Na dole do sanek są przykręcone dwa ramienia z oczkami na bolce od chłodnicy. Wystarczy wyjąć wentylator górą a chłodnica wyjdzie dołem. tylko musisz w miarę wysoko podlewarować przód do wyjęcia chłodnicy
Upewnij się że nigdzie więcej nie ma tego zielonego barwnika UV . Np.skraplacz/chłodnica klimy na dole.
Nic jeszcze nie sprawdzałem ,ponieważ auto dopiero ściągneli w nocy. Po południu sprawdzę ciśnienie i podstawowe rzeczy.W chłodnicy pękło kolanko górne ,nie sama chłodnica .
A ile czynnika zostało zaaplikowane? Przed montażem oczywiście układ przepłukałeś? Nie wiem czy wiesz, ale jeżeli układ jest "otwarty" (np. zdemontowałeś chłodnicę) przez dłużej niż 0,5h, to należy bezwzględnie układ przepłukać specjałami ;). Olej w sprężarce bezwzględnie do wymiany, a to z kolei wiąże się ze zdemontowaniem sprężarki. Napisz mi jeszcze...
Jeszcze raz sprawdzić działanie termostatu czy aby za szybko nie "idzie" na chłodnicę...
przed chłodnicą,za atrapą.
Jak nie masz połączenia ze sterownikiem silnika to nigdy go nie odpalisz i nie zakręci rozrusznik sprawdzić zasilania na sterownik silnika wszystkie i masy oraz kable pod chłodnicą
Może być też wina termostatu, zimny silnik pali sporo więcej.. Masz zatyczkę na chłodnicę?
Pierwszy załączy się przy 95° i nie puści dopuki temperatura nie spadnie do 90°, ogrzewając dalej załączy się drugi styk przy 105° a puści przy 100°. Czyli przy 105° oba styki powinny być zwarte.
Jeśli wygląda to jak walec z kawałkiem przewodu zakończonego wtyczką to jest to dodatkowa pompa wody stosowana jeśli jest klima.
Może być niedrożna chłodnica.
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Szanowny Kolega Motronic zapomniał podpowiedzieć o przecierających się "schlauhach" podciśnienia , przy poprzeczce nad chłodnicą.
Uszkodzona chłodnica oleju.
Nie interesuje mnie przekaźnik, pisałeś o jednej ze wsówek klimy w okolicy chłodnicy. Najprawdopodobniej jeden z presostatów odpinałeś, po tym wyłączał się wentylator, wygląda to jak zwierający presostat ciśnienia klimy
Czyli czujnik znajdujący się na obudowie termostatu odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej,a ''czujnik'' termo włącznik umieszczony na chłodnicy odpowiada za załączanie się wentylatora chłodnicy!
Jeśli się nagrzewa do normalnej temperatury,ale dłużej to jest to normalne.Spowodowane niskimi temperaturami i nic tu nie pomoże.Możesz tylko przy rozgrzewaniu silnika nie włączać nagrzewnicy,bo działa wtedy jak chłodnica.
Wymieniać samemu czy lepiej serwis?? Jaki koszt tej przyjemności. Nagrzewnica do Opla to koło 80zł a wymiana?? Może na początek wsypać jakiś uszczelniacz do chłodnic??
Sprawdź również czy nie jest bardzo zanieczyszczona chłodnica (muchy itd.).
Witam. Na mój gust to czujnik temperatury w chłodnicy. Choć może to być i termostat, który cały czas może być zamknięty i nie otwiera duże obiegu układu chłodzenia. Czy po uruchomieniu auta i jego pracy przez klika minut chłodnica jest cieplejsza? Jeśli jest cały czas zimna to tak jak napisałem wyżej - termostat. Jeśli ciepła to czujnik. Co się tyczy...
Kupiłem Opla Vectrę 2,0DTI z klimatyzacją manual i czegoś brakuje bo nie chodzi. Uszkodzony był przód i chyba jest inna chłodnica klimatyzacji, nikt z mechaników w okolicy nie jest w stanie czego brak do tego modelu. Proszę o pomoc może ktoś podeśle zdjęcia od tego modelu, ja myślę że jest inna chłodnica i brak przewodu między sprężarką a chłodnicą.
