Panowie...zwracam uwagę kolegom, którzy piszą - jeśli nie ma notlaufów to sobie jeździj. OK.... ale 2700mbara zamiast 1900 to przeładowanie o ponad 40%. Wiecie do jakich obrotów rozpędza się suszara, żeby takie ciśnienie osiągnąć? Do 60% większych niż nominalnie. Temperatura na dolocie rośnie zupełnie niepotrzebnie i pewnie w upalny dzień dalece przekroczy...
Ten sam problem co 1,5 roku temu..
Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania.
Pomyśl, słabo ciągnie, słabe ciśnienie doładowania.
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
I za co on odpowiada? Reguluje ciśnienie doładowania.
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Chciałbym jeszcze zapytać czy np. nieprawidłowa praca EGR może mieć wpływ na ciśnienie spalin i tym samym wpływać na ciśnienie doładowania?
Więc zaprowadź samochód do mechanika. To prosty diesel, jednak bez sprzętu nic sam nie zrobisz. Masz czym zmierzyć ciśnienie doładowania?
To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5. Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku... To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Od sterownika do n75 idą przewody na których pojawiają się impulsy elektryczne Które pobudzają cewke zaworu i utrzymują doładowanie w normalnej pracy a gdy dochodzi do maksymalnego doładowania impulsy zanikają i ciśnienie z turbiny uchyla klapę i upuszcza spaliny
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Zmierz ciśnienie doładowania, ma być max 0,83 bara.
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
A nie łaska sprawdzić jak sztanga chodzi? Gruchą i palcyma? Podłączyć tester i porównać spodziewane i rzeczywiste ciśnienie doładowania? Jeszcze manometr i zobaczyć czy map nie oszukuje
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Jak chcesz podnieść ciśnienie doładowania to raczej będziesz musiał zmienić kółko.
Dla mnie wyglada to namax dawkę paliwa czym spowodowane nie mam pojęcia, może układ ograniczający ciśnienie doładowania i silnik się rozbiega.
kolego chodzi o to że mój kolega już podpinał mi go 2razy i pojawiają się błędy: p1550 - ciśnienie doładowania 17958 i nie wiem co się dzieje.... Proszę pomóżcie.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
w komputerze brak błędów A ciśnienie doładowania jakie widzi? Co z egr-em? Sprawny?
Zrób dynamiczne logi (podczas jazdy) na których będzie uwidocznione ciśnienie doładowania i pomiar masy powietrza. W kwestii szczegółów niech się wypowie jakiś fachowiec od VW.
Sprawdź ciśnienie doładowania, jeśli za małe sprawdzaj szczelność węży/rur.
Korekty będą w normie. A jakieś parametry jak ciśnienie doładowania? I zapytaj się czy pompowtryski leżały w oleju napędowym.
silnik nic ci nie powie jaki jest to samochud Passat Golf ale mniejsza oo to masz na pewno uszkodzony zaworek N75 jest to zawur regulujący ciśnienie doładowania . W twoim aucie będziesz miał dwa identycze zawory jeden doładowania (z biała główką) drugi recyrkulacji spalin (czarna główka) szukaj tego z białą główką i wymień go. Jak podasz jakie masz...
Ogólnie sztanga się rusza i na zimnym mogę ja spokojnie podniesc palcami do góry A logi spróbuje zrobić jak najszybciej Dodano po 5 Zapomniałem dodać że wyskakuje błąd 17958 Ciśnienie doładowania odchyłka sterownika
Witam Z tym odlutowaniem kabla śrubokrętem to bym chwile zaczekał i najpierw podłączył Vag-a a później ciśnienie w garach na wtryskach i doładowania. POZDRAWIAM
A jakie masz cienienie doładowania jak zasysa? Mnie to wygląda na to, że turbinka jakby się zatrzymuje. Może rzeczywiście się przyciera? Definitywnie przestaje pompować skoro zasysa wąż do intercoolera. Nawiasem mówiąc to trafiła do mnie taka skoda, w której zasysało wąż to panowie mechanicy (irlandzcy) wstawili w środek metalową rurkę aby wąż nie miał...
