Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Sprawdź zapłon, silnik C16NZ jest czuły na to.
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Ja byłbym raczej za drugą ewentualnością, lub może jakieś problemy ze stacyjką. Sprawdź czy nie zapamiętał jakiś błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
Nie będę się sprzeczał ale jednak jest aparat z czujnikiem halla bez przyspieszaczy, pełen nr silnika X14NZ02KE9203 Astra classik 1999 jeden właściciel numer na silniku zgadza się z dowodem Pozdrawiam Dodano po 1 Krokowy nowy Pozdrawiam
Tak jak koledzy podpowiadają :cewka , moduł , przewody W/N . Ta luźna wtyczka na cztery przewody to coś nie tak , może się mylę ale w tych autach są sondy jednoprzewodowe
Check engine :>
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Wymień świece na beru, objaw wady fabrycznej mt35e, zakłócenia od cewki zawieszają ECU w sterowniku - umiera wtedy hs can, trzeba wyłączyć zapłon na czas uśpienia ECU.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
zapłon? czyli gaśnie silnik? sprawdź na dole słupka w nogach kierowcy jest podłużna wtyczka, często w tych astrach gdzieś tam nie ma styku i cyrki się dzieją
To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
wtrysk mono, oznaczenie silnika, chodzi o wolotgf..?
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
jak jesteś w sterowniku to funkcja "programowanie" i "inicjalizacja ecu". U mnie jest tak, że tech kże wyłączyć zapłon, poczekać 12 sekund, coś w tym czasie robi, włączyć zapłon, znów poczekac, wyłączyć , włączyć i napisze czy powiodło sie sukcesem, czy nie.
No tak, a mapa zapłonu ?
Witam 1-3-4-2
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
teraz przy włączonym zapłonie nie gaśnie kontrolka silnika z kluczem ... Kontrolka gaśnie natomiast z pozostałymi przy włączonym silniku . Włączony zapłon nie oznacza włączonego silnika?
Fisko - mam dokładnie ten sam problem, auto na benzynie nie ma mocy i nie wchodzi na obroty, po przełączeniu na gaz jest ok! czy to wina instalacji gazowej? zrobiło się tak 3 miesiące po założeniu i 2 tygodnie po regulacji i przeglądzie LPG
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
a jak nie wprowadze w tyb ustawienia to samo krecenie aparatem nie przestawia zapłonu? znaczki są na aparacie zapł. i silniku.
Czemu mylisz komputer pokładowy ze sterownikiem silnika?
Zapłon nieregulowany, obroty 750-910
W jaki sposób możesz mieć iskrę w dieslu skoro ten silnik ma zapłon samoczynny?
sprawdź kompresje, to jest podstawa równej pracy silnika. Pozdrawiam
nie nic się nie uszkodzisz po takim podłączeniu zapalą ci się kontrolki tak jakbyś włączył zapłon ale to normalne i jeśli w ten sposób odpali to wyłączysz silnik tylko odłączając ten kabelek - on zastępuje stacyjkę w poz. zapłon
Spróbuj to zaprogramowac. Jak mi się trafi takie auto to załacząm zapłon jade szybą w dół do konca aż zadziała przeciążeniówka w silniku szyby potem do góry i tak samo z drugą i na 99% przypadków działa.
dodam jeszcze, że posiadam klucz dynamometryczny i w tym silniku z tego co mi wiadomo to moment dokręcenia 25Nm
Witam, proszę o informację: dotyczy Astry F (1998) z silnikiem X14NZ. Zapłon z modułem, cewką i rozdzielaczem (kopułka +palec). Po wymianie modułu zapłonowego na zamiennik zauważyłem zwiększone spalanie (do 10l/100km). Czy konieczny jest jakiś reset? Niestety, w przypływie radości, że auto znowu odpala wyrzuciłem opakowanie z modułu, ale w sklepie zapewniali,...
Jak już całkiem nie ładuje całkiem tak jak napisałeś - czy w tej chwili jak wyłączysz silnik i przekręcisz zapłon to świeci się kontrolka?
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Opóżniasz zapłon wtedy.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
Ale pamiętaj i wymianie świec na takie jakie są przewidziane do tego silnika.