Sprawdź szczelność przewodów turbina, chłodnica powietrza ,silnik.
temat nie do przeskoczenia, specyfiki dorażne odradzam bo ja załatwiłem w ten sposób głowice do tego żeliwną co do klejenia tyle opini ile klejących, kleji wypróbowałem dziesiątki w tym uznanych producentów za niezłą kase efekt końcowy chłodnica do wymiany, proponuje poszukanie chłodnicy tym bardziej że vectra to nie wynalazek
prawdopodobnie ktoś wkładał już tam swoje ręce...często uszkadza się opornik od regulacji obrotów i wtedy nie działają wogóle wentylatory, więc najprostsym sposobem jest ominięcie go, a co za tym idzie brak dwóch biegów, podejrzewam że i tak jest u Ciebie, ale nie należy się tym przejmować, pozdrawiam
Zastosuj żel, albo proszek do uszczelniania chłodnic, na jakiś czas pomoże. Po jakimś czasie i tak chłodnica do wymiany (naprawy, jeśli opłacalna).
dzięki za odpowiedź ale chodzi mi o to czy to jest ta dolna koło chłodnic czy za silnikiem
Między chłodnica a zderzakiem
Sprawdzić chłodnicę i profilaktycznie wymień termostat.
Obstawiam 3 miejsca: -chłodnica szczególnie przy kolumnach -pompa wody -nagrzewnica.
Zabrudzona lub niedrożna chłodnica lub uszczelka pod głowicą.
Bodzio ma rację - wężyki podciśnienia nad chłodnicą , często tam sie przecierają.
A może czujnik w chłodnicy jest nie taki jaki powinien być, lub chłodnica od silnika 1,6.
Termostat. Pomacać węże od chłodnicy na zimnym. Jak się będą nagrzewały oba to znaczy że jest obieg przez chłodnice i uszkodzony termostat.
Kwestia znalezienia czujnika no ale już coś wiem.... Ze jest po prawej stronie :-) i ma się rozumieć że wkrecony jest w chłodnice?
Myślałem nad czujnikiem przy termostacie jutro mam zamiar go kupić i sprawdzić. Znajomy także mówił, że korek od zbiorniczka może też być przyczyną , jest to możliwe ? Pompa wody raczej nie, bo przewody dochodzące do chłodnicy i sama chłodnica jest gorąca.
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
jeden jest of feny, drugi to wyłaczający sprzęgło klimy jak zbyt wzrosnie temp. chłodnicy
Termostat do wymiany. Dla pewności sprawdź czy chłodnica robi się ciepła wraz z nagrzewaniem płynu.
według mnie są cztery możliwości: wciśnięty przycisk klimy sklejony przekaźnik przy akumulatorze popsuty czujnik, wkręcony w chłodnicę albo popsuty czujnik (presostat) wkręcony w rurkę klimy pod akumulatorem
Witam kolegów wymienili mi w stacji diagnostycznej chłodnicę od klimatyzacji twierdząc że jest nieszczelna gościu podłączył 2 zegary i nabił klimatyzacje jakimś gazem pokazując mi że na obu zegarach manometrach niebieskim i czerwonym że jest ciśnienie 20 atm i po chwili i faktycznie po mału schodziło Mam pytanie czy dając 20 atm na chłodnicę gościu...
Witam! Tak jest prawidłowo. Pozdrawiam
jeżeli cały płyn uciekł podejrzewam uszkodzenie przewodu wychodzącego na dole z chłodnicy
sporych kosztów?? co masz na mysli?? caly silnk moze byc do remontu??
Czy chłodnica oleju i wymiennik cieplny to to samo urządzenie????
Sam niewiem odpinałem wtyczki od wentylatorów chłodnic i to samo jeszcze od kompresora zobacze.
