70 - 80 stopni to dla altka żaden problem. W niektórych nowych autach alternator jest chłodzony (grzany?) płynem chłodniczym. Np Mercedes A klasa niektóre, Renault Espace 2,2 DCI.
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Do arek 59. Alternatory są na takie moce. Np w ameryce tiry mają instalację na 12 wolt.I 4 akumulatory. U nas niekture samochody małe chłodnie mają zasilanie własnie z alternatora. A obecnie najstarsze wersje alternatorów miały po 35 amper. W nowszych samochodach są juz alternatoryaż na 120 A. Oczywiście tyle prądu alternator daje tylko chwolę po zapaleniu....
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
Dokładnie. Jest jeszcze przed tobą między innymi; - awaria elektrycznej blokady kierownicy - awaria elektrycznego hamulca postojowego - awaria silniczka klapki wlewu paliwa - awaria panelu sterowniczego lusterek - awaria czytnika karty - awaria chłodzonego płynem alternatora (jeżeli posiadasz) itd. Jesteś dopiero na początku tej "drogi".
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... A on ma magnesy na wirniku? To ciekawe, bo wyciagałem taki z renówki i nie było nic. No chyba że nie o tym myślisz, bo ja pisze o tym chłodzonym płynem.
Uszczelniacz- oring. Kolektor ssący won mapewno. Alternator też jak dobrze pamiętam. Wymiar uszczelniacza podam ci jutro bo mam gdzieś w warsztacie.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
Pasek można zdjąć tylko wtedy gdy napędza sam alternator, gorzej jak alternator i pompę płynu chłodzącego, bo go wtedy zagotuje.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Gdzieś był jeszcze jeden podobny temat tylko zamiast pod stacyjke było podpięte pod prosty układ wykrywający ładowanie alternatora.
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
Witam Mój problem dotyczy ZAFIRY B 1,7CDTI z 2009r. Objawy: Z okolicy paska rozrządu, po uruchomieniu silnika (przy zimnym silniku chyba głównie) słychać było dziwne "cykanie". Rozrząd i pompa wody robione było ok. 15 000 km - 1,5 roku - temu. Wniosek: Trzeba będzie do mechanika, żeby zdiagnozował. Ale: Przed nastaniem upałów odgrzybiłem klimę. Już...
Witam Kilka dni temu wymieniłem uszczelkę w obudowie termostatu (oring na termostacie) ponieważ wyciekał płyn. Po całym zabiegu wlałem płyn do zbiornika. Pojawił mi się efekt wybijania płynu przez korek zbiornika wyrównawczego. Czytałem że w focusach układ sam się odpowietrza. Nie wiem tylko czy mam mu w tym jakoś pomóc czy nie. Proszę o pomoc. A i...
Witam mam wyciek płynu chłodzącego pod alternatorem z rurki bodajże przelew pompy czy może ktoś wymieniał czy są tam jakieś oringi proszę o pomoc jak to zdemontować z góry dziękuję.[/syntax]
Witam szukam skanu książki/strony silnika UNO 1.0 rok 1997 gdzie jest pokazana dolna część silnika. Chodzi o układ chłodzenia. Wygląda na to, że mam wyciek płynu chłodniczego w okolicy koła pasowego, które napędza alternator. Chciałbym przeanalizować na tym skanie gdzie może być ewentualnie ten wyciek i jakie uszczelki się tam znajdują.
Panowie, pytanie bo mam zagwostke. Mianowicie czy do kadłuba silnika ( przez otwór z przodu przy czujniku i alternatorze, tam gdzie się wkręca śrubę) trzeba też wlać płyn chłodniczy? Bo wiem, że do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego, ale kojarzę coś, że chyba też było wlewanie bezpośrednio do kadłuba. I teraz nie wiem.
