tak to prawda zrobi sie ciśnienie w skrzyni korbowej silnika i wyrzuci olej w najsłabszym punkcie czyki miarka wyczyść odpowietrzenie i bedzie ok
Raczej membrana. Ciśnienie wywala ze skrzyni korbowej przez pompę do zbiornika.
Nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej to zasługa pierścieni ,pękniętego tłoka . Czy ciśnienie które pokazujesz na zdjęciach jest dobre , trzeba by sprawdzić w instrukcji . 28 atm w mojej wieloletniej praktyce to silnik do remontu .
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
wydech drożny? odpal na pare sekund bez pokrywy bedziesz widział skąd dmucha czy z pod wtrysku czy z komory korbowej czy zawory
Opis okresowych czynności obsługowych. Co 2 lub trzy godziny kilkaktotnie obrócić pokrętkę filtra grzebieniowego celem jego oczyszczenia.Co 8 godzin sprawdzić stan oleju i utrzymywać stan w skrzyni korbowej do znaku na miarce w pozycji max.Co 150 godzin pracy silnika nalaży wymienić olej na rozgrzanym silniku.gdyż wtedy razem z olejem spłyną zanieczyszczenia...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
a czemu ciśnienie skrzyni korbowej by miało zbijać podciśnienie i jak by to miało robić?
Koledzy, mam parę wątpliwości odnośnie sprężarkowych tematów. 1. Czy sprężarka dwutłokowa gdzie tłoki pracują naprzemiennie wymaga odpowietrzenia skrzyni korbowej? Wydaje mi się że ciśnienie w skrzyni korbowej nie powinno się wahać w tym przypadku więc odpowietrzenie nie powinno być potrzebne ale czy tak jest naprawdę? 2. Jaką orientacyjnie przepustowość...
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle. I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem Kolega chce psuć czy naprawiać? Ja polecam dobrać odpowiedniej średnicy długi kołek plastikowy by na śrubę regulacyjna nachodził na ścisk i po przekręceniu kręcił śrubę regulacyjną u mnie taki patent zdaje egzamin...
Jeżeli mimo wymiany odmy i zaworu w skrzyni korbowej nadal jest ciśnienie to oznacza, że odpowietrzenie nadal jest niedrożne.
Jestem pewien bo cisniejie rosnie jak zakrecam korek pozniej takie cisnienie walinze peyska jak z zraszacza Koledzy, nie moja branża ale interesują mnie różne tematy, więc nie opierdzielajcie mnie gdy zapytam: czy ten silnik nie ma tzw odmy, że robi ciśnienie w skrzyni korbowej po zakręceniu korka wlewu oleju?
powiedz kolego jak wyglądają simeringi czy były wymieniane bo objawy podobne do tych co piszesz przy wolnych obrotach w skrzyni korbowej nie ma takiego ciśnienia a po dodaniu gazu manetką jest wtedy większe ciśnienie i przy wytartych uszczelniaczach skrzyni korbowej następuje spadek ciśnienia i dostaje się fałszywe powietrze i w ten sposób gaśnie silnik,czasami...
Było już na forum poruszane - ciśnienie w skrzyni korbowej , traktowane przez niektórych jak temat SF . Wykonaj ururkę i zrób pomiary w skrzyni korbowej i przed sprężarką i poznamy przyczynę .
Witam. Zawsze myślałem że mam sprężarkę z autosana. A to to samo.co tu jednak. Co do kwestii ciężkich rozruchów - zastosuj (masz 2 wiec 2) zawór zwrotny z upustem ciśnienia poprzez presostat. Na allegr o sporo tego i tanio, A robi robotę. W mojej smarowanie jest własnie rozbryzgowe zrobione.Musiałbym iść do garażu popatrzeć bo teraz już nie pamiętam...
W silniku nie będzie panować żadne nad ciśnienie ponieważ gazy które zbieraj sie w skrzyni korbowej mają swobodne ujście do atmosfery. Takie rozwiązanie było stosowane w silnikach 30 lat temu i potrafią pracować do dziś. Aktualnie czekam na mrozu aby sprawdzić czy coś zamarznie. Ogólnie nie wiem co znajduję się w moim filtrze z "gąbki" bo musiał bym...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Witam. Temat dymu w skrzyni korbowej nie dawał mi spokoju. No i oczywiście przy próbie szczelności dolotu tak być nie powinno. Pewnie odma jest nieszczelna ale to i tak w tym przypadku nie ma znaczenia. Przeanalizowałem schemat układu dolotu i jak się okazało facet podpiął zadymiarkę do rury przed turbiną, czyli podawał powietrze na filtr powietrza...