Może pompa nie wyrabia,albo chłodnica jest zapchana.Czy zdarza się że płyn się gotuje ?
W tej chlodnicy u mnie nie ma tych dwóch czujników co na tym zdjeciu :cry: Chłodnica wygląda na oryginalną jednak... W tym Vectra B 2.0 Dti ten termowyłacznik R146 nie wystepuje w modelu X20DTH i X20DTL. Jest tylko w modelu Y20DTH. Skolei Y20DTH ma identyczną instalację jak Vectra B 2.2 Dti czyli model Y22DTR. Może więc to zdjecie pochodzi z 2.0 Dti...
Możliwe że termostat nie otworzył ci wielkiego obiegu. Nastepnym razem ,zobacz czy masz gorące przewody przy chłodnicy.
a czy to autko ma zainstalowaną klimę, bo w takim razie wentylatory mają się kręcić.
Schematy do Vectry [url=http://www.die-opel-tuner.de/vectra...
Witam. To ja już nie rozumiem czego Ty chcesz skoro klima nie jest nabita to nie będzie działać. Jedź gdzieś do innego warsztatu sprawdzić szczelność. Trzeba by napełnić klimę azotem i wszystko idzie samemu sprawdzić. Wiadomo jak masz latarkę uv to łatwiej zauważyć, ale pod gołym okiem jak dobrze się przyjrzeć też da się zauważyć jeżeli przewody są...
tak lekko się kręci Dodano po 3 jeśli to coś pomoże to jest to wersja z klimą 95r jhest 2 wentylatory jeden za atrapą a drugi za chłodnicą przy silniku i to ten właśnie pali ten bezpiecznik
Są dwa przekażniki w zależności od typu silnika. Przy silniku X20XEV są dwa jednakowe przekażniki plus opornik, przyC20LET dwa różne plus opornik.Do opornika dochodzą przewody czerwonożółty i czarnozielony (wg schematu).Przypominam sobie że w którymś z aut opornik był zamontowany przed chłodnicą z przodu.Moja rada iść po kolorach przewodów. Powodzenia.
Starsze Vectry nie miały przekaźnika wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.
jak się coś rozgrzewa to i się rozszerza stąd poziom rośnie jeśli zawsze na rozgrzanym silniku poziom jest taki sam to ok a że szybko osiąga temp to chwała dla termostatu wg mnie jest wszystko ok z wyjątkiem 97st - wydaje mi się że powinno być ok 90st więc przyczyną może być termostat albo przytkana chłodnica albo po prostu błąd wskazania
Płyn wyrzuca przez korek czy korek masz odkręcony? To jest układ ciśnieniowy i korek musi być zakręcony, ważne jest aby zawór w korku był sprawny. Do płynu nie musi się przedostawać olej, może tylko powietrze/spaliny ale równie dobrze chłodnica mogła być już stara (utlenione aluminium i plastik) i/lub zablokował się zawór w korku i ciśnienie w układzie...
http://allegro.pl/termostat-opel-astra-f... identyczny, który wąż od termostatu jest zimny ten do chłodnicy ?
Witam. Jak zewrzesz styki to załączy się? Jeżeli tak to wymień czujnik. Pozdrawiam
rozumiesz czemu się panewki chciały się zatrzeć Panewki nie są istotami żywymi, więc nie mogły "chcieć" się zatrzeć. Autor pisze, że po zgaśnięciu silnika mógł go obrócić kluczem, więc nie był zatarty. Panewki pewnie były fioletowe od dawna, ważne czy były na nic ślady przytarcia. Ja raczej obstawiam zbieg okoliczności bez związku z płukanką i usterkę...
"Siedzę" teraz na laptopku - jak tylko dam radę gdzieś podpiąć twardy dysk z PC-ta, to postawię wszystkie schematy do VECTRY B dla wszystkich zainteresowanych - tak na dobrą sprawę nawet nie wiem skąd je mam na dysku, ale mam i za jakiegoś punkta się podzielę. ps. jak nadal pilnie tego potrzebujesz, to przypomnij się bo z dyskiem muszę gdzieś polecieć...
