No tak jak w c360 zamiast wtrysku montuje się kapilarę i kreci wałem. Odczytuje się kiedy paliwo się w niej ruszy (kąt na wale). Jak jest za wczesny wymienia sie na grubszą podkładkę pod trzpień pompy. Jak jest za późny daje się cieńszą. W manualu co wkleiłem link strona 57. Na 58 masz rysunek 116 tam jako B oznaczona jest ta podkładka regulacyjna.
Ciśnienie kompresji , i smarowania , warto zmierzyć .
Napisz jak mierzysz kompresję?
Jakie powinno być ciśnienie, kompresja w mało eksploatowanym silniku 2.0 TDI CR (at)ElektrodaBot
Jak to uszczelnić? Da się to połączenie rozłączyć w miejscu strzałki? Trzeba dokręcić nakrętkę do manometru. Nie sądze żeby prasowane połączenie przepuszczało. Dodano po 46 Mam troche inny problem, bo w podobnym próbniku nie przebija mi pierwszego zaworu. Jakieś sugestie? Zakup nowego próbnika?
Pytałem jakim przyrządem mierzysz ciśnienie, a Ty odpowiadasz że takim od samochodu. Cylinder w samochodzie ma pojemność skokową od 250 do 500 cm³, więc pojemność komory spalania wynosi minimum odpowiednio 25 do 50 cm³. W silniku 50 cm³ od 4.5 do 6 cm³, więc znaczenie ma nawet rodzaj adaptera dostosowanego do długości gwintu świecy zapłonowej. Chińskie...
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
rozrząd na przykład.
Łańcuch przeskoczył, dlatego nie ma kompresji
Lekko paruje, czy mocno bije ciśnienie? Bo możliwe że kompresja ucieka.
Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
Pierwsze co trzeba zrobić to wykręcić świece i sprawdzić czy którąś nie zalewa paliwo, następnie sprawdzić ciśnienie na cylindrach(kompresję). Co do wycieku to został źle zdiagnozowany i usunięty.
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Pompa paliwa podaje odpowiednie ciśnienie? kompresja w silniku jest prawidłowa?
Błędu ECU. Ciśnienie kompresji mierzone?
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Wtrysk benzynowy też może być powodem wypadania zapłonu. Zmierz ciśnienie na cylindrach. kompresja to podstawa ;)
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Zbadaj ciśnienie oleju i kompresje. To jest najważniejsze,a najlepiej słucha się silnik przez kij od miotły i do ucha bokiem kija bo uszkodzisz ucho. Ocenisz w ten sposób skąd wydobywają się niepokojące dźwięki. Dodano po 3 Jeszcze jedno. Na zimnym czy ciepłym jest inaczej ?
Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
. Jest kompresja, paliwo, iskra :D co mu trzeba więcej... A ciśnienie sprężania (kompresji) jak sprawdziłeś?
Ciśnienie kompresji mierz przyrządem z zaworkiem zwrotnym i ma by na poziomie 12 bar lub więcej.
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma kompresję to zawsze przy kręceniu będzie opór. Generalnie ręcznie łapiąc za koło pasowe ciężko go będzie pokręcić, chyba że robisz to kluczem, ale wtedy to wszystko pachnie przytartym silnikiem. Nie ma opiłków jakichś w oleju?
Diagnoza komputerem czujników oleju,pompy-ciśnienia oleju,doładowania turbiny podczas jazdy. Sprawdź kompresje komór spalania.
Zastanawiam się czy nie za małe ciśnienie na cylindrach (kompresja).
Tutaj masz trochę informacji. Ja tez nich korzystałem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wygląda na uszczelniacze wału korbowego. Właśnie na nich gubi kompresję. Jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginały. Co ty opowiadasz. Uszczelniacze wału nie mają nic do kompresji. Zmierzyć...