Problem Rozwiązany:) po prostu zapłon padł
Jaki model silnika? Gazu nie ma?
Witam, panam jak ma iskare to nie zapali :D , kol oryel jak nie napiszesz co sprawdziłeś, co słychać i widać, skoro immo się nie pali to dobrze nie ma zwarcia :D , pisz precyzyjnie, a żyje astra jak włączysz zapłon?.
Masz włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć "zapłon" (nie rozrusznik), nie uruchamiając silnika.
Na ciepłym silniku i na biegu jałowym tak się zachowuje?
na zimnym czy na ciepłym silniku powinienem to sprawdzić? zapłon regulowany jest chyba przez komputer
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
silnik benzynowy 1,6
Kolejność zapłonu 1-3-4-2
Na zapłonie, przy wyłączonym silniku, regulator ciśnienia nie pracuje.
Cofnij zapłon
Skoro nie ma iskry na 2 świecach to raczej przewody można wykluczyć, ale je można przecież łatwo sprawdzić - wystarczy zamienić przewody przy cewce. To są 2 podwójne cewki we wspólnej obudowie. Albo padła jedna cewka albo uszkodziła się wiązka albo sterownik silnika. Zdejmowanie fajek ze świecy na pracującym silniku, w którym jest elektroniczny zapłon...
Spróbuj sczytać błędy sam.Wciskasz pedał gazu i hamulca jednocześnie następnie przekręcasz zapłon w pozycję 2 poczekaj kilka sekund i na wyświetlaczu kilometrów powinien wyświetlić się jakiś symbol z napisem np: ecn 050074 zapisujesz go wchodzisz na neta i mniej wiecej wiesz co boli.Pozdro.
Powinieneś zostawić aparat zapłon. i ecu ze starego silnika.
Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.
Witam, miałem podobny problem. U mnie cewka padła astra 1.6 16V. Po wymianie smigał jak szalony. U mnie wyświetlacz coś szwankuje, mianowicie jak włącze światła to gaśnie. jak wyłacze zapłon i sutkne lekko w niego to mrugnie.
Czy nikt nie potrafi pomóc z tym problemem?? Oto dane samochodu: Astra F Caravan (Kombi) 91' silnik C14NZ 1.4 8v (z 93') + LPG (LandiRenzo)
1.6 to raczej odpada bo nawet takich nie montowali. 2.2 własnie słyszałem, że straszna kicha. Był jeszcze niedoładowany 2.0 140KM czy jakoś tak. Leta bym chciał fajny motor ale straszą problemami z pierścieniami i ponoć bardzo delikatny i wrażliwy na zapłon.
Witam. Mam problem z uruchomieniem Astry po remoncie silnika. Rozrząd i zapłon jest ustawiony poprawnie, nie wiem tylko czy wszystkie masy podłączyłem poprawnie, ponieważ nie ma iskry. Po zapaleniu zapłonu pojawia się tylko jedna, natomiast przy uruchamianiu iskra ginie. Mam wrażenie, że dwa kabelki, które znajdują się z tyłu silnika po prawej stronie...
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
Kolego,sprawdz sobie zapłon
Witam! Mam problem z ponownym odpaleniem silnika w Opel Astra 1.6 tzn. odpalam na benzynie, przełączy na gaz przejadę do 1km zgaszę i ponowne uruchomienie to długie kręcenie silnikiem. Dodam że to zapłon elektroniczny. A jak silnik pochodzi trochę to tego problemu nie ma, normalnie odpala za strzałem. Proszę o radę co może być powodem. :|
zle ustawiony zapłon. zapewne 1.6 na kopułce, miałem kadeta z podobnym silnikiem i miał identyczne objawy od złego ustawienia zapłonu.
dziwne bo jak odłączyłem alternator,to wszystko jest ok.Wychodzi na to że to alternator gdzieś zabierał prąd i to mocno dziwne bo podczas pracy silnika normalnie ładuje a jak wyłącze zapłon gdzieś pobiera prąd.Dzięki pozdrawiam
jeżeli z dołożonego immobilizera wychodzą tylko czarne kable to zwróć uwagę czy jakaś para kabli podłączona jest do przewodu który jest rozcięty na pół złącz je z powrotem jedne będą z rozrusznika a drugie z zapłonu
Witam (niestety) ponownie, Odświeżę trochę mój temat. Astra ma w kopułce moduł z 7 końcówkami. Jakieś 2-3 miesiące temu zaczął wariować obrotek podczas odpalania i padł ww. moduł. Wymieniłem na nowy "made in England", na którym pojeździłem 2 tygodnie. Awaria polegała na tym, że auto na wolnych obrotach co kilka sekund gubi zapłon, a w przedziale 1000-3000...