Witam, Sprawdź dokładnie gumy mocujące chłodnicę od góry, one uwielbiają przenosić ciekawe odgłosy na całą karoserie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... w pierwszej paczce masz schematy do wentylatora chłodnicy.
Jeśli chłodnica robi się ciepła przy temp 45 stopni to niestety ale termostat trzeba będzie raczej wymienić.
Kolego Barton zrobiłem jak radziłeś z tym ze tym razem nie dodawałem gazu tylko na postoju auto "pyrkało" Temperatura wzrosła do ok 97 stopni i wentylator sie włączył pochodził dosłownie 15 sekund po czym się wyłączył i tak trzy razy. Nic innego sie nie działo a temperatura silnika cały czas utrzymuje sie na poziomie tych 97 stopni. Czy wentylator nie...
Witam Kolegów i proszę o pomoc a właściwie uporządkowanie chaosu jaki mam w głowie po przeczytaniu wielu forów poruszających ten problem. Samochód Opel Vectra C 1.9CDTI 120KM Podstawowe pytania: - Ile biegów ma system wiatraków chłodzących? - Jakie są orientacyjne temperatury załączania poszczególnych biegów? - Czy wskazówka temperatury ma być prawidłowo...
Witam wszystkich serdecznie, moje pytanie dotyczy następującej rzeczy, posiadam opel vectra 1,8 z 1991 r. W momencie jak jest temperatura silnika do 80 stopni celsjusza w samochodzie jest w miarę ciepło. A gdy się włącza obieg duży w układzie chłodzenia to w samochodzie robi się zimno.Jak już się zamyka obieg duży i spada temperatura silnika to znowu...
chodzi o przekaźnik wentylatora chłodnicy
ZBIORNIK PŁYNU WYRÓWNAWCZEGO DO CHŁODNICY
Załączam zdjęcie radiatora Czyli masz wymienioną chłodnicę cieczy. Myślałem, że ktoś Ci założył nową nagrzewnicę... Sprawdzili ją przed wymianą? Wg mnie to pompa. W sezonie letnim nie grzało Ci się auto na postoju? Sprawdź jak nagrzewa się chłodnica, żeby wykluczyć termostat. Jakiej firmy wcześniej kupowałeś?
Tak jak poprzednik napisał skąd wiesz że to 45 stopni?Moim zdaniem coś chyba oszukuje ci czujnik temp. wskażnika .Najprościej to sprawdz jaka jest temperatura kolektora ssącego jakimś innym termometrem i będziesz wiedział.Jeżeli jest ok to pozostanie sprawdzenie termo- włącznika w chłodnicy no i czy cała się nagrzewa chłodnica czy tylko jej część.
w tym silniku jest tak że to działanie jest spowodowane pracą termostatu tzn jak silnik nie nagrzany to jest duży przepływ przez nagrzewnicę i masz ciepło a jak silnik dochodzi do temp przy której termostat się mocno otwiera to ogranicza przepływ przez nagrzewnicę jednocześnie puszczając dużo płynu przez chłodnicę aby jak najszybciej ochłodzić silnik...
Witam przyczyną grzania się silnika może być przypchana chłodnica lub zapowietrzony układ całego chłodzenia. ale przy 16 normą jest temperatura ok 90 st. C
Witam, czy ktoś orientuje się na temat tej chłodnicy oleju? Czy pasuje ona bez żadnych przeróbek? Jak tam się przykręca rurki te od góry? Poniżej link do chłodnicy, co znalazłem: https://allegrolokalnie.pl/oferta/chlodn...
Witam mam takie pytanie czy moge do starego auta Vectra A silnik 1.8i rok 1991 wlać płyn chłodniczy G12 pytam tylko doświadczonych mechaników.Bo nie chce żeby mi chłodnice rozsadziło.Z góry dziękuję za rady
Czy w Oplu Vectrze B z klimatyzacją, jest wentylator na chłodnicy od klimy? Czy ktoś wie, jaki drugi wentylator można założyć do chłodnicy wody?