Pilnie wszystko czytam i oglądam. Nawet po kilkanaście razy. Problem w tym, że to co jest jasne dla ciebie jako wykonawcy, nie jest już jasne dla czytającego. Ty wiesz co jest co, na fotce, ja już nie. Dlatego dopytuje. Widziałem ten kolosalny zbiornik hydroforowy. Na nim utrzymujesz wstepne cisnienie oleju 1- 1,5 bara. Potem regulujesz to cisnienie...
Silikon np dirko. W skrzyni korbowej jest zawsze jakieś ciśnienie . Poczytaj sobie jak działa odma.
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Witam . Od jakiegoś czasu mam problem z uruchomieniem silnika , jest to 1.4 benzyna. Pierwsze jego niedomagania zaczęły się jakieś pół roku temu i stopniowo narastały, otóż po dłuższym postoju auta około 5-8 godz odpala może za 10 razem ale jak już odpali to obroty są równomierne, nie gaśnie, nic złego nie dzieje się z obrotami i silnikiem, po zgaszeniu...
Może być za duże ciśnienie w skrzyni korbowej np .uszczelka pod głowicą turbina ma ociek grawitacyjny jeżeli będzie za duże ciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwoli zejść olejowi i go przepala . Sprawdż intercoler jak znajdziesz w nim olej to sprawdż uszczelkę np. ciśnienie
Skoro doświadczmy mechanik to w czym problem? Powinien wiedzieć że im większe ciśnienie tym lepiej ( no prawie bo przy dużym ciśnieniu i wysokiej prędkości obrotowej dochodzi do kawitacji erozyjnej panewek ) ograniczeniem jest tutaj wytrzymałość mechaniczna części silnika , a zwłaszcza filtra który jest liczony na 6bar więc to ciśnienie to nie tragedia....
Dziękuję. Dokładniej opisałem wszystko i... nie wysłało się :(( Regulator ciśnienia paliwa w silniku benzynowym z wtryskiem wielopunktowym paliwa (np. Ford Transit 2.0i z 1994 r.) jest z przodu. Coś czuję, że wtryskiwacze. Dodano po 6 Zobacz wężyk podciśnieniowy łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym, ma w nim nie być paliwa ! Sprawdzałem...
Jak jest źle zbudowana odma to jakie masz ciśnienie w skrzyni korbowej ?
Witam Rozerwałem uszczelkę/membranę skrzyni korbowej kompresora olejowego. Niestety kompresor jest dość stary i już takich uszczelek nie ma w obiegu. Jest to Bass Polska około 20 letni. Uszczelka, membrana nie jest gumowa, tylko taka jakby była z tego specjalnego papieru do uszczelek co można samemu wyciąć. Jakie zadanie poza uszczelnieniem pełni ta...
Serio sądzisz że ciśnienie w cylindrze nie przepchnie przez pęknięcie do układu chłodzenia niespalonego paliwa? Żeby było jasne nie znam tego silnika i jego kruczków, opieram się ogólnie na dieslach. Silnik jak każdy inny, niestety opierasz się na swoich niestworzonych teoriach. Nawet ogólnie nie znasz silników Diesla. Wtrysk musiał by być otwarty...
Jaka ilość oleju jest wyrzucana przez odmę? Do sprawdzenia poziom oleju silnikowego (czy aby nie jest go za dużo) oraz ciśnienie sprężania. Ciśnienie do skrzyni korbowej może się przedostawać z cylindra za sprawą zużytych pierścieni tłokowych i/lub zużytej gładzi.
Proszę Państwa jak już podkreślałem obiektem mojego zainteresowania nie jest fakt wykonywania pomiarów ani waszej oceny,gdyż ocenę wystawiam sam, jednak napewno w swojej analizie wykorzystam informacje przez Was tutaj zamieszczone z zaznaczeniem skąd pochodzą. Niestety chyba jednoznacznie nikt nie potrafi stwierdzić czy istnieją jakiekolwiek modernizacje...
