Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Przyłóż do niej dłoń i wkręć na moment silnik na wysokie obroty - przy jej nieszczelności poczujesz dmuchanie powietrza, jeśli nie poczujesz to jest szczelna czyli sprawna.
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Jak wygląda ciśnienie podczas pracy?
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5. Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku... To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
Zeby to wykluczyć musisz zmierzyć ciśnienie paliwa ale najczęstrzą usterką jest przepływomierz powietrza sprawdz ciśnienie w cylindrach i cały zapłon.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli...
Nie podał kolega jaki silnik posiada w aucie. Generalnie jest to rozdzielone. A4 B5 to praktycznie to samo co Passat B5. Posiadam taką rozpiskę ciśnień. Może koledze się przyda =>
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Zrób dynamiczne logi (podczas jazdy) na których będzie uwidocznione ciśnienie doładowania i pomiar masy powietrza. W kwestii szczegółów niech się wypowie jakiś fachowiec od VW.
Ten silnik to trup, jeśli faktycznie ciśnienie prawidłowo pomierzone.
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Dziękuję za informację,jak wymienię dam znać. A co do Turbo to nie jest tak że daje za duże ciśnienie i dlatego rurę wypchnęło? Nigdy coś takiego się nie wydarzyło dopiero po wymianie turbo, dlatego myślałem że to ten czujnik od ciśnie jest walnięty,a nie pamiętam kiedy bym ruszał ta rurę ta gruba u góry co ja widać,złączka puściła z jednej strony i...
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Tak jak pisano, za mały poziom płynu, albo przedmuchy do układu chłodzenia, sprawdz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma bąbelków powietrza lub ciśnienie w nim jest zbyt wysokie. Pozdr.
Ja myśle że należało by sprawdzić szczelność całego dolotu powietrza od turbo do kolektora.
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
A ciśnienie oleju zmierzone? Olej wymieniony? Filtr powietrza nowy, obudowa wyczyszczona? Przez filtr powietrza coś wpada i rozrabia.
ja mam ten sam problem. Na autostradzie dochodzi do 140km następnie odczuwam jakby wyłączenie turbo i mimo wciśniętego gazu w podłogę auto nie przyspiesza. Dopiero lekkie odjęcie gazu i ponowne wciśnięcie eliminuje problem ale ponownie do 140km i tak w kółko. Na drogach krajowych zdarza się tak na 3,4 i 5 biegu. Przeczyściłem zawór EGR, wszystko ładnie...
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Na początek napompuj ciśnienia w układ i zobacz czy ciśnienie się utrzymuje czy spada. Jeśli spada, to szukaj wycieku płynu lub powietrza, a jeśli nie znajdziesz to rozwiązanie pozostaje właściwie jedno.
Witam. Pacjent Passat 98, 1.8 ADR. Wyświetla błąd temperatury zasysanego powietrza sygnał za mały. Silnik pracuje prawie idealnie, tzn. czasami bardzo delikatnie przerwie na którymś cylindrze jeśli tak to można ująć. Przepustnica nowa VDO. Chciałbym aby pracował perfekcyjnie... Podpowie ktoś co czynić? Jakiej firmy przepływomierz żeby działał? Czy może...
korzystam z kts.które parametry podać.Temperatury silnika paliwa powietrza ok. Przepływka ok,egr ok potencjometr gazu też,Ciśnienie doładowania w porządku inne parametry i dokładne wartości przybliżę w poniedziałek
Masz dodatkowo do zastanowienia się jak jest mapa sterowania doładowaniem zrobiona, ja nie wiem, ale nie zdziwiłbym się, gdyby była zrobiona wg przepływomierza też :) Mapa doładowania dostosowuje ciśnienie powietrza do ilości otrzymanego paliwa. Doczytałem się, że jest gdzieś mapa 2x1, którą można przełączyć MAF na MAP. Wie ktoś jak ją zlokalizować?
Sprawdź ciśnienie paliwa, przepustnice a przede wszystkim szczelność pod ciśnień i układ dolotowy od filtra powietrza do kolektora ssącego lubi też szwankować regulator wolnych obrotów.
Co ma świeca czy cewka do ubogiej mieszanki? W jaki sposób ich wymiana ma rozwiązać problem mieszanki? To tak jakby uciekało powietrze z koła a ty ciągle pompujesz i mówisz że to nic nie daje. Szukaj lewego powietrza które zaciąga silnik. Może być uszkodzony przepływomierz bądź czujnik ciśnienia w kolektorze (nie napisałeś czy to 8V czy 16V). Masz VCDSa...