Nie czujniki te na chłodnicy załączają przy 98st.nawet ale mnie się rozchodziło czy się załącza. To lepiej sprawdź na warsztacie czy to wina czujnika na chłodnicy i sprawdź czy chłodnica zaraz po uruchomieniu silnika robi się ciepła bo jak tak to termostat do wymiany.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Witam Potrzebuję schemat sterowania wentylatorami chłodnicy do Vectry B '97r (przed liftem!). W dziale download są schematy do tego samochodu, ale chyba żaden nie zawiera sterowania wentylatorami. Przydałby się także schemat klimatyzacji automatycznej i ręcznej. Z góry dziękuję.
Wiec albo masz powietrze w chłodnicy albo jest niedrozna, zakładając że układ za chłodnicą jest drozny i nie blokuje przepływu. Zdejmij wąż z dołu chłodnicy i sprawdź czy coś z chłodnicy wylatuje
Uprzedzam, że czynność nie należy do najprostszych, szczególnie jeśli masz klimę. Wtedy kilka godzin z głowy i bez pomocy drugiej osoby i kanału może okazać się zadaniem niewykonalnym. Tak to już Ople mają ;] Ale nie wiem w końcu na czym stanęło, jeździ, chłodzi? Mam klimatronic. Kanału niestety nie posiadam, z drugą osobą też może być problem a największy...
Termostat Zbyt wcześnie się otwiera i puszcza na chłodnice co skutkuje nie dogrzaniem silnika i reduktora Jak masz wpięty reduktor szeregowo czy równolegle ?
Pilnie poszukuje schematu elektrycznego klimatyzacji manualnej i obwodów wentylatorów chłodnicy do Vectry B - w schematach z dowlandu nie ma tych instalacji, pobrałem wszystkie.
Witatrak jest jeden z przed chłodnicą i jedem za. Nie działa ten przed chłodnicą jest na 100% od klimy i powinen działać zaraz po jej włączeniu. Bezpieczniki całe na 100%. jest za to kupa przekaźników , do których nie mam rozpiski do czego służą.
Witam Kacper dlaczego od hopla kadeta. faktycznie mam sprzet raczej dla obliczen i sie grzeje... chlodnica vectry jest beznadziejna. chyba sie kopne na zlomowiec i poszukam. redukcje mnie wykoncza... cm3 na cm2 wylicze byle cisza byla pozdrawiam podwodniakow Dodano po 21 mice6 siatke mozna kupic wszedzie. martwi mnie tylko brak fantazji u ludzi takich...
Jak już ma 100 stopni to chłodnica jest ciepła, zimna? Czujnik temp jest ok? Nowy termostat nie nie znaczy, że musi być sprawny.Teraz na rynku można napotkać na różny szmelc.
Z tego co pamietam to coś około 1 OM 50W. Ja mam puszczone bez rezystora i też jest dobrze. Oryginalny kosztuje koło 100zł.
ja zrobiłem coś podobnego przy kombajnie ale prymitywnie- nakładałem warstwę silikonu i ją owijałem izolacją i tak kilka razy. wszystko jest ok. ale lepiej kup poxiline- taką plastelinkę. też jest dobra. ale najpierw wszystko dobrze wyczyść i będzie trzymać. sam kilka razy tak robiłem. bo na małe pęknięcia jest taki proszek do wsypania do chłodnicy,...
Pozwólcie że się podepnę troszkę pod temat. Czy normalne jest to że na zimnym silniku po włączeniu zapłonu zaczęły siękręcić 2 wentylatory a 1 się nie kręcił??? Bo w sumie są 3 , 2 są od zenątrz obok siebie (kręci się 1) i jeszcze jeden jest pomiędzy chłodnicą a silnikiem i ten tez się kręci. dodam że to 1.7 TD isuzu.