Tylko ciekawe co na to powie alternator :D
Czy odpowietrzyłeś układ chłodzenia po naprawie chłodnicy? Sprawdzałeś czy czasami te piski to nie pasek od alternatora? lub wspomagania kierownicy?? Jeśli olej nie jest jasnego koloru, ani woda/płyn w chłodnicy nie jest jak mleko to nie powinna być chłodnica.
Istnieją mercedesowskie świece na 24. W układzie świecy płomieniowej na przykład. Są elementy grzejne ze spiralką, i są takie w kształcie świecy. Zdajesz sobie sprawę, że takiego rodzaju dogrzewacz (przynajmniej tak jest w osobówkach) wymaga wymiany alternatora na dużo mocniejszy? Ciężarówka ma wielokrotnie więcej płynu w układzie chłodzenia niż osobowy...
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
Cieknie płyn chłodzący na alternator lub wiązkę czy czujnik i stąd problemy. Zdiagnozować i usunąć wyciek a potem "się zobaczy"
Dogrzewacz silnika z A-klasy używany 220zł (na szrocie w mojej okolicy). Pompka obiegowa 100zł (na szrocie w mojej okolicy). Trochę węży w gratisie (na szrocie w mojej okolicy). Nowy płyn w układzie chłodzenia. Ujęcie paliwa ze zbiornika -twórczość własna. Montaż i uruchomienie - j.w. Bonus taki że zimą od razu na gazie się startuje :)
Ale sprawa wygląda tak, że pojazd jest bez paska alternatora, więc nie działa ładowanie i brak wspomagania to na 100%. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa z napędem pompy wody bo nie mogę obejrzeć naocznie pojazdu tylko sprawa mi wypadła że tak powiem "na telefon czy można nim jechać jak nie ma paska alternatora". Właśnie dlatego pytam czy pasek alternatora...
tylko ja nie chcę silnika z malucha ! zależy mi na jak największej wydajności.taka stacja pneumatyczna. myślę o jakimś dużym silniku coś 2.5 do 3.0 . chociaż czasem mam pomysły o sprzęgnięciu dwóch silników np1.9 z jakiegoś golfa. ogólnie powietrza nie będzie mi za dużo.teraz mam śrubowy o wydajności ponad 2m3/min i za mało :( a zasilanie 12v to nie...
Potrzebuję porady w temacie usterki która przydarzyła mi się około miesiąc temu. W czasie jazdy w chwili skrętu kierownicą zablokowało mi paski klinowe na alternatorze, pompie wspomagania, i pompie chłodzenia dymiło się z paska. Z autem wylądowałem u mechanika, który stwierdził zatarcie pompy od wspomagania. Wymieniono pasek, płyn oraz pompę. Po naprawie...
Podgrzewacz chyba szybciej nagrzeje płyn poprzez pobór prądu, wzrost obciążenia alternatora i zwiększenie dawki paliwa niż poprzez przepływ cieczy przez niego. Ja miałem alternator najsłabszy 70-90A i nie dawał rady.
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Miałem podobny przypadek w moim MB też alternator chłodzony cieczą. Bateria miała 3tyg alternator na full regenerację 1500zl założony za 2 dni padła bateria i brak ładowania. Akumulator uszkodzony alternator na gwarancję okazało się że uszkodzony. Naprawili montaż i znowu to samo kolejna nowa bateria zarżnięty znów aptek na reklamacje i znów uszkodzony...
