A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
chłodzenie alternatora jest baaaardzo skuteczne (praktycznie otwarta obudowa i "przedmuch" wentylatorem na parę tys. obr/min). A i tak jego temperatura w czasie dłuższej jazdy dochodzi do 70 st.C - tyle ja namierzyłem.
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Są identyczne, tylko pierwsze modele były wodą chłodzone. Od w169 jest inny - regulator LIN a nie L jak u ciebie
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał. Z tego co wiem to faktycznie na alternatorze był zamontowany wentylator...
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
ALTERNATOR z MB A170cdi 2003r VALEO 150A nr kat MB 608 154 02 02 chłodzony cieczą- jakie łożyska?
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Witam. Chłodzenie i jeszcze raz chłodzenie. I emalia wytrzymująca wyższe temperatury.
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Tak jest tam olej, cały alternator oraz magneto w nim pływa, domniemam że z racji chłodzenia.
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
Faktycznie będzie ładował w obie strony, tylko muszę zaznaczyć jedną rzecz bardzo istotną, chodzi mi o chłodzenie alternatora tylko w jedną stronę obrotów chłodzenie będzie następować. Jak masz alternator który powinien obracać się w prawo a ty użytkujesz go kręcąc w lewo to diody pewnie się po przegrzewają. W starszych modelach alternatora masz wiatrak...
Do marr. Czy ten komin twego znajomego.był od jakiejs dużej kotłowni. Bo nie bardzo wierzę żeby komin od mieszkania miał taki ciąg. Zwłaszcza kiedy w piecu się nie pali. I niema wiatru. Do zigler. Kolega ma alternator od malucha. I podobno się grzeje. Otuż straty na prądy wirowe w stojanie to jedno. A chłodzenie alternatora to drugie. Alternatory maja...
Coś w tym jest. Chłodzenie alternatora jest zależne od obrotów, tłukąc się po mieście ma się większe szanse na awarię, biorąc pod uwagę miastowe bolączki, zaparowane szyby, dmuchawa, kiepski ruch powietrza pod maską!, silnik kisi się w swoim cieple. No ale cóż, na miasto to Panda z gazem a nie diesel :lol:
Jak rozumiem, problem polega na rozwiązaniu układu chłodzenia alternatora? Może jak w Audi 8o B2 z altkami 65/90A: http://obrazki.elektroda.net/83_12902008... Za: Hans-Rudiger Etzold SAM NAPRAWIAm Audi 80 Początek rury powietrznej poprowadziłbym w okolice poboru powietra dla filtra powietrza silnika ale wykonałbym jakby drugi, osobny kominek....
Patrząc w katalogu, to najzwyklejszy alternator Boscha starego typu, z zewnętrznym chłodzeniem. Nie powinno być niespodzianek.
Diesel, alternator wodą chłodzony?
Będzie działał tylko gorzej bedzie się chłodził Zwróć uwagę czy masz ninus na masę
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
Normalny alternator tylko stojan jest chłodzony cieczą chłodzącą silnika.P
Zmartwię cię oloolo. Tak samo. Altek jest w zbiorniku oleju, który to jest z boku, bo to silnik z suchą miską olejową. To standard w japoniach. Olej ma chłodzić alternator, choć sam jest gorący. Z ciekawszych usterek, to miałem urwany przewód z cewki zasilania modułu z dr biga. Wibracje w tym singlu spowodowały rozerwanie przewodu, który urwał się tworząc...
Tez nie. Nie osiągnie tego prądu ze względu na obroty. Przełożenie w maluchu jest jak 1:1,3 ldo 1:1,5 (zależy od ilości podkładek), w bisie znacznie wieksze. Poza tym alternator w maluchu ma gorsze chłodzenie.
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
alternator chłodzony cieczą? co do tego licznika obrotów to chyba chodziło o obrotomierz (prędkość obrotowa a nie ilość obrotów w czasie testów ;-) ).
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Kierunek nie ma znaczenia bo to prądnica prądu przemiennego. Ale ma znaczenie dla chłodzenia, wentylator jest przewidziany do obrotów w prawo.