Musiałem wymienić chłodnicę od klimatyzacji w Vectra.Ponieważ kupiłem chłodnicę a uszczelki musiałem dokupić osobno i udało mi się kupić tylko jedną a drugą na zamówienie dostane w tygodniu zostawiłem nie podłączony jeden ze wężyków a tam gdzie miałem uszczelkę to dokręciłem.I mam pytanie czy powietrze w układzie chłodzenia będzie miało zły wpływ na...
Płynu nie brakuje, temperatura normalna (jak to w oplu) a po wyłączeniu kluczyka wentylator czasami pracuje nawet do 10 minut. Zaczyna mnie to już wkurzać, bo nieraz przejadę 1km, zrobię szybkie zakupy i gdy wracam wentylator chłodnicy nadal pracuje:| Czy może to być uszkodzony czujnik temperatury płynu w chłodnicy? Za pomoc dziękuję.
Właśnie widać kto tutaj już zrobił dużo sweterków kolego Cobraa to nie maluch i troche elektroniki tam jest a chyba też nie zauważyłeś że Ignacy napisał że ciepły silnik pracuje bez problemu że nie wspomne że jak miałem vectrę z takim samym problemem to właśnie był uszkodzony aparat zapłonowy była słaba izolacja silnik po nagrzani chodził bo izolacja...
Witam a silnik jest ciepły ? tzn czy płyn sie grzeje sparwdź czy chłodnica jest ciepła.... a najlpeije to sparwdź chwile po zapaleniu samochodu czy chłodnica sie grzeje jezeli tak tzn że obieg jest otwarty czyli termostat jest rozwalony... a skąd wiesz że czujnik jest dobry?? Pozdrawiam
Dużo musisz jeździć aby płyn wywaliło ze zbiorniczka wyrównawczego? Chłodnica robi się ciepła? Ja bym sprawdził czy termostat puszcza i czy pompa nie ma urwanego wirnika - bardzo często się zdarza. Zanim pozwolisz rozebrać silnik sprawdź. Pozdrawiam
Skoro niemasz korka to poprostu odepnij przewód od chłodnicy tylko powoli.
Brak zasilania/masy silnik,ecu itd
nie wiem dokladnie jak jest w Vectrze, ale w wiekszosci Opli jest on gdzies za grillem w zderzaku... Generalnie szukaj go gdzies miedzy zderzakiem a chlodnica.. kawalek plastiku..
Witam, mam taki problem z Vectra b 2.0 Dti a mianowicie ucieka mi płyn chłodniczy, sprawdzilem pompę wody ( sucha), trojnik tez, chłodnica cala jak nowa, nie ma mazi pod korkiem w zbiorniczku wyrownawczym jak i pod korkiem oleju. Oleju nie przybywa a auto chodzi normalnie, żadnego spadku mocy.Naciskalem przewody żaden nie siknal ;\ nie mam pojęcia gdzie...
A nie ma tam "chłodnicy" olej-woda?
To panowie z ASO nie długo popracują w serwisie. Klienci więcej wiedzą. Co ma chłodnica (chłodząca) i jej temperatura do klimy. Wentylatory od razu pracują - skuteczniejsze jest wówczas chłodzenie. O jakim oni płynie mówią - jestem w szoku... 8O
Problem rozwiązany, a mianowicie nagrzewnica chociaż drożna nie oddawała ciepła ponieważ posiadała mniejszą ilość rurek odprowadzających ciepło. Po zamontowaniu nagrzewnicy firmy valeo, ogrzewanie powróciło do normy. Oto zdjęcia nagrzewnic, z lewej valeo a z prawej jakiś zamiennik który nie oddawał ciepła. http://obrazki.elektroda.pl/6884956500_1...
vectra chłodnica vectra wentylator chłodnica wentylator chłodnica vectra
lodówka elektrozawór zmywarka bosch mycia uziemienie wbijane
zasilacz serwerowy zalaczenie zasilacz serwerowy zalaczenie
Wypadanie zapłonu w Jeep Patriot 2.4 - przyczyny i diagnostyka Skutki użycia zasilacza 10V zamiast 6V w urządzeniach elektronicznych