Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział więcej . Popryskaj spryskiwaczem z wodą po przewodach wysokiego napięcia Przewody WN w tym silniku !? Przy kompresji = 0 próba olejowa nic nie da. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Witam. Szanownych. Dokonałem pomiarów na silniku Perkinsa ww ciągnika i wyszły 24 23 23 23 bary na cylindrach. Dziś jeszcze zrobię próbę olejowa i pomiar innym manometrem. Zastanawia mnie to słabe ciśnienie i co z tym fantem zrobić. Czy klient ma trzymać ten sprzęt.
(at)arteksmrek Ciśnienie na cylindrach liczone od strony rozrządu 12-6-12-12 bar po próbie olejowej 12-12-12-12 bar. 2 razy pomiar dla pewności. Punto 1, Silnik 1.1 8V 55KM, przebieg ok. 200 tys. km. PB + LPG Sprawdzane manometrem wkręcanym na gwint, ciepły silnik, gaz w podłogę, wykręcone wszystkie świece. Próba olejowa - 15ml oleju świeżego dolanego...
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
Cześć! Damian, kasatorami luzu zaworowego w tym aucie są hydropopychacze o które właśnie pytam. Czy uszkodzone hydropopychacze mogą mieć wpływ na wypadanie zapłonów. Moim zdaniem jak najbardziej, co więcej olej 5w30 zamiast 5w40 robi dodatkową złą robotę. Szklanek nie ma tym aucie są dzwigienki zaworowe. Jak napisałem głowica była planowana i czyszczona...
Zmierz może ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Wiadomo szczelność zawory, tłok, pierścienie - zapewniają pasowność, siła otwierania pierścieni, owalność cylindra, owalność tłoka, smarowanie powierzchni cylindra/pierścieni, ciśnienie nad tłokiem (rozpiera pierścienie i dociska je do rowków i dociska zawory do przylgni), temperatura itd... Wygląda...
Co tam , te 32 bary powinno być , jeżeli mniej i są duże różnice między cylindrami to oczywiście próba olejowa musi być , aby mieć odpowiedż co zawiniło - pierścienie i tłok , czy zawory?? Dodano po 1 A tak zapytam , dobrze zapala? , jak z dymieniem , kolorem dymu ??.
to jeszcze kolega nie spotkał silnika który naskładał nagaru na trzonkach zaworów i po prostu się nie domykały (zakleszczały w prowadnicach ), a zawory się dociera ale nowe ( albo szlifowane ale teraz ciężko znaleźć maszynę do tego bo nowe zawory są za tanie ) i do sfrezowanych gniazd - jak jest za szeroka przylga to sobie można docierać bez skutku...
W serwisie motor-land powiedzieli chłopaki że przy tak małej pojemności próba olejowa nie ma sensu bo zmniejsza objętość komory spalania i sprężanie zawsze mocniej wzrośnie. Co według mnie nie do końca się zgadza bo 5ml (tyle wziąłem do próby) względem 125ml(cm3) to tylko 4% a i tak przecież powłazi między pierścienie. Przy takiej próbie podskoczyło...
Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak. -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara)...
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
Podjechałem do szkoły gdzie mają możliwość regulacji. I tak, powiedział zapal silnik to to zapaliłem (chodził na granicy gaśnięcia), i na monitorku widziałem, że węglowodory są ponad 2000 więc o 1000 za dużo, ale ten instruktor co regulował spytał czy silnik chodzi tak samo na paliwie ? to mu odpowiedziałem że tak samo z tym tylko że tak nie gaśnie,...
ciśnienie sprężania w cylindrach. I tu moja prośba o porady Jak wlejesz nieco oleju ok. 1 łyżka do zupy, i ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie / cylindry są winowajcą. Próba olejowa powie Ci co jest przyczyną zaniżonego ciśnienia, czy głowica, czy układ tłok - cylinder. A pomiar sprężania powinno się wykonywać na silniku gorącym ponieważ termicznie...
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Też tak wnioskuje zbyszekss. Czy wymiana samych pierścieni coś poprawi? Nie ukrywam że szukam auta na parę miesięcy. Wiem, że w motocyklach zanim jajowatość cylindra zniszczyła nowe pierścienie z pół roku, rok przejeździłem. Jeśli cylindry są nominał i tłoki to po założeniu powinna być znaczna poprawa? Tylko jak olej trochę uszczelnił trochę już pierścienie...