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
Donoszę że auto przejechało od czasu naprawy około 600km - klima chłodzi, alternator ładuje. Jeszcze jedna sprawa: nie wiem czy to może mieć jakiś związek ze sprawą, ale już od pewnego czasu zdarzało się że na biegu jałowym spadły obroty niemal do zera - bywało że silnik nawet zgasł. Przy jeździe z większą prędkością zaś czasami silnik przerwie na pół...
Alternator olejowy ( chłodzony olejem).
Instalacja to nie problem, tylko ten silnik nie ma układu chłodzenia :D Jest chłodzony powietrze :) Będzie alternator 90-120A, więc szukam elektrycznego podgrzewacza.
100 A przy 12 V to niestety pasek musi przenieść prawie 1,5 KW mocy mechanicznej by alternator mógł przetworzyć to na prąd elektryczny Nie 1,5kW a 3 kW sprawność alternatora nie przekracza 50% . Po drugie kup taki co da się zamontować w miarę bezpiecznie. Koło pasowe nie zmniejszaj bo będzie ci ślizgać i palić pasek. Normalny ma ok 80 % zresztą nie...
diody są na wcisk a radiatorem jest cały korpus alternatora chłodzony cieczą :) coż kupie dzisiaj diody i będę sprawdzał już na zmontowanym alternatorze jak zachowuje się napięcie w aucie przy kolejnych odbiornikach może to coś da :(
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Witam. Mam problem w Espace 4. Wymieniłem alternator chłodzony wodą u mechanika, bo wodny się spalił i nie opłacało się naprawiać, a te wodne są awaryjne. Po wymianie przyjechałem pod blok. Auto stało 15 min. Kierownica jest cały czas odblokowana, brak reakcji zapłonu po wsadzeniu karty, prąd jest. Akumulator naładowany, pisze po niemiecku żeby zwolnic...
Ok więc niech będzie myślałem o zapasie a prąd maksymalny jaki chcę wykręcić to 15a prąd ciągły 10h ok 10A dorzucam fote transformatorków kture na początek powinny wystarczyć Ten mały transformator do zasilania pomocniczego się nada, co prawda na schemacie jest taki z podwójnym uzwojeniem wtórnym a u ciebuie widzę tylko cztery wyprowadzenia, ale mozesz...
Chodziło mi o przerwy między spawami. Migomaty potrafią łyknąć do 5.4 KW przy prądzie 200A, więc 4kw to nie powód do zmartwień. Bardziej martwi mnie wytrzymałość alternatora, chociać przy odpowiednim chłodzeniu cieczą...
Nie myli się. Akumulator, nawet w roli bufora, trzeba ładować. Energia w nim nie będzie zbierać się z niczego. Jeśli na przednim akumulatorze są spadki napięcia do 11,X V, to urządzenie będzie pobierać prąd z akumulatora buforowego, ciągle go rozładowując. Czy uważasz, że akumulator 70A naładuje akumulator główny, zasili odbiorniki (światła, dmuchawa,...
Moim zdaniem niewykonalne w ramach jakiegoś rozsądnego poziomu kosztów. Alternatory 180A są zwykle chłodzone cieczą - a więc następna komplikacja. Pojawiły się co prawda alternatory o dużym amperarzu chłodzone powietrzem (nowe Mercedesy, Chryslery), ale to z kolei koszty i to bardzo wysokie. Poza tym kwestie montażu w tej Kii innego typu alternatora...
Miałem podobny przypadek w moim MB też alternator chłodzony cieczą. Bateria miała 3tyg alternator na full regenerację 1500zl założony za 2 dni padła bateria i brak ładowania. Akumulator uszkodzony alternator na gwarancję okazało się że uszkodzony. Naprawili montaż i znowu to samo kolejna nowa bateria zarżnięty znów aptek na reklamacje i znów uszkodzony...
To nie anomalia to normalny stan rzeczy, masz prostownik dobry do skutera a nie ciągnika , po drugie jak byś się nie cykał to przez kilka godzin orki alternator by je naładował, a na wysokich obrotach alternator ma dobre chłodzenie więc nic się nie dzieje.