Ale zaraz, napisałeś w 1 poście 17964 błąd , i to o ten chodzi który powraca? To jest błąd Nie osiągnięte ciśnienie turbo i nie ma nic wspólnego uszkodzeniem przepływomierza . Wężyk gdzieś spadł . Szukaj
Jak masz trzy przewody, sprawa prosta, jeden to masa drugi zasilanie, 5 wolt, na trzecim napięcie zmienia się w zależności od ciśnienia na króćcu czujnika, czyli wystarczy, założyć kawałek wężyka i nawet ustami zmieniać ciśnienie. Przy czterech na czwartym napięcie będzie się zmieniać w zależności od temperatury powietrza.
Witam. Mam dość duży problem z swoim Passatem. Chodzi o to że po wymianie uszczelki pod głowicą spadła mi moc. Czasami jak się go odpali to na biegu jałowym falują obroty. W dodatku wyskakują błędy: 1. Nieprawidłowy sygnał z przeplymowierza powietrza (nieciągły) 2. Ciśnienie doładowania, odchyłka sterownika (stały) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
00537 Lambda(oxygen sensor) regulation 18-10 upper limit - intermittent Za mało paliwa albo za dużo powietrza. Wychodzi że jakaś nieszczelność w układzie dolotowym. Ale zmierzył bym pierw ciśnienie paliwa na listwie.
Mam VW passata 1,9 td i od jakiegoś czasu zauważyłem jak podczas pracy śilnika lecą sobie przewodami bąble powietrza od filtra (nieraz duże) i jak zgaszę silnik to te bąbelki się cofają w stronę filtra. Co może być przyczyną tej usterki lub jak zaradzić i co sprawdzić. Zaznaczam że po zgaszeniu mam problem z uruchomieniem silnika (jakby pompa traciła...
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
jesli oszukasz czyjniki które odłączają ci kompresor to np. w przypadku braku przepływu powietrza przez skraplacz ciśnienie pójdzie w góre i może ci uszkodzic któryś z elementów klimy. wg mnie ręczne załączanie klimy bez pomiaru cisnienia to porażka
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
nie czytałem to co pisali ini ale powiem tak utrata mocy może być spowodowana zatkaniem filtra paliwa - daje tyle ze auto jedzie turbina sie nie załancza -hyyy powiem tak turbinka pracuje od momętu uruchomienia silnika i daje cały czas ciśnienie jedynie przy wysokich obrotach sie -potocznie wyłancza ale defakto ona zmniejsza swą wydajność tak by zachowac...
Witam wszystkich.Problem jak w temacie,mianowicie, Passat na ciepłym silniku pali od strzała,natomiast jak jest zimnym(postój przez noc)wygląda to tak jakby silnik się rozpędzał,łapie od samego początku kręcenia,ale praca silnika bez pomocy rozrusznika jest dopiero po 6-8 sekundach,jak już zaskoczy walnie dużą chmurę czarnego dymu.Wymieniony został...
Np tego że temperatura paliwa którą widzi ECU jest 90C. Paliwo zimne ma większą lepkość dynamiczną i czas wtrysku (w pompowtyskach raczej kąt) powinien być dłuższy podobnie na zimnym silniku. Choć wygląda to na klasyczny przypadek powietrza w pompie tandem. Musi pokręcić zaciągnąć paliwo z filtra zrobić ciśnienie 1,5-2 bary i wtedy poprawnie napełni...
witam ponownie, niestety na ta chwile nie moge zrobic logow dynamicznych, lecz sprawdzilem autko co do bledow i wyskoczyly mi takie 0001237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 000575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 000553 Przepływomierz masowy powietrza - G70, Czujnik masy przepływu...
Witam, w sieci znalazłem jeszcze inny schemat podłączenia, bardziej rozbudowany, uwzględniający podłączenie wężyków do filtra powietrza i pmiedzy N75 i N18. Poza tym różnica pomiedzy nimi jest taka, że w tym wrzuconym przez Sztomela zaworek zwrotny jest jako pierwszy element w układzie, a na tym drugim zaworek zwrotny jest dopiero za wężykami idącymi...