Witam, mam problem z Vectra A 1.7 td, w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od alternatora i układu hamulcowego(kołko z wykrzyknikiem), planowalem juz wczesniej wyciągac alternator gdyz bylo za duże napięcie ładowania, ale od momentu zaświecenia się tych dwóch kontrolek w trakcie jazdy, alternator przestal wogole ładować, obecnie naprawiony alternator(stojan,...
oczywiście przeróbka Oczywiście oryginał, jest taki metalowy koszyczek na lewej podłużnicy, żeby ten rezystor umocować. Jest to rezystor do świecy płomieniowej, a nie do żadnego wiatraka. A świeci kontrolka, albo od poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia, albo od wody w filtrze paliwa (ciężko ocenić na podstawie tego zdjęcia)
Ostatni wracałem do dom,miałem do przejechania ok 10-13 km do domu i po drodze pękł mi pasek od alternatora więc się zatrzymałem na najbliższym parkingu. Okazało się że pękł również trójnik od układu chłodzenia. Gdy go zgasiłem zaczeły unosić się kłeby białego dymu. Wszystko wymieniłem, wróciłem do domu ale płyn zaczął się gotować, silnik gorący po...
z tego co wiem to nagrzewnica jest jedna a drugie to parownik klimy tam rozpręża sie czynnik chłodzacy i chłodzi przelatujace przez niego powietrze "tak na skróty" zawór o który ci chodzi jest na jednym z weży z płynem które przechodza przez ściane grodziowa do środka samochodu {nagrzewnicy właśnie} na początek zobacz czy nie puszcza płynu pompa wody...
bo kolega (at)w3501yyyy robi to samodzielnie ... A co w tym trudnego? Kompresor też sam sobie zakładałem bo akurat wolne miałem i się chciałem pobawić. Ostatnio urwał mi się pasek od napędu pompy wody i alternatora, okazało się że 2 wiochy dalej w sklepie koleś miał od ręki, to też założyłem sam. I tak jest to rozwiązanie doraźne bo zamówiłem mocniejsze...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Problem znany serwis ogarnie błąd alternatora lub nie pokazuje np ad blue trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania To już następna wpadka, podobnie z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. No chyba że to celowe?
Witam. W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1. Są to trzy świece żarowe a działają tak: Warunki załączenia tych świec : - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% jedna -" małe grzanie " dwie lub trzy...
Renault R21 TSE L48E F3NC722 gaśnie na gazie i benzynie i brak ogrzewania w kabinie.Bezpieczniki sprawdzone,kable zapłonowe wymienione, rozrusznik był wymieniany 7 miesięcy temu, cewka zapłonowa sprawna,rozdzielacz sprawny, świece zapłonowe sprawne,układ chłodzenia odpowietrzony i zalany świeżym płynem chłodzącym,alternator sprawny.Co można jeszcze...
Na szczęście, to nie była upg. Po wymianie wężyka od chłodzenia który wspomniałem powyżej auto chodzi bez problemu. Nie rozbierałem Fast Idle Control Valve bo sprawdziłem ten element zgodnie z książką serwisową i wychodzi na to że działa ok, tak samo Idle Control Valve. Ciekaw jestem w jaki sposób pęknięcie tego wężyka mogło spowodować missfire i niemożność...
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Elektryk może i będzie posiadał niezawodny silnik, ale wszystko pozostałe ma wspólne ze zwykłym autem, więc pozostałem układy będą się psuły statystycznie równie często co w zwykłym aucie. Elektryk nie ma rozrusznika, alternatora, oraz chłodnicy i płynu chłodzącego, termostatu, pompy cieczy, nie ma sprzęgła, dwumasowych kół zamachowych, wtrysków, turbosprężarek,...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Mówisz kolego o przepustnicy ? Ten cały "klocek" z silniczkiem krokowym i kominem który otwiera w kominie dolot powietrza. Czy o komputerze pod podszybiem ? Czy nie stawiać na pedał gazu ? Tam też jest potencjometr. tu jeszcze nie zaglądałem by poczyścić ;-) Szkoda mi trochę tej cordoby złomować bo wymieniłem trochę elementów co prawda nie drogie ale...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
Czyli gruby czerwony idzie na + do akumulatora? Dodano po 6 Jeszcze mam pytanie z innej beczki. Czy ten gruby wąż idący do górnej części chłodnicy (najgrubszy w całym układzie chłodzenia) powinien być zimny, ciepły czy gorący??? Bo dziś odpaliłem silnik i ten przewód był po kilku minutach pracy silnika gorący. Płyn w chłodnicy jest, olej w silniku też....