Dla formalności - zmierzyłeś ciśnienie sprężania, kompresja (stopień kompresji) to inny parametr. 13 barów to dobry wynik.
bardzo dziwna , ale przyciąć można za zrobienie wtrysków. po co dawałes 4 jak nie chodzi tylko na jeden ? Ciśnienie-kompresje nabija na tym 4 cylindrze tak samo czy dłużej ?
Teoria jednego z mechaników od ciężarówek... Wtryskiwacze działają super na maszynie w powietrzu, po włożeniu do komory cylindra otrzymują ciśnienie kompresji które blokuje ich poprawne działanie Ciśnienie sprężania ~30 bar. Ciśnienie Common Rail 250-1500 bar. Ciekawy człowiek to musi być...
Patrząc tutaj to 18 sek to już jest 130 km/h https://www.youtube.com/watch?v=qBLgKf22... Natomiast Fiat Uno to coś innego raczej, tam był chyba gaźnik tak? Tutaj ten silnik 1,1 to do niedawna jeszcze w Pandach był, to jest silnik rodem z Punto 2, z okrągłym filtrem powietrza, "nowocześniejszy" mpi, to samo co Schumacher, Sporting, Fire etc. To jest...
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
Saron22, sprawdź wałek rozrządu tzn. pomiary wychylenia krzywek zaworowych i pod pompą. Od tego zacznij, ale błąd może generować niedostateczne ciśnienie paliwa, niedostateczny stopień sprężania, wybita panewka korbowodu, czy uszkodzony wtryskiwacz albo króciec wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza. Ciśnienie paliwa, kompresja, krzywki rozrządu, to na...
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Kompresja, ciśnienie paliwa itp...
-Ciśnienie CR -Kompresja -Rozrząd Trzy podstawy do sprawdzenia. Z czego dwie prostym testerem.
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
To przypadkiem nie N43, słynny z przeskakującego łańcucha rozrządu? Raczej na pewno. Niech zmierzy kompresję (ciśnienie sprężania). Będzie zaskoczony 😁
Rozruchowe ciśnienie masz za małe.
Może pierścień/pierścienie blokują się w cylindrze bo końce nie mają wystarczającego luzu. Do tego dochodzi ciśnienie kompresji i rozrusznik nie daje rady. Pierścienie przed założeniem na tłok powinno się włożyć do cylindara i sprawdzić szczelinomierzem czy między końcami jest wystarczający luz podawany przez producenta. Moim zdaniem można sprawdzić...
Sprawdziłeś kompresję i ciśnienie paliwa? Przecież to ma prawie pół miliona kilometrów. Pompa paliwowa w zbiorniku też ma ograniczoną żywotność.
Mierzyłeś ciśnienie oleju, a nie kompresję. Kompresja to jest ciśnienie sprężania mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze. :D
MF 3080. Perkins 6 cylindrów stuki w silniku przy zakresie 10, 12 obrotów. Na mniejszych bądź większych obrotach cisza, silnik pracuje normalnie, ma ciśnienie oleju i kompresję. Co może być przyczyną? Nie wygląda to na panewkę bądź sworzeń tłoka. Dodam że ciężko to namierzyć, stuk rozchodzi się po całym silniku.
Najpierw sprawdzilbym kompresję i ciśnienie oleju ,aby mieć pewność,że nie doszło do usterki mechanicznej
Cudów w motoryzacji nie ma,musisz sprawdzić ciśnienie kompresji,ilość wtryskiwanego paliwa ,obwód zasilania powietrzem i na koniec drożność układu wydechowego.To wszystko pod warunkiem że rozrząd został złożony (jak piszesz)prawidłowo. Daj znać jak wyjaśnisz. Dodano po 5 Zweryfikuj podłączenie podciśnieniowego sterowania turbiną i czujnika podciśnienia...
C360 nie pali paliwa na 1 i 3 cylindrze ciśnienie kompresja jest dobre wtryski pompa przewody sprawdzone. Cylindry dostają paliwo ale wyrzucają je wydechowym nie spala się ono. słychać również dziwne tłuczenie ale nie wiem czy ma to jakiś związek. Zrobione głowice pierścienie panewki. Traktor odpala jedynie trzymając gaz na najmniejszych obrotach potem...
