prawdopodobnie pada ci zawór chłodzenia tłoków , jak masz jakąś diagnostyke to sprawdź jakie jest ciśnienie oleju chłodzenia tłoków , przy obciążeniu min 1 bar. Ewentualnie czujnik, aczkolwiek jesli tylko pod górke i przy przyspieszaniu to obstawiam zawór.
Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID8 Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego V126 Elektrozawór układu chłodzenia tłoków W drugim kodzie musi być jakiś błąd bo nie mogę odczytać.
Ale biedny ten kompresor. Silnik powinien być chłodzony. Czy przypadkiem obudowa nie jest tak wyprofilowana że oprócz chłodzenia tłoku chłodzony jest również silnik?
Juz wiem co się dzieje czujnik chłodzenia tłoku do wymiany dzięki bardzo za wskazówki
Panowie, jakie chłodzenie tłoków parą? Zejdźcie na ziemię. Woda jest w stanie odebrać ciepło - na skutek czego odparuje właśnie. A para w co się zamieni? Zresztą tłoki w większości turbodiesli są chłodzone, poprzez natrysk oleju od spodu na ich denka. Jedyny jakiś tam efekt to obniżenie temperatury spalin, nieznaczna zmiana ich składu i ewentualnie...
Wadliwy lub nieprawidłowy wtryskiwacz Nieprawidłowy moment wtrysku Nieprawidłowa dawka wtrysku Niedostateczne sprężanie Niedostateczne chłodzenie tłoka Nieprawidłowy tłok o niewłaściwej formie główki Zwiększenie mocy (np. przez tzw. Chip Tuning)
Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
Dziękuje za pomoc wymieniłem zawór chłodzenia denka tłoków
Powiedz jak brak smarowania i chłodzenia? Normalnie. Rozbryzgowo rozprowadzany olej smaruje i chłodzi tłok. Ja sądzę że jest wadliwy wał, bo po jego założeniu, wszystko sie pieprzy, A na czym ta jego wadliwość ma polegać?
Ciśnienie oleju chłodzenia tłoków. Było szukajkę polecam:[url=https://www.elektroda.pl/rt...
Jeżeli denka tłoków są chłodzone olejem od dołu to jak nie ma wysokiego ciśnienia oleju to tłoki nie są chłodzone.
Panowie Ten niby termostat to jest zawór sterowania ciśnieniem oleju podawanego do chłodzenia tłoków,nie jest on rozbieralny koszt nowego ok 600zł.A czujniki ciśnienia są standardowo mokre od oleju tylko i wyłącznie wymiana na nowy.
-tłok I cylindra dokładnie w taki sam sposób jak poprzednio na IV -tłok III cylindra został zgnieciony (pierścienie zaciśnięte w tłoku nie obracają się) nie pękł jeszcze ale jego dalsza destrukcja była kwestia chwili tak podejrzewam. W załączniku pozwoliłem sobie zamieścić dane z testera diagnostycznego Opla ze sprawdzenia go przed ostatnią awarią...
Gdzie szukac przyczyny ? W instalacji elektrycznej zaworu chłodzenia tłoków. Z tego co pamiętam jest na bloku filtrów.
Witam. Jeśli nie ładuje akumulatora może być uszkodzony moduł - regulator napięcia, albo ma zły kontakt na wtyczce - moduł powinien być przykręcony do ramy w okolicy sztycy pod przednią owiewką - nie wiem jak go sprawdzić - miałem zepsuty w AY50, ale sprawdzałem podmieniając na dobry- sprawny. Czy po uszkodzeniu oryginalnego tłoka sprawdzałeś sprzęgło...
Zapewne przegrzany w upały i się zatarł (mogło nawet tłok połamać). Wodę w chłodnicy miał; czy chłodzony powietrzem?
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Może zamiast wymieniać pompę to lepiej ją rozebrać i sprawdzić. Będziesz miał miskę zdjęta chcesz robić sam to sprawdź wszystkie panewki od wału i korbowodów. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź panewki wałka rozrządu. W podstawie filtrów masz zawór chłodzenia tłoków i termostat olejowy. Dla porównania ciśnienie oleju na zimnym silniku, na wolnych obrotach...