Wg. producenta do sprawdzenia : P2097 - Wysoki limit układu regulacji składu mieszanki paliwa za katalizatorem Nieszczelności w układzie wydechowym. Pęknięte, skręcone lub nieprawidłowo podłączone elastyczne przewody podciśnieniowe Niedostateczna ilość paliwa w zbiorniku Nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza lub w kanałach dolotu powietrza....
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Od czegoś trzeba zacząć,a to są rzeczy podstawowe. Nie znam tego silnika,ele poszukaj też czegoś takiego jak zawór PCV. Jest odpowiedzialny za wietrzenie skrzyni korbowej i jest wyprowadzany z dolnej odmy. Jego zatkanie też powoduje że na wolnych może nie działać jak trzeba. Prawdopodobnie skończy się na wymianie MAP sensora,o ile rzeczywiście wszystkie...
Czyli to olej wypycha ten uszczelniacz a nie ciśnienie ze skrzyni korbowej ?
Spływ z turbo i zasilanie drożne? Sprawdzane ciśnienie w skrzyni korbowej było? Bo nie wiem co to jest piastowanie turbo? Rozumiem że robiłeś regenerację? Olej zawsze będzie rzucał po odkręceniu to normalne. A odma jest w pokrywie prosty układ. Co do reszty diagnoza tandem i grupy 13.18.23
Niezłe ciśnienie w skrzyni korbowej pewnie.
zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej odma może być zapchana lub puszczają pierścienie odmę najlepiej odkręć i wymyj a co do grzania to wymień olej wyczyść filtr oleju naciąg pasek wentylatora i umyj żeberka na cylindrach jak silnik jest zimny
To nie jest jeszcze tragiczna sprawa....ale to by ci wtedy auto zamulało i spalanie wzroslo rzecz jasna ...a co do oleju to zbytnio nie ma takiego polaczenia...prawdopodobnie zużyty silnik( pierścieni tlokowe , gladzie cylindrów przez co czesc "sprężania" przechodzi w skrzynie korbowa (przez co trudniej odpalić bo mniejsze sprezanie a w dieslu to juz...
. I właśnie też może tak być że będzie "rzygać" olejem spod tej tulejki bagnetu, no to chyba coś warto z tym zrobić czy nie? Ja ogólnie sprawdzam szczelność całego układu więc jak gdzieś mi się dymi to chyba oznaka że to nie jest szczelne czy to nie tak? Też kwestia czy silnik nie będzie dostawał lewego powietrza? Też patrzę np na ten filmik niżej...
Kolego, czy masz odpowiedni stan oleju w silniku, który służy nie tylko do smarowania silnika, ale też do jego chłodzenia."Dymek", który zauważyłeś, to wg mnie "przedmuchy" ze skrzyni korbowej silnika, które winny być odprowadzone rurką gumową z głowicy, najczęściej do filtra silnika. Ten króciec (otwór) nie może być zaślepiony, gdyż ciśnienie jakie...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Ten pierdoł spróbuj skleić chyba że duże ciśnienie to do spawania.
Tyle ze ona cisnienie ma. Jezeli krece walem reka cisnienie idzie do skrzyni korbowej No jak ma ciśnienie? Skoro przedmuchuje do skrzyni korbowej to zestaw tłok - cylinder nie trzyma szczelności i dobija do zbiornika tyle ile może. To co ponad to idzie nieszczelnościami pomiędzy tłokiem a cylindrem do skrzyni korbowej, innej drogi do skrzyni korbowej...
na pierwszy rzut sprawdził bym ciśnienie w cylindrach skoro wywala olej to na pierwszy zut oka za duze cisnienie skrzyni korbowej wiec albo odma albo cisnienie sprezania idzie na dół silnika
Powiem Ci że rura wydechowa nie jest zaolejona, lekka sadza chyba w normie. Katalizator został owszem wycięty ale nie był ani zaolejony ani zapchany. To było na starej turbinie. Teraz jest nowa turbina. Ale to nie jest tak że kopci na szaro-błękitno cały czas. Czasami tylko się to zdarza i tylko wtedy gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszania i tylko...
Spływ i cisnienie w skrzyni korbowej sprawdzone czy nie?Dobra sugestia z tym dpf koniecznie do sprawdzenia drożność wydechu.A ta pompa oleju to oryginał czy ryżowa?Rozumiem że uszkodzenie turbiny to zatarcie wirnika za każdym razem tak?
