Kolego zerknij tutaj może coś ci pomoże , tam też napisałem gdzie owy czujnik się znajduje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Silniczek do wymiany.
Witam. MID 144 PSID 25 FMI 1 Wyciek powietrza . Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Warunki występowania kodu usterki: Kod usterki zostaje wygenerowany, jeśli pojazd wykazuje zbyt wysokie zużycie powietrza w trakcie normalnej jazdy z prędkością około 50 km/h. Możliwe przyczyny: Nieszczelność w układzie pneumatycznym pojazdu lub...
Kolego ale cisnienie czego ? Ciśnienie powietrza, które idzie na siłownik.
sprawdz ciśnienie w zbiornikach powietrza
A zmierz ciśnienie powietrza w siłowniku na wciśniętym hamulcu po prawej i po lewej stronie osi.Klocki wymieniałeś?
Dziękuję za podpowiedź. Nie ma wycieku. Po naciśnięciu hamulca ciśnie spada i jak trzymam hamulec to wzrasta do momentu naciśnięcia ponownie. Ktoś mi podpowiedział, że to zawór ograniczający, regulujący ciśnienie.
Witam,więc sprawdziłem ciśnienie na szynie wtryskowej i na wolnych obrotach 855 obr. ciśnienie wynosi 260-266 bar, a przepływ powietrza 470-500 mg na egr wysterowanym na 1,97%.
Sprawdź czy pompką nie zasysa powietrza, kiedyś tak miałem w E5.
Witam. mid 128 pid 224 fmi 2 mid 163 sid 2 fmi12 Problem z immobilizerem lub kluczykiem. mid 130 psid 204 mid 136 sid 9 fmi 12 Problem z modulatorem tylnej osi (EBS). mid 144 pid 46 fmi 1 Niskie ciśnienie powietrza. Proponuję wizytę w warsztacie na konkretną diagnostykę.
Dziękuję za podpowiedzi. Przyczynę już znalazłem. Utleniony był czarny przewód zasilający, tak około 10 cm od przyłącza do cewki.
Na 2 minuty nie zaszkodzi.
Regulacja nie pomoże bo ciśnienie w aucie przy osuszaczu jest 8,6 bar
Chłodnica klimatyzacja (ta część gorąca :) ) ma być dobrze chłodzona wentylatorem, przepływem powietrza w czasie jazdy itd. Jak jest brudna lub wentylator niesprawny to wzrasta temperatura i ciśnienie czynnika, zadziała zabezpieczenie termiczne lub presostat itd.
Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza
Procedura sprawdzenia którą opisałeś jest bardzo dobra, tylko nie odpalaj silnika a odkręć przewód powietrza a w jego miejsce podaj ciśnienie ze stacjonarnej sprężarki.
Masz z p r zodu pod atrapą dwa czujniki.
Może wystarczy wymienić zawór ograniczający ciśnienie na butli ( koło czterodrożnego ) ? dot. zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni biegów. Skrzynia jest sterowana z 1 układu, zawór ten ogranicza ciśnienie coś do ok 8,5 bar.
Myślę że tu robisz błąd. Ale jak kalibrowalem to pisało aby nie spuszczać powietrza całkowicie z poduszek
Sprawdź drożność lamelek na chłodnicy wodnej , wygląda mi to na brak przepływu powietrza chłodzącego chłodnice .
Hej, sprawdź czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. pisałeś, że wymieniłeś sprężarkę, ale sprawdziłeś czy nie robi się poduszka powietrzna w układzie?
Volvo XC70 2.4 D5 brak mocy, błąd P2173 - siłownik przepustnicy, stwierdzona za duża ilość powietrza. Był jeszcze błąd P0299 za niskie ciśnienie doładowania ale nie wraca. Na jakiej podstawie przepustnica generuje taki błąd ? Sprawdziłem dokładnie cały dolot maszyną do dymu i jest szczelny. Błąd skasjue i mam moc na chwilę, znowu tryb awaryjny.
Witam,może któryś z kolegów podejmie się naprawy zegarów nowego typu w volvo fm 13,konkretnie nie działa jeden ze wskaźników ciśnienia powietrza.