No i myślę, ze już się nie wytworzy to ciśnienie. Dla pewnosci zrób sobie test CO2 po kilku dniach jazdy. To co pokazujesz to prawdopodobnie resztki glikolu z plynu chlodzącego. Co do huczenia, to po Twoim mechaniku sprawdził bym wszystkie połączenia dolotowe, zaczynając od filtra powietrza aż po połaczenia wydechowe. Turbo, chlodniczka,wydech.
błąd 17965 mówi o przekroczeniu górnej granicy doładowania, przpływka mierzy masę powietrza zasysaną a g71 mierzy ciśnienie na dolocie. Gdyby błąd wyskoczył dopiero podczas rozpędzania stawiał bym na geometrię turbiny. ale jeśli zaraz po odpaleniu to wg. mnie za duża różnica jest między dolotem do turbo czyli częścią vakum a ciśnieniową za turbo. zrób...
Witam, trochę odświeżę temat: Mój pojazd to Passat B5 FL. Niedawno nabijałem klimatyzację wraz z wymianą osuszacza i po tym zabiegu mam problem z uzyskaniem niskiej temperatury powietrza w samochodzie. Wiatrak załącza się się od razu. Ciśnienie przy włączonej klimatyzacji to bodajże hp ok 2-3 i lp ok 10-12. Po kilkuminutowej pracy sprężarki jedna z...
Chce sprawdzić sprężanie, bo może być przyczyną niedomykanie zaworów lub uszkodzony, a co jak co mieszankę teraz przestawiłem sobie na ubogą i dalej to samo. Co bardzo mnie irytuje to to że w układzie chłodzenia mam bardzo duże Ciśnienie, węże są bardzo twarde, a gdy odkręcę korek słyszę mocne psssssss. Masła pod korkiem nie mam , ani nie widać żadnych...
powinienem tutaj zobaczyc 0,85bara Nie wymieniaj filtra powietrza to kiedyś w końcu zobaczysz. Optymalny kąt wtrysku jest zależny od temperatury paliwa a nie żadne "51". Dawki nie ruszaj jak dobrze odpala bo może być potem konieczna wymiana uszczelki w pompie.
Co może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa? Przechowywanie wtrysków po demontażu z głowicy, ja sam kiedyś w AJM spieprzyłem wtryski bo leżały parę dni poza głowica na regale, od tamtej pory, zawsze rzucam do miski z ropą, i nigdy mi się nie zdażyło żeby auto po naprawie głowicy straciło moc i zaczęło więcej palić. po jakimś czasie włożone z powrotem...
Co do EGR - jedyna wada to to, że może się całkowicie nie domykać no i zamiast 100 % powietrza dostaje cały czas jakieś spaliny - ale to łatwo stwierdzić po zdemontowaniu. A próbowałeś odpiąć przepływomierz i zobaczyć jak wtedy wygląda jazda? Ja dalej upieram się przy sprawdzeniu wydajności pompy paliwa (ciśnienie). A jak katalizator? Nie ma problemów...
-wymień filtr powietrza, polecam KNECHT LX622 -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, zanim to zrobisz odepnij wężyki od gruchy i zatkaj go, no i zrób loga dynamicznego 011, jak powyżej 3500obr ciśnienie będzie ponad 2000mbar trzeba kręcić sztangą -jeżeli logi statyczne robiłeś...
Witam ! Po zrobieniu log. 010 (masa powietrza pobranego 560, ciśnienie atmosferyczne 989,ciśnienie w kolektorze dolotowym 1213 ) 011 ( przy prędkości obrotowej silnika 3500obr/min, ciśnienie doładowania wynosi 1948mbar, natomiast ciśnienie w kolektorze dolotowym tylko 1132mbar ). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest już max. jakie można wyciągnąć w...
W TD, dieslach z posrednim wtryskiem do komory wirowej nie ma sensu podnosić cisnienia, cały proces wytwarzania mieszanki odbywa sie po przez zawirowanie powietrza w samej komorze, cisnienie które jest ustawione obecnie w zupełności wystarczy. Jak pisze kolega mercedesik podnies ciśnienie doładowania i dawkę paliwa, wszystko znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy o nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem...