Tłok nie ma w zasadzie żadnego źródła chłodzenia. Styk z cylindrem jest praktycznie żaden, niby olej natryskiwany od spodu tłoka go chłodzi, ale też cudów nie ma. Jedynym sposobem chłodzenia denka tłoka jest wtryskiwane na niego paliwo, i w niektórych przypadkach warto wykorzystać każdą możliwość by ten tłok schłodzić. Nowa technologia nam się tworzy....
ale jest płyn chłodzący nad tłokami. I to mnie trochę dziwi. Normalne, po zdjęciu głowicy rozszczelniłeś kanały wodne i płyn wylał się z głowicy na tłoki. sąsiedztwie końcówki pompowtryskiwacza ? Tam nie ma pompowtrysków, to silnik z wtryskiem CR.
Zawsze jest taka szansa- nadmierne powerowanie, albo zamulanie, słabe chłodzenie i smarowanie.
SID85Zawór chłodzenia tłoków SID32Układ sterujący wylotem zaworu upustowego SID18Zawór spustowy wody w paliwie PPID122Stan hamulca kompresyjnego VCB MID 144 PPID 3 Wyjście, przekaźnik rozrusznika Ten ostatni pewnie od odpalania na krótko. Odłącz w/w elementy, żeby sprawdzić który pali bezpiecznik. Zacznij od zaworu na postawie filtrów oleju. To ten...
Zdaje się że masz cała góre od td bo te węże są połaczone jak w fabrycznym td. Kolektor ssacy od td czy wolnossącego? Jeżeli faktycznie okaże się ze góra jest od td to tam są pewnie róznice konstrukcyjne w stosunku do wolnossacego i tak bezkarnie pomp nie zamienisz. To samo moze być z blokiem, inny stopien sprezania nie mowiąc już o chłodzeniu tłoków....
Myślę, że sprawność też by poprawił odpowiednio skonstruowany tłok mieszający. Mianowicie powinien on być zbudowany z dwóch krążków metalowych ( dobrze by było żeby powierzchnia zewnętrzna tych blach była jak powierzchnia np. papieru ściernego granulacji 40 ) pomiędzy którymi byłaby warstwa izolacyjna. Chodzi o to żeby ten tłok mieszający był kondensatorem...
Zrób jak kolega Megawe podpowiada i bedziesz wiedział wszystko. Mi to wygląda na brak, albo kiepskie chłodzenie tłoka. Dysza napewno drożna?
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Cóż, definitywnie nie znam się na silnikach :) Tu masz tabelę moc i temperatura. O, a to ciekawe. Zwiększając moc w pewnym momencie temperatura spalin i tłoka zaczyna spadać. Czyżby wynikało to tylko z tego że więcej ciekłego paliwa o stosunkowo dużym cieple właściwym chłodzi wszystko? No i nigdy nie brałem pod uwagę tego że mieszanka chłodzi tłok,...
Napisz jakiego samochodu to dotyczy
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
Olej na dużym skłonie potrafi tak spłynąć że korbowody czy przeciwciężary walą w lustro olejowe tworząc taką mgłe olejową że żaden przedmuch takiej nie wytworzy Tam gdzie silnik przystosowany jest do pracy przy przechyle, istnieje coś takiego jak blenda - osłona oddzielająca lustro oleju w misce od wirującego wału. A rozpylona mgła będzie tam i tak...
Ten silnik jest chłodzony cieczą, Ok. To dość oczywiste przy tych mocach. Jednak widziałem Hondę SR50 (o ile dobrze pamietam) "tyci ścigacz" woda i ...dziura w tłoku. Przyczyna: Simmering na wale. Przecież tak sobie ...gdybamy. Jak zwykle z resztą. :D
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to?
2003-2008 r - silniki Morini. Tłok może spuchnąć i po 50 km , nie ma różnicy ile przejedziesz , jeśli był źle dopasowany lub przegrzałeś skuter a masz chłodzony powietrzem to mógł oczywiście spuchnąć.
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Bardzo dziekuje za odpowiedż.Wartość sprężania jest ale za mała. Podobno wlaśnie bs, czyli tłok chłodzony olejem z podwójnym dnem, odwrotnie jak w fl , ale wymiary identyczne.To prawda że zrobiłem to na pałe, ale facet sprzedając mi czesci, powiedział , że nie ma to wiekszego wplywu na sprężanie. A jaka musi być odleglość między tłokiem i cylindrem?
Chłodzenie tłoka natryskiem oleju to już w wiekowych tdi było. Jak porównać budowę tłoka 20 lat remu.i obecnie to ten obecny kastrat musi mieć chłodzenie bo jego pojemność cieplna jest kilka razy mniejszą. Trzy termostaty i elektryczne pompy chłodzenia silnika to powoli standaryzuje się. Chodzi o szybkie nagrzanie jednostki do temperatury roboczej....
