Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Temperatura na nim rośnie stopniowo ale ten duży radiator sugeruje że ma odprowadzać ciepło . Te 78 C miał jak zniknęło ładowanie . No i cały test jest na postoju . Podczas jazdy przepływ powietrza coś musi chłodzić . Ale problemy pojawiły się podczas normalnej jazdy w mieście . https://obrazki.elektroda.pl/6546830800_...
Witam Kolego masz ta klime na 12v? Bo ja kupiłem też CE-800 ale jest na 24v i teraz nie wiem co zrobić dokupiłem przetwornice 12/24 ale alternator nie daje rady :/
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
W autobusie Turystycznym sprężarka klimatyzacji napędzana jest podwójnym pasem klinowym i pobiera moc ok 15KW. Oprócz tego wyłącznie do napędu wentylatorów zamontowany jest drugi alternator o wydajności 150A. Przy temperaturze zewnętrznej ok 33-36 stopni wystarczy to na utrzymanie zbitej wcześniej temperatury gdy pojazd stoi w nasłonecznionym miejscu....
Aby cokolwiek zaczęła chłodzić musi wytwarzać odpowiednie ciśnienie, a do tego potrzebna odpowiednia moc. jeśli chcesz aby tylko się kręciła bez sprężania to pewnie 500W wystarczy, ale chyba nie o to ci chodziło aby kręciła się bez sensu. Alternator też przy pełnym obciążeniu pobierze ok. 2-2.5 kW
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Założenia powoli się ustalają, więc już wiadomo dla 3-ch wersji zasilania: strona pierwotna --- strona wtórna 12V, 55A --> 20mm2 --> fi 0,15mm 14V, 80A --> 30mm2 --> fi 0,2mm 14V, 180A --> 70mm2 --> fi 0,3mm To przekroje uzwojenia I i średnice drutu uzwojenia WN, przy założeniu że praca transformatora (cewki WN) jest ciągła. Ale aby dalej policzyć tę...
Szeregowo. Zrób pierwszą próbę 4szt. łącząc bramki z drenami. Jak nie będą grzać należycie odejmuj po jednym. Jeżeli 2szt. nie będą grzać musisz się zagłębić w charakterystyki tranzystorów i dobrać odpowiednie do Twojego nowatorskiego pomysłu. Ja próbowałem grzać wodę z baterii solarnej, ale tranzystorami bipolarnymi - działało. Niemądra rada, i niezrozumiała....
Są identyczne, tylko pierwsze modele były wodą chłodzone. Od w169 jest inny - regulator LIN a nie L jak u ciebie
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
chłodzenie alternatora jest baaaardzo skuteczne (praktycznie otwarta obudowa i "przedmuch" wentylatorem na parę tys. obr/min). A i tak jego temperatura w czasie dłuższej jazdy dochodzi do 70 st.C - tyle ja namierzyłem.
przypomnijcie mi : jak jest zimny jest ok ale ładowanie niskie 12,3-12,5V a jak sie nagrzeje to nie ma po zgaszeniu silnika kontrolki ładowania. Zmieniać szczotki i regulator czy lepiej od razu wypie****ć alternator? (na ogół nie bawie sie w alternatory i rozruszniki ale kolega prosił...)
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam! Coś mam nie tak z ładowaniem alternatora. Żeby zaczął ładować muszę mu dać obroty na 1500 dopiero potem ładuje, ale kontrolka od ładowania się zapala jak ładuje, a jak nie ładuje kontrolka jest zgaszona, czyli całkiem na odwrót. W dodatku nie działa mi podgrzewanie lusterek i foteli. Tak mi wygląda, ze ma coś wspólnego z ładowaniem. Miałem przy...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Zamontowałem do C-330 alternator z Allegro kosztował mnie nie całe 200 zł podobno jest on właśnie przeznaczony do przerobienia c-330 na Altek. Został założony zgodnie ze schematami jakie często i gęsto można znaleźć w necie czyli ltek jest już z regulatorem napięcia zacisk plusowy Altka bezpośrednio do klemy plusowej a kolejny jako wzbudzenie przez...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
witam wszystkich szanownych fachowców. mam 2 następujące problemy z moim toledo 1.6 1992r : 1. napięcie ładowania na alternatorze ostanio spadło mi na około 9V, jeżdże na 2 akumulatorach narazie, ale od października to się skończy(światła). około pół roku temu w serwisie sprawdzano mi alternator i ładowanie wynosiło 12,5 V. powiedziano mi że to jest...
