Regulator ma trzymać stałą różnicę ciśnienia, jak wyżej napisano. W tym celu musi wiedzieć jakie jest ciśnienie w kolektorze (od 0.4 do 1 bar licząc bezwzględnie). I o tyle może zmieniać ciśnienia na listwie. http://www.atlanticz.ca/zclub/techtips/e...
No to powrót jest gdzieś zatkany i dlatego masz takie ciśnienie Na wolnych obrotach z założonym wężykiem podciśnieniowym do regulatora 2,5 bar, ze zdjętym 3
Wygląda na błąd sondy, ale ciśnienie paliwa należy sprawdzić Sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy, on też potrafi robić takie zachowanie silnikiem. . a gdzie się znajduje czujnik położenia przepustnicy? i jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
A czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa przy silniku?
Manometrem, ma być 3,5 bar. Ale możesz zrobić próbę: ściągnij wąż powrotu paliwa z listwy wtryskowej, z regulatora powinno lecieć paliwo, jak nie to pompa daje zbyt niskie ciśnienie i się nie otwiera
instalacja lpg - landi les98 strzela w dolot nie sprawdzałem jedynie ciśnienia paliwa tps ok temperatura wskazywana jest dobrze
Witam, Założyłem dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju z czujnikiem i mam z nim problem. Wskazania pokazuje w miarę przyzwoite ale : drży wskazówka wskaźnika , czasem podskoczy ciśnienie bez powodu o jeden bar i opadnie. Plus po zapłonie podłączałem w kilka stabilnych punktów i dalej to samo a nawet bezpośrednio do akumulatora i bez zmian. Masa to samo....
Mam instalację gazową rok na której przejechałem 15000km. podczas zasilania gazem zmieniają mi się obroty silnika i dostaję wystrzałów gazu w szczególności gdy daję na luz wysokie obroty nagle spadają gwałtownie prawie do zera komp wprowadza korektę obrotów. Jak silnik dłużej pracuje na wolnych obrotach to przy ruszaniu następuje wystrzał gazu a poza...
Witam, pacjent to Lanos 1.5 16V, od jakiegoś czasu sporo pali 12,5 - 13 w cyklu mieszanym. Dziś sprawdziłem miernikiem jak się zachowuje sonda. Jak silnik był jeszcze zimny to napięcie oscylowało w przedziale 0,2 - 0,8 czyli prawidłowo. Jak gorący to przy większych obrotach silnika analogicznie (głównie w okolicy 0,4 - 0,5 V )więc OK - ale za to po...
witam, jak w temacie, obroty wzrastają (1500 - 2000) z reguły jak silnik rozgrzeje się do optymalnej temperatury pracy ale wystarczy zgasić na chwilę auto i po ponownym uruchomieniu już jest OK, do następnego rozruchu z zimnego silnika czasami jak podczas jazdy mocniej go przycisnę (3000 - 4000 obr) praca silnika też wraca do normy
Witam, i prosił bym o pomoc w następującej sprawie. Otóż Lanos 1.5-16V 99r z instalacją gazową zamontowaną u dilera :D Problem w tym że od jakiegoś czasu dzieje się to co raz częściej i wtedy pojawiają się kłopoty z odpalaniem zarówno ciepłego i zimnego silnika, po przekręceniu stacyjki pompa paliwowa powinna przez 2 sekundy tłoczyć paliwo by wyrównać...
:?:witam serdecznie mam problem z ałtem,nagle zapaliła się kontrolka check równiesz kłopoty z obrotami na gazie są bardzo niskie aż potrafi zgasnąć a na benzynie zwiększyły się do 1,5 tyś.Bardzo proszę o pomoc. D Z I Ę K U J E.[/u]
Wg. książki Bujańskiego do Lanosa prawidłowa wartość ciśnienia oleju to minimum 0,3bara na biegu jałowym przy temperaturze oleju 80st.C Posiada ktoś wartości prawidłowe dla innych prędkości obrotowych?