Drugi błąd opisuje za niskie ciśnienie w zbiorniku wstępnym i może stać się nie aktywny gdy napompujesz układ. Osuszacz można skalibrować kiedy jest nowy i wtedy wykonuje się restart kompresora. Myśle ze należy porównać ciśnienie które widzi samochód w poszczególnych obwodach, ze wskazaniami manometru który trzeba do nich wpiąć. Należy tez zlokalizować...
przepraszam, na szybkiego pisałem i zapomniałem o szczegółach, Samochód to volvo fh12, mierzone będzie ciśnienie powietrza w układzie pneumatycznym (poduszki od zawieszenia osi ciągnącej) generalnie to chodzi, o to żebym wg ciśnienia wiedział jaki jest nacisk na oś.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Volvo FM360 duży spadek ciśnienie na zegarach po wcisnięciu pedału hamulca. Nie ma wycieku powietrza. Po drugim, trzecim naciśnięciu hamulca pedał wpada do końca. Wywrotka 3 ośka, zawieszenie na resorach. Trzymam pedały hamulca wciśnięty, ciśnienie wraca do normy. https://filmy.elektroda.pl/57_1685334163...
Komp powie, tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć. Niemożliwe aby ciśnienie i wydatek powietrza były prawidłowe przy niesprawnej turbinie. Chyba, że czujnik ciśnienia kłamie. Ale wtedy przy sprawnej turbinie był by problem.
Po wymianie elektrozaworu To nie elektrozawór tylko przetwornik ciśnienia (czujnik).
Witam Posiadam Volvo fh4 2016r, i może moje pytanie będzie głupie dla niektórych W żółtym przewodzie pneumatycznym który idzie do na naczepy nie ma wgl ciśnienia powietrza, czy to jest normalne? W premium dxi jest tam ciśnienie wiedz wydaje mi się to dziwne Hamulce działają prawidłowo, komp nie pokazuje błędów
sprawdź ciśnienie paliwa i filtr paliwa. a o jaki czujnik chodzi? temperatury zewnętrznej? powietrza w kolektorze dolotowym?
FMI 1 Regulator odbiera sygnał z czujnika pojazdów o napięciu 3,1 V niższe niż (odpowiadającej 9,7 bar) do starszej wersji, a poniżej 2,6 V (odpowiednio do 8,0 bar) do nowszej wersji. Ciśnienie powietrza jest zbyt niskie. Przecieki powietrza, zatkane kanały powietrzne lub uszkodzone elementy zawieszenia pneumatycznego. Sprawdził bym też stan połączeń...
Witam! Proszę o rozszyfrowanie kilku kodów volvo fh13 440 2007r: MID 128 PID 105 FMI 2 OBD i MID 128 PID 105 FMI 5 OBD -temperatura powietrza doładowania - błąd danych przy jednym z tych błędów zaświeca się kontrolka CHECK ENGINE MID 130 PID 37 FMI 0 - ciśnienie powietrza, skrzynia biegów, wartość zbyt wysoka MID 136 PSID 64 FMI 4 - masa PCV - ukł hamulcowy...
Hamulec jest sterowany przez ciśnienie powietrza. Musisz iśc po rurce, chociaż w starszych modelach mogłbyć też wężyk.Idąc po rurce z drugiej strony bloku,znajdziesz zawór elektropneumatyczny.
Jakie masz fmi które mówi o rodzaju błędu. Chodzi tu o ciśnienia powietrza które zasila siłowniki skrzyni biegów sprawdź manometrem jakie ciśnienie dochodzi z reduktora do skrzyni wartość oczekiwana na czujniku ciśnienia to 2.5 V czyli 7,5 bara.
PSID 30 to niskie ciśnienie zasilana hamulców J.w. Sprawdź ubytki powietrza ewentualnie sprawdź zawór redukcji ciśnienia na naczepę pod siodlem lub na samym zbiorniku. Może to być też zatkany zawór czterodrożny.
Witam mam problem z skrzynią biegów w volvie fh13 z 2009 roku przebieg 880 tyś skrzynia 2412D wymienione sprzęgło+ zawór wysprzeglik. Kod błędu to MID 130 PSID 25 FMI 0,2,7,11. Błąd się pojawia dopiero kiedy skrzynia złapie temperaturę od 56°C zaczyna wyrzucać bieg lub zostaje na ostatnim obroty spadają do 1tys i auto nie ciągnie. Słychać charakterystyczny...