"Elektrit'' ale czy zmiana kierunku obrotu wirnika napewno nie spowoduje jakichś anomali z prądem..? Czy całość nie spali się itp?? A w Junaku probemów z chłodzeniem alternatora raczej by nie było nawet bez wentylatora z tego względu ze alternator jest na wierzchu bez żadnej obudowy więc podczas jazdy przepływ powietrza robi swoje.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Jeżeli chodzi o o napięcie i prąd to kierunek nie ma znaczenie, głównie rozchodzi się o chłodzenie tego alternatora (w jednym kierunku będzie miał a w drugim już nie). Napisz jak podłączyłeś wtyczkę od regulatora. Możesz podłączyć tak jak niżej widać i będzie ok. http://obrazki.elektroda.net/100_1250804... Jeszcze jedna rzecz: jak dasz + na...
Proponuję iść inną drogą. Sprzedaj silnik od Wsk. Za sprawny dostaniesz spokojnie 600zł i za tą kasę możesz kupić 2 silniki np. takie: https://obrazki.elektroda.pl/3616205400_... Moc w miarę, chłodzenie w pakiecie, łatwo zamontować do podstawy i łatwo odebrać moc od wałka. Poza tym to czterosuw więc brak obłoków dymu. Do tego masz już...
Witam Ja mam do wymiany diody w alternatorze Alternator chłodzony wodą od 750 e38 Maksymalny prąd 150 A Bosch'a NA diodzie minusowej oznaczenie 116 079 Wiecie gdzie kupić najlepiej orginalne takie diody Jak myślicie czy najlepiej wymienic wszystkie ?? POzdr
Zwarty silnik spowodował spalenie układu KDSF35 oraz wybicie bezpiecznika na podłączanej fazie... Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Prędkość silników indukcyjnych reguluje się przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Do tego służą falowniki. Ale znalazłem nowy silnik (szczotkowy od odkurzacza), Zwolnisz mu o połowę...
No i tu kolega też ma dużo racji. Warto na taką kwestią też się zastanowić. Bez oporów będzie mały pobór proądu, ale żeby ruszyć rower z ciężarem, wzrośnie masakralnie. I jak kolega mówi tak też jest, im większe obroty tym alternator będzie miał lepsze chłodzenie, a co z chłodzeniem elektroniki? przy tak dużych prądach to bardzo ważna kwestia.
najczesciej nie wlasciwy alternator regulator. wentylator chodzi po to żeby chlodzic alternator.
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Jak bardzo się nagrzewa? Ciepły, gorący, parzący? Nie powiedział bym, że to popularny problem bo ja z nimi nie mam takiego problemu. Powietrze chłodzące jest przeciągane przez alternator od tylu i wydostaje się przy wentylatorze. Dzięki temu chłodzone są elementy wewnętrzne. Więc popraw to co popsułeś. W alternatorze możesz mieć zwarcie między zwojowe...
Paneli na dachu już więcej nie zmieszczę (i tak dużo weszło). Dodatkowy generator spalinowy zajmuje miejsce, wagę no i wymaga obsługi. Dlatego pomyślałem o dwóch ładowarkach DC-DC (jedna będzie na pewno). Na postoju (wolnych obrotach) wszystkie prądożerne odbiorniki w samochodzie (światła, klima) byłyby wyłączone, ale alternator na wolnych obrotach...
To wiem czyli DFM i DF to są te same wyjścia monitorujące obciążenie alternatora. Jeszcze kwestia chłodzenia bo oryginalnie obudowa jest przystosowana do chłodzenia powietrzem czy to jest koniczne czy ten nowszy tego nie potrzebuje?
Witam może ktoś pomoże szukam schematu układu chłodzenia a w wszczegolnosci chodzi i o prawa stronę całą tam gdzie jest alternator
Czyli taki alternator nie ma sprzęgła, bo sprzęgło jest w kole pasowym, a tu jest zwykła szajba. Więc jeśli alternator wytwarza prąd obracając się w dowolną stronę, to problemem jest tylko chłodzenie i zabezpieczenie szajby przed odkręceniem? https://ciezarowki.autodoc.pl/cv-psh/996...
Kwazor A są tacy którzy usiłują wmówić NAM że gęstość prądu na milimetr kwadratowy to 2,5A. Dzięki za sprawdzenie, bo przyda się to do obliczenia średnic drutów zastosowanych w naszych konstrukcjach. Tylko ze jedną sprawę pominełeś 2.5A/mm2 przyjmuje się przy chłodzeniu niewymuszonym a w alternatorze mamy wiatrach chłodzacy... ( zreszta i tak alternator...