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
16686- wypadanie zapłonów, cylinder 2 Układ zapłonowy,wtryskiwacz paliwa,ciśnienie paliwa,kompresja, sprawdź te rzeczy.
Ciśnienie sprężania (kompresja) do zmierzenia. Rozrusznik kręci ok? Paliwo do wtryskiwaczy dochodzi? Posprawdzaj i opisz.
Nie. Może być czujnik wału, ale jest nowy więc to mało prawdopodobne. Może przepustnica? Patrzyłeś jak się zachowuje podczas odpalania? Sprawdziłbym dla pewności ciśnienie paliwa i kompresję.
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Kompresja w cylindrze w najlepszym przypadku 34atm, ciśnienie pompy wtryskowej niezbędne minimum to 300atm, więc jakim cudem wpycha do pompy kompresję?? Koniecznie pomierz ciśnienie w cylindrach bo tu prawdopodobnie leży przyczyna a najszybciej w zaworach.
Kompresja? Ciśnienie paliwa?
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania ( kompresji). Ściągnij osłonę rozrządu , zobacz czy pasek jest cały.
Nic nie napisałeś o przebiegu km. niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 Nic złego tam się nie dzieje, istnieje podejrzenie że pierścienie mogą nie trzymać już jak powinny. po zdjęciu rurki z odmy i zatkaniu palcem przez krótki czas to robi się ciśnienie Nie masz się co...
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Uszczelniacze zaworowe nie odpowiadają za ciśnienie sprężania
Przy pracującym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak obroty silnika znacznie spadają cylindry do szlifu. Olej wydobywający się przez bagnet świadczy o znacznym zużyciu silnika. Pierścienie tłokowe są tak wytarte że nie trzymają ciśnienia w komorze spalania. Przy niskich obrotach odma jest jeszcze w stanie odprowadzić nadmiar powietrza...
Kolego z tego co piszesz widzę że nie poradzisz sam sobie z tym problemem, proponuję jechać do jakiegoś dobrego warsztatu, tam ci sprawdzą ciśnienie (kompresje ) na cylindrach i wtedy wyjdzie czy to zawory czy coś innego. Pomiar jest prosty i nie drogi coś około 40zł Sam tego nie sprawdzisz bo trzeba mieć przyrząd do pomiaru. Jeśli chodzi o zawory to...
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
Witam Mam taki sam problem ze swoim audi. Wymieniona uszczelka pod głowicą termostat sprawny, pompa sprawna, wszystkie klapy od sterowania nawiewami działają poprawnie. Po odpowietrzeniu układu jest ogrzewanie tak jak być powinno czyli daje ciepłe na własnych obrotach silnika przez dwa, trzy dni i znowu problem powraca. Nieszczelność uszczelki jest...
Wiec tak... Odpalila normalnie, na skrzyżowaniu zgasla. Wymienilam swiece bo zalana, zmienilam gaznik, Zapalila z kopa, dojechałam do domu. Rano w ogole nie chciala zapalic. Zmienilam kranik paliwa na inny tez taki uzywany. Wyczyscilam filtr, nowe rurki tzn przewody paliwowe. Ciśnienie- kompresja mierzył mi sasiad i mowil ze jest ok. Dzis caly dzien...
ECU też wymieniony. Wszystkie kostki sprawdzone. Z lampą może być problem bo nie mam. Sprawdzę kompresje i ciśnienie zegarem.
Wiem, że próbujesz się pocieszyć, ja to rozumiem, ale masło przy krótkich odcinkach się nie zrobi. Płyn ucieka w szybkim tempie, ponieważ ciśnienie - kompresja robi swoje. Po oleju się nie zorientujesz - w ten sposób tego nie sprawdzisz. Jak masz auto w garażu to odczekaj trochę, aż obcieknie z wody, otwórz trochę bramę i zapal silnik. Jak gdzieś jest...