Zawor o ktorym piszesz upuszcza mi powietrze ze zbiornika[pisalem o tym],lecz nie to jest problemem.Problem polega na za wysokim cisnienu powietrza w obwodzie 1. Zegar poza zielonym polem.Skrzynia biegow jest zasilana z obwodu 1.
Co może być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia w pierwszym układzie jak na załączonym zdjęciu (Volvo FH13 2007 r.)? Przy takim wychyleniu wskazówki słychać wyciek powietrza z butli pod klinami (tak jakby z zaworu bezpieczeństwa). Zawór 4-drożny podmieniony, filtr osuszacza powietrza nowy - takie zabiegi nic nie pomogły. Brak błędów po wpięciu komputera....
błędu nie widać mieści się w granicy Błąd był, dlatego zaglądałem: P20E7 FMI 97 Zbyt wysokie ciśnienie powietrza, błąd blokada komponentu Profilaktycznie wymieniony wtrysk bo dziwnie rozpylał. Bardziej podejrzewam że w adblue jest np. za dużo wapnia (kranówka?) i krystalizuje. Tym bardziej że to się powtórzyło w drugim aucie.
Ponowie pytanie kolegi. JAKIE JEST CIŚNIENIE DOŁADOWANIA PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU. jeśli odpiszesz ze "dobre" to nie oczekuj dalszych wskazówek. Generalnie masz albo za duża dawkę paliwa lub zbyt mało powietrza.
Ja bym zaczął od tego czy faktycznie słabo schładza - pomiar temp. wydmuchiwanego powietrza. Jak jest 5-10°C to klima w porządku. Ciśnienie HP przyjmuje się że minimum 8 bar ale jak wyrabia temperaturę to bym się nie przejmował.
Nie wiem czy wniosę do dyskusji coś pomocnego ale spierać się nie ma co. Lepiej napiszcie coś sensownego. Z mojej praktyki obciążenie silnika które jest wskazane przez ecu obliczane jest według obrotów silnika i pobranej masy powietrza, temperatury a punktem odniesienia pomiarów jest ciśnienie atmosferyczne. Jeśli o którym parametrze zapomniałem to...
Błąd ten może wskazywać na uszkodzenie czujnika ciśnienia w zaworze przygotowania powietrza dla naczepy opis bł w załączniku.
Witam wszystkich problemem jest volvo s60 d3 z 2011 roku z silnikiem 2.0 diesel problemem jest zapalająca się kontrolka silnika żółta która zapala się w momencie obciążenia silnika czyli szybkim naciskiem na pedału gazu ale podczas jazdy i najlepiej żeby się rozpędził powyżej 60 km/h . Błąd w komputerze wyskakuje następujący sterownik E8 ,kod usterki...
Witam. Volvo FH 2008 rok skrzynia i-shift. Czasami podczas włączenia biegu zgrzytnie aż zakołysze skrzynia, raz ciszej raz głośniej. Ciśnienie powietrza na zegarach ok. Sprzęgło wymieniane rok temu. Wymieniony zastał zawór czterodrożny, gruszka i nadal to samo. Nie ma żadnego błędu na wyświetlaczu. Czy może to być czujnik ciśnienia skrzyni, czy może...
Jak wiadomo tarcie powoduje wzrost temperatury. Wydaje mi się że nie ma innej możliwości jak "trzymanie" hamulców. Ja bym sprawdzał zaciski czy nie są zapieczone. FH ma ręczny chyba na wszystkie koła, może tu trzeba szukać przyczyny. A jeśli grzeją Ci się koła (rozumiem że opony) to może masz zbyt niskie ciśnienie, ale nie możliwe jest nagrzanie żeby...
Autoreset napisał: Witam mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem na pierwszym układzie powietrza Jesli ciśnienie w 2 obwodzie jest prawidłowe, to jest to usterka pneumatyczna, prawdopodobnie uszkodzony zawór redukcyjny 1 obwodu. zawór bezpieczeństwa umiejscowiony zaraz przed osuszaczem upuszcza powietrze przy około 14bar Moim zdaniem, to druga usterka.
panowie szukam podpowiedzi w sprawie volva fh 12 z ishiftem . przy powolnym dodawaniu gazu auto szarpie a nie rusza płynnie ale tylko do przodu do tyłu tego niema.mam pytanie czy problem jest w sprzęgle czy w wysprzęgliku .według mnie to wygląda mi to na czujnik który dobiera ciśnienie powietrza w wysprzęgliku .błędów żadnych nie zgłasza ,wszystkie...