Podaj wreszcie podstawowe parametry w liczbach a nie stwierdzeniu że jest ok. Jak pompy sprawne to tylko turbo zostaje. Sprawdzałeś chociaż czy sztanga chodzi w całym zakresie? Znowu cyferki, jakie ciśnienie doładowania wymagane, zamierzone i rzeczywiste.
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Ja myśle że należało by sprawdzić szczelność całego dolotu powietrza od turbo do kolektora.
Można tu lub tu, nie ma to zbytni znaczenia, jak pompa nie daje rady to w całym układzie będzie zbyt wysokie ciśnienie.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
czipowany passat ma zwiększoną dawkę paliwa chipbox w wielu przypadkach to po prostu opornik obniżający sygnał z czujnika temperatury nawet do -40 i układ zwiększający ciśnienie doładowania sprawdz czy prąd dochodzi prad do swiec i wtryski
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
korzystam z kts.które parametry podać.Temperatury silnika paliwa powietrza ok. Przepływka ok,egr ok potencjometr gazu też,Ciśnienie doładowania w porządku inne parametry i dokładne wartości przybliżę w poniedziałek
skoro wystąpiły różnice w cśnieniu doładowania to sprawdź szczelność układu dolotowego (nieszczelność skutkuje brakiem mocy i dymieniem z rury) . Parametry ciśnienie doładowania rzeczywiste i zalecane przez PCM powinno się z grubsza pokrywać )
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Sprawdż ciśnienie doładowania,przewody turbina - kolektor sący.Umnie jak przesadze to potrafi zsunąć przewód z kolektora.
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
Jak w temacie; gdzie na Śląsku mogę sprawdzić ciśnienie doładowania i ile takie coś kosztuje. Może ktoś potrafi to zrobić, podjechalbym?. Mam Passata 1.8TSI; bierze mi litr oleju na 1000km i dymi na czarno. Podejrzewam turbinę. W załączeniu dodaję filmik. Może ktoś pomoże mi to zdiagnozować?
W passacie N75 jest na blasze z prawej strony silnika z przodu. Błąd czujnika ciśnienia doładowania wychodzi nie dlatego, że jest uszkodzony, tylko dlatego, że w układzie dolotowym jest zbyt wysokie ciśnienie
cisnienie różnicowe jest stałe ,a wzgledem atmosfery wacha sie w granicach do 1 bara ,czyli dość dużo zważywszy że ciśnienie maxymalne to 3 bary - no nie? kolego rdt :) mówimy tu o silnikach wolnossących ,a co dopiero przy doładowanych np. PASSAT 1.8T lub CORRADO G60
Jedyną niepokojąca rzeczą w logach jest ciśnienie w dolocie 2950 bar. I teraz albo coś zablokowało dolot (dlatego podejrzewałem klapę gaszącą albo EGR). Możliwe że sam czujnik doładowania szaleje.
podstawą w diagnostyce doładowania jest test drogowy (3bieg,3 tyś obr., 100% gazu)sprawdzasz wsazania czujnika(grupa11) zobacz też co pokazuje czujnik na samym zapłonie(ciśnienie atm)
A VAG'owałeś auto w ogóle ? Jakieś błędy, logi, itp. ? Traci moc przy 3000 prawdopodobnie N75, ale wypadałoby to sprawdzić. Zmostkuj wężyk ciśnieniowy z tym do turbo pomijając zawór, jeśli ciśnienie ustabilizuje się na ~1600mbar, to prawie na pewno będzie to zawór, jeśli nie, to szukaj nieszczelności na wężykach.
Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
Jakby turbina, to dawałby dymem na biało. Jak intercooler dziurawy, to zbyt małe ciśnienie doładowania, a paliwa daje tak jakby było dobrze i od tego może kopcić na czarno.
Jedynym błędem jest zamarłe ciśnienie doładowania, a przyczyna tego szarpania jest w 90% pompa miałem taki przypadek w audi b4 z takim silnikiem i passacie identycznie winna była pompa.