No i zgoda, tyle że nie w przypadku nowoczesnych alternatorów samochodowych - temperatura krytyczna izolacji i złącz półprzewodników występuje poniżej progu nasycenia i ograniczenia mocy. Skupmy się na samej izolacji. Czy twoja wypowiedź oznacza, że były starsze typy alternatorów, w których zjawisko nasycenia rdzenia ograniczało przyrost temperatury...
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
Moim zdaniem alternator jest nadmiernie obciążony, albo faktycznie nie ma właściwego chłodzenia. Sprawdź, czy alternator ma wszystkie łopatki wentylatora, może obraca się on luźno na osi wirnika.
... dlaczego dla obrotów 1800 mamy prąd na poziomie 30A, a dla 5000 obr/min już około 54A ... Bardzo proste: lepsze chłodzenie, na skutek większej wydajności szybciej obracającego się wentylatora! I to nie "mamy większy prąd", a mamy "wyższą dopuszczalną obciążalność prądową". Gęstość prądu w uzwojeniach intesywnie chłodzonych maszyn (alternator, silnik...
Alternator Valeo, tylko taki tam montują i do tego chłodzony cieczą więc życze powodzenia z demontażem :)
Dla działania bez znaczenia, tylko dla chłodzenia haha bez okularów czytałem na tel
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Witam Mam ten samochód od roku i spalił już trzy czujniki temperatury (przełączniki dmuchawy te na chłodnicy). Wymienione: Reduktor gazu, termostat (nie pamiętam czy z czujnikiem ale chyba bez), przełącznik dmuchawy (3 razy), pompa układu chłodzenia. Alternator ma nowy mostek i diody, akumulator też jest nowy, bezpieczniki sprawdzane kolejno przy użyciu...
i wtedy regulator alternatora odetnie zasilanie stojana Czy mam rację? Raczej nie, stojan jest zasilany w prądnicy, a w alt. stojan jest źródłem napięcia. Co do zdjęcia paska - warto się wcześniej rozejrzeć za krótszym, który napędzi wspomaganie, klimę i ew. pompę chłodzenia.
Zużyty pasek osprzętu (alternatora, pompy chłodzenia...) :P W niektórych silnikach, np. Mercedesa, kompresor. Skrzynia biegów wydaje jakiś dźwięk jak auto stoi na luzie? Ona się obraca jakoś czy że tak powiem w spoczynku jest? Tylko jak są ścięte śruby łączące ją z silnikiem... V.
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Wykonanie super, wielki szacun dla konstruktora:] sam miałem taki pomysł wykonania motocykla na bazie 126p, przerobiłem już skrzynie aby "odwrócić" obroty na niej, mam też koła i przednie zawieszenie od zzr 1100, jedyna rada taka ode mnie to zdemontuj to całe chłodzenie znaczy obudowy i zrób osłone na alternator, motocykl sam podczas jazdy będzie się...
Witam Odpowietrzyłem układ chłodzenia oraz mechanik naprawił alternator i problem znikł. Dziękuje za porady i pozdrawiam. Zamykam temat.
Witam. Składam zabawkę na weekendy. Bazą jest Honda transalp ordynarnie podniesiona i na kostkach. Potrzebuję silnika, jedyne co mi trzeba: -pojemność powyżej 500cm -moc najchętniej około 40-60 koni -2 czy 4 sów nie ma znaczenia -chłodzenie cieczą -dość mocny alternator -spalanie i głośność mnie nie interesują Budżet 1000zł, jedynie używane, żadnej...
najpierw twierdzisz że nie ma takiej regulacji Nigdzie tak nie twierdziłem. Twierdzę tylko że niewiele samochodów ma ją sensowną, czyli z pomiarem temperatury akumulatora. nie widzę powodu by alternator podczas jazdy miejskiej był bardziej obciążony Krótkie odcinki to doładowywanie akumulatora po rozruchu, włączone ogrzewanie szyb/y, lusterek, foteli,...
Bardzo prawdopodobne, że nie widząc pracy silnika nie uruchamia chłodzenia, podaj mu obroty z odczepu alternatora i sprawdź.
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Moduł chłodzenia nie ma nic do alternatora. Zrobione już, pomógł kumpel z ASO Opla, w rozmowie tel. powiedział o co chodzi.
