czy udało się rozwiązać problem? Mam dwa sprinterki 906 316 z tym samy błędem....
Jest jakaś alternatywa dla programu STAR DIAGNOSIS gdyz rozważam kupno takiego urządzenia w grę wchodzi tylko diagnostyka mercedesa tylko i wyłącznie systemów common Rey i dla własnych potrzeb . Po prostu coś tańszego a efektywnego. Czy wie może kto jakie jest max ciśnienie doladowania dla sprinter 308 311 313 cdi ?
Zapchany DPF
Rozwiązanie: małe pęknięcie kolektora dolotowego- na pierwszy rzut oka w ogóle niewidoczne. Wymieniony kolektor i wszystko gra.
Z tego, co pamiętam, ciśnienie doładowania w OM 642 w aucie Sprinter W906 wynosiło około 2 bar. Powodów zbyt niskiego ciśnienia może być kilka, najczęściej nieszczelność w układzie dolotowym oraz złe ustawienie nastawnika w turbinie. Przy nieprofesjonalnej regeneracji ta druga opcja jest jak najbardziej prawdopodobna.
Podejrzewam że szukasz przeładowania, ale one też odcinają gdy ciśnienie jest niższe niż oczekiwane.
Witam Mam takie pytanie, czy ktoś podpowie jakie powinno być ciśnienie doładowania? U mnie na 4 biegu pod górę, gaz do odcięcia , maksymalnie 0,7. Chyba trochę słabo?
Sprinter 2,2 CDI. Brak mocy na zimnym silniku. Po diagnozie czasem pokazuje zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbiny po regeneracji. Po przejechaniu ok. 5 km wszystko wraca do normy.
Witam. Sprinter 906 2.2L z dwoma turbinami. Błędy w silnik: P0105 - ciśnienie atmosferyczne między modułem sterowania silnika a czujnikiem ciśnienia doładowania jest nieprwidłowe P2904- zwiększ kontrolę przepustnicy ciśnienia Czytane autocom-em. W parametrach czujnik ciśnienia w dolocie obok przepustnicy powietrza pokazuje ciągle 800mbar - czyli wartość...
Barosensor tak szybko nie nawala , sprawdź przewód igelitowy doprowadzający ciśnienie doładowania - jest możliwość obecności w nim oleju.
Na rurze odchodzącej z intercoolera ( w okolicach lewego reflektora)
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
Tych aut nie naprawia się kolego na zasadzie “co o tym sądzicie”, tylko jest coś takiego jak komputer diagnostyczny. Podpina się, sprawdza błędy, sprawdza niskie i wysokie ciśnienie paliwa w momencie utraty mocy, ciśnienie doładowania - możliwości jest wiele. A nie przez trzy lata dumać “co mu dolega”.
Jak jest na sto procent dobra (u mnie to wyszło dopiero po ruszaniu wiązka) to skup się na podcisnieniu. Pasowało by Zmierzyć podcisnienie na gruszce turbiny po zapaleniu. I czy wciąga sztangę po zapaleniu. I jak turbina była w regeneracji to nie wiem czy prawidłowo ustawili sztangę i śrubę zderzakowa. Często się to zdarza. Masz jakiś komputer którymi...
zawor regulacji ciśnienia na listwie, czy to możliwe? Wywalił by problem z ciśnieniem. przepływka, EGR, ciśnienie doładowania to zależne czynniki. Jak często występuje problem ? Podaj dokładne opisy błędów, jakieś freez frame?
Podciśnienie podstawa. Bez podciśnienia nie ruszy nastawnik ciśnienia doładowania,
Dzięki kolego, widziałem ten opis jednak brakuję mi pinów które odpowiadają za czujniki. Niestety nie ja go demontowałem i sprawdzałem wiązkę, a trafił do mnie z informacją że nie ma 5V zasilających czujnik ciśnienia doładowania.
dlaczego wprowadzasz nowe metody diagnozy Wynika to z doświadczenia !!! Kolega pojedzie na diagnostykę komputerową do nieogarniętego diagnosty i jeżeli np. zawory będą podstawione może mieć różne przekłamane parametry i błędy np. 'misfire' lub ciśnienie doładowania będzie uciekać przez zawory na cylinder i będzie błąd słabego ciśnienia doładowania....
