To sprawdź kompresję bo może nawet nie jesteś świadomy że np. jeden gar ci nie pali, sprawdź też ciśnienie oleju...
Na jałowych powyżej 1bara i przy 2000obr powyżej 2barów. Oczywiście silnik rozgrzany.
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Jeśli ciśnienie jest dobre to padł czujnik .Pozdrawiam
Mechanik co robił remont , mówił ,że panewki w bardzo dobrym stanie, ogólnie dół silnika nie ma co zaczepiać . Ciśnienie mierzone oczywiście w podstawie filtra , tam gdzie czujnik . Pompa nie była zmieniana , bo mówił , że ta jest dobra . Żadnych przecieków nie ma , napinacz no cóż , miał być założony stary , ale ślizgi mimo ,że nie miały zużycia ,...
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Mam takiego samego Mercedesa. Chodzi Ci o ciśnienie oleju?
Przy tym błędzie, wymieniałem cały napęd łańcuchowy z wariatorem i zaworem, klient nie skarży już się na ten problem. Ale wiem, że to utrapienie tych silników i nie koniecznie wina leży po stronie rozrządu-wariatora, czasem winne są oringi wariatora, czasem smarowanie (ciśnienie oleju).
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Witam, Jak w temacie. Po wymianie oleju na nowy przeszlo ale na krotko. Mierzylem cisnieniomierzem i jest za malo - 2.2 a powinno byc 2.7 i do tego buja przy 1500 obr - a wtedy to dziala czujnik (1.4 - 1.6 bar). Silnik 1.8 T. Macie jakkies rady ????? Teraz moje pytanie : Czy ktos wie jaka jest "bezwladnosc" elektroniki czujnika oleju ? Moze tu jest...
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
ok sprawdzę tylko poda ktoś jakie powinno byc to ciśnienie na którym czujniku?
Mało oleju, to sterownik informował i w konsekwencji zatarty silnik.
Masz dwa czujniki brązowy, wyłancza przy 0.3 bar i biały załancza przy 1.8 bar.Ciśnienie musi być ok 2 bar przy 2000 tys.obrotów bo inaczej włączy się brzęczyk. Zwarcie na stałe do masy czujnika 1.8 bara przynosi poprawę tzn; nie miga i nie brzęczy nawet gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Jest to metoda pośrednio załatwiająca problem sygnalizacji niskiego...
Kontrolka cisnienia oleju nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem , bo może czujnik siada.
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
A coś się dzieje, że chcesz zmierzyć ciśnienie oleju? Jaki silnik?
Zmierz manometrem ciśnienie oleju. Zobaczysz jakie jest faktyczne.
Jeśli z króćca na deklu nie dmucha w ogóle, a po wyjęciu bagnetu lub odkręceniu korka oleju wyraźnie czuć ciśnienie to odma w pokrywie jest zatkana, jeśli dmucha tak samo z dekla jak z bagnetu to jest ok
Pompę oleju też bym podejrzewał.
Powiedz jeszcze czy zmierzone ciśnienie bylo na zimnym czy ciep[lym silniku
Po planowaniu przedmuchano kanały olejowe to raz? Dwa czy po wymianie hydroregulatorów, wymieniłeś olej i zrobiłeś ogniem przynajmniej 50 km aby się mogły napełnić? Ciśnienie oleju mierzyłeś?
Witam Wszystkich czytających mój post. Mam problem z passatem B5 1.6 benzyna. Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju przy obrotach ponad 2tysiace. Gdy obroty spadną, kontrolka gaśnie. Mierzyłem ciśnienie oleju wkręcając manometr w miejsce czujnika oleju przy filtrze i pokazuje 2bary. Gdy dodam gazu ciśnienie troszeczkę się podnosi i zapala...
Chcę zmierzyć ciśnienie oleju w passacie B5, silnik AWM, 1.8T bo jak odpalam i dodaje gazu to piszczy na tablicy i świeci kontrolka. Znalazłem na filtrze czujnik ale po odpięciu go po włączeniu silnika kontrolka gaśnie i zapala się powtórnie gdy dodaje gazu (czyli nic się nie zmienia w działaniu kontrolki czy odpięty czujnik czy podpięty - gaśnie po...