Silnik jest chłodzony powietrzem, tłoki i zawory są raczej szczelne, bo niedawno wymieniałem pęknięty 1 tłok i na moje oko było ok. Może być to wina niewłaściwego oleju, bo mam wlany 10w40 a podobno powinien być 10w50. Jeśli nawet pali ten olej to czemu z samochodu palącego 10 razy mniej oleju sierdzi jak z ... a z motoru nie.
No i tak właśnie to jest. Bo przeciwna strona tłoka czyli od ssania jest cały czas chłodzona przez zasysaną mieszankę z komory korbowej. A i denko tłoka też jest trochę chłodzone od strony korbowodu. A część od strony wydechu już nie ma tak lekko bo cylinder i kanał wylotowy są cały czas nagrzane i ogrzewane przez gorące spaliny. Gdy mieszanina jest...
pomógł proszek uszczelniający Oj nie pomógł, nie pomógł. To najgorsze świństwo jakie można dodać do układu chłodzenia. Do tego kamień z wody zamiast płynu i kłopoty gotowe. Przed uruchomieniem, sprawdzić dokładnie układ chłodzenia. Chłodnica czy drożna... I nie wystarczy, że będzie woda leciała z góry na dół. Ma lecieć prawie bez oporu.
I panowie jaki powinien być luz tłoka w cylindrze bez pierścieni bo u mnie jest 0,5mm. A jak to zmierzyłeś? Tłoki w sprężarkach nie są proste i nalezy je mierzyć w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia w odległości 2 mm od spodu tłoka. Następnie zmierzyć średnicówką cylinder i obliczyć ile ma luzu. Co do luzu to różnie podają, kwestia chłodzenia,...
a czemu wczesniej tego nie bylo ? A na przyklad temu, ze jak byla nowa to sprezarka mniej "pluła" olejem, teraz jak tłok sie "wychodził" w cylinderku przepuszcza olej ktory krąży w ukladzie w wiekszej ilosci niz przedtem. Proste ;) Pozdrawiam
Ważna informacja jest taka, że po powrocie do domu powinna chłodzić. Małe szanse. Prawdopodobny wyciek czynnika chłodniczego przez nieszczelność. Możliwe, że wyciek jest połączony z zassaniem powietrza do układu. Opowieści o oleju uszczelniającym tłok można sobie między bajki włożyć. W czasie prawidłowej pracy ciepło sprężania rozgrzewa olej do ok...
Że wyrzuca olej to tutaj normalne, sprężarka z samochodu. Głowica chłodzona płynem, nie zauważyłem zaworu zwrotnego to ciśnienie jest stale na zaworach (tłoku) które nie są pierwszej młodości. Rodzaj oleju- od diesla bo od tego pochodzi sprężarka.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Też tak myślałem,ale czy test by kłamał? Czy jeżeli kompresja dostaje się do układu chłodzenia to płyn na tłok nie? A silnik pracuje równo i bez problemu odpala.
Azot jest potrzebny do chłodzenia komory spalania(bloku, głowicy i tłoków).
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Nie będzie to działać. A to z powodu braku wyprzedzenia/opóźnienia w sterowania grzaniem/chłodzeniem. Domyślam się że to miało działać tak że jak lewa strona jest grzana a prawa chłodzona (tak jak jest teraz na rysunku), to tłoki będą się przemieszczać w lewo. A po przemieszczeniu zmiana. Ale niestety nie ma tutaj wyprzedzenia. To dość paradoksalne...
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
Boli mnie fakt, że po zdaniu auta na warsztat. Chłopaki zamiast sprawdzić układ chłodzenia, tak jak im mówiłem, że jest problem to pojechali na jazdę testową. To mnie zabolało. Nie wykonali naprawy tak jak im Zleciłem. Przez to mogło dojść do nadmiernego ponadnormatywnie rozszerzenia elementu wewnątrz silnika co doprowadziło w konsekwencji do uszkodzeń...
bardzo obszerny katalog właściwie wszystkiego prócz blach i ramy, czyli od wycieraczek po rozrząd czy wydech http://ekatalog.motogama.pl/ekatalog Akcesoria / Inne Części do obsługi i napraw Filtry Linki Nadwozie / Kabina Nadwozie / Kabina-oświetlenie Paski napędowe / Rolki Przeniesienie napędu Silnik - Elektryka Silnik - Mechanizm korb.-tłok. Silnik...