Ale to jest ten kolega, co tu epitetów w kierunku mechaników nie szczędził swego czasu. Próba olejowa - masz rację ftp.kowal, kompletnie bez sensu. Przy takich wynikach należałoby pomiary potwierdzić czterema próbami. 2 razy na zimnym, 2 razy na ciepłym a nie olej lać do garów. Świece to jak panie budowlaniec co masz gdzieś mechaników? Od 1 do 4? Jak...
Moim zdaniem, podstawowe badanie w takich przypadkach to pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową.
Tak czytam i czytam. Kolega poda w którym miejscu w AUTO DACIE jest napisane że ciśnienie sprężania ma wynosić 18. Jeśli jest tyle to silnik nadaje się na złom nie mówiąc już o tych 10. Skoro próba olejowa nie przyniosła żadnych efektów. To głowica do ściągnięcia. i ponownej weryfikacji.
Jak w temacie 1-12, 2- 12, 3-16,5, próba olejowa 1-12, 2-12, 3-19 o czym to świadczy. I jeszcze zapytanie o grupę pomiarową 12 kanał 87-28, przy dodaniu gazu 88-28. Wypadanie zapłonu na 2 cylindrzę 15 grupa. Co o tym myślicie. Rozrząd sprawdzony na blokady. Proszę o sugestie, silnik nie bierze oleju. Pozdrawiam. cewki podmienianie
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko Silnik po złożeniu nie pracował dłużej jak ok.20 minut. Daj mu popracować.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
To jeszcze zmierz ciśnienie sprężania. Nie zapomnij zrobić próby olejowej :!:
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Niskie ciśnienie sprężania i jego wzrost po próbie olejowej świadczy o uszkodzeniu pierścieni.
Ustaw poprawnie luz zaworowy, następnie sprawdź ciśnienie sprężania ,, na sucho " oraz z ,, tzw. próbą olejową ".
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
Na początek pomierz ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową.
znalazłem w filtrze powietrza sporo oleju Stosowne wykonać na ciepło, pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową.
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
czujnik stołowy też wymieniłem Po co? Pomierz ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową na poszczególnych cylindrach,
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
O ile dobrze słyszę z tego nagrania to jest to dźwięk świadczący o niskim ciśnieniu sprężania. Na początek polecam zmierzyć pierwszy raz ciśnienie sprężania, wykonać próbę olejową i ponownie zmierzyć ciśnienie sprężania. Wyniki pomiaru podaj tutaj i będziemy myśleć dalej.
Masz czym zmierzyć ciśnienie sprężania? Po opisie można podejrzewać upalony zawór, ale to tylko gdybanie, zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową i zdaj relację.
Zmierz ciśnienie sprężania z próba olejową.
Ciśnienie mierzone na rozgrzanym czy na zimnym silniku? Robiona była próba olejowa?
Zmierz ciśnienie sprężania ,zrób próbę olejową, coś będziesz wiedział.
Jeżeli bierze olej i silnik nie ma już siły to może jest to już koniec jego żywota. Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania + próba olejowa.
Masz przedmuchy do "skrzyni korbowej". Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Jeżeli ASO sprawdzało ciśnienie sprężania to ile ono wynosiło. Jeszcze raz zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Wypada pomirerzyć ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, połączone z próbą olejową.
EGR jest sterowany przez ECU, podciśnienie "napędzające" siłownik zaworu EGR jest brane z kolektora i przez elektrozawór podawana na siłownik zaworu EGR. Co do usterek: - UPG: test na obecność spalin w płynie chłodzącym - przedmuch między cylindrami/nieszczelne zawory/pierścienie: kontrola ciśnienia sprężania + "próba olejowa"
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
No to auto warte 5 tys. A mechanik roboty nawałli za 8 tys albo I więcej. A winny będzie mały "du.." czyli dźwigienka plus uszczelka i koszt około 500zl. No ale. Ostatnio brakuje mechaników. Mamy tylko wymieniaczy.. Ale mierzyć sprężanie bez próby olejowej? Czyli wie co jest i liczy na spory zysk tanim kosztem. Pozdrawiam.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Zrób ponowny pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową. Wygląda na przedmuchy na uszczelce pod głowicą.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową .
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania tym razem z próba olejową .