Witam masz coś nie tak z silnikiem. Za duże zużycie oleju, sprawdz ciśnienie sprężania (przedmuchy). Pozdrawiam.
Zapchany smok pompy oleju.
jakie ciśnienie powinno byc prawidłowe?
Olej i filtr oleju kiedy wymieniany. Podaj ile wynosi ciśnienie oleju mierzone manometrem.
Auto pojechało na lawecie do kolejnego warsztatu bo jak się później okazało było pożyczone...
Masz zbyt niskie ciśnienie. Tam jest tylko czujnik przy filtrze.
Kolego rozwiń swoją teorie. Masz na myśli że któryś z popychaczy jest do wymiany czy ma to związek ze spadkiem ciśnienia oleju do 1.5 bara? Jakie powinno być minimalne ciśnienie oleju w tym silniku?
Przed wymianą czujnika przydało by się zmierzyć czy czasem nie działa poprawnie i czy czasem faktycznie ciśnienie nie jest za niskie.
Ok, a jeśli to nie ciśnienie oleju? Ciśnienie powinno być od 2,7-4,5 bar ?
A więc napinacze łańcuchowe w głowicy z przestawieniem fazy. Ja bym zmierzył ciśnienie oleju na glowicach bo ono wymagane jest do prawidłowej pracy przestawiacza
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
jeśli silnik idzie cicho na początek zmieniłbym czunik ciśnienia oleju na bloku.zdażają się co prawda awarje pompy, wypadające zaślepki z kanałów olejowych czy usterki w głowicy powodujące spadek ciśnienia oleju ale wtedy to warsztat i grubszy wydatek. Na gorącym oleju ciśnienie zawsze spada.
Jeżeli wymieniałeś alternator to najprawdopodobniej uszkodziłeś kabel czujnika ciśnienia oleju lub sam czujnik." Nie szukaj tam gdzie jasno tylko tam gdzie zgubiles"
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Jak myślisz co możemy Ci powiedzieć na początek? Zmierz ciśnienie oleju. Bez tego możemy gdybać.
Miałem podobny przypadek z Mazda 6. Po zdjęciu miski oleju okazało się że był taki syf na smoku że pompa nie miała co ciągnąć. Po wymyciu i podwójnej wymianie oleju jest ok (auto z niemiec i 100 tyś :D). Tu możesz mieć przyczynę a ciśnienie jak najbardziej złe !
Witam. Problem morze tkwić w żle dobranych czujnikach ciśnienia oleju. W tym modelu występują dwa czujniki ciśnienia oleju: 1-niskie ciśnienie 0,25 bara -niebieski 2-wysokie ciśnienie 1,80 bara-biały [/code]
Dużych kosztów . Ściągaj miskę ,złap olej zobacz czy nie ma opiłków . Jak ściągniesz miskę wyjmiesz wałek napędu pompy oleju (o ile to u Ciebie występuje ) bo nie podałeś nawet kodu silnika to się okaże . Możesz jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju ale na cuda nie licz.
szlif wału rozwiązał problem definitywnie temat uważam za zakończony
T5 sprawdż te ciśnienie oleju, we wszystkich przypadkach jakie miałęm padał napęd pompy oleju, przebieg w granicy 100000 mil, co nie zmienia faktu że turbo padło, bo jak ję zatrzymasz masz taki sam efekt.
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Może mieć. Zapowietrzony może być poprzez filtr paliwa lub nie szczelną pompę wtryskową. Zaparkuj przodem do dołu i zobacz co się będzie działo po postoju Paliwa w zbiorniku możliwie dużo. To nic nie kosztuje taki test więc warto sprawdzić Do sprawdzenia także ciśnienie oleju manometrem.
Witam.Jakie masz te ciśnienie?próba z olejem była robiona czy to tylko przypuszczenia mechaników?