Witam wszystkich.Mam problem z ładowaniem w nissanie sunny 1.4 16v z95 roku.Padł mi alternator mechanik powiedział że taniej od naprawy starego będzie kupić używany.Kupiłem jeden, ładowanie jest ale bardzo sie grzeje.Oddałem go przywiozłem drugiego i jest to samo.Spotkał sie ktoś podobnym problemem ?
Ostatnio zauważyłem, że mocno nagrzewa się alternator ( gorący) Zmieniłem szczotki i przetoczyłem wirnik, ale nic nie pomogło. Na małych obrotach lampka lekko świeci, a ogólnie gaśnie. Ładowanie raczej jest (nie sprawdzałem jeszcze) Co to może być ? Samochód Nissan Sunny
Witam Na początek bez bicia przyznaję się że wstawiłem w szereg z regulatorem diodę prostownicza co dało ładowanie na poziomie 14.8V (bez obciążenia) i 14.2 pod obciążeniem. Jeździłem tak cały czasz i nic absolutnie się nie działo. Ostatnio z dnia na dzień natomiast alternator zaczął świszczeć słychać do tak do 1.5k obr bo później silnik zagłusza. Dodatkowym...
Witam Nie wiem czy dobrze zrobilem zakładając nowy emat ale nie mogłem nic na interesuj acy mnie temat znaleść. Mam kłopot z moim pasatem , strasznie grzeje mi się alternator (napięcie podczas ładowania na akumulatoze w zależności od obrotów 13,4 - 14,5 v w zależności od obrotów. Padł mi akumulator więc wymieniłem sądząc że to rozwiąrze sprawe grzejącego...
Codziennie rano mam problem z odpaleniem. Przekręcam a tu tylko alarm wyje... Zacznijmy od początku: Na pewno mam słaby alternator, wymieniłem w nim diody ale nadal ładuje 13,1V - nie wiem czy jeszcze można coś z nim zrobić? Druga sprawa niezwiązana już z alternatorem. Podładuje akumulator prostownikiem (ustawiam na 3,2A, ostatnio ładowałem 15h) zostawie...
Mam problem z ładowaniem w Ładzie 2105 wskazówka od napięcia akumulatora oscyluje między (zielonym a czerwonym polem) wymiana regulatora napięcia na nowy nic nie pomogła ,na wyższych obrotach wszystkie światła świecą raz jaśniej raz ciemniej. Pomocy !!!!! :|
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
Witam. Chłodzenie i jeszcze raz chłodzenie. I emalia wytrzymująca wyższe temperatury.
Miałem Pandę popieram, niezawodna i bardzo tania w utrzymaniu, jest dużo bardziej niezawodna od każdej Toyoty i VW, bo w panci nie ma się co psuć. :D No oprócz wahaczy, klocki wytrzymają 80 tys., a wahacze wymieniałem po 30 tys. :D A w Espace IV to pewnie każdy robił już alternator chłodzony wodą, chyba specjalnie by się przegrzewał, zawsze zdycha mostek,...
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał.
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
ALTERNATOR z MB A170cdi 2003r VALEO 150A nr kat MB 608 154 02 02 chłodzony cieczą- jakie łożyska?
najczesciej nie wlasciwy alternator regulator. wentylator chodzi po to żeby chlodzic alternator.
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Będzie działał tylko gorzej bedzie się chłodził Zwróć uwagę czy masz ninus na masę
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Witam mam wyciek płynu chłodzącego pod alternatorem z rurki bodajże przelew pompy czy może ktoś wymieniał czy są tam jakieś oringi proszę o pomoc jak to zdemontować z góry dziękuję.[/syntax]
czy znajde ten samochód w polsce z ALTERNATOREM chłodzonym cieczą?? Bez problemu tylko po co?