Witam, Lanos 1.6 16V 2000r benzyna, 92000 km przebiebu. Pierwsza sprawa to wlasnie ten problem co w temacie ... moze smieszny, ale tak sie wlasnie objawia, szczegolnie na zimnym silniku. Dojezdzajac np. do skrzyzowania (juz w trakcie skrecania), na biegu jalowym nastepuje nagly spadek obrotow, po czym silnik potrafi zgasnac. Nie zawsze, ale czesto....
Po wymianie uszczelki i wałka rozrządu traci ciśnienie na cylindrach tak jakby rosły regulatory. po kilku godzinach odpali i chwile chodzi ładnie potem gaśnie. Czy uszczelka od opla 1,4 pasuje do lanosa 1,5 .
Witam nagrałem miganie "check engine" w lanosie, ponieważ nie za bardzo umiem odczytać ten kod, proszę o pomoc bardziej obeznanych, https://www.youtube.com/watch?v=dMpDQHVH... generalnie problem zaczął sie jakiś czas temu, (lanos 1,5 16v 99r LPG)check engine zaświecał się czasem, potem już ciągle, samochód stracił na mocy tylko, po odpaleniu obroty...
Od pewnego czasu nie mam oświetlenia w kabinie. Nie zwracałem na to uwagi - lato, długi dzień. Niedawno zauważyłem brak oświetlenia bagażnika. I z tego nie robiłem problemu. Jeżdzę na gazie i benzyny używam do odpalania. W końcu sierpnia wyjeździłem ją do końca bez ostrzeżenia (!). Zatem i kontrolka rezerwy też nie świeci. Pomyślałem więc, że całość...
Witam. Problem jest taki jak w temacie, a dot. Lanosa 1.6 z 2000, tylko benzyna. Przy energicznym przyspieszaniu następuje szarpanie. Efekt występuje nie zawsze, ale często. Szczególnie na niskich obrotach, kiedy mocno wcisnę pedał gazu, a silnik dopiero zaczyna się rozkręcać. Za namową znajomego wymieniłem już pompę paliwa + filtr paliwa, nie widać...
Podczas ruszania z miejsca po dodaniu gazu silnik zatyka się i dopiero po czasie chwili nabiera obrotów,również podczas jazdy dodając gazu silnik zatyka się i szarpie.Proszę o pomoc.
Miesiąc temu wymieniałem rozrząd(1.5 16V), od tej pory bardzo wzrosło spalanie 13-14,5 l/100km(benzyna)na przejechanych 300km spalił 39l, silnik pracuje normalnie,przed wymianą spalanie 9,5l w mieście, jakieś sugestie?
Od pewnego czasu(prawdopodobnie gdy wymieniłem filtr powietrza na nowy-inny niż dotychczas miałem) najczęściej ,gdy silnik jest zimny słyszę strzał w filtrze powietrza(otwiera się klapka)samochód jest jakby trochę mułowaty. muszę dodać gazu aby porządnie ruszyć (auto rusza "krótkimi skokami jakby nie paliło na wszystkich cylindrach".Sprawa dotyczy tylko...
Witam,męcze się już tydzień z lanosem.Podczas jazdy zgasł silnik i do tej pory cisza.Pompa paliwa sprawna,bezpieczniki dobre ,przekaźniki działają.Na kostce przy pompie paliwa są dziwne napięcia 12v,7,5v.Pomocy:!:
O ile dobrze kojarzę to ta pompa chyba tam działa w buforze. Może inaczej - nabija ciśnienie i się wyłącza. Czyli przy braku paliwa pompa by pracowała non stop, dwa gdzie jest ten bufor który robi pomiar ciśnienia paliwa, trzy po co tak komplikować układ.
Sugerujesz za małe lub za duże ciśnienie paliwa ?
A więc wtryskiwacze nie klikają. Sprawdz czego brakuje: stałego +12V, czy kluczowanej masy ze sterownika. Ciśnienie paliwa poprawne?