Na jakim oleju jeździ? można zmienić na inny np Millersa XF i pojeździć, potestować Zapewne napinacz powoduje hałas. Warto też sprawdzić ciśnienie oleju
Rozgrzej silnik i sprawdź ciśnienie na początek.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem ,potem ewentualnie wymieniaj czujnik.
Ten na dole jest od poziomu/temp. oleju,jak odepniesz to zaświeci żółta łolywiorka to normalne.Od ciśnienia powinien być chyba koło filtra olejowego i jest napewno oddzielny czujnik.Poza tym wszystkie parametry poziom temp.jak i ciśnienie widać na vagu.Nie pamiętam jak jest z pełnym fisem ale zwykłe paście mają tak że chwile po włączeniu zapłonu zostaje...
Zawór ten znajduje się w pompie oleju i odpowiada za ciśnienie oleju , zacięcie tego zaworu opiłkiem metalu - zdarza się , powoduje niekontrolowany wzrost ciśnienia i między innymi uszkodzenie twojej chłodniczki , zazwyczaj towarzyszą temu inne objawy uniemożliwiające poprawną pracę silnika ,czasem ustępujące po chwili kiedy zawór się oczyści wskutek...
A wystarczyło sprawdzić pierw ciśnienie...
Było o tym już chyba 100 razy. Sprawdż na jakie ciśnienie masz czujnik przy filtrze powinno być 0,9 atm, przy głowicy na 0,45 lub 0,3. Jeżeli czujniki dobre i jest ciśnienie w silniku powyżej 1,2 atm. przy 2000 obr/min na rozgrzanym silniku to masz uszkodzony modul kontroli ciśnienia oleju.
Prędkościomierz i kontrolka to dwie różne sprawy... Jeśli kontrolka i piski pojawiają się w tym samym czasie to z całą pewnością jest to buzzer sygnalizujący dżwiękowo problem z olejem ... Mógł wysiąść jeden z dwóch czujników kontrolujących ciśnienie....
Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania.
W czym problem w ogóle, hałasują? Jeśli tak to w pierwszej kolejności ciśnienie oleju do sprawdzenia. Można też spróbować wymianę oleju z dobra płukanką.
Czyli ciśnienie oleju dalekie od nominału. Tu jest problem. Pytanie czy to pompa czy olej ucieka z panewek (za duży luz).
sprawdzałem ciśnienie sprężania jest ok.
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Witam. Mam problem z migającą kontrolką cisnienia oleju w Passat b5 1.8 20V 115KM. ADR kontrolka zaczęła migać po odpaleniu silnika. I miga do jego wyłączenia. W warsztacie wymieniono mi pompĘ, tak na wszelki wypadek. Stara była ok, ciśnienie ok 5 bar. Nowa ma już 7 bar. Kolo stwierdził że problem jest z przewodem lub elektryką. Czy i gdzie szukać przewodów...
Problem rozwiązany. Wystarczyło wlać dwie setki oleju przez otwór czujnika ciśnienia więc jednak pompę trzeba zalać. Ciśnienie 2.5 Bar na gorącym silniku na jałowym. Dziękuję wszystkim za sugestię.
Sprawdzić ciśnienie oleju i raczej się nie łudzić, że pompa....
Moim zdaniem ciśnienie oleju sporadycznie jest za niskie. Dlatego tez sporadycznie zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Dlatego proponowałbym podłączyć zamiast oryginalnej instalacji lub równolegle z nią druga niezależna kontrolkę, która informowałaby o stanie styków czujnika ciśnienia oleju (zwarte/rozwarte), co przy sprawnym czujniku ciśnienia oleju...