Pośpieszyłem się może, ale objawy są naprawdę poważne, no oczywiście można sprawdzić pompę paliwową wtryskiwacze Ciśnienie sprężania, potem próba olejowa,
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Sprawdź skąd olej leje po kolektorze ssącym.
A co z kompresją? Może peknieta tuleja? Sprawdzałes ciśnienie sprężania? Może zrób próbę olejową.
Nie ubywa płynu chłodzącego. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Napiszę raz jeszcze ,pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową to jedyna możliwość diagnozy,chyba że są wycieki z silnika jak nie to do wróżki.
Zacznij od wyregulowania luzów zaworowych. Na ciepłym silniku sprawdź jakie ma przedmuchy ze skrzyni korbowej. POtem pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową.
. Fachowcy rozkładają ręce Pomierz ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, połączone z próbą olejową. Otrzymasz odpowiedź!
Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju ,zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową. Potem ściągnij głowicę i zweryfikuj stan tulei oraz tłoków . Wymiana pierścieni tylko wtedy gdy tuleje i tłoki w porządku. Myślę że bez wymiany całego kpl. naprawczego się nie obejdzie.
Ja sam myślę, że pierwsze co, to trzeba podłączyć auto pod komputer VAG, zamówiłem już w tym celu Interfejs VIAKEN VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2. Błędy odczytasz , prawidłowe parametry też odróżnisz? instalacja gazowa jednoroczna. Wcześniej była taka co miała 8lat. Po takim przebiegu na gazie sprawdziłbym ciśnienie sprężania...
Zrobiłeś to o co prosiłem tj. pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową .
Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania wraz z próba olejową.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Aby ocenić czy silnik jest do remontu wskazane jest sprawdzenie ciśnienia sprężania i zrobienie próby olejowej aby wiedzieć która cześć silnika jest zużyta, dół czy góra, pomiar ciśnienia oleju.
Kontrola ciśnienia sprężania, plus próba olejowa i kontrola ciśnienia oleju powinny wystarczyć. To jest tylko mechaniczna rzecz (silnik) i tak dokładnie "dzisiejszych" silników nie zbyt można posprawdzać... Temat rzeka. Co do cen, no cóż - nie twierdziłem, że "tanio" kupisz ;) Musisz szukać cierpliwie.
Uszczelniacze zaworów to twój problem ,lecz wcześniej zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową .
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
właśnie tak mam zrobić. Lepiej zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania. Także z próbą olejową.
Zawory szczelne . Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
Na początek pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Do kolegi skonyy Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową . Skoro była robiona głowica do prawdopodobnie jest uszkodzenie dołu silnika.
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową. Wymień filtry powietrza i paliwa.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową . Filtry powietrza i paliwa to podstawa.
Podjedź do dowolnego warsztatu niech zmierzą ciśnienie sprężania wraz z próba olejową . tam również " znajdą Ci czujnik położenia wału. Dlaczego chcesz wymieniać lub remontować silnik bez diagnozy.
Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia sprężania na zimnym i na rozgrzanym, wraz z próbą olejową.
Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Może wypalony zawór . W tym silniku jest regulacja płytkami. Wymieniałeś pasek rozrządu.
Na początek zrób pomiar ciśnienia sprężania ,wraz z próbą olejową. Tanio i dobrze to się nie da tego zrobić.
Jakiej pomocy oczekujesz , nikt online nie naprawi Ci auta. Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową , będziesz wiedział czy dmucha dołem czy górą .
Silnik bierze olej i go spala o czym świadczy niebieski dym. Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Zobaczysz co jest uszkodzone. Nie wierz w ten przebieg 196000 km w ciągu 18 lat.
Sprawdż ciśnienie paliwa na magistrali paliwowejy. Ponadro wlej trochę paliwa do kolektora ssącego zabacz czy zareaguje wzrostem obrotów. Zobacz czy w czasie otwieraia przepustnicy na przcującym silniku wydłuża się czas otwarcia wtryskiwaczy. Ciśnienie 8 to mało , przy pomiarze ciśnienia sprężania zrób próbę olejową aby ustalić, czy uszkodzone są pierścienie...
Dlaczego wymieniałeś uszczelkę ,głowica planowana. Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Popryskaj spryskiwaczem kable wysokiego napięcia.
Nie trzeba zdejmować głowicy, wystarczy pomiar kompresji (a raczej ciśnienia sprężania), przy złym wyniku - próba olejowa.