Zmierz ciśnienie na listwie paliwowej, filtr paliwa wymieniony. Reduktor ciśnienia paliwa na magistrali, wężyk podciśnieniowy na reduktorze paliwa, wyjdzie jak zmierzysz ciśnienie paliwa na chodzie auta.
To teraz do sprawdzenia TPSa sprawdzenia czujnika temperatury płynu i powietrza. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie.
Narazie pompkę zostawiłbym w spokoju , odzywa sie na zapłonie , na 50 milczy. Zmierzyć ciśnienie paliwa , na krótko podpinając pompkę. Jeszcze raz powtarzam , przy gazie masz odcięcie pompki i napewno jest emulacja wtrysków - tutaj szukaj uszkodzenia , nieprawidłowego działania.
3 mechaników już się poddalo nie mają pomysłu Nie kłam że byłeś u jakiegokolwiek mechanika. Do sprawdzenia dosłownie 2 rzeczy -kluczowanie wtryskiwaczy i ciśnienie paliwa. Cała filozofia. Albo źle wpięte odcinanie wtrysku do pracy na gazie, albo zwyczajnie martwa pompa. Tak że poproszę wpierw zmierzoną wartość ciśnienia paliwa w trakcie kręcenia.
Zaraz zaraz, co on Ci na krótko podpinał??? Jakie ciśnienie masz paliwa przy silniku?
Jeżeli kompresja jest, iskra jest, paliwo jest to musi odpalić :D Może coś pominięte przy sprawdzaniu ? jakie ciśnienie daja pompa paliwa ? Auto ma LPG ?
Witam Sprawdziłem już chyba wszystko czujnik temperatury powietrza i silnika, map sensor , silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, ciśnienie paliwa 3bar, nowe świece, ciśnieni sprężanie wszystkie cylindry mają po 10, kontrolka immo gaśnie, sterowanie wtryskami jest, wtryski też rozpylają, rozrząd też ok, a on nadal nie odpala rano jak odpali to...
sprawdzilem prad dochodzi do wtryskiwacza. Do trysku dochodzi +12,sterowany jest masą,sprawdź dokładnie,skoro na gazie jest ok.Zmierz ciśnienie paliwa (filtr kiedy zmieniany?)
Ciśnienie paliwa to tylko manometrem wpiąć się w listwę wtryskową - jest tam nawet zaworek do manometru. I polecam pójść w tą stronę. a może Check się nie pali?
Do sprawdzenia : - immobilizer (czy nie odcina) - zasilanie pompy - wiązka wtrysków paliwa - ciśnienie paliwa (pompa może podawać za niskie ciśnienie) - regulator ciśnienia na listwie (zobacz czy paliwo wychodzi za regulatorem) pomarańczowa kontrolka Check nie pokazuje żadnego błędu?
Sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa na listwie. Impuls ze sterownika to kilka ms i bez odpowiedniego ciśnienia paliwo nie poleci. Jak masz oscyloskop sprawdź czy sterownik steruje wtryskami.
Niestety dalej mam ten sam problem samochód odstawiłem do następnego warsztatu i w zasadzie nic się nie zmieniło. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ciśnienie paliwa OK, Sprawdzany był jeszcze czujnik temperatury też jest ok. Pozostało chyba jeździć aż usterka sie bardziej uwypukli. Taki sam problem zasygnalizował kolega "J3st3r3k" w poście "lanos...
A ja pobawiłbym się inaczej - mam takie próby za sobą w L-jettronicu mojej byłej mazdy - szykowana była pod nitro - stąd modyfikacje, ok już do rzeczy. Jak napisane zostało wcześniej - moc zależy od pojemności - ale nie bezpośrednio - dwa czynniki - powierzchnia denka tłoka, tej nie zmienimy, założeniem jest że zostanie silnik 1,4. Drugim czynnikiem...
