Radzio 9701 myślę że do dwóch spreżarek 5,5kw może być za mało .Tu masz podane ile na jedną potrzeba aby działało bezproblemowo .Pamiętaj że pompe wspomagania też będzie napędzał ten sam silnik więc ja dałbym 7,5kw wtedy masz pewność że będzie to działać a w razie potrzeby gdy mocy będzie wystarczać mozna podnieść obroty kołem na silniku.http://www.polmo-lodz.com.pl/kat...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
A co myślicie o zrobieniu silnika czterocylindrowego z połączenia czterech silników z kos spalinowych? Czy ma to szansę dobrze działać? Wały korbowe byłyby obrócone względem siebie o 90°, przez co w każdej fazie obrotu któryś z tłoków wykonywałby ruch roboczy, bo to dwusuwy. Każdy cylinder miałby oczywiście swój własny gaźnik (były nawet kiedyś produkowane...
Panowie, jakie chłodzenie tłoków parą? Zejdźcie na ziemię. Woda jest w stanie odebrać ciepło - na skutek czego odparuje właśnie. A para w co się zamieni? Zresztą tłoki w większości turbodiesli są chłodzone, poprzez natrysk oleju od spodu na ich denka. Jedyny jakiś tam efekt to obniżenie temperatury spalin, nieznaczna zmiana ich składu i ewentualnie...
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to? Jak nie wiesz na pewno, to nie pisz bzdur. Blok silnika, wał i korbowody są te same, tak samo jak kadłub głowicy. Różnice są w tłokach - konkretnie denka są inne ( SDI ma wgłębienia),...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
nie koniecznie musi być zatarty, może równie dobrze wtrysk być zdechły (lejący) i też na zimnym będzie kopcić na biało/szaro bo tam mieszanka zapalać się nie będzie puki się nie nagrzeje. Te Deutze są bardzo trwałe i bardzo dobre, wystarczy dbać o czystość żeberek cylindrów, żeby miał dobre chłodzenie (od czasu do czasu myć go porządnie karcherem po...
Turbina jest już zamontowana i wszystko śmiga, a chłodzenie denek chcę zrobić, bo po zgłębieniu tematu jest to dosyć ważna rzecz :)
Sorki za odgrzewanie tematu, ale identyczny pomysł chodzi mi po głowie i jestem ciekaw czy cokolwiek zostało osiągnięte? Owszem są gotowe rozwiązania jak np. tu: http://www.stirlingenergy.com/ z tym, że oni chyba tylko grzeją słońcem a nie używają chłodu ziemi. No i cena , jeżeli to jest to samo co kiedyś wyczytałem to jedna taka antena to koszt...
Witam opiłki jeśli są nie blokują ci przepływu czynnika jeśli znajdę to zrobię zdjęcie benzyny którą płukałem przewody i chłodniczkę i są w niej opiłki. Opiłki w moim przypadku dostały się między tłok a cylinder sprężarki a sprężarka ma 6 lub 7 tłoków które są bez pierścieni i są pokryte specjalnym teflonem. jeśli wszystko masz ok to może być to zawór...
nie wkładałem kucizny ,włozyłem odpręzajace do 7,9:1 wieksze tłoki z innego silnika. zrobiłem jeszcze nie kompletny remont z rozwierceniem , zmianą skoku , planowaniem bloku , poprawą wydajności smarowania , mocniejsze panewki , kompletny remont głowicy , mocniejsze pierscienie wyważone statycznie korby i tłoki itd. w planach jeszcze śruby arp do korbowodów...
ale jest płyn chłodzący nad tłokami. I to mnie trochę dziwi. Normalne, po zdjęciu głowicy rozszczelniłeś kanały wodne i płyn wylał się z głowicy na tłoki. sąsiedztwie końcówki pompowtryskiwacza ? Tam nie ma pompowtrysków, to silnik z wtryskiem CR.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Napisz jakiego samochodu to dotyczy
Zrób jak kolega Megawe podpowiada i bedziesz wiedział wszystko. Mi to wygląda na brak, albo kiepskie chłodzenie tłoka. Dysza napewno drożna?