Jakieś 8x8x5cm. Od procesora komputerowego. Oczywiście chłodzenie wymuszone. Na zlomie komputerowym za przysłowiowe piwo.
Jak dla mnie, to powyższy film jest "słaby". Nie ten pierwszy, zresztą. 1) Do testu użyty jest akumulator o pojemności rzędu 45 Ah. Jest to akumulator rozruchowy, co implikuje jego budowę i sposób użytkowania. Przy każdym uruchomieniu samochodu pobierane z niego jest od około od 100 A do 200 A. Wielokrotnie. I problemem ma być ładowanie prądem poniżej...
To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio. W tym silniku jedno łożysko i przy szczotkach niestety tulejka Najlepiej alternator napędzić trój fazowo chłodzenie jest b.dobre , na dodatek dużej mocy i na łozyskach
Nic mu nie mu, pozwól brudowi się wypalić tylko nie na wolnych obrotach bo wtedy nie ma dobrego chłodzenia i go spalisz. Alternator musi mieć wysokie obroty czyli silnik min 3000obr.m
Witam, Odpowiedź brzmi nie , dlatego że będzie zaburzony system wentylacji np. regulator napięcia będzie chłodzony na końcu przez co będzie się przegrzewał. Jedyna rada to zamiana łopatek na np. proste - chłodzenie takie samo w każdym kierunku obrotów.
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Te diody zapewnie zamontowane w powietrzu na pajaka i jak było 8 to łatwiej miały oddawać ciepło. Kup gotowy mostek 35-50A i zamontuj go na radiatorze, a najlepiej zbuduj go z diod 10-20 A ( takich z gwintem ) i umieścćje oczywiście na radiatorze. Bardzo mocne sa diody od alternatora ( wciskane), pod warunkiem odpowiedniego chłodzenia. Jesli dalej będziesz...
jak 1,2 kW kolaz robi to chłodzenie by trza zrobic dobre tej tarczy, alternatory tez srednio po 500W mają więc ze dwa by trzeba do ostrej jazdy
W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p. ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania,...
Jeszcze jest alternator w końcu zerwanie paska pozbawia silnik chłodzenia. Wstawię ci to jutro czy pojutrze no teraz mi się nie chce na czas skończyć swoje auto. https://obrazki.elektroda.pl/4760736300_...
a nie lepiej było by zastanowić się nad chłodzeniem elektrycznym które uruchamia się automatycznie po wyłączeniu silnika, do tego zastanowić się nad układem podłączonym np. do alternatora, jeżeli wykryje on odcięcie zasilania wtedy uruchomi się chłodzenie?? Dodano po 4 ... a i jeszcze zastosować do tego czujnik temperatury, który wykryje zbyt wysoką...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Witam mam wyciek płynu chłodzącego pod alternatorem z rurki bodajże przelew pompy czy może ktoś wymieniał czy są tam jakieś oringi proszę o pomoc jak to zdemontować z góry dziękuję.[/syntax]
(at)fake4r Zawsze możesz rozważyć instalację drugiego alternatora dedykowanego do takich zastosowań więc miałbyś spokój - nie wiem czy nie lepszym wyjściem byłoby odzyskanie ciepła traconego tj po prostu ciepła z chłodzenia silnika - miałbyś dużo darmowego ciepła bez zarzynania instalacji elektrycznej... Jeśli pytasz o alternator 90A to raczej jest...
Potrzebuję prosty układ, w którym będą 2 diody led - pierwsza zapali sie gdy alternator będzie pracował na 80% swojej mocy a druga przy 100% Dla alternatora 45A są to wartosci 38A oraz 43-45A. Tylko po co? Alternator jest tak skonstruowany że nie da się przeciążyć - pod warunkiem że jest sprawny i ma dobre chłodzenie.
Podgrzewacz skraca czas nagrzewania układu chłodzenia ponad 50%. O ile alternator pozwoli na to.
alternator chłodzić płyn pojemność układ chłodzić chłodzić alternator suzuki alternator
ustawienie anteny warszawa pianka klimatyzacja projektor telefonu
wykrywacz metali wykrywacz metali
Jak spuścić wodę z pieca węglowego Galmet? Pasy na dolnej części ekranu - przyczyny i rozwiązania