Witam. Mam dość duży problem z swoim Passatem. Chodzi o to że po wymianie uszczelki pod głowicą spadła mi moc. Czasami jak się go odpali to na biegu jałowym falują obroty. W dodatku wyskakują błędy: 1. Nieprawidłowy sygnał z przeplymowierza powietrza (nieciągły) 2. Ciśnienie doładowania, odchyłka sterownika (stały) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Na postoju więcej jak 2500 obr.min nie wykręcisz bo komputer odcina, a drugie - jak sprawdzałeś ciśnienie doładowania? Pewnie na postoju, a to jest błąd, bo wtedy nigdy nie wyjdzie rzeczywiste ciśnienie, musisz przeprowadzić jazdę najlepiej na 3 biegu i z gazem w podłodze patrzysz jak się rozwija sytuacja. Z doładowania odejmij też bar, bo pamiętaj...
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
z tego co napisałeś wynika że masz za wysokie ciśnienie doładowania W przedniej częścisilnika jest taki mały elektrozaworek [przy osłonie rozrządu] wkolorze czarno-szarym wymień go
No jak nie spada ciśnienie to wszystko w porządku musi być... Jak czujnik wału? Ciśnienia odpowiedniego nie ma. Gdyby to był czujnik to był coś przerywal albo coś podobnego
W TD, dieslach z posrednim wtryskiem do komory wirowej nie ma sensu podnosić cisnienia, cały proces wytwarzania mieszanki odbywa sie po przez zawirowanie powietrza w samej komorze, cisnienie które jest ustawione obecnie w zupełności wystarczy. Jak pisze kolega mercedesik podnies ciśnienie doładowania i dawkę paliwa, wszystko znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
Miałem ten sam problem walczyłem z tym przez rok czasu chodzi dokładnie o Vw Passat b5 1.9 tdi AHU usterka-notlauf przy prędkości 120km/h od razu tryb awaryjny. Wszystko miałem sprawdzone poprzez chwilowe podmiany ze sprawnego auta i nadal to samo żadnej poprawy aż pewnego dnia podsunęła mnie myśl o rozebraniu sterownika silnika w momencie odkręcania...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Spadek mocy skutkujący prędkością maksymalną około 120 km/h, a i z resztą uzyskiwaną dość mozolnie, sugeruje wejście sterownika silnika w tzw. notlauf, czyli tryb awaryjny, zapobiegający jego uszkodzeniu. Najczęściej ma to związek z zablokowanymi, blokującymi się kierownicami turbiny, przez co ciśnienie doładowania za mocno wzrasta. Dobrze by było sprawdzić...
Pokazały się błedy ; 1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75 przerwa lub zwarcie do masy 575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania samochód po zlikwidowaniu bypassa gorszy muł
Autko przy przyspieszaniu na niskich biegach czasami łapie coś dziwnego. Jakby przycina się, szarpie i jedzie max do 3000obr 3200obr. strasznie muląc. Przypomina mi to swego rodzaju tryb awaryjny. Gdy zmienię bieg na wyższy i dam pedał w podłogę to już ciągnie normalnie. Nie trzeba wyłączać silnika. Żadnych błędów w ECU. Ciśnienie doładowania w normie...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Witam. Wczoraj w Passacie włączył mi się tryb awaryjny i wyskoczył błąd silnika. Po zdiagnozowaniu był błąd: P0299 niskie ciśnienie doładowania. Po wykasowaniu auto jeździ, błąd nie wyskoczył. Znalazłam jedynie mała dziurkę w wężu podciśnieniowym i go wymieniłem. Ale auto jedzie bardzo słabo. Zrobiłem logi> proszę o ocenę logów http://vaglogi.pl/log-003_011_JlGW2.html
Sprawdź oprogramowaniem diagnostycznym ciśnienie w kolektorze ssącym, może to być tylko uszkodzenie zegara. U znajomego był podobny efekt, uszkodzony był filterek na przewodzie do czujnika ciśnienia zegara doładowania. Jeśli auto nie straciło mocy, nie syczy itd itp to nie ma co szukać usterki - ale należy zacząć od diagnostyki.