Witam użytkuje passata b4 1,9 tdi 110km po podłączeniu do laptopa wyskoczyło że jest za turze ciśnienie w turbinie i podczas jazdy wyłącza się turbina wu wczas wyłączam zapłon ponownie uruchamiam silnik i przez jakiś czas jest dobrze muszę go rozpędzać pomału jak nacisnę raptownie gaz znów to samo czy to może być wina zaworu n 75 i przy tym bardzo dużo...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Sądzisz że jak nie ma błędów to jest ok. Analiza wartości mierzonych to jest podstawa, masa paliwa, powietrza, kąt wtrysku, kontrola równomierności pracy silnika, ciśnienie turbo. Trzeba by zrobić trochę logów i wrzucić na forum, wtedy będziemy mieli o czym dyskutować, puki co stawiam na przepływkę. Napisz jeszcze moc silnika, i markę filtra powietrza...
o co chodzi z tym odcięciem wtrysków przez gazowników??? Ciśnienie ma 5 atm.. także nie jest takie złe, chodzi o to że auto nie zbiera sie na obroty i przerywa.. Jak pomęczę go chwile na benzynie to muszę później chwile kręcić rozrusznikiem żeby odpalił na gazie.. Może mieć coś do tego przepływomierz powietrza jak mogę go sprawdzić???
Trzeba się przejechać z podłączonym komputerem i zrobić logi z grup 003, 008, 011 Będzie widać w parametrach czy problem jest z ciśnieniem doładowania, przepływem powietrza, czy z dawką paliwa
Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym...
skoro wystąpiły różnice w cśnieniu doładowania to sprawdź szczelność układu dolotowego (nieszczelność skutkuje brakiem mocy i dymieniem z rury) . Parametry ciśnienie doładowania rzeczywiste i zalecane przez PCM powinno się z grubsza pokrywać ) Wszystko ładnie pięknie, tylko czy nie będzie wówczas błędu (czujnik ciśnienia doładowania)? I jeszcze jedno...
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Jeżeli przed regeneracją było to samo to przyjrzyj się całemu układowi paliwowemu. Sprawdź ciśnienie pompy tandem, wymień filtr paliwa, załóż przezroczyste wężyki i zobacz czy nie ma bąbelków powietrza. Po dodaniu gazu problem ustaje bo pompa daje wyższe ciśnienie. Klina raczej nie ścięło bo by wcale nie pracował kółko jest na stożku i nawet bez klina...
Podłącz pod VAG-a i sprawdź ciśnienie doładowania (powinno dochodzić do ok 1800), jeśli jest ok spróbuj poruszać zaworem N75 (przez VAG-a). Zobacz czy tyka ale jeśli tyka to jeszcze nie znaczy, że na pewno jest ok, bo one lubią się zacinać. Możesz podstawić drugi i zobaczyć. Jeśli to nie pomoże to nie jest problem powietrza.
Zapomniałem dodać, że samochód ma instalację LPG. Ciśnienie paliwa już było sprawdzane. Dodano po 52 Troche wysoka temperatura powietrza 43 stopnie ?? W garazu sprawdzałem ale na klimatroniku pokazuje 23 ! http://obrazki.elektroda.pl/7808369500_1...
Przypuszczam, że to samo się będzie działo (będzie się wieszał) przy mierzeniu powietrza, I tu masz rację.Byłem sprawdzić teraz ten manometr w kompresorze tzn nie wpinałem go w układ tylko dmuchnąłem w niego powietrzem i co ciekawe zawiesił się a ciśnienie którym, dmuchnąłem nie miało więcej niż skala na manometrze.Także manometr raczej niesprawny.Przy...
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Rozumiem że sprawdzono przepływy powietrza i spalin, sprawdzono ciśnienie wstępne paliwa, korekty pompowtrysków, bipy, ciśnienie sprężania? Jaki jest kąt początku wtrysku? Jakie są bipy? Jaka jest wartość podciśnień?Stwierdzenie że sprawdzone niewiele mówi. na hamowni wyszło ze ma 82 km i tuner powiedział ze mogą być to wtryski, tuner powiedział ze...
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
A może by dało sie okłamać komputer sygnałem z sądy lamda? Wstawic taki opornik, zeby ECU "myślał", że mieszanka jest nico za bogata. Wtedy zmniejszy dawke. Wzrosnie wprawdzie emisja szkodliwych tlenkow azotu i siarkowodoru ale tego na przeglądzie nie mierzą! Byle by tylko ECU nie wykrył usterki i nie przeszedł w tryb awaryjny. Jak dostanie przegląd,...
Witam wszystkich. Passat b5 z 2000r roku. Przestała działać klimatyzacja, nie załącza się sprężarka. Byłem dziś sprawdzić czy jest czynnik i facet od klimy powiedział że jest i ciśnienie też jest w normie. Po podpięciu VAGa wyskoczyły dwa błędy 00779 - czujnik temperatury powietrza oraz 01272 -Motor klapy głównej powietrza – V70 . Błąd 00779 nie...