Witam! Tak jak w tytule od jakiegoś czasu przestały mi tykać kierunkowskazy co może być tego przyczyną przerywacz? czy może coś innego dodam jeszcze że przestał działać też alarm ostrzegający o niskim ciśnieniu powietrza czy to jest jakoś ze sobą powiązane? Z góry dziękuję za pomoc.
Efekt taki jak zawsze jak by za mało paliwa dostawał na starcie. Być może wtryski, lub pompa paliwa. Pozatym nie powinno się na zimnym dawać pełnej dawki powietrza . Dodano po 1 Zorbie to zegarem starego typu do mierzenia ciśnienia powietrza, czy powinno tam być 3 bary?. I zmierzyłes rano podczas zapalania to ciśnienie.?
sid 7 modulator osi 1 sid 9,10 modulator osi 2 fmi 14 oznacz zbyt małe bądź zbyt duże ciśnienie modulatora . Wykonaj kontrole ciśnień powietrza i aktywacje pedału hamulca. Dodano po 2 kupno modulatora to raczej zbędny wydatek.
powietrze schodzi w całym układzie na koniu z zegarów Nie można tak od razu? To zostaje już tylko; szukałbym wszelkich możliwych połączeń na szybkozłączki., przetarcia w miejscach przechodzenia przewodów przez ramę. Najlepiej pod ładunkiem w deszczową pogodę wsadzić głowę pod auto, wtedy najlepiej słychać gdzie są odciągi. Z zawieszeniem jednak jest...
Właśnie mnie to zastanawia jak to zrobić VCADS przechodzi małe modernizacje by zwiększyć jego możliwości, ale nadal nie wiem czy to się to zrobić bo nikt jednoznacznie nie odpowiedział. Odnośnie tego ciśnienia zgadza się że 8,5 to max ale po pierwszym dotknięciu hamulca już jest 7 a po kolejnym 6,5 nie ma zapasu powietrza ponieważ we jest równe 8,5...
Możesz także użyć sygnału wyjścia czujnika ciśnienia powietrza 5v systemu Knorr-Bremse zastosowanym w monitorowaniu ciśnienia poduszek jak ciśnienia oleju volvo lub listwy common rail. Zasilić taki czujnik ciśnienia z zasilacza a sygnał podać na pin 8. Z tego co się dowiedziałem od kolegów z serwisu mercedesa to problem zawsze tworzy się w tych modelach...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Jak pisałem wyżej, częsty przypadek w Volvie. Różnica temperatur swiadczy o niedrożności filtra. Ciśnienie przed filtrem drastycznie rośnie, co zwieksza temperaturę gazu (dzieki temu działa klimatyzacja). Wymień filtr, zrób 20minutowa proznie i nabij ponownie. Kup dobry filtr, choć nawet z nimi jest różnie. W teorii większość filtrów ma zabezpieczenie...
Wymiony drugi reduktor. Ciśnienie wróciło do normy. Swoją drogą fajnie go umiejscowili - dojście jest tragiczne. Ja postanowiłem dać krótsze węże i umieściłem go w innym miejscu tak aby na przyszłość nie było problemu z wyminą. Podsumowując problemem był u mnie reduktor ciśnienia znajdujący się między akumulatorami a butlami powietrza - z lewej strony...
Dzieki, czytalem wczysniej ten post jednak nie moglem sciagnac pliku, teraz na szczescie sie udalo:) Druga czesc pytania dotyczyla kontrolki turbo, przy jakim cisnieniu zaczyna ona sygnalizowac awarie?Aby nie bylo tak ze podniose cisnienie doladowania i ta bedzie caly czas sie swiecic.Fakt, mozna ja odlaczyc ale to chyba mija sie z celem, albo po prostu...
MID 128 PID 94 Ciśnienie zasilania paliwem FMI 7 Zbyt niskie ciśnienie. Zatkany filtr paliwa. Obecność powietrza w układzie paliwowym lub wycieki z tego układu. Zbyt niskie ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego. Zużyta pompa paliwa. Usterka mechaniczna czujnika. Wygenerowanie kodu usterki. Polecenie zapalenia żółtej lampki. Zapalenie się żółtej lampki....