Wadliwy lub nieprawidłowy wtryskiwacz Nieprawidłowy moment wtrysku Nieprawidłowa dawka wtrysku Niedostateczne sprężanie Niedostateczne chłodzenie tłoka Nieprawidłowy tłok o niewłaściwej formie główki Zwiększenie mocy (np. przez tzw. Chip Tuning)
Chłodzenie tłoka natryskiem oleju to już w wiekowych tdi było. Jak porównać budowę tłoka 20 lat remu.i obecnie to ten obecny kastrat musi mieć chłodzenie bo jego pojemność cieplna jest kilka razy mniejszą. Trzy termostaty i elektryczne pompy chłodzenia silnika to powoli standaryzuje się. Chodzi o szybkie nagrzanie jednostki do temperatury roboczej....
Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.
Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
-tłok I cylindra dokładnie w taki sam sposób jak poprzednio na IV -tłok III cylindra został zgnieciony (pierścienie zaciśnięte w tłoku nie obracają się) nie pękł jeszcze ale jego dalsza destrukcja była kwestia chwili tak podejrzewam. W załączniku pozwoliłem sobie zamieścić dane z testera diagnostycznego Opla ze sprawdzenia go przed ostatnią awarią...
Witam. Jeśli nie ładuje akumulatora może być uszkodzony moduł - regulator napięcia, albo ma zły kontakt na wtyczce - moduł powinien być przykręcony do ramy w okolicy sztycy pod przednią owiewką - nie wiem jak go sprawdzić - miałem zepsuty w AY50, ale sprawdzałem podmieniając na dobry- sprawny. Czy po uszkodzeniu oryginalnego tłoka sprawdzałeś sprzęgło...
Ale biedny ten kompresor. Silnik powinien być chłodzony. Czy przypadkiem obudowa nie jest tak wyprofilowana że oprócz chłodzenia tłoku chłodzony jest również silnik?
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest dostawania się cieczy chłodzącej na tłoki lub do oleju.Benzyna może dostać się do oleju ponieważ podczas sprężania mieszanka może zostać wydmuchiwana.
Tłok nie ma w zasadzie żadnego źródła chłodzenia. Styk z cylindrem jest praktycznie żaden, niby olej natryskiwany od spodu tłoka go chłodzi, ale też cudów nie ma. Jedynym sposobem chłodzenia denka tłoka jest wtryskiwane na niego paliwo, i w niektórych przypadkach warto wykorzystać każdą możliwość by ten tłok schłodzić. Nowa technologia nam się tworzy....
W pompie wody nie ma żadnego czujnika, to załączanie przysłony wirnika. Miałem podobny temat, po dłuższej trasie wyrzucało płyn. Podejrzana chłodnica recylkulacji, wymieniona, wymieniony kolektor ssący z wymiennikiem, nie pomogło. Po zdjęciu głowicy w jednym cylindrze (na tłoku) osad z płynu chłodzącego. Wymiana głowicy załatwiła temat. Przy jeździe...
Pierścienie zapiekają się bo olej jest nieodpowiedni lub uszkodzone są natryski olejowe, chłodzące denka tłoków. Chciasz kiedyś miałem okazje rozbierać silnik w którym pierścienie notorycznie się zapiekały. Klijent rozbierał go regularnie co miesiąc. Aż po szóstym razie się poddał. Okazało się że zakładał pierścienie od innego silnika, przerobiwszy...
Wymieniono 6 tulei cylindrów i pierścienie na tłokach. W czwartym cylindrze, na wysokości dolnej uszczelki płynu chłodzącego, stwierdzono 4 cm pęknięcia tulei. Wymieniono profilaktycznie panewki korbowodowe. Uszkodzenia sprężarki: delikatne rysy po spuchniętym tłoku w cylindrach. Obydwa cylindry sprężarki honowano warsztatowo elastyczną honownicą, ziarno...