Jeszcze jedna sprawa jakie powinienem mieć maksymalne ciśnienie doładowania w 308cdi. A i co polecacie do diagnostyki i ewentualnie le kich korekt dawki ciśnienia wgrywanie map czy Flash odpada ?
jeśli brak błędów to trzeba sprawdzić wartości rzeczywiste - ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa , filtr PDF i zawartośc sadzy oraz ciśnienia przed i za filtrem a potem sprawdzić dawkowanie wtryskiwaczy na przelew chyba że masz zatkany wydech skoro inaczej buczy
A w parametrach bieżących, dane ciśnień (doładowania) są prawidłowe ?
Witam. Sprawdź szczelność całego układu dolotowego oraz ciśnienie doładowania podczas jazdy. Ubytek powietrza (niedoładowanie) powoduje wchodzenie w tryb awaryjny (to tak dla ochrony środowiska :D )
Większego cisnienia nie uzyskasz niż - 0.9bara. EGR nie daje mocy, to ekologia więc co tam chcesz porządnie ruszyć tym egr, em? Ciśnienie doładowania maksymalne możesz sprawdzić tylko w czasie jazdy solidnie obciążając silnik pod górę i obroty.
Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki w Mercedesie Sprinterze 316 CDI z 2015r. Auto nie ma mocy, diagnostyka komputerowa wskazuje na za niskie ciśnienie doładowania. Problem jest w tym, że podciśnienie ucieka cały czas przez elektrozawory sterujące pracą turbosprężarek. Podciśnienie w układzie spada niemal do zera. Po zaślepieniu spustu podciśnienia...
Mam błąd: P024114 Czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki niskiego ciśnienia ma zwarcie do masy. Występuje zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie. Który to czujnik, gdzie on jest?
ten błąd to błąd offsetu czujnika MAF. często spowodowany nieszczelnościami , problemem w regulacji ciśnienia doładowania, ale również nieprawidłowo wyłączony DPF/EGR może go powodować.
Jak chcesz solidny zbiornik to z jakiegoś diesla, tam ciśnienie dochodzi nawet do 0,2 absolutnego. Największe jakie widziałem miały VW LT/Crafter, Mercedes Sprinter. Jak chcesz solidną pompę vacuum to sporo nowszych doładowanych benzyniaków takie ma, tylko to już pobór prądu znacznie większy. Zmniejszanie obrotów silnika raczej nie wpłynie pozytywnie...
.. a co sądzisz o temacie z linku.. tu rozwinięcie - http://sprinter-source.com/forum/showthr... Jak jutro uda mi się kupić tranzystor i diodę to może pomyślę coś nad emulatorem i zobaczymy. Dzisiaj były tylko próby warsztatowe (adaptacja wszystkiego co możliwe, ponowne sprawdzanie, "kontakt" na wtyczki itp, itd..) i pojawił się w/w błąd...
Maksymalne ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu jakie wskaże czujnik różnicy ciśnień przez chwile to 380hPa.
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam auto sprinter 2,2 cdi 2007r. 315 (model906)-sprężarka dwustopniowa. Błąd- ciśnienie doładowania przekroczona dolna granica regulacji. W okolicy 2500obr. słychać syczenie tak jakby powietrze doładowane uciekało, szczelność całego dolotu sprawdzona jest ok, bączki przy turbinie ok, kierownice powietrza na turbinie chodzą luźno nie zacierają się....
Witam dziś bylem z autem na diagnozie pod kompem, wyszło ze mam zbyt małe ciśnienie doładowania i zapchany filtr DPF . Jeśli chodzi o objawy to zazwyczaj traci moc na wysokim biegu 5-6. Mam takie pytanko skoro jest zbyt małe cisnienie doładowania to temp. spalin jest mniejsza i moze sie przez to nie wypalac DPF? Moze glupie jest moje rozumowanie ale...
Witam, jest problem tego typu że wali błąd ciągle 16A600: nadmierna emisja tlenku azotu lub coś w tym stylu, była robiona turbina oraz DPF usunięty mechanicznie jak i programowo, jedzie do momentu jak nie zgasisz go, później po odpaleniu już brak mocy i kasowanie błędu nic nie daje, robi się ciśnienie doładowania 1,5 Bar, i na tym koniec, proszę o pomoc!