Układ doładowania,dane ważne ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce VGT blokują się w jednym położeniu, którego kąt jest za duży, co sprawia,...
Kolego sprawdź katalizator czy nie jest przytkany . Miałem kiedyś taki przypadek ze wtryski już niedomagały i sporadycznie pod górę zapalał sie blad doładowania powietrzem.
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Hmmm.... jakie ciśnienia widzisz na zegarach?? Na obu obwodach nie powinieneś widzieć więcej niż 8,4bar. bo na tyle są regulowane reduktory. Na tym prowizorycznym manometrze pokazywało ok 8bar,ale nie wiem czy tym sie sugerować aż tak,bo jakby było inne ciśnienie to przy zmianie wtyczek pokazywałoby wartość z drugiego obwodu na pierwszym. Dodam że...
Mozliwa przyczyna jest taka sama dla obydwóch modulatorów FM! 14: Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia zażądanego. Zbyt duża różnica ciśnień między lewą i prawą stroną....
niestety tylko seria plastiku
Można jeszcze pokusić się o wymianę wkładu osuszacza powietrza i sprawdzenie węża od kompresora od strony osuszacza czy nie jest zabity. Ogólnie mówiąc czy ten układ jest drożny i nie powoduje za wysokiego ciśnienia w kompresorze i przebijania go do układu chłodzenia.Mógłby wtedy występować problem z ciśnieniem powietrza na przykład w zawieszeniu.
Witam, Mam podobny problem co autor tematu, wyświetla "Air filt pressure drop, Value too high" MID 128 PID 107 FMI 0 Volvo FH12 460 z 2003 roku. Filtr powietrza nowy, siatka na wlocie powietrza czysta. Czy to bedzie problem z czujnikiem filtra powietrza?
Nie napisałeś na czym polega problem. Jeśli chodzi Ci o żółtą kontrolkę ciśnienia w poduszkach to powinna świecić gdy jest niskie ciśnienie lub układ przełączony w tryb regulacji ręcznej. Jeśli nie świeci w ogóle to może być spalona żarówka? Jak włączasz zapłon robiony jest test żarówek, czy wtedy świeci? Pozdrawiam Maciek_M
Dużo myślałem przez weekend o instalacji gazowej. Jednej rzeczy nie rozumiem. Skąd biedne ECU gazu wie jaki podać czas otwarcia wtryskiwaczy? Aby odmierzyć pewną porcję gazu należy znać następujące parametry: temp gazu, ciśnienie gazu, temp powietrza, ciśnienie powietrza. Dopiero mając te 4 parametry można precyzyjnie obliczyć czas otwarcia wtryskiwaczy...
Witam. MID 128 PSID 98 Układ powietrza doładowującego. FMI 1 Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Możliwa przyczyna: Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce...
Zablokuj pedał i szukaj wycieku powietrza.
Witam koledzy mam takie pytanie gdzie w naszym kraju można się przeszkolić w tematyce pneumatyki Gdzie ktoś organizuje takie szkolenia czy coś w tym stylu... Jestem z Pomorskiego Tczew ok 30km od Gdańska Jakie są koszta takich szkoleń... Do tego potrzebuje inf. w sprawie ręcznego w 'scania 124l 420 hpi 2004' jak przebiega zasilanie w powietrze od początku...
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Sprawdź stan rozrządu. Rozrząd sprawdzony, wszystko się zgadza. Zmierzyłem dodatkowo podciśnienie w kolektorze vacumetrem i na wolnych obrotach wynosi około 0.28 bar, ciśnienie abolutne w kolektorze według czujnika jest takie samo. Ponownie sprawdzałem szczelność dolotu i bez zastrzeżeń, po otworzeniu filtra powietrza jakakolwiek rzecz w świetle przepływomierza...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
tylko nie pompuje do środkowej poduszki żeby ją podnieść Witam.Sprawdź drożność przewodu od tej poduszki do elektrozaworu (czy nie zgięte przewody,oraz po drodze mogą być jeszcze zawory ciśnienia resztkowego oraz ograniczający ciśnienie-mogą być niedrożne,niesprawne) i zasilanie powietrzem samego elektrozaworu .