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Witam no więc tak, klient dzwonił że z autkiem nic się nie dzieje,chodzi ok więc na razie będzie tak jezdził bo ma na razie problem żeby odstawić auto. W związku z tym wiemy że na odpiętej odmie i zaślepionym ssaku nic się nie dzieje od tygodnia więc można przyjąć że pozostałe podzespoły silnika są ok. Po odkręceniu korka nic się nie zmienia jeżeli...
Temat rozwiązany. Winowajcą całego zamieszania była turbina. Padła - a dokładnie rozszczelniła się na układzie smarowania i część spalin z gorącej strony wracała spływem oleju pod ciśnieniem do bloku silnika. Co skutkowało podniesieniem ciśnienia w skrzyni korbowej a co idzie wyrzucaniem oleju przez odmę razem z nadmiarem ciśnienie tłoczonego przez...
Niektore czytają temperature z czujnika poziomu w misce a niektóre z czujnika ciśnienia w bloku 4 piny musi mieć kostka Górny czujnik jest od cisnienia/ temp oleju Dolny cisnienie skrzyni korbowej
Oba błędy są powiązane i tak. Błąd P0171 – uboga mieszanka, przyczyny : Przecieki powietrza wlotowego Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda Nieprawidłowe spalanie Wadliwe wtryskiwacze paliwa Wycieki gazów wydechowych Nieprawidłowe ciśnienie paliwa Brak paliwa Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF) Nieprawidłowe podłączenie węża...
Olej na dużym skłonie potrafi tak spłynąć że korbowody czy przeciwciężary walą w lustro olejowe tworząc taką mgłe olejową że żaden przedmuch takiej nie wytworzy Tam gdzie silnik przystosowany jest do pracy przy przechyle, istnieje coś takiego jak blenda - osłona oddzielająca lustro oleju w misce od wirującego wału. A rozpylona mgła będzie tam i tak...
To zaklejone to odma i pewnie z niej ten olej. Ciśnienie wytworzone w skrzyni korbowej wywala olej przez tą nieszczelność.
Witam Panowie mam problem z następującymi błędami... Mid 128 ppid8 fmi 2- ciśnienie oleju chłodzącego tłok błąd pojawia się nieregularnie, testy ciśnienia zrobione, i wszystko ok. natomiast auto jak ruszy w trasę to od czasu do czasu zapala się ten błąd. Czasami jedzie 3 dni i nic nie wyświetla się, a niekiedy w 1 dzień jak auto ruszy wymieniłem czujniki...
Jeśli odpowietrzenie będzie zaślepione to ciśnienie oparów ze skrzyni korbowej znajdzie sobie inne ujście np. uszczelniacz na wale korbowym. I w tedy zaczną się problemy! Zmień mechanika i to szybko!
Biały dym napewno. Trochę czuć spalonym olejem, ale robiłem wiele aut które miały uszkodzone pierścienie i zapach był bardziej intensywny, aż gryzl. Poziom płynu w normie wiec raczej nie spala płynu. Nie zaobserwowałem tez znaczącego ubytku oleju, ale duże ciśnienie w skrzyni korbowej świadczy o przedmuchu.
Maksymalne podciśnienie w skrzyni korbowej nie może przekroczyć -0.1MPa względnego, w praktyce jest ono dużo mniejsze i standardowo uszczelniacze wytrzymują taką różnicę ciśnień, nie pozwalając na zaciąganie oleju czy lewego powietrza. Nadciśnienie może być jednak dużo większe z uwagi na ciśnienie panujące w wydechu, w skrajnych przypadkach może wzrosnąć...
Witam W kilku wypowiedziach, jest stwierdzenie, że przyczyną wyrzucania oleju przez bagnet, są zużyte pierścienie, więc ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do skrzyni korbowej i to byłoby wyjaśnieniem dla mnie sensownym. Teraz załóżmy, że mamy dobrą szczelność pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Tłok idący na dół też będzie wytwarzał ciśnienie w skrzyni...
Czarujecie się, wszystkie tanie konstrukcje mają racje bytu z podejściem takim, że robimy sobie sprężarkę warsztatową do napędu szeroko pojętej pneumatyki, wtedy nawet przedmuch do skrzyni korbowej można poniekąd olać. Silnik należy nie tylko dobierać taki żeby miał płaskie tłoki, od razu zaznaczę, że jak ktoś myśli że silnik dizla będzie lepszy bo...