Tak się kończy jazda z za dużą ilością oleju w paliwie ,jeszcze pewnie słabej jakości (słabo się spala). Druga sprawa to regulacja gaźnika. Trzy filtr w miarę zabijania się syfem tworzy się za nim podciśnienie które powoduje wzbogacenie mieszanki. PS 1:50 to 20ml oleju na 1l i lepiej nie robić mix-u na zapas. Na dotarcie to przy składaniu powinny być...
Witam kolegów i proszę o pomoc. Mam zamiar zakupić kompresor http://obrazki.elektroda.pl/2726042100_1... Mam pytanie czy nie będzie wywalać korków?
Zacieranie tłoka w tych silnikach to była częsta przypadłość. Słabe chłodzenie robiło swoje. Tłok raz przegrzany, spuchnięty nie trzymał wymiaru, był zdeformowany i zabielenie zaczernienia nie niwelowało tego, dlatego później szybciej łapał. Tłoki wyczynowe miały czoło tłoka tam gdzie pierścienie, mniejszy o setną wymiar, bo tam była największa temperatura....
Widze polska EDE 90 albo 110W. Czym bedziesz nabijał ? R290 ? Skraplacz ciut za duzy w stosunku do kompresora ( ale ujdzie w tłoku ) Ile kapilary dałes i jaka srednica ?
Pierwsze słyszę o spawaniu tłoków, IMHO raczej się tego nie robi. Ja bym z takiej oferty raczej nie skorzystał.
Turbina jest już zamontowana i wszystko śmiga, a chłodzenie denek chcę zrobić, bo po zgłębieniu tematu jest to dosyć ważna rzecz :)
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
Mam zamiar zrobić taką samą przeróbkę z głowicami tylko od sprężarki HS11 co w c-330 chodzą. Myślę że spełnią zadanie tylko muszę wymienić dwa cylindry bo jeden ma korozje a drugi rysy. Zastępując uszczelki pod cylindrem sylikonem zmniejszy się troszke przestrzeń nad tłokiem.
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Ziomy, VW zabrania planowania głowic. Między innymi dlatego właśnie, że grzybki zaczynają wystawać ponad kadłub - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoków ponad płaszczyznę kadłuba. Jakimś tam środkiem zaradczym jest pogłębianie gniazd zaworów, bez szlifowania trzonków - w dieslach są zawory chłodzone sodem, jeśli ktoś jest w temacie to wie....
Nie da się. Nie ta rama. Do tej ramy o ile jest to możliwe i ma mocowania do silnika 125cc . To można założyć cały większy silnik. 80cc można mieć, wymieniając cylinder,tłok,głowice. Ale bez wodnego chłodzenia.
Tłok wytoczony z aluminium pasowanie na 3 setne nie wiem czy nie za mało ale docelowo będzie chłodzony cieczą więc może nie będzie puchł.
Jeśli nie ma jeszcze elewacji zewnętrznej (ocieplenie, tynki) to można rozważyć pociągnięcie kabli na zewnątrz w peszach, tam, gdzie położenie ich wewnątrz jest bardo skomplikowane. Co do progów, drzwi itp utrudnień - jeśli nie ma jeszcze podłóg to wyciąć rowki i tam peszel z kablem pod podłogę. Co do listew przypodłogowych - zrób najpierw projekt całego...
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest dostawania się cieczy chłodzącej na tłoki lub do oleju.Benzyna może dostać się do oleju ponieważ podczas sprężania mieszanka może zostać wydmuchiwana.
To może Pan trafił na zbyt gorącą pogodę albo wada fabryczna skoro po 20 litrach. Temperatura powietrza robi bardzo dużą różnicę w czasie pracy silnika chłodzonego powietrzem. Warto robić przerwy zwłaszcza jak silnik jest na dotarciu a na podwórku jest gorąco. Takie dziury w tłoku to prawie na pewno roztopienie tłoka w wyniku przegrzania a nie jakieś...
Skoro wynik na obecność spalin wyszedł negatywnie to jak może dostawać się płyn na tłok? Przecież w układzie chłodzenia jest mniejsze ciśnienie niż na tłokach więc powinny pojawiać się pęcherzyki układzie i powinny twardnieć węże od układu chłodzenia.