Przepływke podmień, i zrób wtedy log dynamiczny. Sterownika się nie czepiaj na razie bo to bzdury z wężykiem. Ciśnienie atm widzi w normie. Z przepływka się zgadzam, co do wężyka, jeśli w nim jest olej, znacznie opóźni to odczyt ciśnienia doładowania, a jednocześnie nie będzie to miało wpływu na ciśnienie atmosferyczne, co za tym idzie, należy go sprawdzić,...
Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny?? Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS. Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki...
Zmierzyłem napięcie we wtyczce i po przekręceniu kluczyka na zapłon jest ok. 12V. Po uruchomieniu silnika jest ciągle 14V i nie spada (nie przerywa go) mimo gazowania. i tak ma być n75 sterowany jest masą,przy przegazowaniu ciśnienie doładowania nie przekroczy wartości dopuszczelnej stąd też n75 nie zadziała. najwieksze podejrzenia pada na przepływkę.
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Ilość odczynnika R134 w tym aucie 700g doładowałem R290 propan polowe czyli 350 ale sprężarka się nie uruchomiła pewnie za male ciśnienie , zegary mam ale do R134 nie są odpowiednie do propanu butanu spróbuje więcej dobić aż uruchomi się sprężarka
Witam ! Po zrobieniu log. 010 (masa powietrza pobranego 560, ciśnienie atmosferyczne 989,ciśnienie w kolektorze dolotowym 1213 ) 011 ( przy prędkości obrotowej silnika 3500obr/min, ciśnienie doładowania wynosi 1948mbar, natomiast ciśnienie w kolektorze dolotowym tylko 1132mbar ). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest już max. jakie można wyciągnąć w...
Sorki źle napisałem nazwę,potocznie tak mówimy u nas, chodzi o ten zawór http://autolech.com.pl/index.php?p556,za... Najlepiej wsiąść w samochód z podłączonym diagnostą pod złącze, i obserwować ciśnienie doładowania, jeżeli w trakcie przyśpieszania ciśnienie dobije do ok2.1 bar i nagle...
Witam, mi wygląda to na wytarte samo regulatory w silniku. W to akurat nie uwierzę, w tych silnikach zanim zużyje się głowica, obracają się panewki i silnik wystawia kopyto. Zrób porządek w filtrem cząstek. Dla jasności, to nie spaliny cofają się do filtra tylko ciśnienie doładowania, pcha powietrze bo turbina za szybko zwalnia bo DPF zapchany i spaliny...
Niskie ciśnienie doładowania do ok 2000 obr. tak wynika z logów, dlatego z dołu nie zbiera się dobrze, może być nieszczelność w dolocie i dla tego również przepływka źle mierzy ,sprawdź najpierw dolot czy jest szczelny.
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji - Najprawdopodobniej coś z n75 lub z łopatkami od zmiennej geometrii 16705 Czujnik prędkości obrotowej wału - Sprawdź czujniki G40 i G28 532 Napięcie zasilania sygnał za mały - Błąd poduszek powietrznych, jeśli nie świeci się kontrolka airbag pewnie miałeś słaby akumulator 18057 Brak komunikatu...
Witam. Nie zaślepiłem egr-a jeszcze ale miałem dziś niemiłą niespodziankę. Rano pojechałem do pracy passatem. Po wyjściu z pracy odpaliłem a silnik odrazu wskoczył na 2tys obr i odrazu zszedł na normalne obroty. Ruszyłem i okazało się że wogóle już nie ma siły jechać i rozpędziłem się do max 110km/h z pedałem cały czas w podłodze. Zatrzymałem się i...
Jak masz olej w wężu między turbiną z dolotem to padła turbina, ten olej trafia do silnika i się w nim spala, stąd dym. Turbina jeszcze jakieś ciśnienie daje ale może się zacierać. Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda...