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Jak masz kompresję, ciśnienie oleju sprawdzane i jest dobrze to jeździj i nie patrz na to. Możliwe, że po prostu ten typ tak ma. Co do akumulatora to pewnie,że za mały do diesla.
Sprawdza ciśnienie wtrysków, kompresje silnika i turbinę to na początek. Zobacz czy po przekroczeniu 3000 obrotów kopci na niebiesko Później sprawdź kable przepływomierza często się łamią.
Te ciśnienie to nie ciekawe, jeśli odpali to jeździć bardzo nie będzie chciało.
Czyli zostały do sprawdzenia wtryski, ale w pierwszej kolejności ciśnienie w silniku (kompresja)
Zmierz raczej ciśnienie oleju nie kompresję. Teraz gdy rozbierałeś silnik to nie wiem czy Ci gwarancję uznają.
zawory domyka bo po zdjęciu klawiatury kompresja jest odpowiednia. Co to znaczy "odpowiednia" ??? Ile Bar? Poza tym jak można sprawdzić ciśnienie sprężania (kompresję) gdy nie ma klawiatury zaworów i silnik nie może zassać powietrza ???? iskra jest Co to znaczy że jest ??? Jaką max długość możesz uzyskać na samym kablu przy wykręconej świecy?
Kompresja czy ciśnienie sprężania?
Zbyt niskie ciśnienie wtrysku, słaba kompresja, rozrusznik za wolno kręci - wybierz sobie coś.
Jak już pisałem sprawdź rozrząd na początek.
Sprawdź np. czujnikiem zegarowym ciśnienie sprężania w cylindrach (kompresję). np.: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jeśli chodzi o problemy z tulejami cylindrowymi, to nie ma "akcji serwisowej" dotyczącej tematu. Wada dotyczy to silników DAF 105 i 106 a także w mniejszym stopniu innych marek pojazdów. W żeliwnych blokach wykrusza się materiał na gniazdach osadczych tulei cylindrowych pod kołnierzami tulei, na wskutek "kawitacji". To powoduje opadanie tulei a wtedy...
Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy Wtryskiwacze paliwa Ciśnienie paliwa Kończy się paliwo Zawór odpowietrzający zbiornika EVAP, jeśli dotyczy twojego silnika Układ emisji par (odma) Niska kompresja Problemy z silnikiem Okablowanie lub moduł sterujący uszkodzony ECU Natomiast szarpanie i przerywanie może to być związane między innymi z: Układ...
Witam mam problem z oplem omegą B 1994r 2.5v6 chodzi o to że po zdjęciu 2 przewodów z lewej strony cylindrów (dwóch górnych) nie ma żadnej reakcji iskra jest świeca cała mokra, wtryski cykają rezystancje uzwojenia mają prawidłową 19ohm zasilanie i sterowanie tych wtrysków jest. a wszystko się zaczęło od wymiany ostatniego wydechu (nieoryginalny od innego...
(at)pedros050 Dokładnie (at)pele2151988 Silnik i turbo do sprawdzenia u mechanika. Najlepiej niech sprawdzi też ciśnienie w cylindrach (wartość kompresji)
Sprawdź kolego kompresje ... i ciśnienie w oponach. Czy oglądałeś świecę po nieudanym odpaleniu? Co z iskrą jw. Podejrzenie pada na automat ssania, o ile występuje.
Między głowicę a cylinder daje się TYLKO podkładki takie jakie mają być. Silikon zostanie wydmuchany w czasie pracy silnika. Silikonem możesz "sklejać" kartery ale nie miejsca gdzie masz ciśnienie (karter-cylinder-głowica).
Sprawdź ciśnienie sprężania -wygląda to na problem z kompresją.
Jakie masz ciśnienie oleju?
