodowałoby spory przepływ ciepła, ten gaz przepływa przez "regenerator"...
Witam jest to model starej sprężarki z 60lat produkcji krajowej Wrocław. Sam posiadam identyczna sprężarkę wraz z osuszaczem. Sprężarka ma chłodzenie dzięki wyprofilowanym łopatkom koła pasowego. Średnica tłoka 60mm skok to 59mm Wydajność 96 l/min przy obrotach kompresora 576 obr/min.
Stanley fatmax 25, lavor vertigo 28 Poświęciłem chwilę i próbowałem znaleźć gdzieś w necie manuale serwisowe do tych maszyn, niestety bezskutecznie.:( Nie udało mi się więc podejrzeć głowic i innych komponentów. Może komuś innemu się poszczęści. Nie wiem więc, co mosiężnego jest w tych głowicach(zakładam, że mosiężna jest), jak wygląda silnik i chłodzenie,...
Widze polska EDE 90 albo 110W. Czym bedziesz nabijał ? R290 ? Skraplacz ciut za duzy w stosunku do kompresora ( ale ujdzie w tłoku ) Ile kapilary dałes i jaka srednica ?
Mam zamiar zrobić taką samą przeróbkę z głowicami tylko od sprężarki HS11 co w c-330 chodzą. Myślę że spełnią zadanie tylko muszę wymienić dwa cylindry bo jeden ma korozje a drugi rysy. Zastępując uszczelki pod cylindrem sylikonem zmniejszy się troszke przestrzeń nad tłokiem.
Stare silniki miały luźniejsze pasowanie tłok-cylinder, nawet do 0,08mm luzu. Nowsze mają połowę tego. Kwestia materiałów, szczególnie tłoka i oleju. Trzeba tez brac poprawke na to czy glowica aluminiowa, czy zeliwna A jakie znaczenie dla tłoka ma głowica? Żadne. Głowica to głowica - ma chłodzić świecę i ew. zawory. Transmisja ciepła cylinder-głowica,...
Witam raz jeszcze zmierzyłem średnice i skok tłoka a wiec skok to jakieś 39mm a średnica 50mm oczywiscie jednego tłoka bo pompa jest dwutłokowa wiec może ktoś powiedzieć jaką ma wydajność
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Witam. Jak nie ma nieszczelności zewnętrznych to 1.uszczelniacze zaworów, 2.pierścienie na tłokach, 3.dostawanie oleju do płynu chłodzącego. 1 i 2 przypadek spalanie oleju (przypadek częsty). 3 przypadek w płynie widać olej (występuje bardzo rzadko).
Witam.Posiadam mały kompresor sprężonego powietrza (10L). Problem jest taki ze jak go włączę to po kilkunastu minutach pracy silnik zatrzymuje się. Nabije około 4-5 atmosfer i staje.Ja jest zimny to nabije na full.A jak się nagrzeje to wtedy się zatrzymuje, coś jakby go jakieś pole magnetyczne blokowało w środku .Na pewno nie jest to wina tłoka ani...
Takie obce części powbijałyby się w głowicę oraz denko tłoka, na zdjęciach nie widać takich uszkodzeń. Na pierwszym tłoku widać że nawet pierścień zaczął się wybijać w rowku tłoka. BTW. Jak masz ustawiony zapłon? Dla silników 50 i 80 cm³ chłodzonych powietrzem ma być ustawiony na 1.8 mm przed GMP. Również proszę o zdjęcia cylindra oraz głowicy.
Nie mógłby. Za niska kompresja. Poczytaj więcej o sprężaniu i samozapłonie. Drugi problem, wtrysk i pompa wysokiego ciśnienia. Trzeci problem to duża pojemność skrzyni korbowej. Czwarty problem, odprowadzenie ciepła z silnika. Nie wystarczy dotychczasowe chłodzenie powietrzne. Nie wspomnę o wytrzymałości wału, korbowodów czy tłoków, w których natychmiast...
witam usterkę już zlokalizowałem ,problem był z uszczelkom pod głowicom była nieszczelna popękana wyniku czego płyn chłodzący dostawał się do 1 i 4 tłoka po czym parował a iskra niebyła taka jak powinna i silnik musiał pochodzić pare sekunt aby zaczoł pracować normalnie
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Najłatwiejszym sposobem jest w pierwszej kolejności włożyć tłok do cylindra, założyć jedno zabezpieczenie sworznia i składać, niestety w niektórych przypadkach jest to nie możliwe. Co do docierania.... są różne szkoły. - Ja prawie zatarłem krosa docierając na postoju, czemu? kros był chłodzony płynem ale nie posiadał wentylatora po takim staniu 30min...
