https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Dodano po 1 Pamiętaj że podstawa co ciśnienie oleju.
Proszę bardzo Ciśnienie oleju 1.5/820 - 920 (bar/rpm)
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Zmierzyć ciśnienie oleju.
Brak ładowania ? albo zbyt niskie ciśnienie oleju
Kontrolka ma zgasnąć od razu po odpaleniu,a najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju.
A jakie jest ciśnienie oleju?
za wysokie ciśnienie oleju ?
Witam mam pytanie, czy może mi ktoś napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w Opel Astra H 1.3CDTI
Jakie masz ciśnienie oleju?
Na początek zmień mechanika na takiego, który zacznie naprawę od wkręcenia manometru zamiast czujnika i zmierzenie jakie faktycznie jest to ciśnienie oleju.
Po pierwsze pomiar kompresji. Po drugie sprawdź kąt wtrysku. "Ciśnienie na ciepłym silniku ok 2,7 wiec tez w normie" - Ciśnienie czego? Jak możesz to napisz na virus_lx(at)o2.pl Napisz jeszcze czy na zimnym jak odpalasz to kręci jak by brakowało kompresji ? Zmierz jeszcze ciśnienie oleju.
Jedyna opcja to niewłaściwy filtr lub olej. Zmierz ciśnienie oleju.
To wepnij miernik w magistralę i patrz jakie ciśnienie oleju gdy gaśnie.
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.
Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka. Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju. Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej
Zacząłbym od oleju, czy właściwy, czy ciśnienie trzyma po nagrzaniu.
Zatkane kanaliki olejowe lub pompa oleju.Wykrec czujnik cisnienia oleju i sprawdz cisnienie oleju.Nagrzej silnik do 80 stopni.Na biegu jałowym cisnienie 0.10 Mpa przy 2000 obr cisnienie 0.28 Mpa.Nie swieci ci lampka od oleju?Wlacza sie jak cisnienie jes nizsze niz 0.05 Mpa.
Zmierz jeszcze ciśnienie oleju za pomocą manometru.
Temperatura zgodna z temperaturą otoczenia : w tym wypadku 8 stopni. Ciśnienie oleju na zimnym 5bar.
koniki się nagminie łamały w astrach
To wymień czujnik i jeździj skoro się upierasz Czy ja coś nadmieniałem o jeździe? Zapytałem czy wymiana czujnika położenia wałka ssącego przywróci moc silnikowi. Tak trudno zrozumieć pytanie. Resztę rzeczy (rozrząd, koła ZFR, ciśnienie oleju) ogarniam na bieżąco.
Wygląda na yo że jest więcej usterek niż tylko brak paliwa. Zmierz ciśnienie sprężania oraz ciśnienie oleju, jak się nie mylę to są tam hydro.
Co do pływaka wystarczy założyć ten co masz :) pływak nie mierzy ilości cieczy w litrach tylko patrzy na wysokość poziomu cieczy po prostu producent zastosował taka podziałkę w litrach wiedząc ze najwyższy stan 100 % to właśnie te 75 litrów. wiec włóż podziałkę gdzie zamiast 75 jest 20 :). Pinout: wtyczka 12pin: 1- pasy bezpieczeństwa 2-poduszka powietrzna...
Witam, a co ma czy dobrze ustawiony rozrząd czy nie? skoro zapalił i pracuje poprawnie? a w czasie montażu popychy były wcisnięte? na max, by opróżnic je z oleju, jakie masz tam ciśnienie oleju na magistrali ili barów, mam pewne podejrzenie ale zmierz ciśnienie spreżania, a poszukałeś czemu wydmuchało tą uszczelke, powodzenia
Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
Gdyby był gwintowany kore to było by otwór techniczny do ustawiania wału , lub otwór rewizyjny dla wprowadzenia sondy a nawet by przyłożyć ciśnienie by wymusić szybszy spływ oleju podczas wymiany.