Witam serdecznie Pacjent passat b5 1.9 TDI kupiony miesiąc temu Zakupiony z zerwanym paskiem i zatartym kompresorem klimatyzacji . Wymieniłem kompresor na regenerowany nowy pasek rolka . Nabiałem układ do około 5,5 bara Kompresor po uruchomieniu klimy załącza się jednak nie ma charakterystycznego spadku obrotów silnika w momencie załączenia. Z nawiewu...
Twierdzi że leżały w ropie. Ciśnienie doładowania że wszystko z turbem jest ok. Zawory od sterowania sprawne żadnych błędów nie wywala a nie ma czym jechać. Na postoju zaczął dzisiaj kopcic a wczoraj na postoju było ok. A chodził jak pszczoleczka. Do 2000 jakoś ciągnie a później jest Tragedia kopci i nie ma czym jechac jak odpuszczę gazu i ponownie...
Te obniżone dawki w ostatniej kolumnie to wina według mnie właśnie przepływki, to jest ograniczenie dymienia. Jak sterownik dostaje sygnał ze mało powietrza przepływa to ogranicza tez paliwo. Jak jest wszystko sprawne i szczelne to zawsze wartosci w ostatniej kolumnie będą większe od drugiej kolumny o okolo dwie jednostki (druga kolumna to ograniczenie...
witam ja mam bore 2001 r przerobiłem ten gówniany temat ,kolorowych wężykó te auta nie maja widocznie ktoś już wymienił, te objawy co wymieniłeś może być kilka przyczyn wymienie ci kilka od najgorszej zaczne a więc walnięta turbina ,przepływomierz powietrza,zaworek którego szukasz bąc też błahostka przetarty jeden z tych gumowych wężyków a może masz...
Czym mogę skleić i uszczelnić rurę doprowadzającą powietrze z turbiny do chłodnicy powietrza doładowującego? Ciśnienie wypchnęło ją w miejscu połączenia z intercoolerem. Proszę o jakąś poradę najlepiej dotyczącą ogólnie dostępnych materiałów gdyż mieszkam w Irlandii i z niektórymi klejami itp. może być problem.
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
Więc kompensacja działa tak: W przypadku auta wolnossącego bez mechanicznego wtrysku przed przepustnicą panuje w przybliżeniu ciśnienie atmosferyczne. W przypadku takiego samochodu tył membrany jest połączony bezpośrednio z atmosferą. Reduktor ma za zadanie utzrymywanie stałego ciśnienia pomiędzy wylotem gazu(jedna strona membrany) a drugą stroną membrany...
Już nie wiem co robić, pożyczyłem inny regulator biegu jałowego i ... nic dalej tak samo świece przełożyłem co prawda nie nowe ale te które miałem poprzednio i ..też to samo w kopułce jest w miarę czysto nie ma wypalonych śladów, węglik jest jak nowy, jutro kupię jeszcze przewody wysokiego napięcia acha po wielu mękach odkręciłem kolektor dolotowy żeby...
Dla mnie jedyną granicą jest zdrowy rozsądek :) Bo są tacy co amorki tyrają do 20%, co jest oczywiście lekkomyślnością i brakiem wyobraźni. Ja z reguły jeżeli przekroczę granicę tych 50% to wymieniam, chyba że wcześniej się coś niepokojącego dzieje (buja samochodem jak konikiem na biegunach) to nie czekam tylko wymieniam. Trzeba wziąć pod uwagę też...
Zaświeca, albo czy w ogóle zaświeciła się kiedykolwiek pomarańczowa "kontrolka od silnika"? Uszkodzenie Map sensora to rzadki przypadek.. Bez rzucenia okiem na bloki pomiarowe, bodajże 10, 11, ciężko coś powiedzieć, trzeba sprawdzić ciśnienie i przepływ powietrza.. Może to być równie dobrze przepływomierz, i w sumie na to mi wygląda, jeśli dolot i podciśnienia...
Witam mam problem z samochodem otóż do 2200 autko pracuje prawidłowo po przekroczeniu 2200 tak jakby brakowało mu delikatnie paliwa. Przepływiomierz 3 razy wymieniany, filtr powietrza i paliwa nowy. 3 warsztaty łącznie ze serwisem stwierdzają że wszystko jest w porządku, vag wykazuje że wszystko jest dobrze, ciśnienie na pompowtryskiwaczach dobre. Co...