Zgadza się tylko że moim zdaniem źle ustawione światła nie dyskwalifikują od razu auta i potrzeby zamówienia lawety. A już np nie załączający się wentylator chłodnicy i gotujący się płyn jak najbardziej, bo trudno tak jechać z przegrzewającym się silnikiem. A czy aby na pewno ASO za te 250 zł zrobi cały przegląd? Bo jeśli to tylko zawieszenie, geometria,...
Świece działąją dopiero jak są spełnione poniże warunki: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego >70° - temp. powietrza >5° - obr. silnika < 800 - obciażenie Alternatora < 50%
Witam .Auto jeżdziło "koło komina" i było wszystko ok , płynu w układzie chłodzenia ubywało ale w granicach zwykłej eksploatacji - jakiś litr na półtorej roku.Niestety zaszła potrzeba przejechania dalszej trasy , ciurkiem jakieś 600km i następnego dnia po powrocie auto się rozciekło . Byłem przekonany że to pompa ale zdjąłem osprzęt , dostałem się do...
kwantor zgadzam się z tobą, że płyn zamiast wody lepiej chłodzi, nie niszczy tak układu chłodzenia. Ciepła woda może i w zimie trochę pomaga, chociaż i to nie jest zbytnio potrzebne pokręcić korbą wałem przez chwilę w czasie mrozów mi to pomaga. Najlepszym rozwiązaniem dla akumulatora jest zamontowanie alternatora zamiast prądnicy, ja tak mam miałem...
Jeśli poprzedni właściciel nie poinformował Cię o tej usterce, to auto nadaje się do zwrotu. Tak wiem, ale jedna rzecz jest taka, że zanim to wykryłem to zeszło sporo czasu i zdążyłem sporo rzeczy wymienić. Zawsze zakładam, że nikt nie sprzeda czegoś całkiem sprawnego i na pewno będzie mniej lub więcej do porobienia, tylko w tym przypadku wyszło jak...
A może ogrzewanie postojowe lub chociaż podgrzewacz np. Webasto? Chociaż 5km drogi - podejrzewam że może brakować prądu, tu nie tylko chodzi o wydajność prądową alternatora ale też czas w jakim akumulator jest ładowany.
No chce to przerobic bo silniczek ma juz 530tys km przelotu a narazie nie bardzo mam fundusz na kapitalke. Problemem jest odpalanie w temperatuze około 3st. ponizej zera nie ma problemu powyzej 10 tez nie mam problemu. W układzie chłodzenia mam tylko 2 czujniki jeden na chłodnicy załączający wentyaltory i 2 obok termoststu z dwoma wsówkami. Jedna wsówka...
Moc nagrzewnicy samochodowej zasilanej gorącym płynem z układu chłodzenia silnika liczona jest w kW. Nie chcę Cię zmartwić, ale 150W w samochodzie (a jeszcze silnie przewietrzanym) to nic. Poza tym to trzeba jakoś zasilić i należy wziąć pod uwagę wydajność alternatora i ogólny bilans energetyczny. Ze swojego doświadczenia powiem tyle, że kiedyś w fiacie...
Jeżeli przekaźnik jest OK, to masz uszkodzony czujnik temperatury, z reguły wkręcony w korpus silnika koło pompy wodnej. Jeżeli wentylator kręci cały czas to nic się nie dzieje poza obciążeniem alternatora. W obieg płynu chłodzącego jest montowany zawór, który puszcza płyn do chłodnicy jak przekroczy temp.80-90st.C. Natomiast aby zmniejszyć obroty wentylatora...
Warunki: * silnik pracuje od minimum 10 s * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70° * temperatura zewnętrzna poniżej 5° * obroty silnika powyżej 800 * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece tak działa ten układ
Alternator ma mieć minimum 120A. Tylko to jest ważne.