Gość od pompy powiedział że z tyłu pompy jest śruba na klucz 17 i imbus 5 którą podnosi sie lub obniża ciśnienie wtryskiwanego paliwa. Oraz że mam wkręcić ją o pół obrotu nie więcej. Ja niestety nie widzę takiej śruby. Dzisiaj odpaliłem rano auto psykając lekko w filtr powietrza plak. Silnik odpalił i pojawił sie dym maksymalnie na 5 sekund i zniknął....
Witam serdecznie Mam Volvo xc60 2.4d5 215km 2014 r automat dwie turbiny z dużą ilością błędów Ogólnie samochód przechodzi w tryb ograniczony brak mocy nie zmienia biegów może 2 góra 3 begi używa Różnica ciśnień na DPF wynosi 5mbar na biegu jałowym A pokazuje błąd DPF zapchany Sądzą 44g Po zresetowaniu DPF i przejechaniu 2 km to samo Błędy jakie odczytałem:...
Błędy aktywne są następujące MID 136 SID 10 FMI 14 i MID 136 SID 10 FMI 14. Napisałeś takie same.... MID 136 SID 10 FMI 14 Modulator Ciśnienie w modulatorze nie spada do 0 bar po zakończeniu hamowania. Nie uzyskuje się wystarczającego ciśnienia w modulatorze przy pełnym hamowaniu. Ciśnienie w modulatorze leży zbyt długo powyżej lub poniżej ciśnienia...
To już masz prawdopodobnie przyczyne tam powinno być podciśnienie. Możesz sprawdzić także gruszke przez podłączenie przewodu i wciaganie powietrza przez usta i patrzenie jak dzwigienka się wychyla czyli wchodzi w gruszke. Zatkaj językiem przewód i zobacz czy gruszka trzyma ciśnienie. A później zobacz dokąd idzie przewód pod jaki zawór i spróbuj go...
Volvo Intercooler FL6 18 230 km Silnik D6A230 Rok 1999 Samochód nie przeszedł przeglądu, a powodem jest zbyt długi okres ładowania zbiorników z powietrzem i co za tym idzie brak hamulców oraz z powodu zanieczyszczenia spalin. En la web Przy pracującym silniku po 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca, ciśnienie spada do 4 Bar i pedał zaczyna wpadać do...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gYn1... Dodano po 4 Ta puszka aluminiowa połączona jest z obudową filtra powietrza od dołu a od góry tym aluminiowym kolektorem wraca z powrotem do obudowy filtra i dalej do turbiny Podaje Vin: VV2E4X6A9XB212618 Dodano po 3 W tej puszce są trzy walce które pod wpływem obrotów dają ciśnienie...
Przy pracującym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak obroty silnika znacznie spadają cylindry do szlifu. Olej wydobywający się przez bagnet świadczy o znacznym zużyciu silnika. Pierścienie tłokowe są tak wytarte że nie trzymają ciśnienia w komorze spalania. Przy niskich obrotach odma jest jeszcze w stanie odprowadzić nadmiar powietrza...
Nie wiem jakie jest ciśnienie ale kupiłem drugie takie autko z identycznym motorem i instalacją wtryskową i na zasilaniu benzyną ten drugi chodził więc poprzekładałem do swojego: pompę podającą paliwo ze zbiornika, pompę wysokiego ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy, zawór powietrza dodatkowego, regulator ciśnienia paliwa i wszystkie wtryskiwacze...
Samochód gaśnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów VOLVO V40 Mój samochód gaśnie po przejechaniu około 20km mogę go odpalić ale zdarza mu się bezdech brak mocy a czasami palenie na 3 tłoki (zauwazyłem ze czasie przy włączeniu zapłonu nie słychać jak pompka zaciąga paliwo później musi trochę postać od 5 min do 20 min (ostatnio odpalił dopiero...
Witam, czemu szukasz jakie ciśnienie doładowania powinno by ? jak chcesz to zmieżyc ( masz jakieś manometry - przyrządy ? ) , pomiaru przy jakiej temperaturze chcesz dokonywa , czy pod obciążeniem czy bez , pomiar statyczny czy dynamiczny? . Widzisz ile niewiadomych a ty nawet oznaczeń swojego silnika nie znasz , FH12, D12F390 FH12, D12F430 FH12, D12F500...