Może za mała kompresja na te wtryski. Pomierz jakie jest ciśnienie sprężania.
A jaka powinna być kompresja i ciśnienie oleju Podpowiesz kolego?
Sprawdzić kompresje, może ciśnienie ucieka pod głowicą, albo cylindrem.
Wbrew idiotyzmom, które przeczytałem powyżej, do sprawdzenia są dwie rzeczy - ciśnienie sprężania i ciśnienie paliwa. Kompresja ma być sporo ponad 10 kPa - 11 to sensowne minimum, ciśnienie paliwa w okolicach 3kPa - jeśli któryś z tych parametrów będzie znacząco odbiegał, to skutki jak wyżej. Do tego ew. czujnik temperatury silnika - bodaj z prawej...
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
To sprawdź kompresję bo może nawet nie jesteś świadomy że np. jeden gar ci nie pali, sprawdź też ciśnienie oleju...
Możliwość jest sporo. Zaczynając od luzów zaworowych. Potem świecie, przewody cewka, kompresja. Ciśnienie paliwa, wtryskiwacz. Nieszczelności w obrębie kolektora i sam silniczek biegu jałowego. I jeszcze parę nie wymienionych przeze mnie rzeczy.
Witam, Mam pytanie odnośnie silnika 1.6 crdi czy ktoś z kolegów wie jakie powinno być ciśnienie sprężania (kompresja) na tłokach. Pytam bo dostaje mi się paliwo do oleju i nie wiem czy to może być wina słabej kompresji ,czy tęż pompa wtryskowa jest nie szczelna mierzyłem dwa razy i oto efekty pomiaru 1.cylinder 22 2............22,5 3............22 4............22,5...
Piszecz detonuje sprawdz ustawienie zapłonu, kompresje, ciśnienie paliwa, wysokie napięcie. Dajesz troch mało informacji a możliwości usterek jest dużo. Pozdrawiam.:|
Zmierz kompresję, sprawdź ciśnienie doładowania, szczelność intercolera i węży.
Zapytaj sprzedawcę jakie parametry kompresja i ciśnienie oleju uzyskał po remoncie silnika , jeżeli robi to profesjonalnie to powinien przed sprzedażą przetestować swój silnik .
Opcja zwrotu oraz odzyskania gotówki? Kupiłem go w 10.2024, potem wyjechałem na pół roku. Zwrot nie wchodzi już w rachubę. Zrobiłem wszystko, co mogłem przed zakupem: ciśnienie oleju, kompresja, spaliny i przegląd w SKP. Nic nie wskazywało na awarię, a że nadszedł listopad, to i wentylator oraz termostat nie były potrzebne. Auto zawsze trzymało 90°,...
Po pierwsze pomiar kompresji. Po drugie sprawdź kąt wtrysku. "Ciśnienie na ciepłym silniku ok 2,7 wiec tez w normie" - Ciśnienie czego? Jak możesz to napisz na virus_lx(at)o2.pl Napisz jeszcze czy na zimnym jak odpalasz to kręci jak by brakowało kompresji ? Zmierz jeszcze ciśnienie oleju.
też nie mam już pomysłu co sprawdzić/podmienić. Auto słabe i bład P0011. Koła sprawdzone, rozrząd nowy i ponownie sprawdzony, zawór sterujący nowy OE, ciśnienie oleju sprawdzone, kompresja zmierzona, czujniki wałków podmienione (ze sobą i na nowe),
Idź inną drogą. Po kolei kompresja ustawienia rozrządu ciśnienie paliwa na koniec sterownik silnika. Jeśli siedzi immo też nie będzie widać obrotu wału.
ciśnienie kompresji laguna husqvarna kompresji stilo kompresji
plazma panasonic naprawa pompa pęknięty volvo silnika
magneti marelli sklep dzwonek otwierania drzwi
Piec Beretta Junior: Cykliczne podawanie zimnej wody Wymiana uszczelki w ekspresie Zelmer Maestro