Na 100% masz zapieczone kierownice w turbo. Możesz podłączyć VAG-COM jeżeli masz taką możliwość i sprawdzić ciśnienie doładowania w momencie przyspieszania (jak przechodzi w tryb awaryjny), są to bloki pomiarowe nr 10 i 11. Dokładnie przeczytasz o tym na http://www.forum.vw-passat.pl/
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
wyrzuca błąd przeładowania czyli zbyt wysokie ciśnienie doładowania Przy przestawionym rozrządzie chyba by niee było synchronizacji wałków, a w tym przypadku jest dobrze. Chyba, że tu czujnik jest na jednym wałku i jest mozliwe przestawienie rozrzadu tak, że wszystkie parametry sa w porządku
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Co jakiś czas również muszę kasować błąd składu mieszanki czego nie było przed założeniem instalacji. To ewidentnie świadczy o złej regulacji lub doborze składników instalacji. Nie jestem fachowcem od LPG ale punkty na gazie i benzynie powinny się pokrywać, jeśli tak nie jest to "rozjeżdżają" się adaptacje sterownika wtrysku benzyny. Na wykresie brakuje...
Witam niestety co do komputerów jestem laikiem i nie wiem nawet co to jest to elm. Jest podlaczany do komputera na USB, ale specjalnie dla porównania podpinalem ibize 1.9 która była sprawna i tam zarówno sygnał przeplywki jak i doładowanie były takie jak trzeba a ciśnienie turbiny nawet nieco wieksze. Dodano po 1 AA i właśnie skąd to takiego vaga można...
Może warto sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli wszelkie parametry podczas jazdy są ok, pompki, mają w miarę korekcje i BIPy (chyba, że mają idealne, to powinno być ok z ciśnieniem).
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Witam, Od tygodnia samochód zgłasza błąd czujnika ciśnienia doładowania. W log10(silnikowej) ciśnienie pokazuje ok 2197 bez znaczenia czy włączony czy wyłączony silnik. Totalny brak mocy, turbo w ogóle nie wstaje. Zamówiłem czujnik w ciemno ale jakiez było moje zdziwienie kiedy nie potrafię go zlokalizować. Od góry, od dołu, na odlocie, za dolotem,...
to proste. sprawdź podczas jazdy ciśnienie doładowania i będziesz wiedział gdzie jest problem. wszystko jest w parametrach. Skoro nie zapisuje dtc ,a odcina moc to znaczy że ktoś usuną tabele błędów z flasha i sam tego nie naprawisz. Mogę Ci pomóc w naprawie.Na początek odczytaj flasha z edc15.
Wygląda że swiece dobre. Masz czym zdiagnozować żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie doładowania? Ile ma auto przejechane i jaki jest zalany olej? Może być zmęczona sprężyna na zaworze i przepuszcza ciśnienie turbo ... Jak gorący sprężyna się rozszeża i niby ok ! Ewentualnie kiepski olej i problem z popychaczem ? nic tam nie klekocze jak zimny ? Może...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
Podbijam temat. Trochę czasu upłynęło.. może ktoś się wypowie. podmieniłem czujnik obrotów wału- szarpie jakby trochę inaczej ale dalej szarpie, czujnik obrotów walka rozrządu tez nic nie zmienia. Założyłem lepszy egr-autko minimalnie mniej pali ale poza tym nic innego nie zmienia. Poszedł lepszy wałek rozrządu i nowe popychacze-silnik delikatniej pracuje...
Witam. Mam pewien Problem, Mianowicie, Samochod Kreci, Nie Pali Zostal Podpiety pod Komputer Kod Bledu: 17936( Sterowanie katami fazowymi walu rozrzadu, blok1, przerwa w obwodzie....nie ciagly) Dodam ze czujnik walka rorzadu By Wymieniany i to samo. Passat B5 1.8 20v ADR ;: Przecież to standardowa usterka w vw/skodzie z tego okresu . Przyjrzyj się...
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
regulacja ciśnienie doładować passat czujnik ciśnienie doładować passat ciśnienie doładować
rozruchowy danfoss discman wyłącza schemat buderus
analizator widma linux enigma2
Xerox WorkCentre 6605 – gromadzenie niebieskiego tonera przy bębnie, pasie transferowym i fuserze, wydruki bez zabrudzeń Andoria S320 – zapowietrzanie silnika mimo pełnego zbiornika ropy, diagnostyka układu paliwowego