Faktycznie będzie ładował w obie strony, tylko muszę zaznaczyć jedną rzecz bardzo istotną, chodzi mi o chłodzenie alternatora tylko w jedną stronę obrotów chłodzenie będzie następować. Jak masz alternator który powinien obracać się w prawo a ty użytkujesz go kręcąc w lewo to diody pewnie się po przegrzewają. W starszych modelach alternatora masz wiatrak...
Jak się przegrzeje to zwiera. Alternator jest jednocześnie wentylatorem chłodzącym silnik. Awaria alternatora jest traktowana jak zerwanie paska i tym samym brak chodzenia.
Normalny alternator tylko stojan jest chłodzony cieczą chłodzącą silnika.P
Do marr. Czy ten komin twego znajomego.był od jakiejs dużej kotłowni. Bo nie bardzo wierzę żeby komin od mieszkania miał taki ciąg. Zwłaszcza kiedy w piecu się nie pali. I niema wiatru. Do zigler. Kolega ma alternator od malucha. I podobno się grzeje. Otuż straty na prądy wirowe w stojanie to jedno. A chłodzenie alternatora to drugie. Alternatory maja...
Diesel, alternator wodą chłodzony?
Cieknie płyn chłodzący na alternator lub wiązkę czy czujnik i stąd problemy. Zdiagnozować i usunąć wyciek a potem "się zobaczy"
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
Coś w tym jest. Chłodzenie alternatora jest zależne od obrotów, tłukąc się po mieście ma się większe szanse na awarię, biorąc pod uwagę miastowe bolączki, zaparowane szyby, dmuchawa, kiepski ruch powietrza pod maską!, silnik kisi się w swoim cieple. No ale cóż, na miasto to Panda z gazem a nie diesel :lol:
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
alternator chłodzony cieczą? co do tego licznika obrotów to chyba chodziło o obrotomierz (prędkość obrotowa a nie ilość obrotów w czasie testów ;-) ).
Tez nie. Nie osiągnie tego prądu ze względu na obroty. Przełożenie w maluchu jest jak 1:1,3 ldo 1:1,5 (zależy od ilości podkładek), w bisie znacznie wieksze. Poza tym alternator w maluchu ma gorsze chłodzenie.
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Zmartwię cię oloolo. Tak samo. Altek jest w zbiorniku oleju, który to jest z boku, bo to silnik z suchą miską olejową. To standard w japoniach. Olej ma chłodzić alternator, choć sam jest gorący. Z ciekawszych usterek, to miałem urwany przewód z cewki zasilania modułu z dr biga. Wibracje w tym singlu spowodowały rozerwanie przewodu, który urwał się tworząc...
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Alternator olejowy ( chłodzony olejem).
Obroty ( na jałowych) 850-900 bez klimy wchodzą na ok 1000 po jej włączeniu, po chwili spadają, ale klima jest dalej podłączona sprzęgłem, wentylator się kręci, świeci się kontrolka, podniesienie obrotów nawet do 2000 komputerem nie usuwa błędu ładowania, jak wyłączę manulnie klimę to spadaja . Jak dodaję gazu to też odłącza klimę sprzęgłem, na ustalonych...
Problem znany serwis ogarnie błąd alternatora lub nie pokazuje np ad blue trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania To już następna wpadka, podobnie z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. No chyba że to celowe?
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
Pasek można zdjąć tylko wtedy gdy napędza sam alternator, gorzej jak alternator i pompę płynu chłodzącego, bo go wtedy zagotuje.
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
alternator chłodzić płyn pojemność układ chłodzić chłodzić alternator suzuki alternator
stary proszek aktualizacja firmware samsunga thiele smalla
electrolux mruga start bateria milwaukee
Iveco EuroTrakker 1998 – wyciek oleju z piasty tylnego koła, przyczyny i diagnostyka Lokalizacja zaworu upustowego i węża turbo w Mercedes Viano 3.0 CDI