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witajcie Czy mogę wykorzystać żyłę wzbudzenia alternatora do sterowania przekaźnikiem (pobór 30mA)? Chcę aby dopiero po odpaleniu auta przekaźnik uruchamiał mi dogrzewacz płynu chłodzącego. Wzbudzenie alternatora to jedyna linia jaką znalazłem na której pojawia się 12V dopiero po odpaleniu. Auto to Rover 45 2.0 iDT Diesel Już jeden mój temat został...
1. Nie wymienia się olejów Owszem, nie wymienia się oleju w silniku bo go tam nie ma. Nie znaczy to jednak, że pojazd elektryczny nie zawiera oleju w zespole, który prędzej czy później nie trzeba będzie serwisować. Takim zespołem jest reduktor z olejem przekładniowym. Reduktor posiada uszczelniacze, które jak to też bywa w innych skrzyniach, lubią...
witam, może nie jestem super wykształcony ale czytając ten temat, a siedząc w mechanice samochodowej zastanawiam się nad zastosowaniem ogniw peltiera zamiast alternatora... teoretycznie wygląda sprawa następująco: ciepło uzyskiwane jest oczywiście ze spalania paliwa w silniku, możemy to ciepło pobrać na przykład z bloku silnika lub z kolektora wydechowego....
Wygląda mi na to że to nie alternator tylko załączaja sie inne obwody w samochodzie -stawiam na obwód świec żarowych albo układ podgrzewania płynu chłodzącego(tam też sa świece żarowe).To pulsowanie jest niezależne od obrotów alternatora więc usterki trzeba szukać gdzie indziej. Pozdrawiam
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
sprawdź stan pasków od alternatora oraz napięcie paska od turbiny. Biały dym może sygnalizować przepalanie płynu chłodzącego..
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Marka: seat Model: leon 2 Hej, chciałem zmienić licznik w leonie 2 na taki z dużym LCD chce cię połączyć VCDSem lite na początek na stole - jest 1 kostka i nie ma tam K-Line. Zatem kablem za 20zł się nie połączę? Trzeba jakiś lepszy interfejs? Który kolor wtyczki podałeś opis pinów, zielony Spójrz na pin 25 niebieskiej wtyczki Wszystkie piny niewymienione...
Fiat uno 2002 r. Silnik z fiat Tempra 1.6 8v 90KM przerobiony na gaźnik Witam, nie lubię korzystać z usług mechaników, ale jestem zmuszony do tego. Bo pod blokiem sobie sam nie wyciągnę głowicy i sam nie splanuję, dlatego już wolę poszukać kogoś zaufanego kogo polecacie. Ogółem silnik ma prawie 30 lat i remontować go już raczej nigdy nie będę. Ale wszystkie...
temat do zamknięcia problem został rozwiązany. Można zapamiętać, że jeśli w audi wariuje kontrolka płynu chłodzącego i ładowania to na stół alternator. W moim przypadku skończyły się szczoty regulatora napięcia. wystarczy prosty sposób na sprawdzenie- odłączyć wzbudzenie, przekręcić zapłon i dać masę na wzbudzenie (kontrolki zapalają się). Dzięki wszystkim...
Witam. Po naprawie alternatora, kontrolka nie gaśnie a na dodatek kontrolka płynu chłodzącego również poniżej i jakby tego było mało, to auta nie odpalisz z kluczyka. Odpalić można jedynie wyciągając przekaźnik nr 23 i trzymając kluczyk przekręcony na start i włożeniu przekaźnika. Alternator daje 28V, na przewodach D+, W, brak napięć. Ma kto pomysł,...
Nie chodzi tu o Car Audio a o dołożenie podgrzewacza płynu chłodzącego z diesla do benzyny.