Zdejmij osłony i sprawdzić dokładnie pasek i koła rozrządu, jeśli tam będzie dobrze to do sprawdzenia ciśnienie oleju tak jak sugerował Daro122
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
ASTRA 1.7td 1996R. Witam! Mam problem z kontrolką ciśnienia oleju, czujnik został wymieniony ciśnienie sprawdzone. W czasie mrozów kontrolka ciśnienia robi dyskotekę... PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE...:|:|
Ina to 28zł za szklanke, pozatym mierzył ktoś w ogóle ciśnienie oleju i czy olej jest wlany właściwy? Ople są wyczulone na niewaściwy olej.
A czy nie prościej i szybciej jest podjechać gdzieś i sprawdzić ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
zapala się zółta lampka silnika a następnie pozostałe kontrplki zapłonu czyli które kontrolki? zapewne chodzi o ładowanie, ciśnienie oleju... czy tak?
To zrób próbę z olejem, nalej trochę do cylindra oleju i wtedy zmierz ciśnienie
Jeśli w czujniku obecnym masz gwint M10x1 to są czujniki z dwoma wyjściami mierzące zarówno ciśnienie i temperaturę oleju (grupa VAG)
Jak zmienia się czas wtrysku w trakcie występowania usterki ? zachowuje się jakby brakowało paliwa, czy iskry? strzela w dolot? pozostawiając na biegu jałowym pracuje normalnie ? No, i najważniejsze. sprawdź ciśnienie oleju. To nie żart.
Witam. Czy ktoś może wymieniał ten zawór bypass pod obudową filtra oleju w z17dtl lub z17dth? Podejrzewam że jest on u mnie uszkodzony, otwarty, lub wypadł, i schodzi mi tamtędy olej z filtra na postoju. Potem po uruchomieniu silnika zanim dobije ciśnienie oleju to trwa około 5 sekund. Pozostałe dwa zawory zaznaczone na rysunku podmieniałem z innego...
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar
To sprawdź ciśnienie paliwa.
Walczyłem z jedna vectrą B i tez klekotała tylko ze cały czas Ciśnienie na cylindrach było ok i wszystko po kolei sprawdzane a chodziła jak klekoczący diesel aż w końcu zmieniła właściciela Z czystej ciekawości sprawdź ciśnienie oleju
Witam.Panowie potrzebuje info jakie powinno wynosić ciśnienie oleju dla tego silnika,pytam ponieważ prawdopodobnie mam albo za wysokie ciśnienie i popychacze hydrauliczne nie dają rady spuścić oleju,albo któryś jest uszkodzony.
to go szybko wymień aby mieć pewność czy masz ciśnienie oleju bo możesz zatrzeć silnik
A sprawdził ci któryś ciśnienie na garach może zawiesza się zawór,oleju nie bierze .
lepiej nie odjeżdżaj za daleko od domu bo jak się panewka obróci to będzie koniec jazdy ściagni miskę i zobacz czy nie ma wyczuwalnych luzów na korbowodach bo możliwe ze to klepią popychacze bo jest za słabe ciśnienie oleju a nie z powodu luzów
Radziłbym jeszcze raz sprawdzić ciśnienie oleju. W ciągu 13 miesięcy mogło się wiele zdarzyć.
W Astrze H z silnikiem Z17DTH po raz kolejny w krótkim czasie padła turbosprężarka. Co może być przyczyną i co należałoby sprawdzić, żeby ustrzec się kolejnej awarii? Planuję zakup regenerowanej sprężarki i nowego zaworu sterującego. Do tego sprawdzenie ciśnienia i przepływu oleju przez sprężarkę. Kolektor dolotowy jest wyczyszczony, klapy wirowe chodzą...
wymień olej i sprawdz ciśnienie oleju prawdopodobnie jest za duże i wiadomo olej ciepły ciśnienie spada i popychacz się domyka
No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?
tak to ten czujnik
Będziesz musiał ściągnąć miskę, więc możesz zajrzeć do panewek. Natomiast w takim przypadku należy przejrzeć wszystko, aby wyeliminować przyczynę problemu. Chociaż ja i tak zmienił bym pompę osobiście. Edit Sprawdzałeś ciśnienie manometrem?