Dziękuje za odpowiedź. Nie mam układu chłodzenia cieczą . Jutro spróbuje bez termestatu czyli bez elektro zaworu . Jeszcze jedno czy złej jakości olej ma wpływ na puchnięcie tłoka . I czy jak zmienił bym tłok na nowy to uzyskam różnice ? Z góry dziękuje
Wymieniane tylko pierścienie no i oczywiście panewki korbowodowe ,głowica nie ruszana bo przebieg znikomy tak jak pisałem 139tys km była tylko sprawdzona i nigdy już więcej passata AJM ...bo auto było sprowadzone nowe z Niemiec jeden właściciel bardzo zadbane jeździło po autostradach itp lany oryginalny olej sprowadzany bo w Rzeszowie u dilera w tamtym...
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Nie mógłby. Za niska kompresja. Poczytaj więcej o sprężaniu i samozapłonie. Drugi problem, wtrysk i pompa wysokiego ciśnienia. Trzeci problem to duża pojemność skrzyni korbowej. Czwarty problem, odprowadzenie ciepła z silnika. Nie wystarczy dotychczasowe chłodzenie powietrzne. Nie wspomnę o wytrzymałości wału, korbowodów czy tłoków, w których natychmiast...
Śruba ma trzy zadania, transport granulatu, mieszanie, i sprężanie a co za tym idzie poprzez wzrost ciśnienia rośnie temperatura i w takiej postaci plastycznej, poprzez dysze i kanały w matrycy wtryskiwany jest do formy. Matryca posiada grzałki oraz chłodzenie wodne.
Silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem? Nie zawsze pojawia się olej w zbiorniczku jak jest uszkodzona uszczelka. Czasami są tylko przedmuchy do układu chłodzenia ale wtedy po dłuższym postoju są problemy z odpaleniem bo na tłoku siedzi płyn chłodniczy.
A tłok nie może przylegać szczelnie do cylindra z powodu, o którym pisałem. Poza tym gaz trzeba na zmianę ogrzewać i chłodzić - a tego nie da się robić szybko.
Jeśli płyn przedostaje się wydmuchaną uszczelką do cylindra to odkręcenie korka nic nie zmieni. Nie dość że układ chłodzenia nie jest wstanie wytrzymać ciśnienia jakie wytwarza tłok sprężając powietrze w cylindrze to sam płyn ot tak w mgnieniu oka się z powrotem do układu nie cofnie chwile musi to potrwać. Książkowo korek wypuszcza nadmiar ciśnienia...
Ok, kończąc przygodę z naprawą hondy, to okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Poprzedni właściciel chyba dawał ostro w palnik, bo pierścienie były odbarwione, a cylinder porysowany, więc wleciał nowy tłok z oryginału i honowanie cylindra. Przy okazji płyny eksploatacyjne po wymieniane i chodzi...
Witam, mam motocykl kawasaki kx 420 2-takt chłodzony powietrzem, z roku 1981. Mam uszkodzony tłok,tak się posypał ze nic z niego nie zostało. Szukam informacji o tym silniku-wszystko o tłoku do tego modelu. Nie mogę dostać nowego, wiec chce dorobić ale nie posiadam starego na wzór. Czy ktoś ma jakieś informacje co do tego tłoka, szczegółowe wymiary,...
Takie obce części powbijałyby się w głowicę oraz denko tłoka, na zdjęciach nie widać takich uszkodzeń. Na pierwszym tłoku widać że nawet pierścień zaczął się wybijać w rowku tłoka. BTW. Jak masz ustawiony zapłon? Dla silników 50 i 80 cm³ chłodzonych powietrzem ma być ustawiony na 1.8 mm przed GMP. Również proszę o zdjęcia cylindra oraz głowicy.
Piszemy o gazach, nie o ciałach stałych. 1 na 20 zjonizowany? o ile pamiętam, 1 na miliard w temperaturze 1200°C - przecież na jonizację trzeba kilku-kilkunastu eV! Mówię o gazach rzeczywistych, a nie o jakimś pyle z gumowych kuleczek. W trzech wymiarach będzie już 20^3. o ile pamiętam, 1 na miliard w temperaturze 1200°C - przecież na jonizację trzeba...
Na biegu jałowym nie ma za dobrego chłodzenia. Trzeba było ją pogonić na obrotach ale bez obciążania. Wtedy ma dobre chłodzenie, a ciepła wytwarzania niewiele bo nie wykonuje pracy.