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Może chińczyk regulator napięcia, może któraś diód alternatora poszła. Jak będziesz regenerował uprzedz elektryka że mrugają światła. A ewentualnie podmień akumulator i odłącz podgrzewacz płynu chłodzącego za lewą lampą
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Masz od W124 1-brąz - masa 2-zielony: temperatura silnika 3-niebiesko-czarny : poziom paliwa 4-niebiesko-zielony: kontrolka rezerwy 5-brązowo-czarny: poziom oleju 6-czarno-czerwono-fioletowy: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 7-biały: kontrolka świateł drogowych 8-różowo-czerwony: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 9-niebieski: wzbudzenie z alternatora...
ale chyba mało jest przypadków aby alternator osiągał temperaturę 80 st C (bo przecież nie jest to temperatura płynu chłodzącego silnik) a moze chodzi tu o nagrzewanie sie regulatora napiecia?? niektore z nich maja calkiem pokazne radiatory co wskazywalo by no to ze sie musza grzac...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Nie uszkodziłeś czasem przewodów od świec żarowych. Dwa wygląda to jak standardowy problem z uszczelnieniem pompowtrysków ,a że fala zimna zbiegła się wymianą alternatora to teraz problem wyszedł. Wypadało by też sprawdzić jaki odczyt widzi komputer z czujnika temperatury dolotu i płynu chłodzącego.
A pasek napędu pompy i alternatora? Płaski, czy zwykły klinowy? Bo takie efekty robią się po wymianie paska.
Mam ten sam problem Na zimnym nie pali. Zaczną się to już od ok7 stopni. Przy np 10 stopniach pali na strzała. Po odpaleniu i przejechaniu 10m gaszę i odpala na strzała. Ale pierwszy rozruch prY niższych temperaturach to udręka. Z zastosowaniem startera lub płakać pali na strzała nawet przy niskiej temp. Błędy jakie pokazuje p0380 (obwód swiec zarowych)...
W TDCI jest w sumie 7 świec. Po jednej na cylinder i trzy jako grzałka płynu chłodzącego. Więc jak te wszystkie ruszą to nie ma takiego alternatora co by na wolnych wydał 70A. Ja się tylko zastanawiam, czy jest już tak zimno, że włącza Ci świece? Sądziłem dotychaczas że dla TDCI powinny ruszyć od -5°C, ale może się mylę?
Doszedłem do wniosku, że zamiast kupować jakieś nie pewne wynalazki lepiej doprowadzić do właściwego stanu to ogrzewanie które jest fabrycznie zamontowane. No i to najlepsze rozwiązanie. Po za tym z płynu chłodzącego masz ogrzewanie gratis (ze strat silnika). Dodatkowy pobór energii z alternatora = wzrost zużycia paliwa.
Ja też chcę wierzyć, że to jest jakiś trolling a nie prawdziwa sytuacja... Bo jeżeli to jest prawdziwa sytuacja to autor tematu jest wręcz książkowym przykładem popełnienia absolutnie wszystkich możliwych błędów jakie tylko się da popełnić... Ułóżmy to chronologicznie. 1. Autor chce zakupić pojazd - robi sobie rozeznanie po lokalnym "rynku" po czym...
Proszę: Dane pojazdu Linia produktuXSARA Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08264 CJ 2 0113 Data Początku Gwarancji15.07.1999 OPBN018 NREe2*93/81*0175*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN LINIA PRODUKTUXSARA TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM SX SILNIKDIESEL DW8 PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA...
Dekodowano: Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08379 81 1 0454 Data Początku Gwarancji30.10.2000 Numer seryjny silnika10 KJR4 2018858 NRE(homologacja)e2*93/81*0148*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM 2C...
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
306 RESTYL KOMBI 5DRZW 1.9 D (XUD9) BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model306 RESTYL Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)08038 82 1 0047 Data Początku Gwarancji01.01.1990 NRE(homologacja)e2*93/81*0146*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU306 RESTYL TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM...