Pierwsze co MUSISZ zrobić to sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju aby wykluczyć uszkodzenie układu smarowania potem wymień czujnik.
Sprawdź ciśnienie oleju(manometrem). Jeśli podasz więcej danych dotyczących silnika (co powinieneś zrobić na samym początku) to powiem Ci jakie ma być. Jeśli wymieniałeś olej to może nowy filtr jest wadliwy i nie puszcza lub coś w nim utkwiło. W każdym razie dalsza jazda baaaardzo ryzykowna.
Pomiar wykonuje się na zimnym silniku. Podczas pracy silnika ten olej rozprowadzany jest po całym silniku. Zanim on całkowicie spłynie do miski olejowej to musi trochę czasu minąć. Jeżeli chodzi o komputer to błąd dotyczy ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
Zmierz ciśnienie oleju na 10-40, potem go zalej 5-30, i zobacz jaka jest różnica. Powodzenia.
Nie sądzę żeby głowica była pękniętą ale wszystko jest możliwe. Najpierw sprawdź olej czy przypadkiem płyn nie wymieszał sie z olejem.
Dlaczego nie uszczelniacze, skoro jak silnik pracuje olej jest w pokrywie zaworów, jak nie ma uszczelniaczy przedostaje się do komory spalania i trafia do wydechu. Przy wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wzrasta, więc i więcej dymi. Nie ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej. Stąd im większe obciążenie silnika, tym bardziej...
ciśnienie na garach ma bardzo duże znaczenie to że nie bierze oleju nie znaczy że ma prawidłowe ciśnienie, już Ci pisałem o wypalonych zaworach i od tego powinieneś zacząć
Witam,po wymianie oleju w astrze 2 1,8 16V na motul 15w50 zaczeła sie mi mrugać i świecić na wolnych obrotat lamka oleju...dolałem doktorka i nie pomogło...mierzyliśmy wczoraj z kolega ciśnienie oleju i na wolnych obrotach miał 0,5 atmosfery a na wyższych 2 atmosfery...proszę poradźcie mi czy mam ubity czujnik czy coś innego??
albo... Pierścienie juź się zuźyły, I słabe spręźanie ma, a nie bieźe ci oleju z silnika?
Podstawa to kontrola ciśnienia oleju.
Najpierw sprawdź ciśnienie zegarem dla pewności. Podejrzewam uszkodzony czujnik bądź luźny (przetarty) przewód.
Przy takim luzie? Wał do szlifu i nowe panewki, nie masz problemów z ciśnieniem oleju?
udaj się do specjalistów układ trzeba przepłukać freonem ,wyczyćcić mechanicznie ,wysuszyć ,napełnić olejem ,wg danych dla tej marki
Witam, Dziś zmierzyłem ciśnienie oleju. Okazało się że na jałowym biegu jest 0,8-1 bar. W drugiej takiej astrze na rozgrzanym pokazało 2,5 bar. Zamówiłem zestaw naprawczy pompy. We wtorek założę. Miał ktos taki przypadek?
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie sprężania Tylko na zimnym bo na ciepłym olejem się uszczelni.
Witam. Jeżeli w zbiorniczku nie ma oleju nie bulgocze i go nie ubywa to jest dobrze. Na pierwszy ogień to sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienie w cylindrach.
A jak wyglądała głowica wewnątrz, nie było osadu olejowego w nadmiarze? Może ciśnienie na głowicy jest niewystarczające. Smok oleju sprawdzony, miska olejowa nie powgniatana?
Witam panowie, kupiłem Astrę 1.6 diesel. Wyskakiwało mi, że ma niskie ciśnienie oleju. Więc kupiłem pompę i cały zestaw: łańcuch, napinacz, wszystko zostało wymienione. Auto odpaliło, ale było słychać, że coś mu dalej leży i jakby rozrusznik, ale dalej odpalał. Wczoraj chciałem się nim przejechać i zgasł. Nie chciał odpalić na wstecznym. Później kumpel...