Witam. Posiadam Passata B6 2.0 TDI BMR 170 KM 2005r składanego po wypadku. Auto odpalało, ale osiągało max 3000obr i prawie wcale nie jechało, a po kilku minutach silnik gasł, i nie palił aż wystygnie. Teraz nie pali wcale. Na uniwersalnym interfejsie pokazuje w silniku błędy : 16622 - czujnik ciśnienia doładowania - sygnał zbyt wysoki - zwarcie do...
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
Witam,ponawiam prośbę o pomoc w diagnozie .Byłem na komputerze i pokazało następujące komunikaty; 528 czujnik wysokości-F96 przerwa lub zwarcie do masy, 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania błąd sporadyczny ,wynik EGR przy 3000 obr pokazywał 60, masa powietrza zakładana i aktualna przy 3000 obr wskazanie ok4050 ,wyprzedzenie wtrysku...
Tak więc dziś testowałem , sprawdzałem autko może z 4 godziny kod silnika to : ATJ sterownik silnika: Diesel EDC 15P porównanie ilościowe mg/H : zawór 1 -1,01 zawór 2 0,49 zawór 3 0,61 zawór -0,11 kąt wyprzedzenia zapłonu 63,5 stopnia, wartość masy powietrza zadana 250 mg/H a zmierzona 401,5 mg/H, w szynie CAN BUS błąd 0.414 Sterownik błędnie kodowany...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Przyczyn może być naprawdę wiele. Za mało danych - jaki silnik 1.9 (jest ich z 10 typów), jaka moc, jaka skrzynia (automat czy manual). Ale tak na szybko. 1. Też mam Passata 1.9 TDI i w zimę on sobie pozwala na spalanie a to z racji, że jest mocno niedogrzany. Na starcie spala średnio 40/100 i dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej spada do swojej...
Walkerk, W tym przypadku ma dość duże znaczenie serwis samochodu, a mianowicie filtr paliwa, powietrza. To jest podstawą w każdym samochodzie a w szczególności z turbiną. Nie wiadomo jak turbina była używana przez te 8 lat. Być może nie ma już tej kompresji co powinna. Czy sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach? Turbina może być lekko czerwona (widać szczególnie...
Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał Dodano po 6 Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam...
Auto było podłączone pod VAG i nie wykazał żadnych błędów. Parametry również w normie. Niemożliwe. Kiedy wymieniałeś świece żarowe? Przydał by się log dawki paliwa, ciśnienia na railu oraz masy powietrza jak chodzi nie równo.
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak...
Dzisiaj pojadę do kumpla który ma w laptopie program do vw ,powiedział że wyświetli mu bład i jego numer,jak to zrobię to się odezwę,nie napisałem jeszcze że mój pasek ma 290 tyś przejechane.Gdzie jest ten czyjnik doładowania? Dodano po 4 Jestem po komputerze,takie były komunikaty; 528 czujnik wysokości-F96 przerwa lub zwarcie do masy,575 ciśnienie...
Jeśli chodzi o evap, to na teście Vagiem, pyka cyklicznie, a co do nieszczelności, to na pewno dziś sprawdzę, odchodzą od niego 2 przewody, natomiast regulator, też na to żaden "fachman" nie wpadł, ale z tego co piszecie mogę to sprawdzić sam, co do pompy paliwa, to nie ubywa mi benzyny przy jeździe na gazie, a słyszałem, że to jeden z objawów ale może...
Witam Passat traci moc przy ok. 3000 obr. Był u mechanika jakiś czas temu i grzabał przy turbinie ale praktycznie to nic nie dało. Podpiąłem pod vaga i pokazał błąd 66535 uszkodzenie modułu sterującego i 575-ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania. Zastanawiam się czy to nie czujnik doładowania powietrza. Ponieważ nie moge wrzucić pliku...
to test byl z allegro za 30zl wiec nie wiem ale z opini kupujacych bylo to w 100% sprawne wiec tez stawiam na uszczelke tym bardziej ze kupilem ten silnik i nie wiem co z nim bylo wczesniej robi sie cisnienie w ukladzie powietrza i nie ma obiegu w zbiorniczku wyrownawczym
wrócimy do tematu, przeczytałem jeszcze raz dym czarny i biały, moim zdaniem wtrysk leje ,za dużo paliwa, albo EGR się zacina ( za mało powietrza)
passat ciśnienie ciśnienie passat ciśnienie zegary powietrza
huawei tylna klapka subwoofer logitech mierniki voltcraft
Czyszczenie parownika pompy ciepła - krok po kroku Wtyczki konsoli zegarów Iveco Daily 2003 - opis