Ja u siebie w 1z montowałem coś takiego tylko że z Audi B4. Podłączyłem wszystkie 3 świece pod jeden przekaźnik od świec żarowych i jest różnica w nagrzewaniu. Oryginalnie są chyba 2 przekaźniki od małej mocy i od dużej mocy grzania i jest sterowane z komputera. Schemat jak znajdę to zamieszczę. Znalazłem coś takiego: Warunki załączenia tych świec :...
A badałeś jaki prąd daje z siebie przy tych 13.3 V i 14 V. Może czujnik temperatury skopany i zaczyna dogrzewać płyn chłodzący i świece przy np 60 C . A może jeszcze silniczek krokowy?
Nr nadwoziaWAUZZZ8P9BA087930 modelAudi A3 Sportback 1,6 TDI A3 Data produkcji20.11.2010 Rok modelowy2011 typ handlowy8PAAE4 Kod silnikaCAYC Kod przekładniLUB numer napedu osiowego5S WyposazenieMB kolor dachuC8 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruC8 / Y3J Wersja specjalnaE0Abez wykonania na akcję Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
http://obrazki.elektroda.pl/2544661500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6470255600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3821988400_1... 1 = bezpiecznik 3 świec żarowych podgrzewacza płynu chłodzącego 2 = bezpiecznik 4 świec żarowych silnika w dieslu 3 = wentylator 4 = wnetrze 5 = alternator 1a = ABS (Pompa...
Witam, Przy dużej predkosci na autostradzie nagle zaswieciły się i zaczęły migać dwie kontroki na górze od płynu chłodzącego oraz hamulcowego. U mnie stan tych płynów jest uzupełniony, czytałem też że od alternatora mogą być takie skutki ale również on jest wporządku ponieważ ładowanie jest 14,4V. Co jeszcze mogę sprawdzić?[/img]
No więc pewien postęp jest. Początkowa chęć kupna Golfa 2 czy innego Passata skończyła się na kupnie Peugeota 106 1.5D. Silnik gdy jest ciepły dobrze pracuje na mieszance 95% oleju przekładniowym + 4,5% benzyny + 0,5% nafty. Benzyna jest w celu lekkiego rozrzedzenia a nafta w celu czyszczenia wtryskiwaczy i pompy. Gdy silnik jest zimny, mocno faluje....
Samochód wzywają na kampanię serwisową. 308 (T9) KOMBI 5DRZW 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) BVM 6 PRZEŁOŻENIA TYPU STT Charakterystyki pojazdu Model308 (T9) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)14416 89 1 0994 Data Początku Gwarancji29.07.2016 Numer seryjny silnika10 JBHR 0001264 NRE(homologacja)e2*2007/46*0405*12 P4A9806776799 Informacje ogólne...
Proszę o rozkodowanie vin peugeot 308 VF3LCBHZ3HS026858 Charakterystyki pojazdu Model 308 (T9) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14689 89 1 0847 Data Początku Gwarancji 28.02.2017 Numer seryjny silnika 10 JCAN 3043125 NRE(homologacja) e2*2007/46*0405*12 P4A 9806776999 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
Charakterystyki pojazdu 3008 (P84E) CROSS OVER 5-DRZWIOWY 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) AUTOM SKRZ BIEGÓW 6 PRZEŁOŻEŃ TYPU STT Model 3008 (P84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14826 89 2 0708 Data Początku Gwarancji 31.08.2017 Numer seryjny silnika 10 JBHY 3061051 P4A 9813169299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
chłodzić alternator płyn układ chłodzić scania płyn chłodzić
renault ręczny hamulec hulajnoga xiaomi przycisk kondensator pobór prądu
zamrażarka czerwona lampka zamrażarka czerwona lampka
Lokalizacja modułu sterowania światłami w Renault Koleos Bęben pralki Hoover HWP4 37AMBC/1-S: klejony czy skręcany?