Wiesz nie raz tak się zdarza ,że ciśnienie oleju zlikwiduje luz w układach ze wspomaganiem ,czyli nic innego jak wymiana przekładni .
Nie pisałeś że wymienili tłoki , tylko pierścienie . Jak się nagrzeje to się luz skasuje. Jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych , a jakie na ciepłym ? Miska olejowa nie jest pognieciona ? Osłona rozbryzgowa na wale korbowym nie dotyka miski ,albo smok ?
Przede wszystkim, to ona NIE MA nic wspólnego z poziomem oleju, a tylko z ciśnieniem oleju. Jeśli się świeci w czasie pracy silnika, a poziom oleju jest prawidłowy, to są dwie przyczyny: - uszkodzony czujnik ciśnienia, - niskie ciśnienie w układzie smarowania. Użytkowanie auta w pierwszym przypadku niczym nie grozi, natomiast w drugim, to czysta głupota...
Na cylindrach są wyraźne ślady honowania, miski jeszcze nie ściągałem i nie znam stanu panewek, ale nie ma problemu z ciśnieniem oleju.
,a jak by tak za duże ciśnienie pompa olejowa dawała to hydrauliki nie mogły by podpierać zaworów podczas pracy silnika? To zazwyczaj nasilało by się na zimnym niż na ciepłym. Zmierz ciśnienie oleju kiedy to się dzieje. Ja obstawiałbym raczej sterownik
Zrób pomiar ciśnienia oleju zwykłym manometrem, wkręcając go w miejsce czujnika ciśnienia.
A mi się wydaje że leje z połączenia pompy oleju i bloku. Jest tam Ciśnienie. A do miski przyłóż liniał i zobaczysz czy są bardzo wciągnięte otwory.
Sprawdź czy wszystkie kable dobrze podłączyłeś. ( te od alternatora, świec i czujnika ciśnienia oleju)
Witam i pozdrawiam wszystkich sprężarkowców.Zrobiłem kompresor z trzech sprężarek od kamaza,silnik 5.5kw,smarowanie ciśnieniowe pompa wspomagania opel astra,filtr oleju fraz z chłodniczką ford mondeo zamontowany między pompą a sprężarkami.Mam problem z ciśnieniem oleju.Po włączeniu sprężarki nie było ciśnienia na zegarze ,zdemontowałem zawór w pompie...
Turbina olej dostaje tylko za mało albo masz pecha co do kupionej turbiny. Warto sprawdzić jakie ciśnienie oleju jest na zimno na gorąco. Osobiście nie wierzę by się przewód zatkał.
Jeżeli silnik bierze olej to ciśnienie sprężania może być wyższe nawet niż w nowym silniku, spotkałem się z tym Pozdr
"Filtr wymieniany z zachowaniem wszelkich zasad"... Czym go dokręcasz? Może zbyt mocno i zwija Ci uszczelkę? Uszczelka smarowana? A podstawa w bloku nie ma jakiś wżerów lub uszkodzeń? Nie sądzę byś miał zbyt duże ciśnienie oleju na tyle by Ci wypchnęło tą uszczelkę...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Według podanych danych o kompresji to nie ma podstaw do twierdzenia że to zawór .Jeśli chcesz się upewnić na 100% to zrób tak. przed następnym pomiarem do cylindra za pomocą szczykawki wlej ok 3cm oleju (co uszczelni pierścienie) i wykonaj pomiar.Jeśli ciśnienie wrośnie to zawory szczelne .Na wszelki wypadek przed wlaniem oleju wykonaj pomiar bez oleju...
Witam. Silnik dziala super i jestem zadowolony. Jednak zastanawiam sie czy przestawiony pasek rozrządu może mieć coś wspólnego z ciśnieniem oleju na wałku rozrządu. Z tego co mi się wydaje to nie/ Pompa jest chyba na wale korbowym i dopóki się obraca to ciśnienie oleju powinno być? NIezależnie od tego czy pasek przeskoczyl czy nie? Myle sie? Nawet gdyby...