Tak ale nie przy tym silniku. Bliżej są kanały wodne niż olejowe. Najpierw przedmuch następował by do nich. Poza tym wtedy najprawdopodobniej miał byś też bardzo mocny przedmuch do pokrywy zaworów, po odkręceniu korka byś to zauważył. W sumie możesz zobaczyć jak się zachowuje silnik po odkręceniu korka, jak robi się za duże ciśnienie w skrzyni korbowej...
Mogła ci się zatkać odma odpowietrająca silnik. Albo powoli pojawiają się przedmuchy. Masz po prostu podniesione ciśnienie w skrzyni korbowej Na pracującym silniku odkręć korek i obserwuj, czy nie ma wyraźnego dymienia. Jesli nie, to jak radził hzal, wymień uszczelniacz.
Zwykle w skrzyni korbowej pracującego silnika jest pewne ciśnienie chyba, że w BMW jest inaczej. Wielkość ciśnienia zależy od stopnia zużycia silnika (przedmuchy) a uwalniane jest poprzez armaturę odmy. Niesprawna (niedrożna) odma ma wpływ m.in. na pracę silnika i wycieki oleju przez uszczelniacze.
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Nie bardzo, bo przedmuchy znajdą sobie wyjście przez uszczelniacz razem z olejem, ewentualnie miarką oleju, jeżeli jest to będzie wyskakiwać... Każda sprężarka tłokowa musi mieć 'odpowietrzenie' skrzyni korbowej, nawet chłodnicza (ale skierowane jest w dolot). Tym odpowietrznikiem...
Sprawdziłem pracę sztangi i tam wszystko jest ok, skok sztangi ok 2cm, jej ruch jest płynny bez przycinek. Co do wężyków to rura od intercoolera taka gruba gięta jest cała, lekko ją tylko poprawiłem bo jeden z końców był nie do końca wciśnięty, ale nie sądzę żeby to miało wpływ, gdyż to były max 2mm. Ogólnie sprawdziłem wszystkie wężyki i nie znalazłem...
Mozna jakos sprawdzic czy ma odpowiednia jesli nie to jakas regulacja. Sprawdzić to jedynie można ciśnienie sprężania. A co z zaworem odmy? Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra,...
Do pompki leci przez uszczelniacz popychacza, a do gaźnika i dolotu przez odmę. W Pierwszym przypadku do kontroli stan uszczelniacza, w drugim powodem może być nadmierne ciśnienie w skrzyni korbowej spowodowane zużyciem silnika (skontroluj sprężanie). Druga przyczyna może mieć też pośredni wpływ na pierwszy objaw.
Zdaje sobie sprawę, że duży luz na osiach wału może powodować nieszczelność nawet przy wymienionych uszczelniaczach, ale u mnie łożyska wyglądały na niezużyte, a jedyna możliwość to luz między gniazdem/obudową (gniazda są dzielone) a zewnętrzna częścią łożyska, no chyba że silikon przepuścił. W każdym razie zaraz po skręceniu skrzyni korbowej luzu nie...
Strona jednostki sterującej Strona złącza Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Czerwony O7 Bezpiecznik F03 2 A 10 Czarny/Zielony M10 Silnik wentylatora chłodzącego 4 A 11 Żółty/Biały E19 Jednostka sterująca immobilizera A 28 Żółty/Biały A 12 Zielony/Żółty E19 Jednostka sterująca immobilizera A 7 Zielony/Żółty A 13 Brązowy...
Witam Z tego co piszesz to musisz sprawdzić pierścienie bo masz ciśnienie w skrzyni korbowej dlatego wywala olej na zewnątrz z pod uszczelki i raczej tego nie uszczelnisz, zawsze znajdzie sobie słabsze miejsce. I tak jak ci koledzy radzą uszczelniacze na zaworach tutaj zwruć uwagę na stan prowadnic bo jak będą miały luzy to uszczelniacze na nie wiele...
Jeśli w skrzyni korbowej zapanowało ciśnienie kilku atmosfer to olej już sobie sam znalazł miejsce aby wyciec.
Wykryłem problem popychacz aż się odbił na tłoku i pompa na 2 sekcje nie daje ciśnienia Dodano po 1 Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź na zapalonym silniku czy idzie do skrzyni korbowej kompresja. Najlepiej byłoby sprawdzić manometrem jakie jest ciśnienie sprężania. Jak nie ma kompresji na drugim cylindrze to w czasie pracy silnika będzie się podnosił...