Zestaw, jaki mam, składa się tak: adapter pod świecę żarową, szybko złącze, za którym od razu jest zawór zwrotny, wąż gumowy i manometr. Wąż delikatnie puchnie podczas pomiaru, ale po 5 zakręceniach ciśnienie dobija do 20 bar, więcej nie kręciłem, bo rozrusznik i tak ma ciężko. Po nabiciu ciśnienie się utrzymuje w manometrze i nie spada. Mam też redukcję,...
ten samochód nie posiada obrotomierza Sygnał obrotów i tak zawsze idzie do zegarów, dla dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Jak wyżej. Sprawdzić poziom oleju a jak jest ok to sprawdzić czujniki ciśnienia oleju.
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć pisali że to zawór w pompie oleju że za duże ciśnienie daje i...
Czynników zatarcia popychaczy może być wiele. Słaby olej, za rzadko wynieniany, opiłki, w rozrzedzeniu bym się nie doszukiwał. Miałem jeden przypadek w T5 gdzie przebieg 115tys i się posypały popychacze. Reszta przy okazji jakiś remontów czy poważnych uszkodzeń mechanicznych układu korbowego głowicy czy smarowania. Samo z siebie nie psuje się zbyt często....
Albo faktycznie spada ciśnienie oleju, albo czujnik ciśnienia oleju lub jego instalacja jest do naprawy. Póki nie wykluczysz spadku ciśnienia, lepiej auta nie używać.
Sam sobie poradziłem. Przyczyną okazał się zapchany filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej .
Prawidłowe ciśnienie to od 5 do 7 bar . I przy wolnych obrotach ciśnienie nie powinno się wahać. W moim pasku 1.8 20v 115km dar. Po wymianie pompy oleju manometr wskazuje 7 bar
Odczyt z grup 13.18.23.Do tego poprawić konektory na wtryskach. Potem sprawdzić tą pompę. Sprawdzić też ciśnienie na niej. I potem pisać.
To jest udogodnienie a nie wyposażenie podstawowe. Jeżeli urwie miskę lub zabraknie oleju to zaświeci się czerwona lampka - "lampka Alladyna" - gdzie wyłącza się wtedy silnik. Bark ciśnienia oleju pojawi się dopiero wtedy gdy smok w misce olejowej będzie powyżej poziomu oleju a to będzie dużo poniżej poziomu minimum oleju. Dzięki za wyjaśnienie. Czyli...
Korekty będą w normie. A jakieś parametry jak ciśnienie doładowania? I zapytaj się czy pompowtryski leżały w oleju napędowym.
Czyli za niskie ciśnienie oleju, do sprawdzenia: poziom oleju, filtr, ciśnienie oleju. No chyba że zamarzł ale przy -16 raczej nie powinien, chyba że to jakiś mineralny ?
Jedź do warsztatu i zleć sprawdzenie ciśnienie oleju manometrem, bo za chwilę temu "prawie dobrze" pracującemu silnikowi korba wyjdzie bokiem
Jakie ciśnienie daje pompa paliwa w baku?
Czyli może być tak żę wyczyszcze pompe oleju i będzie po problemie ???? Czy panewki też muszę robić
Czy może ktoś zna jaka powinna być poprawna diagnostyka silnika 1.9tdi VAG-COM :ilość paliwa,kąt wtrysku .itp. Mam jeszcze pytanie,przy obrotach powyżej 2000 tyś zapala się lampka oleju i miga oraz brzęczyk brzęczy,olej wymieniony,czujniki sprawdzone,ciśnienie dobre.
A jaki olej jest zalany???syntetyk, półsyntetyk??? Może jest słabe ciśnienie oleju i dlatego padają turbiny i coś teraz stuka :)
Łańcuch też tam jest.Jak hałasuje to do wymiany z napinaczem. Prawda,jak masz ponad 300 tys najechane to możliwe.Inna przyczyna to ciśnienie oleju-tam lubiły zapychać się smoki,padały pompy olejowe.
Druga sprawa, z jakiś rok temu, może więcej nawet - " mechanik " robił mi rozrząd i w sumie nie wiem co on grzebał dokładnie, ale po jakimś czasie od jego pracy wylało się kapkę oleju spod pokrywy zaworów. może zostawił stara uszczelkę i dlatego cieknie bo ta stara jest już twarda nie nie spełnia swojej funkcji. Jaki masz przebieg? Możliwe że czas...