Też tak mysle że niestety sterownik.Zagladne jeszcze do pompki w baku ale to raczej nic nieda,szkoda że niemam na podmiane. Pomiary robiłem na przekazniku pompy.Tak jeszcze mam pomysł. Zeby ta mase co idzie ze sterownika na przekaznik cewki styk 85 wypiąc .I dac stała mase z akumulatora.Bo plus na styk 86 pojawia sie tez po zapłonie.Więc pompka zacznie...
jaki masz silnik ? ostatnio zetknołem się z podobnym problemem, uszkodzony był przewód od podciśnieniai auto żle paliło po założeniu przewodu chodzi ok ten przewód obpowiedzialny był za automatyczne ssanie. Ale sprawdz tez swiece i zapłon
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Przekażnik zawsze trzyma dłużej niż pali się kontrolka. Szczególnie zimą odpalaj dopiero jak stuknie przeekażnik .Świece dłużej będą podgrzewaneto i zapłon lepszy.
witam, Vectra 1,6i z 1993 roku, LPG, silnik c16nz, od jakiegoś czasu pali się żółta kontrolka check engine, sczytałem błędy i pojawia się kod 42, oznacza to podobno: Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) [ http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Nie rozumiem nad czym te dylematy, jak się dobierać do sterownika żeby go odkręcić i wypiąć to już połowa roboty żeby całą wiązkę wyjąć. Niedawno gaz montowałem w C16NZ to całą wiązkę nawet wyjmowałem żeby sobie w niej puścić elektrykę od gazu. Zaopatrz się tylko w silikon w sprayu żeby pryskać na przewody i gumy jak będziesz przetykać przez jakieś...
Witam Temat znany ale chce opisać moja sytuacje osobno. Wszystko bylo ok z odpalaniem. Pomimo mrozów samochód palił bardzo ładnie pomijając fakt ze przez początkowe etapy pracy silnika czuć było coś w stylu "tur kocenia" ale po chwili to ustąpywalo. Samochód przestał mi odpalać. Na gazie a przede wszystkim na benzynie także. Niby coś tam łapie no ale...
Albo zewrzeć odpowiednie piny w kostce (w vectrze b to 5 i 6) i włączając zapłon kontrolka silnika "wymryga" Ci kod błędu
Napisz jeszcze czy ten dźwięk pojawia się tylko przy uruchomionym silniku, czy wystarczy tylko włączyć zapłon. Sprawdź jeszcze czy wpływa ustawienie ogrzewania.
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Krótko świece, przewody od świec albo zapłon jak jest mechaniczny (przerwa na przerywaczu)
przyjacielu, poszukaj kogoś mądrzejszego. Podejżewam że każdy inny elektryk był by lepszy. Trzeba by popatrzeć gdzie była wpinana instalacja gazowa, być może przez przypadek ktoś gdzieś coś rozpiął, przeciął lub zapomniał podłączyć lub polutować. To loteria ale trzeba wykluczyć czy przypadkiem uszkodzenia nie ma z tej strony. Po co od razu wymieniać...
Masz schematy jak zrealizowane jest włączenie zapłonu (przekaźnik k3-x125 - schemat rozmieszczenia przekaźników dla wersji z REC) włączasz zapłon miernik w dłoń i wszystko wiesz....
połącz A z B i powiedz jaki będzie kod. W złączu i włącz zapłon.
Problemem było zbyt duże spalanie oleju, a przez to nagar na świecach i pogorszenie jakości iskry. Po remoncie góry silnika wszystko jest jak należy. Spalanie oleju spadło z 1l/1000km na 100ml/1000km.
okazało się że był zapłon przestawiony,teraz jest już dobrze.