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
Pierścienie zapiekają się bo olej jest nieodpowiedni lub uszkodzone są natryski olejowe, chłodzące denka tłoków. Chciasz kiedyś miałem okazje rozbierać silnik w którym pierścienie notorycznie się zapiekały. Klijent rozbierał go regularnie co miesiąc. Aż po szóstym razie się poddał. Okazało się że zakładał pierścienie od innego silnika, przerobiwszy...
Dla potomnych dopisze, że ma wpływ na kondycję silnika, a dokładnie prawidłowe zużywanie się elementów tłok pierścienie tuleja. Be tej blaszki te elementy są źle chłodzone i się przegrzewają.
No to właśnie czasem motor może być bardziej nagrzany, czasem mniej. Tak może puchnąć tłok, co zwiastuje lekkie zacieranie się silnika. A on chłodzony powietrzem, no crossik czyli pewnie w palnik dostaje równo :P . Jest jeszcze taka szansa, że może impulsator w silniku świruje pod temperaturą. Jednak to jest dość mocno naciągana hipoteza :/ .
Też. Ale w swojej praktyce jeszcze mi się nie zdarzył taki przypadek, nawet po przegrzaniu silnika. Hm, nawet pęknięta tuleja jest możliwa. Ja rozumuję tak, ze obsady się kurczą i na zimnym normalnie woda "szrajbuje" na tłok i dalej do misy (płyn jest penetrujący, więc pierścienie nie stanowią wielkiej przeszkody) ?? Kompresor jednak bym wykluczył i...
(at)mlody71 Tłoki wyglądają jeszcze ok .Ten dolny mało widoczny. Silnik sprawny ? Dostałeś w częściach tzn rozebrana i masz na pewno wszystkie części ? Zlej i pokaż olej oraz łożysko oporowe. Pokaż jeszcze zaworki a szczególnie gniazda. Sprzęt podobno żywotny. Można próbować złożyć na dotychczasowych częściach i na tej podstawie ocenić potrzebę i rozległość...
Mogą być różne objawy. 1. Zwieksza się ilość oleju lub płynu w układach (więcej płynu ->mniej oleju lub mniej płynu ->wiecej oleju) przy czym oba będą przybierały szary kolor o papkowatej konsystencji wynikajacy z przenikania jednego do drugiego) 2. Zwiększanie się ilości tylko płynu chłodniczego i zapowietrzanie układu chłodzenia (wynika z przedostawania...
Ostatecznie podsumowując, coby temat zakończyć. Wymiana cewki pomogła, ale nie zmieniło to faktu, że miesiąc później zatarł się silnik ;-) - poszła uszczelka pod głowicą i kilka litrów cieczy chłodzącej do tłoka, w zamian wypluwając rdzę przez zbiorniczek wyrównawczy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Sorki za odgrzewanie tematu, ale identyczny pomysł chodzi mi po głowie i jestem ciekaw czy cokolwiek zostało osiągnięte? Owszem są gotowe rozwiązania jak np. tu: http://www.stirlingenergy.com/ z tym, że oni chyba tylko grzeją słońcem a nie używają chłodu ziemi. No i cena , jeżeli to jest to samo co kiedyś wyczytałem to jedna taka antena to koszt...
Ściągnąłem instrukcje napraw i dużo danych jest zawartych natomiast co do samego tłoka nie ma nic. Wydaje mi się że pasowanie jest od 5 do 10 setek mierząc tłok z 10 mm od dołu, natomiast od góry jest dość spora szczelina, nie mierzyłem jej ale coś około 1mm. Wnioskując że to silnik chłodzony powietrzem jest to normalne gdyż temperatura jest dużo większa...
Złe spasowanie tłoka/cylindra albo wykonane z gównianych materiałów. Tłok puchnie po rozgrzaniu i najprawdopodbniej pierścienie się zacierają. Chłodzenie nic tu nie da. Po prostu nie każdy jest mechanikiem. PS. Podręcznikowe objawy. Spróbuj starym sposobem do dwusuwów tzn. dolej nieco oleju 2T do paliwa (1:25) i zobaczymy może się dotrze po jakimś czasie,...
Jak jest dziura w tłoku w sprężarce to będzie przyczyną że silnik się grzeje? Czy będzie inna przyczyna?
Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój...
wystawanie tłoków dorabianie tłoków odlewanie tłoków
lodówka turbo podłączyć przedni panel potencjometr cambridge audio
somfy napęd bramy pralka mastercook instrukcja obsługi
Jak ustawić parametry pieca na pellet? Praktyczne wskazówki Dlaczego forum Elektroda ma niski poziom merytoryczny?