Dziś był serwisant i stwierdził ze urwał sie jeden tłok z lodówki bo to agregat jest inwerterowy. I idzie tylko tj. Na rozruchu, ale nie słychać pracy drugiego tłoka. Koszt naprawy 900zl. A czy nie da sie naprawić inaczej tego np. kupić zamiennik tego kompresora lub coś?
Zawór zwrotny zapewni odciążenie sprężarki przy restarcie, to on "rozbije" ciśnienie na tłokach. Zawór bezpieczeństwa/upustowy także powinien być. Chłodzenie powietrza może być, ale niekoniecznie, zależy jak duży będzie zbiornik ciśnieniowy oczywiście atestowany - dla Twojego bezpieczeństwa. Bardziej wskazane są odolejacz i odwadniacz, manometr, reduktor...
I co z tymi sprawdzeniami. Nie podajesz, czy w chwili, gdy silnik zgaśnie jest iskra, świeca sucha, czy mokra, czy można obrócić wałem i czy silnik ma kompresję po "zgaśnięciu". Może założono tłoki podróby i puchną. Czy silnik ma właściwe chłodzenie. Sprawdzałeś luzy zaworowe, może trzeba je skorygować. Podmień na próbę (moduł) cewkę WN.
Oczywiście pierścienie na złom. Panowie, do ciężkiej cholery- te tłoki są do wyrzucenia tak naprawdę, przytarcie rys jeszcze bardziej je zniekształci i rozszczelni układ tłok/cylinder. Pierścienie do wyrzucenia? A skąd ten wniosek? Wżery w nich to wady odlewu, jak można się wypowiadać nie widząc jak pasują do cylindra? Jawa ma nędzne dość chłodzenie,...
Jeżeli tuleje i tłoki ocalały to je zostaw. Takich jak masz już nie kupisz. Nowe uszczelniacze na tuleje dobrze wyczyścić ranty pod uszczelki i najlepiej maznąć je silikonem.
Najprawdopodobniej silnik może tracić kompresję na ciepłym i tu możliwe są dwie opcje: nieszczelności związane ze zużyciem pierścieni, tłoka itd. Ale problemem może być również zbyt mały luz zaworowy i niedomykanie zaworów na ciepłym silniku. Tak czy siak, warto byłoby zmierzyć stopień sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Poza tym bardzo często fachowcy...
A co do uszkodzonego termostatu ma to wpływ przy skuterze nie chłodzonym cieczą tylko powietrzem Dodano po 40 Racja po kilku odpaleniach nie odpala już później Dodano po 12 Więc jak mogę zaradzić na puchnięcie tłoku skoro mam nowy tłok i cylinder założone
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
Witam. Te zdjęcia opisują taki stan: Na płaszczu tłoka widać ślady zatarcia wraz z rysami Miejsca zatarcia są równoległe i świecące, jak wypolerowane Zatarcia skoncentrowane są w obszarze płaszcza tłoka. Pierścienie tłokowe i obszar pierścieni tłokowych, są w dobrym stanie. PRZYCZYNY Przyczyną takich uszkodzeń jest miejscowe przegrzanie. Ponieważ korona...
Witam kolegów i proszę o pomoc. Mam zamiar zakupić kompresor http://obrazki.elektroda.pl/2726042100_1... Mam pytanie czy nie będzie wywalać korków?
(at)Krzysztof Kamienski (at)klamocik Nie, straty powstają na ciepło, wydzielające się na rezystorach zgodnie z prawem Joule'a. W układach pneumatycznych straty powstają wyłącznie na skutek nieszczelności instalacji i tarcia tłoka o ścianki cylindra. Więc chyba już dość tego trolowania? Nie wiem dlaczego to nazywasz trolowaniem Ja raczej chciałem odnieść...
Ściągnąłem instrukcje napraw i dużo danych jest zawartych natomiast co do samego tłoka nie ma nic. Wydaje mi się że pasowanie jest od 5 do 10 setek mierząc tłok z 10 mm od dołu, natomiast od góry jest dość spora szczelina, nie mierzyłem jej ale coś około 1mm. Wnioskując że to silnik chłodzony powietrzem jest to normalne gdyż temperatura jest dużo większa...
wystawanie tłoków dorabianie tłoków odlewanie tłoków
pulsuje dioda głośno słychać rozmówce toshiba encore
przedwzmacniacz regulacja barwy przedwzmacniacz regulacja barwy
Jak zabezpieczyć LED przed przepięciami cewki elektromagnesu? Szum w słuchawkach podłączonych do tylnego panelu audio