Korbowód przykręć w odpowiedniej pozycji. Odkręć ramie ,przekreć zapłon,wlacz wycieraczki na pozycje czasowa i jak sie silnik zatrzyma wylacz przelacznikiem i wyLacz zapłon Teraz ustaw ramiona w pozycji spoczynkowej na szybie i zakrec ramie na silniku Powodzenia
po przekręceniu kluczyka w pozycje START nie było żadnej reakcji . Czyli rozumiem, że nie słychać absolutnie żadnych dźwięków przy silniku. Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - gruby prosto od klemy akumulatora oraz cienki od stacyjki (ew pośrednio od przekaźnika - nie wiem dokładnie jak jest w tym przypadku). Moja propozycja - wyluzuj skrzynię, zaciągnij...
Przy odpalaniu na zimnym silniku, silnik się stawia, ciężko kręci. Rozrusznik ok świece ok czy by mógł być jeszcze zapłon przestawiony?
Ja jestem zielony w tych kablach, + do ecu jest ,a jaki kabel załącza zapłon do ECU, a obejście stacyjki jak zrobić.
Witajcie, mam problem a mianowicie zostawialem wczoraj na 1,5h włączony zapłon i później Astra ma problem z odpaleniem, kręci ale nie chce odpalić, jak myślicie co mogło się spalić. Model. Auta to opel astra 1 hatchbak 97r silnik 1.7TD isuzu . Prosze o pomoc: (
Czyli szukać winy po stronie lpg? Myślałem jeszcze o sterowniku silnika.
otwórz skrzynkę bezpieczników z lewej strony jest złącze diagnostyczne pokręcisz rozrusznikiem ok 15 sek przestajesz robisz mostek w złączu pin A i B przekręcasz kluczyk na sam zapłon rozpocznie migać kontrolka check control ( ten silniczek żółty) pierwsze mignie raz 2 sek przerwy i dwa razy to oznacza 12 i tak 3 razy to jest test układu samodiagnostycznego...
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
po przekręceniu zapłony pompa załącza się tylko na 2 sekundy i później wyłącza, chyba że nastąpi zapłon to zaczyna pracować cały czas
tez tak myslałem ze czujnik ma zwarcie, ale podłączyłem opornik zamiast czujnika (różne wartosci dawałem,1k;2.2k;10k) i też szarpało >90*C.........................jesli odepne kabel to jest tylko lekkie szarpniecie 1-2x ale za to swieci check. na mój gust to sie dzieje jak termostat pusci tylko jakie to ma przełozenie na zapłon?
Kiedyś trafiła do mnie astra f i też nie gasła. Okazało się, że jakiś spec tak radio podpiął, że po włączeniu radia świecił zapłon.
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
JA swego czasu oszukiwałem ten czujnik w następujący sposób - odpalasz auto, zapala się check engine, wkręcasz na obroty, wyłączasz zapłon, włączasz zapłon (tak, aby silnik nie zatrzymał się) i zawsze pomagało;]
Witam Mam problem z Astra G X16XEL z roku 198 mianowicie wymieniałem akumulator i kolega przekręcił na zapłon i tak zostawił,po założeniu klemy chyba wysypał sie Ecu bo po wpięciu testera wyskakują błędy P1604-000 -Controler replace P0602-000-Controler program error i co robić??? po przekręceniu kluczyka na zapłon miga kontrolka silnika,Prosze o pomoc...
Witam Nie robiłem jeszcze nic przy oplach ale moze to sprawka czyjnika temperatyry wiem ze w olu przy tem 80° rezyst powinna sie miescić w granicach 260-360 Ω Piny na ECU 30 i 45 Warto sprawdzic moze on odcina zapłon. Pozdrawiam
Może zerwanie transmisji z testerem, może ktoś na chwilę wyłączył zapłon, może strzelony sterownik, jeżeli to silnik X16SZR; bo częste...
do sprawdzenia zapłon no i błędy na sterowniku pompy.
zapłon astra astra zapłon zapłon przycisk astra
volvo check instalacja elektryczna motoroweru tokarka samoróbka
włacznik zbliżeniowy włacznik zbliżeniowy
Moment dokręcania śrub silnika Briggs & Stratton 550 Series Moment dokręcania śrub w silniku Briggs & Stratton 10T802-1228