P1470 to przetwornik ciśnieniowy regulacji ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia szczelność podciśnień, przewodów powietrznych, intercoolera, stan turbiny, przetwornik ciśnienia doładowania, elektryka..... Chyba najczęściej powtarzający się błąd w CDI ..
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
Witam Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r. Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy : P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie. P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//- P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//- P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//- P0203-008 Wtryskiwacz cylindra...
Odkopuje temat. Panowie doszliście do ładu? Więcej osób ma takie problemy w tych sprinterach :p
Witam. Mam problem ze sprinter 2.9 TD 120KM z 1999r. z przebiegiem aktualnie 350 tysięcy (głównie autostradowy) Swojego czasu stracił zasilanie na pompie i nie chciał odpalić. Ściągnąłem go do warsztatu, zasilanie zostało przywrócone, jednak auto ma jedynie moc do określonej wartości obrotów (ok 2500). Po przekroczeniu tego poziomu, niezależnie od biegu,...
Witam kolegów W Sprinterze 906 318 CDi mam błąd 2624, który jest opisany jako Czujnik MAF, dryf przesunięcia przy silniku pod obciążeniem. Nie mogę go skasować. Wymieniałem już przepływomierz na nowy nic nie pomogło. Może za coś innego odpowiada ten błąd. Proszę o radę. Pozdrawiam Jeszcze raz sczytałem błędy texą i wychodzi zupełnie inny opis, czyli...
Jest pompa wstępna. Pod pompą wysokiego ciśnienia. pompa wstępnego doładowania paliwa Ja zapytam co to za pompa.
witam wszytkich , problem został rozwiązany mianowicie uszkodzone były regulatory ciśnienia doładowania ,umieszczone są na prawym nadkolu . mam nadzieje że komuś przyda się ten post,
Sprinters dzięki za odpowiedź ale trochę za bardzo technicznie mi to wytłumaczyłeś, a ja jestem laikiem. Z tego co czytałem na forum to w takich przypadkach najczęściej właśnie pada przepływomierz albo ten zawór. Prawie jestem pewien że to on bo się nic nie odzywa teraz, a wcześniej pięknie:) pstrykał już po przekręceniu zapłonu. Można go jakoś sprawdzić...
Moc odcinało, magicy już doszli dlaczego. Mam nadzieję, że to jest to i nie będzie już niespodzianek. Zepsuty był Czujnik doładowania ciśnienia i Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym . Na razie temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy
No i mam winowajcę. Czujniki ciśnienia spalin mają różne charakterystyki. Dla potomnych. Sterownik silnika o numerach: A 651 900 32 03 A 651 901 29 02 FV 12.16 HW 14.10 PD 10 M01 poprawnie odczytuje dane z czujnika o numerach: A 009 153 52 28. Czujnik o numerach A 651 905 02 00 będzie zaniżał pomiar, taki był zamontowany. Po wymianie błąd dało się skasować....
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
Wiem o tym już kolego bo bawiłem się czujnikiem ciśnienia doładowania i łapał tryb awaryjny nie tylko przy zapalaniu ale też na wolnych obrotach co mnie zdziwiło a była tylko jedna para diod zenera ale ja wszystko robię na wyłączniki więc ominę to ale muszę bardzo ostrożnie z tym ciśnieniem na listwie postępować. A taka ciekawostka na marginesie czujnik...
Witam, mam spory problem ze Sprinterem 318CDI. Silnik 3.0 v6 OM642. Miał robione głowice. Po naprawie nie chce się wkręcać na obroty. Dochodzi do ok. 2tyś. obr. i tak jak by go odcinało. Na niskich obrotach chodzi ładnie i równo. Brak błędów. Parametry mechanik twierdzi że w porządku. Podmieniany był czujnik ciśnienia doładowania, zawór EGR, przepływomierz,...
Z pozostałych parametrów można wywnioskować że ramka zapisała się na nie pracującym silniku ponieważ ciśnienia doładowania, zassania, i atmosferyczne są na podobnym poziomie. To nie ramka tylko wartości rzeczywiste. Kolego zrób test dawki adblue , jeśli jest ok i płyn adblue pewny zostaje nox.