Witam, auto stało prawie rok czasu po nieudanych próbach odpalenia zostało odholowane do warsztatu, montującego instalacje gazowe. Tam mechanik stwierdził potrzebę wymiany reduktora gazu, po wymianie auto zapaliło na gazie lecz na benzynie nadal nie chce powiedział że prawdopodobnie pompa paliwa nie podaje odpowiedniego ciśnienia. Teraz nasuwa się pytanie,...
gasior5 nie pisz głupot.... to co wtryskiwacze się zapychają jak się nagrzeje??.. albo kable na świecach się zamieniają?? Aha jeszcze jedno auto nigdy nie widziało LPG i jego przebieg to 110000km. Moje podejrzenia padają na czujnik temp , czujnik położenia przepustnicy albo blaszki łączące kable we wiązce silnika. Jutro po południu jak będę miał czas...
Może ciśnienie paliwa ma za duże . Jak możesz to zmierz i będzie wiadomo.
Jeszcze ciśnienie paliwa można by było sprawdzić, bo przy Gazie lubią się pompki paliwa zacierać.
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
Czy wyskakują jakieś błędy ECM?Czy to występuje na prostej drodze,czy tylko na zakrętach lub zjazdach po zakręcie w dół?Sprawdz szczelność węzy paliwa.Oryginalnie do listwy wtrysków jest założony czarny,nieprzeźroczysty wąż paliwa,więc trudno będzie ci sprawdzić szczelność.Musisz założyć wąż przeźroczysty i po włączeniu silnika obserwować czy do listwy...
Cewka nie oberwala, ale robiłem podmiane z inną sprawną i Iskra bardzo słaba, świece były czarne, zakopcone i mokre od paliwa. Masy na miejscu, sprawdzałem wczoraj, od tego zworka przy EGR idą dwa przewody, różowy i pomarańczowy, na obu jest 12V. Ciśnienie paliwa jest fatalne, filtr paliwa można wyjąć i nic nie kapnie. Kilometrów nie wiele ale mechanicznej...
kolego nie są to kpiny ale moi poprzednicy mają sporo racji , ople po przebiegu więkrzym niż 150000 wymagają ingeręcji mechanika , jeśli zapłon jest OK ciśnienie paliwa w normie to pozostalo szlifowanie zaworow to normalka i wszystko wraca do normy ,silnik znowu jest elastyczny.
1 W wtyczkę wtryskiwacza włóż żarówkę W5W odginając wcześniej nóżki w żarówce. 2 Przekręć kluczyk i kręć silnik rozrusznikiem - jeśli żarówka miga to wtrysk jest OK. 3 Zobacz na filtrze paliwa czy pompa daje dobre ciśnienie-czy w ogóle tłoczy paliwo , na listwie czasami pozostaje szczątkowe ciśnienie zbyt małe by silnik pracował. W Daewoo często padają...
Według mnie sterownik reaguje poprawnie cut-off przy spadku obrotów a następnie próba korekcji skadu mieszanki. Pytanie czy w chwili dodania gazu sterownik natychmiast zwiększa współczynnik wypełnienia impulsu wtryskiwaczy,czy emulator wtr.nie robi jaj,czy ciśnienie paliwa wporządku i czy sterownik nie zgłasza usterek. Przecież to opel:-) Może być coś...
Sprawdz ciśnienie paliwa. To wygląda mi na uszkodzoną pompę paliwa. To jest efekt jeżdzenia na gazie bez benzyny w zbiorniku. Jak silnik jest zasilany gazem to pompa cały czas pracuje, nie otwierają się tylko wtryskiwacze. Praca pompy "na sucho" zwykle kończy się jej uszkodzeniem. Chyba czekają Cię wydatki... Jeśli nie masz manometru to sprawdz czy...
Witam Auto jak w opisie, z gazem II gen. Silnik chodzi ładnie, równo, ale tylko do 2000 obr./min., powyżej nie ma jazdy. Strzały, telepanie, brak mocy, oraz check i bład P0342 - Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input - wiring short to earth, CMP sensor. Po wymianie czujnika wałka rozrządu, bez zmian, nie ma poprawy. Sygnał do czujnika...
jeśli jeździsz już trochę czasu na gazie to jest to sytuacja normalna , żeby temat rozwiązać musisz: po pierwsze we własnym zakresie lub w jakimś serwisie wyjąć wtryskiwacze paliwa i umyć je w myjce ultradźwiękowej najlepiej jeszcze z podłączonym urządzeniem generującym impulsy aby wtryski w czasie mycia pracowały, po drugie zmierzyć ciśnienie paliwa...