Sprężarka chłodnicza, typ SAF23. Obroty 1440rpm, najlepiej napędzać bezpośrednio (sprzęgło, zamiast przekładni). Silnik 2.2kW, ciśnienie do 10bar. Wydajność jakieś 20m3/h. W celu zapewnienia długiej żywotności trzeba ściągnąć "miskę" oleju i ustalić kierunek obrotów wału (nie jest obojętny). Jak zdejmiesz zobaczysz o co chodzi. Do pełni szczęścia trzeba...
u mnie sprawa wygląda trochę inaczej: zmierzone ciśnienie oleju (bieg jałowy, silnik rozgrzany) 800obr/min - 1,1 bar. Ciśnienie sprężania nie mniej niż 25 bar. Jednak gdzieś w skrzyni korbowej tworzy się ciśnienie ponieważ na wylocie turbiny pokazuje się olej.
Witam Po dziadku odziedziczyłem kompresor ASPA 3JW60. Kompresor bardzo długo nabija ciśnienie 6 bar. Zauważyłem ,że w trakcie pracy kompresora dość mocno ucieka powietrze przez mały otwór z tyłu pompy nad wziernikiem oleju. Podejrzewam, że jest to odpowietrznik skrzyni korbowej .Co może być powodem i czy da się to naprawić ?
Tylko w jaki sposób stwierdzić, czy ciśnienie ubywa tylko do skrzyni korbowej czy również jakaś cześć do któregoś z kolektorów? To są dwie "ogromne" dziury, raczej woda z mydłem nie wypali. Organoleptycznie! Oczywiście bez pokrywy rozrządu najlepiej. owik A może nie otwierać?
Ciśnienie w cylindrze zmierzone wynosi ok 8 atm, szczelność skrzyni korbowej sprawdzona ciśnieniem ok 2 atm, czyli wszystko jak najbardziej w porządku a małpa jak nie chodziła prawidłowo tak nie chodzi. Ale dopatrzyłem się jednej rzeczy oś przepustnicy gaźnika ma spory luz ale tylko od strony cięgna gazu. Może tędy ciągnie lewe powietrze i takie są...
Nie rozumiem, co ma do rzeczy pompa, ciśnienie i gęstość oleju, filtr do wypychania simmeringu ?. Ta usterka to tylko i wyłącznie nadciśnienie w skrzyni korbowej spowodowane niedrożną odmą
W każdym TDI znajduje się w dolocie olej (wszystko zależy tylko w jakiej ilości i w jakim czasie się on tam gromadzi) i obojętnie czy wypiął wężyk z zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni korbowej czy też wąż od intercoolera, wiadomo jednak, że najwięcej oleju gromadzi się przed samym intercoolerem gdyż jest to najniżej położone miejsce w całym dolocie....
witam najwidoczniej pierścienie już nie trzymają , ściągnij głowice i sprawdź czy cylinder nie posiada rys , w skrzyni korbowej nie powinno znajdować się ciśnienie
Muszą być jakieś usterki!! Odłącz czujnik ciśnienia w skrzyni korbowej
Z odmy silnika paliwo? Raczej olej. Tutaj ciśnienie oleju nie ma nic do rzeczy. raczej ciśnienie sprężania. Niskie świadczyło by o kompresji uciekającej pod tłoki do skrzyni korbowej a a niej z odrobinkami oleju przez odmę.
To rozrząd.A dokładnie hydrosztosy + wałek. Utrzymywanie poziomu oleju blisko górnej kreski na bagnecie często pomaga przy takich dolegliwościach. Jeśli chodzi o duże ciśnienie wydobywające się ze skrzyni korbowej podczas pracy silnika to w tej konstrukcji silnika normalka.Jeśli silnik nie bierze oleju ponad normę nie ma co się tym faktem przejmować
Rozumie że jak kompresja przechodzi do skrzyni korbowej to będzie silnik do remontu cały ?
Olej mam chyba w porządku , ale za to duża plama oleju w garażu, od strony rozrządu . Coś puściło i mam zachlapane prawe koło i wahacz .Dobrze, że jutro jestem umówiony na wymianę rozrządu ,to będę wszystko sprawdzał i uszczelniał. Miałem kupę szczęścia , że to się stało niedaleko od domu ok.100 km . Na 5000 km, łącznie z wyciekiem , laczek zjadł mi...
wię po kolei wydajnośc sprężarki to 170 m3/h ciśnienie znamionowe 10 atm pojemność zbiornika 4 m3 zapotrzebowanie z instalacji 120m3/h cisnienie pracy instalacji 6/7 atm jutro zrobię fotki sprężarki i tabliczki bo nie pamiętam co tam namalowali co do zaworuto spoko uruchomiłem sprężarkę na sucho bez zbiornika i zawór jest otwrty caly czas nie ma wachania...