Do CDI? W miejsce czego ma ten manometr zamontować? Żeby mu po chwili wywaliło błąd i sterownik zaczął pracować w trybie awaryjnym? Od tego tam jest czujnik ciśnienia doładowania i ma być sprawny. Znowu zaczynasz, jak z tym drągiem od łopaty? Co to jest tekalon? Slangu się czepiałeś, więc go nie używaj.
Witam wszystkich i z góry sorki ze może się powtarzam ale już nie mam siły.Problem jest taki po usunięciu dpf i wykasowaniu go ze softu wszystko było do czasu w pożądku w trakcie jazdy czasami wyskakiwał błąd i wchodził w tryb awaryjny ale po przekluczeniu stacyjki było wszystko dobrze,aż tu nagle bez żadnych objaw weszedł w tryb awaryjny i jest zamulony...
Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
To tak. flash przełożony. Auto odpala. EDC pali się ale od błędu z doładowaniem i ciśnieniem paliwa. Zniknął błąd związany z pamięcią eeprom. Z resztą błędów już sobie poradzę. Dziękuję wszystkim za pomoc i celne uwagi. pozdrawiam
Niech ten mechanik sprawdzi instalacje od klaksonu (zasilanie na klakson i na osprzęt silnika brane z tego samego bezpiecznika) często na przednim pasie lubi się przetrzeć instalacja od klaksonu albo przetwornika ciśnienia doładowania. Skutek: problem z odpaleniem, może zapalać sie start error , brak mocy ....... Radze zacząć od diagnozy potem instalacja...
Witam Kopiłem MB Sprinter 313 CDI niekompletny z 2002 roku. Co prawda na chodzie. Silnik 2.2 dcm3 Mam taki problem ze na silniku z wiązki przewodów pod kolektorem ssącym wychodzi wtyczka identyczna jak do czujnika ciśnienia doładowania ale nie ma jej gdzie wpiąć. Albo brakuje jakiegoś kolejnego czujnika lub też brakuje fragmentu wiązki przewodów. Czy...
witam, Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. Wymieniłem czujnik na nowy, wymieniłem część kabla w komorze silnika. Sprawdziłem kable od czujnika do wtyczki komputera pin 35/48 - przewody są wporządku. Brak jest napięcia na pin 2/pin 35 (powinno być 12V?) przy włączonym zapłonie. Pin 35 w komputerze ma 16 om do masy samochodu. Co może...
2623 robiłem dwa razy. Raz był uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ( na dole po lewej stronie obok intercoolera) a drugi raz był nieszczelny intercooler. Po każdej naprawie robiłem adaptację przepływomierza i chyba reset czujnika doładowania. 2623 -01 to przepływ powietrza na wolnych za niski. Był wcześniej post o tym.
Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś. Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia...
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...
Witam serdecznie. Brak już mi słów na temat mojego problemu... Od około roku mam błąd P2263, powraca on co jakieś 500km. Wydaje mnie się jakby zimą nie było to tak często jak latem. Wiele już czytałem na ten temat - nie tylko na PL forach. Wymieniłem już m.in: - turbosprężarka - filtr DPF (+ wszystkie czujniki od niego w dół) - przepływomierz - czujnik...
Cześć, miałby ktoś może schemat (bądź opis, zdjęcie przekrojowe) zasady działania turbiny w Mercedes z silnikiem 2,2CDI o oznaczeniu 651? To nie jest bi-turbo. są w niej dwa obiegi, niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy. Jeśli zaślepię przetwornik sterujący obiegiem wysokociśnieniowym samochód ładnie zbiera się z niskich obrotów, jednak trochę mu brakuje...
Witam! Proszę o pomoc! Wszystko zaczęło się od zakupu akumulatora.Po 3-4 dniach nowy akumulator rozładowywał się. Reklamowałem go oczywiście, ale serwis twierdził ,że wszystko jest ok.Oddawałem go 3 krotnie ,ale bez rezultatu. Alternator był dobry, bo go wymieniałem troszkę wcześniej ale później też sprawdzałem u elektryka. Musiałem często ładować go...
ciśnienie doładowania mercedes sprinter sprinter ciśnienie iveco ciśnienie doładowania
pralka whirlpool słabo wiruje blaupunkt pobór prądu płyta główna głośnik piszczy
pilot uniwersalny manta pilot uniwersalny manta
Jak uruchomić piłę łańcuchową Eurotec? Saving and Restoring Data in OpenBeken OBK Drivers