Spalanie zależy głównie od stylu jazdy i terenu (w terenie górzystym spalanie będzie większe) w jakim się porusza. Jeśli silnik jest sprawny, a samochód pali za dużo to albo jest nieumiejętnie eksploatowany (np. jazda na zbyt niskich obrotach, przyspieszanie na wysokich biegach), albo ma zbyt duże opory toczenia (przyblokowane hamulce, zbyt niskie ciśnienie...
Nie chcę się upierać, ale zależałoby mi na opisie postępowania w zakresie weryfikacji zasilania dla tego wtryskiwacza. Oczywiście, starając się możliwie wyjaśnić wszystko, żeby nie być posądzonym o głupią upartość: - Iskra jest, na wszystkich świecach, kąt wyprzedzenia chyba jest nie sprawdzenia w prosty sposób w tym aucie (strobo mam, ale nie wiem...
Witam! Autko jak w temacie ,jest to rocznik 05r. z sterownikiem DELPHI. Auta nie daje się uruchomić (czasem załapie na sekundę i zgaśnie) Sprawdzone zostały; 1. zasilania sterownika silnika ok 2. zasilania i połączenie immo/ecu ok 3. ciśnienie i pompa paliwa ok 4. wtryskiwacze ok 5. zapłon/iskra ok Dodam ,że z autem nie można się połączyć ,ani Launch'em...
usterka usunieta ostatecznie powodem problemów był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Jakie ciśnienie podaje pompa paliwa? Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Na moje to problem raczej w ciśnieniu paliwa będzie..
Gdzie może być problem ? A np w kluczowaniu wtryskiwacza, za małym ciśnieniu paliwa, zapieczonym wtryskiwaczu...
pomysł jest taki, albo niskie cisnienie paliwa, albo czujnik temp przekłamuje
Kolego a pompa paliwa ta "nowa-używana" była sprawdzana przed założeniem ,jakie daje cisnienie i jaka jest jej wydajność? Czy tylko kolega zawierzył sprzedającemu że jest dobra? A co sie działo ze starą pompą ze kolega wymieniał?
Jest od instalacji LPG, jeden wężyk jest do pomiaru ciśnienia gazu, drugi podciśnienia w kolektorze ssącym i takie efekty mogły być. "Wcisnąłeś", to i skręć opaskami. Przewód paliwa ma numer katalogowy 1,5 8V > 96352102 1,5 16V > 96350574 Nie dziaduj, w tym wężyku jest kilka bar ciśnienia, wymień przynajmniej na używany, bo to obecne równie łatwo może...
Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa. Powinno być 2,8 - 3,2 bara
To jeszcze pozostał regulator ciśnienia paliwa, a najlepiej to będzie podpiąć kompa.
Co może być przyczyną-proszę o merytoryczne odpowiedzi. Wszystko. Dlatego potrzebna jest diagnoza jak pomiar ciśnienia paliwa ,kody błędów,parametry jak np. temperatury ,jakość paliwa. A może i gaz w dolocie i go zalewa choć nic o tym nie wiadomo.
No pewnie że ma! Na podstawie m.in. ciśnienia i temperatury powietrza sterownik dobiera dawkę paliwa.
Jest to wężyk od podciśnienia - do regulatora ciśnienia paliwa. Należy go tam podłączyć , sprawdzając , czy nie jest popękany.
lanos ciśnienie pompy paliwa lanos ciśnienie lanos paliwa
zawór ekspresu zmywarka buczeć włączyć dziura ekran
klaudia instrukcja klaudia instruckja
Przenoszenie danych między tabelami w Access bez kwerendy Unitra AT9100 – odstrajanie ARCz, słaby sygnał UKF, przestrojenie, detektor FM