Przy tym silniku stosowany jest filtr "puszkowy" i to on wyposażony jest w ten zawór, gdy stosowany jest wkład filtra to zawór obejściowy umieszczony byłby w podstawie filtra. A czemu olej wyrzuciło przez miarkę??? Jakby było nadciśnienie w skrzyni korbowej to myślę że nie miałoby to wpływu na ciśnienie oleju. Przy przedmuchu do cylindra dostawałby...
Sam sobie poradziłem. Przyczyną okazał się zapchany filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej .
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
PROBLEM ROZWIĄZANY !! Brak mocy rozruchowej był spowodowany brakiem odpowietrzenia skrzyni korbowej w moim kompresorze był zamontowany tylko korek wlewowy oleju a w podobnych kompresorach w tym miejscu zamontowany jest korek z odpowietrznikiem po zamontowaniu korka z odpowietrznikiem kompresor rusza bez problemu. Co ciekawe zmyliło mnie gdy kręciłem...
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
odpowietrzanie było stosowane też w Junaku (lata 60-te). Był to zaworek który otwierał się w dolnym położeniu tłoka, czyli najwyższe ciśnienie w komorze korbowej. Na wałku z wydrążonym otworkiem obracało się koło zębate też z otworkiem, i gdy te dwa otworki się pokryły, powietrze uchodziło przez otwór wydrążony w wałku. Niestety w praktyce wygląda to...
Ok, dźwignie mam już za sobą, pytałem w serwisie, jednak znajduje się uszczelka przed tulejką w korpusie. Ale teraz z innej bajki, mam też wyciek z odmy, myślałem że zaworek lub coś podobnego ale:] PRZEDMUCH-? Gość w serwisie nakręcił mnie o tym przedmuchu i dlatego leci olej. No ale jak to możliwe? Odkręcając odmę, mam zawory i popychacze, no i wlot...
A z tym wyrzucaniem oleju przez miarkę nie do końca bym się zgodził. W skrzyni korbowej zawsze jest jakieś ciśnienie bo korek mimo wszystko opór stawia. Jak miarkę odkręcisz to miejsce gdzie ma najlżejsze ujście a że bryzga w środku olej to leci razem z nim. W mtz-cie mam idento. Z tymi wibracjami ciężko mi powiedzieć nie wydaje mi się żeby powodował...
Też tak mi się wydawało. Cena była okazyjna za tyle kupił bym jakiegoś chińczyka, sprzęt działa, ciśnienie oleju też ok. wydajność ponad 800 l/min byłem w szoku bo silnik 7,5kW Chciałem ją rozebrać i złożyć na nowo ale chyba odpuszczę jak działa poczekam do awarii po co ruszać. EDIT Jednak rozbieram , wymienię uszczelki oraz wyczyszczę zawory oraz dam...
tomo1885, pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest po to by wyrównać ciśnienie spowodowane przesuwaniem się tłoków, w pompie tłokowej jest podobna zasada jak w silniku spalinowym ,jednakże nie do końca. W silniku spalinowym nad tłokiem powstaje wielokrotnie większe ciśnienie i "straty" na szczelności tłok/pierścienie/ cylinder...
Tak. Może świadczyć o zatkanej odmie, wywalonej uszczelce pod głowicą, zajechanym silniku. Ale to że trochę wymienia powietrza z skrzyni korbowej po jej otwarciu to norma (w środku cały czas pracuje wał i tłoki powodując skoki ciśnień). Pewnie mnie zjedzą za to, ale był taki prosty test. Odkręcało się korek i delikatnie przytykało go ręką. Jeżeli ciśnienie...
powietrze skrzyni korbowej odpowietrzanie skrzyni korbowej odpowietrznik skrzyni korbowej
delonghi modele android skrypt pompa miele
resetowanie drukarki canon pixma reset tuszu canon
Opel Corsa D 2007 1.2 Z12XEP – momenty dokręcania śrub, koła, głowica, świece Złącze OBD w Mercedes W202: Lokalizacja i Typy