Mam problem z odpowietrezeniem bądź w ogóle z pompą hamulcową w volvo0 440. Mianowicie nie moge odpowietrzyć 2 sekcji w pompie :( pierwsza podaje płyn elegancko ale 2 w ogóle nic nie robi :( próbowałem pod ciśnieniem ale juz leci z uszczelek pod zbiorniczkiemn a z 2 sekcji nadal nic. problem jest taki że pierwsza sekcja podaje na przednie lewe i tyylne...
Kod usterek: MID 128 - PSID97 - FMI0 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID97 Elektrozawór pompy wtrysku FMI-0 Dane istniejące, lecz ponad zakresem normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V060 Elektrozaw���ᦙ...
Autor napisał że pompowtryski zregenerował. Zawór trzymający paliwo na powrocie do baku - nie wiem jak w Volvo ale przy MB było tak jak opisałeś. Zawór nie trzymał ciśnienia na powrocie i brakowało mocy. Zawór ten działa jak zawór w jedną stronę - to znaczy jest tam grzybek na trzpieniu na sprężynie w cylinderku. W pierwszym przypadku ułamał się grzybek...
Witam Mam problem ze wskaźnikiem ciśnienia powietrza (obwód I), pomimo prawidłowego ciśnienia w układzie pneumatycznym wskaźnik ten pokazuje losowe wartości lub całkiem opada. Po wstępnym sprawdzeniu okazało się, że zasilanie 5V czujnika ciśnienia zanika (mierzone w brązowym gnieździe koło pedału sprzęgła). Badany przewód zasilający wychodzi z głównej...
Rzeczywiście po sprawdzeniu ciśnienia na listwie okazuje się, że jest ono za małe. Jednakże z całą pewnością można stwierdzić że pompa jest sprawna ponieważ po zmianie pompy ciśnienie ciągle jest takie samo. Mam jeszcze pytanie co do filtra paliwa. Czy w filtrze paliwa znajduje się jakiś zaworek blokujący cofanie się paliwa? Dodano po 5 Co może być...
Samochód to najnowsza wersja Volvo FH. Z tego co zauważyłem - do zbiornika powietrza z tyłu ramy wchodzą 2 przewody: jeden o średnicy 12 mm, drugi 16 mm. Domyślam się, że jeden idzie od sprężarki (nie byłem w stanie dostrzec dokładnie). Drugi przewód prowadzi do "rozdzielacza"? - Taka skrzynka umieszczona w centralnej części ramy. Z niej odchodzą przewody...
Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc.
błędy informują o elektrozaworach ecas sterowani poduszkami przyczyny -brak zmiany parametrów na sensorze poziomu zawieszenia w czasie otwarcia elektrozaworu podnoszenia / opuszczania poduszek ( podgląd na kompie) sprawdź zasilanie powietrzem przy elektrozaworze sprawdź ciśnienie w poduszkach na czujniku ( podgląd na kompie)
No dobra to w koncu nie rozumiem, to Ty masz ten powrot nie drożny ?? skoro problem jest tego typu ze utrzymuje sie odpowiednie cisnienie na listwie a na podcisnienie idzie zamiast oparow paliwo to moze w celach typowo diagnostycznych zaslep podcisnienie przy regulatorze no i oczywiscie z drugiej strony przy przepustnicy....?? Jezeli chodzi o ciśneniomierz...
MID 130 PSID 26 FMI 7 od piątku miałem ten sam kod usterki. Jak pisał kolega wcześniej uszkodzony został tłoczek w wybieraku, po prostu pękł. Wałek trafił do fachowca, który wykonał identyczny wałek. Może od początku, mam Volvo fh z 2008r, 440 4x2 numer VIN : YV2AS02A68A664884, oznaczenie skrzyni AT2512C. W ubiegły piątek dzwoni do mnie kierowca, że...
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
volvo ciśnienie powietrza volvo niski ciśnienie powietrza powietrza volvo
zacięcie stacji serwisowej pianka klimatyzacja suzuki wagon
zderzak naprawa zderzak naprawa
Zmywarka Siemens LNK304 - problem z rezystorem Markbass Little Mark 250 Black Line - dioda CLIP