Podepnij pod komp. i podaj kody błędów. Sprawdź też ciśnienie oleju. Ja profilaktycznie zalecam wymianę pompy oleju w tych silnikach.
Albo za słabe ciśnienie oleju, albo źle dobrany rozmiar panewek lub tez ich jakosc...
Jeżeli kontrolka oleju nie dała znać o sobie czyli ciśnienie było,panewek nie powinno ruszyć, ale jak masz rozbebeszony możesz zajrzeć tylko daj miskę z powrotem na dobry silikon mimo uszczelki albo są do tego specjalne kleje. Olej w paliwie miałeś z tąd,że wtrysk dawał paliwo a tłok zamiast sprężać wyganiał je przez walniętą prowadnicę do oleju. Dobrym...
Nie musi to być uszkodzenie elektryczne. Proponował bym zmierzyć cisnienie oleju na rozgrzanym silniku przy pomocy manometru. Jeśli czujnik jest biały to ciśnienie przy 2000 obr/min nie może być niższe niż 1,8 bar
Zapomniałem dodać że ciśnienie pakuje w korek wlewu Korek wlewu czego? Oleju, paliwa?
Problem dotyczy zapalającej się kontrolki oleju wizualnej i akustycznej.Problem pojawił się po wymianie oleju,czujnik wymieniony na nowy,ciśnienie oleju w normie,silnik pracuje równo bez żadnych zastrzeżeń.Pytanie w czym może być problem i jak go rozwiązać?????????
Kolego sprawdź ciśnienie na cylindrach bo obstawiam dziurę wypaloną w tłoku
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
hej nalej lepiej spowrotem 15 bo to jest główną przyczyną zachowywania się tej lampki można też ewentualnie zmienić czujnik na filtrze na niższe ciśnienie ale problem tylko osłabnie
Wczoraj wykrecalem swiece i wszystkie były mokre Dodano po 6 Czyli co do zmierzenia ciśnienie jest
Witam! Mam problem z 1.6FSI. Samochód borykał się z ciśnieniem oleju, na niskich obrotach utrzymywał ciśnienie w granicach 80 stopni 1,5 bar czyli prawidłowe, a jak dodam gazu od 2tys do 4tys to utrzymuje stałe ciśnienie w postaci 2bar i świeci się kontrolka oleju. Rozebrałem dół silnika, w misce znalazłem metalową podkładkę (wygląda bardziej jak półksiężyc)...
Niech mechanik wkręci manometr i sprawdzi jakie faktycznie jest ciśnienie , jak nie ma to niech dobierze się do pompy - były one wadliwe w 2.0TDI PD. P.s Trochę dziwi mnie że twoj mechanik o tym nie wie i zamiast zacząć od tego to ci pompę vacum wymienia.
A jak wygłąda z ciśnieniem oleju?
Nie ma żadnych takich znaków gdyż jest to stary manometr jeszcze PRL-owski.Skala do 2,5bar-a.Gdy wepnę go w układ olejowy to właśnie zaczyna wariować i wskazówka tak jakby się przycina.Najdziwniejsze jest to że nie wraca do pozycji wyjściowej tylko zostaje na mierzonej wartości.Nie wiem czy to wina manometru czyli jego uszkodzenia czy tego że nie nadaje...
Błąd jest tylko po przekroczeniu 1500rpm, silnik chodzi prawidłowo wiec na pewno nie ciśnienie. Ciśnienie jest mierzone dopiero od 1500obr/min Wtyczki w liczniku dobrze wpięte? Piny nie pogięte?
prawidłowe ciśnienie oleju passat passat czujnik ciśnienie oleju passat niski ciśnienie oleju
demontaż panelu zmywarki rezonans karoserii sworznia wymiana
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Panasonic NV-HD 635 automatycznie wysuwa kasetę Jak ustawić telewizor na odpowiednie źródło sygnału dla magnetowidu?