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
Ten silnik jest chłodzony cieczą, Ok. To dość oczywiste przy tych mocach. Jednak widziałem Hondę SR50 (o ile dobrze pamietam) "tyci ścigacz" woda i ...dziura w tłoku. Przyczyna: Simmering na wale. Przecież tak sobie ...gdybamy. Jak zwykle z resztą. :D
Ostatecznie podsumowując, coby temat zakończyć. Wymiana cewki pomogła, ale nie zmieniło to faktu, że miesiąc później zatarł się silnik ;-) - poszła uszczelka pod głowicą i kilka litrów cieczy chłodzącej do tłoka, w zamian wypluwając rdzę przez zbiorniczek wyrównawczy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Z doświadczenia wiem, że kompresor jest zepsuty. Wylutuj rurke tłoczną i zrób test cisnienia, oczywiście ssąca też musisz wylutowac chyba, że avx jest założony to tylko wentyl wykręcic. W chwilę powinna nabic ponad 20bar a Twoja pewnie przy 10 staje i przestaje tloczyc dlatego chwilę Ci chłodzi a później nie ;) standard w miele. Czasami 5 dziennie na...
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Różne szkoły docierania są. Traktor po 200 kilku mtg dotarty jest porządnie, ale tak minimum 50 mtg. Niech chodzi pyrka, po kilku zacznij nim jeździć by i silnik miał różne zakresy obrotów i chłodzenie lepsze. Ja pamiętam swoją 28 po remoncie góry, czyli regeneracja głowicy, nowe tuleje, tłoki, pierścienie docierałem coś z 40 kilka mtg, ale juz po 25...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Silnik jest chłodzony powietrzem, tłoki i zawory są raczej szczelne, bo niedawno wymieniałem pęknięty 1 tłok i na moje oko było ok. Może być to wina niewłaściwego oleju, bo mam wlany 10w40 a podobno powinien być 10w50. Jeśli nawet pali ten olej to czemu z samochodu palącego 10 razy mniej oleju sierdzi jak z ... a z motoru nie.
Chłodzi dobrze, jest plyn termostat otwiera normalnie
Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy nie masz płynu chłodzącego w oleju. Uszkodzona uszczelka podgłowicowa i przedostający się do cylindrów płyn chłodzący też może powodować podobne objawy, blokując pierścienie tłokowe z gładzią cylindrową. Sprawdź najlepiej przed uruchamianiem zimnego silnika, czy możesz obrócić ręcznie wał korbowy. Jeśli nie -...
Coś kolega bajki opowiada... To są dysze natrysku oleju na denko tłoka, mają za zadanie je chłodzić, smarowanie panewek głównych i korbowodowych odbywa się klasycznie poprzez magistralę olejową i kanały w wale pomiędzy czopami głównymi i korbowodowymi
Witam ciekawą opcją na dużą sprężarkę jest silnik tara 924 4 cylindry chłodzony powietrzem średnica tłoka coś około 120mm od razu ma gotowy wentylator chłodzący i nie jest kosmicznie drogi. Myślę że piaskarka by smigała ładnie. http://www.nasetraktory.eu/forum/downloa... Dodano po 51 I właśnie prośba odnośnie tego silnika tatry a mianowicie...
Opcji jest kilka: - niedomykający elektrozawór - zużyte pierścienie na tłokach Abyś układ chłodził, to ciśnienie ssania musi miec wartość około 2barów
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
dorabianie tłoków odlewanie tłoków chłodzenia tłoków
darmowy oglądać skrypty openocd jakie imadło kupić
blaupunkt sterownik izolacja akustyczna
Czerwone paski na monitorze - przyczyny i rozwiązania Modyfikacja zwrotnicy w kolumnie JBL JRX 100