Była robiona próba olejowa przy pomiarze ciśnienia sprężania.
Trochę chaotycznie odbywa się ta naprawa. Jakoś nie potrafię wyczytać związku działań z efektami. Chyba nie jestem pewien, czy silnik daje się uruchomić (rzęzi na jednym tłoku). Ciśnienie sprężania nie jest porywające, tylko nie wiemy dlaczego. Konieczne testy szczelności. Czyli przynajmniej próba olejowa. Lecz jeśli pracuje na jednym tłoku to pozostaje...
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową , Jak może strzelać w gaźnik jak tam jest monowtrysk. W jakim stanie są świece zapłonowe, kable WN.
Skoro ECU nie zgłasza błędów a wypada 4 cylinder, zamieniasz miejscami świece , przewody, wtryski ,sprawdzasz ciśnienie sprężania ( możesz zrobić próbę olejową) , mierzysz oporność cewek wtryskiwaczy ( wyłącznie w temperaturze występowania usterki. Potem zostanie oscyloskop.
Więc może być wiele przyczyn tak dużego ubytku oleju: zapieczone lub zużyte pierścienie tłokowe, jak wyżej wspomniano uszczelka pod głowicą, często wiążący objaw to ubytek płynu chłodniczego lub powstający osad w zbiorniku wyrównawczym. Tak czy inaczej trzeba przeprowadzić pomiary ciśnienia sprężania z próbą olejową a następnie w zależności od wyników...
A jakie masz ciśnienie sprężania . Zmierz łącznie z próbą olejową. Sprawdź też wtryskiwacze i pompę wtryskową na stole .
Trochę się trudnię mechaniką ale nigdy tak nie sprawdzałem szczelności pierścieni. Lepiej trzeba było zrobić przy pomiarze ciśnienia sprężania dodatkową próbę olejową. ale to historia bi wynika z tekstu że głowicę masz ściągniętą. Jeżeli z na gładzi cylindrowei nie ma rys to jedyną opcją jest wyjęcie miski olejowej i tłoka. Przecież to będzie ok 1 godz...
Nie ma prawa tak się dziać ,mam ten model od roku 1999 , i nawet przy mrozach - 30 w tamtym roku palił bez zarzutu. Przebieg około 160000 km. Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próba olejową. Wymień świece na zalecane przez producenta.
Jeszcze raz ciśnienie sprężania do zmierzenia wraz z próbą olejową. Jakie masz świece suche ,mokre.
u mnie wypada zapłon tylko na 3 cylindrze i tylko na zimnym silniku, na gorącym jest ok. Zmierz ciśnienie sprężania na zimno, ew. próba olejowa, (wypnij wtryskiwacze)
A jeśli bym zrobił próbę olejową? Czytałem gdzieś na forum, że jak kompresja wzrośnie, to dół silnika. A jak nic się nie zmieni, to głowica
Ile wynosi ciśnienie sprężania . Zmierz je wraz z próbą olejową. Nie masz przedmuchów do skrzyni korbowej.
A co na to próba olejowa. Pozdrawiam.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Jakie luzy zaworowe ustawiłeś? Jaka długość iskry po odkręceniu fajki? Ciśnienie sprężania pasuje zmierzyć, ewentualnie podeprzeć się jeszcze próbą olejową.
Co ten test pomoże? Skład mieszanki jest chyba ok bo świece nie są zakopcone Ciśnienie sprężania 11,5 bara na próbie olejowej 12 barów
Witam, W silniku czterosuwowym z jednym cylindrem pomiar kompresji wykazał sprężanie ok. 7,5 bar. Silnik został zakwalifikowany jako do naprawy, podczas próby olejowej ciśnienie osiągnęło 11,5 bar. Jednak po spojrzeniu w specyfikację silnik powinien mieć kompresję w przedziale 550-650 kPa czyli 5,5-6,5 bar (z adnotacją silnik z systemem dekompresji)....
próba olejowa sprężania ciśnienie ciśnienie próba
orange neostrada volvo silnika poduszki toyota
kartki okolicznościowe regulator napięcia
VW Passat B7 – centralny zamek otwiera, ale nie zamyka drzwi: mikrostyk, siłownik, przewody Silnik 3-fazowy 230V – czy kondensator 45µF jest za mały? Grzanie silnika, dobór pojemności