Zimno, więc gęsty olej, zanim poda ciśnienie tak może być. Może masz olej do wymiany, albo zalany jakiejś kiepskiej jakości. Ogólnie, jeśli olej dobry, filtr czysty, to bym sie nie przejmował wcale.
Wjechałem na kanał autkiem, posłuchałem dokładnie. Pasek klinowy zdjęty- nic nie pomaga więc to nie wina osprzętu napędzanego z paska klinowego. Odgłosy dochodzą jakby z okolic koła zamachowego, i obudowy paska rozrządu zastanawiam się teraz czy to może nie rolka lub napinacz paska rozrządu. Jeśli ktoś by mógł jeszcze pomóc był bym wdzięczny. Dodam...
witam. Sprawdzone zostało u mnie ostatnio ciśnienie w cylindrach w moim oplu astra bertone 1.8 i okazuje się że w trzech cylindrach jest po 16 a w czwartym jest 12.5 . po wykonaniu próby olejowej cisnienie wzrosło do 14. czy wszystko wskazuje na zużyte pierscienie które puszczają olej i spala sie on w tym cylindrze? kolejne pytanie czy jest koniecznosc...
Witam. Kupiłem Opla Astrę H kombi 1.8, 125 KM, benzyna. Trochę poczytałem różne fora i nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie po przejechaniu około 30 km zapala się pomarańczowa kontrolka od poziomu oleju. Po zgaszeniu auta dosłownie na 30 sek. i ponownym odpaleniu kontrolka znika i później znowu się zapala. Olej wczoraj wymieniony 10w40, komputer resetowałem...
Witam. Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g. Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest splanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło....
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Z tego co piszesz wynika że jest zbyt niskie ciśnienie oleju luz zaworowy regulowany jest hydraulicznie .Dziwna sprawa tym spalaniem oleju skoro remont był 6000 km wcześniej więc albo go nie było albo coś się posypało .Silnik do ponownego rozebrania i weryfikacji części.
Tylko to będzie powodem. Po nagrzewaniu się oleju rośnie ciśnienie w skrzyni i przy zapchanym odpowietrzeniu olej ciągnie pancerzem do licznika.
Prawdopodobnie uszkodzona tablica. Nie napisałeś czy świecą pozostałe kontrolki (ciśnienia oleju, hamulca ręcznego,diagnozy).
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Powodem może być zbyt niska lepkość oleju (zły jego dobór lub rozrzedzenie paliwem), zapchany smok w misce olejowej, zawór pompy lub kończąca się pompa oleju (luzy...
Ile ono ma przejechane? pytam bo usterka może być głębiej, brak ciśnienia oleju bo pompa nie daje, zatkany kanał olejowy, to tak na przykład. Mierzyłeś ciśnienie ? czy nie taniej by było poszukać drugiego silnika. W jakim stanie są tłoki? Sama wymiana pierścieni moze nie pomóc na zużycie oleju. Proszę momenty:
Witam. Wyskoczył błąd ECN001161. Solenoidy są sprawne i nie mają filterków (siateczek) i teraz pytanie, czy są to uszkodzone koła ZFR, czy może przestawiony rozrząd jakimś cudem? Samochód ma moc jak powinien, nie mniej klepie jak diesel. Od czego zacząć? Dodano po 3 Prosiłbym o jakąś poradę bo 25 grudnia robię 1200km, i nie chcę żeby nagle coś się stało....
Silnik bierze olej Każdy silnik spalinowy bierze olej, ważne jest to ile spali tego oleju np. przez 1000km. Sprawa druga-sprawdzić ciśnienie sprężania. Sprawa trzecia-resztę punktów można sobie...... przyczepić na lodówkę.
niskie ciśnienie oleju astra oleju astra astra oleju
odkamieniacz pralki skoda octavia odpalać zimne silnik arduino zegar sterujący
blokada operator pralka głośno wiruje
Jak połączyć bezprzewodowy regulator z piecem Vaillant ecoTEC plus? Lokalizacja bezpiecznika świateł cofania Corsa D 1.0 2008